Ajutor - Cauta - Forumisti - Calendar
Versiune completa:Cheminee
HanuAncutei.com - ARTA de a conversa > Odaia Exploratorului > Constructii - sfaturi, realizari, materiale de constructii
Pagini: 1, 2, 3
The Dude
In arhitectura se spune ca seminueul este centrul gravitational al unui living.

Nu exista niciun dubiu in legatura cu faptul ca focul are un efect hipnotic si poate ca asta este si explicatia.
Oricum traditia confirma ca omul primitiv si-a decorat prima locuinta cu un foc aprins in ciuda faptului ca nu i-a fost nici lesne nici la indemana.
Primul element de decor nu a fost ales constient. Omul si-a dorit focul in casa pentru avantajele lui. Aducea cu el caldura, posibilitatea de preparare a hranei si cea de prelucrare avansata a unor unelte, insa aducandu-l in casa din aceste motive omul i-a observat si calitatile decorative pe care le-a descoperit in acest fel.

De aici, asociind avantajele cu estetica omul primitiv a inceput sa inteleaga ideea de confort.

Constructia care adapostea focul si care il face pe acesta posibil acolo unde el nu ar putea functiona s-a numit camin, iar acest nume s-a transmis imediat si asupra intregii locuinte. Mai tarziu si asupra intregii zone locuite. Zicem azi "vatra satului" ca sa denumim acea aglumerare initiala de case care a creat o zona populata.

Caminul, semineul, vatra sunt asadar elemente de confort care justifica acasa cuiva.
Ancestral, la nivel subconstient omul recunoaste mai usor locul sau atunci cand are un asemenea reper. E unul din motivele pentru care incalzirea centralizata ce foloseste cazane si calorifere a accentuat dezradacinarea generatiilor rebele care nu se mai regaseau acasa pe aceasta planeta...
The Dude
Cele trei mari neajunsuri pe care un camin prost facut le poate produce sunt, in aceasta ordine:

1. sa afume
2. sa afume
3. sa afume

Toate trei sunt in egala masura agasante si periculoase si trebuiesc tratate cu maximul de seriozitate.
Regulile pentru evitarea lor sunt insa incredibil de simple si usor de realizat.
Mai inainte sa vorbim insa de ele trebuie sa amintim ca atunci cand vorbim de un camin discutam defapt de doua elemente distincte cu aceiasi importanta.
De caminul ca atare si de cosul de evacuare a fumului.
E o mare nedreptate care se face permanent celui din urma atunci cand el nu este amintit decat in treacat, sau ca pe un accesoriu separat si distant.

Cosul de fum e pereche simbiotica caminului de foc si se realizeaza in stricta concordanta cu acesta, fiecare camin avand nevoie de propriul lui cos, in functie de dimensiunile si de proprietatile lui. Cand alegerea e nepotrivita atunci caminul va fumega, sau si mai rau, va refuza sa mentina flacara.
The Dude
Important: toate consideratiile care urmeaza au in vedere numai constructia unui camin cu tiraj natural.

Prima conditie esentiala pentru alegerea corecta a unei perechi cos/camin e respectarea urmatorului raport:
Aria deschiderii tubului focar trebuie sa fie egal cu 1/2 din diametrul cosului de fum.

Ce inseamna asta:

Sa ne imaginam un tub focar. Este vorba de caminul privit din fata.
Tubul focar poate fi unul inchis, cu usa metalica si cu geam termorezistent, sau poate fi unul deschis.
Alegerea asta nu inseamna nimic pentru regula de care vorbesc, care isi mentine impunerea pentru ambele situatii.

Privit din fata un tub focar arata ca o cutie, geometric ca un paralelipiped.
El va avea deci trei dimensiuni: Lungime, Latime(adancime), Inaltime (L, l,h).

Aria deschideri acestui paralelipiped va fi deci Lxh.
Sa spunem acum ca avem un tub focar la care Lungimea e de 65cm, adancimea e de 40cm iar inaltimea de 50cm.
Diametrul interior al cosului de evacuare va fi de 65 X 50 : 2 = 16cm, adica 160mm.

E de amintit ca acest calcul suporta abateri de maxim 5% in sus sau in jos.
The Dude
A doua regula de neevitat consta in modul in care se face racordul tubului focar la cosul de fum.

Imaginati-va acum tubul focar vazut din lateral. El are o baza si se sfarseste prin piesa de racord de la care pleaca, de regula, un tub flexibil tip burduf, ce poate fi din aluminiu sau din inox (recomandat inox). Piesa de racord este acea deschidere circulara de la partea superioara



Acum faceti acelasi efort si vizualizati un cos de fum.



A doua regula impune ca tubul focar sa se racordeze in cos sub un unghi de 45 de grade, asa cum arata racordul din poza.

