Cine A Fost Isus ? Dumnezeu, Fiu Al Lui, Om ?, Misterul lui Isus e mai rar inteles |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Mesajele cu caracter ateist sau care au ca scop denigrarea unei religii sunt interzise in cadrul acestui forum.
Cine A Fost Isus ? Dumnezeu, Fiu Al Lui, Om ?, Misterul lui Isus e mai rar inteles |
28 Oct 2005, 03:54 PM
Mesaj
#1
|
|
Vornic Grup: Membri Mesaje: 396 Inscris: 22 October 05 Forumist Nr.: 7.131 |
Deschis acest topic pentru a clarifica si intelege mai bine, misterul lui Isus si scopul
vietii si mortii Lui, asa cum reise din Biblie si dupa parerea mea un mister inca pentru multi. Isus a fost numai un om indeplinit, un rabin (invatator) invatat prin care actiona si vorbea Dumnezeu Tatal ? Isus a fost Fiul lui Dumnezeu Tatal ? Isus a fost Dumnezeu Tatal si Mesia si deci si Fiul lui Dumnezeu in trup de om, deci Iehova, Dumnezeu in trup de om ? |
|
|
5 Nov 2005, 02:11 PM
Mesaj
#2
|
|||||
Umil servitor la Han Grup: Moderator Mesaje: 4.051 Inscris: 2 December 03 Forumist Nr.: 1.345 |
Draga Grabilion,
Pt. mine asta nu e o lupta... pur si simplu expun niste raspunsuri la niste intrebari care s-au pus.. Daca cel ce a pus intrebarile nu este interesat de raspunsurile mele, sau nu le accepta, nu-i bai, poate se vor gasi altii care sa le gaseasca folositoare.
Nici eu nu te-am acuzat personal de ceva, afara doar ca atunci cand ti se aduce negru pe alb in fata un citat, tu-ti pui mainile la ochi si spui ca acel citat de fapt nu spune ce spune, spune doar ce ai vrea tu sa spuna.... Am facut doar o atentionare asupra atitudinii tale si nu a ta personal, caci eu nici macar nu te cunosc... La urma urmei, fiind democratie, nu esti obligat sa ti cont de atentionarile mele... Citatele pe care ti le-am dat, le-am ales special ca sa nu mai fie nevoie de nici un comentariu, caci ele sunt lamuritoare prin ele insele...Iata, din nou: Căci trei sunt care mărturisesc în cer: Tatăl, Cuvântul si Sfântul Duh, şi Aceşti trei Una sunt. (I loan 5, 7) Ce as putea comenta aici cand e clar ca "buna ziua"?! Sfanta Treime inseamna ca sunt trei si nu patru sau cinci... Citatul zice ca sunt trei, de aceea ii spune Sfanta Treime, ca sunt "trei care marturisec in cer" ... nu inteleg ce-ai vrea mai clar de atat... Acestia trei nu sunt 3 zei separati, ci ei sunt UN singur Dumnezeu, in trei ipostasuri... Aceasta marturiseste si Biblia si Sfintii Parinti, si prin urmare si dogma ortodoxa... Mai mult, Dumnezeu in Treime, lucreaza permanet si impreuna, "Tatal Meu pana acum lucreaza si Eu lucrez" (Ioan 5,17), dar una e lucrarea Tatalui, alta a Fiului si alta a Sfantului Duh...Aceste lucruri reies clar din citatele care ti le-am dat, si pe care acum ma vad nevoit sa le repet... Dar Mângâietorul, Duhul Sfânt, pe Care-L va trimite Tatăl, în numele Meu, Acela vă va învăţa toate şi vă va aduce aminte despre toate cele ce v-am spus Eu. (loan 14, 26) Iar când va veni Mângâietorul, pe Care Eu II voi trimite vouă de la Tatăl, Duhul Adevărului, Care de la Tatăl purcede, Acela va mărturisi despre Mine. (loan 15, 26) Se poate intelege clar de aici faptul ca Cei Trei au lucrari diferite, caci iata Iisus trimite pe Mangaietor, adica pe Duhul Sfant, de la Tatal. Apoi se vede clar ca Tatal e purcezator al Duhului Sfant. Deci lucrarea Tatalui e diferita de-a Fiului. Ce face Duhul Sfant? Duhul Sfant invata oamenii toate si ne va aduce aminte ce a spus Iisus, si-L va marturisi pe Iisus...si altele care nu sunt expuse in citatul de mai sus. Este atat de limpede incat numai daca nu vrei nu pricepi... Nu este nici o pilda aici, daca de asta te temi... Daca vrei sa intelegi cum lucreaza Duhul Sfant, o sa-ti spun aceasta de la Sfantul Maxim, caci el a avut practic aceasta.... Eu sunt pacatos si nu pot sa-ti spun nimic de la mine... ...căci cînd vine darul Sfîntului Duh în om, atunci încetează rugăciunea, fiindcă se stăpîneşte mintea cu totul de darul Sfîntul Duh şi nu mai poate să lucreze cu puterile ei, ci rămîne nelucrătoare şi se supune numai Sfîntului Duh; căci, unde voieşte sfîntul o duce, ori în aerul nematerialnic al dumnezeieştii lumini, ori într-o altă vedenie oarecare nepovestită, ori cum se întîmplă de mai multe ori, întru vorbirea dumnezeiască; şi în scurt, precum voieşte Domnul cel Sfînt, aşa mîngîie pe robii Săi, şi după cum se cuvine