World War II - Batalii Si Nu Numai, Orice despre al II-lea razboi mondial |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
World War II - Batalii Si Nu Numai, Orice despre al II-lea razboi mondial |
12 Jul 2004, 03:37 PM
Mesaj
#1
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 5.298 Inscris: 9 June 04 Forumist Nr.: 3.787 |
Invit pe toată lumea interesată să discutăm despre al doilea război mondial, despre Blitz Krieg, despre strategii şi tactici, despre panzere, despre implicarea României, despre consecinţele pe termen mediu şi lung. Despre greşelile lui Hitler. Despre greşelile şi bâlbele Aliaţilor etc.
Este un subiect vast şi ar fi multe de spus. Dead-Cat. Referitor la Stalingrad: Potrivit noilor norme impuse de Blitz Krieg, Stalingrad a fost un asediu. Din câte ştiu Nemţii încercuiseră deja oraşul şi se pregăteau de asalt. A urmat contra-ofensiva ruşilor care mai întâi au spart încercuirea apoi au continuat ofensiva pana au încercuit complet. Armata a 4-a. -------------------- viata e simpla si misto!
|
|
|
15 Jul 2004, 09:50 AM
Mesaj
#2
|
|||||||||||||||||
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 5.298 Inscris: 9 June 04 Forumist Nr.: 3.787 |
Dead-Cat. Reiau ideea: Probleme de logistică au existat şi în special probleme de planificare a logisticii (nemţii întreprinzători cum îi ştim s-au adaptat pe parcurs). Problema este că aceste probleme au contribuit substanţial la pierderea războiului. Problemele de planificare nu cred ca s-au datorat incompetentei ofiterilor germani ci organizarii. Multi nu aveau curajul sa il contrazica pe Hitler (stim de ce) si prin urmare orice interventie a sa trebuia inclusa in plan. Hitler a avut si idei bune dar a avut probabil 80% idei proaste. Dintre aceste idei proaste cred că ofiţerii lui au reuşit să compenseze cam jumătate cu idei geniale, restul au înfrânt Germania.
Acelea sunt niste concluzii de final in acel articol de pe internet. Acolo sunt detalitate problemele de logistică cu care s-a confruntat Germania. Hai sa nu interpretam o simplă propoziţie. "overdependence on reilroads" se refera la mai multe lucruri printre care si la aglomerarea căilor ferate datorita numarului mic de km de CF comparativ cu suprafata. Nu stiu daca exista o solutie alternativa (cel mai probabil ca nu pentru ca altefel o gaseau) ideea este ca in momentul in care a fost planificata operatiunea nu s-au gandit serios la prblema asta. Cum ai spus este o problema de timing. Dar daca logistica nu poate sa tina pasul cu avansarea armatei atunci poate ca trebuie sa îţi plaifici altfel operaţiunea.
cred ca într-un război fulger când armata avansează rapid, este vital să ai o logistică bine pusa la punct. Mă întreb dacă nu cumva era mai simplu să modifice din timp niste garnituri si sa traga niste cai ferate in partea de est a Germaniei si in Polonia pe ecartamentul rusilor decat sa modifici 'jde mii de km de CF în Rusia în timp ce avansează armata. Cred că ar fi câştigat timp preţios.
Nu vorbeşte nimeni de haos ci de bad planning
Cred că planurile nemţilor presupunea şi avansarea prin zone mai puţin acoperite de calea ferată. Cât putea rezista o divizie in the field fară aprovizionare corespunzătoare, o zi, două, o săptămână? Nemţii nu doar că trebuiau să reziste dar aveau şi ordin să avanseze permanent.
Binenţeles că au fost planificate gărzile, eu mă refeream la faptul că dacă au planificat 100.000, au avut nevoie de 150.000. Trenuri blindate OK dar ce facem cu linia ferata, si aceasta putea fi sabotată sau bombardata. Distrugerea liniei putea intrerupe traficul pentru cateva ore sau poate chiar jumatate de zi sau o zi intreaga daca distrugerile erau mai mari. În condiţiile războiului fulger timpul se măsoară în minute. Şi încă nu am vorbit despre poduri distrugerea unui pod era o mare problemă pentru aprovizionarea armatei on line. Poate că ni se pare amuzant când vedem în filme pe "Ofiţerul German cu Monoclu" care strigă "SABOTAAAJ", dar sabotajele erau un lucru serios şi cred că în Rusia erau mai frecvente decât oriunde.
Nu atât cât să câştige războiul. La începutul toamnei lui 1941 Rusia era în colaps, ajutoarele de la englezi si americani incă nu ajunseseră. O logistică mai bună care să permită armatei un avans susţinut ar fi încheiat anul cu Nemţii pe Volga şi cu Moscova înconjurată. Nu cred că Stalin ar fi capitulat dar Volga cred că era un aliniament defensiv excelent.
Eu cred că a fost de fapt o greşeală de tipar. Adică în loc de 5.500.000 să fi fost 3 milioane si ceva. Iar eu am citat din memorie. Imi amintesc însă că erau daţi vreo 900.000 aliaţi cu asterix, din care 300.000 ( parcă sau erau 150.000) italieni care au venit mai târziu. Oricum cifrele date de tine mi se par mai credibile.
Aici te contrazic. Uite o hartă care arată evoluţia frontului în 1941. Grupul de Armate Nord a avansat destul de uşor şi a anihilat întradevăr destul de repede gărzile oraşelor principale din ţările baltice dar grosul armatei ruse s-a retras, nu a fost încercuită din cauza aceasta au avut apoi probleme să treacă câteva râuleţe până la Leningrad şi s-au blocat acolo. În centru au fost întradevăr largi forţe ruseşti încercuite şi apoi anihilate. Câteva "punguţe" au fost şi în Sud, problema este că românii au făcut joncţiunea cu Grupul de armate Sud foarte târziu şi mare parte din armata rusă s-a retras. În centru după anihilarea mai multor divizii ruse, sovieticii au bagat în luptă armatele din rezerva generală. Cred că dacă în acest moment jumătate din Grupul Nord şi Jumătate din Grupul Sud convergeau către centru, atunci şi rezervele erau anihilate şi se cam deschidea drumul spre Moscova. Moscova putea fi încercuită până la sfârşitul lui septembrie. -------------------- viata e simpla si misto!
|
||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||
Versiune Text-Only | Data este acum: 17 June 2024 - 08:53 AM |