HanuAncutei.com - ARTA de a conversa!
Haine Dama designer roman

Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )

> Panouri Izolante si Panouri Sandwich

Va recomandam panouri termoizolante Topanel si Panouri Isopan, un sistem modern de termoizolare dezvoltat de compania romaneasca Topanel.

> Newsflash - Economia La Zi (analiza, Consultanta, Business Performant), Oameni, Idei, Solutii
Minerval
mesaj 14 Jul 2010, 07:50 PM
Mesaj #1


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.238
Inscris: 3 January 04
Din: Romania
Forumist Nr.: 1.683



Sunt cu siguranta momente cand doresti sa creionezi, sa sumarizezi, cateva idei pentru a structura un plan de afaceri si nu gasesti fie inspiratia, pe fondul anumitor probleme de ordin social sau din partea incertitudinilor, fie nu posezi cuantumul necesar de cunostinte si experienta necesare pentru a intocmi un plan de previziune al afacerii sau, pur si simplu, un plan de afaceri. In cateva idei succinte voi puncta doar acele linii directoare in baza carora un plan de afaceri ar trebui sa fie conceput, urmand ca ulterior, sa inserez si modele de business-consulting, planuri, etc.
Iata etapele sau capitolele ce ar trebui sa fie continute intr-un model de plan de afaceri, in linii mari:
1. SINTEZA PLANULUI DE AFACERI
2. PREZENTAREA INTREPRINDERII/AFACERII
3. PRODUSELE SI SERVICIILE FIRMEI
4. PROGRAMUL DE MARKETING SI PLANUL DE PREVIZIUNE AL AFACERII (dupa caz, PLANUL DE VANZARI)
5. PROGRAMUL DE DEZVOLTARE A PRODUSELOR SI SERVICIILOR
6. PROGRAMUL ACTIVITATILOR OPERATIONALE
7. MANAGEMENTUL ACTIVITATILOR
8. PLANUL FINANCIAR
9. OFERTA FINALA SAU ANTREPRENORIALA A PLANULUI DE AFACERI
De retinut este faptul ca un plan competent intocmit va va lua din durerile de cap de mai tarziu, cand ve-ti trece la nivelul explicativ pe fiecare nivel/capitol in parte.
De asemenea, un plan de afaceri rezumat (gen prezentare oferta firmei la posibili clienti) trebuie sa identifice si sa satisfaca urmatorii factori:
- descrierea succinta a firmei;
- prezentarea produselor si/serviciilor;
- piata potentiala;
- proiectiile cercetarii de piata;
- avantajul competitiv al produselor si/sau serviciilor;
- principalele aspecte financiare implicate;
- profitabiitatea firmei;
- echipa manageriala;
- oferta sau propunerea adresata destinatarului planului de afaceri.
Daca identificati targetul dorit si evaluati in real sansele voastre pe piata, plus de acest lucru aveti si un spirit dinamic-constructiv in cautare de oportunitati, ati intrat in zona afacerilor in procent de 10%.
In viitoarele episoade, voi prezenta si cum sa intocmesti o cerere de finantare, cui sa o adresezi si in ce instante, cum sa faci o analiza diagnostic eficienta si cum sa atribui in favoarea ta criteriile europene de eligibilitate astfel incat sa nu fii mancat pe parcurs de competitie, cum sa identifici si sa intelegi o oportunitate de business si ce inseamna sa faci business in cadrul economic actual al Romaniei, vom parcurge spre a intelege si pantele cand abrupte cand netede si line ale PR-ului, cat aport prezinta consultanta de imagine in raportul firma-client, servicii prestator-beneficii client, balante de cheltuieli, cum sa evaluezi periodic contul casa in lei pentru o buna gestionare a datelor contabile si multe altele.
NB: in limita timpului si a disponibilitatii, implicarea mea in acest proiect de informatizare este de 100%.




