HanuAncutei.com - ARTA de a conversa!
Haine Dama designer roman

Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )

> Universul Credintei:

Mesajele cu caracter ateist sau care au ca scop denigrarea unei religii sunt interzise in cadrul acestui forum.

2 Pagini V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> {Enc.} Creatia In Conceptia Vedica, Legea cauzalitatii
anadi
mesaj 16 May 2004, 04:00 PM
Mesaj #1


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



Legea cauzalitatii lumii materiale sustine ca orice existA, trebuie sa aiba o cauza.
ceea ce implica faptul ca orice cauza are o cauza .

Experienta noastra confirma acest principiu al lumii materiale in care traim.

De aceea este absurd sa cautam sursa lumii materiale in ea insusi,
unde orice cauza are o cauza, as a dog is chasing its tail.
Unii filozofi sustin ca sursa lumilor materiale trebuie sa se afle in lumea absolutului.
Absolutul fiind aceea substanta care este propria sa sursa,
contrazicand pricipiul lumii relative.

Veda numeste aceasta lume a absolutului, lumea spirituala .

In lumea materiala exista si principiul lumii absolutului care este sufletul (spiritual).
Numai cu ajutorul sufletului putem percepe lumea spirituala.

Cei care au putut sa realizeze natura lor spirituala,
conform gradului de realizare atins
au descris anumite aspecte ale lumii spirituale.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 16 May 2004, 08:38 PM
Mesaj #2


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



Srimad Bhagavatam Canto 1 Cap.2 Vers 30-31

sa evedaḿ sasarjāgre / bhagavān ātma-māyayā
sad-asad-rūpayā cāsau / guṇamayāguṇo vibhuḥ

La inceputul creatiei (agre) Personalitatea Supreama a lui Dumnezeu (bhagavAn) a creat (sasarja) cauza lumii materiale (sat) si efectul ei (asat) din energiea sa interna-spirituala (atma-myaya) care au prins forma (rupaya) aceasta (idam). Acelasi Domn (asau) care este Absolut (vibhuh) nu este afectat (agunah) de modurile naturii materiale (guna maya)

tayā vilasiteṣv eṣu / guṇeṣu guṇavān iva
antaḥ-praviṣṭa ābhāti / vijñānena vijṛmbhitaḥ

El a intrat (praviStah) inauntrul (antah) lumii modurilor naturii materiale (guneSu) – sub forma lui garbo-daka Vishnu-, si desi El actioneaza (vilasiteSu), El nu este afectat (gunavAn) de ele (tayA) -modurile materiale, ci apare (abatí) absolut iluminat (vijṛmbhitaḥ de realizarea cunoasterii transcendentale (vi-jnan-ena).


Śrīmad Bhāgavatam 2.5.22

kālād guṇa-vyatikaraḥ / pariṇāmaḥ svabhāvataḥ
karmaṇo janma mahataḥ / puruṣādhiṣṭhitād abhūt

In lumea absolutA, o expansiune a Domnului Suprem (purusha) creeaza (janma) principiul lumii materiale (mahatah) si timpul material (kalat) care sunt o transformare (parinAmah) a energiei interne (sva-bhavatah) si datorita agitarii (vyatikarah) lui mahat-tattva de catre Domnul (puruṣa-adhiṣṭhitāt) apar modurile naturii materiale (guna)

De remarcat faptul ca Srimad Bhagavatam nu explica o creatie din nimic, ci ca o transformare a energiei interne spirituale a Celui Ce Se bucura de placere (purusha).
Primul element creat este principiul lumii materiale, si timpul material (care are numai trecut si viitor, spre deosebire de timpul spiritual care are numai prezent)

De asemenea important este faptul ca lumea spirituala nu a fost niciodatA creatA, ci este in ea insAsi eternA, mereu prezenta, spre deosebire de cea materiala care este dualA, avAnd un inceput, are si un sfArSit.
Lumea spirituala este absolutA, adicA mereu prezenta, eterna.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mentosana in cor...
mesaj 17 May 2004, 06:16 AM
Mesaj #3


Black Hat Lurker
****

Grup: Membri
Mesaje: 355
Inscris: 19 April 04
Forumist Nr.: 3.157



Foarte interesanta expunerea aceasta despre spiritualitatea vedica...totusi te intrerup pentru cateva secunde cu doua observatii:

1) O relatare unilaterala, oricat de interesanta ar fi, nu face intotdeauna un topic reusit. Cred ca trebuie sa incerci sa te reorientezi de la prezentare la dezbatere...

2) Obiectez la fraza de deschidere:
QUOTE
Legea cauzalitatii lumii materiale sustine ca orice existA, trebuie sa aiba o cauza.

Asta e o observatie empirica si nu o "lege a lumii materiale". Si in mod sigur la nivel quantic e falsa. E o filozofie interesanta, dar filozofia nu lucreaza cu legi. Continuarea cred ca necesita o schimbare de terminologie wink.gif


--------------------
plutesc in alcool ca viermele-n tequila
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Promo Contextual
mesaj 17 May 2004, 06:16 AM
Mesaj #


ContextuALL









Go to the top of the page
 
Quote Post
carpatic
mesaj 17 May 2004, 12:21 PM
Mesaj #4


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 650
Inscris: 4 November 03
Forumist Nr.: 1.128



@anadi, sa inteleg ca stapanesti sanscrita ?
Ai fost in India ?
Ai auzit (sau mai bine, citit) traducerea lui Fabre d'Olivet a cartii Genezei din Biblie ('Sepher Bereschit') ? D'Olivet, unul din cei mai importanti ebraisti din perioada sa, sustine ca textul original ebraic al primei carti a lui Moise a fost de-a lungul timpului tradus complet eronat (in greaca, apoi vulgata, etc...) si ca pasajele ce compun cartea Genezei au dublu sens - unul prozaic, ce se reflecta in traduceri (si in interpretarea curenta mozaica, de altfel) si unul initiatic, dar perfect transparent.
De fapt intentia mea este de a incerca sa punem bazele unei dezbateri despre cosmogonie, dar privita din mai multe directii si surse.
Eu zic sa nu mai dai citate din original sau sa impanezi traducerea cu cuvinte sanscrite, pentru ca face dificila parcurgerea postului si... oricum nimeni de pe aici nu le intelege. Tocmai din cauza asta nu te prea pot cita.
QUOTE
In lumea absolutA, o expansiune a Domnului Suprem (purusha) creeaza (janma) principiul lumii materiale (mahatah) si timpul material (kalat) care sunt o transformare (parinAmah) a energiei interne (sva-bhavatah) si datorita agitarii (vyatikarah) lui mahat-tattva de catre Domnul (puruṣa-adhiṣṭhitāt) apar modurile naturii materiale (guna)

Sunt doua idei deosebite aici - expansiunea si agitatia. Probabil vom reveni la ele pe parcursul discutiei.
Inseamna aceasta 'trasformare a energiei interne' crearea unei lipse care va trebui compensate ? Tocmai pt ca spui ca nu din nimic s-a realizat creatia, ci din Ceva care s-a transformat, prin urmare acel Ceva si-a schimbat natura si energia interna initiala nu mai e la fel cantitativ. Sau este ? Acceptam calitatea 'infinita' a acestei energii ?
'Modurile materiale' sunt descriptibile ? Modul de formare/organizare a lor este ?
In "lumea spirituala eterna, necreata" exista si altceva decat baghavan/purusha ? Daca da, acele entitati ce cauza au ? S-ar putea sa-mi scape mie ceva - baghavan=purusha ?? - tu spui o data "Personalitatea Supreama a lui Dumnezeu (bhagavAn)" si mai apoi "Domnul Suprem(purusha)", e unul si acelasi, o natura unica ?
Imi aduc vag aminte acum de comentariile lui Eliade, in care el facea distinctia clara intre atman, purusha si bodhi. Acolo purusha era 'spiritul', nu 'Dumnezeu'.
"lumea materiala este duala" spui tu, "pentru ca are Inceput si Sfarsit". In multe doctrine insa Inceputul si Sfarsitul nu definesc o dualitate, ci dimpotriva o Unitate (de ex. Aleph-ul kabbalic). Este lumea materiala duala si din alte motive ?
Si daca inceputul reiese din versetele date de tine (partial, cel putin) Sfarsitul care este ?


Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 17 May 2004, 02:12 PM
Mesaj #5


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



QUOTE (Mentosana in corpore sano @ 17 May 2004, 07:18 AM)
QUOTE
Legea cauzalitatii lumii materiale sustine ca orice existA, trebuie sa aiba o cauza.

Asta e o observatie empirica si nu o "lege a lumii materiale". Si in mod sigur la nivel quantic e falsa.

Te rog sa aduci evidente pentru afirmatia ta, sau sa o retragi.

Eventual, te rog demonstreaaza prima si a doua ecuatie materialista de creare a universului:

(Pentru a intelege legea cauzalitatii!)

nimic + nimic = 1 punct
nimic + 1 punct = explozie

defineste semnul + din aceste ecuatii.

Eventual propune alte ecuatii materialiste.

Acest topic a fost editat de anadi: 17 May 2004, 02:14 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mihai
mesaj 17 May 2004, 02:23 PM
Mesaj #6


Gazda Hanului
******

Grup: Admin
Mesaje: 8.578
Inscris: 22 February 03
Din: Hanu Ancutei
Forumist Nr.: 1



Bine ai venit la Han, anadi! han.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 17 May 2004, 02:35 PM
Mesaj #7


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



QUOTE (carpatic @ 17 May 2004, 01:23 PM)
Inseamna aceasta 'trasformare a energiei interne' crearea unei lipse care va trebui compensate ? Tocmai pt ca spui ca nu din nimic s-a realizat creatia, ci din Ceva care s-a transformat, prin urmare acel Ceva si-a schimbat natura si energia interna initiala nu mai e la fel cantitativ. Sau este ?

Voi incerca sa explic ceva, dar de fapt orice incercare de a explica lumea spiritualA cu ajutorul limbajului material este sortita eSecului.
TotuSi cei care au realizat acele realitATi transcedente au incercat sA explice pentru novici acele adevAri folosind the “moon branch logic”. Vezi luna? Acolo unde e ramura copacului acolo e luna.
Un copil poate inTelege lucrul acesta.

Timpul lumii spirituale este esenTial diferit de timpul lumii materiale.
Care este inTelesul timpului prezent (explicat cu cuvinte materiale pentru un materialist care se mai aflA sub dictatul celor trei moduri ale naturii materiale)?
Timpul prezent este acel timp care nu are nici o putere asupra celui care acTioneazA cAt Si asupra acTiunii sale.
Deci sA nu avem falsa impresie ca lumea spiritualA este o lume fArA de acTiune.
De altminteri impulsul lumii spirituale este RELATIA de iubire.

Revenind la transformare, nu energia spirituala se transforma in energie materiala, ci energia materiala este o transformare a energiei spirituale.
Natura lumii spirituale este ca orice obiect spiritual este etern, si creeaza dupa "legea dorintei" fara nici un fel de obstacole.
De exemplu cineva vrea sa daruiasca o bratara ca semn al iubirii, aceea bratara este manifestata prin puterea iubirii si nu este diferita de cel care a dorit-o, purtand felul lui de a iubi mai departe, iar el insusi fiind facut din iubire, nu se micsoreaza niciodata.

