Soferi, si motociclisti |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Soferi, si motociclisti |
5 Aug 2003, 09:09 PM
Mesaj
#1
|
|
© Care este Grup: Membri Mesaje: 2.113 Inscris: 4 March 03 Din: Nici o Informatie Forumist Nr.: 17 |
Fiind sofer de 9 ani de zile, si cred eu ca destul de experimentat, si mai nou motociclist, fara mare experienta ce e drept , m-am gindit sa pornesc o discutie. Tema discutata se aplica numai la Romania, din cite am inteles afara situatia e diferita. Cele ce vor fi expuse mai jos se bazeaza pe lucruri vazute de mine in trafic sau aflate din discutiile cu alti motociclisti.
Asadar, sa incep de la scoala moto, care in Romania este o mizerie. Acolo te invata sa mergi prin poligon in viteza 1 si sa te dai printre jaloane. Evident se face pe niste motociclete vechi si depasite, modele pe care rar le mai vezi pe strada. In oras nu se iese. Examenul consta in chestionar, la fel ca la masina, si o proba practica in poligon, pe care o poate lua si un copil. Cei care dau examen pentru adaugare de categorie, fiind deja soferi (cazul meu), sint avantajati, caci deja cunosc ce e ala trafic stradal, soferi inconstienti,etc. Dar ce sansa are un incepator care isi ia direct categoria A (permis moto), a facut poligon pe o motocicleta ca vai de capul ei, si iese prima data in trafic de capul lui, dupa ce si-a luat permisul, fara instructor, fara experienta, calare pe un motor supersport, de exemplu? In fine, sa zicem ca nu e asa mare tragedie, nu il obliga nimeni sa mearga ca turbatul de la inceput, experienta se aduna, dar sa nu uitam de ceilalti participanti la trafic. Las deoparte gropi, carute, si alte aberatii care pot fi intilnite la noi, iar in continuare ma voi referi doar la majoritatea soferilor, conducatori de automobile. Am constatat ca la noi NU EXISTA RESPECT fata de motociclisti. Motivele sint diferite: .Incep de la scoala auto(automobile). Instructorul nu te invata sa te uiti in trafic dupa motociclete. Te atentioneaza de masini, copii, babe,indicatoare, dar atit. Se comit multe accidente, din neacordare de prioritate, lipsa asigurarii la depasiri,etc. Cind vinovat e soferul ( 95% din cazuri), motivatiile cele mai des intilnite sint urmatoarele: "Dom'le, nu l-am vazut!" "A aparut de nicaieri!" "Motociclistul e de vina, ca s-a bagat!" Evident ca politaii (nu contest ca exista si exceptii, dar sunt foarte putine), judeca la fel. In concluzie motociclistul e de vina, ca e pe doua roti. Alt motiv ar fi necunoasterea vehicolului partenerului de trafic, in speta motociclistul. Soferul: "Pina intra asta cu MOTORETA in intersectie, am timp sa ma bag!" Evident nu conteaza ca MOTORETA poate fi , de exemplu, un Suzuki GSX-R care atinge 100 km/h in 3(trei) secunde, soferul cu jaful lui de Dacia obosita se baga, ca are timp, ca celalalt e cu MOTORETA. Sa nu uitam totusi ca vremea Mobrelor a cam trecut, si aproape orice motocicleta sport, model de serie, bate majoritatea masinilor (manevrabilitate, distanta mica de frinare, acceleratie) . Sa nu mai vorbesc de inca un lucru, din pacate des intilnit la noi, si anume comportamentul mirlanesc. Soferul, un borfas sau bisnitar, tolanit in BMW-ul furat din Germania, din care urla manelele, evident cu vreo boarfa in dreapta, care necesita impresionare. E clar ca individul considera ca el e regele soselei, lucru demonstrat cu orice ocazie. De acolo incep sicanele: "Ce sa-l las eu pe ala cu motocicleta sa se strecoare la semafor, sint mai fraier?" Evident ca individul cu o simpla miscare de volan stinga sau dreapta, isi poate realiza intentia, cu riscul maxim de a-si zgiria masina, dar pretul platit de motociclist pentru fapta unui dobitoc poate fi mult mai mare. Pe