QUOTE
Eu asta vad: a spus ucenicilor ca nu va face un lucru pe care apoi l-a facut. Daca ar face oricine altcineva asta ai fi de acord ca a mintit.
Poate acolo nu sunt prea clar prezentate lucrurile. Iata insa care e parerea lui Iisus despre minciuna. Si nu a fost omul care sa faca una si sa zica alta sau sa slujeasca si adevarului si minciunii.Ioan, 8
44 Voi sunteţi din tatăl vostru diavolul şi vreţi să faceţi poftele tatălui vostru. El, de la început, a fost ucigător de oameni şi nu a stat întru adevăr, pentru că nu este adevăr întru el. Când grăieşte minciuna, grăieşte dintru ale sale, căci este mincinos şi tatăl minciunii.
QUOTE
Tot asa, faptul ca numea "nebuni" categorii intregi de oameni este mai putin grav decat daca i-ar fi spus unuia in fata ca-i nebun?
Sa numesti o boala pe nume aratindu-i simptomele e mult mai putin grav decit sa ii spui cuiva ca are acea "boala spirituala". Iar cei care se gaseau in acele categorii se recunosteau singuri si pt. ca le spunea ca nu fac bine doreau moartea Lui. Reactia aceasta nu ti se pare disproportinata? QUOTE
In nici un caz nu putem sa credem lucrul X (unde X poate fi orice propozitie, de la "exista D-zeu" pana la "Ceahlaul va castiga anul asta campionatul") doar pentru ca ne propunem sa-l credem. In rest, fireste ca reactia pe care o obtinem in urma faptelor si actiunilor noastre poate influenta ceea ce credem. Nu a afirmat nimeni contrariul.
Asta am sustinut si eu, cit se poate de explicit. Credinta nu se modifica fara motiv. Dar intre motive pot sta si rezultatele faptelor noastre. Interesant este ca asa stau lucrurile si cu iubirea. Multi insa tot cauta perechea ideala amagindu-se, dupa un sablon al iubirii din mintea lor (Daca nu face X pt. mine nu ma iubeste, asta nu face asta, nu asculta de mine, sa caut altul...). Asa cum de credintele corecte te apropii prin experimente asa si de iubirea curata. QUOTE
De asta spun ca ceea ce credem nu depinde de vointa, ci de lucruri exterioare. Cum ar fi de rezultatele unui experiment.
Experimentele credintei sunt in interior si mai putin inafara. E transformarea omului prin constientizarea complexitatii lumii subiective si participarea la ea intr-un anume fel... Experientele exterioare sunt cel mai des incercari de a ispiti pe Dumnezeu sa raspunda neaparat unei dorinte, unui santaj, etc. Adica ceva de genul daca nu muti muntele acum, eu nu cred ca existi. Si El, "saracul" sare urgent sa mute muntele. Urmeaza alte dorinte ca "de nu, nu mai cred in Tine" samd.... QUOTE
La fel de nerelevant este si cum ar fi reactionat acea familie daca se oferea cineva sa le cumpere copilul.
E relevant pentru respectul cel aveau pt. viata, e sau nu pentru ei o marfa? Daca nu ne incomodeaza si aduce bani, de ce sa renuntam la ea?