SUBLIMINÁL, -Ă, subliminali, -e, adj. (Psih.) - Care este inferior pragului conştiinţei, care nu devine conştient. - Din fr. subliminal , cf. lat. sub - dedesubt, limen - prag].
Le putem grupa in doua categorii :
- mesaje vizuale ; nu sunt percepute in mod constient de catre creier, insa retina ochiului le inregistreaza si le trimite in subconstient, de unde , mai apoi , ele sunt retransmise constientului.
- mesaje auditive ; acestea reprezinta informatii transmise pe lungimi de unda care nu pot fi receptionate in mod constient de urechea umana ... insa pot patrunde in subconstient si ne pot influenta gindirea si dorintele .
Acest tip de mesaje , desi interzise in occident, au fost folosite in diverse scopuri ... cu precadere in reclame si in campaniile electorale cu scopul de a influenta cumparatorul sau alegatorul.
Ele pot fi utilizate si in alte scopuri ca de exemplu in tratamentele de dezalcoolizare, lupta impotriva dependentei de droguri, psihoterapie ( contra sentimentului de teama, xenofobiei, ...)
Pe scurt se poate spune ca mesajul subliminal este un mesaj extrasenzorial , adica nu este perceput in mod constient de creier, dar care poate influenta in mod pozitiv sau negativ psihicul.
Impactul psihologic al mesajului poate duce la aparitia unei forte care sa ne influenteze conduita, dorintele, alegerile , hotaririle de moment ... si ne poate face chiar sa actionam intr-un mod neprevizibil.
Si mai pe scurt : psihicul ne poate fi manipulat din umbra (si) prin intermediul informatiilor subliminale.
Am deschis acest subiect pentru a schimba pareri si informatii legate de domeniul publicitatii dar si de cel politic. Nu de putine ori s-a recurs la mesaje subliminale in campaniile electorale ( fostul presedinte Miterrand), referendumuri, perioadele "post- war" ca cel de dupa razboiul din Vietnam, invazia din Irak ..
Se vorbeste foarte mult de mesajele subliminale malefice din muzica rock , punk ...
Din pacate s-a vorbit prea putin despre latura benefica care poate fi imprimata mesajelor in cauza.
Ar fi foarte multe de spus, asa ca va las pe voi, cei interesati de subiect, sa continuati .
Exemplificarile sunt binevenite.
QUOTE |
mesaje vizuale ; nu sunt percepute in mod constient de catre creier, insa retina ochiului le inregistreaza si le trimite in subconstient, de unde , mai apoi , ele sunt retransmise constientului. - mesaje auditive ; acestea reprezinta informatii transmise pe lungimi de unda care nu pot fi receptionate in mod constient de urechea umana ... insa pot patrunde in subconstient si ne pot influenta gindirea si dorintele . |
Da, sunt destule voci care afirma ca mesajele subliminale nu ar avea efectele despre care se vorbeste in presa.
Atunci cum se explica faptul ca tari precum Australia , Marea Britanie sau Canada au interzis folosirea acestui tip de mesaje, iar televiziunile care nu se conformeaza platesc amenzi usturatoare ?
In ceea ce priveste modul de patrundere al unui mesaj subliminal vizual ...
QUOTE |
Mark On The Brain Science Daily University College London researchers have found the first physiological evidence that invisible subliminal images do attract the brain's attention on a subconscious level. The wider implication for the study, published in Current Biology, is that techniques such as subliminal advertising, now banned in the UK but still legal in the USA, certainly do leave their mark on the brain. Using fMRI, the study looked at whether an image you aren't aware of Ź-- but one that reaches the retina -- has an impact on brain activity in the primary visual cortex, part of the occipital lobe. Subjects' brains did respond to the object even when they were not conscious of having seen it. Dr Bahador Bahrami, of the UCL Institute of Cognitive Neuroscience and the UCL Department of Psychology, said: "What's interesting here is that your brain does log things that you aren't even aware of and can't ever become aware of. We show that there is a brain response in the primary visual cortex to subliminal images that attract our attention -- without us having the impression of having seen anything. These findings point to the sort of impact that subliminal advertising may have on the brain. What our study doesn't address is whether this would then influence you to go out and buy a product. I believe that it's likely that subliminal advertising may affect our decisions -- but that is just speculation at this point." |
Exergy, nici un om nu poate citi ganduri telepatic. In schimb, pot fi induse ganduri din exterior.
