![]() |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
![]() |
![]()
Mesaj
#1
|
|
![]() Dregator ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grup: Membri Mesaje: 886 Inscris: 18 November 05 Din: Bucuresti Forumist Nr.: 7.294 ![]() |
Incerc ai ci sa ridic o problema de care cu siguranta ma voi lovi in scurt timp. Baiatul meu (de 4 ani si 1 luna acum) inca nu a facut cunostinta cu computerul. Am evitat sa-l pun in fata ecranului. In fapt, mi-e teama ca il va acapara prea mult si va fi foarte greu sa-l dezvat, mai ales ca este un copil linistit, care soarbe din ochi filmele de desene animate la care se uita.
Practic, ceea ce vreau eu sa pun in dezbatere este: Cand este bine sa-l familiarizam cu calculatorul? Cum procedam astfel incat sa nu devina o obsesie, sa nu-l mai poti scoate din fata lui? Ce probleme ati intampinat voi si cum le-ati rezolvat? -------------------- I wish I can fly
|
|
|
![]() |
![]()
Mesaj
#2
|
|||
![]() Cronicar ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grup: Moderator Mesaje: 2.894 Inscris: 7 December 03 Forumist Nr.: 1.410 ![]() |
Bun venit la Hanu Ancutei, pribeagul ! Sau, cum spune francezul: ![]() Buna tema de discutie ai propus, John B ! ![]() Excelenta relatarea ta, pribeagule ! ![]() Ai spus tu ...
Sunt de aceeasi parere in ce priveste a lasa copii la calculator la 4-5 ani. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Asadar, ca sfat general: pana pe la 7-8 ani daca se poate fara PC ci cel mult asa cateva ore pe saptamana, cu "program", joculete simple, educative (exista puzderie de CD-ROM-uri ... ). Cu exceptia copiilor care vadesc inteligenta emotionala ridicata (ex. acea capacitate de a ... astepta) care sunt mai ... protejati. In ce priveste "un copil nici n-ar trebui să fie lăsat mai mult timp pe computer īnainte de liceu" e in primul rand greu de aplicat, pentru ca il izolezi fortat de generatia lui !! In al doilea rand, multi dintre copii dezvolta in timp mai multa inteligenta emotionala (pentru ca asta se poate dezvolta !!). Sigur, copiii lasati de capul lor de parintii super-ocupati sau de cei neglijenti, sunt mai expusi riscului ... inclusiv pentru ca pot avea probleme emotionale nerezolvate. Pe de alta parte, chiar si in cazul asta, unii dintre copii poti observa ca au o anumita "scoala a vietii" (in sensul maturitatii emotionale - premature poate) si pot capata chiar in lipsa parintilor si aceia iar sunt mai protejati de dependente. Cat despre "īnainte de clasa a 3-a, a 4-a: absolut deloc!", dupa cum spuneam, in majoritatea cazurilor e bine sa fie deloc sau putin (si controlat daca se poate: fie ca recompensa - desi aici pot aparea alte probleme, fie ca program zilnic sau saptamanal). Este important, dupa parerea mea, ca acesti copii sa fie ajutati sa invete sa astepte (prin astfel de utilizari controlate ca timp) sau macar sa fie descurajate situatiile care "antreneaza" dependenta (cum sunt cazurile in care copiii se roaga de parinti sa mai fie lasati sa se joace dupa momentul in care s-a convenit in prealabil ca se vor opri, iar parintii gresesc cedand). Adica poate mai bine nu stabilesti un program, decat sa il stabilesti si sa le permiti sa il depaseasca ... la cerere. Parerea mea ... ![]() Adica ... totul cu masura. Si nu numai atat, ci in intampinarea dezvoltarii inteligentei emotionale (despre care am purtat si mai purtam discutii pe subforumul Psihologie ![]() -------------------- ... incertitude in certitude ... independence in dependence ... insight in sight ...
|
||
|
|||
![]() ![]() |
![]() |
Versiune Text-Only | Data este acum: 18 June 2024 - 11:43 PM |