TriRegnum
16 Jan 2004, 11:28 PM
1. A.M.A. - 1960:
"Prin Marketing se intelege realizarea activitatilor economice care dirijeaza fluxul bunurilor si serviciilor de la producator la consumator"
2. W.J.Staton - 1981:
"Marketing-ul intreg sistem de activitati economice referitoare la programarea, preturile, distributia si promovarea produselor si serviciilor menite sa satisfaca cerintele consumatorilor actuali si potentiali"
3. Philip Kotler (Parintele MArketingului modern) - 1986:
"Marketing-ul este activitatea umana orientata in directia satisfacerii nevoilor si dorintelor prin intermediul procesului schimbului"
Sensurile Marketing-ului:
a) Marketing-il este o noua orientare(viziune, optica) a intreprinderii.
Marketing-ul este un demers practic <=> proces de Marketing.
c) Marketing-ul este o functiune a intreprinderii moderne.
d) Marketing-ul este o stiinta.
........................................................
Astept completari asa ca ma aporesc aici pentru a nu scrie un curs intreg.
Nana Floare
16 Jan 2004, 11:36 PM
TriRegnum
16 Jan 2004, 11:49 PM
Sunt afacerist de profesie.
Imi place economia, iar in occident sunt multi popi care au afaceri. Si mie imi place Marketing-ul, e interesant si ma bate gandul de ceva studii economice.
Stiai ca exista si Marketing religios?
denise
16 Jan 2004, 11:51 PM
Tot Philip Kotler , in
Marketing Management (Ed. Prentice Hall):
Marketingul este analizarea, programarea si controlul resurselor diferitelor intreprinderi producatoare, politica si activitatea lor de productie si desfacere in vederea satisfacerii cerintelor diferitelor grupe de consumatori
si a obtinerii de profituri.
(Bolduirea imi apartine
).
to market = a comercializa
marketing = comercializarea produselor pornind de la studierea cererii si pana la organizarea productiei si a desfacerii (termen practic intraductibil).
Lasand "bucoavnele" de o parte: vanzarea produselor / serviciilor cu profit, prin orice mijloace : studierea cererii (uneori marfa creaza cererea), pietei (eventual cucerirea de noi segmente de piata etc.), promovare etc. si adaptarea la cerere si la conditiile pietei.
PS. Nicodim - ai uitat ca banul e ochiul
?
TriRegnum
16 Jan 2004, 11:54 PM
denise_d
Vad ca te stii destul de bine, esti la ASE?
Ma bucur ca am gasit pe cineva care sa stie. Imi place Marketing-ul si am ajuns sa invat ca un student cursuri, am trecut de Cotele de Piata si indicii preturilor.
Nana Floare
16 Jan 2004, 11:56 PM
TriRegnum
17 Jan 2004, 12:05 AM
Studiezi cota de piata? Vezi si la concurenti si poate adopti o strategie sa detii tu suprematia. Ma gandesc ca faci sondaje statistice, nu?
denise
17 Jan 2004, 12:06 AM
QUOTE (TriRegnum @ Jan 16 2004, 11:56 PM) |
denise_d Vad ca te stii destul de bine, esti la ASE? Ma bucur ca am gasit pe cineva care sa stie. Imi place Marketing-ul si am ajuns sa invat ca un student cursuri, am trecut de Cotele de Piata si indicii preturilor. |
Ei, vremea studentiei a trecut ... ASE - Relatii Economice Internationale - Specializare in Tranzactii Internationale.
Marketingul nu a fost una din materiile favorite (dar care o fi fost totusi?) - dar in economie te lovesti de el peste tot. Si nu numai.
Edit -@ Nicodim -intai trebuie sa faci analiza resurselor , ce oferi...corespunde cererii?
TriRegnum
17 Jan 2004, 12:11 AM
Marketing-ul e frumos, mi se pare ca un univers in care Manager-ul este dumnezeul.
Am vrut sa cumpar cartile lui Kotler, dar m-a cam speriat pretul, nu-mi vine sa dau milionu' asa cum as bate din palme, dar sper sa rezolv cumva.