Parerea mea este ca manipularea prin mesaje subliminale e posibila din cauza reprimarii si a fragmentarii de identitate care rezulta de aici. Daca un copil este invatat de mic sa isi exprime emotiile si incurajat sa spuna ce gandeste, n'ar mai fi probleme de genul asta. De fapt cei care vor sa ii manipuleze/ controloleze pe ceilalti arata ca ei insisi nu sunt integri, unitari, ci sunt la randul lor controlati....
Dincolo de asta, ceea ce nu constientizam din ce se intampla in jurul nostru ne influenteaza oricum....atat in bine cat si in rau. E inevitabil. Singura "scapare" este constientizarea. Pana atunci poti cel mult sa te rogi.....
Ce e aia "fragmentare de identitate"?
QUOTE |
Imi vine in minte David Blaine si unul din trucurile sale si anume acela in care el rasfira in fata unei persoane necunoscute un pachet de carti cerindu-i sa se gindeaca la o carte si apoi sa-i scrie numele pe o foaie de hirtie. De fiecare data David Blaine ghicea cartea aleasa. Unii au spus ca el citeste telepatic gindurile persoanei alese pentru demonstratie, altii s-au gindit ca Blaine are capacitatea de a induce ginduri .. etc. O analiza atenta a modului in care desface el cartile, si am inteles ca s-au folosit mai mult de 20 de inregistrari din aparitiile sale publice, a aratat faptul ca viteza de desfasurare a pachetului de carti poate fi impartita in 'n' frames. Durata 'frame-urilor' este egala, cu exceptia acelui frame in care o anume carte apare cu citeva zecimi de secunda mai mult in ochii spectatorului. Aceasta este cartea care va fi aleasa de spectator , pentru ca el, fara sa stie, a inregistrat un mesaj subliminal caruia i se conformeaza. De fapt nu este o alegere , este o manipulare prin intermediul vizualului. |
QUOTE (Nastratin @ 24 May 2007, 12:22 PM) |
Ce e aia "fragmentare de identitate"? |
Cu alte cuvinte, ipocrizia, dedublarea. Problema este, in esenta, tot etica. Oricum ne invartim, ajungem la castravete.
Da, andra_v. Sint ipocrit si dedublat daca nu ma duc sa iau din magazin ce imi face mie placere sa am chiar daca n-am cu ce sa platesc. Sint ipocrit si dedublat daca nu pocnesc pe cel de langa mine ca sa-i iau ceva ce eu vreau si el are. Sint ipocrit si dedublat daca nu ma comport ca si cum nimeni din jurul meu nu conteaza.
Sint ipocrit si dedublat pentru ca sunt o fiinta sociala si acceptisa le fac pe plac celor din jur calcand peste nevoile/ sentimentele proprii.
Lasa ca stie lumea de tine ca esti om cinstit bun si generos si ca iti imparti intotdeauna "cozonacul" de buna voie.
Andra amintea de cei care se aseamana vulpilor, care se pricep a-i lauda corbului penele si vocea, cu scopul de a-i fura cascavalul...
QUOTE (Nastratin @ 24 May 2007, 11:22 AM) |
Ce e aia "fragmentare de identitate"? |
QUOTE (Merlina @ 24 May 2007, 10:23 PM) |
Lasa ca stie lumea de tine ca esti om cinstit bun si generos si ca iti imparti intotdeauna "cozonacul" de buna voie. |
Nu asta am vrut sa fac.
Pareai lovit in amorul propriu si eu te impacam... Nu am stiut ca tu de fapt vorbeai despre altcineva. Scuza-ma!