Aici o explicatie mai greoaie:

Natura eternA a unui obiect (vastu) se nuneSte nitya dharma. Aceasta naturA eternA Asi are originea in structura intrínseca (ghaTana) a obiectelor. Cand obiectele apar datoritA dorinTei lui KriSna, o anumitA naturA este inerentA in structura lor, ca un factor concomitent. Aceasta naturA (dharma) este eternA (nitya).

Aceasta naturA poate apare alteratA sau distorsionatA, in momentul in care apar schimbAri ale funTionalitATii obiectului (in momentul intrarii in lumea materiala), fie prin forTa circumstanTelor, fie datoritA contactului indelungat cu alte obeicte strAine naturii sale.

Cu trecerea timpului acestA naturA distorsionatA se poate fixa Si lua aparenTa permanenTei, ca Si cum ar fi adevArata naturA a acelui obiect.
Aceasta naturA distorsionatA nu este adevArata naturA (svabhAva) a obiectului, ci este achiziTionatA prin asocierea indelungatA cu obeicte strAine
Ea se numeSte NISARGA diferitA de SVABHAVA (adevArata naturA).

CuvAntul Sanskrit vastu este derivat din rAdAcina verbalA sánscrita VAS
care inseamnA “ a exista” sau “ a sAlASui”.
RadAcina verbalA devine substantiv cAnd I se adaugA sufixul TU.
De aceea vastu inseamnA “ ceea ce are existenTA sau este prin sine InsuSi evident”.
ExistA douA tipuri de obiecte: vAstava Si avAstava.
Vastava vastu se referA la obiectele spirituale, transcendente, dincolo de modurile de existenTa ale naturii materiale.
AvAstava vastu se referA la obeicte materiale cum ar fi
dravya (obiecte solide),
guNa (calitATi materiale), s.a.m.d.
Obiectele reale sunt cele ce au existenTA eternA.
Obiectele ireale au numai o existenTA fictivA, aparTinAnd lumii temporare.

Cei care au cunoaStere despre obiecte (vastu – jnana)
pot Sti diferenTa dintre funcTia eternA Si funcTia ocasiónala,
in timp ce aceia cArora le lipseSte Aceasta cunoaStere,
considerA natura achiziTionatA ca fiind natura intrínseca,
si astfel confundA dharma temporarA cu cea eternA.

In primul canto, primul capitol din Srimad Bhagavatam (1.1.2) se spune :
VedyaM vAstavam atra vasu SivadaM

Numai o substanTA care existA cu adevArat,
care are legAturA cu AdevArul Absolut
Si care aduce suprema auspiciune
meritA sA fie cunoscutA.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 17 May 2004, 02:55 PM
Mesaj #8


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



QUOTE (Mihai @ 17 May 2004, 03:25 PM)
Bine ai venit la Han, anadi! han.gif

Bine v-am gasit, iubitilor! wub.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mentosana in cor...
mesaj 17 May 2004, 05:51 PM
Mesaj #9


Black Hat Lurker
****

Grup: Membri
Mesaje: 355
Inscris: 19 April 04
Forumist Nr.: 3.157



anadi, nu am de gand sa dezbat cu tine "ecuatiile materialiste de creare a universului" mai mult decat esti tu dispus sa dezbati cu mine ecuatia lui Schrodinger. Salut cu entuziasm acest topic despre miturile creationiste vedice doar in masura in care sunt o variatie binevenita de la eternele dezbateri despre "Intelligent Design", care sunt, cum se spune, beaten to death.

De fapt nu am de gand sa ma implic pentru moment in nici un fel de discutie despre spiritualitatea vedica, cel putin pana ma familiarizez cu subiectul. Cu toate astea, nu am fost niciodata un chibit cuminte (adica tacut) si am de gand sa exploatez orice punct care poate fi atacat fara sa intram in subtilitatile alegoriei creatiei in viziune vedica.

Acum, despre mecanica quantica, nu stiu ce "evidente" doresti de la mine. Cred ca google e in masura sa te lamureasca destul de repede. La nivel quantic, universul e in mare masura acauzal. Nu numai inceperea existentei particulelor ci o multitudine de alte evenimente se produc fara nici un fel de cauza. Dintr-o data, aceasta "lege" a cauzalitatii de care pomenesti nu mai e chiar o lege, nu? Sincer, cred ca as putea sa combat afirmatia ca "tot ce exista trebuie sa aiba o cauza" prin logica pura. Totusi nu am de gand sa ma bag in silogisme, cred ca e de bun simt sa fii de acord cu mine ca in acest caz ai "burden of proof". Tu esti cel care trebuie sa demonstreze ca tot ce exista nu numai ca are o cauza, dar, dupa cum ai afirmat, trebuie sa aiba una in mod necesar. Desi, acum ca ti-am dat un contraexemplu, cred ca e mai sanatos sa n-o lungim inutil si sa admiti ca legea cauzalitatii nu e nici macar de domeniul metafizicii, ci al fantasticului...

Acest topic a fost editat de Mentosana in corpore sano: 17 May 2004, 05:56 PM


--------------------
plutesc in alcool ca viermele-n tequila
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 17 May 2004, 06:14 PM
Mesaj #10


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



QUOTE (Mentosana in corpore sano @ 17 May 2004, 06:53 PM)
anadi, nu am de gand sa dezbat cu tine "ecuatiile materialiste de creare a universului".


Si totusi se pare ca esti dispus, de vreme ce afirmi ca particule elementare apar din nimic.

Te rog arata ecuatiile care confirma acest lucru, si explica-le.
Eventual arata ce experimente demonstreaza ca particule elementare apar din nimic.
Eventual a se vedea ca acel nimic sunt campuri energetice de mare forta, cat si faptul
ca existenta particulei este determinata de unda emisa (in dualitatea corpuscul-unda).


QUOTE
Desi, acum ca ti-am dat un contraexemplu, cred ca e mai sanatos sa n-o lungim inutil si sa admiti ca legea cauzalitatii nu e nici macar de domeniul metafizicii, ci al fantasticului...


Exemplul tau e o farsa, daca nu demostrezi ce te-am rugat mai sus.
Intr-un limbaj elegant materialist: e o teorie.

Acest topic a fost editat de anadi: 17 May 2004, 06:24 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 17 May 2004, 06:21 PM
Mesaj #11


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



Srimad Bhagavatam 2.5.23 - 24

mahatas tu vikurvāṇād / rajaḥ-sattvopabṛḿhitāt
tamaḥ-pradhānas tv abhavad / dravya-jñāna-kriyātmakaḥ

Principiul naturii materiale (mahatah)
fiind agitat de privirea lui Maha Vishnu (vikurvāṇāt) a dat nastere la
modul de existenta al pasiunii (rajah)
modul de existenta al bunAtATii (sattva) si
modul de existenta al ignorantei (tamah) care fiind inmultit (upabṛḿhitāt), devenid proeminent (pradhānaḥ) a dezvoltat (abhavat),
elementele materiale (dravya)
cunoaSterea materiala (jnana – se citeste ghiana)
activitATile predominant materialiste ( kriyā-ātmakaḥ)

so 'hańkāra iti prokto / vikurvan samabhūt tridhā
vaikārikas taijasaś ca / tāmasaś ceti yad-bhidā
dravya-śaktiḥ kriyā-śaktir / jñāna-śaktir iti prabho

Falsul ego (ahańkāraḥ), care este un produs al agitarii modului de existenta al ignorantei, de catre privirea lui Maha Vishnu, cand se amesteca cu cele trei moduri ale naturii (tridha) se manifesta (samabhut) ca
Puterea de a face elementele materiale (dravya-śaktiḥ)
Puterea de creaTie, de design (kriyā-śaktiḥ)
Puterea de cunoastere (jñāna-śaktiḥ)

Egoul fals este o masina subtila
asemenea unui camp energetic si este
primul invelis care acopera sufletul.

Rolul acestei masini este de a da sufletului o alta identite , un alt ego.
Cu ajutorul acestei masini sufletul se poate identifica cu corpul grosier, precum Si cu alte produse ale acestuia,
produse directe sau indirecte, cum sunt copiii sau in general familia.
Cu cat sufletul este mai cufundat in vartejul lumii materiale, el se va identifica cu casa in care se afla,
cu masina care il poarta la serviciu, cu orasul, tara, cu asociatia sau partidul de care s-a atasat ...
Daca cineva i-a zgiriat masina care il duce la service, zice AU! pentru ca inconstient se identifica chiar si cu o masina de tabla.
Intr-un plan mai subtil sufletul se poate identifica fie cu mintea sau cu inteligenta, devenind foarte ataSat Si mAndru de ideile achiziTionate..
Cogito ergo sum.
Si asta numai datorita egoului fals (ahaMkAr).

Acest topic a fost editat de anadi: 17 May 2004, 06:23 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mentosana in cor...
mesaj 17 May 2004, 06:22 PM
Mesaj #12


Black Hat Lurker
****

Grup: Membri
Mesaje: 355
Inscris: 19 April 04
Forumist Nr.: 3.157



anadi, nu am spus nicaieri ca particulele apar "din nimic". Am spus ca apar fara nici o cauza 50.gif
Nu incerca sa-mi distorsionezi cuvintele.

Daca vrei sa discutam si aparitia "din nimic", nici o problema. Dar teoria cauzalitatii ce legatura are?

Acest topic a fost editat de Mentosana in corpore sano: 17 May 2004, 06:24 PM


--------------------
plutesc in alcool ca viermele-n tequila
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 17 May 2004, 06:32 PM
Mesaj #13


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



Ceva care apare din nimic, inseamna ca nu are nici o cauza.

Acauzal, adica fara nici o cauza,
adica "din ce?" adica din nimic.
nu adica "cum?"
sau nu pot determina cauza. (desi ea exista!)

wub.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mentosana in cor...
mesaj 17 May 2004, 06:47 PM
Mesaj #14


Black Hat Lurker
****

Grup: Membri
Mesaje: 355
Inscris: 19 April 04
Forumist Nr.: 3.157



Vrei, te rog, sa reformulezi? Nu am inteles din argumentul tau decat ca vrei sa deturnezi intrebarea. acauzal e raspunsul la intrebarea "din ce cauza?". Nu "din ce [sursa]?" si nici "cum?" (prin ce procedeu?).
De ce amesteci cauza, metoda si originea energiei/materiei care intra in transformarea ce duce la crearea particulei?




--------------------
plutesc in alcool ca viermele-n tequila
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 17 May 2004, 07:18 PM
Mesaj #15


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



QUOTE (Mentosana in corpore sano @ 17 May 2004, 07:49 PM)
De ce amesteci cauza, metoda si originea energiei/materiei care intra in transformarea ce duce la crearea particulei?

Wirklich?