The Dude
Desi uni producatori dau ca eficienta si o panta care sa nu fie mai mica de 8%



Eu sustin recomandarea ca ea sa aiba un unghi de 45 de grade.
Motivul pentru care fac asta consta in principiul de functionare al racordului si al functionarii ansamblului racord/cos
The Dude
Acesta este principiul Venturi.
Popular el se numeste "racord de spargere a vacuumului", iar rolul lui consta in blocarea efectului pe care turbulentele atmosferice le pot avea asupra cosului de fum. In banii nostri, asta inseamna ca racordul la 45 de grade realizat in directia din poze impiedica actiunea vantului puternic de a intoarce fumul in camin pe de o parte, iar pe de alta prin dinamica fluidelor el face ca circuitul fumului dinspre foc inspre atmosfera sa se realizeze cursiv si intr-o singura directie o data ce el a fost amorsat.

Amorsarea asta are problemele ei...pe care le vom aborda insa ceva mai incolo.
Marduk
Eu vreau sa-mi cumpar o centrala de acest gen.








CARATTERISTICHE TECNICHE

potenza termica bruciata kW 16,7
potenza termica utile kW 13
potenza termica all'acqua kW 9,1
rendimento globale % 78
rendimento diretto all'acqua % 70
consumo ottimale di legna kg/h 4
sezione presa aria esterna cm2 200
contenuto d'acqua l 30
peso complessivo kg 200
produzione acqua calda sanitaria l/min 14
pressione massima d'esercizio bar 1,5
vol. riscaldabile (isol. prev. legge 10/91) m3 320
Ř uscita fumi cm 16
Ř canna fumaria (h da 3 a 5 m) cm ---
Ř canna fumaria (h da 5 a 7 m) cm ---
Ř canna fumaria (h superiori a 7 m) cm ---


Problema este ca sunt obligat sa trec cosul prin plafonul etajului si prin pod, dar nu vreau sa folosesc un cos de caramida ci unul din tabla de aluminiu sau inox izolat, ce parere ai?
The Dude
Denumirea exacta: SEMINEU CENTRALA TERMICA: IDRO30
Importator direct si producator: EdilKamil International
Persoana de legatura: Urse Mihai
Tel. 0728 511930

Parerea mea : veziti de treaba.

Urse e un bun prieten de al meu.
Incalzirea prin arderea lemnului (nu a brichetilor sau a peletilor) in sisteme centralizate cu circulatie fortata nu este bine pusa la punct nicaieri.
Urse a vandut centrale din astea fara numar, pentru ca ele au o reclama puternica si profesionist facuta.

Singuerele sisteme centralizate care folosesc combustia lemnului cu succes pe perioade lungi de timp sunt cele care utilizeaza instalatii ce functioneaza dupa principiile termodinamice prin termosifon.
Marduk
QUOTE(The Dude @ 27 Aug 2010, 08:16 AM) *
Singurele sisteme centralizate care folosesc combustia lemnului cu succes pe perioade lungi de timp sunt cele care utilizeaza instalatii ce functioneaza dupa principiile termodinamice prin termosifon.

Te rog spune-mi ceva despre aceste sisteme "termosifon" trebuie sa gasesc o solutie pentru incalzirea cabanei, dar trebuie sa tin cont de niste conditii, cosul sa fie la interior si cazanul sau cum se numeste la fel.
The Dude
Problemele centralelor IDRO constau in felul incare reusesc sa echilibreze rapoartele de combustie si in fiabilitatea proasta a unor componente (turbosuflantele in special). In occident verificarea anuala a sistemelor de incalzire de acest gen este obligatorie si se face de personal autorizat. Un inginer vine si constata starea centralei, a principalelor sisteme, a cosului de fum, dupa care intocmeste o nota de verificari si/sau reparatii necesare. Proprietarul trebuie sa apeleze apoi la o firma autorizata cu care sa realizeze cele indicate de inginerul inspector. Firma emite apoi buletine, pe care proprietarul le inainteaza autoritatii de verificare. In baza lor obtine acordul de functionare pentru anul urmator. Legea e un fel de lege a cosaritului pe care au avut-o si romanii cu multi ani in urma si e altceva (in completare) decat legea ISCIR care functioneaza (??) haotic si la noi.

Ea are si un rol ecologic, dar scopul principal este acela de a evita accidentele prin intoxicare cu monoxid de carbon.
Oricum, cu acest prilej, cel al verificarilor anuale se constata ca marea majoritate a centralelor termice pe lemn, cu tiraj fortat (camine, sau centrale pur si simplu) au probleme la turbosuflantele de introducere si la cele de evacuare..In continuarea topicului, vom afla si de ce.

Daca doresti pot vorbi cu Mihai (Urse) sa iti aranjez o discutie cu el, cu amendamentul si atentionarea ca el isi va sustine produsele cu un entuziasm mult peste calitatea lor. E de inteles sa faca asta.

