Intr-un http://www.monitorulsv.ro/Ultima%20ora/2007-12-26/Cristian-Mungiu-432-are-sanse-reale-sa-fie-nominalizat-la-Oscar regizorul a spus printre altele ...
Cred că există şanse reale să primim o nominalizare, ceea ce ar fi o nouă premieră pentru cinematografia română, după Palme d’Or şi premiile Academiei Europene pentru cel mai bun film şi regizor; însă e greşit şi periculos să reducem discuţiile despre film la premiile pe care le-a luat. Sunt mai mândru şi mai mulţumit de reacţiile celor care, după proiecţiile cu "4,3,2", au avut revelaţia unui alt mod de a te raporta la ceea ce ţi se întâmplă în viaţă, decât de toate premiile luate. Sunt mari filme şi mari autori în lume şi chiar şi în România care au însemnat ceva în istoria cinematografiei, deşi nu au luat neapărat cine ştie ce premii.
...
Cred că filmul are un echilibru, o măsură justă, are o anume onestitate a felului în care e făcut şi surprinde printr-o anume formă de simplitate. Şi are suflet, într-un fel.
...
Proiectul "Amintiri din Epoca de Aur" a continuat în toată această perioadă şi va continua şi în primăvara anului viitor, căci am decis ca el să includă mai mulţi regizori români – structura episodică a filmului permiţând un asemenea format.
...
Prin filmele pe care le fac ca autor, încerc să arăt că am ceva de zis şi sper că pun oamenii pe gânduri şi schimb măcar un pic felul în care ei se raportează la viaţa lor. Regizând un film american cu vedete, câştigi bani şi notorietate, însă aportul tău creativ e mult mai redus. Nimeni nu ştie cine a regizat "Piraţii din Caraibe 3" sau "Harry Potter 4", pentru că chiar nu contează regizorul, în cazul filmelor de tipul ăsta fiind doar un meseriaş.
...
în România orice casă de producţie apelează la bani destinaţi producţiei cinematografice, nu la bani privaţi, şi atunci nu e niciun câştig să lucrezi sub o umbrelă mai mare. Desigur, dacă la un moment dat voi face filme în afara României, ele vor fi făcute pentru alte case de producţie.
...
Ideal, nu aş vrea să mă implic în producţie şi cu atât mai puţin în distribuţie, căci, totuşi, eu sunt regizor şi scenarist. Însă, în contextul dat, cred că implicarea mea ca producător şi distribuitor au fost decisive în situaţia de faţă pentru găsirea banilor, realizarea filmului în bune condiţii, încheierea lui la timp şi pentru vizibilitatea pe care a avut-o filmul pe plan extern şi, de asemenea, în România.
Un Profesionist roman adevarat, in opinia mea (imho). Ce pareri aveti ?
Parerea mea este ca suna cam simplu si limitat "Profesionist"(are o nuanta de "mecanicist")... Eu cred ca a dat dovada si de un real talent si multa sensibilitate.
Da, si eu cred ca "un real talent si multa sensibilitate" l-au ajutat sa faca ceea ce a facut.
Totusi, dincolo de asta, cred ca omul are o anume atitudine fata de munca (indiferent daca este munca lui favorita: regizor si scenarist sau o alta conexa: producator, distribuitor, promotor de imagine ...) care il califica pentru a fi numit ... Profesionist.
Parerea asta mi-am facut-o in timp, iar acest interviu este doar unul care concentreaza mai multe elemente care arata ca asa este.
Atitudinea lui pozitiva, echilibrata, felul in care nu se lasa sedus de ... atitudini neprofesionaliste , felul in care leaga munca lui de vietile noastre ale tuturor (romanilor), dar si disciplina pe care e evident ca si-a impus-o si pe care se pare ca reuseste sa le-o impuna celor din jurul sau (fara a avea aerul unui tiran), toate astea ma fac sa il numesc Profesionist ... toate astea m-au facut sa deschid un subiect de discutie despre el aici, la ... De la Om la Om.