fiecăruia, aşa îi dă şi drumul lui. Ceea ce spun, poate să vadă cineva la proorocii şi apostolii care s-au învrednicit a avea atîtea vedenii, măcar că oamenii îi batjocoreau şi îi credeau rătăciţi, beţi şi ieşiţi din minte. Astfel proorocul Isaia a văzut pe Domnul pe scaun înălţat şi pe Serafimi stînd împrejurul Lui. Iar întîiul Mucenic Ştefan a văzut cerurile deschise şi pe Iisus stînd de-a dreapta Tatălui şi alţii au văzut altele. Într-acest chip şi acum robii lui Hristos se învrednicesc a avea vedenii de multe feluri, pe care unii nu le cred şi nici nu le primesc în nici un chip că sînt adevărate şi socotesc că sînt nişte rătăciri, iar pe cei care le văd îi cred că sînt rătăciţi. Dar mă minunez foarte mult de aceasta, cum oamenii aceia s-au întunecat şi au orbit şi ca nişte orbi cu sufletul nu cred ce a făgăduit nemincinosul Dumnezeu prin gura proorocului Ioil, acolo unde zice: "Voi vărsa darul Duhului meu peste tot credinciosul şi peste robii şi roabele mele". Acest dar l-a dat Domnul nostru şi-l dă şi acum, şi-l va da pînă la sfîrşitul veacului tuturor credincioşilor robilor Săi, după făgăduirea Sa. Deci, cînd darul acesta al Sfîntului Duh ar veni în cineva, nu-i arată cele obişnuite, nici cele simţite ale lumii acesteia, ci îi arată ceea ce n-a văzut niciodată, nici le-a zărit; şi atunci mintea omului aceluia învaţă de la Sfîntul Duh taine înalte şi scumpe, pe care după cum zice dumnezeiescul Apostol Pavel, ochiul trupesc al omului nu poate să le vadă, nici mintea nu poate să le înţeleagă de la sine vreodată. Pentru ca să înţelegi cum le vede mintea noastră, ia aminte la ceea ce voiesc să zic. Ceara cînd este departe de foc, este tare şi se prinde de mîna omenească, iar după ce o pui în foc se topeşte şi acolo se aprinde şi toată se face lumină - dar nu este chip să nu se topească în foc şi să nu se facă ca apa -, aşa şi mintea omului, cînd este singură, neunită cu Dumnezeu, înţelege acelea cîte sînt ale puterii ei; iar cînd se va apropia de focul dumnezeirii şi de Duhul cel Sfînt, atunci se stăpîneşte cu totul de acea dumnezeiască lumină, făcîndu-se toată lumină, şi acolo în Sfîntul Duh se aprinde şi se topeşte de dumnezeieştile vederi, şi nu este chip acolo în focul dumnezeirii să gîndească cele trupeşti şi cele ce ar voi. Ca sunt lucrari diferite ale celor din Sfanta Treime se vede si din urmatoarele: Harul Domnului nostru lisus Hristos şi dragostea lui Dumnezeu şi împărtăşirea Sfântului Duh să fie cu voi cu toţi! (II Cor. 13, 13) Vezi dar ca nu spune "Harul , dragostea si impartasirea lui Dumnezeu" ci le spune pe nume fiecaruia dupa cum au lucrarea.... Drept aceea, mergând, învăţaţi toate neamurile, botezându-le în numele Tatălui şi al Fiului şi al Sfântului Duh. (Matei 28, 19) Iata si aici, nu zice "botezandu-le in numele lui Dumnezeu", ci le nominalizeaza numele fiecaruia din Treimea Sfanta, caci lucrarea botezului este infaptuita prin lucrarile celor Trei...., si nu doar a unuia...sau fara aportul altuia... Prin aceasta sper ca este clar ca Iisus este Dumnezeu adevarat din Dumnezeu adevarat, El fiind Fiul Tatalui si nu insusi Tatal... Este de mare importanta sa marturisesti corect pe Dumnezeu in Treime. Pana si ordinea este cea stabilita de Iisus: Tatal, Fiul si sfantul Duh, si nu altfel... Unii zic ca nu conteaza cum marturisesti pe Dzeu. dar eu spun ca e de foarte mare importanta pt. ca daca nu ar conta, atunci am putea sa zicem ca Dzeu. este orice alt zeu, fie ca e Apolo, fie ca e Budha, fie ca e Kali, fie ca e chiar satana asa cum fac satanistii... Daca este altfel marturisirea decat ca totul sa se faca in numele Tatalui, al Fiului si al Sfantului Duh, adica UN Dumnezeu in Treime, este ratacire, si asta nu spun eu ci Iisus si apoi Sfintii Parinti, vase alese ale Duhului Sfant... PS... Sper ca de data asta am fost clar, desi am repetat ce am spus mai inainte.... -------------------- Gandurile Mele nu sunt ca gandurile voastre si caile Mele ca ale voastre, zice Domnul.
Si cat de departe sunt cerurile de la pamant, asa de departe sunt judecatile Mele de judecatile voastre si cugetele Mele de cugetele voastre. (Isaia 55:8.9) Ortodoxia - Calea intru Hristos - pe pagina 1 indexarea tematica a subiectelor pt. o usoara urmarire... |
||||
|
|||||
Versiune Text-Only | Data este acum: 29 April 2024 - 06:12 PM |