HanuAncutei.com - ARTA de a conversa!
Haine Dama designer roman

Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )

> Regulament

Siteuri partenere: Auto-Dealer.RO

2 Pagini V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Hit-points Chronicles…, … sau recenzia jocurilor pe calculator
ypsilonalpha
mesaj 2 Oct 2006, 11:19 AM
Mesaj #36


Cel Mai Bun Moderator :: Premiul 'ARTA de a conversa'
******

Grup: Moderator Global
Mesaje: 2.573
Inscris: 3 March 03
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 7



Mda, deci am dat īn damblaua jocurilor pe consolă.

Acum, după vreo şase luni de butonat PlayStationul 2, dacă stau şi mă gīndesc, astfel de videogames sīnt foarte simple īnşăuntrul lor, vreau să zic că totul se reduce la a apăsa butoanele controllerului īn ordinea corectă, cu intensitatea potrivită şi pe durata corespunzătoare.

Pare şi simplu şi neinteresant, doar că producătorii de jocuri (cei talentaţi, evident) ştiu să ambaleze acest miez destul de fad īntr-un ambalaj superatrăgător, şi să ţină astfel jucătorul (inclusiv subsemnatul smile.gif ) īn priză vreme de ore īntregi.

Să zicem că īntr-un briefing de misiune vi s-ar cere ceva de genul “ai trei cercuri concentrice, fiecare format din şase puncte plasate īn vīrful unui hexagon; cīnd auzi un sunet, localizează punctul-sursa, apasă şi ţine apăsat butonul R1, īnvīrteşte butonul direcţional ca să aduci cursorul īn acel la acel punct, apoi apasă butonul-cerc. Continuă aşa pīnă nu mai auzi nici un sunet”.

Este evident un mini-game de reflexe, dar e urīt ca noaptea şi ca impozitele, şi nu ştiu cīţi s-ar băga să-l joace. Īn schimb, ce au făcut producătorii lui Sly 3: Honour Among Thieves? Au zis aşa: Prietenii tăi trebuie să sape un tunel subteran ca să ajungă īn camera secretă. Dar stăpīnul locului a “implementat” un străvechi sistem chinezesc de detectare a intruşilor pe baza unor vase de porţelan aflate pe nişte piedestaluri. Orice lovitură de tīrnăcop a amicilor va face să se clatine un vas. Tu trebuie să ajungi cīt mai repede la el şi să-l opreşti din clătinat īnainte să cadă şi să alarmeze gărzile. Fii atent, pentru că nu se ştie care vas anume va fi afectat …

Şi e mult mai haios să-l vezi pe personajul principal (care este şi mai haios, pentru că este un raton super-furăcios smile.gif ) cum aleargă printre oalele alea īncercīnd să le stopeze la timp căderea, să-ţi smulgi părul din cap dacă din nebăgare de seamă l-ai făcut să rateze şi ai pierdut jocul, şi să te bucuri ca un copil cīnd īn sfīrşit misiunea s-a īncheiat cu succes.

Rezultat: jucătorul e extrem de bucuros şi simte că n-a pierdut timpul degeabă. Efortul de a parcurge curba de īnvăţare (curbă extrem de lină dealtfel) n-au fost īn zadar.

P.S. Şi nici măcar nu sīnt multe lovituri de tīrnăcop, vreo cinşpe. Iar ordinea īn care īncep să se bălăngăne vasele e totdeauna aceeaşi, deci poate fi memorată relativ lesne. E ca şi cum jocul ţi-ar spune: Da, măi, ai ratat, ce păcat, dar hai că nu-i greu, ai mīnă bună, sīnt sigur că data viitoare o să reuşeşti . Şi asta nu se īntīmplă numai īn jocul suspomenit, ci īn mai toate celelalte jocuri de consolă (vezi cursele din NFS Underground, combo-urile din jocurile “cu bătăi” şi aşa mai departe … ).



--------------------
This is my last act as your King. Do not be afraid. All things change. I am Arthur of Camelot and I command you now...to fight! Fight like you never fought before! Never Surrender! Never Surrender!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ypsilonalpha
mesaj 3 Oct 2006, 04:07 PM
Mesaj #37


Cel Mai Bun Moderator :: Premiul 'ARTA de a conversa'
******

Grup: Moderator Global
Mesaje: 2.573
Inscris: 3 March 03
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 7



A apărut pe piaţă un CD cu jocul care a făcut valuri astă-vară, anume Romānii īn spaţiu. (E vorba de piaţa oficială, adică la chioşcuri şi tarabe). Preţul e de 150.000 de lei dacă am văzut eu bine ... ceea ce e extrem de puţin pentru un joc original (nepiratat, vreau să spun) şi nou-nouţ.

Sau poate n-am văzut bine şi era 150.00 RON ...