Priveste despicarea cauzei in patru Dupa logica Aristotelica :
http://www.philosophypages.com/hy/2n.htm#causes

Patru raspunsuri la intrebarea "De ce exista particula"
1. cauza materiala grosiera (din ce este facuta particula)
2. cauza formala (sau modelul dupa care este alcatuita particula)
3. cauza eficienta (sau agentul care impune acea forma)
4. cauza finala (ratiunea exitentei particulei)

Daca raspundem la cele patru variate cu "Nimic"

Atunci nu exista nici o cauza pentru aparitia particulei.
- e facuta din nimic
- nu are nici o forma
- nu are nici o sursa
- nu are nici un rost

Este particula impotriva legii cauzalitatii, fiind exemplu pentru acauzalitatea lumii materiale?mwah1.gif


Nimic nu exista fara sursa.
Atata timp cat particula are "o" sursa nu poti spune ca nu are nici o cauza, sursa fiind una dintre cauze.


Acest topic a fost editat de anadi: 17 May 2004, 07:24 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mentosana in cor...
mesaj 17 May 2004, 08:54 PM
Mesaj #16


Black Hat Lurker
****

Grup: Membri
Mesaje: 355
Inscris: 19 April 04
Forumist Nr.: 3.157



Cu toate acestea, exista particule fara cauza. Desi nu sunt de acord cu definitia pe care o dai pentru cauza (intuitiv, incearca sa vii cu o definitie care sa nu depinda de un sistem filozofic), exista chiar si particule care nu au cauza de genul definit de tine in ultimul post. Aparitia perechilor de particule "virtuale" in vid e un exemplu... Incearca sa cauti cate ceva despre particule "virtuale" si efectul Casimir. Gasesti o multime de chestii despre perechile de particule "virtuale" si in "A brief history of time" sau "The Universe in a Nutshell", ambele de Stephen Hawking.

Stiu ca multe din rezultatele mecanicii quantice sunt total neintuitive (uneori chiar anti-intuitive), dar sunt fapte demonstrate, nu doar logica indoielnica.


--------------------
plutesc in alcool ca viermele-n tequila
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 18 May 2004, 01:24 PM
Mesaj #17


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



QUOTE (Mentosana in corpore sano @ 17 May 2004, 09:56 PM)
Cu toate acestea, exista particule fara cauza. Desi nu sunt de acord cu definitia pe care o dai pentru cauza (intuitiv, incearca sa vii cu o definitie care sa nu depinda de un sistem filozofic), exista chiar si particule care nu au cauza de genul definit de tine in ultimul post. Aparitia perechilor de particule "virtuale" in vid e un exemplu...

1. Te rog defineste aceste particule.
2. Descrie experimentul care le "creeaza in vid" cu subintelesul din nimic, si fara o cauza eficienta?
3. Defineste cauzalitatea dupa... "cum ai vrea tu" sau orice sistem nefilozofic.

4. Ce inseamna "filozofie"?

Acest topic a fost editat de anadi: 18 May 2004, 01:25 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 19 May 2004, 02:05 PM
Mesaj #18


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



Am sa las la o parte cítatele si am sa incerca sa explic mai cursiv procesul creaTiei.

Dupa ce Maha Vishnu care este o expansiune a indirecta a Celui Atoate Atragator, expansiune care se ocupa cu intretinerea lumilor materiale, a creat din corpul sau un fluid transcendental care reprezintA principiul lumilor materiale (mahat tattva), care dupa agitarea sa a produs cele trei moduri ale naturii materiale (bunatate, pasiune si ignoranTa), El a agitat aceste moduri obtinand
din bunatate mintea,
din pasiune inteligenta iar
din ignoranta falsul ego.
Am descris anterior ce este falsul ego. Sa vedem ce este mintea:
Mintea este de asemenea o masina subtila, asemenea unui recipient
care are trei functiuni :GAndire, SimTirea Si Voirea

Prima functiune a mintii este gandirea.
In acest recipient subtil, care este mintea, curg informatiile receptate de organele de simt.
A gandi inseamna a compara. Toate informatiile care curg in minte sunt inmagazinate.
O parte din aceste informatii sunt acceptate si sunt inmagazinate in acele biblioteci mentale cu informatii acceptate,
iar alta parte din informatii sunt respinse ca inacceptabile, dar sunt inmagazinate in acele biblioteci mentale cu informatii respinse.
In momentul in care informatiile respinse devin majoritare si continue, are loc o deplasare de constiinta.
Ce este constiinta? Constiinta este locul atasamentului.
Exemple normale de deplasare a atasamentului sunt in planul schimbarii atasamentelor materiale.
Exemplul extraordinar este in planul schimbarii atasamentului material intr-unul spiritual.
AceastA deplasare in planul spiritual se realizeazA prin Purificare minTii.
Pentru a purifica mintea, trebuiesc purificate organele de simT,
pentru a purifica organele de simT, trebuiesc purificate obiectele organelor de SimT.
De aceea cei ce practicau yoga sau sfinTii, trAiau in pAdure, care este in modul de existenTA al bunAtATii,
trambulina pentru modul de existenTa al bunAtATii pure, Suddha satva - planul spiritual.

A doua functiune a mintii este simtirea.
Aceasta se exprima in atractia sau repulsia fata de obiectul care transmite informatii (sunete, forme, culori, mirosuri, etc) care sunt culese de organele de simt.
Iar aceasta atractie sau repulsie in planul mental se transmite in corpul grosier, mai mult sau mai putin intens, putAnd da naStere emoTiilor.

A treia functiune a mintii este vointa,
Datorita sentimentelor de atractie sau repulsie care sunt transmise in intregul corp
mintea face planuri cum sa obtina obiectul atractiei, sau cum sa evite obiectul ce creaza repulsia.
Mintea e tot timpul ocupatA cu planuri pentru a se bucura de plAceri

Cele trei functiuni ale mintii sunt gandirea, simtirea si vointa

Acest topic a fost editat de anadi: 19 May 2004, 02:06 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 20 May 2004, 06:01 PM
Mesaj #19


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



Am vazut ca din pasiune a fost creata inteligenta.

In concepTia vedicA inteligenTa nu are semnificaTia pe care cunoasterea vestica o acordA acestui cuvAnt. Ea este definitA ca fiind acea maSinA subtilA care acTioneazA ca o instanTA superioarA sancTionAnd hotArArile pe care mintea le ia in planurile ei de a gratifica simturile, Si prin aceasta pe ia insASi.
Realitatea este cA in acest context Parama atma sau Suprasufletul sancTionezA dorinTele Sufletului (atma) care sunt indreptate in afara sa. Aceast proces are loc prin intermediul inteligenTei. In lupta dintre minte Si inteligenTA, de multe ori mintea e cea care invinge, Si ca urmare rezultatele sunt, deSi pentru scurtA duratA satisfAcAtoare, pe termen lung catastrofale, Si duc la degradarea sufletului
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 21 May 2004, 11:34 AM
Mesaj #20


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



Atunci cand Maha Vishnu priveste asupra celor trei guna agitindu-le
- din tama gun (modul ignorantei) este creat ahankar (egoul fals)
- din raja gun (modul pasiunii) este creata buddhi (inteligenta)
- din sattva guna (modul bunatatii) este creata mana (mintea)

De reTinut cA aceasta parte a creaTiei are loc in zona tampon sau zona marginalA, care este Oceanul Cauzal. Universurile materiale incA nu au fost create.
Intai sunt create cArAmizile energetice subtile, informaTionale.

In afara celor trei simturi interne,
1.egoul fals,
2.inteligenta si
3.mintea
exista cel de-al patrulea simt, care nu a fost creat, ci exista etern.
Adica cel de-al patrulea simt nu poate fi transformat de timpul lumii materiale.
Acest simt este sufletul (spiritual) a carei substantA este constiinTa pura.
Constiinta este locul atasamentului.

Cand constiinta este impurA, inseamnA cA sufletul este ATASAT de lumea MATERIALA.
Cand constiinta este pura, inseamna ca sufletul este atasat de bhagavan (Dumnezeu).
DupA ce au fost create cele trei organe de simT interne (ahankar, buddhi Si mana) au fost create organele de SimT externe Si obiectele organelor de simT.

Organele de simT externe au la bazA
falsul ego (egoismul) in combinaTie cu ignoranTa (tama guna) Si pasiunea (raja guna).

Privirea lui Maha ViSnu combinAnd falsul ego cu tama guna a dat naStere la elementul sunet (in cele trei manifestari materiale - madyama, pashyati, vaikhari.
Principiul sunetului este eterul (spaTiul).
Eterul pune la dispozitie spatiul, cAmpul de activitate al aerului vital, al mintii si al simturilor.

Privirea lui Maha ViSnu a combinat sunetul. cu raja (modul de existenTA al pasiunii) Si astfel a luat naStere auzul Si rostirea materialA.
Cu alte cuvinte ele sunt o expresie
a egoismului (ahaMkar) in ignoranTA (tama) Si pasiune (raja).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 24 May 2004, 04:08 PM
Mesaj #21


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



QUOTE (anadi @ 21 May 2004, 12:36 PM)
Privirea lui Maha ViSnu combinAnd falsul ego cu tama guna a dat naStere la elementul sunet (in cele trei manifestari materiale - madyama, pashyati, vaikhari.
Principiul sunetului este eterul (spaTiul).
Eterul pune la dispozitie spatiul, cAmpul de activitate al aerului vital, al mintii si al simturilor.

Privirea lui Maha ViSnu a combinat sunetul. cu raja  (modul de existenTA al pasiunii) Si astfel a luat naStere auzul Si rostirea materialA.
Cu alte cuvinte ele sunt o expresie
a egoismului (ahaMkar) in ignoranTA (tama) Si pasiune (raja).

Simptomatic este faptul cA yoghinii care practicA yoga cu opt trepte (aStanga yoga) uneori denumitA Si yoga misticA, (in forma ei prescurtatA hatha yoga- yoga cu 4 trepte) datoritA dezvoltArii aSa numitor puteri mistice, considerA accesul la sunetul informatic din akaSa (eter) ca fiind o mare realizare.
FArA indoialA din punct de vedere al materialiStilor (grosieri) acest lucru este extraordinar, Si demn de a fi cAutat.
Pentru un transcendentalist acest lucru nu are nici o valoare, adicA nu prezintA nici un interes, pentru cA eterul nu este decAt o expresie a egoismului in ignoranTA.
In "arhivele" sale nu este decAt o inregistrare a viitorului Si trecutului (din punct de vedere al observatorului) acestei lumi trecAtoare.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 26 May 2004, 11:57 AM
Mesaj #22


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



Prana, Aerul, SimTul tactil

Organele de simT externe au la bazA
falsul ego (egoismul) in combinaTie cu
ignoranTa (tama) Si pasiunea (raja).

Privirea lui Maha ViSnu combinAnd falsul ego cu ignoranta Si sunetul a dat naStere la elementul aer.
Principiul aerului este prana sau forTa vitalA.
Ca urmate in prana exista mai mult egoism (falsul ego) si mai multA ignoranta (tama gun) decat in sunet.
Cei care practicA aStanga (cu 8 trepte) yoga, au pe cea de-a patra treaptA exerciTii de control al forTei vitale (prana – yama) prin care cele 8 tipuri de aer ce controleazA energiile subtile si grosiere din corpul material sunt disciplinate.