sosea, la fel, sint multi care pur si simplu nu te lasa sa depasesti, din simplul motiv ca situatia respectiva nu permite efectuarea unei depasiri cu masina. In cazul asta, sa moara si capra vecinului. Daca tipu' cu masina nu poate depasi, sa nu depaseasca nici motociclistul. In cazul in care bikerul totusi se baga, soferul il forteaza cit mai spre axul drumului, macar niste emotii sa ii dea. Domnilor soferi, nu uitati ca voi beneficiati de protectia acelei "custi de metal" , protectie pe care motociclistii nu o au. Un accident la doar 50 km/h, la care masina e putin sifonata, pentru motociclist poate fi mortal. Deocamdata ma opresc aici, si sint curios de pareri. P.S. Toate cazurile expuse mai sus au fost observate personal, si nu o data. |
|
|
13 Dec 2003, 11:21 PM
Mesaj
#2
|
|
© Care este Grup: Membri Mesaje: 2.113 Inscris: 4 March 03 Din: Nici o Informatie Forumist Nr.: 17 |
@Tyra:
N-am vrut ca postarea mea precedenta sa suna ca un atac(ma rog, doar un pic, dar eram turat atunci). Sincer sa-ti spun, referitor la exemplul ala pe care l-am discutat noi(despre care zic din nou ca poate nu a fost foarte bine ales), tot zic ca nu ai dreptate. Poate doar din prisma faptului ca "desteptul cedeaza", da' sa stii ca uneori nu te poti abtine. Tu cum te-ai simti sa fi intr-un Bmw pe care sa-l stii pilota cum trebuie si sa vina un cioban cu o dacia, sa zicem, (no offense), sa-ti demonstreze cit e el de bun? L-ai lasa sa te ia ca sa arati ce fata buna esti? Vad ca-ti plac masinile. Sint sigur ca ai asistat la "liniutze" si poate ti-ai dori ca odata sa incerci si tu sa vezi cum e.Asa just for fun, de dragul sportului. Si revenind la ce-ti spuneam inainte, ti-ar place ca ala cu dacia sa intre in tine intentionat?Doar pentru ca nu ar putea sa faca mai mult. Sau tu ai fi de vina ca ai participat la o intrecere de genu asta? Sint de acord ca treburile astea se fac pe circuit, dar daca pensionarii aia de 2 bani din guvern nu dau un ban sa promoveze activitatile sportive(printre care sint si automobilismul si motociclismul, nu numai nenorocirea aia de fotbal) si sa faca un circuit ca lumea macar in Bucuresti, atunci ce ai de ales? O faci pe strada cind prinzi ocazia. Ma rog, am cam deviat un pic de la subiect. Revenind la ce ziceam inainte, bitongul ala de sofer e vinovat. Din cauza prostiei lui, pentru ca a incercat sa faca mai mult decit ii permitea masina. Sint foarte putine masini de serie in lume, (si in Ro ma indoiesc sa existe) care sa faca fata unui superbike. Asta e realitatea. Putea sa-si accepte "palma" cu sportivitate, nu sa incerce sa omoare un om, ca in definitiv asta a facut. Chiar daca acele "provocatoare de adrenalina" cum le zici tu sint periculoase, sint o alegere personala, si pentru motociclistii adevarati sint periculoase in general din cauza altora, nu a lor. Nu ma refer la procentele de tembeli si "straight line heroes" care pot fi gasite si in rindul soferilor si al motociclistilor. Ca norocul ca in rindul motociclistilor procentajul e mic si nu prea tinde sa creasca, tocmai din cauza pericolului oarecum mai mare comparativ cu cel al unui automobil. Daca ai fi mers pe motocicleta ai fi inteles ce vreau sa zic. Si poate ai fi vrut sa iei atitudine fata de mizeriile pe care motociclistii din Ro le indura tot timpul din partea unor criminali care circula liberi pe sosele. Si daca tii neaparat pot sa-ti dau exemple, da' tre sa ai stomacu' tare. Daca ai prieteni motociclisti, intreaba-i de cite ori si-au vazut moartea cu ochii din cauza ca multi considera ca dreptatea e de partea celui mai tare(sau cu mai mult fier in dotare in cazu' nostru). |
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 14 May 2024 - 01:41 PM |