![]() |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
![]() |
![]()
Mesaj
#1
|
|
![]() Domnitor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grup: Membri Mesaje: 5.298 Inscris: 9 June 04 Forumist Nr.: 3.787 ![]() |
Invit pe toată lumea interesată să discutăm despre al doilea război mondial, despre Blitz Krieg, despre strategii şi tactici, despre panzere, despre implicarea României, despre consecinţele pe termen mediu şi lung. Despre greşelile lui Hitler. Despre greşelile şi bâlbele Aliaţilor etc.
Este un subiect vast şi ar fi multe de spus. Dead-Cat. Referitor la Stalingrad: Potrivit noilor norme impuse de Blitz Krieg, Stalingrad a fost un asediu. Din câte ştiu Nemţii încercuiseră deja oraşul şi se pregăteau de asalt. A urmat contra-ofensiva ruşilor care mai întâi au spart încercuirea apoi au continuat ofensiva pana au încercuit complet. Armata a 4-a. -------------------- viata e simpla si misto!
|
|
|
![]() |
![]()
Mesaj
#2
|
|||
![]() Domnitor ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Grup: Membri Mesaje: 3.320 Inscris: 21 April 04 Din: Timisoara, Romania Forumist Nr.: 3.188 ![]() |
Ba eu cred că în primăvara lui 1943 aveau încă foarte mulţi piloţi cu experienţă. Şi în general, în ciuda unei păreri destul de larg răspândite, în 1943 Armata Germană era departe de a fi învinsă. ![]() Plus că cei ce luptaseră deasupra Angliei în 1940 probabil nu aveau totuşi experienţa la care ajunseseră cei din 1943. ![]() Iar ce spui cu Aliaţii e valabil poate la ruşi - care-şi trimiteau piloţii practic la moarte cu 15 ore de instrucţie de zbor la activ, iar abia cei care supravieţuiau la mai multe misiuni şi începeau să aibă niscai victorii aeriene beneficiau de o instrucţie ulterioară la nivel tactic propriu-zis. Americanii în schimb aveau un sistem foarte performant şi bine gândit de rotire a piloţilor de succes pentru a-i instrui pe novici + benzină din plin pentru un număr impresionant de ore de zbor înaintea plecării în prima misiune. Plus de asta chestia cu calitatea vs. cantitate nu e deloc aşa în cazul obţinerii/păstrării supremaţiei aeriene. ![]() În luptele aeriene probabil contează cel mai mult calitatea materialului folosit. De ex., în prima fază a Războiului din Pacific, deşi piloţii americani erau cam la fel de bine pregătiţi ca cei japonezi calitatea superioară a avioanelor Zero şi-a cam spus cuvântul. Ulterior americanii s-au enervat - au eficientizat cât au putut calitatea avioanelor lor şi uite aşa au apărut Mustangurile şi alte avioane americane absolut superbe ca performanţe şi extrem de eficace. Ca să-ţi dau un exemplu - din alt război de data asta - referitor la rolul unor piloţi bine instruiţi şi a uneo coordonări de excepţie - în luptele aeriene din Valea Bekaa din 1967, purtată cu avioane comparabile ca performanţe, raportul pierderilor a fost 6 avioane israeliene doborâte la ... 96 siriene. ![]() Acest topic a fost editat de MIA: 21 Jul 2004, 01:05 PM |
||
|
|||
![]() ![]() |
![]() |
Versiune Text-Only | Data este acum: 17 June 2024 - 11:59 AM |