Maha Vishnu agitAnd aerul sub influenTa modului de exstenTA al pasiunii da naStere simTului táctil.
Deci pipAitul are in el mai multA pasiune, ingnoranTA Si egoism decAt auzul.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 27 May 2004, 08:21 PM
Mesaj #23


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



Focul, Forma, Vazul

Organele de simT externe au la bazA
falsul ego (egoismul) in combinaTie cu
ignoranTa (tama guna) Si pasiunea (raja guna).

Privirea lui Maha ViSnu combinAnd falsul ego cu ignoranta (tama) Si aerul a dat naStere la elementul foc.
Ca urmate in foc exista mai mult egoism (falsul ego) si mai multA ignoranta (tama gun).
Principiul focului este forma.

Maha Vishnu agitAnd focul sub influenTa modului de exstenTA al pasiunii da naStere simTului vAzului.
Deci vAzul are in el mai multA pasiune, ingnoranTA Si egoism decAt pipAitul.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 28 May 2004, 08:32 PM
Mesaj #24


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



Apa, Gustul, SimTul Gustului


Privirea lui Maha ViSnu combinAnd falsul ego cu tama guna Si focul a dat naStere la elementul apa.
Ca urmate in apa exista mai mult egoism (falsul ego) si mai multA ignoranta (tama gun).
Principiul apei este Gustul.

Maha Vishnu agitAnd apa sub influenTa modului de exstenTA al pasiunii da naStere simTului gustului.
Deci gustul are in el mai multA pasiune, ingnoranTA Si egoism decAt vAzulul.


PAmAntul, Mirosul, SimTul Mirosului


Privirea lui Maha ViSnu combinAnd falsul ego cu tama guna Si apa a dat naStere la elementul "PAmAnt".
Ca urmate in pAmAnt exista mai mult egoism (falsul ego) si mai multA ignoranta (tama gun).
Principiul pAmAntului este Mirosul.

Maha Vishnu agitAnd pAmAntul sub influenTa modului de exstenTA al pasiunii da naStere simTului mirosului.

Prima parte a creaTiei aratA modul cum au fost create "cArAmizile" lumii materiale cAt Si natura lor intrinsecA.
ScurtA schemA:
Lumea spiritualA (Maha Vishnu) -> 1.
1.Principiul lumii materiale Pradhan. Pradhan-> karana-jala (oceanul cauzal sau raul de despartire viraja)
2.karana-jala ->Triguna (bunAtate, pasiune, ignoranTA)

3.BunAtate -> Mintea
4.Pasiune -> InteligenTa
5.IgnoranTA -> Falsul ego

6.IgnoranTA + Falsul ego ->Sunet ->SpaTiu
7.Sunet + Pasiune -> SimTul auzului,vorbirii

8.IgnoranTA + Falsul ego + Sunet ->aer -> prana
9.Aer + Pasiune -> SimTul tactil

10.IgnoranTA + Falsul ego + Aer->Foc ->Forma
11.Foc + Pasiune -> SimTul vederii

12.IgnoranTA + Falsul ego + Foc -> Apa -> Pricipiul Gust
13.Apa + Pasiune -> SimTul gustului

14.IgnoranTA + Falsul ego + Apa -> PamAntul -> Mirosul
15.PamAnt + Pasiune -> SimTul mirosului



Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 2 Jun 2004, 10:34 PM
Mesaj #25


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



narayanah sa bhagavan
apas tasmat sanatanat
avirasit karanarno
nidhih sankarsanatmakah
yoga-nidram gatas tasmin
sahasramsah svayam mahan
(Brhama Samhita Capitolul 5 Versul 12)

AcelaSi Maha-Vishnu, este adresat sub numele Narayan, in aceastA lumea temporaA.
Din aceastA persoanA a apArut marea expansiune fluidA spiritualA a Oceanului Cauzal (karanarno). Aceasta parte subiectivA (Maha Vishnu) este o expansiune a Domnului Shankarshan care se aflA in cerul spiritual (paravyoma), lAcaSul Celui Suprem Care Se DesfatA (purusha), care are mii de expansiuni subiective. Maha Vishnu se “odihneSte” in starea de somn divin (yoga – nidra) in “apele” Oceanului Cauzal. (“visAnd” lumile materiale).

Acest topic a fost editat de anadi: 2 Jun 2004, 10:34 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
contraste
mesaj 11 Jun 2004, 10:44 AM
Mesaj #26


Forumista Poeta
******

Grup: Membri
Mesaje: 6.500
Inscris: 20 April 04
Forumist Nr.: 3.171



Anadi, te rog frumos, manata fiind de falsul meu ego, si vazand cat de bine te pricepi la sutre, denumeste-mi si mie chacrele si folosinta lor, aici sau pe privat. Multumesc.


--------------------
Traieste ca si cum ai muri maine.
Invata ca si cum ai trai vesnic.

Indira Gandhi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 15 Jun 2004, 08:34 AM
Mesaj #27


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



„Creatia elementara, a componentelor naturii materiale (falsul ego, minte, inteligenta, spatiu-sunet, aer-atingere, foc-forma, apa-gust, pamant-miros, auzul, pipaitul, vazul, gustul, mirosul) este denumita sarga, iar urmatoarea faza a creatie (in care Personalitatea Suprema a lui Dumnezeu nu mai este direct implicata) se numeste vi-sarga (creatia pasionala).”
(Srimad Bhagavatam 2.10.3)

Creatia are loc in mod ciclic, fiind urmata de distrugere (se afirma in Veda).
Sufletele care dupa distrugerea lumii materiale nu au atins eliberarea de natura materiala, intra inapoi in corpul lui Maha Vishnu.
Iar la noua creatie ele isi reiau activitatile de acolo de unde le-au lasat. Aceasta explica si crearea instantanee a diferitelor specii, care corespund unor anumite stari de constiinta (sau atasament). In Veda constiinta este descrisa ca fiind locul atasamentului.
Aceste fiinte, sunt musterii vechi ai lumii materiale, care isi aduc destinul prefigurat de activitatile lor din creatiile anterioare in noua creatie.

In afara de acesti musterii vechi, apar si musterii noi.
Musterii noi nu sunt aruncati direct in “lumea” materiala. Lor li se da posibilitatea sa aleaga intre lumea spirituala si cea materiala. De aceea faptul ca noi ne aflam in lumea materiala se datoreaza alegerii proprii, pentru ca fiinta (jiva) este dotata cu energia independentei (sau a liberului arbitru) – shatantra shakti.
Cu cat fiinta (jiva) intra in specii de viata inferioare, posibilitatea sa de a alege, shatantra shakti, este mai acoperita de natura materiala, adica este mai putin manifesta.

Initial fiintele sunt pozitionate in oceanul cauzal, sau zona marginala, care se afla intre lumea spirituala si cea materiala, de aceea fiintele se mai numesc energia marginala a Domnului (tata-shta shakti). Cei care “cad” pentru prima data in lumea materiala pentru a putea actiona in lumea materiala li se da un costum material (facut din fals ego, minte, inteligenta, spatiu, aer, …) care este in modul de existenta al bunatatii, adica foarte putin influentat de pasiune si ignoranta, aceasta avand loc datorita dorintei lor de a gusta placerile acestei lumi materiale, neglijand serviciul iubirii catre Personalitatea Suprema a lui Dumnezeu, care exista in lumea spirituala, (ceea ce reprezinta o ofensa la adresa lui Dumnezeu). Daca insa fiinta prin asociere cu alte fiinte care se afla in modul de existenta al pasiunii si ignorantei, “se degradeaza” ea va lua in urmatoarea manifestare costume materiale care apartin speciilor inferioare care sunt influentate de aceste moduri ale naturii materiale, si sunt din ce in ce mai puternic controlate de energia materiala.
Cu cat fiinta este mai detasata de natura materiala, cu atat mai mult ea scapa de sub controlul acestei naturi. Atunci se spune ca fiinta are puteri mistice.

“Atunci cand fiinta impreuna cu destinul ei (karma) intra ca intr-o stare de somn (shushupti) in corpul lui Maha Vishnu, aceasta se numeste, retragerea Manifestarii cosmice (materiale).
Eliberarea (din lumea materiala) este acea stare in care fiinta s-a despartit de corpul grosier si subtil.”
(Srimad Bhagavatam 2.10.6)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 1 Jul 2004, 01:41 PM
Mesaj #28


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



In Brahma samhita 5.47 BrahmA (prima fiinta din universul material) spune:

yaH kAranArNava-jale bhajati sma yoga nidram
ananta jagad aNda saroma kUpaH
AdhAra Saktim avalambya parAM sva mUrtiM
govindam Adi puruSaM tam ahaM bhajAmi

Eu il venerez pe Govinda (Nume sub care Krishna este cunoscut in Vrindavan),
care este Domnul original (Adi purusham). El s-a asezat in oceanul cauzal (kAranA-rNava-jale )
sub forma unei expansiuni partiale (karana Vishnu)
in starea divina de somn treaz (yoga nidram).
Din porii sai ies universuri ce plutesc in oceanul cauzal.

In Brahma samhita 5.48 BrahmA spune:

yasyakka niSavasita kAlam athAvalambya
jivanti loma vilajA jagad nNDa nAthAH
viSNur mahAn sa iha yasya kAla viSezo
govindam Adi puruSaM tam ahaM bhajAmi

Eu il venerez pe Govinda, care este Domnul original (Adi purusham). Toate universurile exista numai pe durata unei respiratii a expansiunii Sale partiale, Marele Vishnu (viSNur mahAn).


Acest topic a fost editat de anadi: 1 Jul 2004, 04:45 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 4 Jul 2004, 12:50 PM
Mesaj #29


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



ComentAnd versul 33 din Capitolul 5 din Canto 2 din Srimad Bhagavatam

tadA saMhatya cAnyonyaM
bhagavac-chakti-coditAH
sad-asattvam upAdAya
cobhayaH sasRjur hy adaH

Astfel cAnd toate acestea au fost asamblate prin forTele energetice ale Supremei PersonalitATi a lui Dumnezeu, acestea universuri au fost manifestate, acceptAnd atAt cauzele primare cAt Si cele secundare ale creaTiei.

Srila Bhaktivedanta Svami spune:

”In acest vers este clar menTionat faptul cA Personalitatea SupremA a lui Dumnezeu, isi exercitA diferitele Sale energii in cadrul creaTiei. Aceasta nu inseamnA cA El insusi se treansformA in creaTia materialA. El se extinde, prin diferitele Sale energii, precum Si cu ajutorul formelor Sale plenare. Intr-un colT al cerului spiritual al strAlucirii brahma-jiyoti, un nor spiritual apare uneori, iar aceastA regiune este numitA mahat tattva, al cArei fluid este numit Oceanul Cauzal (karana jala). In timp ce Maha ViSNu se aflA in yoga nidra in Oceanul Cauzal, nenumArate universuri apar odatA cu respiraTia Acestuia. Aceste universuri se adunA asemenea unor ciorchini, plutind in Oceanul Cauzal. Ele existA numai pe durata unei expiraTii a lui Maha ViSNu. In fiecare glob universal, acelaSi Maha ViSnu intrA sub forma lui Garbho-daka ViSNu, lasA un fluid din corpul sAu ce umple pe jumAtate universul Si creeazA doar prin dorinTa Sa o altA forma a Sa, Ananta Shesha, pe care se intinde.
Din buricul Sau apare o floare de lotus subtilA.”