Sistemele cu termosifon functioneaza pe principiul termodinamici fluidelor incalzite. Fluidul mai cald tinde sa ajunga mai sus, iar cel rece sa coboare. Miscarea asta e amplificata si de jocul presiunilor care cresc o data cu cresterea temperaturii. In principiu daca incalzesti o teava cu apa intr-un punct fix, apa va transmite caldura si in restul tevii. Pentru ca transmisa sa se faca uniform se practica si un joc al diametrelor tevii.

Asadar, la o instalatie prin termosifon transportul agentului termic se face prin termodinamica fluidelor si nu cu ajutorul pompelor de circulatie.
Vei pune acum justificata intrebare: "ce legatura are asta cu ce se intampla in camin/cos ??"
Pai are. Agentul termic are tendinta de a raci tubul focar modificand astfel un parametru important al combustiei.
Si nu e numai asta..

Asadar, pe scurt la IDRO reglajele sunt complicate, complexe, functioneaza deficitar si randamentele sunt reduse.
In plus sunt scumpe, reclama intretinere periodica cu interventii dese si ample.
Concluzie: nu recomand.
turbo trabant
QUOTE(The Dude @ 26 Aug 2010, 02:46 PM) *
Prima conditie esentiala pentru alegerea corecta a unei perechi cos/camin e respectarea urmatorului raport:
Aria deschiderii tubului focar trebuie sa fie egal cu 1/2 din diametrul cosului de fum.

regula se aplica si pentru focarele circulare?

pe plan mondial care este firma cu cele mai bune focare?
The Dude
In general tuburile focare cu forme geometrice atipice (circular, linie franta sau demihexagon) sunt achizitionate de-a gata.
Sunt tuburi focare inchise, la care calculul indicat de mine nu este necesar intrucat gaura de evacuare este deja constituita.
Asta inseamna ca producatorul a facut calculele necesare si indica obligativitatea celui ce va utiliza tubul focar sa respecte cota diametrului de evacuare pentru tot circuitul cosului.

Sunt foarte rare situatiile in care cineva ar putea dori sa construiasca singur un semineu cu o deschidere dupa o figura geometrica alta decat un dreptunghi, dar daca o asemenea persoana exista ea va trebui sa calculeze acea arie prin asimilarea geometriei deschiderii cu forme geometrice uzuale, pe care apoi sa le insumeze.

Pentru Europa si pentru combustibil exclusiv lemn solid, cele mai tari firme sunt: SCAN (Danemarca) si Spartherm (Germania)
Marduk
Eu am gasit ceva in UK.
The Dude
Ca sa inchei acest raspuns: Marduk, ca sa poata face corectiile necesare in timpul arderii si mai ales atunci cand ea e intrerupta, un camin/centrala termica pe combustibil solid, pe lemne (si nu numai), are nevoie de o supraveghere si de interventii permanente in proces. In practica unele din sistemele automate supravegheaza culoarea flacarii si in baza unor sabloane prestabilite (etaloane de culoare) pe care le compara cu datele recoltate modifica aportul de aer pentru a pastra arderea la anumiti parametrii. Sistemul e complex, are o coordonare logica si utilizeaza echipamente comandate de microprocesoare.

Acelasi lucru, cu mult mai ieftin si mult mai sigur se poate realiza rudimentar prin folosirea sistemelor centralizate cu termosifon (care presupun circuite de conducte atent dimensionate si radiatoare care sa faca schimbul de caldura). Inca si mai ieftin decat atat sunt unele sisteme mult prea putin utilizate acum (dar care vin din urma in forta), ce utilizeaza circulatia dirijata a aerului cald. Si ele merg tot pe principiile termodinamice ale fluidelor (aerul este un fluid).
Si nu numai ca sunt mai ieftine dar sunt si infailibile.
The Dude
QUOTE(Marduk @ 27 Aug 2010, 06:24 PM) *
Eu am gasit ceva in UK.


Sunt foarte multe. Si italienesti si frantuzesti si romanesti.
Eu am zis de cele mai bune...care sunt si foarte scumpe..exagerat de scumpe...insa merita fiecare leu.
Marduk
Pana la urma nu am inteles ce-mi recomanzi, avand in vedere ca eu am montat si caloriferele. Initial am vrut sa merg pe o centrala electrica dar cand a fost sa o montez si mi-au masurat tensiunea din retea (199-210V) mi-au zis sa renunt ca nu voi avea caldura niciodata, gazele sunt prea departe, iar lemnul din munte cade efectiv pe mine, mi-l aduce in poarta, o masina 300 ron.
The Dude
Revenind la conditiile pe care caminele cu tiraj natural trebuie sa le respecte obligatoriu pentru a evita "afumatul".

Asadar am identificat raportul ce trebuie sa existe intre aria frontala si diametrul minim al cosului de evacuare.
Am spus de racordul in unghi pentru a asigura protectia la efectele vantului..

mai sunt doua..

