Ordinul Solomonarilor, ce o mai fi si asta??? |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Ordinul Solomonarilor, ce o mai fi si asta??? |
15 Apr 2007, 04:35 PM
Mesaj
#1
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.933 Inscris: 20 December 06 Din: London/Bucharest Forumist Nr.: 9.114 |
Ordinul se spune ar fi aparut in 1450 i.e.n. si ar fi fost introdus de Zamolxe (marele preot dac-trac).
Romulus Vucanescu in minunata sa lucrare "Mitologia Romana" ne spune de ordine calugaresti dacice ale ctistilor, capnobantilor, etc care duceau o viata de pustnici, în creierul muntilor, de unde coborau, din când în când, pentru a propovadui în spiritul doctrinei lui Zalmoxis. O reminiscenta a ordinului ctistilor în mitologia româna sunt, dupa Traian Herseni, solomonarii . Marii pontifi si capeteniile militare, în frunte cu regele, faceau anual, la solstitii si echinoxuri, procesiuni în masa pe culmile domoale ale muntilor. Erau ceea ce s-a numit mai apoi urcarile pe munte , care aveau loc între rasaritul si apusul soarelui. Reminiscentele acestor urcari pentru rugaciune pe munte, cât mai aproape de cer, în liniste si reculegere, au supravietuit la români pâna în epoca moderna, fiind preluate de crestinism înca din perioada migratiilor euroasiatice ale erei noastre si transsimbolizate magico-religios. SOLOMONARII. Erau inzestrati, de catre traditia populara, cu puteri magice, putand sa intoarca ploaia sau norii. Se spune despre ei ca traiau pe un alt taram, iar in lumea noastra veneau din cand in cand pentru a cersi. Daca cineva nu-i omenea cum se cuvine, abateau asupra lor grindina. Solomonarii erau oameni inalti, cu parul roscat si cu mantii albe. Calatoreau printre nori pe spinarea balaurilor si posedau o serie de unelte magice: o toporisca de fier care putea sa intoarca gheata si un frau din scoarta de mesteacan fara de care balaurul nu ar fi putut fi stapanit. La gat purtau o toaca, iar zgomotul facut de aceasta (tunetele) prevestea sosirea unei furtuni. Nu pana demult, atunci cand pe cerul satului apareau nori, multi oameni se speriau ca a venit solomonarul si trebuie sa se fereasca de puterea lui. Uneori, apelau la "oamenii mesteri", fosti solomonari care traiau printre oameni. Care este legatura dintre solomonari si credintele dacice? Ei bine, multi cercetatori ii considera pe solomonari descendentii vechilor preoti daci. Ei se bazeaza foarte mult pe marturiile istoricilor Strabon si Iordanes. Acestia amintesc de preotii asceti kapnobatai ("calatori prin nori" sau "umblatori prin nori"), care opreau furtunile sagetand norii (ei credeau ca in nori se ascundeau balaurii care aduceau urgia). Un alt rol al acestor preoti era, in conceptia lui Mircea Eliade, practicarea unor ritualuri samanice, unde un rol esential il avea extazul provocat in urma inhalarii fumului de canepa. -------------------- "Mă simt ca într-o barcă, singur, pe un lac necunoscut, dus de curenti din ce în ce mai departe de mal. Chiar dacă as striga "ajutor" nu m-ar auzi nimeni. Asa că prefer să tac si să cred că alunec printr-un vis. Spre ce? Habar n-am..."
Octavian Paler " Truth may seen, but cannot be : / beauty brag, but'tis not she; / truth and beauty buried be." W. S. "GIVE me women, wine, and snuff / Untill I cry out "hold, enough!" / To No. 7, just beyond the circus day / A winding-sheet, ah ME! I must be away!" John K. |
|
|
17 Apr 2007, 02:27 PM
Mesaj
#2
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.933 Inscris: 20 December 06 Din: London/Bucharest Forumist Nr.: 9.114 |
Si pentru a ne edifica hai sa o luam de la inceput .