Pot sa te intreb in ce anume fel te-ai lovit tu de el? si ce alte disciplien economice mai sunt utile si faine.
denise
17 Jan 2004, 12:35 AM
Nu trebuie sa cumperi cartile lui Kotler -este citat in absolut toate manualele aparute dupa 1989-e un fel de "guru" al economiei moderne. Mai toti il copiaza, cu alte cuvinte. Din cate imi amintesc - in cladirea ASE-ului si pe la chioscurile de prin jur exista intotdeuna astfel de manuale.
Avand in vedere ca principalul obiectiv al oricarei intreprinderi este sa vanda cu profit - marketingul intervine aproape in toate activitatile unei intreprinderi. Activitatea de marketing are de fapt mai multe etape -principalele etape ar fi:
- analiza obiectivelor intreprinderii (patrunderea pe o piata, noua, extindere..)
- analiza datelor externe (studiul cererii, pietei, concurentilor)
- analiza interna (studiul resurselor proprii)
- determinarea competentei factorilor cheie ai succesului firmei si ai pietei sale (atu-uri, eventuale slabiciuni etc.)
- alegerea strategiilor , studierea fezabilitatii acestora
- determinarea conditiilor de realizare a lor
- realizarea procedurilor de control si adaptare a strategiilor
Dupa cum vezi, " isi cam baga nasul peste tot" - si de cele mai multe ori departamentul de marketing stabileste liniile directoare ale unei firme.
Mie mi-au placut mai mult materiile care tineau de contracte, de negociere, tratative si derularea contractelor internationale.
Parca erau mai putin abstracte, mai logice (mai putin de "tocit").
Iar in viata de zi-cu-zi ne lovim mereu de Marketing - e un topic pe aici cu "imagine" . Produsul e imaginea unui om politic si ea trebuie vanduta la un pret cat mai bun (cat mai multe voturi). Problema e -corespunde cererii?
In multe privinte strategiile de PR se suprapun cu cele de Marketing .
Chiar si ce spunea Nicodim -este o analogie , tot o "vanatoare" .
Nana Floare
17 Jan 2004, 12:41 AM
Sa stii ca am reusit sa ma autoperfectionez si acum operez la doua capete:
1. ma adaptez incontinuu la cerintele pietei
2. educ piata atat cat pot, incercand sa fiu un model pentru altii, sa ii invat sa exploreze noi directii...
Satisfactiile muncii de marketing imi sunt tare dragi...muncesti o noapte la greu, cu mult stres...dar si cand te intorci acasa cu un contract beton...stii ca s-a meritat...
denise
17 Jan 2004, 12:47 AM
Dar stii ca uneori trebuie sa iei decizii foarte drastice, precum taierea....costurilor?
(Scuze TriRegnum!)
Nana Floare
17 Jan 2004, 12:51 AM
...sunt intradevar unele metode...de exemplu rezolvarea in grup a problemei...Dar e greu sa creezi consens intre clienti cu gusturi, inzestrari si naravuri diverse...
denise
17 Jan 2004, 12:55 AM
Si cum competitia e acerba , partenerul...de afaceri poate fuziona oricand cu un concurent care sta mai bine la capitolul resurse.
Nicodim se supara TriRegnum pe noi!
Nana Floare
17 Jan 2004, 12:59 AM
...sta mai bine la resurse sau are mai multa experienta in marketing...
Ideal amandoua...
PS: oare de ce nu gandesc cu capul azi? De fapt cred ca stiu raspunsul...
kristina
27 Jan 2004, 10:25 PM
QUOTE (denise_d @ Jan 17 2004, 12:08 AM) |
Marketingul nu a fost una din materiile favorite (dar care o fi fost totusi?) - dar in economie te lovesti de el peste tot. Si nu numai.
|
Era un curs despre realizarea reclamelor, ala mi s-a parut interesant. Pacat ca n-a tinut decat un semestru.
Eu am mancat marketing pe paine asa ca nu pot sa zic ca mi-a placut sau nu. La inceput am crezut ca va fi usor, ca este placut dar cu cat am inaintat in miezul materiei s-au complicat lucrurile. Si acum vorba Denisei ma lovesc de el la tot pasul. Sau mai bine zis sunt nevoita sa lucrez cu oamenii de marketing.
Tear
5 Feb 2004, 01:44 PM
"...sta mai bine la resurse sau are mai multa experienta in marketing... Ideal amandoua...
PS: oare de ce nu gandesc cu capul azi? De fapt cred ca stiu raspunsul... "Nico, ai gandit cu unul din capetele tale...
cameron
5 Feb 2004, 01:58 PM
Ce topic interesant si de actualitate (pentru mine..
