HanuAncutei.com - ARTA de a conversa!
Haine Dama designer roman

Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )

> Panouri Izolante si Panouri Sandwich

Va recomandam panouri termoizolante Topanel si Panouri Isopan, un sistem modern de termoizolare dezvoltat de compania romaneasca Topanel.

> Newsflash - Economia La Zi (analiza, Consultanta, Business Performant), Oameni, Idei, Solutii
Minerval
mesaj 14 Jul 2010, 07:50 PM
Mesaj #1


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.238
Inscris: 3 January 04
Din: Romania
Forumist Nr.: 1.683



Sunt cu siguranta momente cand doresti sa creionezi, sa sumarizezi, cateva idei pentru a structura un plan de afaceri si nu gasesti fie inspiratia, pe fondul anumitor probleme de ordin social sau din partea incertitudinilor, fie nu posezi cuantumul necesar de cunostinte si experienta necesare pentru a intocmi un plan de previziune al afacerii sau, pur si simplu, un plan de afaceri. In cateva idei succinte voi puncta doar acele linii directoare in baza carora un plan de afaceri ar trebui sa fie conceput, urmand ca ulterior, sa inserez si modele de business-consulting, planuri, etc.
Iata etapele sau capitolele ce ar trebui sa fie continute intr-un model de plan de afaceri, in linii mari:
1. SINTEZA PLANULUI DE AFACERI
2. PREZENTAREA INTREPRINDERII/AFACERII
3. PRODUSELE SI SERVICIILE FIRMEI
4. PROGRAMUL DE MARKETING SI PLANUL DE PREVIZIUNE AL AFACERII (dupa caz, PLANUL DE VANZARI)
5. PROGRAMUL DE DEZVOLTARE A PRODUSELOR SI SERVICIILOR
6. PROGRAMUL ACTIVITATILOR OPERATIONALE
7. MANAGEMENTUL ACTIVITATILOR
8. PLANUL FINANCIAR
9. OFERTA FINALA SAU ANTREPRENORIALA A PLANULUI DE AFACERI
De retinut este faptul ca un plan competent intocmit va va lua din durerile de cap de mai tarziu, cand ve-ti trece la nivelul explicativ pe fiecare nivel/capitol in parte.
De asemenea, un plan de afaceri rezumat (gen prezentare oferta firmei la posibili clienti) trebuie sa identifice si sa satisfaca urmatorii factori:
- descrierea succinta a firmei;
- prezentarea produselor si/serviciilor;
- piata potentiala;
- proiectiile cercetarii de piata;
- avantajul competitiv al produselor si/sau serviciilor;
- principalele aspecte financiare implicate;
- profitabiitatea firmei;
- echipa manageriala;
- oferta sau propunerea adresata destinatarului planului de afaceri.
Daca identificati targetul dorit si evaluati in real sansele voastre pe piata, plus de acest lucru aveti si un spirit dinamic-constructiv in cautare de oportunitati, ati intrat in zona afacerilor in procent de 10%.
In viitoarele episoade, voi prezenta si cum sa intocmesti o cerere de finantare, cui sa o adresezi si in ce instante, cum sa faci o analiza diagnostic eficienta si cum sa atribui in favoarea ta criteriile europene de eligibilitate astfel incat sa nu fii mancat pe parcurs de competitie, cum sa identifici si sa intelegi o oportunitate de business si ce inseamna sa faci business in cadrul economic actual al Romaniei, vom parcurge spre a intelege si pantele cand abrupte cand netede si line ale PR-ului, cat aport prezinta consultanta de imagine in raportul firma-client, servicii prestator-beneficii client, balante de cheltuieli, cum sa evaluezi periodic contul casa in lei pentru o buna gestionare a datelor contabile si multe altele.
NB: in limita timpului si a disponibilitatii, implicarea mea in acest proiect de informatizare este de 100%.