Partea superioara a cosului, acolo unde se produce evfectiv evacuarea gazelor, trebuie sa depaseasca baza sarpantei cu minim 50 de cm.
Daca cosul iese prin sarpanta in apropierea unei coame, atunci cota minima de 50cm trebuie sa desparta muchia superioara a acestei coame de gura de evacuare.

In pozele pe care le-am gasit distanta asta e mult mai mare.
Se spune ca, cu cat ea e mai mare, cu atat tirajul cosului va fi mai bun..
Un cos mai lung ridica insa probleme de stabilitate si reclama interventii de imbunatatire a structuri de rezistenta.
Totodata un cos mult mai inalt decat casa trebuie protejat si impotriva trasnetelor






The Dude
QUOTE
Pana la urma nu am inteles ce-mi recomanzi


Radiatoarele sunt legate intre ele. Ai tras reteaua de conducte ??
Daca nu, atunci iti recomand un camin centrala care sa utilizeze instalatia existenta pe principiul termosifonului.
Asta inseamna ca trebuie sa proiectezi o izometrie a traseelor de conducte tur/retur.
In principiu turul pleaca din caminul/centrala pe un diametru mare care se reduce dupa jonctiunea cu fiecare radiator, iar returul creste si el in diametru pe masura ce preia debitele radiatoarelor din circuit. In centrala, in final, turul intra pe un diametru mare, iar returul se intoarce pe unul si mai mare. Conducte trebuie sa aiba si o panta minima. Nicio pompa nu e necesara. Doar vasul de expansiune si ceva aerisitoare. Instalatia se incaraca cu un fel de antigel. Nicio comanda electrica, niciun element de automatizare. Se pot aduga protectii care sa inchida clapeta de aer in caz de avarie sau alte situatii de urgenta.

Din cate inteleg insa tu ai luat decizia inca inainte de a intreba, asa ca mergi pe calea aleasa.
Informatiile mele sunt statistice, asa ca poate nu te vor afecta.
Consulta-l insa si pe prietenul meu, chiar daca alegi sa cumperi din alta parte. Nu ai sa regreti. E un tip cumescade si are sa te invete cateva trucuri
The Dude
Revenind la conditiile pe care caminele cu tiraj natural trebuie sa le respecte obligatoriu pentru a evita "afumatul".

Asadar am identificat raportul ce trebuie sa existe intre aria frontala si diametrul minim al cosului de evacuare.
Am spus de racordul in unghi pentru a asigura protectia la efectele vantului..
Si am zis ca partea superioara a cosului, acolo unde se produce evfectiv evacuarea gazelor, trebuie sa depaseasca baza sarpantei cu minim 50 de cm.

Ultima dintre ele ne obliga sa continuam cosul inca cel putin 6ocm in jos dincolo de punctul de racord.
Este musai sa facem asta pentru a putea obtine efectul Venturi.



Adica distanta intre punctul 11 si punctul 17 din schita de mai sus trebuie sa fie de minim 60cm.
Recomandat este de 80cm, sau 100cm.
Erwin
O centrală cu ardere completă, automatizată, cu pompe de circulaţie şi suflantă a devenit ceva "la modă"... Chiar şi cele cu microprocesor. Eficienţa este maximă, rămâne foarte puţină cenuşă, flacăra arde în jos şi e aproape albastră, ca la gazul metan. Problema este că în plus ai nevoie de o sursă de tensiune neîntreruptă care să alimenteze pompele. Dacă noaptea sau când nu eşti acasă se opreşte curentul, cazanul se poate supraîncălzi şi da pe-afară pe la supape. Se găsesc şi astea, un invertor, o baterie de maşină şi un încărcător cu un circuit de comandă asigură până la 12 ore de funcţionare a pompelor.

Dar nimic nu e mai frumos decât un şemineu ca cel încadrat cu plăci de granit. Am văzut acum câţiva ani la o cabană vânătorească un astfel de şemineu, impresionant! Şi ce plăcut e să stai tolănit, să simţi cum te mângâie razele de căldură şi să priveşti dansul hipnotic al flăcărilor... rolleyes.gif
kcapone
Cine face si cat costa un camin asa cum spui tu? E evident ca depinde si de dimensiuni dar....
The Dude
Intre 600-800 de euro. Sunt si de 1000. asta la EdilKamin.