--------------------
NON NOBIS DOMINE, NON NOBIS, SED NOMINI TUO DA GLORIAM!
PATRONATUL ROMAN GALATI - federatie patronala galateana membra Consiliul de Dialog Economic si Social (Prefectura Galati)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Raspunsuri
Minerval
mesaj 14 Jul 2010, 10:26 PM
Mesaj #2


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.238
Inscris: 3 January 04
Din: Romania
Forumist Nr.: 1.683



Opţiunea 3: Pentru toate Proiectele
Beneficiarul va primi finanţarea nerambursabilă de la Autoritatea Contractantă sub forma unei plăţi unice, în termen de 45 de zile de la aprobarea de catre Autoritatea Contractantă a raportului final în conformitate cu Articolul 15.2 , însoţit de :
- o cerere de plată a soldului conform modelului din Anexa V
- un raport de audit dacă este cerut de articolul 15.6.
15.2.Orice raport este considerat aprobat dacă nu se primeşte un răspuns scris al Autorităţii Contractante în termen de 45 de zile de la data primirii acestuia însoţit de documentele cerute.
Autoritatea Contractantă poate opri curgerea acestui termen prin notificarea Beneficiarului că raportul nu poate fi aprobat şi consideră ca sunt necesare verificări suplimentare. În asemenea cazuri, Autoritatea Contractantă poate cere clarificări, modificări sau informaţii suplimentare care trebuie furnizate în termen de 30 zile de la solicitare. Termenul va curge din nou de la data primirii informaţiilor cerute.
Rapoartele trebuie prezentate conform Articolului 2.
15.3.Termenul limită de 45 de zile pentru plată menţionat în Articolul 15.1 de mai sus va expira la data la care contul Autorităţii Contractante este debitat. Autoritatea Contractantă poate suspenda termenul limită, fără prejudicierea articolului 12.5 , prin notificarea Beneficiarului că cererea sa de plată nu poate fi admisă, fie pentru că suma in discuţie nu este cuvenită, fie pentru că documentele justificative nu au fost furnizate sau consideră că sunt necesare verificări suplimentare , inclusiv verificări la faţa locului pentru a se asigura că, cheltuielile sunt eligibile. Termenul limită pentru plată va curge din nou de la data la care o formă corectă a cererii de plată este inregistrată.
15.4.La expirarea termenului prevăzut mai sus, Beneficiarul - în afara cazurilor în care Beneficiarul este un departament guvernamental sau un organism public dintr-un stat membru al Comunităţii Europene - poate solicita, în termen de 2 luni de la data încasării cu întârziere a plăţii, dobânzi de întârziere la plată, la:
- rata scontului aplicată de banca centrală a statului Autorităţii Contractante, în cazul în care plăţile sunt efectuate în moneda statului respectiv;
- rata aplicată de Banca Centrală Europeană la principalele operaţiuni de refinanţare în EURO , după cum este publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, fascicolul C, dacă plăţile sunt efectuate în EURO.
valabilă în prima zi a lunii în care a expirat termenul de plată la care se adaugă trei puncte procentuale şi jumătate. Dobânzile se vor aplica pentru perioada cuprinsă între data la care expiră termenul de plată (exclusiv) şi data la care este debitat contul Autorităţii (inclusiv). Aceasta dobândă nu este considerată un venit în conformitate cu prevederile Articolului 17.3. Orice plată parţială va acoperi mai întâi dobânzile astfel stabilite.
15.5.Toate referinţele la zile în articolul 15 sunt zile calendaristice.
15.6.Un audit extern al conturilor Proiectului , realizat de un auditor autorizat, care este membru al unui organism internaţional recunoscut pentru auditări statutare, se va ataşa la:
- orice cerere de plată intermediară dacă suma totală a avansurilor şi plăţilor intermediare precedente şi actuală depaşeşte 750 000 Euro.
- orice cerere de plată a soldului în cazul în care finanţarea nerambursabilă depăşeşte 100 000 Euro.
- orice cerere de plată care depăşeşte 75 000 Euro pentru anul financiar , în cazul unei finanţari nerambursabile operaţionale.
Printr-un certificat de audit – conform modelului din Anexa VI, auditorul certifică că înregistrările contabile transmise (venituri şi chelutieli) sunt corecte, credibile şi justificate prin documente justificative adecvate şi identifică cheltuielile eligibile angajate în conformitate cu Contractul.
Sumele pe care raportul de audit le certifică ca angajate în conformitate cu Contractul vor fi deduse din suma totală platită ca avans sau plăţi intermediare în contract ( cliring)
În cazul în care Beneficiarul este un department guvernamental sau un organism public al unui stat memebru din Comunitatea Europeană, Autoritatea Contractantă poate excepta Beneficiarul de cerinţa auditării
15.7.Dacă suma totală a avansurilor este mai mare de 80% din suma contractată, ea trebuie să fie complet acoperită de garanţii financiare. Când Beneficiarul este o organizaţie neguvernamentală, o astfel de garanţie este cerută dacă suma totală a avansurilor in contract este mai mare de 1 milion de Euro, sau 90 % din suma Contractului. Garanţia financiară trebuie să fie denominată în Euro şi furnizată de o bancă sau instituţie financiară agreată, stabilită în unul din statele membre ale Comunităţii Europeneîn conformitate cu modelul din Anexa VII. Această garanţie va rămâne în vigoare până la eliberarea ei de către Autoritatea Contractantă , atunci când suma avansurilor devine din nou mai mică de 1 milion de Euro , sau după plata soldului. Această prevedere nu se aplică dacă Beneficiarul este un department guvernamental sau un organism public dintr-un stat membru al Comunităţii Europene.
15.8.Plăţile datorate de Autoritatea Contractantă se vor face în contul de Proiect sau subcontul care este precizat în fomularul de identificare din Anexa V, care identifică fondurile plătite de Autoritatea Contractantă
15.9.Autoritatea Contractantă va face plăţile în moneda ţării de care aparţine sau în Euro, în conformitate cu Condiţiile Speciale. În ultimul caz, orice conversie în Euro, a costurilor reale suportate în alte monede, se vor face la rata publicată în Inforeuro pentru luna în care cheltuiala a fost făcută, dacă Condiţiile Speciale nu prevăd altfel.
În situaţia unor fluctuaţii excepţionale ale ratei de conversie , părţile se vor consulta cu scopul restructurării proiectului şi pentru reducerea impactului fluctuaţiilor. Dacă este necesar Autoritatea Contractantă poate lua şi alte măsuri suplimentare.
15.10.Orice dobândă sau beneficii echivalente rezultate din avansurile plătite de Autoritatea Contractantă Beneficiarului vor fi menţionate în rapoartele intermediare şi finale si returnate Autorităţii Contractante la cererea acesteia, în conformitatea cu Articolul 18. Acestea nu sunt luate în considerare la calcularea sumei totale a avansurilor în acest Contract.

