Religia Budista |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Religia Budista |
19 Jun 2003, 03:41 PM
Mesaj
#1
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 4.234 Inscris: 11 March 03 Forumist Nr.: 63 |
Va propun sa discutam pe acest topic cateva teme care tin de religia budista, in special de latura practica:
1. Cultul budist (ritualuri religioase, procesiuni etc.) 2. Iconografia si arhitectura budista 3. Practica budista (rugaciuni, ofrande, asceza etc.) Acest topic a fost editat de Figaro: 19 Jun 2003, 04:25 PM -------------------- Vreti sa vedeti ceva funny? Tastati alinalinuta in Yahoo.
|
|
|
25 Mar 2005, 09:29 PM
Mesaj
#2
|
|
Haiduc Grup: Musterii Mesaje: 90 Inscris: 6 March 05 Forumist Nr.: 5.875 |
Buddha,ca personaj istoric,asa cum este cunoscut de pastratorii doctrinei esoterice,este o fiinta a carei nastere nu are nimic miraculos in ea .Legendele despre luptele supranaturale care i au marcat progresele spre Adeptat,nu trebuie luate in sens literal,dat fiind caracterul lor eminamente simbolic.Cu toate acestea,evenimentul numit "nasterea lui Buddha"nu este considerat de adeptii stiintei oculte drept o nastere obisnuita,dupa care tot ei considera ca nivelul de dezvoltare pe care l a atins,in timpul vietii sale,nu constitue rezultatul unui progres intelectual analog celui realizat de oamenii mai mult sau mai putin avansati in cunoastere.Erorile pe care le fac unii ,care se ocupa de nasterea lui Buddha,rezida ca ei tind intotdeauna sa vada in legenda exoterica,fie un simplu mit,fie o culegere de miracole bune doar pentru a conferi o aureola fantastica unei existente remarcabile.Conceptiile exoterice,care nu cunosc legile care guverneaza natura in planurile ei superioare,nu reusesc sa explice maretia iesita din comun a unei persoane decat daca o leaga de o nastere neobisnuita,care presupune existenta unui corp format intr un mod cu totul deosebit de cel normal.De aici a aparut credinta populara despre nasterea lui Buddha conform careia incarnarea lui in aceasta lume s a facut prin imaculara conceptie.Stiinta oculta nu cunoaste,pentru nasterea unui corp fizic ,nici un alt procedeu in afara celui prescris de legile fizice.Dar ea stie mult mai mult in legatura cu limitele in care progresiva "Substanta Una",sau monada spirituala,sau "firul niciodata intrerupt"se perpetueaza mereu aceeasi intr o serie de incarnari putandu si lua ca vesmant omenesc ,trupul unui copil ,dinainte ales.In desfasurarea normala a vietii umane,aceasta alegere se face tinandu se seama de consecintele ce decurg din Karma;in ceea ce l priveste ,Egoul purces din Devachan,se incarneaza cu totul inconstient,intr un corp care nu a fost ales de el .Dar in cazuri exceptionale,adica in cazul in care omul devine Adept ,atunci acesta,daca trebuie sa se incarneze,are posibilitatea de a si alege corpul pe care l doreste.Mitologia populara orientala abunda in povestiri mai mult sau mai putin fanteziste sau simbolice care se refera la aceste reluari de corpuri;operatia reancarnarii lamasilor din Tibet,Daton si Tesha,constituie un fapt stiintific foarte important.Ar insemna sa comitem o grava eroare daca ne am inchipui ca o reancarnare ar fi un privilegiu pentru Adepti,de care ei s ar grabi sa profite .Daca am lua faptele asa cum sunt relatate,cuvant cu cuvant,este adevarat ca afirmatia potrivit careia Buddha a intrat in mama sa,prin partea laterala atrupului ei,sub forma unui tanar elefant alb,ni se va parea total nestiintifica.Daca ne referim insa la spiritul acestei afirmatii,n am mai zambii ironic,daca am sti ca elefantul alb -considerat a fi cel mai frumos si cel mai rar exemplar al speciei sale-reprezinta insasi simbolul Adeptatului.In felul acesta ,vom putea discerne cu usurinta adevarul care se ascunde sub aceasta legenda in care se istoriseste ca trupul viitorului copil a fost special ales pentru a deveni lacasul unui mare Spirit inzestat cu o bunatate si intelepciune cu totul iesite din comun.Un Buddha vine pe pamant ori de cate ori una din cele sapte rase ,care constituie mare perioada planetara strabate globul nostru.Buddha despre care vorbim este cel de al patrulea din serie ,cel de al cincilea ,sau Maitreya Buddha,nu va veni decat dupa disparitia completa a rasei a cincea,atunci cand cea de a seasea rasa se va stabilii deja pe pamant de cateva sute de mii de ani .Cel de al saselea se va naste la inceputul celei de a saptea rase,iar cel de al saptelea la sfarsitul aceleiasi rase.Gautama Buddha,catalogat al patrulea de catre calculeleexoterice,va fi ,in realitate,cea de a cincea incarnare luminoasa,si va apartine in special celei de a cincea rase umane (rasa noastra),caci primul Buddha al seriei este a doua incarnare a lui AVALOKETISHVARA,nume mistic al ostirilor de Dhyani-Chohani,Spiritul planetarcare apartine lantului nostru.Numele mistic al cohortelor de Dhyani-Chohani,Avalokiteshvara,inseamna in sensul lui propriu"intelepciune manifestata",dupa cumAddi-Buddha si Anitabha inseamna si unul si celalalt"intelepciune abstracta".Acestaspect al doctrinei potrivit careia fiecare Buddha,in aparitia lui pe pamant,are dublul sau pur si glorios in lumea mistica,liber de orice supunere degradanta fata de aceasta viata,sau ,cu alte cuvinte,ca Buddha ,in conditia sa materiala,nu este decat o aparenta ,o reflectare,o emanatie a unui Dhyani-Buddha,este cat se poate de adevarat.Numarul de Dhyani-Buddha ,sau Dhyani-Chohani,sau spirite planetare,care sunt spirite umane ajunse la perfectiune,din primele perioade ale lumii,este nesfarsit;dar invataturile exoterice mentioneaza numai cinci,iar doctrina esoterica sapte.
|
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 7 May 2024 - 08:56 AM |