QUOTE(Erwin @ 27 Aug 2010, 11:50 PM) *
O centrală cu ardere completă, automatizată, cu pompe de circulaţie şi suflantă a devenit ceva "la modă"... Chiar şi cele cu microprocesor. Eficienţa este maximă,


La moda ? poate, nu insa la noi. s-au vandut exponential in ultimi ani, dar asta a fost ritmul la toate centralele termice de mici dimensiuni.
Eficienta maxima ?? comparat cu ce ??... da ce intrebare pun si eu???. centralele pe combustibil solid au cea mai mica eficienta (ma refer la randament)
Erwin
QUOTE
Eficienta maxima ?? comparat cu ce ??... da ce intrebare pun si eu???. centralele pe combustibil solid au cea mai mica eficienta (ma refer la randament)


Comparat cu arderea lemnului în centralele obişnuite sau sobe, unde arderea nu este completă, rămâne multă cenuşă şi se produce mai mult fum... Consumul de lemne este mai mic, de aici eficienţa. Am văzut astfel de centrale şi aşa mi-au spus proprietarii lor. Mă chemaseră să mă întrebe de sursele neîntreruptibile. Furnizori de-ai mei produc aşa ceva. Poate doar s-au lăudat... rolleyes.gif

scuze de off-topic, şemineele sunt mult mai interesante! spoton.gif
The Dude
Erwin, centralele pe lemn au limite mai mari decat toate suratele lor.
Atunci cand arderea nu e completa ceva nu e in regula cu soba/caminul, centrala, cosul de fum sau intregul ansamblu.

In alta ordine de idei lemenele nu ard toate la fel.
Exista esente cu putere calorica foarte mare si altele cu una minuscula, dupa cum unele specii ard mult mai bine ca altele.
Lemnul de foc difera de cel pentru construit, desi se pot folosi amandoua in ambele scopuri.

Exista si lemn ce nu trebuie ars intrun camin.
Vom vorbi de toate astea mai incolo.

Pana atunci comentariul tau mi-a adus in minte raspunsul la solicitarea lui Marduk.
Sobe cu peleti, Marduk. Ai evaluat varianta asta ??
Stiu ca exista si centrale termice asemanatoare si camine centrale.

Peleti sunt amestecuri pe baza de resturi lemnoase amestecate cu substante care le confera proprietati calorice avansate si o ardere completa (cu degajari nesemnificative de gaze si depuneri neansemnate de cenuse). Sunt ieftine, centralele sunt automate (se alimenteaza singure la anumite perioade de timp) sunt foarte putin periculoase si mai nou sunt si subventionate de stat.

Sunt ceva mai scumpe, dar sunt robuste si fiabile (garantia merge pana la 15 ani)
Marduk
QUOTE(The Dude @ 29 Aug 2010, 10:59 AM) *
Sobe cu peleti, Marduk. Ai evaluat varianta asta ??

Diferenta nu este prea mare intre o soba cu peleti si una pe lemn (ma refer la cele cu preturi mici catre medii) ar fi o singura problema, peletii sunt scumpi in comparatie cu lemnul care in zona mea este din belsg si foarte ieftin.
The Dude
Nu Marduk, soba cu peleti e foarte diferita de cea pe lemne, iar preturi medii pentru ea nu exista. Nu stiu niciuna mai ieftina de 1600 de euro

Utilizeza combustibili ecologici, pelleti, cu alimentare complet automata si descarcare fortata a fumului prin electroventilator propriu. Constructie robusta cu o structura interna realizata complet din fonta. Focar rotund cu autoreglare completa a combustiei.Ventilatie eficienta a aerului cald datorita ventilatorului centrifugal.Panou sinoptic ce permite gestiunea si controlul tuturor fazelor de functionare ale sobei. Calculator electronic pentru programarea saptamanala a aprinderii si stingerii automate in orarul dorit. Finisaj din ceramica

Peletii (din engleza, la plural pellets) sint naturali si ecologici. S-ar putea sa ii confunzi cu brichetele de rumegus care sunt altceva


Specialistii sustin ca este mai ieftina cu peste 50% fata de combustibilii lichizi (motorina) si cu peste 30% fata de incalzirea cu energie electrica. Comparativ cu gazul, peletii sint nonpoluanti, inclusiv prin faptul ca cenusa si emisiile obtinute in urma arderii lor nu sint deloc toxice. Dimpotriva, cenusa poate fi folosita ca si ingrasamint.
Pina de curind peletii erau folositi pentru centrale termice, dar nu si pentru sobe. De aceea FireWIN este o soba ingenioasa, pentru ca poate asi¬gura caldura intr-o camera fo¬losind un combustibil solid eco si totodata are un design modern, care ajuta la integrarea ei in spatiile ambientate conform cerintelor actuale.
Nici un pericol. Pentru sobele pe baza de gaz sau motorina sint necesare camere speciale atit pentru depozitarea combustibilului, cit si pentru pozitionarea sobei in ansamblul camerei. Asta pentru evitarea accidentelor, a exploziilor neprevazute. In schimb, peletii pot fi depozitati oriunde, inclusiv la subsol, ceea ce nu e posibil in alte cazuri. Sistemul termic este unul sigur in exploatare, iar in ansamlul lui poate fi integrat si un boiler pentru furnizarea de apa calda.


In comparatie cu "lemnul din zona" sunt intr-adevar scumpi....
Marduk
QUOTE(The Dude @ 29 Aug 2010, 05:55 PM) *
In comparatie cu "lemnul din zona" sunt intr-adevar scumpi....