Povestea din joc zicea că Ceauşescu n-a murit īmpuşcat la Revoluţie, ci a izbutit să-i bată şi pe ruşi şi pe americani, cucerind īntreg Pămīntul. După un secol, e rīndul īmpăratului Băsescu rofl.gif să subjuge īntreaga Galaxie īn numele romānilor, iar singurele grupuri de rezistenţă sīnt formate din unguri. wink.gif

Normal că a ieşit scandal la Budapesta pe tema asta, ceea ce a prins bine jocului, altfel nici dracu n-ar fi auzit de el. Mă īntreb cine o să dea ăi 150.000 lei ... că de obicei cīt plăteţti, atīta face. Dai un milion, te alegi cu World of Warcraft, dai 150.000, te alegi cu Dizzy - joc bun la vremea lui, dar oarecum depăşit azi. smile.gif


--------------------
This is my last act as your King. Do not be afraid. All things change. I am Arthur of Camelot and I command you now...to fight! Fight like you never fought before! Never Surrender! Never Surrender!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ypsilonalpha
mesaj 10 Oct 2006, 08:45 AM
Mesaj #38


Cel Mai Bun Moderator :: Premiul 'ARTA de a conversa'
******

Grup: Moderator Global
Mesaje: 2.573
Inscris: 3 March 03
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 7



Ratchet and Clank 3 – pe PlayStation 2

Au fost foarte inspiraţi cei care au ales R&C 3 ca unul din cele 4 jocuri care să īnsoţească oferta de Playstation 2 din primăvară. Joculeţul (de fapt ce zic eu joculeţul, că e joc īn toată firea, a durat cca. 60 de ore pīnă să-l termin – bine, acuma eu nu sīnt un geniu īn domeniu, ba chiar sīnt un fel de antitalent, deci puteţi tăia vreo 30% din durată ca fiind dată de incompetenţa mea, īn cazul de faţă incompetenţa avea totuşi şi cauze obiective, era prima dată că foloseam un PS2 şi mai ales un controller DualShock2 şi butonaşele lui drăguţ colorate) … deci joculeţul a extrem de fun şi acaparant şi are loc a long time ago, īntr-o galaxie far-far-away, ca să zic aşa, īn care Ratchet e un soi de iepuroi (numele lui ştiinţific pe care-l foloseşte este cel de Lombax, dar tot a iepure arată) iar partenerul lui e un roboţel alburiu cu ochi verzi pe nume Clank, care ia īntotdeauna caimacul īn aventurile celor doi, deşi greul cade īn sarcina lui Ratchet.

Şi aventurile sīnt de tip James Bond (dealtfel p-acolo pīn galaxia lor, Clank a ajuns erou de serial, iar Ratchet a ajuns să se oftice pe tema asta) – īn intro īl vedem pe roboţel pe post de mister Bond, James Bond, īn ceva care seamnă cu o scenă din Casino Royale … n-am citit cartea, iar filmul n-a ieşit īncă pe ecrane parcă, aşa că nu ştiu sigur … I might never know, since I never loose … neapărat trebuie să dau search pe Google după citatul ăsta, păcat că Google n-are şi criteriu de căutare după accentul englezesc extrem de pronunţat 

R&C 3 este un joc de action-adventure combinat cu secvenţe de platformă. Dacă ar fi să stabilesc proporţiile, numai 5% e adventure (īn sensul gameristic al cuvīntului, adică ia obiectul, combină-l cu altele, activează uşa ş.a.m.d. ), vreo 70% e action, adică bătaie cīt cuprinde, şi restul de 25% e platform, adică sărituri de precizie şi tot restul …

Intriga e simpluţă, veşnicul savant nebun care vrea să stăpīnească lumea robotizīnd toate fiinţele din galaxie şi pe care R şi C trebuie să-l pună cu botul pe labe. Din fericire, umorul e omniprezent – şi pus acolo deliberat, īn genul lui Monkey Island. Pe bad guy īl cheamă dr. Nefarious, īn engleză are o semnificaţie anume, pe care am uitat-o (e de rău oricum, atīt denumirea, cīt şi faptul că am uitat-o, se simte nevoie de lecitină), dar eu tot domnu Neferos īi ziceam ... şi are o moacă de te tăvăleşti pe jos de rīs, un rīs cam īn genul celui stīrnit de Darth Vader īn parodia Spaceballs. Păcat că nu pot face capturi de ecran de pe Playstation 2 (mă rog, de pe ecranul televizorului ...) să vedeţi mīndreţe de ţeastă. Şi nici cu servitorul lui pe nume Lawrence nu mi-e ruşine, majordomii britanici sīnt creme de la creme, vorba francofoniei din noi; şi la sfīrşitul sfīrşitului, cīnd Nefarious e īnvins şi exilat pe un amărīt de meteorit, Larry al nostru n-are altceva mai bun de făcut decīt să se travestească īn Beatles şi să bage un solo de chitară.


--------------------
This is my last act as your King. Do not be afraid. All things change. I am Arthur of Camelot and I command you now...to fight! Fight like you never fought before! Never Surrender! Never Surrender!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Promo Contextual
mesaj 10 Oct 2006, 08:45 AM
Mesaj #


ContextuALL









Go to the top of the page
 
Quote Post
ypsilonalpha
mesaj 10 Oct 2006, 03:12 PM
Mesaj #39


Cel Mai Bun Moderator :: Premiul 'ARTA de a conversa'
******

Grup: Moderator Global
Mesaje: 2.573
Inscris: 3 March 03
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 7



[urmare din postul trecut ]

Ca arme, avem aşa:

Pistolul – un pistol cīt se poate de obişnuit, singura proprietate remarcabilă este că are un auto-aim, se focalizează automat pe inamicul cel mai apropiat, ceea ce e un imens avantaj īn condiţiile īn care ţintirea cu ajutorul unui controller PS2 e īntotdeauna problematică. (Īn paranteză fie zis, din punctul meu de vedere shooterele pe consolă sīnt un dezastru, poate e cazul să cumpăr ceva accesorii mai deosebite, de pildă un mouse USB sau un pistol pentru PS2  )

Biciul plasmatic – la īnceputul jocului e imposibil de ignorat, o plesnitură de bici nimiceşte sau cel puţin ameţeşte orice lighioană aflată prin preajmă. Şi-a dovedit valoarea īn canalizarea planetei Aquatos  unde, ca īn orice canalizare, locul e strīmt şi lighioanele multe şi dubioase – īn acest caz era vorba de nişte scīrboşenii simpatice făcute din mīzga verde a conductelor, şi veneau īn trei tipodimensiuni; cea mai mare, tata-al lor, adică, odată doborīt se desfăcea īn 2 bestii mai mici, care odată doborīte se transformau īn cīte 4 mărunţei. Concluzie: īntīlnirea cu 2-3 tata-al lor implica de fapt omorīrea a vreo 15- 20 inamici. Mană cerească pentru bici ...

