Stiri Economice Importante!, Din tara, din strainatate! |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Stiri Economice Importante!, Din tara, din strainatate! |
27 Oct 2005, 10:03 AM
Mesaj
#1
|
|
From Cooca Macaii Grup: Moderator Mesaje: 7.228 Inscris: 3 March 04 Din: Pe luna Forumist Nr.: 2.443 |
Tot mai multi romani isi folosesc cardurile pentru a-si face cumparaturile in strainatate, releva un comunicat Visa. Circa 79% dintre tranzactiile realizate prin intermediul cardurilor Visa au avut loc in locatii comerciale, in perioada iunie-august 2005, in strainatate, in timp ce turistii straini sositi in Romania au cheltuit cu 53% mai mult pe cardurile Visa in aceasta vara, fata de perioada similara din 2004. In perioada iunie-august 2005, detinatorii romani de carduri Visa au cheltuit cu 56% mai mult fata de vara trecuta, valoarea totala a tranzactiilor depasind 36 milioane USD. Cea mai mare parte din aceasta valoare (38%) a fost cheltuita in luna august, cand romanii au cheltuit in strainatate 14 milioane USD. Cardurile Visa au fost folosite in special in locatii comerciale (circa 79% ), unde valoarea bunurilor si serviciilor achizitionate cu carduri Visa a ajuns la 25,5 milioane USD. Valoarea medie a tranzactiilor a fost de 147 USD. „Aceasta crestere semnificativa este un mesaj clar referitor la schimbarea de mentalitate care se produce in Romania,“ spune directorul regional pentru Romania si Bulgaria al Visa International, Catalin Cretu. Un studiu MasterCard releva faptul ca romanii au cheltuit numai in Europa cu carduri de debit sau credit aflate sub aceasta marca cu 68% mai mult in 2004 decat in 2003, valoarea tranzactiilor europene efectuate de romani sub sigla MasterCard totalizand 14,5 milioane de euro anul trecut. Conform studiului Visa pentru aceasta vara, dar si celui efectuat de MasterCard pentru 2004, dintre tarile europene, romanii cheltuiesc cel mai mult in Germania si Italia. Locul al treilea pe lista destinatiilor banilor de pe cardurile romanesti este ocupat de SUA. „Obiceiurile de plata ale posesorilor de carduri din Romania s-au schimbat si se schimba de la un an la altul. Ne asteptam ca utilizarea cardurilor la cumparaturi sa se intensifice“, spune Denisa Mateescu, director de operatiuni pentru Romania si Bulgaria al MasterCard Europa. Pe de alta parte, detinatorii straini de carduri Visa care au venit in Romania in aceasta vara au cheltuit aproape 117 milioane USD prin intermediul cardurilor Visa, o crestere cu 52,7% fata de vara lui 2004 si numarul de tranzactii a crescut cu 41%, ajungand astfel la 720.233 de tranzactii. -------------------- Sometimes, the majority only means that all the fools are on the same side.