Articolul 16 Contabilitate şi controale tehnice şi financiare
16.1Beneficiarul trebuie să ţină înregistrări contabile sistematice şi corecte referitoare la implementarea Proiectului folosind un sistem contabil specific cu dublă intrare, ca parte din sau suplimentar faţă de propriul sistem contabil. Acest sistem contabil specific va urma procedurile dictate de uzanţele profesionale. Pentru fiecare proiect trebuie ţinută o contabilitate separată, evidenţiind toate veniturile şi cheltuielile. Aceste conturi trebuie de asemenea să furnizeze detalii precise privind dobânzile obţinute asupra fondurilor plţtite de Autoritatea Contractantă.
16.2Beneficiarul va permite Comisiei Europene, Oficiului European Anti-Fraudă şi Curţii Europene a Auditorilor să verifice , prin examinarea documentelor sau inspecţii la faţa locului, implementarea Proiectului şi să realizeze unui audit complet, dacă este necesar , pe baza documentelor contabile sau a oricăror alte documente relevante pentru finanţarea Proiectului. Aceste inspecţii pot să aibă loc in următorii 7 ani după plata soldului.
Mai mult decât atât, Beneficiarul va permite Oficiului European Anti-Fraudă să facă verificări la faţa locului în conformitate cu procedurile stabilite de legislaţia Comisiei Europene pentru protejarea intereselor financiare ale Comunităţilor Eruopene împotriva fraudelor şi altor încălcări ale reglementărilor.
În acest scop, Beneficiarul se angajează să acorde personalului sau agenţilor Comisiei Europene, Oficiului European Anti Fraudă şi al Curtii Europene a Auditorilor, drept de acces la locurile şi locaţiile unde se implementează proiectul, inclusiv acces la sistemele informatice, precum şi la toate documentele şi fişierele informatice privind gestiunea tehnică şi financiară a Proiectului şi va lua toate măsurile pentru a facilita munca acestora. Accesul persoanelor mandatate de Comisia Europenă, Oficiul European Anti Fraudă şi Curtea Europenă a Auditorilor se face sub condiţia confidenţialităţii stricte fata de terţi, fără a prejudicia obligaţiile de drept public la care se supun acestea. Documentele trebuie să fie uşor accesibile şi arhivate astfel încât să permită o verificare uşoară şi Beneficiarul este obligat sa informeze Autoritatea Contractantă de locul unde se găsesc.
16.3.Documentele menţionate la art. 16.2 includ:
A Lucrări, bunuri şi servicii:
- oferte de la furnizori;
- contracte sau comezi;
- facturi şi dovezi ale plăţii sau facturi plătite; dacă materialele provin din stocurile Beneficiarului facturile trebuie să reflecte preţul plătit la momentul achiziţiei; o copie a facturii de achiziţie trebuie să fie ataşată;
- în privinţa cheltuielilor cu combustibili şi lubrifianţi, Beneficiarul va ţine o listă recapitulativă conţinând numărul de kilometri parcurşi, consumul mediu al vehiculelor utilizate, preţul carburanţilor şi cheltuielile de întreţinere.
B Cheltuieli de personal:
- situaţia cheltuielilor cu personalul local angajat pe o perioadă determinată, menţionând suma remuneraţiei plătite, certificate de responsabilul local şi defalcate în salariu brut, cheltuieli cu asigurările sociale, asigurări şi salariu net;
- situaţia cheltuielilor privind personalul expatriat sau/şi personalul din Europa (dacă proiectul se desfăşoară în Europa), pe luni de lucru efectiv; cheltuielile se vor evalua pe bază de preţuri unitare pe unităţi de timp lucrat verificabile şi defalcate în salariu brut, cheltuieli cu asigurările sociale, asigurări şi salariu net.
16.4.Contractorul garantează că drepturile Comisiei Europene, ale Oficiului European Anti Fraudă şi ale Curtii Europene a Auditorilor de a realiza auditul şi verificările şi controalele vor fi în mod egal aplicabile , în aceleasi conditii şi în conformitate cu aceleaşi reguli ca şi cele stabilite în acest articol 16, şi pentru partenerul /partenerii şi contractorii Beneficiarului.