Desigur, ma pot insela ...
Sau poate nu te inseli...
Pe de alta parte as mai spune ceva...
Cunosc o vorba, dar nu mai stiu cine a spus-o(poate imi aduce cineva aminte ), care suna cam asa: zice ca un succes se bazeaza pe 1%inspiratie si 99%transpiratie(adica munca). Eu nu cred ca este chiar asa, eu cred ca sunt diferente mari de la o persoana la alta, si anume, pentru acelasi rezultat al muncii unii pot sa transpire 99%, iar altii numai 50%, si altii numai 25%. Motivul ar fi ca la aceeasi pregatire, aceleasi examene trecute, poate aceleasi note luate, pe unii ii duce mai bine capul, sau au mai mult fler, sau o rezistenta mai mare etc.
"zice ca un succes se bazeaza pe 1%inspiratie si 99%transpiratie(adica munca). Eu nu cred ca este chiar asa"
ba da
PS depinde si cum definesti munca, sau activitatea depusa...
@Merlina, te poate duce capul cat vrei, daca doar ai o idee si nu o muncesti suficient poate fi degeaba. Ea dispare la fel de repede cum a venit. Abia cand te asezi si incepi sa dezvolti ideea aia (indiferent de domeniu) iti dai seama ca vorba aia e adevarata, pentru ca e nevoie de mult lucru. Asta daca vrei sa o concretizezi si nu sa ramana in stadiul de vesnica idee pe care te trezesti ca o pun altii in practica pana tu te automagulesti si iti repeti in fata oglinzii ceva de genul "vai, ce idee geniala am".
"(nici nu va puteti inchipui ce mandra sunt ca, iaca, sunt dintr-un oras cu el )"
chiar asa!
Daa, dar ar fi offtopic sa discutam despre asta.
http://www.evz.ro/article.php?artid=336570 "4,3,2", filmul lui Cristian Mungiu, e nominalizat de specialisti la nu mai putin de cinci categorii principale.
Cel putin aceasta este viziunea unora dintre cei mai importanti critici americani de la „The New York Times”. Intr-o editie speciala dedicata Oscarurilor, de duminica, 6 ianuarie - cu titlul „The Oscars: And the Nominees Should Be...” - trei cronicari ai prestigioasei publicatii, A.O. Scott, Manohla Dargis si Stephen Golden, impart „virtual” nominalizarile propriilor favoriti.
"In principiu, datorita saptamanii de proiectie din decembrie, suntem eligibili la toate categoriile, mai putin Cel mai bun film care e obligatoriu vorbit in limba engleza. Dar in practica nu exista sanse pentru altceva decat film strain, caci si promovarea noastra s-a axat, considerand resursele, doar pe asta”, a declarat Mungiu ...
Cand se anunta nominalizarile?
are cineva o subtitrare în english?
sunetul, ca la orice film românesc, lasă de dorit.
Pentru scenariu, regie, interpretare, imagine, chiar şi pentru decoruri (atmosfera acelei vremi reprodusă fidel) poate lua premii nenumărate.
Ok, am vazut filmul asta de mai multe ori. Prima data in delta, la festival. E un film bine facut, dar nu m-a impresionat prin nimic. Mie, cel putin, povestea mi se pare destul de putin credibila in totalitatea ei. Apoi, felul in care reactioneaza tipele alea, felul in care se comporta mi se pare iarasi destul de neplauzibil.
http://www.evz.ro/article.php?artid=336630
.
Sinceră să fiu, nu ştiu cât este mai "adevărat" faţă de alţi adevăraţi. Şi ca să exemplific, mă refer la Andrei Blaier şi la ale lui "Ilustrate cu flori de câmp".
Acelaşi subiect, cu aceeaşi locaţie în timp dar cu o altă locaţie în spaţiu, alte personaje participante, o altă... tensiune si, evident, un alt deznodământ.
