Relatia Dintre Credinta Si Fapte |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Mesajele cu caracter ateist sau care au ca scop denigrarea unei religii sunt interzise in cadrul acestui forum.
Relatia Dintre Credinta Si Fapte |
18 Jan 2007, 12:15 AM
Mesaj
#1
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 4.234 Inscris: 11 March 03 Forumist Nr.: 63 |
Care este relatia dintre credinta si fapte?
Exista doua doctrine principale de a privi relatia dintre credinta si fapte. Prima este cel al bisericilor surori, Biserica Ortodoxa si Biserica Catolica. A duoa apartine Bisericilor protestante si neoprotestante, si poarta denumiera de SOLA FIDE (doar credinta). Doctrina despre credinta si fapte in viziunea Bisericilor surori Doctrina Bisericilor surori leaga faptele de viitoarea judecata, unde alegerea se va face prin cantarirea faptelor bune si a celor rele. Doctrina catolica invata insa despre existenta Purgatoriului, un loc in care faptele rele se pot curata. In acceptiunea celor doua Biserici, faptele reprezinta un motor al credintei, fara de care credinta se poate stinge. Daca asemanam credinta cu un foc, atunci faptele ar fi lemnele cu care il alimentam. Pavel ne spune ca 'Duhul sa nu-l stingem' si sa lucram cu frica la mantuirea noastra. Cea mai interesanta expresie a doctrinei care leaga faptele de credinta este epistola lui Iuda, care invata ca, in lipsa faptelor, 'credinta este moarta in ea insasi. Doctrina protestanta despre fapte si credinta in viziunea Protestantismului si Neoprotestantismului Viziunea protestanta este cu totul diferita. In acceptiunea lor, omul, inainte de botez, este rupt iremediabil de Dumnezeu prin pacat. Orotoxia si catolicismul recunosc anumite merite omului nebotezat - ceea ce teologii ortodocsi si catolici numesc prehar, insa pentru protestanti omul este un vierme, un avorton inainte lui Dumnezeu. Aceasta rupere este atat de violenta incat toate actiunile omului sunt rele, negative fara drept de apel. In conceptia protestanta omul nu poate decide pentru el ce e bine si ce e rau, si atunci trebuie sa-l lase pe Dumnezeu sa-i decida viata. Pentru asta trebuie sa se converteasca, si prin convertire sa-l lase pe Dumnezeu sa preia fraiele vietii sale. In acest caz, faptele nu mai conteaza, ci doar credinta. Credinta devine un fel de bilet spre paradis; omul convertit nu-si mai bate capul cu faptele sale, caci comanda ii apartine lui Dumnezeu. Daca in cazul Bisericilor faptele erau combustibilul credintei in protestantism credinta 'secreta' faptele, la fel cum o albina secreta mierea. Marea problema care amendeaza aceasta conceptie o reprezinta liberul arbitru. Bisericile surori pun accent total pe liberul arbitru: faptele bune vor primi rasplata, cele rele pedeapsa, dar alegerea iti apartine. In cazul protestantismului liberul arbitru este suprimat: inainte de crestinare apartii diavolului, dupa crestinare apartii lui Dumnezeu. Singurul moment in care functioneaza liberul arbitru este cel in care accepti ca Dumnezeu sa-ti conduca destinul. Doctrina credintei ca fiind suficienta nu a aparut odata cu protestantismul. Confuzia a fost creata de Pavel. Acesta a fost intrebat de catre crestinii din diaspora daca mai este necesara practicarea legii iudaice. Pavel nu a avut un raspuns clar, mai ales ca in calitate de iudeu practica anumite ritualui (de ex. spalarea rituala, in Fapte), dar a acceptat ca pentru un grec sau un roman crestinat convingerea (sau credinta) crestina e mai importanta decat practica Legii (faptele). Epistola sa a fost inteleasa ulterior gresit, si anume ca fiind vorba nu despre Faptele (sau ritualurile) Legii, ci despre fapte in general, orice fel de fapta. Aceasta a condus la aparitia epistolei lui Iuda, care decreteaza fara drept de apel ca, in lipsa faptelor, 'credinta este moarta in ea insasi'. Martin Luther a atacat de nenumarate ori epistola lui Iuda, pe care a numit-o 'o epistola de paie', si a cerut eliminarea ei din Noul Testament. Nu a reusit. El a reusit insa sa elimine faptele, doctrina numita de el SOLA FIDE si pe care se intemeiaza intreg Protestantismul. -------------------- Vreti sa vedeti ceva funny? Tastati alinalinuta in Yahoo.
