sorry!
formula pe care am dat-o este pentru share!
rating = raportul dintre nr. de receptoare deschise pe un anumit canal
si totalul receptoarelor existente (deschise + inchise).
share = raportul dintre nr. de receptoare deschise pe un anumit canal
si totalul receptoarelor deschise (indiferent pe ce canal).
ratingul depinde de all receivers, iar share-ul de all users.
asta e motivul pentru care share-ul apare intotdeauna mai mare ca valoare.
rezultatul se inmulteste cu 100, tocmai pentru ca e exprimat in procente (%).
daca imparti, sa zicem, 500 la 4000, iti da 0,125. dupa ce inmultesti cu 100, obtii 12,5%. intrebarea era cum se calculeaza ratingul, nu?
formulele de calcul sint valabile si pentru tv si pt radio.
cum se determina nr. de receptoare de pe un canal, ar trebui sa stie people-meter-ul. din datele furnizate de aparatele astea, se fac fel de fel de estimari: in procente, in numar real de persoane, in functie de virsta, sex, studii, venituri etc. sint mai multi termeni specifici care semnifica diversele masuratori, fie pt programe, fie pt spoturile publicitare.
trebuie avut in vedere ca este vorba despre O ESTIMARE, pt ca se face, ca orice sondaj, pe un esantion. cit de reprezentativ este esantionul, asta-i alta treaba. daca in tvmania scrie ca masuratorile s-au efectuat pe UN ESANTION de 10 mil, e o greseala. poate ca masuratorile s-au efectuat la nivel national, in mediul urban. adica esantionul ala de o mie si ceva este reprezentativ pentru aceasta populatie. nici americanii nu monitorizeaza fiecare televizor.