Care Sunt Cele Mai Nasoale Reclame? |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Care Sunt Cele Mai Nasoale Reclame? |
3 Dec 2005, 08:36 PM
Mesaj
#1
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 2.430 Inscris: 30 July 03 Forumist Nr.: 523 |
Care sunt cele mai nasoale reclame? E una cu un fermier scrobit care da din aripioare printre gainile aviare, loool! Nashpa reclama! Cinste celor care au platit-o la greu! No Offense, se intelege. Voi ce reclame nasoale ati mai vazut la televizie?
Ovidiu Bufnila consilier de imagine |
|
|
7 Dec 2005, 04:40 PM
Mesaj
#2
|
|
Cronicar Grup: EmailInvalid Mesaje: 1.500 Inscris: 6 May 03 Forumist Nr.: 267 |
Si io beau Coca-Cola pentru ca imi place. Si atat.
Si totusi... reclamele care fac din CC un produs cool sunt orientate catre alt public-tinta. Si aici se uita un lucru: reclamele nu pot acoperi toate gusturile, iar reclamele bune nici macar nu-si propun asa ceva, ar fi o stupizenie! Orice reclama veritabila are in spate un studiu atent al publicului tinta, si incearca sa comunice cu el. Ca produsul din reclama poate placea si altora, asta e, insa campaniile media sunt orientate catre zona care poate aduce cei mai multi consumatori. La 30 de ani sa consideri ca daca bei Coca Cola esti cool e ceva stupid, intr-adevar. Dar campania nu este chitita pe cei de 30 de ani, ci pe pustanii care, ca orice pustani, isi doresc cel mai mult in viata sa fie cool. Sa fie in centrul atentiei. Sa fie la moda. Sa fie acceptati de prieteni si invidiati chiar. Sa aiba in jurul lor lucruri care arata cat se poate de clar ca isi permit un lifestyle. Coca Cola nu este un produs cool in sine. Este un produs vechi, cu o reteta veche si cu o istorie intreaga in spate. Ca dovada, poate merge foarte bine pe cartea traditiei, daca doreste, in clipurile sale publicitare (cu precadere cele din preajma Craciunului). De ce? Pai simplu: ei l-au "inventat" pe Mos Craciun-ul modern - ca imagine - si ar fi stupid sa "uite" ca multi cumpara de Craciun Coca-Cola fie si pentru a rememora nenumaratele Craciunuri de cand erau mici si cand sticla de Coca-cola era nelipsita (in fine, nu la astia dintre noi care am copilarit in comunism...). Dar tot CC are alte campanii orientate spre tinerii care de-abia incearca sa se regaseasca, si aici intervine "cool-ul"... Totul depinde de publicul tinta. Si aici reclamele pot sa se muleze sau nu pe "necesitatile" tale. Poate ca nu vrei neaparat o bautura carbogazoasa dulce, poate ca un ceai ti-ar face mai bine. Dar vine Craciunul si trebuie sa pui si niste sucuri sub brad sau pe masa. Iar la teve vezi camioanele de CC pe zgomot de clopotei. Alegerea este simpla: necesitatea ta din acel moment nu este sa bei ceva, ci sa simti ceva. Iar daca marketingii care se ocupa de contul CC au atins coarda sensibila, BINGO! - esti al lor, caci le cumperi senzatia dorita! (Cand vad la teve un clip cu camioanele alea, desi nu mai serbez Craciunul, consumul meu de CC creste.... interesant, nu? Pentru ca imi aminteste de copilarie, si de cat de mult imi doream o Cola...) La fel, cand se duce la discoteca, sau la un party, tanarul trebuie sa bea ceva. Sau poate nu. Si cum nu poate sa bea (doar) bauturi alcoolice, cauta ceva cool. Aici el cumpara ideea de cool pe care i-o dau alte campanii CC. Normal ca unele campanii de acest gen sunt de-a dreptul mincinoase, desi geniale: vezi reclamele la Sprite. GE-NI-A-LE! Si totusi cumplit de mincinoase: apa aia cu iz de inlocuitor de lamaie nu iti stinge in nici un caz setea, ci ti-o provoaca! Asta nu le transorma in reclame nasoale. Reclamele nasoale sunt acelea care isi rateaza publicul tinta. De exemplu reclamele la Mercedes de la radio. Cu una si unu' vorbind in bucatarie cu un puternic accent de ghertoi, zicand ca e cazu' sa-si cumpere si ei Mertanu' ca au si ei 2000 de euro in casa si atat e avansu'.... LOL - mai bine le intonau cu accent tiganesc si erau pe publicul tinta, pe bune, mancat-as! Pe NET reclamele nasoale sunt alea la care nu poti opri sunetul, care ti se plimba pe ecran si mai fac si slalom incat sa nu le poti prinde cu mouse-ul, samd. Le urasc, si de-aia s-au si inventat atatea ad-block-uri. Ca sa incercam sa urcam de la exemple la principii: o reclama nasoala isi rateaza, sau mai rau, isi irita publicul-tinta, indepartandu-l de produs. Pareri? -------------------- <span style='font-size:8pt;line-height:100%'>
An angel led me when I was blind I said take me back, I've changed my mind Now I believe From the blackest room, I was torn He called my name, a love was born So I believe. DM - Suffer Well (Playing the Angel)</span> |
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 23 May 2024 - 11:31 PM |