--------------------
NON NOBIS DOMINE, NON NOBIS, SED NOMINI TUO DA GLORIAM!
PATRONATUL ROMAN GALATI - federatie patronala galateana membra Consiliul de Dialog Economic si Social (Prefectura Galati)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Raspunsuri
Minerval
mesaj 14 Jul 2010, 10:17 PM
Mesaj #2


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.238
Inscris: 3 January 04
Din: Romania
Forumist Nr.: 1.683



Condiţii generale aplicabile Contractelor de finanţare nerambursabilă din partea Comunităţii Europene, încheiate pentru acţiuni externe

Cuprins

Dispoziţii generale şi administrative

Articolul 1. Obligaţii generale
Articolul 2. Obligaţiile privind informarea şi rapoartele tehnice şi financiare
Articolul 3. Responsabilitate
Articolul 4. Conflict de interese
Articolul 5. Confidenţialitate
Articolul 6. Vizibilitate
Articolul 7. Dreptul de proprietate / de utilizare a rezultatelor şi echipamentelor
Articolul 8. Evaluarea proiectului
Articolul 9. Modificarea contractului
Articolul 10. Cesionarea
Articolul 11. Durata de implementare a Proiectului, prelungirea, suspendarea, forţa majoră şi data limită
Articolul 12. Rezilierea Contractului
Articolul 13. Legea aplicabilă şi soluţionarea litigiilor

Prevederi financiare

Articolul 14 Costuri eligibile
Articolul. 15 Plăţi şi dobânzi de întârziere a plăţii
Articolul 16 Contabilitate şi controale tehnice şi financiare
Articolul 17 Suma finală a finanţării acordată de către Autoritatea Contractantă
Articolul 18 Restituirea finanţării nerambursabile

Dispoziţii generale şi administrative

Articolul 1. Obligaţii generale
1.1.Beneficiarul va implementa Proiectul pe propria sa răspundere şi în conformitate cu Descrierea Proiectului din Anexa I, pentru atingerea obiectivelor proiectului, aşa cum sunt precizate în proiect.
1.2.Beneficiarul trebuie să implementeze Proiectul cu toată atenţia, eficienţa, transparenţa şi cu toată străduinţa necesară, în concordanţă cu cele mai bune practici din domeniul de activitate vizat şi în conformitate cu prezentul contract .
În acest scop Beneficiarul va mobiliza toate resursele financiare, umane şi materiale necesare pentru finalizarea proiectului, aşa cum se specifică în Descrierea Proiectului.
1.3.Beneficiarul va acţiona singur sau în parteneriat cu unul sau mai multe ONG-uri sau alte organisme identificate în Descrierea Proiectului. Acesta poate subcontracta o parte limitata din Proiect ( lucrari si servicii). Cea mai mare parte a Proiectului trebuie realizată totuşi de către beneficiar şi unde este cazul de partenerii săi.
Dacă implementarea proiectului implică încheierea de contracte de către beneficiar , se vor aplica procedurile de acordare a contractului şi regulile de naţionalitate şi origine stabilite în Anexa IV.
Autoritatea Contractantă nu recunoaşte nici o legătură contractuală între ea şi partenerul/partenerii Beneficiarului sau cu subcontractorii acestuia. Numai Beneficiarul este singurul care răspunde în faţa Autorităţii Contractante pentru implementarea Proiectului. Beneficiarul se angajează că toate condiţiile impuse lui prin articolele 1,3,4,5,6,7,8,10,14,16 şi 17 se aplică în aceeaşi măsură tuturor partenerilor săi şi cele aplicabile prin Articolele 1,3,4,5,6,8 şi 16 şi tuturor contractanţilor săi. Beneficiarul va include în contractele cu ei dispoziţii care să aibă efectul descris mai sus.
1.4.Beneficiarul şi Autoritatea Contractantă sunt singurele părţi ( „Părţile”) în acest contract. În situaţia în care Comisia Europeană nu este Autoritate Contractantă, ea nu este parte în acest Contract, ceea ce îi va conferi doar drepturile şi obligaţiile care sunt mentionate în mod explicit în contract. Cu toate acestea ea va aproba Contractul, pentru a asigura că finanţarea nerambursabilă acordată de Autoritatea Contractantă din bugetul Comunităţilor Europene şi dispoziţiile acestui Contract privind vizibilitatea se aplică corespunzător.