If you could reason with religious people there would be no religious people! Don't pray in my school, and I won't think in your church! Ziarul de Rimnic |
|
|
2 Nov 2005, 01:40 PM
Mesaj
#2
|
|
From Cooca Macaii Grup: Moderator Mesaje: 7.228 Inscris: 3 March 04 Din: Pe luna Forumist Nr.: 2.443 |
ptimism second-hand
Business Magazin, 02 Noiembrie 2005 Dupa un an de varf al pietei auto apar primele ingrijorari. In primele noua luni s-au vandut cu 60% mai multe masini noi decat in aceeasi perioada a anului trecut, dar in 2006 cresterea se va tempera, sustin reprezentantii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA), care se tem ca aderarea la UE ar putea aduce o explozie a vanzarilor de masini second-hand. In ultimii trei ani, numarul de autovehicule noi vandute pe piata romaneasca s-a dublat, iar in acest an ar putea ajunge la 250.000 de unitati. Cu toate acestea, previziunile pentru anul viitor sunt moderate. ”Este posibila o crestere usoara, de 5%”, a spus Brent Valmar, presedintele APIA, in cadrul unui seminar organizat de Ziarul Financiar, impreuna cu BRD-GSG si BRD Sogelease. ”Dar nu suntem Mafalda, dovada fiind chiar acest an, pentru care noi am estimat o crestere de 20%, dar s-a ajuns la peste 60%”, a punctat Valmar. Principala ingrijorare a producatorilor si importatorilor nu este insa anul 2006, cat momentul aderarii la Uniunea Europeana, care ar putea aduce importuri masive de masini second-hand. ”Sigur ca ne bucuram de evolutia din acest an, insa eu nu impartasesc optimismul de pe piata din acest moment”, si-a inceput prezentarea Jean Michel Sicre, directorul comercial al Dacia-Renault - cel mai mare producator auto din Romania. El a remarcat ca importurile de autovehicule de ocazie sunt inca mici, dar in crestere, dublandu-se fata de anul trecut. Sicre se teme ca piata romaneasca ar putea urma modelul din Polonia, unde importurile de masini uzate au crescut exploziv dupa 1 mai 2004 – data intrarii in UE. ”In Polonia, vanzarile de masini noi au scazut atat anul trecut, cat si in acest an, in schimb vânzarile de autovehicule de ocazie au crescut de peste 25 de ori, de la 35.000 in 2003 la 811.000 anul trecut”. La 1 mai anul trecut, Polonia a ridicat toate restrictiile referitoare la importurile vehiculelor second-hand. In Romania, pentru moment, se interzice importul masinilor care nu indeplinesc normele Euro 3 (practic, construite dupa 2000). In plus, accizele in cazul autovehiculelor de ocazie sunt duble. ”Dar Guvernul a anuntat deja ca nu vor mai fi restrictii dupa data aderarii”, a precizat Sicre. Presedintele APIA a spus totusi ca, in prezent, discuta cu autoritatile modalitati de stopare a posibilei invazii de ”harburi” pe strazile Romaniei. Experienta poloneza arata ca mai mult de doua treimi din autovehiculele second-hand importate au o vechime de peste 10 ani, pretul mediu fiind de 120 de euro. Acest lucru ar aduce o crestere a gradului de poluare, in paralel cu scaderea gradului de siguranta in circulatie, apreciaza Brent Valmar. Sicre a recunoscut ca se teme de importurile second-hand, pentru ca acestea vor afecta segmentul de low-level al pietei, adica exact zona in care se pozitioneaza Dacia. ”Credem ca jumatate din vanzarile de Logan vor fi afectate de liberalizarea importurilor. Evident ca vom fi mult mai afectati decat alti producatori”, a spus directorul comercial al Dacia. Membrii APIA sustin mentinerea unor norme obligatorii, chiar si dupa aderarea la UE, exemplificand cu situatia din Cehia sau Ungaria, unde importurile de autovehicule de ocazie nu au avut aceeasi crestere ca in Polonia. Printre variantele propuse se numara obligativitatea respectarii unor standarde de mediu (Euro 2 in Ungaria) sau interzicerea importurilor unor masini mai vechi de 8 ani. Pentru reglementarea pietei auto second-hand, reprezentantii APIA vor realiza pâna la sfârsitul anului un catalog de preturi pentru modelele rulate, pentru crearea unui standard pe piata, demers similar masurilor luate pe pietele vestice. Pana la 1 ianuarie 2007, producatorii si importatorii se bucura totusi de evolutia spectaculoasa din acest an. Valoarea pietei auto va fi probabil de 2,5 spre 3 miliarde de euro in acest an, este de parere Brent Valmar. Potrivit datelor APIA, in România sunt inmatriculate in prezent aproximativ 4,5 milioane de autovehicule, din care 3,4 sunt autoturisme. Insa cresterile explozive nu pot continua la nesfarsit. ”Boom-ul pietei auto se va opri la un moment dat, probabil in 2008, chiar si fara liberalizarea importurilor second-hand”, a conchis Sicre. Articol publicat in Business Magazin -------------------- Sometimes, the majority only means that all the fools are on the same side.
If you could reason with religious people there would be no religious people! Don't pray in my school, and I won't think in your church! Ziarul de Rimnic |
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 14 May 2024 - 06:08 AM |