Două din favoritele mele au fost Suck Cannon-ul (parcă aşa se chema ... nu stau să mai pornesc jocul să-i văd exact numele, şi oricum contează doar ce anume face o armă, nu cum se cheamă) şi Vortex Rifle (acelaşi comentariu ca mai sus). Sistemul lor de funcţionare era similar, īn sensul că ambele aspirau inamicii. Doar că S.C. era portabil, ca şi cum Ratchet ar fi purtat un aspirator după el pe care-l putea īndrepta spre duşmani după pofta inimii, iar V.R. zvīrlea īntr-un punct fix o tornadă care sucţiona (vorba celor de la
Divertis) tot ceea ce trecea prin preajmă. Şi cum inamicii erau mulţi dar tembeli, ei aveau grijă să vină buluc pe calea cea mai scurtă spre Ratchet, neţinīnd cont de vīrtejul care le aspira camarazii ...

Dar să vezi nervi şi draci cīnd īţi dai seamă că S.C. nu funcţionează decīt pe inamicii de talie mică ... grrrr! ... bine că V.R. şi vīrtejul său prindeau tot ce mişcă ... noroc că există o sală de antrenament plină cu dummies de dimensiune mică, nişte roboţei mititei, caraghioşi şi nepericuloşi, şi acolo īţi poţi creşte īndeminarea la aceste armew exotice fără teama că se īnfundă ţeava aspiratorului, ca să zic aşa.

Păcat că sala de antrenament nu creşte practic deloc nivelul armei, pentru că adversarii sīnt foarte slabi – roboţei mititei, caraghioşi şi nepericuloşi, cum spuneam – ca atare, din cīnd īn cīnd, dacă aveam chef să cresc nivelul armei, mă duceam pe una din hărţile deja parcurse, că este voie, şi dădeam īn adversari cu arma pe care voiam s-o upgradez. Şi culmea e că nu era deloc - dar deloc! – plictisitor, chit că, de pildă, harta Crash Site am parcurs-o de cel puţin patruzeci de ori, că o ştiu şi acum, cu toate ascunzişurile (asta nu-i greu, fiindcă nici una din hărţi nu e mare) şi toţi adversarii care apar, īn ordinea corespunzătoare.

Aşa – deci ziceam de nivelurile armelor ... fiecare armă are cinci niveluri, ultimul fiind desigur cel mai devastator. Au fost arme pe care nu le-am folosit aproape deloc, ca de pildă cea care trăgea cu un soi de bombiţă nucleară (devastatoare, dar numai pe o rază mică şi foarte imprecisă) – cu toate astea simpla curiozitate m-a făcut să parcurg aceleaşi hărţi de cīteva de ori numai ca să văd “cum e” la ultimul nivel.



--------------------
This is my last act as your King. Do not be afraid. All things change. I am Arthur of Camelot and I command you now...to fight! Fight like you never fought before! Never Surrender! Never Surrender!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ypsilonalpha
mesaj 11 Oct 2006, 12:46 PM
Mesaj #40


Cel Mai Bun Moderator :: Premiul 'ARTA de a conversa'
******

Grup: Moderator Global
Mesaje: 2.573
Inscris: 3 March 03
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 7



Mă uit acuma la un filmuleţ .mov care arată posibilităţile editorului de nivele din Neverwinter Nights 2: un copac cu tot cu frunze este “luat” din listă şi pus pe teren. Şi stau şi mă uit cu gura căscată cum i se clatină frunzele-n vīnt, şi mă gīndesc cītă putere a plăcii grafice (şi poate şi a procesorului, pīnă nu apar plăcile acceleratoarele gen PhysX Ageia) este consumată pe o chestie care, s-avem pardon, nu are deloc relevanţă īn gameplay.

Ce dacă sīnt 300 de crengi şi 150.000 de frunze care se bălăbăne īn briza dimineţii? Cīnd se lasă cu bătaie īntre erou şi inamici, pun pariu că nici măcar una din frunzuliţe n-o să joace vreun rol ... dacă era FPS, mai ziceam, hai că mă ascund după trunchiul gros al copacului (şi nici atunci nu era nevoie de de frunziş), dar īntr-un RPG ... mă rog ...

Şi mă apucă dracii cīnd mă gīndesc că pentru asemenea mărunţişuri nu-mi mai rulează mie jocurile noi pe GeForce 4 Ti 4200 din dotare, şi că am nevoie de un GeForce de cel puţin generaţia a şasea, că FEAR sacadează rău de tot, Quake 4 poate fi jucat doar la detalii modeste, de Prey nu am curajul să mă ating ...

Cam ăsta ar fi motivul subconştient, cred, pentru care am ajuns cu o consolă īn braţe  că pe astea barem le upgradezi o dată la cinci-şase ani, cam cu banii daţi pe o placă de ultimă generaţie ...


