![]() |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
![]() |
![]()
Mesaj
#1
|
|
![]() Dregator ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grup: Membri Mesaje: 886 Inscris: 18 November 05 Din: Bucuresti Forumist Nr.: 7.294 ![]() |
Incerc ai ci sa ridic o problema de care cu siguranta ma voi lovi in scurt timp. Baiatul meu (de 4 ani si 1 luna acum) inca nu a facut cunostinta cu computerul. Am evitat sa-l pun in fata ecranului. In fapt, mi-e teama ca il va acapara prea mult si va fi foarte greu sa-l dezvat, mai ales ca este un copil linistit, care soarbe din ochi filmele de desene animate la care se uita.
Practic, ceea ce vreau eu sa pun in dezbatere este: Cand este bine sa-l familiarizam cu calculatorul? Cum procedam astfel incat sa nu devina o obsesie, sa nu-l mai poti scoate din fata lui? Ce probleme ati intampinat voi si cum le-ati rezolvat? -------------------- I wish I can fly
|
|
|
![]() |
![]()
Mesaj
#2
|
|
![]() Musteriu ![]() Grup: Musterii Mesaje: 17 Inscris: 21 November 06 Forumist Nr.: 8.974 ![]() |
O să-ţi dau cāteva detalii despre mine īnainte să răspund, ca să ştii cam de la cine vine părerea asta: nu mai ţin minte bine la ce vārstă am folosit prima oară computerul, să fi fost poate clasa a 4-a, a 5-a... Avea tatăl meu un 386 la servici şi cānd mai mergeam cu frati-miu pe la el ne jucam diverse joculeţe, din cele care erau la vremea aia. Īncă de-atunci m-am apucat să fac mici "experimente" copilăreşti ca să cunosc "maşinăria", de exemplu am copiat toate fişierele de sistem īntr-un director, cu gāndul că fac curăţenie, şi pe urmă surpriză: computerul nu mai pornea. Un an-doi mai tārziu ne-am luat computer şi acasă, un 486, şi-am īnceput bineīnţeles cu jocuri peste jocuri, iar prin clasa a 7-a sau a 8-a am īnceput să fac chiar un fel de "meditaţii" cu un tip care m-a-nvăţat şi nişte programare elementară, mai ales īn QBasic. După ce-am intrat la liceu am īnvăţat şi C++ şi m-am apucat să fac progrămele simple īn Visual Basic (de exemplu de desen sau de muzică), am īnceput să intru pe internet şi, cum Dial-Up-ul era mai ieftin după 10 seara parcă, pierdeam nopţile uneori pānă la 2-3 dimineaţa pe net, descărcānd mp3-uri şi alte prostii. Din clasa a 8-a īncepusem să frecventez reţelele şi cam pānă-ntr-a 10-a eram maniac - abia aşteptam să vină week-end-ul să stau ore-n şir să joc StarCraft, Quake, mai tārziu Couter-Strike... Din clasa a 11-a am renunţat dar am devenit tot mai dependent de internet - ore peste ore pierdute pe chat-uri, descărcānd muzică şi programe ş.a.m.d. Am īnvăţat şi ceva web design, am făcut şi niscaiva site-uri de care mă plictiseam după cāteva luni şi le ştergeam. Cānd a venit bacul am avut cea mai mare notă din liceu la informatică (e drept, nu era un liceu specializat pe asta, dar oricum...), toată lumea mă īncuraja să merg la o facultate care să aibă legătură cu asta dar am zis nici gānd, nu vreau să-mi petrec restul vieţii īn faţa unui monitor. De atunci am īncercat s-o las mai moale cu computerul dar pānă īn ziua de azi mai e o oarecare dependenţă, mi-e greu să m-abţin să nu deschid computerul zilnic măcar să-mi verific mail-ul, ba recent am făcut şi nişte site-uri pe ASP.NET pentru o iniţiativă la care particip.
Deci, am scris toată introducerea asta aşa de lungă ca să vezi că nu sunt un simplu băgător de seamă - nici nu sunt ditamai programatorul, dar īn general am o oarecare experienţă cam īn tot ce ţine de computer. Iar răspunsul meu la īntrebarea ta este: nici nu te gāndi să dai computerul pe māna copilului la vārsta asta!!! După părerea mea, un copil nici n-ar trebui să fie lăsat mai mult timp pe computer īnainte de liceu. Dar īnainte de clasa a 3-a, a 4-a: absolut deloc! Nu fă greşeala să gāndeşti ca majoritatea părinţilor, că vai de mine, dacă rămāne copilul īn urmă şi nu se adaptează la cerinţele societăţii (pentru că, vorba clişeului, īn ziua de azi toată lumea trebuie să aibă permisul, să ştie limba străină şi să le aibă cu computerul). Ei bine, nu! Un copil lăsat prea mult pe computer (cum am fost şi eu) īnainte de vārsta la care se dezvoltă gāndirea abstractă (adică īn jurul pubertăţii) rămāne cu o anumită dependenţă, şi uneori cu porniri antisociale, pentru toată viaţa! Ar trebui să se clarifice un lucru īn prezent: e extraordinar de nociv să pui un copil īn faţa unor lucruri din exterior, īnainte de-a dezvolta forţele corespunzătoare īn interior. Desenele animate şi jocurile la o vārstă prea mică dăunează nemaipomenit de mult dezvoltării fanteziei. Fantezia, după orice cercetare psihologică, se dezvoltă īn principal pānă īn jurul vārstei de 9 ani! Ori dacă un copil primeşte imagini din exterior mai ales īnainte de 7 ani, impulsul lui natural de a crea imagini īn lăuntru e mult atenuat, pentru că le primeşte de-a gata, din afară. La fel e cu computerul: toate programele folosite se bazează pe o logică abstractă, care īn general apare pe la pubertate. Eu am o prietenă profesoară care-mi povesteşte cum copiii de clasa a 8-a īncep abia atunci să mai pună serios la-ndoială ce spune profesorul. Asta pentru că īncep să dezvolte singuri logica. Iar dacă te īnveţi cu logica folosită de computer īnainte de acest moment (şi asta se face chiar şi numai īnvăţānd funcţiile din meniuri) atunci propria ta logică se rigidizează, devine īntr-un fel rece, moartă, şi trebuie pe urmă să te lupţi serios ca s-o depăşeşti. Ştiu că vorbesc īmpotriva tendinţei şi că unii din cei care idolatrizează computerul pot sări imediat să mă contrazică, dar n-aş spune toate astea dacă n-aş vorbi din experienţă şi dacă n-aş fi avut eu īnsumi probleme de pe urma efectelor lui. Pe lāngă astea, eventualele probleme cu ochii sunt secundare. Mult mai importantă e dezvoltarea psihică adecvată. -------------------- Īntr-un sistem totalitar nu poţi vorbi īmpotriva guvernului, iar īn sistemul corporativ īmpotriva sponsorului.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Versiune Text-Only | Data este acum: 18 June 2024 - 07:45 PM |