Religia Budista |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Religia Budista |
19 Jun 2003, 03:41 PM
Mesaj
#1
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 4.234 Inscris: 11 March 03 Forumist Nr.: 63 |
Va propun sa discutam pe acest topic cateva teme care tin de religia budista, in special de latura practica:
1. Cultul budist (ritualuri religioase, procesiuni etc.) 2. Iconografia si arhitectura budista 3. Practica budista (rugaciuni, ofrande, asceza etc.) Acest topic a fost editat de Figaro: 19 Jun 2003, 04:25 PM -------------------- Vreti sa vedeti ceva funny? Tastati alinalinuta in Yahoo.
|
|
|
5 Apr 2005, 08:19 PM
Mesaj
#2
|
|
Haiduc Grup: Musterii Mesaje: 90 Inscris: 6 March 05 Forumist Nr.: 5.875 |
Continuitatea individualitatii omului,dupa moartea sa,nu depinde nici de corpul sau ,nici de sufletul sau,ci de SPIRIT.Ar fi o absurditate sa folosim cuvantul personalitate,in sensul lui obisnuit,atunci cand vorbim de esenta noastra nemuritoare,care este o entitate distincta,eterna si nemuritoare,caci,oricum,in acele cazuri candfiinta umana,prin asimilarea ei ,din ce in ce mai pronuntata,cu materia grosiera ar ajunge la nivelul cel mai de jos al regnului animalSpiritul nu ar fi cu nimic afectat prin aceasta decadere a individului.
In aceasta stare atat de degradanta,in care un om poate sa cada,si in care cea mai mica speranta de ridicare este irosita,firul stralucitor care leaga Spiritul de Suflet,in chiar clipa nasterii copilului,firul de aur pur,cu ajutorul caruia se tese individualitatea noastra,poate fi rupt brusc;entitatea desancarnatase ridica atunci la eter,si asista la descompunerea ei asteptand anihilarea sa completa,ca individualitate;dar si in acest caz Spiritul ramane o fiinta distincta. Buddhismul este convins ca daca un om are parte in viata de necazuri,de dezamagiri,de suferinte,el trebuie sa stie ca nu altcineva este raspunzator pentru acestea,ci el insusi care n a semanat decat nebunie,ura,greseli,daca nu in aceasta viata ,cu siguranta in alte existente.Acest tot se numeste Karma sa buna sau rea,sau,in sens strict,ansamblul a tot ce a reprezentatfelul sau de a vedea,de a fi si de a actiona;intr un cuvant,caracterul sau care nu moare. Este binecunoscut proverbul care spune ca "Cel ce seamana vant,culege furtuna".Putem gasi aceeasi idee si in buddhism "Tot ceea ce omul culege ,sa fie sigur ca el a semanat." Dar originalitatea buddhismului o gasim mai ales in acea particularitate a invataturii sale care spune ca gandurile de fiecare clipa,actiunile de fiecare zi pe care le intreprindem,nu se imprastie ca aburul risipit de cea mai mica adiere,ci se aduna asemenea paraurilor,care dau nastere unui curent de apa mai mult sau mai putin puternic,izvor al faptelor bune sau rele. Pentru budism,viata unui om nu este niciodata negativa,si din rezultanta ei se poate forma o noua fiinta,noua in ceea ce priveste corpul sau si al noilor puteri de care dispune,dar intotdeauna aceeasi in esenta ei ,in fiinta ei intima,in caracterul si Karma sa. Daca ,in invataturile sale propovaduite in public,Buddha declara Karma"misterul de neinteles" ,si daca el nu se angaja in nici un fel de discutii cu ascultatorii asupra acestui subiect,era pentru ca el considera ca intelegerea deplina a semnificatiei acestui mister nu putea fi realizata decat de cineva initiat in cunoasterea esoterica. Odata ce marile adevaruri ale doctrinei au fost revelate,actiunile Karmei sau legea cauzelor si efectelor pot fi prezentate in adevarata lor lumina,devenind simple operatii ale caror efecte pot fi demonstrate in mod stiintific. Dar ,in aceasta lege naturala de atractie,exista tot atata mister in modul in care se manifesta afinitatile,ca si in explicatiile care ni le ofera chimia in legatura cu afinitatile acidului sulfuric fata de cupru sau fata de fier.Exista mistere in miezul carora nu se poate patrunde. Nu suntem in masura sa demonstram ,prin ce schimbari moleculare se acumuleaza in elementul permanent al celui de al cincilea principiu,puternicele afinitati care constituie Karma.Noi vorbim despre existenta lor,le constatam efectele care nu pot fi explicate rational decat prin ea,dar,neputandu le vedea cu ochii fizici,ne este imposibil sa concepem modul lor de a actiona. In acelasi fel procedeaza si chimia.Desi a admis legea afinitatii pentru a explica unele fenomene obscure,ea nu se considera indeajuns de avansata pentru a spune ce anume determina ca molecula de oxigen sa se desparta de moleculele de hidrogen cu care era in stransa legatura in picatura de apa cazuta pe o bucata de fier. Ea constata un fapt;a avut loc un proces chimic in care s a produs o schimbare totala a unei substante prin separarea unor molecule ale ei care se vor uni cu ale alteia,si in felul acesta a aparut pata de rugina.Se va spune atunci ca este vorba de afinitate,de atractia a ceva catre altceva,in virtutea careia primul atras se va contopi rapid si precis cu cel care atrage. Tot astfel stau lucrurile si in cazul Karmei .In cursul vietii,tot ce ea produce rau sau bun lasa in urma efecte indestructibile,energii care se acumuleaza si se fixeaza,asteptand intr un organ special care rezista simplei morti a omului. Cand adevaratele baze ale budismului vor fi cunoscute,si cand se va descoperi sursa din care isi trag seva invataturile sale,atunci va deveni evident faptul ca nici un punct al credintei sale nu se bazeaza pe subtilitati incetosate ale obscurei metafizici,care ,ca un val gros,acopera actualmente budismul oficial. Buddha chema toti oamenii,fara exceptie,la agapele sacre,dar nu impartea minunata sa hrana stiintifica sau spirituala decat acelora pe care o indelungata pregatire ii facea apti pentru a o asimila. Adevaratul budism este de o sublima simplitate,egalata doar de natura insasi,despre care ,ca un istoric obiectiv,el ne relateaza precis,dupa un studiu atent,cele mai marunte fapte si gesturi. In cele din urma ,doctrina budista se sprijina in intregime pe unica lege a cauzelor si efectelor.Pentru ea ,lungul proces al evolutiei,in diferitele cicluri care se suprapun pe masura ce aceasta evolutie inainteaza;cataclismele care framanta pamantul si oamenii;transformari care au loc in structura,in creierul,in inima diferitelor rase omenesti;luptele lor permanente,caderile sau sfarsitul lor glorios,schimbarile care apar in sanul societatilor-toate acestea reprezinta tot atatea efecte ale unor cauze anterioare,EFECTE care, la randul lor, vor deveni CAUZE. Si asa mai departe,in aceasta nesfarsita inlantuire a evolutiei cu materia indestructibila care are drept camp de actiune spatiul infinit si timpul vesnic . |
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 7 May 2024 - 06:46 PM |