Pentru detalii vezi:

http://srimadbhagavatam.com/2/5/33/en

In Brahma samhita 5.47 BrahmA (prima fiinta din universul material) spune:

yaH kAranArNava-jale bhajati sma yoga nidram
ananta jagad aNda saroma kUpaH
AdhAra Saktim avalambya parAM sva mUrtiM
govindam Adi puruSaM tam ahaM bhajAmi

Eu il venerez pe Govinda (Nume sub care Krishna este cunoscut in Vrindavan),
care este Domnul original (Adi purusham). El s-a asezat in oceanul cauzal (kAranA-rNava-jale )
sub forma unei expansiuni partiale (karana Vishnu)
in starea divina de somn treaz (yoga nidram).
Din porii sai ies universuri ce plutesc in oceanul cauzal.

Acest topic a fost editat de anadi: 4 Jul 2004, 12:55 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gio19ro
mesaj 4 Jul 2004, 01:28 PM
Mesaj #30


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.656
Inscris: 6 March 03
Forumist Nr.: 21



Anandi, am o intrebare, ce greutati intampini in executarea procedeului copy/paste de iti ies postararile asa de aiurea si de enervante la citit?
Pe la mijlocul propozitiilor cat si a cuvintelor ne trezim cu litere mari!!!
Eu ti-as citi postarile, chiar si realizate prin procedeul copy/paste daca nu m-ar zgaria pe ochi

Edit: Chiar si cele in sanscrita le-as citi, dar sunt "varza"!

Acest topic a fost editat de gio19ro: 4 Jul 2004, 06:47 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 5 Jul 2004, 12:31 PM
Mesaj #31


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



Dupa ce Maha Vishnu a creat universurile materiale care ies din respiratia sa, El insusi se multiplica si intra in fiecare univers sub forma lui Garbo-dhaka-Vishnu.
Srimad Bhagavatam Canto 1 Cap.2 Vers 30-31

sa evedaḿ sasarjāgre / bhagavān ātma-māyayā
sad-asad-rūpayā cāsau / guṇamayāguṇo vibhuḥ

La inceputul creatiei (agre) Personalitatea Supreama a lui Dumnezeu (bhagavAn) a creat (sasarja) cauza lumii materiale (sat) si efectul ei (asat) din energiea sa interna-spirituala (atma-myaya) care au prins forma (rupaya) aceasta (idam). Acelasi Domn (asau) care este Absolut (vibhuh) nu este afectat (agunah) de modurile naturii materiale (guna maya)

tayā vilasiteṣv eṣu / guṇeṣu guṇavān iva
antaḥ-praviṣṭa ābhāti / vijñānena vijṛmbhitaḥ

El a intrat (praviStah) inauntrul (antah) lumii modurilor naturii materiale (guneSu) – sub forma lui garbo-daka Vishnu-, si desi El actioneaza (vilasiteSu), El nu este afectat (gunavAn) de ele (tayA) -modurile materiale, ci apare (abatí) absolut iluminat (vijṛmbhitaḥ de realizarea cunoasterii transcendentale (vi-jnan-ena).

PS
Versurile in limba sanskrita sunt scrise conform transliterarii Harward Kyoto, care foloseste majuscule pentru anumite litere ce nu se afla in limbile actuale.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
gio19ro
mesaj 5 Jul 2004, 01:24 PM
Mesaj #32


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.656
Inscris: 6 March 03
Forumist Nr.: 21



Chiar daca spre deosebire de alfabetul latin, cel sanscrit are 49+1 de litere, datorita faptului ca totusi se face o transcriere dupa regula fonetica, gasesc normal ca transcrierea sa se faca fara majuscule in mijlocul cuvantului.
Cine este interesat de astfel de amanunte poate compara textul transcris in alfabetul latin direct cu cel in sanscrita, nu e nevoie de astfel de licente gramaticale care zgarie retina.
Mai ales daca textul este voluminos si lung, devine deranjant si obositor la un moment dat.

Acest topic a fost editat de gio19ro: 5 Jul 2004, 01:25 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 5 Jul 2004, 01:48 PM
Mesaj #33


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



QUOTE (gio19ro @ 5 Jul 2004, 02:26 PM)
Chiar daca spre deosebire de alfabetul latin, cel sanscrit are 49+1 de litere, datorita faptului ca totusi se face o transcriere dupa regula fonetica, gasesc normal ca transcrierea sa se faca fara majuscule in mijlocul cuvantului.
Cine este interesat de astfel de amanunte poate compara textul transcris in alfabetul latin direct cu cel in sanscrita, nu e nevoie de astfel de licente gramaticale care zgarie retina.
Mai ales daca textul este voluminos si lung, devine deranjant si obositor la un moment dat.

Este o chestiune de obisnuinta.
La inceput ce e drept e mai neobisnuit.
Dupa cativa ani devine o a doua natura.
Aller Anfang ist schwer.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 7 Jul 2004, 07:50 PM
Mesaj #34


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



De asemenea in Srimad Bhagvatam 2.5.34-35 se afirma ca Maha Visnu a intrat in toate acele universuri animandu-le:

varSa-pUga-sahasrAnte
tad aNDam udake Sayam
kAla-karma-svabhAva-stho
jivo ’jivam ajivayat

Astfel toate universurile au rAmas mii de eoni in apa (Oceanului Cauzal), iar Domnul fiinTelor (vii) a intrat in fiecare din ele, fAcAndu-le sA fie animate.

sa eva puruzas tasmAd
aNDaM nirbhidya nirgataH
sahasrorv-aNghri-bAhv-akzaH
sahasrAnana-SérzavAn

Domnul [MahA-ViSNu], deSi intins in Oceanul Cauzal, s-a expansionat si a ieSit din acesta, sub forma expansiunii HiraNya – garbha (Domnul oceanului garbha, ce se aflA pe fundul fiecArui univers), Si a intrat in fiecare univers asumand forma universala virAT-rUpa, cu mii de picioare Si mAini, guri si capete.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gio19ro
mesaj 7 Jul 2004, 11:17 PM
Mesaj #35


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.656
Inscris: 6 March 03
Forumist Nr.: 21



Iar Yoga Tattva Upanishad spune ca Adevarul nu se gaseste in shastre, adica in scrieri.
Shastrele au rolul lor in ghidarea individului dar o scriere, carte, invatatura nu poate cuprinde Necuprinsul, Infinitul.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 8 Jul 2004, 12:49 PM
Mesaj #36


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



QUOTE (gio19ro @ 8 Jul 2004, 12:19 AM)
Iar Yoga Tattva Upanishad spune ca Adevarul nu se gaseste in shastre, adica in scrieri.
Shastrele au rolul lor in ghidarea individului dar o scriere, carte, invatatura nu poate cuprinde Necuprinsul, Infinitul.

Shastra (scripturile) nu spun Adevarul?
Ele spun adevarul. Dar acel adevar poate fi inteles numai daca este auzit de la persoanele care au realizat acel adevar.
Dar aceasta nu inseamna ca scripturile sunt minicinoase.

Scripturile vin direct de la Personalitatea Suprema a lui Dumnezeu si au fost trasmise prin intermediul sunetului transcendental, in inima celor care au atins calitatea de a deveni recipienti ai milei Personalitatii Supreme, prin puritatea atinsa.
Adevarul acestor scripturi nu are mare valoare, daca nu este urmat de realizarea acestui adevar.
Jnana (Cunoasterea transcendentala) are cu adevarat valoare cand este urmata de vi-jnana, realizarea acelei cunoasteri.



svataù-siddho vedo hari-dayita-vedhaù-prabhåtitaù
pramäëaà sat-präptaà pramiti-viñayän tän nava-vidhän
tathä pratyakñädi-pramiti-sahitaà sädhayati naù
na yuktis tarkäkhyä praviçati tathä çakti-rahitä
DaSa-müla (1)

“Vedele care sunt evidente prin ele insele (svataù-siddho), si au fost primite in scoala disciplica sampradAya prin lantul neintrerupt de maestri spirituali realizati, guru-paramparA, care sunt recipienti ai milei lui Sri Hari cum ar fi Brahmä si altii, sunt cunoscute ca evidenta transmisa prin CUVANTUL transcendental ämnäya-väkya. Cele noua concluzii privind principiile filozofice prameya-tattvas sunt stabilite de catre aceste ämnäya-väkyas cu ajutorul altor evicente, pramanas, care urmeza ghidarea scripturii, Sastras, cum ar fi evidentele obtinuta din perceptia directa (pratyaksha). Rationamentul care se bazeaza numai pe logica este schiop in prinvinta problemelor de evaluare a subiectelor transcendentale, de vreme ce logica si argumentarea nu au acces in domeniul spiritual.”


Este vre-o evidenta, ca instructiunile pe care Brahma le-a primit de la Sri Krishna in inima sa, au fost trasmise mai departe prin succesiunea disciplica?

brahmä devänäà prathamaù sambabhüva
viçvasya karttä bhuvanasya goptä
sa brahma-vidyäà sarva-vidyä-pratiñöhäm
atharväya jyeñöha-puträya präha

Brahmä, care este creatorul intregului univers, si este protectorul lumilor, a fost primul semizeu care a aparut. El a trasmis instructiuni complete despre cunoasterea transcendentala
brahma-vidyä, baza intregii cunoasteri, fiului sau mai in varsta, Atharva.

De asemenea se spune in Mundaka UpaniSad (1.2.13),

yenäkñaraà purusaà veda satyaà
proväca täà tattvato brahma-vidyäm

Brahma-vidyä este cunoasterea care reveleaza adevarul despre forma, svarüpa, lui
para-brahma, indestructibilul Suprem (uttama) Purusha (Cel ce se bucura de placere) Purushottama.

Exista vre-o evidenta ca sfintii intelepti Rishis care au compilat scripturile
smriti-shastras au dat in ele o explicatie corecta a Vedelor?

Evidenta poate fi gasita in Srimad-Bhägavatam (11.14.3-4),
coroana pretioasa a tuturor scripturilor shastras.

kälena nañöä pralaye väëéyaà veda-saàjnitä
mayädau brahmaëe proktä dharmo yasyäà mad-ätmakaù
tena proktä sva-puträya manave pürva-jäya sä
tato bhågv-ädayo ’gåhëan sapta brahma-maharñayaù

Sri Bhagavän (Personalitatea Suprema a lui Dumnezeu) spuse,
“Datorita influentei timpului, Vedele care contin instructiunile Mele privind bhägavata-dharma (datoria transcendenatala care descrie adevarata natura a fintei si relatiei ei cu Dumnezeu) au fost pierdute cand a avut loc distrugerea cosmica. La inceputul urmatoarei zi a lui Brahma, brähma-kalpa (cand sistemele planetare inferioare sunt recreate), l-am instruit din nou pe Brahma in aceeasi cunoastere vedica, iar Brahma l-a instruit la randul sau pe Manu (parintele omenirii) in cunoasterea Vedica, iar Manu i-a instruit pe cel 7 Rishis, condusi de Bhrigu.”