)
Printre trei priviri aruncate fugar pe han,..printre zeci de hartii pe birou..ghici cu ce-mi zapaceam eu mintea acum? Cu .. descalcirea marketingului..nu de alta dar pe 14 am ex.
Mi se pare general valabila definitia data in raport cu consumatorul : "sa-i ofere marfa potrivita, in cantitatea corespunzatoare, la pretul, locul, si momentul potrivit". Parca asta ar merge nu numai la marketing.
Interesant nu?
kristina
5 Feb 2004, 04:51 PM
In loc de raspuns: cateodata se mai zice si asa - "pentru unii muma, pentru altii ciuma".......
TriRegnum
5 Feb 2004, 07:32 PM
Marketingul e fain, dar se imbina mult cu celalte discipline ce tin de economie (economia politica, merciologia...). E interesant si-ti deschide privirile spre noi orizonturi, stau si ma gandesc ca inca nu este folosit la intreaga lui capacitate, probabil ca exista multe strategii inca nefolosite.
zET
11 Feb 2004, 11:43 AM
Si.... care e subectu'?, care e predicatu'?? Huh?! Dezvoltati, ca altfel nu ne putem implementa ideile!
ilie
26 Mar 2004, 01:02 PM
Eu as zice ca e tot ce faci ca sa vinzi si sa satisfaci clientul (cam miroase a Kotler). Restul cu pret, distributie, promo etc sunt amanunte.
FM
cameron
26 Mar 2004, 01:27 PM
Metoda Boston-naiba-sa-o-ia..ce amanunt o fi?
Nu am inteles exact (pentru ca proful a omis sa detalieze in curs)..cum de reprezinta grafic incadrarea in stele, vaci cu lapte, caini si pietre de moara..si am picat examenul la marketing.
Drept pentru care nu prea imi mai place..
mutulica
27 Mar 2004, 09:22 PM
hai ma ca asta e clasica...
cum penetreaza produsul piata, se transforma in superstar, apoi se vinde ca paine calda si se numeste vaca, iar cind nu se mai vinde se transforma in caine nebun
e o materie frumoasa marketingul, si ce e frumos ca poti sa o aplici si persoanei proprii
ilie
29 Mar 2004, 11:27 AM
Marketingul e foarte frumos, cand i-l inveti. Cand vine treaba cu practica apar problemele: lipsa buget suficiet vs rezultate de obtinut, stresul de a obtine rezultate permanent, in conditii grele, ba ca piata e atipica (eu cred ca toate pietele sunt la fel), ba ca personalul a citit marketing, dar nu a invatat; sau/si aplica chestii bune numai pentru firme mari, la firmele mici (ceea ce nu intotdeauna se potriveste, etc. Voi ce probleme ati avut cu marketingul?
blanche_neige
18 Jun 2004, 11:47 PM
QUOTE (cameron @ 5 Feb 2004, 04:00 PM) |
Ce topic interesant si de actualitate (pentru mine.. ) Printre trei priviri aruncate fugar pe han,..printre zeci de hartii pe birou..ghici cu ce-mi zapaceam eu mintea acum? Cu .. descalcirea marketingului..nu de alta dar pe 14 am ex. Mi se pare general valabila definitia data in raport cu consumatorul : "sa-i ofere marfa potrivita, in cantitatea corespunzatoare, la pretul, locul, si momentul potrivit". Parca asta ar merge nu numai la marketing. Interesant nu? |
Eu cred ca-i lipseste ceva definitiei tale...De fapt incurci borcanele
Intr-o carte despre marketingul turistic (carte care-mi place f mult !), se spune ca exista trei orientari majore in marketing :
- filozofica (ansamblul activitatilor unei organizatii destinat satisfacerii nevoilor recunoscute sau prevazute ale consumatorilor, pentru maximizarea satisfactiei organizatiei si consumatorului)
-productiva (stil de gestiune care privilegiaza activitatea de productie fara a tine cont de nevoile consumatorului)
-comerciala (organizatia pleaca de la principiul ca un consumator nu va cumpara bunul sau serviciul respectiv daca nu este puternic influentat de vanzatori sau de o publicitate agresiva).