--------------------
This is my last act as your King. Do not be afraid. All things change. I am Arthur of Camelot and I command you now...to fight! Fight like you never fought before! Never Surrender! Never Surrender!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ypsilonalpha
mesaj 16 Oct 2006, 08:31 AM
Mesaj #41


Cel Mai Bun Moderator :: Premiul 'ARTA de a conversa'
******

Grup: Moderator Global
Mesaje: 2.573
Inscris: 3 March 03
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 7



Fahrenheit - pe PS2

A primit o grămadă de premii, de genul „cel mai original joc al anului”, „cel mai bun adventure al anului”, „cea mai uimitoare secvenţă de joc”, „cea mai bună muzic㔠şi tot aşa. Totuşi, mie mi se pare un joc prost. Să mă explic.

E genul de joc care, ca să aibă succes, trebuie să īmbine armonios mai multe elemente -
poveste, gameplay inovativ, control, răsturnări de situaţie, personaje, grafică şi aşa mai departe – adică să ia puţin din toate şi să le īmbine astefel īncīt să nu se simtă că dacă le iei la bani mărunţi nici una nu străluceşte.

Pentru critici şi majoritatea jucătorilor se pare că Fahrenheit a reuşit. Pentru mine nu. Să mă explic, again .

Dacă unul din elementele mai sus-pomenite scīrţiie, el trage īn jos şi restul. Īn cazul meu, acest element a fost controlul. Şi nu e vorba de dificultatea de a mīnui controllerul. Ba dimpotrivă, controlul e simplu şi intuitiv, făcut parcă special pentru console. E interesant că au existat mulţi jucători de Fahrenheit pe PC care au fost extrem de deranjaţi de schema de control, inclusiv eu la vremea cīnd am jucat demo-ul pe PC,

Mai precis, iată ce se īntīmplă īn momentul cīnd īncepe o secvenţă action: pe ecran apar două cercuri īmpărţite fiecare īn sferturi colorate. Fiecare cerc corespunde cīte unui stick al controllerului, iar fiecare sfert corespunde unei direcţii (sus, jos, dreapta, stīnga). Funcţie de sfertul sau sferturile care se aprind (că uneori se aprind 2 simultan), eu trebuie să mişc stickul īn direcţia cerută. Se aprinde sfertul de sus al cercului din dreapta, rezultă că trebuie să mişc stickul din dreapta īn sus. Şi aşa mai departe. Din cīnd īn cīnd jocul contabilizează procentul de reuţite şi decide dacă personajul controlat de mine a reuşit sp evite un atac, să dea o lovitură, să īncheie la timp o manevră etc.

Ei, şi fiind vorba de secvenţe de acţiune, ar fi frumos să văd şi eu ce se īntīmplă, bătăile alea adevărate stil Matrix, săriturile de pe un bloc pe altul ... ei bine, nu se poate, decīt eventual cu coada ochiului, pentru că trebuie să mă zgīiesc cu mare atenţie la sferturile alea ... parcă ar fi două fese şi eu sīnt infirmierul care trebuie să decidă unde face injecţia (parcă īn sfertul din exterior şi de sus, dacă ţin bine minte ce-mi spunea o tanti doctoriţă ...).

Şi uite aşa devine omul foarte interesat de capitolele prin care a trecut deja, capitole care se salvează automat şi care pot fi revăzute şi/sau rejucate. Şi tot aşa creşte aşa zisa rejucabilitate, dar pe căi extreme şi nedemne, ca să mă exprim gentil...


Nu mai zic de bătaia cu păianjenii virtuali (mă rog, din lista personajelor reiese că ar fi Giant Mites, adică molii uriaşe, cum ar veni, dacă mai ştiu o brumă de franco-engleză, dar tot a păianjeni arată) īn care, după ce că sīnt stresat de schema aia de luptă descrisă mai sus (vezi sfertul care se activează, mişcă stickul corepsunzător), cadenţa activării sferturilor e infernală, iar culorile sferturilor sīnt foarte spălăcite şi deci abia-mi dădeam seama ce şi unde trebuie să mişc.

Şi sīnt virtuali pentru bīntuie doar imaginaţia personajului principal


--------------------
This is my last act as your King. Do not be afraid. All things change. I am Arthur of Camelot and I command you now...to fight! Fight like you never fought before! Never Surrender! Never Surrender!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dead-cat
mesaj 16 Oct 2006, 12:55 PM
Mesaj #42


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.203
Inscris: 6 April 04
Din: On the Rhine
Forumist Nr.: 2.942



io am jucat Quake 4 pe 1280x1024 cu 4xAA pe un X850 XT PE (AGP), care in ziua de azi ar trebui sa costa undeva la 200-250€. problema e, ca n-are shader 3.0

daca vrei sa mai joci ceva cvasi actual cit de cit, mai ieftin de atit oricum nu scapi. blink.gif

pe mine ma pasc 2 upgrade-uri, unul pentru computerul de lucru iar celalalt pentru cel de jocuri in care n-am mai bagat un cent din iulie 2005.
numa la 'al de lucru calculasem minim 1000€ (cu compromisuri) mad.gif
la ala de jocuri nici nu vreau sa ma gindesc, mai ales ca devin necesari 2G RAM hh.gif hh.gif hh.gif


--------------------
Black holes are where God divided by zero.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ypsilonalpha
mesaj 16 Oct 2006, 02:16 PM
Mesaj #43


