Ajutor - Cauta - Forumisti - Calendar
Versiune completa:Fulgerul Rosu
HanuAncutei.com - ARTA de a conversa > Odaia Divertismentului > Sport > Masini si Motociclete
Praetorian
Intr-o zi apuc o revista si imi arunc privirea prin ea. Ia uitati-va ce mi-au putut citi ochii...

Exact in urma cu un an, a trecut pe langa noi, ca o dara de lumina, ca un fulger rosu, ar-cuindu-se elegant pe superbul viraj de la "2 Mai", acolo unde tarmul se ingemaneaza cu marea. Am franat brusc si m-am uitat in urma, dar nu se mai zarea decat soseaua pustie. "Ce-a fast asta?!", m-am intrebat si mi -am raspuns singur, jumatate in gluma, jumatate in serios: "Un QZN!"
Intrigat si aproape suparat, am plecat mai departe spre Vama Veche... Pe urma s-a facut vara de-a binelea, eram singur pe "Asul de Caro" si, pe linia dreapta de la Nistoresti, incercam sa fac fatza prietenilor mei, samuraii"... Aveam 220 km/h, cand, ca 0 naluca, "QZN- ul" ne-a depasit pe toti.
Au tasnit in urmarirea lui un Ninja si doua Rl. Zadarnic! Pana la Campina l-am pierdut. Nu va spun ce comentarii au fost zile intregi dura aceea...
De curand, am primit un telefon-surpriza la redactie. 0 voce placuta de bariton m-a facut sa raman cu gura cascata! "Daca va intereseaza Fulgerul Rosu ne putem intalni maine la Constanta"...
Despre Teius Alexandru, un tip gen Robert Redford la 40 de ani, orice impresie ai avea este cea buna. Nu in sensul ca ar fi un erou total pozitiv. Pur si simplu se potriveste in orice rol...
"Am fugit din tara la 15 ani, am trecut Dunarea cu batranul meu intr-o barca pneumatica propulsata de doua tuburi cu 0xigen sub presiune pe post de motoare reactive... De la el am mostenit pasiunea pentru inventii. Am reusit dupa multe peripetii sa ne stabilim in Anglia. Un accident stupid l-a smuls de langa mine... M-am inrolat in Legiunea Straina, am facut afaceri cu petrol si, dupa ani grei, eram un om bogat! De cand ma stiu stint pasionat de motociclete... Am investit mult timp si bani, foarte multi bani, am citit enorm si am lucrat cu oameni deosebiti, in special ingineri romani. Problemele pe care vroiam sa le rezolv erau de fapt problemele automobilului de azi... Cred ca in buna masura am reusit... In urma cu un an am revenit In Romania impreu- na cu «copilul meu», un unicat pe care l-am botezat Hot Hoax. Estetica are, slava Domnului,
si performante pe masura. Am realizat un propulsor care, desi in linii mari seamana cu un «4 timpi» clasic, are performante formidabile, nu polueaza, ba chiar mult, in loc sa cheltuiesti bani cu el, ii castigi...
Cum ? E slmpu: In principiu am reusit sa produc hidrogen din apa chiar la bordul inventiei. 0 ingenioasa pila electrica, un «laborator chimic» si un convertizor transforma hidrogenul imbogatit, obtinut, H3, In lucru mecanic, iar In recipientul profilat aerodinamic, de sub el, se acumuleaza din nou «apa» rezultata... Dar, nu mai este apa normala care vine din rezervorul central, ci... H2O2 Din 25 litri de H2O obisnuita se obtin la 200 km rulati cam 2 litri de apa grea, cu 0 puritate de 99%! Pe care, daca 0 vinzi la Grice lnstitut de Fizica Atomica, obtii 0 suma frumusica... Astfel, investitia foarte mare, este adevarat, se amortizeaza in doar cativa ani... Motorul chimic este racit cu un radiator cu freon si din procesul arderii in atmosfera nu se degaja decat particule fine de ozon... Un dispozitiv compensator giroscopic pentru curbe negociate in forta,
mai simplu spus un «aparat de luat viraje», rezolva etema problema a stabilitatii pe traiectofie, chiar si a virajelor atacate cu gazulin plin... Este vorba aici despre folosirea unui mic giroscop cu mercur, preluat de la rachetele de croaziera. De asemenea, prin simpla schimbare a rotilor, reglarea corespunzatoare a amortizoarelor si a convertizorului de cuplu, putem avea in cateva minute 0 motocicleta tot-teren. si pentru ca nu numai mie, dar oricarui pilot pasionat, susurul discret al motorului chimic nu ne spune nimic, motocicleta este prevazuta cu un sintetizator de sunete reglabil, care, dupa dorinta, produce orice zgomot de esapament. Chiar si al unui Ferrari daca vrei... Pentru un om obisnuit toate acestea par de domeniul fantasticului, dar eu nu sunt un om obisnuit! Ce ziceti, faceti 0 tura?"
Bineinteles ca am acceptat imediat. Mi-am pus integrala, am setat pe "viteza cu sunet Spitfire" si am zburat efectiv pe banda din mijloc," pana s-a terminat soseaua... Dupa 0 astfel de cursa, ca motociclist pasionat nu poti sa ai decat 0 satisfactie infinita, indescriptibila si sa iti spui in gand: "asa ceva nu exista!"
Va salut cu farul.
Dan Nastase