Ceea ce cred eu că-i diferenţiază pe regizori, nu este nici pe departe părerea publicului (subiectivă în mare parte), ci este altceva: faptul că Blaier "nu a meritat" nimic deşi el a avut curajul, la timpul respectiv, de a da pe faţă ceva ce era interzis, cu actori scoliţi bine şi care trăiau acele evenimente, pe când Mungiu doar repovesteşte pentru "new-generation", fără nici o teamă (doar pt asta s-a luptat în decembrie, nu?), cu actori ieşiţi pe bandă şi cu o interpretare uşor falsă (justificată de altfel).
Oricum, felicitări lui Mungiu dar şi lui Blaier!
Adevăraţi sunt amandoi!
Măi, oameni buni, de când pe un topic se scrie numai pro celui ce l-a deschis?
Ei, uite că eu nu deschid un topic pro nimeni, ca să nu cad în păcatul majoritar!
Na!
Ba eu nu as sterge nimic din ce s-a scris. Ca face parte din ... promovare.
Dar sa nu te mai prind cu bocanci nelustruiti, ca ...
Atunci propun sa schimbam titlul subiectului in "Adevaratii Profesionisti Romani"
Dan Puric !
Titlul poate ar trebui schimbat, cu Profesionistul nu prea e in regula..., Mungiu e regizor, asta tine de arta. Brancusi e un bun profesionist?
Eu am propus sa discutam aspectele care tin de Profesionalism. In arta, e drept, dar nu atat despre arta am tinut sa discutam.
Dar despre ce?!!
Ce au a face astea organizare, seriozitate, tenacitate, respect de sine, siguranta de sine, modestie cu arta?
Rembrant nu mai intra la profesionisti?
Adica vrei sa spui ca cele de mai sus nu au de-a face si cu Rembrandt? Daca asa iti place tie sa crezi sa stii ca nu superi pe nimeni.
freeman, e greu sa intelegi ca eu discut aspectul "profesionalism" si aspectul "profesionist" ?
Nu aspectul "arta" si nici aspectul "artist". Desigur, pe un alt subiect putem discuta si asta, daca vrei.
Pana la urma, ce te deranjeaza pe tine de insisti atat in afara subiectului ? Faptul ca in "arta" nu exista profesionalism ? Dar unde exista ? In "meserii", in "mestesuguri" (folosesc termenii astia fiindca au aceeasi vechime cu cel de arta, sau poate mai mare).
Unu la mana: si in meserii si mestesuguri, si in sanatate si in educatie, si in cam tot ce vrei tu, nivelul maxim este acela de "artist" (mai mult sau mai putin in sens figurat poate, dar asta conteaza mai putin).
Doi la mana: vorbim despre un Regizor, care a fost si Scenarist, a facut si munca de Productie (organizare), etc. Mungiu in ansamblu, in realizarea acestui film dar nu numai, ci si in ceea ce a urmat, eu zic ca a dat dovada de Profesionalism, cu atributele enumerate de mine anterior printre altele (organizare, seriozitate, tenacitate, respect de sine, siguranta de sine, modestie).
Daca tot vrei sa largim spectrul discutiei, hai sa o dau si pe putina filozofie. Traim in secolul XXI, in care lucrurile tind sa se amestece in cele mai surprinzatoare moduri. Unul dintre ele este si Regizorul-Scenarist-Producator-Promovator ( ). Nu mai e de mult ceea ce a facut Mungiu un simplu act artistic.
Observi, putem sa continui discutia argumentandu-ti pe calea pe care incercai sa o duci tu: Brancusi, Rembrandt, ... dar nu am facut asta.
Pentru ca eram si sunt interesat sa discut aici despre romani care fac lucrurile bine, temeinic, si fac sa se vorbeasca asa cum ar fi bine despre romani, care arata celor neconvinsi ca nu toti romanii sunt asa cum media (nationala si internationala) are tendinta sa ii arate.