Asa este, azi toata ziua am stat pe net si am gasit o centrala pe peleti IDROFOX care costa 3200 euro fata de 970 euro IDRO 30-50 pe lemne, dar randamentul si modalitatile de operare sunt total diferite. Intr-un cuvant sunt cucerit de IDROFOX dar nu-mi pot permite atatia euroi, azi.
The Dude
Se subventioneaza insa printrun program verde de la ministerul mediului.
Primesti pana la 50% din valoare inapoi
Marduk
Crezi ca face parte din programul asta? ai un link? ceva?
kcapone
din cate stiu eu nu mai e vorba decat de sume fixe in programul "casa verde"
6000 lei pt centrale/sobe peleti, tot 6000 pt panouri cu tuburi solare si 8000 pt pompe de caldura
http://www.mmediu.ro/casa_verde.htm
kcapone
The Dude, mie nu-mi iese socoteala ta
Diametrul interior al cosului de evacuare va fi de 65 X 50 : 2 = 16cm, adica 160mm.
65 X 50 = 3250 si : 2 = ~ 1600 !!
O trebui impartit la 20 ?? sad.gif
kcapone
Intre 600-800 de euro. Sunt si de 1000. asta la EdilKamin.

Asta numai focarul? La care se adauga costul cosului?
"Ambalajul" focarului..ca sa arate frumos..? Cat costa?
Montaj?
Eu unul pot ajuta dar in niciun caz n-as putea face asa ceva... Ar iesi carpeala... Cum bine spuneai si tu la un moment dat...fiecare cu meseria lui...
The Dude
QUOTE(kcapone @ 30 Aug 2010, 08:17 AM) *
The Dude, mie nu-mi iese socoteala ta..


Pentru ca am formulat-o eu gresit.

0,65 X 0,5 = 0,325 : 2 = 0,1625 adica, rotund 16cm

Acum, bine ca ai adus vorba. Calculele dau intotdeauna cifre ce trebuiesc rotunjite.
In general se admit diferente de +/- 5%, dar se recomanda ca rotunjirile sa se faca numai pe plus la tot ce este pana la diametrul de 150mm, si la cota cea mai apropiata la ce e peste.
The Dude
600-800 sunt IDRO20-30, (incalzesc 200-300 mc de volum aer) "ambalajul" poate urca pana la jumatate din acest pret...si mai mult daca te bagi in marmura si masive din stejar.

in pretul ala primesti numai focarul si kitul de instalare (instalatia de distributie cu fitingurile si armaturile de rigoare.
Cosul e o treaba care se trateaza intotdeauna separat...Vom vorbi si de cosuri si de alegerea lor,
Marduk
QUOTE(The Dude @ 30 Aug 2010, 03:17 PM) *
QUOTE
600-800 sunt IDRO20-30, (incalzesc 200-300 mc de volum aer)

eu am gasit la 900-1000 euro, la pretul asta (600-800) te rog da-mi si mie un link.
QUOTE
Cosul e o treaba care se trateaza intotdeauna separat...Vom vorbi si de cosuri si de alegerea lor,

Astept cu interes aceasta discutie, eu trebuie sa trec cosul prin plafonul din lemn, distanta intre grinzi este de 500-600 mm.
The Dude
Dar ti l-am dat deja: linkul tau este Urse Mihai la numarul de telefon anuntat.
El nu este distribuitor ci furnizor, iar tu venind din partea mea ai avantajul celui mai corect pret.
Am si vb. in treacat vineri cu Mihai care m-a sunat in alta chestiune. I-am spus ca e posibil ca cineva sa il contacteze in legatura cu un camin.
Daca te decizi nu te lasa descurajat de aerul lui de zurbagiu. E un tip de toata isprava...

Cosul solicita o abordare pe care nu mi-o pot permite in conditiile pe care le am acum (o zi de luni intr-un santier torpilat de criza).
Promit sa fac asta cat mai curand...poate dupa-masa.
Marduk
QUOTE(The Dude @ 30 Aug 2010, 03:45 PM) *
I-am spus ca e posibil ca cineva sa il contacteze in legatura cu un camin.

Deci sun si zic, The Dude mi-a dat telefonul dvs. am urmatoarea problema, va rog sa ma ajutati? unsure.gif
The Dude
Suni si spui: Dl. Mihai Urse, va sun in legatura cu instalatia CT -IDR030. Un prieten m-a asigurat ca asteptati telefonul meu.
Dl. Urse: Un prieten de pe internet ?? da spuneti va rog.
Pai m-ar interesa.........

Acum kcapone.
Mai, mi-ai stricat ziua. Calculul ala e unul de relatie. Nu e un calcul matematic pur.
Aria acelei deschideri se masoara in metrii patrati. E o suprafata.
Diametrul cercului este o lungime. Se masoara in metrii.
Nu le poti compara intre ele direct.
Asadar, ca sa fiu mai explicit, primele doua cifre ale rezultatului ecuatiei, exprimate in centimetrii reprezinta diametrul cercului gaurii de evacuare.
Am sa caut pe net o explicatie mai accesibila.

