Din Religiile Lumii, "Toate-s vechi si noua toate" |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Mesajele cu caracter ateist sau care au ca scop denigrarea unei religii sunt interzise in cadrul acestui forum.
Din Religiile Lumii, "Toate-s vechi si noua toate" |
3 Feb 2005, 01:36 PM
Mesaj
#1
|
|||
Cronicar Grup: Moderator Mesaje: 460 Inscris: 28 November 04 Forumist Nr.: 5.003 |
Am sa incep prin a sublinia un aspect ce nu l-am intalnit pe Universul Credintei, mai ales ca imi pare a fi de actualitate: raportul dintre : credinta/doctrina/filozofia de viata, pe de o parte, si tendinta actuala de acumulare a bunurilor materiale mult peste necesitati, cu mijlocul sau de obtinere: BANUL, pe de alta parte. Bruce Willis ( 1,61... ) a scris ( pe alt topic intr-adevar, sper sa nu se supere ca l-am citat aici )
Si in celelalte religii ( catolica, ortodoxa, etc ) aproape sigur ca se intampla la fel...Nimeni nu spune nimic, mergem inainte, dand gunoiul dupa usa. Deci, cum interpretati urmatoarele afirmatii ale Domnului nostru Iisus Cristos din Evanghelia dupa Matei: 1) "...s-au apropiat de Petru cei ce strang darea pentru Templu si i-au zis: Invatatorul vostru nu plateste darea ? Ba da!- a zis el. Dar intrand in casa, Iisus i-a luat inainte, zicand: Ce ti se pare, Simone ? Regii pamantului de la cine iau dari sau bir ? De la fiii lor sau de la straini? El a zis: - De la straini. Iisus i-a zis: Asadar fiii sunt scutiti.Ci ca sa nu-i smintim pe ei, mergand la mare, arunca undita si pestele care va iesi intai, ia-l, si deschizandu-i gura, vei gasi un ban de argint. Ia-l si da-l lor pentru Mine si pentru tine." - Matei 17:23-27 2) pilda tanarului bogat: " ...Daca voiesti sa fii desavarsit, du-te, vinde averea ta, da-o saracilor si vei avea comoara in cer; dupa aceea, vino si urmeaza-Mi" - Matei 20:21 3) pilda semanatorului: "...Samanta semanata in spini este cel care aude cuvantul dar grija acestei lumi si inselaciunea avutiei inabusa cuvantul si il face neroditor." - Matei 13:22 Acest topic a fost editat de bishop: 3 Feb 2005, 04:44 PM |
||
|
|||
29 May 2005, 05:05 PM
Mesaj
#2
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 2.771 Inscris: 17 March 05 Din: Alba Forumist Nr.: 5.950 |
Am mai spus ca nu vreau sa creez diviziune ci unire, înţelegere reciprocă între religii. În continuare voi arăta şi cum pot convieţui fără probleme yoga (aşa cum e ea prezentata de susţinătorii ei contemporani) şi ortodoxia. Am sperat să ne spună Thunder acestea dar nu a reuşit să prezinte altceva decât judecăţi greşite la adresa mea (ca şi asupra altora de pe forum), ca să se vadă mai bine ce „cunoaştere înaltă şi sigură” are.
Yoga are mai multe ramuri, nu insist, probabil pot fi găsite informaţii şi pe Internet. Eu vreau să mă opresc la 2 – Yoga Meditaţiei cu Japa Sadhana (o rugăciune în care e invocat numele lui Dumnezeu) şi Yoga Devoţiunii – Bhakti-yoga. Acestea propun practic acelaşi lucru cu cei care susţin importanţa practicării rugăciunii lui Iisus şi coborârea minţii în inimă. Sursele textelor pentru Yoga o reprezintă cărţile lui Swami Krisnananda – Yoga meditaţiei şi Japa Shadana (1) şi Swami Vivekananda – Bhatki –Yoga, (2) apărute în colecţia Lotus în 92 si 93. Pentru rugăciunea inimii se găsesc atât cărţi dedicate ei cât şi numeroase referiri în Filocalie. Este cunoscut printre cei interesaţi de tehnicile de înaintare spirituală pe calea ortodoxiei (mi se pare e întâlnită şi la catolici) că un instrument foarte util este Rugăciunea lui Iisus. Aceasta constă în repetarea în gând a rugăciunii inimii, pentru menţinerea unui contact permanent cu Iisus Este întâlnită sub mai multe forme, este scurtă, o variantă mai des întâlnită este „Doamne Iisuse Hristoase, Fiul lui Dumnezeu, miluieşte-mă pe mine păcătosul”. O tehnică mai subtilă asociată este aceea de a determina „coborârea minţii în inimă”, de fapt a centrului eteric (cum zice Rudolf Steiner) al fiinţei în această zonă. Este mai greu de explicat în cuvinte, singura care lămureşte lucrurile e practica. Această rugăciune trebuie efectuată până când ajunge de se ”rosteşte singură”, ceea ce nu este altceva decât o permanentă aducere aminte cu iubire şi devotamnt de Dumnezeu. Citatele pe care le voi prezenta din cărţile de yoga vor lămuri probabil mai bine acest lucru, deşi vin din spaţii spirituale diferite. 