Si inca un aspect important. Cu tot Profesionalismul din lume, nu ar fi reusit sa il impuna daca nu reusea sa faca Echipa, daca nu reusea sa isi gaseasca colaboratori care sa ofere profesionalism.
Deci nu vorbim despre un caz izolat in opinia mea, ci despre posibile si potentiale Retele de Profesionisti care poate ca exista in Romania si in alte domenii, chit ca mai greu scot capul (respectiv mai rar capetele lor sunt vanate de media), iar daca o fac e un banc care ne spune ce li se intampla ... de obicei.
calfa, cand ma uit la un film sau la un tablou eu apreciez opera respectiva (rezultatul), nu efortul ce a stat in spatele creatiei - efortul poate fi mic pentru unii, dar si imens pentru altii...acest efort include maiestria, talentul, munca fizica efectiva si altele. Uneori toate astea nu sunt suficiente pentru un rezultat maret.
Merlina, prea esti carcotasa! Multumesc
freeman, "cand ma uit la un film sau la un tablou" SI "eu apreciez opera respectiva" ...
Aici discutam insa despre un om, cum vad ca a spus si Merlina.
Intre timp, daca tot vrem sa discutam si despre "opera" nu doar despre om ...
Sunt convinsa ca ceva premii tot va lua, pentru simplul fapt ca e destul de socant filmul si daca a reusit sa ma socheze pe mine - romanca, ce am auzit zeci de povesti de genul - va dati seama ce socati or sa fie "strainii"
Cumva filmul lui Mungiu imi aminteste de "Moartea Domnului Lazarescu" - alt film ce a fost nominalizat si o fi castigat si ceva premii, nu mai tin minte. Ambele te tin intr-o tensiune ciudata pe toata durata filmului, ambele reproduc bine realitatea romaneasca din diverse momente, ambele se termina sec - dupa ce te socheaza prin dialog si actiuni. De bine de rau, "4, 3, 2" are totusi un fel de happy ending.
Imi plac ambele filme, desi realitatea din ele doare. Insa sunt bune. Si bravo lui Mungiu, a facut treaba buna cu promovarea lui si cu tot ce tine de producerea filmului.
OK, freeman, m-ai convins... ca nu stii ce inseamna talent. In cazul asta da-mi voie sa te ajut putin. Asadar, conform DEX-ului
Talent = Aptitudine, inclinare innascuta intr-un anumit domeniu.
Esti lamurit?
Acuma cu datul sufletului... sa fim rezonabili, nu toti artistii sunt dupa modelul mesterului Manole, ba chiar n-ar fi deloc indicat sa faca la fel. Pe de alta parte si unul care sapa dupa comori isi da energia si sufletul fara sa puna in evidenta vreun talent deosebit.
Femeie, nu te nasti cu nimic.
Totul se capata datorita experientelor sau/si educatiei.
Cum crezi tu ca Mungiu a avut 'innascut' felul de a face travelling intr-un anume moment? sau van Rijn (sic!) a avut 'innascut' felul de a face portretele sa radieze lumina?
Pe de alta parte si unul care sapa dupa comori isi da energia si sufletul fara sa puna in evidenta vreun talent deosebit. Tu iti dai sufletul ca sa sapi o groapa sau ca sa cari un frigider?!!!
Se pare insa ca asta vreti voi sa discutati aici -profesionalismul celor ce sapa santuri, intr-adevar asta chiar e profesionalism, ca e de la om la om. Scuze pentru offtopic in acest caz.
Freeman, recunoaste ca-ti place sa fii putin carcotas , nu de alta, da' de la a sapa santuri si gropi, la a face filme e o cale cam lunga...
Si din pacate te nasti cu talentul, ori il ai ori ba. Ca-l fructifici sau nu - asta deja e alta poveste. Spune si tu cum de nu sunt 2 de Eminescu, Bacovia, Shakespear, Rembrandt, etc? De ce nu pictezi tu? De ce nu faci un film? De ce nu faci o "coloana a infinitului"? De ce nu scrii o poezie? De ce nu desenezi? (plus, sa fii recunoscut international pentru asta).
