Liturgia, Sacramentul Iubirii |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Toate câte vă vor zice vouă, faceţi-le şi păziţi-le; dar după faptele lor nu faceţi, că ei zic, dar nu fac. [Matei 23:3]
Forumul Ecclesia este dedicat exclusiv crestinilor de diferite confesiuni. Ateii si personanele care critica aceasta religie sunt rugate sa foloseasca forumul de Religie si pe cel de Filosofie.
Va multumesc pentru intelegere. (Figaro)
Liturgia, Sacramentul Iubirii |
19 Oct 2003, 11:59 AM
Mesaj
#1
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.851 Inscris: 14 October 03 Forumist Nr.: 985 |
Care dintre dumnevoastra mergeti la Liturghie regulat (pentru neoprotestanti la rugaciune)?
Ce sentimente/trairi va trezeste muzica liturgica/liturghia in sine? Ce alte rituri liturgice mai cunoasteti? la ce liturgii ati mai fost?(armeana, latina, bizantina, copta, siriana...). Spre exemplu daca stiti cantul "Gloria in excelsis Deo", dar "Sanctus"? (sunt la liturgiile din toate riturile) Va spovediti/impartasiti des? Ce va convine si ce nu va convine la ritul vostru? Pt. neoprotestanti: ce anume v-a determinat sa treceti de la confesiunea in care v-ati botezat la secta din care faceti parte(grupare - daca va simtiti jigniti)? |
|
|
10 Dec 2004, 06:34 PM
Mesaj
#2
|
|||||||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 1.851 Inscris: 14 October 03 Forumist Nr.: 985 |
1. Prin Sfanta Euharisite omul nu recurge la ceva substantial, material deloc. Nu trebuie sa vedem ca bogumilistii (erezie aparuta in Biserica Ortodoxa in Evul Mediu, dar si in cea Catolica cam in aceiasi perioada, fiind vorba de catari) ca materia e malefica si spiritule benefic. Omul este un intreg, trup si suflet, ambele sunt bune, au fost create de Dumnezeu cu toata Dragostea Sa, astfel ca ambele sunt bune, din nefericire omul si-a pervertit natura prin caderea in primul pacat: neascultarea de Dumnezeu. Omul fiind limitat astfel de pacatul sau nu se poate ridica la Dumnezeu, iar, conform Traditiei rabinice, Dumnezeu datorita pacatului s-a indepartat de pamant, de oameni (e vorba de shekina, prezenta lui Dumnezeu printre oameni: la inceput, in Rai, Dumnezeu venea si le vorbea protoparintilor nostri Adam si Eva, apoi acestia au cazut in pacat si Dumnezeu i-a izgonit din Rai, totusi Dumnezeu a vorbit si cu Abel si Cain, cand ultimul si-a ucis fratele, Dumnezeu s-a indepartat tot mai mult), Dumnezeu nu a facut lumea pentru a sta departe de ea, astfel ca, vazand ca omul nu poate si stiind desigur acest lucru, El a dorit apropierea de acesta, asa ca l-a ales pe Moise ca intermediar intre El si om(desigur mai-nainte de acesta a fost Abraham si tot asa, dar Moise e mai reprezentativ); evreii au inceput sa fie tot mai ascultatori, Dumnezeu dandu-le preoti prin care poporul sa aduca cult, iar Dumnezeu s-a coborat la ei tot mai mult. Insa deplinatatea revenirii lui Dumnezeu a avut loc la intruparea lui Isus Cristos(Om - Dumnezeu), prin Patima aducatoare de Mantuire, prin Invierea Sa ca garantie pentru salvarea omului si Inaltarea Sa glorioasa, astfel ca Shekina nu a mai fost ridicata, Isus a venit pentru a sta mereu cu oamenii si le-a promis o prezenta spirituala(in rugaciunea comuna "unde sunt doi sau mai multi"), dar si in Sf. Liturghie ("Eu sunt cu voi in toate timpurile..."). Acum ca poate m-am abatut, am facut-o voit sa arat ca Dumnezeu a ales sa contopeasca materia cu spiritualul, El a imbracat Trup material, desi era Fiinta Spirituala (cum Sf. Augustin spune: "a ramas ceea ce a fost[Dumnezeu] si si-a asumat ceea ce nu a fost [umanitatea]"), a aratat sanctificarea in totalitate a omului, a aratat