Cel Mai Bun Moderator :: Premiul 'ARTA de a conversa'
******

Grup: Moderator Global
Mesaje: 2.573
Inscris: 3 March 03
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 7



Mda, din 1000 euro īţi iei toate trei consolele laugh.gif , deci şi-un XBox 360, şi un PS# cu un Wii cīnd or binevoi să apară. thumb_yello.gif

Mi-oi mai upgrada io calculatorul cīnd procesoarele comerciale or trece de 10 GHz ... devil.gif

Īn schimb, ieri am văzut primul joc PS2 care a scăzut sub pragul psihologic de 49,99 lei noi. Se īntīmplă īn magazinul Diverta de la noul Mall – Lujerului, jocul este chiar Ratchet and Clank 3, de care tocmai vorbeam, şi preţul este de 29,90 lei noi, adică vreo 9 euro.

Cum era chestia aia ... Sic transit gloria mundi ...



--------------------
This is my last act as your King. Do not be afraid. All things change. I am Arthur of Camelot and I command you now...to fight! Fight like you never fought before! Never Surrender! Never Surrender!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dead-cat
mesaj 16 Oct 2006, 02:52 PM
Mesaj #44


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.203
Inscris: 6 April 04
Din: On the Rhine
Forumist Nr.: 2.942



pai un xbox360 deja costa 400€ in varianta in care incepe sa aibe rost sa cumperi.

si n-are port HDMI, n-are drive HD si corespunde unui PC "mediu" in ziua de azi. nu tu mod-uri iar jocurile sunt stufos mai scumpe decit cele de PC (55€ vs. 45€).
iar PS3 o sa coste 600€ in europa.

pe mine ma batu gindul sa iau un xbox360 pe post de player DVD, dar pt. ca n-are iesire HDMI mi-am luat pe 100€ un player dedicat.

nu-s ieftine nici consolele si nici flexibile ca un PC nu-s.
iar PC-ul il scot de la impozit pe cind la consola as avea probleme. devil.gif


--------------------
Black holes are where God divided by zero.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ypsilonalpha
mesaj 19 Oct 2006, 11:06 AM
Mesaj #45


Cel Mai Bun Moderator :: Premiul 'ARTA de a conversa'
******

Grup: Moderator Global
Mesaje: 2.573
Inscris: 3 March 03
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 7



Tocmai, ăsta şi este rostul unei console, şi anume să NU fie flexibilă, ci să facă ceea ce ştie ea mai bine, adică să ruleze jocuri, filme şi muzici.

Am neplăcuta senzaţie că īncepīnd cu noua generaţie de console (XBox 360, PS3) o să avem de-a face cu nişte copii nereuşite de PC-uri. Şi cel mai mare pericol va fi apariţia HDD-urilor - nu ştiu dacă XBox 360 nu are deja aşa ceva ...

Căci, pe un PS2 de exmplu, după ce am cumpărat jocul, nu pot face altceva decīt să-l īnserez īn unitatea DVD şi ... jocul trebuie să meargă! Nu există posibilitatea de patchuri descărcabile de pe internet, pur şi simplu jocul trebuie să fie bug-free de la bun īnceput. Un producător care lansează un joc ciuruit de buguri nu va avea viaţă lungă pe piaţă. (Asta teoretic).

Ceea ce duce la o calitate superioară a jocurilor PS2 faţă de cele pe PC. Exemplu concret: Beyond Good and Evil, care pe PC are tendinţa constantă de a se bloca (şi asta nu doar la mine, ci este o problemă cunoscută ... fără ultimul patch scos pe piaţă, mulţi nervi īţi vei consuma cu aceste blocări), īn timp ce pe PS2 mi-a rualt impecabil. (Ambele versiuni erau cele originale).

Dar, odată cu HDD-urile din console, o să avem parte de jocuri instalate pe HDD (ca īn cazul PC-urilor) şi de posibilitatea de a descărca patchuri de pe internet. Aşa că domnii producători vor putea deveni nesimţiţi şi vor putea lansa jocuri neterminate, īn ideea că las' că vine el şi patchul, important e să prindem bătaia peştelui de Crăciun ...

Ptiu, 'r-aţi ai dreq! ohyeah.gif


--------------------
This is my last act as your King. Do not be afraid. All things change. I am Arthur of Camelot and I command you now...to fight! Fight like you never fought before! Never Surrender! Never Surrender!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ypsilonalpha
mesaj 22 Nov 2006, 01:33 PM
Mesaj #46


Cel Mai Bun Moderator :: Premiul 'ARTA de a conversa'
******

Grup: Moderator Global
Mesaje: 2.573
Inscris: 3 March 03
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 7



Exemplu-de-puzzle-caremi-a-mers-la-inimă (Kya – Dark Lineage) :

E vorba de o lume fantastică, deci şi acest puzzle se prevalează de elemente fantastice. Īn speţă e vorba de un soi de ciupercă, mare cīt vreo trei staturi de om, plină cu aer şi care serveşte īn joc la amortizarea căzăturilor de la mari īnaălţimi. Īn momentul ăla, ciuperca bubuie şi personajul pică la pămīnt nevătămat. După vreo patru-cinci secunde, ciuperca se umple cu aer şi se reface la loc.

