Cele Patru Legi Dupa Care Va Judeca Dumnezeu Lumea, Crestinii si Ne-Crestinii |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Mesajele cu caracter ateist sau care au ca scop denigrarea unei religii sunt interzise in cadrul acestui forum.
Cele Patru Legi Dupa Care Va Judeca Dumnezeu Lumea, Crestinii si Ne-Crestinii |
22 Aug 2006, 03:15 PM
Mesaj
#1
|
|||||
Gazda Hanului Grup: Admin Mesaje: 8.578 Inscris: 22 February 03 Din: Hanu Ancutei Forumist Nr.: 1 |
Au existat mai multe discutii la Han care ajungeau la o intrebare comuna: 'daca nu sunt crestin, inseamna ca ajung in Iad?' In speranta ca raspunsul Parintelui Cleopa ii va lamuri pe cei ce aveau aceasta dilema, il redau in cele ce urmeaza: Cele Patru Legi dupa care va judeca Dumnezeu lumea Acum voi zice cateva cuvinte si despre constiinta, ca cine isi pazeste constiinta sa curata, negresit moartea il gaseste fericit si pregatit. Constiinta este judecatorul cel drept pe care l-a pus Dumnezeu inlauntrul nostru. Constiinta nu poate fi reflexia materiei in veacul veacului. Ea este glasul lui Dumnezeu in om si ea pururea il mustra, cand greseste : " Omule, de ce ai facut asta ?" Aceasta lege a firii o au si chinezii, o au si crestinii, o au si budistii si brahmanii si mahomedanii. Este legea cea dintai pe care a pus-o Dumnezeu in inima omului de la creatie, dupa care s-a condus lumea pana la Legea cea scrisa. M-a intrebat un avocat necredincios : - Parinte, eu nu ma impac cu judecata de apoi ! - Dar de ce nu te impaci, frate ? Cum asa ? - Cum, parinte, o sa ma judece Hristos, daca eu as fi chinez sau de alt neam, care n-am auzit niciodata de Hristos ? Ei de acolo nu au auzit de Hristos. Oare Dumnezeu pedepseste cu nedreptate ? El este drept. Cum o sa ma judece si o sa ma pedepseasca, daca eu nici nu am auzit de Evanghelia lui Hristos ? - Stai oleaca ! Dumneata stii sa invartesti actele acolo, sa faci procese verbale sau ce faci dumneata. Scriptura insa nu o cunosti. Esti un rationalist, desfaci firul in 40 si te prapadesti cu totul, umbland dupa capul tau. Patru legi sunt dupa care Dumnezeu va judeca tot pamantul. Nu una, ci patru. Si nimeni nu poate scapa de urgia si dreptatea lui Dumnezeu, fie chinez, fie brahman, fie budist, fie crestin, fie mahomedan, fie evreu, pentru ca Dumnezeu este drept, cum zice Apostolul : Dumnezeu este drept si tot omul mincinos. Dumnezeu, deoarece este drept, a pus legile acestea, ca pe toti sa-i judece dupa dreptate. Auzi ? Patru legi. Legea cea dintai este legea firii sau legea constiintei. Prin aceasta lege a mustrat Dumnezeu pe Cain, cand a omorat pe fratele sau Abel. Ca auzi ce spune Scriptura:
Orice om de pe pamant, cand face rau, este mustrat de constiinta sa, care ii spune : " De ce ai facut rau ?" Aceasta este legea cea dintai data de Dumnezeu omului, numita si legea constiintei sau legea firii. A doua lege care sta in fata noastra vesnic, cum arata Sfantul Grigorie de Nissa si care, ca o trambita din inaltul cerului rasuna pururea si ne arata pe Dumnezeu, este legea zidirii.