P.S. Despre performante, nu mai scriu, ca ma enervez. Eu unul refuz sa cred ce minte mascariciul asta.
Mistinguett
Revista in care a aparut articolul e cumva de SF? rofl.gif
Nu neg ca nu s-ar putea inventa ceva asemanator dar pe mine m-a dat gata numele motorului: Hot Hoax. Buna gluma.
Antont
Am mai auzit de chestia aia. Treaba sta in felul urmator. Articolul a aparut intr-o revista de profil, pare-mi-se in luna aprilie (sper ca nu ma insel), si este clar scris la katerinka. Chiar numele spune tot, dupa cum bine a observat Misti (hoax=pacaleala,tzapa,etc...sper ca nu am gresit, da' mi-e lene acu' sa ma uit in dictionar, asa ca ramine sa confirme sau sa infirme un cunoscator mai bun ca mine de limba engleza).
Toata chestia cu motoru' care functioneaza cu hidrogen si produce "apa grea" (H2O2) e Fram ursu' polar. Vreau io sa vad asa ceva. Ca sa produci apa grea ai nevoie de uzina, utilaje, etc. Pe de alta parte si faza cu reglatu' zgomotului esapamentului e abureala. Ca sa nu mai vorbesc de schimbatul rotilor si obtinerea unei motociclete off-road. Acolo mai conteaza suspensiile, garda la sol, motorul, etc. Degeaba pun io roti de enduro pe un supersport, ca nu voi putea niciodata sa merg pe teren accidentat cu ea. Sau daca merg o fac praf in doi timpi si trei miscari. Ca sa nu mai zic ca acest hot hoax apare in poza (o sa va lamuresc ce e si cu poza) ca fiind un naked bike( nu are carene ). Vreau io sa-l vad pe motociclistu' ala care are atita "creier" sa goneasca la viteze mai mari de 220 km/h sau peste pe un motor fara carene. E un chin.

In ce priveste performantele, cea mai rapida motocicleta din lume produsa in serie e Suzuki GSX1300R Hayabusa (175 cai, 1300 cc, topspeed 350 km/h), urmata de Kawasaki ZX12R Ninja si Honda XX Blackbird.

In ceea ce priveste poza de mai sus, e un prototip de streetfighter Honda.
Praetorian
Eu am inteles de la inceput ca-i o gluma, dar ceea ce nu inteleg este altceva. De ce a trebuit sa scrie un articol la misto intr-o revista de auto ? Articolul este din luna aprilie a revistei Auto Motor Sport, care de felul ei este acceptabila(Mai putin atunci cand face loby la marci pentru care se plateste).
Ca sa fie tot tacamul complet, sa va dau si caracteristicile.
MOTOR - chimic H2O-H3-H2O2-O3 cu pila electrica si convertizor
PUTEREA MAXIMA - 130 KW cu un cuplu constant de 115Nm
CONSUM - 12 litri H2O/100Km
TRANSMISIE - pinioane din Titan si lant din Zirconiu cu s-ringuri, autolubrifiat
PORNIREA - cu cartela magnetica codata
CADRUL - sistem troliu din profiluri rubiconde sudate in Argon
FURCA FATA - monobrat etajat, patent Zarand
SUSPENSIA SPATE - monoamortizor Black Power upside-down reglabil
bla, bla,...

GREUTATE PROPRIE - 158 Kg
ACCELERATIE cu reostat si comanda electrica. De la 0-100Km/h in 2,3sec. De la 0-200Km/h in 7,3sec
VITEZA MAXIMA - pe autostrada 345Km/h

Va pup din mers...
Antont
QUOTE (Praetorian @ Oct 24 2003, 04:29 PM)
Articolul este din luna aprilie a revistei Auto Motor Sport.

Pai ti-ai dat raspunsul singur. Aia s-a vrut a fi pacaleala lor de 1 Aprilie rofl.gif .

QUOTE
De la 0-100Km/h in 2,3sec. De la 0-200Km/h in 7,3sec


Nu e ceva neobisnuit la o moto. Ex: Suzuki GSX-R 1000.

QUOTE
VITEZA MAXIMA - pe autostrada 345Km/h


Hayabusa face treaba asta smile.gif .

Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,click aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.