Articolul 17 Suma finală a finanţării acordată de către Autoritatea Contractantă
17.1Suma totală care urmează a fi plătită de Autoritatea Contractantă Beneficiarului nu poate depăşi suma finanţării nerambursabile prevăzută la Articolul 3.2 din Condiţii Speciale, chiar dacă cheltuielile totale suportate depăşesc bugetul total estimat stabilit în Anexa III.
17.2În cazul în care costurile eligibile la sfârşitul Proiectului sunt mai mici decât costul total estimat menţionat la Articolul 3.1 al Condiţiilor Speciale, contribuţia Autorităţii Contractante se va limita la suma rezultată din aplicarea procentului fixat la Articolul 3.2 al Condiţiilor Speciale la costurile aprobate de Autoritatea Contractantă.
17.3Beneficiarul acceptă faptul că finanţarea nerambursabilă nu trebuie în nici un caz să rezulte într-un profit pentru el şi că trebuie să se limiteze la suma necesară pentru echilibrarea veniturilor şi cheltuielilor Proiectului. Profitul se defineşte astfel:
- În cazul unei finanţări nerambursabile, un surplus a intrărilor faţă de costurile Proiectului în cauză când este făcută cererea de plată a soldului. Cu toate acestea, în cazul proeictelor concepute special pentru întărirea capacităţii financiare a Beneficiarului, aceasta distribuţie către membrii organismului beneficiar al suplusului de venituri rezultat din activitatea sa , va duce la imbogăţirea personalului său.
- În cazul unui grant operaţional, un sold în surplus al Bugetului Beneficiarului.
Aceste prevederi nu se aplică studiilor, cercetării şi burselor de formare plătite persoanelor fizice şi nici în cazul premiilor acordate în cadrul concursurilor.
17.4. În plus şi fără prejudicierea dreptului de reziliere a Contractului, în conformitate cu Articolul 12.2 , Autoritatea contractantă poate, printr-o decizie justificată în mod corespunzator, dacă Proiectul nu este implementat sau este implementat necorespunzător, parţial sau cu întârziere, să reducă finanţarea nerambursabilă prevăzută iniţial, pentru alinierea ei cu implementarea efectivă a proiectului, faţă de termenii precizaţi în Contract.