Calculul asta e foarte important, pentru ca daca nu dimensionezi corect gura de evacuare tirajul caminului va fi aleatoriu si greu de controlat.
Asta va conduce direct la o functionare defectoasa a intregului ansamblu, iar intoarcerea fumului in casa va deveni posibila.

Dar chiar si asa...
The Dude
...adica, respectand cele trei conditii esentiale:

QUOTE
Asadar am identificat raportul ce trebuie sa existe intre aria frontala si diametrul minim al cosului de evacuare.
Am spus de racordul in unghi pentru a asigura protectia la efectele vantului..
Si am zis ca partea superioara a cosului, acolo unde se produce evfectiv evacuarea gazelor, trebuie sa depaseasca baza sarpantei cu minim 50 de cm.
Ultima dintre ele ne obliga sa continuam cosul inca cel putin 6ocm in jos dincolo de punctul de racord.


exista situatii in care caminul nostru va afuma...
kcapone
600-800 sunt IDRO20-30, (incalzesc 200-300 mc de volum aer) "ambalajul" poate urca pana la jumatate din acest pret...

Asadar: 800+400=1200 fara cos si manopera. Vad ca IDRO 30 incalzeste si apa calda menajera dar si "agentul termic" (ce e? nu e apa?) pt calorifere.

10.000 - 1.200 = 8.800 !

Ce inseamna mai exact "randamentul"? Vad ca la IDRO 30 spune randament:77,8% Adica? Rest cenusa?; din totalul energiei termice generate de ardere se pierd 22,2%?
kcapone
[quote name='The Dude' date='31 Aug 2010, 08:05 AM' post='688282']

Acum kcapone.
Mai, mi-ai stricat ziua. Calculul ala e unul de relatie. Nu e un calcul matematic pur.

Te-ai necajit degeaba ....or mai fi si altii ca mine asa ca precizarea a fost bine venita.


Sobele taranesti cu plita ce-or avea? Gen soba cu motocei a lui Creanga... Se poate folosi cosul si pentru soba de gatit din ..bucatarie? Adica pe o parte a peretelui sa fie caminul iar pe partea cealalta soba de gatit ?
The Dude
Precizarea solicitata, ca si corectia erau necesara ...vina nu e decat a mea. Pe vina m-am necajit, nu pe observatia ta !


kcapone, sobele tranesti (inca se fabrica la Baia Mare) sunt foarte raspandite in zona.
Ele sunt din fonta costa relativ putin si sunt destul de eficiente.
Doua neajunsuri mari legat de folosirea lor: lemnul trebuie maruntit pentru ca portita de acces nu permite introducerea bustenilor mai mari si doi trebuiesc alimentate des.

Aducerea lor in discutie imi prilejueste continuarea consideratiilor legate de alegerea unui camin.

Dupa felul in care disipa caldura exista mai multe feluri de camine: cu inertie termica mare (din fonta, caramida refractara, ori teracota) prin convectie si/sau prin radiere (din otel) si mixte adica cele care combina mai multe principii.
La cele din fonta energia este inmagazinata si eliberata inca multa vreme dupa ce focul a incetat sa mai arda.
Focul arde altfel iar daca el se stinge accidental poate fi mult mai usor reluat.
La convectie caldura se produce imediat si dipare la fel de repede de indata ce focul s-a oprit. In cazul asta, forme constructive complexe forteaza aerul sa treaca prin zonele incarcate termic pentru a transporta caldura in toata camera si pentru a le pregatii pentru o noua incarcare, asta daca procesul nu este unul continuu..

La caminele despre care vorbesc eu aici, cele ce pot (si trebuie) sa decoreze si sa rezolve problemele de termoficare ale unei cabane, recomandarea mea merge in egala masura catre un camin de fonta si catre unul de otel.

Desi imi plac mult mai mult, iar dupa parerea mea sunt net superioare dpdv. estetic, caminele cu focar deschis raman mult mai periculoase intr-o exploatare cotidiana si ar trebui evitate.
Daca insa, problema caldurii este rezolvata altfel cum, iar caminul nu are decat un rol decorativ si nu este utilizat decat ocazional, atunci varianta caminului cu focar deschis e cea mai buna optiune.
The Dude
Tuburile cu focar inchis sunt deci cele mai bune pentru o intrebuintare zilnica pe toata perioada unei ierni si nu numai.
La munte la altitudini de peste 1000 de metrii vremea e capricioasa si nevoia de caldura apare mult mai des ca la ses.

Focarele inchise pot controla cu mult mai bine arderea, iar in ziua de azi aproape toate au posibilitatea de a organiza estetica focului.
Prin actionarea unor clapete care deviaza curentii de aer introdusi in procesul de combustie se pot schimba forma si culoarea limbilor de foc, stilul de ardere (viu, mocnit, etc.) si chiar puterea termica a sobei.