Articolul 2. Obligaţiile privind informarea şi rapoartele tehnice şi financiare
2.1.Beneficiarul trebuie să furnizeze Autorităţii Contractante toate informaţiile legate de implementarea Proiectului. În acest scop Beneficiarul trebuie să întocmească rapoarte intermediare şi un raport final. Aceste rapoarte trebuie să conţină o parte tehnică şi una financiară. Ele trebuie să acopere Proiectul în întregime, fără să ţină cont de care parte este finanţată de Autoritatea Contractantă. Autoritatea Contractantă poate solicita informaţii suplimentare în orice moment; aceste informaţii trebuie să-i fie furnizate în maximum 30 zile de la solicitare.
2.2.Fiecare raport intermediar trebuie să furnizeze justificări complete asupra tuturor aspectelor implementării, pentru perioada pentru care este întocmit. Rapoartele trebuie întocmite în aşa fel încât să permită compararea între, pe de o parte obiectivul(ele), mijloacele propuse, rezultatele aşteptate în Descrierea Proiectului şi detaliile bugetului Proiectului, iar pe de altă parte mijloacele folosite, costurile angajate şi rezultatele obţinute ( folosind indicatorii de realizare precizaţi în Descrierea Proiectului). Raportul trebuie să includă o situaţie a cheltuielilor Beneficiarului , sau dacă este cazul şi a partenerilor, pentru perioada acoperită de raport şi un plan de acţiune pentru următoarea etapă a implementării proiectului.
2.3.Raportul final trebuie să conţină în plus o descriere detaliată a condiţiilor în care a fost realizat proiectul, informaţii asupra măsurilor pentru a asigura vizibilitatea finanţării UE , informaţii care să permită evaluarea impactului Proiectului, dovada transferurilor de proprietate menţionate în Articolul 7.3 şi un decont final al tuturor costurilor eligibile ale Proiectului, plus o recapitulaţie completă a veniturilor şi a cheltuielilor proiectului precum şi a plăţilor primite.
2.4.Rapoartele trebuie elaborate în aceeasi limbă ca şi contractul. Ele trebuie înaintate Autorităţii Contractante la termenele următoare:
A.dacă plata se efectuează conform opţiunilor 1 sau 3 din articolul 15.1: un raport unic şi final va fi transmis Autorităţii Contractante în termen de 3 (trei) luni de la terminarea duratei de implementare, aşa cum este definită în articolul 2 al Condiţiilor Speciale.
B.Dacă plata se efectuează conform opţiunii 2 din art. 15.1
-un raport intermediar trebuie să însoţească fiecare cerere de plată;
-raportul final va fi transmis Autorităţii Contractante în termen de 3 (trei) luni de la terminarea duratei de desfăşurare, aşa cum este definită în articolul 2 al Condiţiilor Speciale.

Termenul pentru înaintarea raportului final se prelungeşte cu şase luni atunci când Autoritatea Contractantă este un serviciu al sediului central al Comisiei Europene
2.5.Condiţiile Speciale pot stipula că Beneficiarul trebuie să furnizeze un exemplar suplimentar al rapoartelor pentru Delegaţia Comisiei Europene responsabilă cu monitorizarea Proiectului.
2.6.Dacă Beneficiarul nu furnizează Autorităţii Contractante un raport final în termenul prevăzut de art. 2.4. şi nu furnizează o explicaţie scrisă acceptabilă şi suficientă asupra motivelor care l-au împiedicat să-şi îndeplinească această obligaţie, Autoritatea Contractanta poate rezilia Contractul conform art. 12.2. a) şi poate recupera sumele deja plătite Beneficiarului şi nejustificate.
De asemenea, dacă plăţile se efectuează conform opţiunii 2 din art. 15.1. si Beneficiarul nu a prezentat un raport intermediar şi o cerere de plată la sfârşitul fiecărei perioade de 12 luni după data prevazută la art. 2.2 din Condiţiile Speciale, Beneficiarul trebuie să informeze Autoritatea Contractantă asupra motivelor din cauza cărora nu a putut să se conformeze acestei obligaţii şi să indice stadiul în care se află Proiectul. Dacă Beneficiarul nu se achită de aceste obligaţii, Autoritatea Contractantă poate rezilia contractul conform articolului. 12.2 a) şi poate proceda la recuperarea sumelor deja plătite beneficiarului şi nejustificate.