Acest topic a fost editat de anadi: 8 Jul 2004, 09:31 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 9 Jul 2004, 07:39 PM
Mesaj #37


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



„Creatia elementara, a componentelor naturii materiale (falsul ego, minte, inteligenta, spatiu-sunet, aer-atingere, foc-forma, apa-gust, pamant-miros, auzul, pipaitul, vazul, gustul, mirosul) este denumita sarga, iar urmatoarea faza a creatie (in care Personalitatea Suprema a lui Dumnezeu nu mai este direct implicata) se numeste vi-sarga (creatia pasionala).”
(Srimad Bhagavatam 2.10.3)

Creatia are loc in mod ciclic, fiind urmata de distrugere.
Sufletele care dupa distrugerea lumii materiale nu au atins eliberarea din natura materiala, intra inapoi in corpul lui Maha Vishnu.
Iar la noua creatie ele isi reiau activitatile de acolo de unde le-au lasat. Aceasta explica si crearea instantanee a diferitelor specii, care corespund unor anumite stari de constiinta (sau atasament). In Veda constiinta este descrisa ca fiind locul atasamentului.
Aceste fiinte, sunt musterii vechi ai lumii materiale, care isi aduc destinul prefigurat de activitatile lor din creatiile anterioare in noua creatie.

In afara de acesti musterii vechi, apar si musterii noi.
Musterii noi nu sunt aruncati direct in “lumea” materiala. Lor li se da posibilitatea sa aleaga intre lumea spirituala si cea materiala. De aceea faptul ca noi ne aflam in lumea materiala se datoreaza alegerii proprii, pentru ca fiinta (jiva) este dotata cu energia independentei (sau a liberului arbitru) – shatantra shakti.
Cu cat fiinta (jiva) intra in specii de viata inferioare, posibilitatea sa de a alege, shatantra shakti, este mai acoperita de natura materiala, adica este mai putin manifesta.

Initial fiintele sunt pozitionate in oceanul cauzal, sau zona marginala, care se afla intre lumea spirituala si cea materiala, de aceea fiintele se mai numesc energia marginala a Domnului (tata-shta shakti). Cei care “cad” pentru prima data in lumea materiala pentru a putea actiona in lumea materiala li se da un costum material (facut din fals ego, minte, inteligenta, spatiu, aer, …) care este in modul de existenta al bunatatii, adica foarte putin influentat de pasiune si ignoranta, aceasta avand loc datorita dorintei lor de a gusta placerile acestei lumi materiale, neglijand serviciul iubirii catre Personalitatea Suprema a lui Dumnezeu, care exista in lumea spirituala, (ceea ce reprezinta o ofensa la adresa lui Dumnezeu). Daca insa fiinta prin asociere cu alte fiinte care se afla in modul de existenta al pasiunii si ignorantei, “se degradeaza” ea va lua in urmatoarea manifestare costume materiale care apartin speciilor inferioare care sunt influentate de aceste moduri ale naturii materiale, si sunt din ce in ce mai puternic controlate de energia materiala.
Cu cat fiinta este mai detasata de natura materiala, cu atat mai mult ea scapa de sub controlul acestei naturi. Atunci se spune ca fiinta are puteri mistice.

“Atunci cand fiinta impreuna cu destinul ei (karma) intra ca intr-o stare de somn (shushupti) in corpul lui Maha Vishnu, aceasta se numeste, retragerea Manifestarii cosmice (materiale).
Eliberarea (din lumea materiala) este acea stare in care fiinta s-a despartit de corpul grosier si subtil.”
(Srimad Bhagavatam 2.10.6)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 15 Jul 2004, 12:07 PM
Mesaj #38


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



QUOTE
Dupa ce Maha Vishnu a creat universurile materiale care ies din respiratia sa, El insusi se multiplica si intra in fiecare univers sub forma lui Garbo-dhaka-Vishnu.
Srimad Bhagavatam Canto 1 Cap.2 Vers 30

sa evedaḿ sasarjāgre / bhagavān ātma-māyayā
sad-asad-rūpayā cāsau / guṇamayāguṇo vibhuḥ

La inceputul creatiei (agre) Personalitatea Supreama a lui Dumnezeu (bhagavAn) a creat (sasarja) cauza lumii materiale (sat) si efectul ei (asat) din energiea sa interna-spirituala (atma-myaya) care au prins forma (rupaya) aceasta (idam). Acelasi Domn (asau) care este Absolut (vibhuh) nu este afectat (agunah) de modurile naturii materiale (guna maya)


Aceasta afirmatie din Maha Purana - Srimad Bhagavatam este confirmata de doua ori in Sri Brahma Samhita 5.47-48, rugaciunile Domnului Brahma (prima fiinta din universul material) :

yaH kAranArNava-jale bhajati sma yoga nidram
ananta jagad aNda saroma kUpaH
AdhAra Saktim avalambya parAM sva mUrtiM
govindam Adi puruSaM tam ahaM bhajAmi

Eu il venerez pe Govinda (Nume prin care este adresat Sri Krishna in Vrindavan), care este Domnul original (Adi purusham). El s-a asezat in oceanul cauzal (kAranA-rNava-jale )
sub forma unei expansiuni partiale (karana Vishnu)
in starea divina de somn treaz (yoga nidram).
Din porii sai ies universuri ce plutesc in oceanul cauzal.


yasyakka niSavasita kAlam athAvalambya
jivanti loma vilajA jagad nNDa nAthAH
viSNur mahAn sa iha yasya kAla viSezo
govindam Adi puruSaM tam ahaM bhajAmi

Eu il venerez pe Govinda, care este Domnul original (Adi purusham). Toate universurile exista numai pe durata unei respiratii a expansiunii Sale partiale, Marele Vishnu (viSNur mahAn).

Srimad Bhagavatam Canto 1 Cap.2 Vers 31
tayā vilasiteṣv eṣu / guṇeṣu guṇavān iva
antaḥ-praviṣṭa ābhāti / vijñānena vijṛmbhitaḥ

El a intrat (praviStah) inauntrul (antah) lumii modurilor naturii materiale (guneSu) – sub forma lui garbo-daka Vishnu-, si desi El actioneaza (vilasiteSu), El nu este afectat (gunavAn) de ele (tayA) -modurile materiale, ci apare (abatí) absolut iluminat (vijṛmbhitaḥ de realizarea cunoasterii transcendentale (vi-jnan-ena).



Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 16 Jul 2004, 08:58 PM
Mesaj #39


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



BrahmA spune in rugaciunile sale, de la inceputul creatiei (Brahma Samhita 5.7):

“Govinda nu se asociaza niciodata cu energia Sa iluzorie,
dar ea este locul unde o parte din jocurile sale au loc,
ea nefiind complet separata de El.
Govinda se asociaza cu RamA, energia Sa spiritualA, in jocuri amoroase.
Atunci cand El creeaza lumea materiala, sub forma lui Maha Vishnu,
isi arunca privirea asupra ei, agitand-o cu energia timpului material.


Acest topic a fost editat de anadi: 16 Jul 2004, 09:03 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 18 Jul 2004, 10:14 AM
Mesaj #40


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



Energia iluzorie, maha-maya nu are contact direct cu Sri Krishna, ci un contact indirect.
Maha-Vishnu, care este cauza eficienta a lumii materiale,
si se afla intins in Oceanul Cauzal (Karana Jala),
este o portiune plenara a unei alte forme a lui Sri Krishna, numita Maha-Shankarshan,
care are locul Sau in regiunea lumii spirituale numita Maha Vaikuntha,
sfera in care dulceata lui Sri Krishna este acoperita de opulenta Sa.
In aceasta zona a lumii spirituale nu exista o relatie intima cu Bhagavan Sri Krishna.
Aici El este in general cunoscut sub numele de Narayan.

Chiar si cand isi arunca privirea asupra energiei iluzorii,
Maha-Vishnu nu are nici un contact cu energia materiala iluzorie,
pentru ca energia spirituala RamA indeplineste functia privirii Sale,
sub forma energiei sale nepoluate (de modurile naturii materiale) atot supusa.
Energia iluzorie, ca servitoare a energiei spirituale RamA ,
serveste portiunea plenara manifestata a lui Dumnezeu care este impreuna cu RamA,
Energia timpului reprezinta forta activitatii si instrumentalitatii lui RamA.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 21 Jul 2004, 09:44 PM
Mesaj #41


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



Pentru o mai buna intelegere a creaTiei vom explica natura timpului universal in relatie cu sistemele planetare pamantesti.
Timpul este impartit in cicluri sau yuga (ere).

Exista o erA mica ce dureaza 2000 de ani terestri. Axa terestra, sta timp de 2000 de ani intr-un semn astrologic (zodiacal), dupa care se misca in urmatorul semn. Acum axa terestra se muta in urmatorul semn (din pesti in VarsAtor), care corespunde unui anumit tip de atasament (conStiinTA).
Un ciclu complet dureaza 12x 2000 = 24 0000 ani terestri, in care axa terestra parcurge intregul zodiac.

In afara acestui ciclu, exista Marele ciclu, care corespunde revolutiei intregului sistem solar in jurul soarelui central al galaxiei, Steaua Polara (Druhva-loka).

In acest ciclu existA 4 ere care nu sunt egale ca durata. Era actuala care conform Astrologiei Vedice a inceput acum 5 096 de ani se numeste KALI YUGA, era certurilor si a ipocriziei. Aceasta erA dureaza cel mai putin, si anume 432 000 ani terestri.
La inceputul acestei ere, media duratei de viata a fiinTelor umane este de 100 de ani, dupa care va scade treptat, iar la sfArsitul erei devenid doar o zecime din aceasta.
La fel si toate caracteristicile grosiere si subtile ale tuturor fiinTelor.
In aceasta era este descris faptul ca modalitate de realizare a naturii spirituale este incantarea numelui sfAnt al Domnului.

Inainte de aceasta erA a fost era numita DWAPARA YUGA, in care 50% din calitatile unei fiinte umane civilizate , erau prezente in marea masa de oamneni. Iar durata medie de vArsta e descrisa la 1000 de ani.
( In culegerea de carti numita biblie, in geneza, sunt descrise persoane care au vArste de sute de ani, de aceea tind sa cred ca acea descriere se refera mai degraba la sfArsitul lui DWAPARA YUGA.) Oamenii acelei vremii sunt descriSi ca fiind uriaSi in comparatie cu cei din Kali Yuga. Modalitatea de realizare a naturii spirituale pentru marea masa de oameni este venerarea ZietAtii Personalitatii Supreme a Domnului in Templu. Aceasta erA dureaza 864 000 de ani.

Inainte de DWAPARA YUGA este TRETA YUGA, in care 75% din calitatile unei fiinte umane civilizate, erau prezente in marea masa de oamneni. Durata medie de viata e de 10 000 de ani, iar procedeul de realizare spirituala este Ceremonia SacrificialA. Aceasta era dureaza
1 296 000 de ani.

Era anterioara se numeste KRITA (SATYA) YUGA, era bunAtATii, a AdevArului si Virtutii.
Aceasta erA dureazA 1 728 000 de ani tereStri. Oamenii trAiesc 100 000 de ani, iar modalitatea de realizare spirituala este meditatia yoghina.

Pentru ca un suflet sa se nasca in KRITA (SATYA) YUGA, trebuie sa aiba o conStiinTA in modul de existenta al bunAtATii.
Bineinteles cele patru modalitati de realizare spirituala sunt prezente in toate cele patru ere, dar de exemplu in kali yuga folosirea metodei meditatiei din era bunatatii si a adevaruui (Satya Yuga) este deosebit de dificila.