Acum iata si definitia care se da in carte :
Marketingul turistic (dar eu cred ca se poate extinde) este un proces in care structura cererii turistice este anticipata si satisfacuta prin conceperea unui produs-sau serviciu-,prin distributia fizica, fixarea unei valori de schimb, comunicarea intre organizatie si piata ei, pentru maximizarea satisfactiei intreprinderii si a consumatorilor.
Este vorba despre Marketing du tourisme, 2e édition,Gatan morin éditeur. Autori : Gérard Tocquer si Michel Zins in colaborare cu Jean-Marie Hazebroucq.
Sinteza si traducerea imi apartin.
De fapt ce mi-a placut mie este ca nu se porneste de la ideea ca trebuie neaparat sa-i vindem ceva consumatorului, cu orice pret si prin orice mijloace. Tu cam asta ziceai.
ilie
21 Jun 2004, 01:48 PM
Blanche_neige; Marchetingul se face numai pentru a produce rezultate palpabile, daca se poate cat mai repede; in orice domeniu. Romantismul, filozofia......
cociuba
22 Jun 2004, 03:03 PM
Uite un site interesant de marketing
MARKETING si unul de reclame
IQADS
blanche_neige
23 Jun 2004, 01:33 PM
QUOTE (Freemann @ 21 Jun 2004, 03:50 PM) |
Blanche_neige; Marchetingul se face numai pentru a produce rezultate palpabile, daca se poate cat mai repede; in orice domeniu. Romantismul, filozofia...... |
Freemann, era vorba despre o definitie nu despre filozofie.
Cat despre rezultatele palpabile, daca se poate cat mai repede si in orice domeniu, asta e asa... un vis frumos
Multi cred ca marketingul inseamna doar publicitate. Probabil ca dintre ei faci parte si tu, sau cel putin asa lasi sa se inteleaga.
actionmedia
23 Jun 2004, 04:22 PM
În anumite activitati marketingul poate insemna doar publicitate sau predominant publicitate, ma gandesc la afacerile la cheie, unde distributia, pretul si produsul sunt deja rezolvate sau necesita doar foarte putina atentie.
Ca idee intradevar marketingul inseamna mai mult decat publicitate. Mai mult decat atat nu prea poti sa disociezi elementele marketingului si sa le tratezi separat.
Daca vrei sa-ti construiesti o strategie de promovare mai intai trebuie sa studiezi produsul din punct de vedere al consumatorului si a dorintelor sale precum si din punct de vedere a atributelor pozitive principale ale produsului tau si a avantajelor competitive ale produsului.
De asemenea pretul trebuie sa acopere si costurile de reclama. Majoritatea Bugetelor de publicitate sunt % din Cifra de Afaceri. De multe ori pretul este subiect de comunicare, mai ales atunci când se fac promoţii.
O campanie de publicitate super bazata cu un sistem de distributie defectuos înseamna bani aruncaţi în vânt. Şi ca publicul să îţi recunoacscă produsul trebuie să-i pui etichetă, multe campanii dce publicitate implică activităţi la punctul de vânzare
Trebuie să mai ştiţi că ceea ce am învâţat la şcoală despre marketing e în mare parte depăşit, iar practica nu prea se regăseşte în cărţi. În afară de Kotler nu ştiu pe altul care să aibă o viziune a marketingului orintată către practică.
Nu ştiu câţi ştiu că în întreprinderile româneşti marketingul se ocupă de fapt de export sau relaţii internaţionale; relaţiile publice se fac prin cunoştinţe şi prieteni, distribuţia lucreză pe cont propriu, iar marketingul de ocupă doar de publicitate.
Poate am fost un pic sarcastic, dar în profesia mea am întâlnit tot soiul de organizări ale departamentului de marketing, unele dintre ele chiar surprinzătoare.
cociuba
27 Jun 2004, 09:46 PM
Aveti aici un curs practic de marketing
THIS IS ....
FUN
muffin
29 Sep 2004, 01:39 PM
Vad ca deja definitia marketingului a fost intoarsa pe toate partile si analizata, deci n-are sens sa mai scriu si eu inca o definitie. Apropos de cat de bine ar fi sa putem sa punem si in practica teroriile invatate pe la scoala, eu am trait aceasta experienta. Studiez la o facultate cu profil de Business, in Belgia. Aici se pune mult accentul pe practica si pe exemple practice, cuvantul cheie e "practic" la ei.
