Negociati La Magazin ? |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Negociati La Magazin ? |
5 Nov 2006, 04:22 AM
Mesaj
#1
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 2.267 Inscris: 1 February 04 Forumist Nr.: 2.054 |
Sigur , cand mergi la alimentara , nu poti negocia pretul borcanului de gem . Dar cand cumparati lucruri cu valoare mai mare , peste 500 de euro sa spunem, negociati?
In Germania stiu ca se poate negocia . Avem un prieten care negoiaza la orice magazin , cand lasa o suma mai mare . In Canada , la magazinul de electronice ( Future Shop) intotdeauna negociem . Daca cumparam ceva mai mic , cum ar fi un aspirator sau un DVD , primim reducere mica , 20-30 $ . Dar la lucruri mai scumpe , reducerea poate fi substantiala. La mobila, iarasi negociem . De curand am cumparat o slatea . Am fost la 2 dintre cele mai populare magazine pt saltele , si fiecare ne-a promis ca ne da mai ieftin ca celalt . Am scos salteaua la un pret super bun , am salvat cel putin 400 $ . La inceput eram ca si cazuti de pe luna, dar am vazut si noi la altii si acum sotul meu a devenit expert , chiar ii face placere Acest topic a fost editat de toxic: 5 Nov 2006, 04:25 AM -------------------- |
|
|
(Afrodita) |
2 Oct 2007, 07:33 PM
Mesaj
#2
|
Guests |
TheK - n-are nici o legatura ce a spus axel cu ce spui tu.
Intr-o afacere ideea este urmatoarea: am un produs/serviciu pe care-l vand cu un anumit pret. Fac afacerea ca doar vreau profit, nu? Si vreau profit cat mai mare. Insa cum a zis si axel: profit = venit - cheltuieli. Statul in Romania mai impozita si pe venit (nu stiu daca se mai face, da' e cam tampenie, parerea mea), insa in UK de exemplu - impoziteaza pe profit. Insa pentru a avea profit orice afacere are nevoie sa treaca de un break even point - adica punctul in care nu are profit, da' nici pierdere, un fel de punct zero. Ei bine, ca sa ajunga in punctul ala, trebuie sa se vanda un anumit numar de produse/servicii. Exemplu: Am o taraba in piatza. Vand ursuleti la un targ. Cumpar ursuletul cu 50 centi (care este costul "fabricarii" sau in acest caz al achizitionarii marfii ) si mai am si chirie de 20£ pe zi pe taraba de platit (care e cost fix. Chiria trebuie platita si daca eu vand ursuletii si daca nu vand nici unul). Fiind targ si avand ursuletii ca marfa de vanzare, nu poti cere un pret astronomic, asa ca decid sa-i vand la 90 centi bucata. Deci am 90 - 50 = 40 de centi venit pe bucata de ursulet. Ca sa pot plati chiria care e 20 lire trebuie sa vand 20/0.4 = 50 de ursuleti - care este break even point. Adica abia dupa ce am vandut 50 de ursuleti intr-o zi, eu am banii sa platesc chiria. Daca vand zilnic doar 50 ursuleti inseamna ca nu am nici un profit. Pentru a avea profit trebuie sa vand macar 51 de ursuleti - in felul asta am profit de 40 de centi pe ziua respectiva. Evident ca tu cand te duci la magazin si ceri discount nu stai sa calculezi cate produse/servicii are nevoie sa vanda firma respectiva pe o perioada de x ca sa-si plateasca toate cheltuielile. Insa daca omul nu-si permite sa-ti vanda ursuletul cu 80 de centi in loc de 90, stie el de ce. Sunt extrem de multi factori ce trebuiesc luati in considerare cand e vorba de retail. Ce a zis Axel e foarte bine, insa e doar ceea ce vezi la suprafata, ca si consumator de produse si servicii. Din spatele usilor inchise nu se vede in afara. Si crede-ma ca stiu ce zic, ca doar asta studiez, plus ca am avut si firma mea pentru doi ani de zile si cand am deschis-o n-aveam habar decat despre ce-a zis axel mai sus si n-a fost de-ajuns ca s-o fac sa mearga pe profit in primele luni de zile. Stiati ca Amazon a avut nevoie de 8 ani ca sa ajunga in break even point? Adica 8 ani de zile au tot investit bani - si ce e interesant e faptul ca sunt doar online, nu au trebuit sa dea bani pe chirii, sa cumpere spatii, sa intretina magazine si asa mai departe. Si totusi le-au trebuit 8 ani ca sa ajunga pe zero si abia de curand merg pe profit. Nu e asa de usor sa conduci o afacere, cu atat mai mult cu cat e vorba de magazinul din colt! Cu cat e afacerea mai la inceput sau mai mica, cu atat e mai greu. E drept ca tu ca si consumator iti doresti cat mai multe lucruri, cat mai ieftin sau gratis. Insa nu se poate oriunde. Si asta ar trebui sa priceapa consumatorul: ca nu orice magazin isi permite sa-ti faca reduceri, discounturi si cadouri. Teoretic orice profit e bun, chit ca e mic. Dar practic, ceea ce tie ca si consumator ti se pare a fi profit, poate sa nu acopere nici macar cheltuielile de productie sau achizitionare a marfii. - asta fiind inca un motiv pentru care nu ma tiganesc ca la piata sa cer discount. (de fapt nici la piata nu ma mai tiganesc, ca si aia au destui bani investiti ca sa aiba rosiile pe taraba). PeSe: exemplul cu ursuletii l-am avut zilele astea la faculta, de aia mi-a fost mai usor sa-l dau - ca e proaspat in minte. Dar cazul oricum e unul extrem de simplu - nici nu cred ca poate fi ceva mai simplu de atat - iar noi nu vorbeam de tarabe din piata, ci de magazine - unde treaba se complica de cel putin 10 ori! |
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 13 May 2024 - 12:32 PM |