Acest ciclu de 4 yuga se numeste Maha yuga.
1000 de astfel de Maha yuga reprezintA o zi din viata lui BrahmA.
Si tot atat dureaza si noaptea sa, adica 4,320,000,000 de ani
Brahma traieste pe planeta sa 100 de ani care corespund la 311,040,000,000,000 de ani tereStri.
Dupa care universul este absorbit de Maha Vishnu.

Acest topic a fost editat de anadi: 21 Jul 2004, 09:45 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gio19ro
mesaj 21 Jul 2004, 10:23 PM
Mesaj #42


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.656
Inscris: 6 March 03
Forumist Nr.: 21



QUOTE (anadi @ 21 Jul 2004, 10:57 PM)
Dupa care universul este absorbit de Maha Vishnu.

Maha Vishnu care la un moment dat va fi si el absorbit de Rudra-Siva, care la un moment dat va fi si el absorbit de Isvara, care la un moment dat...etc
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 28 Jul 2004, 04:01 PM
Mesaj #43


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



QUOTE (gio19ro @ 21 Jul 2004, 11:36 PM)
Maha Vishnu care la un moment dat va fi si el absorbit de Rudra-Siva, care la un moment dat va fi si el absorbit de Isvara, care la un moment dat...etc


Nu sunt de acord cu afirmatia de mai sus.

Lumea spirituala este lumea eternitatii.
Ea nu a fost creata (adica nu are inceput) si nici nu poate fi distrusa (adica nu are sfarsit).
Ea este in afara timpului devorator al lumii materiale.
Cei ce sunt in lumea spirituala au atins stadiul eternitatii, ei nu pot fi distrusi.
Corpul personalitatilor din lumea spirituala este facut din
eternitate (sat) cunoastere divina (cit) si extazul iubirii divine (ananda).

Vishnu se afla in lumea spirituala, chiar daca uneori creeaza “Oceanul” Cauzal (karana jala) si se intinde in el, fiind initiatorul lumilor materiale.
Vishnu este o expansiune a lui Krishna din lumea spirituala.
Sri Krishna spune in Bhagavad-gita (10.21)

adityanam [b]aham vishnur [/b]/ jyotisham ravir amsuman
maricir marutam asmi / nakshatranam aham sasi

”Dintre Adityas sunt Vishnu, dintre lumini sunt soarele stralucitor, dintre Maruts sunt Marici, iar dintre stele sunt luna.”

De asemenea Sri Krishna Insusi spune in Bhagavat-gita (10.23 ) ca El este si sursa lui Shiva

rudranam sankaras casmi / vitteso yaksha-rakshasam
vasunam pavakas casmi / meruh sikharinam aham

"Dintre Rudras sunt Shankara (Siva), dintre Yakshas si Rakshasas sunt Domnul bogatiei [Kuvera], dintre Vasus sunt focul [Agni], iar dintre munti sunt Meru."

Maha Vishnu este o Personalitate eterna iar Isvara este un apelativ care se refera la toate formele Domnului (bhagava-tattva) care sunt dotate pe deplin cu aceasta calitate de a controla: isvara.
Dar dintre toate formele Domnului, exista o forma care este controlorul suprem
si anume Krishna, asa cum afirma BrahmA in rugaciunile sale de la inceputul creatiei.

"Isvara parama krishna"

Mai mult, in limba romana, despre pozitia lui siva la

http://www.harekrischna.de/forum/viewtopic.php?p=50#50

Acest topic a fost editat de anadi: 28 Jul 2004, 04:04 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gio19ro
mesaj 28 Jul 2004, 11:18 PM
Mesaj #44


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.656
Inscris: 6 March 03
Forumist Nr.: 21



QUOTE (anadi @ 28 Jul 2004, 05:14 PM)

Nu sunt de acord cu afirmatia de mai sus.

"Dintre Rudras sunt Shankara (Siva), dintre Yakshas si Rakshasas sunt Domnul bogatiei [Kuvera],  dintre Vasus sunt focul [Agni], iar dintre munti sunt Meru."


Daca nu esti de acord, asta e treaba ta. India are mai multe traditii iar de multe ori acelasi termen desemneaza notiuni oarecum diferite.
Iar in exempul dat de tine scrie clar Shankara, nu Siva.
Dumnezeu Tatal ia multe forme, iar indieni au dat diverselor forme, diverse nume: Brahma, Vishnu, Rudra, Isvara, Ardhanara, Sada-Siva, Anutara Siva etc

Vietile a 1000 de Brahma sunt o zi a lui Vishnu, vietile a 1000 de Vishnu sunt o zi a lui Rudra, vietile a 1000 de Rudra fac o zi a lui Isvara, vietile a 1000 de Isvara...etc Asa ca si Vishnu intra in pralaya la un moment dat, si Rudra, si Isvara...etc
Iar vietiile a 1000 de Siva sunt cat un clipit de ochi de-al lui Dumnezeu Tatal.

Acest topic a fost editat de gio19ro: 29 Jul 2004, 02:23 AM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 29 Jul 2004, 09:25 AM
Mesaj #45


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



QUOTE (gio19ro @ 29 Jul 2004, 12:31 AM)



Vietile a 1000 de Brahma sunt o zi a lui Vishnu, vietile a 1000 de Vishnu sunt o zi a lui Rudra, vietile a 1000 de Rudra fac o zi a lui Isvara, vietile a 1000 de Isvara...etc  Asa ca si Vishnu intra in pralaya la un moment dat, si Rudra, si Isvara...etc
Iar vietiile a 1000 de Siva sunt cat un clipit de ochi de-al lui Dumnezeu Tatal.


1. Pe ce se bazeaza aceasta afirmatie?


2. Cine este Dumnezeu "tatAl"? "Marele Necunoscut"?

"Isvara (controlorul)parama (suprem) krishna ( e krishna)"
spune Brahma in Brahma Samhita.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 29 Jul 2004, 11:59 AM
Mesaj #46


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



QUOTE (gio19ro @ 29 Jul 2004, 12:31 AM)
QUOTE (anadi @ 28 Jul 2004, 05:14 PM)

Nu sunt de acord cu afirmatia de mai sus.

"Dintre Rudras sunt Shankara (Siva), dintre Yakshas si Rakshasas sunt Domnul bogatiei [Kuvera],  dintre Vasus sunt focul [Agni], iar dintre munti sunt Meru."


Iar in exempul dat de tine scrie clar Shankara, nu Siva.


In literatura vedica Shankara este un alt nume pentru Shiva.

Cauta cu Google: Shankara Shiva
Vezi gasi o multitudine de articole in care Shiva este adresat cu Shankara.
De exemplu:

http://kiran.phpsites.com/shankaracharya/

unde Shankara-acarya este recunoscut ca un avatar al Domnului Shiva.
De altfel toate cele 4 scoli disciplice vaishnava ce practica bhakti yoga, il recunosc pe Shankar-acarya ca fiind un avatar al Domnului Siva.
Shankara-acarya insusi, a carui Zeitate venerabila a fost Shiva, se roaga in felul urmator:

"O Shankara, Doamne! Primul meu pacat este ca in ciuda faptului ca stiu ca Dumnezeu (care e spiritual) este dincolo de minte si cuvinte (care sunt materiale), am incercat sa te descriu in cateva imnuri (stotras) compuse de mine. Aceasta tradare, nu este decat o lipsa de consecventa intre gandurile si cuvintele mele.

In original:
"O Lord Shankara! My first sin is that in spite of my knowing (and also teaching others) that God is beyond mind and speech, I have tried to describe you through the several hymns (stotras) composed by me. This betrays lack of conformity between my thought and my word."

sau http://www.eaisai.com/baba/docs/shivai.html

"Arunaachala Shiva Sai Shankara
Nacho Hey Nataraaj
Bhasma Bhooshana Naagaabharana Nacho Hey Shiva Raaj
..."

(O Sai Shiva, dweller on the peaks of Arunachal mountain please do the cosmic dance for us. With ash smeared on your body and a serpent dangling around your neck, do the Tandava dance. Rattle your drum. Jingle your anklets. Reverberate the earth with your rhythm. Dance for us Nataraja.)

.
.
.

etc.

Acest topic a fost editat de anadi: 29 Jul 2004, 12:02 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gio19ro
mesaj 29 Jul 2004, 03:50 PM
Mesaj #47


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.656
Inscris: 6 March 03
Forumist Nr.: 21



QUOTE (anadi @ 29 Jul 2004, 01:12 PM)
]In literatura vedica Shankara este un alt nume pentru Shiva.


Ihm, doar ca mai sunt o gramada de alte nume pt Siva.
Iar tu daca te-ai lipit de visnuism nu inseamna ca Dumnezeu Tatal, Dumnezeu in aspectul sau de Suprem, trebuie numit de toata lumea ca Vishnu sau MahaVishnu.
Chiar si in India mai e numit Brahman, Paramasiva etc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 29 Jul 2004, 03:53 PM
Mesaj #48


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



QUOTE (gio19ro @ 21 Jul 2004, 11:36 PM)
QUOTE (anadi @ 21 Jul 2004, 10:57 PM)
Dupa care universul este absorbit de Maha Vishnu.

Maha Vishnu care la un moment dat va fi si el absorbit de Rudra-Siva, care la un moment dat va fi si el absorbit de Isvara, care la un moment dat...etc

Aceasta afirmatia ramane lipsite de evidente scripturale. Probabil sunt numai speculatii.

iar afirmatia:
QUOTE
India are mai multe traditii iar de multe ori acelasi termen desemneaza notiuni oarecum diferite.

nu arata unde sta scris ca:"Maha Vishnu la un moment dat (cand si cu ce ocazie?)va fi si el absorbit de Rudra-Siva, care la un moment dat va fi si el absorbit de Isvara."
De aceea mai degraba tind sa cred ca aceasta speculatie apartine celor de la Yoga Esoteric, a lui "Grieg" sau Bivolaru, sau poate din alte carti "esoterice". In ziua de azi cartile se fac ca gogosile.

De retinut este faptul ca
ceea ce se creeaza sunt lumile materiale, si tot ele, si numai ele pot fi distruse.

In Brahma samhita (5.45), prima fiinta din acest univers spune in rugaciunile sale de la inceputurile creatiei:

kshiram yatha dadhi vikara-visesha-yogat
sanjayate na hi tatah prithag asti hetoh
yah sambhutam api tatha samupaiti karyad
govindam adi-purusham tam aham bhajami

“Asa cum iaurtul este o transformare speciala a laptelui, fiind diferit si in acelasi timp una cu cauza ce l-a produs, eu ador persoana originara care se desfata (adi purusham), Govinda (nume sub care e cunoscut Krishna in Vrindavan) a carei stare de Shabhu (Siva) este o transformare pentru executarea muncii de distrugere.”