Articolul 3. Responsabilitate
3.1.Autoritatea Contractantă nu poate fi facută responsabilă, în nici o circumstanţă şi din nici un motiv, pentru daune aduse personalului sau bunurilor Beneficiarului pe durata desfăşurării proiectului. În consecinţă, Autoritatea Contractantă nu va admite nici o cerere de despăgubire sau plăţi suplimentare în legătură cu astfel de daune.
3.2.Beneficiarul îsi va asuma întreaga responsabilitate în raport cu terţe părţi, inclusiv pentru daune de orice natură aduse terţelor părţi pe perioada desfăşurării proiectului. Beneficiarul va exonera Autoritatea Contractantă de orice răspundere asociată cu orice cerere de despăgubire sau acţiune apărută ca urmare a încălcării reglementărilor legale de către Beneficiar, de angajaţii săi sau de persoanele pentru care aceşti anagajaţi răspund, sau ca rezultat al încălcării drepturilor unei terţe părţi.

Articolul 4. Conflict de interese
Beneficiarul se angajează să ia toate măsurile necesare pentru a evita orice conflicte de interese şi va informa Autoritatea Contractantă fără întârziere de orice situaţie care cosntituie sau ar putea determina apariţia oricărui asemenea conflict de interese.
Este un conflict de interese atunci când exercitarea obiectivă şi imparţială a funcţiilor oricărei persoane din acest Contract este compromisă pentru motive care implică familia, viaţa sentimentală, afinităţi politice sau naţionale, interese economice sau oricare alte interese comune cu o altă persoană.

Articolul 5. Confidenţialitate
În conformitate cu articolul 16, Autoritatea Contractantă şi Beneficiarul se angajează să păstreze confidenţialitatea oricărui document, informaţie şi material communicat lor sub clauză de confidenţialitate, cel puţin şapte ani de la plata finală. În situaţia în care Comisia Europeană nu este Autoritate Contractantă aceasta va avea acces la toate documentele communicate Autorităţii Contractante şi va păstra aceeaşi confidenţialitate.

Articolul 6. Vizibilitate
6.1.Cu exceptia cazurilor în care Comisia Europeană este de acord sau solicita altfel, Beneficiarul trebuie să ia toate măsurile pentru a face public faptul că Uniunea Europeană a finanţat sau cofinanţat Proiectul. Aceste măsuri trebuie să fie conforme regulilor relevante privind vizibilitatea acţiunilor externe stabilite şi publicate de Comisie.
6.2.În particular, Beneficiarul se va referi la proiect şi la contribuţia financiară a Uniunii Europene în informaţiile furnizate beneficiarilor finali ai Proiectului, în raportarile interne şi anuale şi în orice relaţii cu media. Va afişa sigla UE oriunde este potrivit.
6.3.Orice notificare sau publicaţie a Beneficiarului referitoare la proiect, inclusiv la conferinţe şi seminarii, trebuie să specifice că Proiectul a primit finanţare din partea Uniunii Europene. Orice publicaţie a Beneficiarului, în orice formă şi pe orice suport, inclusiv Internet, trebuie să aibă următoarea menţiune: “Acest document a fost realizat cu asistenţa financiară a Uniunii Europene.Conţinutul acestui document se află în totalitate în responsabilitatea <numele Beneficiarului > şi nu poate fi considerat în nici un caz ca reflectând poziţia Uniunii Europene”.
6.4.Beneficiarul autorizează Autoritatea Contractantă şi Comisia Europeană să publice numele şi adresa sa , scopul finanţării nerambursabile , suma maximă a finanţării şi ponderea finanţării costurilor eligibile a Proiectului , după cum este stabilit în articolul 3.2 din Condiţii Speciale. O derogare de la publicarea acestor informaţii poate fi acordată dacă poate fi pus în pericol Beneficiarul sau pot fi afectate interesele sale comerciale.