Imi amintesc prima ora de marketing, in care profesoara ne-a spus sa facem distinctia intre cele 2 propozitii:
1) "we sell what we make "
2) "we make what we can sell"
Raspunsul corect, pt o afacere de succes, este a doua propozitie. Din propozitia asta, zic eu, ca deriva toata definitia marketingului.
actionmedia
29 Sep 2004, 01:47 PM
QUOTE (muffin @ 29 Sep 2004, 02:52 PM) |
1) "we sell what we make " 2) "we make what we can sell"
Raspunsul corect, pt o afacere de succes, este a doua propozitie. Din propozitia asta, zic eu, ca deriva toata definitia marketingului. |
Nu ştiu daca e bine sa ne hazardam în a spune ca doar propoziţia 2 este buna. Uneori rolul marketingului este acela de a crea nevoia astfel încât propoziţia 2 să fie buna.
Să ne uităm la McDonalds. Care este afacerea McDonalds? Multi ar spune "afacere cu burgeri"! Da aparent este o afacere cu burgeri, în relaitate este o afacere cu frachiza. Burgerii creaza nevoia pentru tot mai multi ăntraprinzatori ca sa cumpere o franchiza si astfel afacerea creste.
Daca spui ca doar varianta 2 este valabila atunci marketingul se reduce doar la cercetare, ori marketingul este şi distribuţie şi preţ şi publicitate sau promovare. Este mult mai complex decat pare.
Eu aş zice ca marketingul face posibilă şi varianta 1. Evindent fără să exagerăm.
muffin
29 Sep 2004, 05:16 PM
Tocmai, pai varianta 1 ar insemna ca nu exista market research, nu se stie ce vrea clientul, cum vrea, care e piata...tu pur si simplu faci un produs si te astepti ca, clientul sa ti-l cumpere pt ca , crezi tu ca e bun etc. Insa varianta 2 presupune ca faci multe investigatii, vezi ce face si competitia si apoi lansezi produsul pe care il optimizezi, ii faci publicitate etc. Eu zic ca a fost un exemplu bun, bineinteles ca exista pareri pro si contra, depinde cum vezi 'problema'.
Un exemplu bun ar fi telefoanele Nokia, care pana acum cativa ani erau market leader iar acum nu mai sunt. Inca sunt printre cei mai buni insa nu mai sunt printre singurii, cu siguranta nu mai sunt pe primul loc in top. Si asta de ce? Pai, pentru ca Nokia lucra la imbunatatirea produselor lor (care oricum deja erau bune) fara sa se uite la ce face competitia. Competitia a fost cu un pas inainte din punct de vedere al functionalitatii si iata ca Nokia nu mai e atat de tare cum a fost inainte.
Imi cer scuze ca folosesc unii termeni in engleza insa pe multi nu ii stiu cu exactitate in romana si decat sa zic o prostie mai bine zic in engleza.
Nu ma astept sa fiti de acord cu varianta 'mea', eu mi-am spus si eu parerea acolo. Acum nu am facut decat sa argumentez cele spuse inainte.
sorin666
29 Sep 2004, 06:19 PM
Iar cand cele doua conceptii se unesc, asta se cheama "just in time"...
ilie
30 Sep 2004, 11:41 AM
Raspuns pentru blanche_neige:
Scuze ca iti raspund doar acum, dar azi am vazut ce ai postat la pagina 2.
Eu am postat niste concluzii simple, la care am ajuns in timp.
Aceste concluzii sunt rodul: studiat Marketing Management-Kotler, alte marketinguri-tot americaneze- studiate/citite, practicat mult timp marketing management intr-una din cele mai mari firme din lume pentru o piata de 82 milioane de persoane (firma era organizata exact ca in teorie, avea toate subdepartamentele marketingului), dar si in firme mici si mijlocii in Romania. Eu am avut rezultate bune in vanzari si in satisfactia clientului datorita marketingului.
Aici sunt pentru a discuta cu persoane care au acelasi interes sau sunt persoane interesante.Nu am venit sa dau lectii, nici pe departe, eu nu sunt profesor.
Dar s-ar putea ca concluziile la care am ajuns eu sa nu fie cele la care au ajuns altii...poate eu am ajuns un stoic, sau cine stie...?
ilie
30 Sep 2004, 11:44 AM
Orice produs/serviciu poate fi vandut?
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,
click aici.