Romania, Second Hand!, De ce prefera romanii produse second hand? |
Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )
Acest Subforum este dedicat discutiilor având ca temă principală Politica Interna.
Vă invităm să folositi un limbaj decent. Dacă este cazul, contraziceti argumentat idei, nu atacati forumisti.
Totodată, vă rugăm să nu citati mesajul imediat precedent, iar, in cazul articolelor din ziare, redati numai paragrafele importante, nu intreg articolul si mentionati sursa.
Vă invităm la un dialog care să promoveze Arta de a conversa!
Romania, Second Hand!, De ce prefera romanii produse second hand? |
14 Oct 2012, 04:58 PM
Mesaj
#1
|
|
Domnitor Grup: Membri Mesaje: 17.291 Inscris: 9 December 06 Din: Din acest univers. Forumist Nr.: 9.062 |
Cred ca inceputul acestei “culturi” acestui comportament social, national, a fost reprezentat de autoturisme. Imediat dupa “revolutie” romanii s-au bulucit, chiar si subsemnatul a facut asta, sa cumpere masini SH din occident. Au urmat probabil hainele, dupa ce romanii au observat “bogatia” ajutoarelor venite din occidentul dornic sa ne ajute, sa ne sprijine pentru a scapa de lipsurile din comunism si a scapa de “deseurile” acumulate de-a lungul anilor cu care nu stiau ce sa faca. Au urmat alte si alte produse pe care le-am cumparat SH din mai toata Europa, tramvaie, autobuze, locomotive, vagoane, combine, tractoare, camioane etc. Investitorii europeni, care aveau fabrici ce trebuiau sa-si inoiasca liniile de productie au gasit o cale de a scapa de utilaje deschizand firme de profil in Romania unde exportau utilajele respective, primid ajutoare europene, guvernamentale, pentru deschiderea afacerii, atat in Romania cat si in tara de origine. Urmatoarea lovitura poarta semnatura guvernului Adrian Nastase, fregatele, bune de casat in UK, au devenit fregate SH, tocmai bune pentru Romania, desi pretul celor noi era mai mic sau la acelasi nivel. Au urmat alte afaceri “marete” prin care Romania a achizitionata pe banii romanilor tancuri, tunuri, echipamente etc.. La un moment dat guvernantii au decis ca MIG-urile trebuiesc modernizate, pentru a corespunde cerintelor NATO, nu stiu daca si ceilalti parteneri est europeni, nou intrati in NATO au facut acelasi lucru, dar eu consider aceasta modernizare tot un fel de SH. Cert este ca Romania a bagat zeci sau sute de milioane de euro in modernizarea vechilor MIG-uri. Cu ce ne-am ales cu niste avioane, care au inceput sa se prabuseasca, fie din pricina modernizarii fie din alte motive care imi scapa. Azi suntem aproape de a perfecta un acord de cumparare a unor avioane F 16, SH, din Portugalia. De ce din nou SH? De ce nu cumpara guvernantii avioane noi? De ce nu cumpara guvernantii cu aceiasi bani 4-5 avioane F 16 noi? Urmand ca dupa 2-3 ani sa mai cumparam alte 5-6 ajungand astfel la numarul care pare ca este cel necesar apararii spatiului aerian al Romaniei. De ce nu cumpara guvernul avioane suedeze noi? oferta suedezilor fiind mai mult de cat onorabila. Romanii par a agrea SH-ul dintr-un motiv intemeiat, saracia, dar daca un roman sarac isi cumpara de la SH o izmana, un chilot, un autoturism sau un tractor e una si alta este ca pe banii unui popor intreg, ce urmeaza sa fie platiti de generatiile viitoare, sa fie cumparate avioane SH menite a fi folosite pentru apararea tarii. Ce vrem sa demonstram? Ca prin orice mijloace cautam sa ne onoram obligatiile din cadrul NATO? Ca ne gandim la oferta USA (pielea ursului din padure) ca intr-un viitor mai apropiat sau mai indepartat sa achizitionam avioane din generatia a-V-a, invizibile. Dar de ce ne-ar da americanii noua, romanilor, avioane din aceasta generatie? Ar mai fi o intrebare, cate tari europene au avioane din aceasta generatie? Sau cate sunt pe lista de asteptare a acestor avioane ce urmeaza a fi livrate de americani? Ce se ascunde de fapt in spatele acestor contracte SH? Sa fie costurile ascunse pentru aducerea la un anumit nivel de functionare a echipamentelor respective? Pregatirea personalului? Spagile sau comisioanele ascunse? La Craiova aveam o fabrica de avioane, la Brasov fabricam elicoptere, la Bacau o alta fabrica in domeniu, o intreaga industrie care nu poate beneficia de oferta suedezilor. Ce-ar fi sa producem avioane Gripen la Craiova? Motoare la Turbomecanica din Bucuresti?! De ce cumparam SH? Iata o intrebare pe care va invit sa o analizam.
-------------------- "Problema cu lumea este că proștii și fanaticii sunt întotdeauna așa de siguri pe ei, în timp ce oamenii înțelepți sunt atât de plini de îndoieli." (Bertrand Russell)
"A fi tolerant nu inseamnă a tolera intoleranţa altora" (Jules Romains) LINEDRONE |
|
|
Versiune Text-Only | Data este acum: 12 June 2024 - 10:53 AM |