Acuma, imaginaţi-vă o galerie de mină īn care unicul mijloc de transport posibil este o plută-dirijabil, susţinută din stīnga şi din dreapta de căte o ciupercă din astea. Dacă una din ciuperci se sparge, atunci flotabilitatea e asigurată doar de o singură ciupercă timp de 4-5 secunde, şi pluta see īnclină puternic īntr-o parte, nu mult, ci exact atīt cīt trebuie pentru ca personajul principal (e o adolescentă pe nume Kya, cu muuulte probleme emoţionale faţă de tatăl său vitreg – mai precis īl detestă din tot sufletul ) să aibă probleme īn a-şi menţine echilibrul. Dacă ambele ciuperci sīnt simultan sparte, atunci pluta se prăbuşeşte, şi doar o minune o mai poate redresa. Minune ar īnsemna ca īn jumătatea de secundă cīt durează căderea una din ciuperci să se refacă, asigurīnd un minim de flotabilitate. Dar asta nu se īntīmplă prea des.

Pluta poate fi manevrată, dar nu direct din butoanele gamepadului, ci plasīnd-o pe Kya pe una din cele două plăci de pe fundul plutei. O placă este pentru a porni pluta, cealaltă pentru a o opri.

Acuma, mina asta e parşivă şi, din loc īn loc, din peretele stīng şi/sau cel drept tīşnesc flăcări la intervale prestabilite... ghici care este efectul? Evident, o flacără din stīnga va distruge ciuperca din stīnga. La fel īn drearpta.

Şi atunci, dacă īnaintezi īntr-o rīnă şi o faci pe Kya să ţopăie ca să nu pice peste bord, de obicei nu mai ai timp pentru altceva. Dar ar trebui să-ţi faci, macar ca să sari pe placa de stop şi să opreşti pluta undeva īntre două focuri, ca să se refacă ciuperca distrusă. Mai grav este cīnd din greşeală sari pe placa de Stop şi opreşti pluta taman īn dreptul unei guri de foc deocamdată stinse. Pac! Repede pe placa de Īnainte, pīnă nu se aprinde gura de foc, p-ormă repede pe placa de Stop, să-ţi mai tragi sufletul īn zonele neutre.

Dacă laşi pluta să meargă īn voia ei, cu ciuperca din dreapta distrusă, şi ţopăind-o pe Kya, e posibil să ajungi ăn situaţia comică īn care taman cīnd dreapta s-a refăcut, stīnga a tocmai a fost distrusă, c-aşa s-a īntīmplat, să ajungă īn dreptul focului cīnd nu trebuie ... smile.gif

Şi, bineīnţeles, ciupercile pot fi distruse şi din greşeală, căci Kya are un bumerang pe care-l poate arunca asupra lor. Şi dacă apeşi din greşeală pe tasta de aruncare confundīnd-o ăn focul acţiunii cu tasta de jump ...

Seamănă a joc de copii, nu? Şi poate chiar este, dar amuzamentul, plus nervii de rigoare cīnd te īneci ca ţiganul la mal, sīnt garantate. Nici măcar nu contează că am reluat secvenţa de vreo cinşpe ori pīnă să o duc la bun sfīrşit ...

Şi e doar un exemplu de puzzle gīndit cu cap şi cu mult fun īn el. E totuşi destul de greu de descris īn cuvinte, e mai simplu să-l joci ... Şi, fireşte, nu e singurul puzzle amuzant şi bun pentru destindere din acest joc. Din păcate, īntr-un joc pe computer n-o să vedeţi aşa ceva, cu excepţia unor cazuri speciale, gen Prince of Persia sau Splinter Cell, de pildă, care şi ele au fost dezvoltate avīnd īn minte schemele de joc de pe console.



--------------------
This is my last act as your King. Do not be afraid. All things change. I am Arthur of Camelot and I command you now...to fight! Fight like you never fought before! Never Surrender! Never Surrender!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
calfa
mesaj 22 Nov 2006, 06:47 PM
Mesaj #47


Cronicar
******

Grup: Moderator
Mesaje: 2.894
Inscris: 7 December 03
Forumist Nr.: 1.410



ypsilonalpha, daca imi permiti off topicul, domnule, jocurile ca jocurile, dar ai un fel placut de a (le de)scrie ! thumb_yello.gif

Pacat ca te "pastrezi" doar pentru cateva subiecte, unele destul de putin interactive. sad.gif Ei, dar poate ai destula interactivitate in jocurile astea ... smile.gif


--------------------
... incertitude in certitude ... independence in dependence ... insight in sight ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ypsilonalpha
mesaj 23 Nov 2006, 02:17 PM
Mesaj #48


Cel Mai Bun Moderator :: Premiul 'ARTA de a conversa'
******

Grup: Moderator Global
Mesaje: 2.573
Inscris: 3 March 03
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 7



Păi tocmai că aştept păreri, discuţii, dezbateri, alea-alea, aşa cum de fapt şi am scris īn primul post al topicului, dar dacă nimeni īn afară de dead-cat nu se bagă ... io ce să fac? sad.gif


--------------------
This is my last act as your King. Do not be afraid. All things change. I am Arthur of Camelot and I command you now...to fight! Fight like you never fought before! Never Surrender! Never Surrender!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
calfa
mesaj 23 Nov 2006, 03:08 PM
Mesaj #49


Cronicar
******

Grup: Moderator
Mesaje: 2.894
Inscris: 7 December 03
Forumist Nr.: 1.410



smile.gif ypsilonalpha, nu stiu daca iti mai amintesti laugh.gif dar Hanu asta e mare ! Ai unde si cu cine discuta.

sad.gif Sincer imi pare rau ca nu ma pasioneaza jocurile despre care scrii (desi secret.gif ceva pofta mi-ai facut cu descrierile tale, numai ca nu am "resursele" necesare pentru a juca si eu wink.gif ).