Sobele cu focar inchis accepta usite cu geamuri termorezistente care permit vizualizarea focului si care preiau eventualele scantei ce apar inerent in timpul functionarii si care reprezinta cel mai mare pericol al focarelor deschise. Prin controlul total al procesului, modelele mai noi pot intrerupe arderea prin taierea aportului de aer, in caz de avarie.
The Dude
Diverse forme si tipuri de focare inchise:



The Dude



kcapone
QUOTE(The Dude @ 27 Aug 2010, 08:16 AM) *
Denumirea exacta: SEMINEU CENTRALA TERMICA: IDRO30

Parerea mea : veziti de treaba.

Incalzirea prin arderea lemnului (nu a brichetilor sau a peletilor) in sisteme centralizate cu circulatie fortata nu este bine pusa la punct nicaieri.

Singuerele sisteme centralizate care folosesc combustia lemnului cu succes pe perioade lungi de timp sunt cele care utilizeaza instalatii ce functioneaza dupa principiile termodinamice prin termosifon.


Asadar spune-mi te rog care sunt cele cu termosifon si ceva preturi daca ai. Preturiel spuse anterior erau pt IDRO 20-30 parca...
Revin si cu intrebarile puse ieri referitoare la randamentul anuntat de producatori..ce inseamna el de fapt?, dar si la modalitatea de folosire dubla a cosului ..camin + soba (pe lemne) de gatit

multamim
The Dude
Nope, kcapone IDRO-30 e unitatea si atat.
Ea se livreaza cu un kit de distributie. Din acest kit pleaca instalatia de termoficare. Intalatia de termoficare poate fi cu termosifon, varianta in care toata circulatia agentului termic se face pe baza legilor termodinamicii. Instalatia mai poate fi si cu strabatere fortata (pompe) si automatizare.

Ideea e ca pe scheletul IDRO se pot dezvolta amebele instalatii si ca cea cu termosifon ar trebui sa fie mai ieftina cu minim 1/3 din valoarea celei centralizate.

Pentru fiecare amplasament trebuie o configuratie specifica, si din ea va decurge un pret.
Pretul despre care am vb. eu este cel al tubului focar cu kitul de instalare si fara alte dezvoltari, adica pregatit pentru o instalatie fara pompe si fara automatizare.
Sunt instalatiile la care s-a oprit alegerea mea si pe care le-am investigat mai profund, pentru ca numai ele m-au interesat.
Pentru fiecare situatie insa trebuie un studiu de caz separat.

Randamentul termic se refera la eficienta instalatiei, adica, exact cat din 100% energie produsa se transfera in circuitul de schimb de caldura.
Randamentul unei centrale pe lemn care merge pe la 80-85% indica o pierdere de energie termica de 15-20%, de regula prin intermediul gazelor arse.
Din cauza depunerilor si a proceselor chimice care au loc in gazele arse si condensate acestea nu pot fi trecute prin alte sicane care sa preia si restul de energie pe care inca il mai poarta.
Este mult mai economic sa procedezi asa.

Exista si un randament al arderii care evalueaza cantitatea si calitatea cenuselor, dar nu cred sa intereseze pe cineva mai mult decat ochiometric.
Asta inseamna ca atunci cand cenusa e prea multa, prea mare si are corpuri neincinerate arderea nu e buna si ca sunt probleme.

Exista sisteme care pot evacua natural doua sobe pe acelasi cos.
Ele reclama insa respectarea unor conditii greu de realizat practic, asa ca ori de cate ori avem o astfel de provocare rezolvarea optima e: cate un cos pentru fiecare soba.

Sistemul soba+plita exista si e foarte utilizat in zona, exact asa cum spui: plita de gatit intr-o camera, soba corp comun cu ea dar in cealalta camera despartita de zid median.
Camin+plita exista dar e o contradictie in termeni. Nu inteleg chiar foarte exact la ce te referi.
kcapone
Ma refer la ...frumos. Adica la frumusetea unui camin/semineu pe o parte care sa faca ce face el normal ..si pe partea cealalta, in bucatarie soba/plita de gatit...Soba in "living"nu e asa frumoasa, dar daca nu merge, ar fi prea scump pt mine sa fac 2 cosuri si asta e, cand voi vrea sa visez cu ochii la focul din camin rolleyes.gif ... vin la tine ohyeah.gif
Marduk
Inca oscilez intre IDRO30 pe lemne care sunt la usa mea si o centrala pe peleti IDROFOX care ma face dependent dar mai relaxat !!!!????
The Dude
Grea alegere...In locul tau eu as lua peletii. Au un mare viitor, risc mic de accidente, randament maxim si confort total (imi pare ca alimentezi o data la saptamana, sau ceva)
Aceasta este o versiune "Text-Only" a continutului acestui forum. Pentru a vizualiza versiunea completa, cu mai multe informatii, formatari si imagini,click aici.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.