Religia daca...zamolxianismul..prin care voi face legatura la ce vroiam sa subliniez. Credinta lor în nemurire care îi desparte de ceilalti traci si de greci orânduirea lor socială, cumintenia vietii lor, toate arată un popor sedentar si linistit, care nu cere decât să fie lăsat în pace. Spiritul de disciplină, manifestat sub Dromithaites, Oroles, Burebista sau Scoryllo, cât si iubirea constientă si chibzuită de patrie, alăturea de vitejia tenace arătată sub Decebal, îi ridică mai presus de germanii din nord sau celtii din vest. Îndeosebi trebuie diferentiati de tracii sudici, decăzuti betivi, poligami, moravuri care au fost gresit extinse si asupra getilor, motiv reluat si prelungit până în vremea dacilor de istorici care s-au simtit datori să prelungească în timp antipatia acestrală, simtită pentru valahii contemporani, urmasi ai acelora. La daco-geti sufletul e nemuritor. Trupul e o împiedicare pentru suflet de a se bucura de nemurire de aceea el nu are nici un pret la război el trebuia jertfit fără părere de rău. Omul nu poate ajunge la nemurire decât curătindu-se de patimă: carnea, vinul, femeile. Mai ales vinul aduce ticălosirea omului. Nimic din nebunia thraco-dionysiacă nu e admis sau tolerat la geti. Oamenii sfinti vor fi la ei ascentii, care nu mai vor să stie nici de lume nici de femei, ci în renuntarea la orice bucurie a trupului, se devotează gândului bun spre nemurirea sufletului. Zeul e în cer, iar nu pe pământ. El e cerul senin, tulburarea firii e adusă de demonii răi ai ai furtunilor ai grindinii si a norilor, de acea getul ajută Zeului la linistirea lumii, trăgând el însusi cu arcul în norii ce ascund si întunecă fata Zeului din cer. Și tot de acea Zeul e adorat pe muntii cei înalti în singurătatea unde numai vulturii iar nu oamenii pot urca. Acolo sus, pierdut de lume si cercetat numai de rege, ca să-I afle sfatul la caz de nevoie, stă marele preot. Templul si locuinta lui e într-o pesteră, si el însusi nu se coboară decât rar de tot în lumea oamenilor, când are a da vreo poruncă, pentru curătirea de păcate, sau când are a face vreo prevestire ori a da învătături. Regele însusi, ca stăpân al trupurilor numai, iar nu si al sufletelor supusilor săi, ascultă cu respect sfaturile marelui preot. Asa stă de departe de lume si mai presus de ea, marele preot al daco-getilor încât el, profetul zeului, e sanctificat el însusi ca zeu. Cu atât mai mult, dacă e nevoie, poate fi si regele poporului său. Dar îndeobste cele 2 puteri: cea politico-militară si cea religioasă nu se amestecă împreună, ci sunt păstrate deosebite. Și puterea religioasă nu se amestecă în viata de toate zilele decât la mare nevoie. De abia odată la 4 ani, natiunea aduce Zeului - unul singur - jertfa supremă: un om căruia I se ia viata de carne, spre a I se dărui viata de spirit, întru marea misiune de a purta su în cer rugăciunile si dorintele neamului de a fi înaintea zeului. Și această jertfă e asa de sfântă încât dacă trimisul nu moare în lănci, înseamnă nu că zeul are milă si îl iarta ci dimpotrivă că-l osândeste la moartea vesnică a vietii trupului si îl socoteste nevrednic de a se arăta înaintea sa. Ferice de cel ce, aruncat în lănci, pierde viata trupului, spre a de destepta în viata vesnică la zeul din cer. Și tot asemenea, când altă scăpare nu mai este, regele si fruntasii se ucid, când sotul moare, sotia se ucide. Iar a murii în război e tot ce poate fi mai onorabil pentru un get. Cât priveste dependenta învătătura religoasă a getilor de cea phytogoreică chiar grecii, începând cu Herodot si sfârsind cu Hermippus Callimachos răstoarnă problema, spunând fie că Zamolxe a trăit mult înainte de Pythagora fie chiar că acesta a imitat învătăturile tracilor (H.C. F.H.G. III.41) Însusi orphismul avea rădăcini tracice iar Pythagora era adânc influentat de osphism. Faptul că oamenii ca Poseidomios si Flavius Iosephus citau pe călugării geti ca pilde general cunoscute pentru a putea explica alte organizatii mai putin cunoscute, dovedeste vechimea si seriozitatea acestor institutii social-religioase getice. Ca o concluzie nu e demn să renegăm părintii si străbunii si din solidaritate si respect pentru strămosi resping miturile biblice si evanghelice, ca fiind imorale si crude având o “morală” plină de lasitate, prostitutie, incest, crimă si genocid, violentă, înselăciune, formalism si lipsă de logică. -------------------- "Mă simt ca într-o barcă, singur, pe un lac necunoscut, dus de curenti din ce în ce mai departe de mal. Chiar dacă as striga "ajutor" nu m-ar auzi nimeni. Asa că prefer să tac si să cred că alunec printr-un vis. Spre ce? Habar n-am..."
Octavian Paler " Truth may seen, but cannot be : / beauty brag, but'tis not she; / truth and beauty buried be." W. S. "GIVE me women, wine, and snuff / Untill I cry out "hold, enough!" / To No. 7, just beyond the circus day / A winding-sheet, ah ME! I must be away!" John K. |
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 9 May 2024 - 10:00 PM |