Si ma mir ca nu ai gasit mai multi musterii interesati de discutii ...


--------------------
... incertitude in certitude ... independence in dependence ... insight in sight ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ypsilonalpha
mesaj 23 Nov 2006, 03:50 PM
Mesaj #50


Cel Mai Bun Moderator :: Premiul 'ARTA de a conversa'
******

Grup: Moderator Global
Mesaje: 2.573
Inscris: 3 March 03
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 7



Ca să folosesc termenii din threadul cu ... Trenduri pe Han ... m-am retras şi eu īn propriul jurnal, doar că ăsta nu e īn secţiunea de jurnale, ci la Jocuri. smile.gif


--------------------
This is my last act as your King. Do not be afraid. All things change. I am Arthur of Camelot and I command you now...to fight! Fight like you never fought before! Never Surrender! Never Surrender!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
calfa
mesaj 23 Nov 2006, 03:57 PM
Mesaj #51


Cronicar
******

Grup: Moderator
Mesaje: 2.894
Inscris: 7 December 03
Forumist Nr.: 1.410



Pai, daca tot citesti si tu acel thread, de ce nu intervii si tu acolo ? Macar cu un cascat. rofl.gif

De fapt, poate ne spui de ce te-ai retras ... smile.gif


--------------------
... incertitude in certitude ... independence in dependence ... insight in sight ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ypsilonalpha
mesaj 3 Dec 2006, 01:17 PM
Mesaj #52


Cel Mai Bun Moderator :: Premiul 'ARTA de a conversa'
******

Grup: Moderator Global
Mesaje: 2.573
Inscris: 3 March 03
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 7



QUOTE (calfa @ 22 Nov 2006, 07:39 PM)
Pacat ca te "pastrezi" doar pentru cateva subiecte, unele destul de putin interactive. sad.gif Ei, dar poate ai destula interactivitate in jocurile astea ... smile.gif

Nu e nici o interactivitate, decīt eventual cu mintea celor care au creat jocul biggrin.gif ceea ce este īn sine o chestie destul de interesantă ... mă cum dracu au gīndit ăştia aşa un quest-puzzle-boss sau mai ştiu eu ce, şi cum fac să-l termin?!?

Că īn fond, jocul īn singleplayer nu este o formă de interactivitate, ci de distracţie. Zicea recent cineva din industria jocurilor (persoană importantă, nu mai ştiu cine smile.gif ) că singlepayer-ul e un monstru ciudat, un mutant apărut acum două decenii şi ceva şi care ar fi bine să crape cīt mai curīnd. Viitorul, zicea el, este al multiplayerului, şi mai ales al massive-multiplayerului (gen World of Warcraft, Lineage, Anarchy Online şi altele asemenea).

Cred că omul era de fapt ahtiat după bani (se ştie că MMORPG-urile, dacă au priză la public, aduc venituri constante şi sigure, bazate pe aboinamentul lunar pe care jucătorul trebuie să-l plătească ca să intre pe serverele jocului), nu tīmpit sadea. Singleplayerul n-are cum să moară ... există oameni care se distrează dezlegīnd integrame şi cuvinte īncrucişate, alţii care rezolvă Sudoku, alţi se "chinuie" cīte o lună cu un puzzle (puzzle d-ăla adevărat, cu 1000 de piese din carton pe care trebuie să le potriveşti ca să reconstituie imaginea) şi mai sīnt unii care deschid calculatorul sau consola şi joacă un joc.

Nimic mai simplu.

Cīt despre interactivitate, asta rămīăne la o bere, la o petrecere... Şi poate peste un an-doi o să mă pocnească şi pe mine virusul MMORPG laugh.gif


--------------------
This is my last act as your King. Do not be afraid. All things change. I am Arthur of Camelot and I command you now...to fight! Fight like you never fought before! Never Surrender! Never Surrender!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gothmog
mesaj 3 Dec 2006, 10:49 PM
Mesaj #53


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 124
Inscris: 26 November 05
Din: Ploiesti
Forumist Nr.: 7.335