ca totul este sfant si poate fi sfintit, iar ca materialul si spiritualul nu pot fi sanctificate separat, decat impreuna. Sf. Impartasanie este Hrana Spirituala sub aspectul material (daca vrei asa, material numai pe dinafara, in chip si nu in profunzime) al Painii si Vinului, astfel ca putem spune ca aceasta hrana fortifica si trupul si sufletul, e ceva ce le uneste intr-un mod tainic, intr-un mod sfant. Asa isi arata Dumnezeu iubirea, delicatetea cu care ne mangaie...daca totul ar fi revelat numai spiritual, cu trupul ce s-ar intampla? oare am fi noi in stare sa vedem ceva strict spiritual??? fara ca mai intai sa il putem vedea cu trupul??? (Sfintii L-au vazut pe Isus Cristos aparand lor, au vazut cu spiritul, insa mai intai de toate L-au vazut si cu trupul in Sfanta Euharistie, pe care acesti sfinti au iubit-o atat de mult; Moise l-a vazut pe Dumnezeu sub chipul unui tufis ce ardea si nu se mistuia, daca i-ar fi aparut asa cum este El, fara a folosi mijloacele omenesti, cu siguranta nimeni nu L-ar fi observat). Dumnezeu stie neputinta noastra si vine la noi si se dezvaluie noua asa dupa puterile noastre; El este slava absoluta si nu se mai poate slavi mai mult decat este, daca ar sta impasibil in planul spiritual, atunci nu s-ar mai fi coborat la noi, caci el nemaiputandu-se slavi, s-a umilit pe sine...venind aici la noi si declarandu-ne iubirea sa nemarginita de Tata. 2.
Nu se intampla intotdeauna sa sangereze la oricine, depinde, Dumnezeu face minuni numai cand este nevoie de ele si acolo cu sigranta a fost nevoie. In mana mea nu a avut loc asaceva, insa mereu cand am luat Sf. Ostie, L-am smtit, I-am simtit mangaierea, harurile, iubirea. Nu stiu ce s-ar intampla daca s-ar preface la mine in mana, probabil as izbucni in plans cerandu-i iertare pentru nevrednicia mea sa tin in mana un Lucru asa de MARE, pe Insusi Domnul Dumnezul cerului si al pamantului. (Sf. Ioan Vianney, neputrezit pana azi, spunea "Daca am sti cu adevarat pe Cine primim in Sf. Impartasanie, am muri de fericire.")
Sincer nu stiu, sunt tare curios si eu. Probabil are grija Dumnezeu ca sa nu mananci sange si carne in strictul sens, ci ii schimba aspectul in cel initial sau ii schimba total gustul, in unul placut, ceresc. Sf. Padre Pio avea stigmatele, era calugar capucin si pe cand traia, Cardinalul de Cracovia, actualul Papa l-a intalnit, iar Sfantul a ingenunchiat si i-a spus "sunt onorat sa vina la mine in vizita viitorul succesor al lui Petru si Vicar al lui Cristos" (iata ca profetia s-a adeverit, Sfantul fiind astfel un proroc de la Dumnezeu, adeverindu-se tot ceea ce a spus); nu aceasta voiam sa spun, ci ca atunci cand celebra Liturghia, din ranile sale deschise picura mir, frumos mirositor care imparfuma intreaga biserica, toti putand simti mirosul placut (era un miros de flori, ceresc, dupa cum spun cei ce l-au cunoscut pe Sfant). Astfel ca pot spune ca si Sf. Impartasanie are un gust minunat daca e luata cu toata vrednicia.
In cea baptista sunt mai mult ca sigur ca nu exista, ei sunt neoprotestanti si nu au preotie valabila (referindu-ma aici la harul transmis prin succesiune apostolica). In cea ortodoxa, m-am interesat de miracolele euharistice(chiar si la preoti si studenti la teologie), din pacate nu sunt dovezi sigure, cum sunt in Biserica Catolica, si cele mai multe astfel de miracole(aproape toate) au avut loc inainte de schisma din 1054. Insa pentru aceasta nu trebuie sa spunem ca ei nu sunt iubiti de Dumnezeu, probabil ca si ei au Sacramente valide, iar Dumnezeu face minuni si la ei. |
||||||
|
|||||||
Versiune Text-Only | Data este acum: 1 June 2024 - 01:51 AM |