Starile De Constienta, Starile Sufletesti, de cate feluri sunt, cum le modificam |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Va invitam la dezbateri pe teme diverse, avand in centrul lor Omul. Domeniu umanist complex, relativ greu de surprins in ecuatii sau teorii unice, psihologia va fi si un pretext pentru a discuta despre emotii, minte si suflet.
Starile De Constienta, Starile Sufletesti, de cate feluri sunt, cum le modificam |
4 Feb 2006, 03:32 PM
Mesaj
#1
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 2.771 Inscris: 17 March 05 Din: Alba Forumist Nr.: 5.950 |
Cred ca ar fi interesant sa discutam despre starile de constienta, starile sufletesti si in ce masura depinde de noi cum ne simtim. Pe de alta parte este interesant cum starile ne determina receptivitatea si modul de a fi.
Erica Guilane-Nachez ne prezinta rezultatele cercetarii in domeniul starilor de constienta si efectul lor asupra noastra dar si posibilitatile noastre de a le schimba. Nu as dori sa ne limitam la scrierile ei deoarece exista si alte modalitati de a ne modifica aceste stari decit antrenamentele propuse de ea. Asa de exemplu yoga, religiile, etc. In Terapia cognitiva de ex. se arata destul de clar ca modul in care noi ne simtim depinde nu atit de faptele pe care le traim cit mai ales modului in care le interpretam si ne raportam la ele. Cit anume ne influenteaza intelegerea anumitor lucruri , in ce directie, etc. ar fi interesant de stiut. Subiectul este vast si sper sa descoperim chestii folositoare. Acest topic a fost editat de IoanV: 4 Feb 2006, 03:37 PM -------------------- Iubim pe altii atit cit suntem capabili sa suferim neplaceri de la ei fara sa ne suparam. Carti utile
Pledoarie pentru o noua educatie - www.neweducation.ro. Argumente pentru schimbare, repere pentru dezvoltarea personala, bazele pentru parinti si profesori! Educatie video gratuita pt. parinti online! |
|
|
1 Jul 2009, 04:29 PM
Mesaj
#2
|
|
Ex-Merlina Grup: Membri Mesaje: 3.045 Inscris: 2 December 05 Din: Iasi Forumist Nr.: 7.384 |
Pai poate nu ai citit destul, ca dupa cum zice mai departe ar exista sansa ca acestea sa devina realitati:
7. Cu alte cuvinte, Supraconştientul ştie chiar dinainte de a fi formate raţionamentele care sunt corecte şi care sunt greşite. 8. Aceste raţionamente sunt construite de Conştient pe baza semnalelor venite de la Supraconştient. 9. Acesta este ca un profesor care nu îl învaţă pe elev ce să gândească, ci doar îl îndeamnă să gândească! 10. Apoi atunci când gândeşte corect îl stimulează (prin semnalul de fericire, de armonie – printr-o „notă bună”) să continue să o facă, iar când gândeşte greşit îl atenţionează (prin semnalul de suferinţă – printr-o „lovitură în palmă” sau printr-o „notă mică”) să se oprescă şi să-şi corecteze greşelile de raţionament. 11. Cu alte cuvinte, elevul învaţă singur fiind doar ghidat (nu învăţat) de profesorul său – nu i se dă “mură în gură”, ci este doar stimulat spre a învăţa singur (prin mecanismele specifice precizate mai sus). 12. Semnalele primite de la „profesor” (Supraconştient) arată „elevului” (Conştientului) cât de bine a învăţat, cât de bine se integrează în armonia sistemelor din care face parte (în ce măsură acţionează pentru menţinerea existenţei acestora). Ideea este ca daca cumva la un moment dat (in conditii normale de libertate si nu intr-o camera de tortura), nu ne simtim bine d.p.d.v. psihic, ar trebui sa fim siguri ca nu abordam anumite probleme cu destula logica, chiar daca zicem ca pasim pe calea virtutilor, si ca ar trebui sa ne straduim mai mult... -------------------- |
|
|
1 Jul 2009, 09:15 PM
Mesaj
#3
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 5.298 Inscris: 9 June 04 Forumist Nr.: 3.787 |
9. Acesta este ca un profesor care nu îl învaţă pe elev ce să gândească, ci doar îl îndeamnă să gândească! 10. Apoi atunci când gândeşte corect îl stimulează (prin semnalul de fericire, de armonie – printr-o „notă bună”) să continue să o facă, iar când gândeşte greşit îl atenţionează (prin semnalul de suferinţă – printr-o „lovitură în palmă” sau printr-o „notă mică”) să se oprescă şi să-şi corecteze greşelile de raţionament. Ceva asemanator am vazut intr-un documentar despre creierul uman si cum reactioneaza in situatii limita. Cercetarile au ajuns destul de departe si sunt intelese o multime de procese chimice si fizice care se produc in creierul uman si in organism in anumite situatii. Puntele 9 si 10 sunt de fapt esenta modului in care invatam noi oamenii. Incercare si eroare, pastram doar ceea ce e bun, adica ceea ce se potriveste, aruncam ceea ce nu se potriveste. Un exemplu pe care mi-l amintesc din documentar este al unui naufragiat care s-a hranit cu peste (crud) mult timp si la un moment dat incepuse sa manance doar ochii, intestinele, solzii si sa arunce carnea. Le considera delicatese, desi in mod normal nu s-ar fi atins de ele. Motivul era unul simplu. Acele organe contineau nutrieni necesari organismului, pe care nu ii gasea in carnea de peste. Proteinele erau in exces si ducea lipsa de anumiti nutrienti. A fost suficient sa cedeze odata tentatiei de a manca si altceva decat carne, apoi si-a schimbat total gusturile. Asta ne mai arata si faptul ca mediul in care traim are o mare influenta asupra aceatui "supraconstient", iar daca mediul se schimba, se schimba si "exigentele" supraconstientului. -------------------- viata e simpla si misto!
|
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 1 June 2024 - 11:37 PM |