Asa ca, incearca si tu sa fii mai putin carcotas, nu de alta, dar chiar nu e cazul aici....
432 nu a fost nominalizat la Oscar.
Publicaţia americană LA Weekly critică, într-un articol din ediţia din 15 ianuarie, sub titlul "Cum spui «Scandalul Oscarurilor» în limba română?", faptul că filmul "4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile", nu a fost nominalizat la Oscar, transmite ICR New York.
Sub titlul "How do you say "Oscar scandal" in Romanian?", cunoscutul critic de film de la LA Weekly, Scott Foundas, îşi arată indignarea faţă de faptul că "4,3,2" nu a intrat pe lista lungă a nominalizărilor la Oscarul pentru film străin. Articolul conţine o explicaţie exhaustivă despre procedura de selecţie, un impresionant istoric al adeziunii fără rezerve a criticilor din SUA faţă de filmul lui Mungiu şi un rechizitoriu extrem de aspru la adresa a ceea ce el numeşte "o zi care va rămâne în istoria premiilor Academiei drept infamă", deoarece filmul străin cel mai apreciat al anului, al regizorului român Cristian Mungiu, nu se află pe lista de nominalizări pentru Oscar.
Articolul lui Foundas, este, deocamdată, cel mai vast dintr-o serie de reacţii ale criticilor americani la comunicatul de presă al Academiei Americane de Film.
Scott Foundas este criticul care a introdus filmul "4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile" în cadrul ceremoniei decernării premiilor Asociaţiei Criticilor de Film din Los Angeles, ce a avut loc pe 12 ianuarie. Criticii din Los Angeles au considerat "4,3,2" ca fiind "Cel mai bun film străin al anului". La aceeaşi ceremonie, Vlad Ivanov a primit distincţia "Cel mai bun actor într-un rol secundar".
Ştirea a fost publicată pe terminalul MEDIAFAX în data 16.01.2008 la ora 09:30
Afrodita, textul albastru era un citat din mesajul anterior, deci nu eu am adus vorba de sapat santuri...eu tocmai asta doream sa zic ca a creea ceva e una, a munci bine intr-un domeniu e alta.
Freeman, iar nu esti atent deloc. Eu am vorbit despre cei care sapa dupa comori nu despre cei care sapa santuri. Dar chiar si asa nu trebuia sa te enervezi. Si unul care sapa un sant ar putea avea la un moment dat motivatii pentru a face exces de zel.
Merlina, n-o scoate omul la capat cu tine!
Esti maritata?
Ce inseamna sa o scoti la capat cu mine? De ce nu si cu calfa, Afrodita si... dictionarul, fiindca eu sunt de acord cu ei.
Ar fi frumos sa fii "gentleman" si sa nu ma pui intrebari off topic. Poate o sa-ti raspund pe topicul de matrimoniale cand o sa ma intereseze subiectul respectiv.
Stiu si eu care e treaba cu textul albastru sau ma crezi atat de tuta incat sa nu imi dau seama de ceva evident? Dar Merlina vorbea de vanatoarea de comori, care e cu totul altceva decat sapat santuri - de aia spun ca esti carcotas, pentru ca intorci cuvintele cum vrei tu si esti si incapatanat si nu vrei sa recunosti ca talentul e din nastere sau nu e deloc.
Si eu sunt curioasa de reactia lui la ne-nominalizarea la Oscar, insa ma gandesc ca omul e recunoscut deja international, poate data viitoare nenorocitii aia sunt mai putin partinitori si mai mult obiectivi...
Eu astept cu nerabdare celelalte filme de le va face Mungiu
nu vrei sa recunosti ca talentul e din nastere Clar de tot! Asta e un mit.
bine zis!
ia uite aici: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=17140&art=41692&cHash=3f8cc389ae
Tehnic:Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)