Articolul 18. Restituirea finanţării nerambursabile
18.1.Beneficiarul se angajează să plătească Autorităţii Contractante orice sume plătite suplimentar faţă de suma finală totală datorată, în termen de 45 de zile de la primirea cererii de restituire de la Autoritatea Contractantă.
18.2.Dacă Beneficiarul nu plăteşte aceste sume în termenul fixat de Autoritatea Contractantă, aceasta din urma poate (cu excepţia cazurilor în care Beneficiarul este un departament guvernamental sau organism public al unui stat membru al Comunităţii Europene) să majoreze sumele datorate cu o dobânda la:
- rata de scont aplicată de banca centrală a statului Autorităţii Contractante dacă plăţile sunt efectuate în moneda statului Autorităţii Contractante;
- rata aplicată de Banca Centrală Europeană la principalele sale tranzacţii de refinanţare în EURO, dacă plăţile au fost efectuate în EURO,
valabilă în prima zi a lunii în care a expirat termenul, la care se adaugă trei puncte procentuale şi jumatate. Dobânda se aplică pe perioada cuprinsă între data expirării termenului fixat de Autoritatea Contractantă (exclusiv) şi data plăţii efective (inclusiv).
Orice plăţi parţiale vor trebui să acopere în primul rând dobânda astfel stabilită.
18.3.Sumele returnate Autorităţii Contractante pot fi deduse din sumele de orice fel datorate Beneficiarului. Aceasta nu va prejudicia o eventuală opţiune comună a părţilor de a eşalona plăţile, de comun acord.
18.4.Comisioanele bancare generate de returnarea sumelor datorate Autorităţii Contractante vor fi în totalitate suportate de către Beneficiar.


--------------------
NON NOBIS DOMINE, NON NOBIS, SED NOMINI TUO DA GLORIAM!
PATRONATUL ROMAN GALATI - federatie patronala galateana membra Consiliul de Dialog Economic si Social (Prefectura Galati)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Mesaje in acest topic


Reply to this topicStart new topic

 



RSS Versiune Text-Only Data este acum: 15 May 2024 - 02:05 PM
Ceaiuri Medicinale Haine Dama Designer Roman