HanuAncutei.com - ARTA de a conversa!
Haine Dama designer roman

Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )

> Universul Credintei:

Mesajele cu caracter ateist sau care au ca scop denigrarea unei religii sunt interzise in cadrul acestui forum.

> Psihoterapia Ortodoxa, Ortodoxia, religie in sine?
edinide
mesaj 28 Jun 2006, 05:37 AM
Mesaj #1


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.197
Inscris: 1 November 04
Forumist Nr.: 4.799



QUOTE
Draga Edinide (spune Clopotel),
Cand te hotarasti sa nu mai denigrezi gratuit ortodoxia si sa interpretezi aberant anumite lucrari ortodoxe, prin prisma yoghina, sa-mi spui si o sa deschid topicul pentru a continua discutiile in sens folositor nu hulitor... Cartea aceea, intr-adevar, este deosebit de interesanta, desi nu reprezinta nici pe departe toata dogma ortodoxa, asa ca nu merita sa o batjocoresti si sa arunci hule asupra Ortodoxiei doar pentru ca te-ai trezit cu fata la perna... Topic inchis, eventual pana-si revine Edinide ...


Uite ca si-a revenit... ca dovada "[...]" din textul de mai jos...

Supun aici discutiei cartea lui Hierotheos Vlachos, Pshihoterapia Ortodoxa, in ideea ca prezinta Elemente Dogmatice si de Crez Ortodox, prin prisma unei persoane care pare a fi unanim acceptata in Cercurile Ortodoxe.

Vlahos pleaca de la premiza bazata pe Sfintii Parinti, ca exista Trei Trepte ale Vietii Duhovnicesti: Curatirea, Iluminarea si InD-zeirea. Motivul pentru care el scrie cartea este "acestea sunt prezentate intr-un mod abstract si nefondat. Nu exista stradania de a fi clarificat in censta acestea... care sint marturiile care dezvaluie in ce stadiu se afla Omul..."

Intentia este buna dincolo de indoiala, dar problema care se ridica este aceasta: cum se poate ca la peste 1000 de ani Ortodoxism, problemele duhovnicesti sunt inca "abstracte" si chiar "nefondate"? Este Ortodoxia la inceputul definirii Dogmei si a aplicarii ei? Dupa 1000 de ani de Sistem Statal si Sistem Politic, Ortodoxia are nevoie de un calugar sa faca lumina in chiar esenta sistemului? [...]? Si apoi, chiar considerind ca aceasta carte va avea vre-un fel de impact, poate fi Sistemul [...] Ortodox miscat din nemiscarea lui milenara?

[...]

Normele Spirituale pot fi totusi definite, crede Vlahos, daca se merge dupa Maxim Marturisitorul "care cred ca este Teologia Bisericii Ortodoxe". [...] Aici nu este vina lui Vlahos, el vrea sa stie, dar [...]

Autorul apoi jongleaza intre doua Dictoane Ortodoxe, "inapoi la Parinti" si "inainte impreuna cu Parintii". Nu este clar in ce context primul a fost emis, o perioada de Criza Ortodoxa fara indoiala, si nici al doilea, dar cu siguranta o alta Criza Ortodoxa care a urmat primei Crize Ortodoxe. Primul, este descalificat in virtutea faptului ca nu Parintii creaza Biserica ci Biserica creaza Parintii, al doilea in virtutea arogantei implicate, noi adica, am putea aprofunda pe Sfintii Parinti. Din pacate, Vlahos cade aici in Critica Distructiva, deoarece nu alege intre cele doua dictoane, nu are o preferinta si nu sugereaza unul nou. In final, este critica de dragul criticii.

Acum, Vlahos isi spune adevarata durere ..., pe care vine si incearca sa o aline si sa o vindece... si anume: "Suntem martorii ideologizarii Ortodoxiei. Marile Adevarului... au devenit simple Idei... astfel Crestinismul (Ortodox! nementionat de Vlahos!) se prezinta fara succes, insuficient si nepunticios... Poporul Ortodox detesta aceasta ideologizare..." Vlahos a realizat si el [...] El nu o pune in cuvinte clare, dar intuieste ca Spiritul Crestin [...], si el, cu intentii bune, vrea sa restructureze o Biserica ajunsa in [...]. El isi asuma o anumita aroganta cind vorbeste in numele Poporului Ortodox, care departe de a detesta ideologizarea, din toate aparentele, nici nu o intuieste macar, Mireanul [...] afindu-se intr-o situatie tragica. Daca un calugar este extrem de ingrijorat de situatia Sistemului [...], ce poate exprima un sinplu Mirean, [...]?

In continuare, vom aborda diverse capitole din aceasta carte, din punct de vedere Spiritual, pentru a intelege Limitarile Findamentale [...] in implinirea Legii Iubirii: "Sa iubesti pe Domnul, Dumnezeul tau, cu toata inima ta, cu tot sufletul tau, si cu tot cugetul tau." 38. Aceasta este cea dintii, si cea mai mare porunca. 39. Iar a doua, asemenea ei, este: "Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti." Aceste eforturi nu sint indreptate impotriva a ceva, fie aceasta Denominatie, Ritual sau Religie, ci pentru ceva, si anume implinirea Legii Iubirii. Daca aceste discutii ne apropie macar un pas de implinirea Legii, nu au fost zadarnice!

Dam mai jos ideile principale extrase din prefata cartii, si care explica scopul acesteia:

I. Viata Duhovniceasca este inca abstracta si nefondata, fiecare mergind in legea lui proprie
II. Norma si Teologia Ortodoxa nu este inca bine definita
III. Disputa despre Invataturile Patristice: sunt ele incheiate si inchegate, sau sint deschise si perfectibile?
IV. [...]
V. Parintii recomanda Calea Ascetica, treptele desavirsirii fiind: Curatirea, Iluminarea si In-D-zeirea

De remarcat, ca primele sase pagini ale cartii, Introducerea si Capitolul I, contin referirea la "Hristos" doar de 3 ori (intr-un singur paragraf) si aceasta intr-un context emotional, si nu de referinta! Vom vedea pe parcusul cartii ca [B]exista capitole fara [...]/B], ca si cum [...], un sistem poruncit nu de Isus Cristos ci fundamentat de catre Om [...]. Din acest punct de vedere, [...].

Acest topic a fost editat de edinide: 28 Jun 2006, 05:42 AM


--------------------
Edinide
Cauta ceea ce ai si vei gasi tot ceea ce nu ai!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Mesaje in acest topic


Reply to this topicStart new topic

 



RSS Versiune Text-Only Data este acum: 20 May 2024 - 01:55 AM
Ceaiuri Medicinale Haine Dama Designer Roman