1-pg.33:„ În stare trează inima funcţionează în creier, în stare de somn în apropierea gâtului, iar în somn adânc coboară spre inimă. Deci scopul ultim al meditaţiei interioare este de a aduce mintea la inimă. Acest lucru se realizează în 3 etape: mintea trece de la obiectul exterior la cap (adică în centrul aflat între sprîncene) iar apoi la inimă. ” p.35 –Dar cînd ve-ţi trece efectiv la practica Yoga veţi descoperi cât este ea de dificilă.. Shadana are trei braţe: 1. Rutina zilnică a practicii.. trei puncte sunt importante (a)- JAPA- spuneţi încontinuu nişte mantre (”rugăciuni” scurte) pentru a vă menţine un nivel echilibrat al conştiinţei ....2. o hotărâre anulată – Juraţi să renunţaţi la obiceiurile urâte cum ar fi jignirea sau rănirea celorlalţi ..3. Un jurnal spiritual,seara înainte de a adormi trebuie sa revedeţi ceea ce a-ţi făcut de dimineaţă.. p. 37 Japa este considerată cea mai eficientă metodă de practică spirituală, întrucât este în mod intim legată de realităţile imediate ale vieţii ...dar şi de scopul final al Yogei. ..Ea nu este doar o repetare mecanică a unui nume sau a unei formule, ci include şi contemplarea simultană a sensului acesteia. Unii adepţi afirmă că şi numai prin repetarea mecanică se obţin efecte benefice. Forţa numelui lui Dumnezeu îşi are acţiunea sa asupra întregului sistem, corporal sau psihologic, astfel încât ne purifică. Pentru a sublinia existenţa şi valoarea devoţiunii către Dumnezeu, cale alternativă la cunoaşterea ocultă, iată câteva pasaje: 2 pg. 45. Bhakti Yoga este cea mai adevărată şi sinceră căutare a lui Dumnezeu, o căutare care începe, continuă şi se sfârşeşte în iubire... Când omul este pătruns de această iubire el iubeşte tot, se simte mereu mulţumit ...Marele avantaj al ramurii Bhatki constă în faptul că ea reprezintă prin sine cea mai uşoară cale pentru atingerea scopului divin suprem – eliberarea; principalul ei neajuns este însă că în formele inferioare ea degenerează deseori într-un fanatism dezgustător....Un astfel de pericol există , dar numai în faza pregătitoare. Când Bhatki devine matură şi trece într-o formă superioară, atunci nu există nici un pericol de manifestare a fanatismului josnic, sufletul se găseşte prea aproape de Dumnezeu, pentru a fi o unealtă de răspândire a urii....Formele şi ritualurile sânt neândoios necesare pentru desăvârşirea sufletului, ele au totuşi numai calitatea de a întreţine în interiorul nostru o stare în care simţim o iubire mai intensă de Dumnezeu. Fiecare om acordă importanţă numai propriului sau fel de închinăciune lui Dumnezeu, uitând că adevărata cunoaştere este legată de iubirea desăvârşită chiar şi atunci când la ultima nu se gândesc deloc, şi că în final adevărata iubire nu poate fi despărţită de cunoaşterea superioară. Revenind la practica, pg. 48... – „Meditaţia înseamnă a avea în permanenţă în minte obiectul contemplat, scurgându-se asemeni unui jet de ulei scurgându-se dintr-un vas în altul. Când acest gen de aducere aminte a lui Dumnezeu este atinsă, atunci toate lanţurile robiei sunt sfărâmate. ..Pentru ca Domnul a spus: „Cei ce se gândesc necontenit la Mine şi mi se roagă cu iubire, voinţa acelora o îndrept astfel încât ei să ajungă la Mine”. Tocmai această necontenită aducere aminte se şi numeşte în cuvinte Bhatki. De Atman (Dumnezeu) este dorit numai acela care îl iubeşte pe Atman cu ardoare...Din cele spuse reiese limpede că Bhatki este un şir sau o succesiune de eforturi mentale întru realizare religioasă, avându-şi începutul în rugăciunea simplă şi încheindu-se cu cea mai intensă iubire a lui Ishvara ”(un alt nume a lui Dumnezeu) Aşa se explică ce urmăresc călugări prin rugăciunea inimii. După cum uşor se observă, scopul final şi mijlocul prin care se realizează relaţia profundă cu Dumnezeu sunt în ultimă instanţă aceleaşi în ambele religii. Nu este relevant să discutăm despre influenţe, adevărul poate fi descoperit chiar şi independent, în medii diferite. Ceea ce contează este asemănarea izbitoare, care confirmă calea creştină, pe care mergem (dacă o facem cu adevărat !) majoritatea dintre noi. Acest topic a fost editat de IoanV: 29 May 2005, 05:09 PM -------------------- Iubim pe altii atit cit suntem capabili sa suferim neplaceri de la ei fara sa ne suparam. Carti utile
Pledoarie pentru o noua educatie - www.neweducation.ro. Argumente pentru schimbare, repere pentru dezvoltarea personala, bazele pentru parinti si profesori! Educatie video gratuita pt. parinti online! |
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 17 June 2024 - 03:19 AM |