Articolul 7. Dreptul de proprietate / de utilizare a rezultatelor şi echipamentelor
7.1Proprietatea, titlurile şi drepturile de proprietate industrială şi intelectuală asupra rezultatelor Proiectului precum şi raportarile şi alte documente legate de proiect vor ramâne Beneficiarului.
7.2Prin derogare de la prevederile articolului 7.1. şi în condiţiile articolului 5, Beneficiarul va acorda Autorităţii Contractante ( şi Comisiei Europene când aceasta nu este Autoritatea Contractantă) dreptul de a utiliza gratuit şi după cum consideră necesar toate documentele rezultate în urma Proiectului, oricare ar fi forma acestora, dacă aceasta nu încalcă drepturile existente de proprietate industrială şi intelectuală.
7.3Echipamentele, vehiculele şi materialele plătite din bugetul Proiectului vor fi transferate, cel mai târziu la sfârşitul perioadei de implementare a proiectului, oricărui partener local al beneficiarului sau beneficiarilor finali ai proiectului. Copii ale titlurilor de transfer trebuie să fie anexate raportului final.

Articolul 8. Evaluarea proiectului
8.1.Dacă Comisia face o evaluare intermediară sau ulterioară (ex-post), Beneficiarul se angajează să pună la dispoziţia acesteia şi/sau persoanelor autorizate de aceasta toate documentele sau informaţiile care sunt necesare în evaluare şi le va acorda drepturile de acces prevăzute la articolul 16.2.
8.2.Dacă oricare din părţi (sau Comisia Europeană) face sau mandatează o evaluare în cadrul proiectului, trebuie să transmită o copie din raportul de evaluare celeilalte părţi şi Comisiei Europene (sau celorlalte părţi, după caz).

Articolul 9. Modificarea contractului
9.1.Orice modificare a contractului, inclusiv a anexelor, trebuie facută în scris şi va face obiectul unui act adiţional.
Dacă cererea de modificare a contractului vine din partea beneficiarului, acesta trebuie să adreseze această cerere Autorităţii Contractante cu o lună (1 lună) înaintea momentului la care doreşte ca această modificare să intre în vigoare, cu excepţia cazurilor bine justificate de beneficiar şi acceptate de Autoritatea Contractantă.
9.2.Cu toate acestea, dacă modificarea contractului nu afectează scopul principal al proiectului şi impactul financiar se limitează la un transfer în cadrul unui singur capitol al bugetului sau la un transfer între capitole implicând o variatie de 15% sau mai puţin din suma initial inscrisă la o rubrică pentru o categorie de cheltuieli eligibile, beneficiarul va aplica modificarea şi va informa Autoritatea Contractantă în scris. Această metodă nu poate fi utilizată pentru a modifica rubrica pentru cheltuieli administrative.
Schimbarea adresei, modificarea contului bancar şi a auditorului pot face obiectul unei simple notificări, cu toate că acest lucru nu va afecta opţiunea Autorităţii Contractante de a se opune alegerii făcute de Beneficiar în privinţa contului bancar sau auditorului.
Autoritatea Contractantă îşi rezervă dreptul de a solicita schimbarea auditorului la care se face referire în articolul 7.1 din “Condiţiile speciale“ dacă elemente care nu erau cunoscute la încheierea contractului, ridică îndoieli asupra independenţei sau profesionalismului auditorului.
9.3.Un act adiţional nu poate avea scopul sau efectul de a produce schimbări în contract care ar pune în discuţie decizia de acordare a finanţării nerambursabile sau ar fi contrare principiului tratamentului egal al solicitanţilor.
Suma maximă a finanţării nerambursabile menţionată în articolul 3.2 din Condiţii Speciale nu poate fi majorată.

Articolul 10. Cesionarea
Contractul şi plăţile aferente acestuia nu pot fi transferate sau cedate unei terţe părţi în nici un fel, fără acordul scris prealabil al Autorităţii Contractante.