Deci, toate acestea ne arata ca este un Facator si, daca este, trebuie sa ne temem si sa ascultam de El, ca sa nu ne pedepseasca dupa dreptate. A treia lege este Legea scrisa, data de Dumnezeu lui Moise pe Muntele Sinai, adica cele zece porunci si tot Vechiul Testament, dupa care va fi judecat poporul ales, adica evreii. A patra si ultima lege este Legea Darului, Legea Desavarsirii, Legea dragostei lui Iisus Hristos, adica Sfanta Evanghelie. Dupa aceasta lege dumnezeiasca vor fi judecati toti crestinii, botezati in numele Preasfintei Treimi. Cea dintai a fost legea firii, care ramane generala pentru toate popoarele pana la sfarsitul lumii. Cea de-a doua, legea zidirilor, este la fel cu cea dintai. Dupa cea dintai si a doua lege se vor judeca toate popoarele lumii, afara de crestini si de evrei. Dupa Legea scrisa, adica dupa Vechiul Testament se vor judeca evreii. Iar dupa Legea Darului si dupa Evanghelie vom fi judecati noi crestinii, fiindca legea noastra este mai desavarsita decat toate celelalte legi. Iar daca o calcam, mai mare pacat avem si mai mare munca vom avea decat ei, care n-au cunoscut Evanghelia. Asadar, ne-a pus Dumnezeu asemenea avocat. Sa nu ne inselam, fratilor, si sa zicem ca Dumnezeu nu stie ce face fiecare. Nici nu vei putea sa spui ca nu ai pacat, pentru ca n-ai stiut, ca ai fost chinez sau turc sau ateu. Pagan daca ai fost, dar constiinta ai avut si dupa acea lege te va judeca. Zidirea ai vazut-o. Nu ti-ai pus niciodata intrebarea cine a facut cerul, soarele, pamantul si toate, ca dupa aceea sa te gandesti si sa te temi de Dumnezeu, care a facut toate ? Amin. -------------------- |
||||
|
|||||
3 Jan 2007, 04:53 AM
Mesaj
#2
|
|
Musteriu Grup: Musterii Mesaje: 28 Inscris: 30 December 06 Forumist Nr.: 9.148 |
Servus tuturor si mai ales Clujenilor!
Am aflat doar de curand de han, prin urmare poate ca sunt intarziat cu comentariile mele. Scuze daca rup firul cuiva. No acuma, ce eu as avea de zis despre cum va judeca D-zeu lumea: 1. Cand S. Scriptura vorbeste de judecata nu se refera in sensul unui proces in care intri cu statutul de presupusa nevinovatie pana cand contrariul este dovedit. Judecata in SS subintelege condamnare. Prin urmare, titlul subiectului ar fi putut sa sune, la fel de bine, Cele patru legi dupa care D-zeu va condamna lumea. Judecata nu va avea loc pentru a putea noi sa ne justificam in cele facute/nefacute /gandite, ci pentru ca lumea sa-si primeasca justa sentinta, condamnare. La Judecata toate sansele au fost jucate din-nainte, pe cand traiam. Atunci se va face doar o separare. Atunci, la vremea aceea, ori esti, ori nu esti mantuit. Iar mantuirea e asigurata doar prin Hristos. Cand in NT se vorbeste de judecata, intelesul prevalent este ca cei fara Hristos sunt condamnati. Cat despre VT, mantuirea este la fel tot prin Hristos, doar raportarea la jertfa ispasitoare este la viitor. 2. D-zeu si legea (dreptatii) se raporteaza diferit decat ne raportam noi legii. Noi suntem supusi legii ("nimeni nu e deasupra legii"), si e normal sa fie asa. D-zeu nu este supus legii, ci justitia este parte integranta din natura Sa. Adica, nu exista nimic superior la care D-zeu trebuie sa se supuna si fata de care El trebuie sa tina cont daca e sa fie drept, iar noi avem o sansa daca apelam corespunzator la acea lege. D-zeu este El insusi insa standardul, iar El-l foloseste potrivit naturii Sale perfecte. Prin urmare, ceea ce El vede ca just va fi just, fie ca noi putem sa intelegem sau nu (noi nu putem sa stim ce este perfect just, oricum ). Sansa noastra prin urmare este sa apelam direct la El, prin credinta. -------------------- "Men stumble over the truth from time to time, but most pick themselves up and hurry off as if nothing happened" Winston Churchill
|
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 28 April 2024 - 09:04 AM |