|
|
|
21 Jan 2007, 06:46 PM
Mesaj
#2
|
|||||||||||||||||||||
Dregator Grup: Membri Mesaje: 994 Inscris: 17 August 06 Din: Bucuresti Forumist Nr.: 8.564 |
clopotel
Dogma ortodoxa: la botezul cu apa se coboara duhul, duhul se da prin punerea miinilor protilor, preotii retin sau iarta pacatele, etc...., toate menite sa se faca atunci "cind vrea mushchii lor"
Tu ai afirmat ca este cuvintul "biserica" in vers, ca asa zic si grecii care sunt ortodocsi si ca asa zic preotii tai.
Eu te-am facut mincinos daca nu probezi existenta cuvintului "biserica" in vers. N-ai produs versul ingreceste, asa ca ti l-am dat eu. Unde este cuvintul "biserica"=εκκλησιαν ? Daca exista acest cuvint in vers, atunci nu esti mincinos. Dar daca nu este, atunci tu si cu biserica ta sunteti niste mincinosi si razvratiti care nu va intereseaza ce spune Cuvintul lui Dumnezeu ci ce spuneti voi. Daca Dumnezeu n-a scris biserica, voi de ce mintiti impotriva Duhului Sfint?
Minciuna. Este o invatatura demonica, impotriva Scripturii. Uite, numai asa repede, ce contrazici: 13născuţi nu din sīnge, nici din voia firii lor, nici din voia vreunui om, ci din Dumnezeu. 16Aşa dar, nu atīrnă nici de cine vrea, nici de cine aleargă, ci de Dumnezeu care are milă. 16Nu voi M'aţi ales pe Mine; ci Eu v'am ales pe voi; şi v'am rīnduit să mergeţi şi să aduceţi roadă, şi roada voastră să rămīnă, pentru ca orice veţi cere dela Tatăl, īn Numele Meu, să vă dea.
Nu le combate nimeni. Daca ai fapte, atunci este ptca esti salvat. Faptele sunt considerate bune atunci cind vin dintr-o inima de carne. Inainte de salvare ai o inima de piatra, deci nu poti face ceva placut Domnului. 7Fiindcă umblarea după lucrurile firii pămīnteşti este vrăjmăşie īmpotriva lui Dumnezeu, căci, ea nu se supune Legii lui Dumnezeu, şi nici nu poate să se supună.
Fiecaruia, care? Ex clasic:
TOATA lumea care? America, Asia, Australia? Toata lumea de sub stapinirea lui Cezar. Dar versul nu specifica. Atunci, folosind aceeasi metoda gasim ca cei salvati au fost deja judecati, gasiti vinovati prin Hristos si au si platit penalitatea ceruta de Lege pt aceasta tot prin Hristos. 22Drept răspuns Isus a zis: ,,Nu ştiţi ce cereţi. Puteţi voi să beţi paharul pe care am să -l beau Eu, şi să fiţi botezaţi cu botezul cu care am să fiu botezat Eu?`` ,,Putem``, I-au zis ei. 23Şi El le -a răspuns: ,,Este adevărat că veţi bea paharul Meu, şi veţi fi botezaţi cu botezul cu care am să fiu botezat Eu: dar a şedea la dreapta şi la stīnga Mea, nu atīrnă de Mine s'o dau, ci este păstrată pentru aceia pentru cari a fost pregătită de Tatăl Meu.`` Atunci, "fiecare" din "Căci Fiul Omului va să vină īntru slava Tatălui Său, cu īngerii Săi; şi atunci va răsplăti [B]fiecăruia după faptele sale[/B]" este inteles "fiecare dintre cei nesalvati".
Nu intelegi tu: cei salvati au fost deja judecati si gasiti vinovati si Hristos deja A PLATIT pt ei. Acest topic a fost editat de zexelica: 21 Jan 2007, 06:48 PM -------------------- 8Să nu-ţi faci chip cioplit, nici vreo īnfăţişare a lucrurilor cari sīnt sus īn ceruri, sau jos pe pămīnt, sau īn ape supt pămīnt.
|
||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||
Versiune Text-Only | Data este acum: 2 June 2024 - 05:54 PM |