Cu alte cuvinte Shiva nu este decat o expansiunea a lui Govinda (Sri Krishna) care mai este numit si guna avatar, adica responsabil pentru tama guna, care este modul naturii materiale al distrugerii sau ignorantei. Cum ar putea Shiva sa Il distruga pe Sri Vishnu care este o expansiunea a lui Sri Krishna, sau pe Sri Krishna Insusi? Sri Krishna spune in Bhagavad-gita (7.24)

Avayaktam vyaktim apannam / manyante mam abuddhayah
param bhavam ajananto / mamavyayam anutttamam

Cei lipsiti de inteligenta (a-buddhaya) cred ca Eu, care sunt nemanifestat, am manifestat o forma materiala (filozofii impersonalisti maya-vada sunt astfel considerati de Sri Krishna ca fiind lipsiti de inteligenta). Ei nu cunosc natura Mea suprema (param bhavam) transcendentala, spirituala (anutttamam) si indestructibila (avyayam).

Iar Brahma spune in Brahma Samhita (5.1):

ishvara parama krishna sat cit ananda vigraha
anadir adir govinda sarva karana karanam

Supremul Controlor (ishvara parama) Krishna (Cel atoate Atragator) are o forma (vigraha) facuta din eternitate (sat) cunoastere divina (cit) si extazul iubirii divine (ananda).El nu are inceput (anadi), el este originalul (adi) Govinda, cauza tuturor cauzelor (sarva karana karanam).

Si cum ar putea de asemenea Siva sa fie distrus cand El insusi este o Personalitate transcendentala, care se afla in Shiva dhama in lumea spirituala, primul lacas spiritual din spatele zidului de lumina, brahmajiyoti?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gio19ro
mesaj 29 Jul 2004, 04:08 PM
Mesaj #49


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.656
Inscris: 6 March 03
Forumist Nr.: 21



QUOTE (gio19ro @ 29 Jul 2004, 05:03 PM)
QUOTE (anadi @ 29 Jul 2004, 01:12 PM)
]In literatura vedica Shankara este un alt nume pentru Shiva.


Ihm, doar ca mai sunt o gramada de alte nume pt Siva.
Iar tu daca te-ai lipit de visnuism nu inseamna ca Dumnezeu Tatal, Dumnezeu in aspectul sau de Suprem, trebuie numit de toata lumea ca Vishnu sau MahaVishnu.
Chiar si in India mai e numit Brahman, Paramasiva etc.

Eu ce am avut de zis am zis. Daca tu ai pretentia ca toti sa-l vada pe Dumnezeu prin prisma ta si toti sa-i zica MahaVishnu cum ii zici tu,e treaba ta.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 2 Aug 2004, 11:43 AM
Mesaj #50


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



QUOTE (gio19ro @ 29 Jul 2004, 05:03 PM)

hm, doar ca mai sunt o gramada de alte nume pt Siva.
Iar tu daca te-ai lipit de visnuism nu inseamna ca Dumnezeu Tatal, Dumnezeu in aspectul sau de Suprem, trebuie numit de toata lumea ca Vishnu sau MahaVishnu.
Chiar si in India mai e numit Brahman, Paramasiva etc.

Da, fiecare conform capacitatii sale de intelegere, sau a calificarii spirituale atinse.
Unii pot sa sustina ca Siva este una cu Vishnu, si intr-o oarecare masura nu este gresit.
Dar exista si o diferenta intre acestia.
Totul este una (abheda sau advaita - nu doi) si in acelasi timp diferit (bheda).
Sri Krishna Caitanya (care a aparut acum aprox. 600 de ani) a subliniat acest punct de vedere
si a explicat detaliat aceasta filozofie de neconceput (acintya)
atat in planul lumilor spirituale cat si
in planul lumilor materiale detaliind principiul transformarii energiei spirituale
svarupa shakti care are loc datorita introducerii celor trei guna (sau principiile lumii materiale: ignoranta, pasiune, bunatate).

Aceasta filozofie a scolii disciplice Brahma-Madva-Gaudya sampradaya se numeste
acyntia bheda abheda tattva.

Fiecare nume al Personaliltatii Supreme descrie anumite caracteristici ale Sale.
Exista nume generice, cum ar fi Bhagavan, (vezi http://www.harekrischna.de/forum/viewtopic.php?t=10
Nr. 1) care se refera la principiul filozofic (tattva) care descrie Adevarul Absolut (cunoscut in limba romana sub numele de Dumnezeu, probabil o stalceala din latina: Domine + Deus (Cel ce controleaza) + (Cel divin)); sau cum ar fi Ishvara (Cel ce controleaza), care se refera la toate formele Adevarului Absoulut.

Exista nume care se refera numai la anumite forme care apartin categoriei Bhagavan-tattva cum ar fi Vishnu, care inseamna Cel ce mentine (universurile materiale). Aceasta forma a Personalitatii Supreme este legata de lumea materiala prin functia pe care o are in jocurile lumii materiale.
Acest Vishnu, numit Maha-Vishnu, nu exista in Vaikuntha (Lumea fara de frica) a cerului spiritual. Acolo se afla forma originala a lui Maha Vishnu care este Shankarshan, impreuna cu asociatii Sai eterni.

Brahma Samhita spune:
5.14
Acelasi Maha-Vishnu a intrat in fiecare univers sub forma propriei Sale expansiuni subiective.
Aceste expansiuni divine, care au intrat in fiecare univers, nu sunt decat sufletul universal Vishnu, posedand mii si mii de capete.
5.15

El a creat (asrajat) din membrul sau stang (vAma-angat) pe Domnul Vishnu (Kshiro-daka Vishnu, care traiseste pe unica planeta spirituala din universul material, pe care semizeii au puterea de a o percepe), din membrul Sau drept (dakshina angat) l-a creat pe primul progenitor care este Brahma (prajapatim), iar dintre sprancene (kurca deshat) a fost creat (ava-asrijat) Shambhu, care incorporeza (mayam) manifestarea haloului masculin divin (jiyotih linga).

Shiva sau Shambhu este o categorie speciala din Bhagvan-tattva, in care Bhagavan Sri Krishna (param-ishvara, Controlorul Suprem) intra in contact direct cu Maha Maya (energia iluzorie), iar Shiva este cunoscut ca Maha Deva, marele semizeu, desi in mod normal El apartine categoriei Adevarului Absolut, Bhagvan-tattva.

Iar tatal lui Shambhu sau Shiva este Vishnu, nu invers.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
anadi
mesaj 23 Aug 2004, 04:57 PM
Mesaj #51


Vataf
***

Grup: Membri
Mesaje: 225
Inscris: 16 May 04
Forumist Nr.: 3.514



9. Diferitele purusha avataruri sunt descrise in Satvata Tantra:
Vishnu are trei forme numite purusha.
Primul, Maha Vishnu, este creatorul energiei materiale totale (mahat tattva),
Cel de-al doilea este Cel ce intrA in fiecare univers (garbodhaka vishnu), iar
Cel de-al treilea este Kshiro-dasayi
(care trAieSte pe singura planetA spiritualA DINTR-UN UNIVERS MATERIAL, unde se aflA oceanul “de lapte”) Si se expandeazA in citta ( inima) fiecarei fiinTe, (ca martor, Si Cel ce dA permisiune).
Cel ce cunoaSte aceste lucruri, va fi eliberat din ghearele energiei iluzorii (maya).

10. Primul purusha avatar este descris in Srimad-Bhagavatam (11.4.3):
Atunci cAnd Domnul Narayan Si-a creat corpul universal alcAtuit din panca butha (cele cinci elemente materiale) produse din El InsuSi, si apoi a intrat in acel corp universal prin porTia Sa plenarA, in felul acesta El a devenit cunoscut sub numele de Purusha.
11. De asemenea Brahma-samhita (5.10-13) Il descrie:
“Domnul lumii, Maha Vishnu, este manifestat in El (Domnul Maheshvara) prin porTia Sa subiectivA, sub forma privirii Sale.
Domnul lumii materiale Maha-Vishnu, posedA mii Si mii de capete, ochi si mAini.
El este sursa a mii Si mii de avataruri, in mii de mii de expansiuni parTiale ale Sale.
El este creatorul a mii si mii de suflete individuale.
AcelaSi Maha Visnu este cunoscut sub numele de Narayan in lumea materialA.
Din acea persoanA eternA a TiSnit vasta expansiune fluidA cunoscutA sub numele de Oceanul Cauzal.
AceastA expansiune parTiala (Maha Vishnu) a lui Shankashan care traieSte in Paravyoma (Cerul Spiritual), este Supremul Purusha care are mii de expansiuni parTiale.
Maha Vishnu se odihneSte in starea de somn divin (yoga nidra) in apele oceanului cauzal (care e spiritual in natura sa).
SeminTele spirituale ale lui Sankarshan existAnd in porii lui Maha Vishnu sunt nAscuTi asemenea multor germeni aurii. Acesti germeni sunt acoperiTi de Maha panca butha (eter, aer, foc, apA, pAmAnt).

13. In Brahma samhita 5.14 este descris cel de-al doilea purush avatar:
“AcelaSi Maha Vishnu intrA in fiecare univers ca o partea a Sa subiectivA Si separatA.”
14.Faptul cA Domnul se extinde sub forma Domnului Pradyumna Si astfel devine originea lui Garbhodakasayi Visnu, este exprimat in partea Narayana-upakhyana din Moksa-dharma:
“Sub forma lui Garbhodakasayi Visnu, Domnul Pradyumna al cArui ombilic este asemenea lotusului, este creatorul Domnului Aniruddha.”
15. Cel de-al treilea purusha avatar este descris in Srimad-Bhagavatam (2.2.8):
“Altii concep Personalitatea lui Dumnezeu locuind in corp in regiunea inimii Si mAsurand 8 inch, avAnd 4 mAini ce poartA un lotus, o roatA, o scoicA Si un buzdugan.

Additional info:
Garbodaka Vishnu intrA in universul material lasA un lichid ce umple pe jumAtate universul Si se aseazA pe acest ocean. Din ombilicul Sau se ridicA un lotus a carui floare este rezidenTa Domnului BrahmA.

16: Din purush avatar Vishnu se spune cA apar Brahma Si Shiva.
Cele trei funcTii ale lor sunt MenTinerea (Domnul Vishnu), crearea (Domnul Brahma) Si distrugerea (Domnul Shiva)
17. Ei sunt descriSi in Srimad-Bhagavatam (1.2.23):
“Personalitatea transcendentalA a lui Dumnezeu este in mod INDIRECT asociatA cu cele trei moduri ale naturii materiale, Si anume bunAtatea, pasiunea Si ignoranTa, iar numai pentru crearea, MenTinerea Si distrugerea lumii materiale, acceptA El cele trei forme calitative: Brahma, Vishnu Si Shiva.
Dintre aceste trei forme, toate fiinTele umane pot avea (cu adevArat) beneficii din partea lui Vishnu, f
orma calitativA a BunAtAtii.”
18. ExplicaTie
Fiind controlori ai lumii materiale ei au o legAturA cu modurile naturii materiale.
Numai unul (Domnul Vishnu) care este svamsha avatara nu are nici o relaTie cu aceste moduri.

Acest topic a fost editat de anadi: 23 Aug 2004, 04:58 PM
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pagini V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic

 



RSS Versiune Text-Only Data este acum: 8 June 2024 - 06:36 AM
Ceaiuri Medicinale Haine Dama Designer Roman