Articolul 11. Durata de implementare a Proiectului, prelungirea, suspendarea, forţa majoră şi data limită
11.1Perioada de implementare a Proiectului este stabilită articolul 2 din Condiţii Speciale. Beneficiarul trebuie să informeze Autoritatea Contractantă fără întârziere asupra oricăror circumstanţe în măsură să afecteze sau să întârzie implementarea Proiectului. Beneficiarul poate solicita cu cel puţin o lună de zile înainte de terminarea duratei limită de implementare a proiectului, o prelungire a acesteia. Solicitarea trebuie însoţită de toate dovezile necesare evaluării acesteia.
11.2Beneficiarul poate suspenda implementarea întregului sau a unei părţi a Proiectului dacă circumstanţele (îndeosebi forţa majoră) fac prea dificilă sau periculoasă continuarea acestuia. Beneficiarul trebuie să informeze Autoritatea Contractantă fără întârziere şi să-i pună la dispoziţie toate detaliile necesare. Oricare parte poate rezilia Contractul conform articolului 12.1. În cazul în care Contractul nu este reziliat, Beneficiarul se va strădui să minimizeze durata întreruperii şi să reia implementarea de îndată ce condiţiile o permit şi după ce informează Autoritatea Contractantă despre acest fapt.
11.3Autoritatea Contractantă poate solicita Beneficiarului suspendarea implementării întregului sau a unei părţi a Proiectului, dacă circumstantele (indeosebi forţa majoră) fac prea dificilă sau periculoasa continuarea acestuia. Oricare parte poate rezilia Contractul conform articolului 12.1. In cazul in care Contractul nu este reziliat, Beneficiarul se va stradui sa minimizeze durata întreruperii şi poate relua implementarea de îndată ce condiţiile o permit cu aprobarea prealabilă scrisă a Autorităţii Contractante.
11.4Durata de implementare a Proiectului va fi prelungită cu o perioadă de timp egală cu durata întreruperii, fără a prejudicia modificările la Contract, care pot fi necesare în scopul adaptării proiectului la noile condiţii de implementare.
11.5Forţa majoră reprezintă orice situaţie excepţională neprevăzută sau eveniment în afara controlului părţilor, care îi împiedică pe oricare dintre ei să îşi îndeplinească oricare din obligaţiile contractuale şi care nu poate fi atribuită unei erori sau neglijenţe din partea lor ( sau din partea contractorilor lor, agenţílor sau angajaţilor) şi se dovedeşte insurmontabilă în ciuda eforturilor făcute. Defecte în echipamente sau materiale sau întârzieri în asigurarea disponibilităţii lor, conflicte de muncă, greve sau dificultăţi financiare nu pot fi invocate ca forţă majoră. Nu se va considera o încălcare a obligaţiilor contractuale de către o Parte dacă aceasta este împiedicată de forţa majoră să le îndeplinească. Fără a prejudicia Articolele 12.2 şi 12.3, Partea care se confruntă cu forţa majoră va informa cealaltă Parte fără întârziere, menţíonând natura , durata probabilă şi efectele previzibile ale problemei şi va lua toate măsurile pentru minimizarea posibilelor pagube.
11.6Obligaţiile de plată ale Comunităţii Europene prevăzute prin acest Contract se vor termina după 18 luni după perioada de implementare precizată prin articolul 2 din Condiţii Speciale , cu excepţia cazului în care Contractul se reziliază conform Articolului 12.
Autoritatea Contractantă va notifica Beneficiarului orice amânare a termenului limită.

(continuare post urmator)


--------------------
NON NOBIS DOMINE, NON NOBIS, SED NOMINI TUO DA GLORIAM!
PATRONATUL ROMAN GALATI - federatie patronala galateana membra Consiliul de Dialog Economic si Social (Prefectura Galati)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Mesaje in acest topic


Reply to this topicStart new topic

 



RSS Versiune Text-Only Data este acum: 15 May 2024 - 09:40 AM
Ceaiuri Medicinale Haine Dama Designer Roman