Apocalipsa Lui Ioan |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Mesajele cu caracter ateist sau care au ca scop denigrarea unei religii sunt interzise in cadrul acestui forum.
Apocalipsa Lui Ioan |
23 Dec 2022, 03:05 AM
Mesaj
#1
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 2.477 Inscris: 6 November 05 Forumist Nr.: 7.211 |
Sper să îmbogățesc subiectul cu preocupările mele de traduceri din mai mulți teologi foarte buni cu deschideri spre metafizică.
Apocalipsa oferă o cale spre inima revelației creștinismului, ne oferă cheia pentru a înțelege atât Biblia, cât și Tradiţia. Este vorba despre „sfârșitul” lumii, în sensul de „semnificație” sau „scop” al lumii. Căci la sfârșitul vieții sale Sfântul Ioan ajunge la un Sfârșit care este, de asemenea, un Început, Alfa, precum și Omega. Viziunea Sa despre Iisus, Fiul Omului, are loc de Ziua Domnului, Ziua Sabatului, când Dumnezeu se odihnește. Ne duce înapoi la Geneză și reinterpretează totul. Este o dezvăluire a misterul lumii în Hristos însuși. Bine v-am regăsit... -------------------- Keep calm and host yourself.
|
|
|
8 Apr 2023, 11:49 PM
Mesaj
#2
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 2.477 Inscris: 6 November 05 Forumist Nr.: 7.211 |
Corpul, conform cosmologiei tradiţionale este creat ierarhic pornind de la sufletul uman, pentru care este doar o proiecţie sau exteriorizare. Sufletul are precedenţă asupra corpului în prioritatea creaţiei şi realitate a fiinţei. Şi sufletul fiind creat – cu excepţia centrului său nemuritor – trebuie asemeni întregii creaţii, să treacă prin moarte. Există un moment critic sau joncţiune, o „judecată”, „discriminare”, sau „separare” - care poate fi prefigurată chiar în timpul acestei vieţi – atunci când vălurile sunt îndepărtate şi intenţia de bază sau condiţia sufletului este expusă goală înaintea arhetipului său spiritual. Doar ceea ce ţine de spirit se poate întoarce în spirit; orice altceva va fi în mod necesar deferit înapoi gradului multiplicităţii, întunericului sau haosului care corespunde cu această condiţie. „Temeţi-vă nu de cei care ucid corpul, şi care nu pot ucide sufletul: ci mai degrabă temeţi-vă de cel care e capabil să distrugă şi sufletul şi trupul în iad.” (Matei X.28). A „doua moarte” a Apocalipsei poate trata de asemenea cazul în care sufletul, părăsind starea umană, va trece pur şi simplu într-o altă stare individuală de manifestare. Aceasta este o posibilitate cumplită pentru persoana profană, care poate fi menţinută în ceea ce am numit „prelungirile” stării umane, care în plus, în toate tradiţiile, constituie motivul principal pentru efectuarea riturilor funerare după cum spune Guenon în „Apercu...” Ceea ce Guenon trebuie să spună aici despre culminarea ciclului lumii macrocosmic este la fel de instructiv în relaţie cu microcosmul uman: „În timp ce rezultatele pozitive ale manifestării ciclice sunt „cristalizate” pentru a fi transmutate astfel în germenii posibilităţilor pentru ciclul viitor, care încheie procesul „solidificării” sub aspectul său „benefic” (implicând în mod esenţial „sublimarea” care coincide cu „reversia” finală), ceea ce constituie rezultatele pur negative ale acestei manifestări, este „precipitat” sub forma unui caput mortuum (în sens alchimic al termenului) în cele mai inferioare „prelungiri” ale stării noastre de existenţă, sau în partea domeniului subtil care poate fi cu adevărat calificată ca „infra-corporală”. Asta e ceea ce Kabbala ebraică denumeşte drept „olam qlippoth”: acolo căzând „foştii regi ai Edomului”, în măsura în care ei reprezintă „reziduurile” neutilizabile ale Manvantarelor trecute. Dar în ambele cazuri a existat în egală măsură o trecere în modalităţi extra-corporale mai înalte pentru un caz şi mai joase pentru celălalt astfel încât, se poate spune în mod just că manifestarea corporală însăşi, în relaţie cu ciclul în chestiune, dispare cu adevărat ori este complet „volatilizată”. De-alungul acestui ciclu şi până la punctul final trebuie întotdeauna avuţi în vedere cei doi termeni care corespund cu ceea ce tradiţia hermetică denumeşte drept „coagula” respectiv „solve”, şi asta din ambele părţi simultan: pe partea „benefică” există deci „cristalizare” şi „sublimare”; de partea „malefică” există „precipitare” şi întoarcerea finală în indistincţia „haosului”. Cele două părţi denumite „benefică” şi „malefică” corespund exact celor de „dreapta” şi „stânga” unde „ridicatul” şi „damnatul” sunt referiţi la Judecata Ultimă, adică mai precis „discriminării” finale a rezultatelor manifestării ciclice. Acest topic a fost editat de shapeshifter: 8 Apr 2023, 11:56 PM -------------------- Keep calm and host yourself.
|
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 20 May 2024 - 09:33 AM |