Legat de MMORPG-uri...
Pana in momentul de fata nu cred ca exista un MMO care sa egaleze feelingul unui single player.Au si ele punctele lor forte, dar devin in final repetivite, chiar mai rapid decat un single.Un MMO ar trebui sa fie facut sa dureze, dar dupa mine nu exista la ora actuala vreunul care sa reuseasca sa te tina atras de el mai mult de cateva luni prin diversitatea continutului.Majoritatea reusesc sa-si mentina jucatorii lipiti de ele prin creearea unei dependente.Sigur, exista oameni care joaca WOW inca de la lansare, dar din experienta mea pentru majoritatea jucatorilor "hardcore" WOW nu mai inseamna un joc, ci se aseamana mai mult a slujba.Majoritatea continutului din MMO-uri este prea monoton, nu merita nicidecum orele de grinding pentru cateva minute de fun adevarat.O mare problema este ca in acest tip de jocuri se rasplateste excesiv timpul alocat in defavoarea indemanarii jucatorului.Astfel multi jucatori devin dependenti avand senzatia ca in timpul in care nu joaca pierd efectiv ceva, lucru care este adevarat intr-o masura deoarece altii pot progresa in timpul in care tu nu joci.In plus, esti fortat la a face anumite lucruri in timpul alocat jocului daca doresti sa faci fata.Daca nu te concentrezi pe a omori aceesi monstri de mii de ori la rand sau completand aceleasi dungeonuri in fiecare saptamana(ceea ce devine foarte, foarte plictisitor, credeti-ma), vei ramane in urma cu nivelul si echipamentul, jocul devenind inchis.
Am jucat WOW vreo 6 luni, poate chiar mai mult pe oficial, si am cunoscut multi carora desi le era efectiv sila de joc continuau sa se logheze pentru ca simteau ca "asa trebuie".Majoritatea jucatorilor au sentimentul ca "munca" face parte integranta dintr-un astfel de joc, auzeam deseori oameni nemultumiti ca trebuie sa pretreca nu stiu cat timp muncind pentru a intra in o anumita ghilda sau a face rost de un aumit item.Multi nu reusesc sa se lase deoarece au senzatia ca vor pierde tot ceea ce au "relizat", personajul la care au "muncit", etc.Mai toti sunt constienti ca jocul presupune ore de munca si doar cateva minute de distractie, dar totusi continua sa joace.
Astfel de jocuri creeaza in mentalitatea jucatorilor sentimentul unor false realizari, am vazut oameni care urlau de bucurie in microfoane cand obtineau un anumit item, oameni care deveneau extrem de furiosi cand pierdeau unul, ajungandu-se pana la amenintari cu moartea in unele cazuri.
Stiu care pare greu de crezut pentru cineva care nu a jucat astfel de jocuri, dar pe internet veti gasi destul de bloguri ce prezinta povesti ale unor depependenti de MMO-uri.Evident, in multe dintre cazruile prezentate acolo o mare parte din vina o poarta si psihicul jucatorului, dar acelea sunt cazuri extreme, soldate cu divorturi, pierderi de slujba si chiar sinucideri, pe cand o dependenta mai putin radicala se gaseste la mult mai multi jucatori.

Acest topic a fost editat de Gothmog: 3 Dec 2006, 10:51 PM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ypsilonalpha
mesaj 6 Dec 2006, 12:36 PM
Mesaj #54


Cel Mai Bun Moderator :: Premiul 'ARTA de a conversa'
******

Grup: Moderator Global
Mesaje: 2.573
Inscris: 3 March 03
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 7



QUOTE (Gothmog @ 3 Dec 2006, 11:41 PM)
Majoritatea jucatorilor au sentimentul ca "munca" face parte integranta dintr-un astfel de joc, auzeam deseori oameni nemultumiti ca trebuie sa pretreca nu stiu cat timp muncind pentru a intra in o anumita ghilda sau a face rost de un aumit item.Multi nu reusesc sa se lase deoarece au senzatia ca vor pierde tot ceea ce au "relizat", personajul la care au "muncit", etc.

Cannot agree more.

Dealtfel, cred că ăsta e unul din motivele subconştiente pentru care nu mă atrag deloc nici RPG-urile singleplayer ... pentru ce să mă chinui nu ştiu cīte ore ca să fac un level-up?!? doar ca să pot căsăpi monştri de level n+1? sau ca să avansez īn poveste (care uneori e chiar fadă şi repetitivă)?


--------------------
This is my last act as your King. Do not be afraid. All things change. I am Arthur of Camelot and I command you now...to fight! Fight like you never fought before! Never Surrender! Never Surrender!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ypsilonalpha
mesaj 6 Dec 2006, 07:14 PM
Mesaj #55


Cel Mai Bun Moderator :: Premiul 'ARTA de a conversa'
******

Grup: Moderator Global
Mesaje: 2.573
Inscris: 3 March 03
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 7



QUOTE (Gothmog @ 3 Dec 2006, 11:41 PM)
Am jucat WOW vreo 6 luni, poate chiar mai mult pe oficial, si am cunoscut multi carora desi le era efectiv sila de joc continuau sa se logheze pentru ca simteau ca "asa trebuie".


Aşa, şi mai e o chestie, principiul că "hai să mă distrez de totţi banii" ... dacă oamenii tot au dat 10 USD pe lună, sau cīt or fi, e musai să se logheze şi să se joace , chiar dacă n-au chef, ci doar pentru că banii-s daţi deja īn avans sad.gif

Acest topic a fost editat de ypsilonalpha: 6 Dec 2006, 07:16 PM


--------------------
This is my last act as your King. Do not be afraid. All things change. I am Arthur of Camelot and I command you now...to fight! Fight like you never fought before! Never Surrender! Never Surrender!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dead-cat
mesaj 7 Dec 2006, 11:47 AM
Mesaj #56


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 3.203
Inscris: 6 April 04
Din: On the Rhine
Forumist Nr.: 2.942



AOE III te downgraduie daca nu joci macar o data pe saptamina (parca). Pot s-o uite. oricum de multiplayer am chef rar, asa ca, for all i care...


--------------------
Black holes are where God divided by zero.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
calfa
mesaj 10 Jan 2007, 01:57 PM
Mesaj #57


Cronicar
******

Grup: Moderator
Mesaje: 2.894
Inscris: 7 December 03
Forumist Nr.: 1.410



smile.gif La Multi Ani, ypsi, tie si ... Cronicilor tale ! thumb_yello.gif


--------------------
... incertitude in certitude ... independence in dependence ... insight in sight ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pagini V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic

 



RSS Versiune Text-Only Data este acum: 29 March 2024 - 03:36 PM
Ceaiuri Medicinale Haine Dama Designer Roman