Apoi ti-am explicat ce a vrut sa spuna andra si anume ca in lume mai sunt si altfel de oameni... Daca pana acum sa zicem ca ai avut norocul sa nu dai peste ei(desi ma indoiesc), nu-i rau sa stii ca totusi exista.
OK, axel, m-am intors inapoi si am recitit mesajul lui gypsyhart... la care se pare ca a raspuns andra_v. Intr-adevar, trebuie sa recunosc ca l-am citit pe fuga si superficial si mi-am facut o impresie gresita, ducand la replicile mele neadecvate situatiei.
Te rog sa primesti scuzele mele!
QUOTE |
Ai niste referinte, ceva, pentru analiza asta? |
QUOTE (axel @ 24 May 2007, 07:28 PM) |
Da, andra_v. Sint ipocrit si dedublat daca nu ma duc sa iau din magazin ce imi face mie placere sa am chiar daca n-am cu ce sa platesc. Sint ipocrit si dedublat daca nu pocnesc pe cel de langa mine ca sa-i iau ceva ce eu vreau si el are. Sint ipocrit si dedublat daca nu ma comport ca si cum nimeni din jurul meu nu conteaza. Sint ipocrit si dedublat pentru ca sunt o fiinta sociala si acceptisa le fac pe plac celor din jur calcand peste nevoile/ sentimentele proprii. |
QUOTE | ||
Nu. Am urmarit un serial/documentar prezentat de televiziunea iraniana. Filmul a fost realizat cu consilierea unor profesori americani; am retinut numele facultatii din Boston. Trata pe larg problema mesajelor subliminale, inclusiv speculatiile care s-au facut pe marginea subiectului dar si parerile contra. Am vazut numai doua episoade. Un episod a fost dedicat in cea mai mare parte iluzionismului practicat de David Blane. |
QUOTE (Catalin @ 25 May 2007, 06:17 PM) |
Deci corecteaza-ma daca ma insel: ai vazut un documetar la televiziunea iraniana (wtf!?) care arata pareri contra si pareri pro asupra subiectului si, fara nicio referinta sau verificare ulterioara, ai adoptat punctul de vedere pro dupa care ai venit si ai postat pe forum punctul de vedere respectiv ca si cum ar fi un fapt, nu ceva extrem de controversat si neverificat. Am dreptate? |
QUOTE |
Altfel altii ca tine or sa citeasca acest topic si o sa vada ce ai scris tu, o sa ignore (asa cum ai facut si tu) parerile contra si o sa ia drept fapt dovedit ce ai postat tu. Ai o responsabilitate fata de acesti oameni sa nu-i induci in eroarea de a crede ca tu detii informatia asta la modul sigur, nu la modul de informatie controversata si neverificata. |
QUOTE (exergy33 @ 25 May 2007, 06:25 PM) |
Nu stiu ce inseamna wtf. |
QUOTE (exergy33 @ 24 May 2007, 06:46 AM) |
Da, sunt destule voci care afirma ca mesajele subliminale nu ar avea efectele despre care se vorbeste in presa. Atunci cum se explica faptul ca tari precum Australia , Marea Britanie sau Canada au interzis folosirea acestui tip de mesaje, iar televiziunile care nu se conformeaza platesc amenzi usturatoare ? |
QUOTE (exergy33 @ 25 May 2007, 06:25 PM) |
De exemplu azi am sa spun ca cele mai mediatizate informatii in legatura cu mesajele subliminale au aparut in 1957 cind Vicary a afirmat ca doua mesaje subliminale , DRINK COLA COLA si EAT POPCORN, au fost trimise sub forma de flashuri de 1/3000 sec , timp de 5 secunde, in timpul unui film in care juca frumoasa Kim Novak. Mesajele apareau pe fata ei. |
QUOTE |
Ce bullshit... 1/3000 secunde? Glumesti... nu exista la cinematograf tehnologie (mai ales in 1957) de proiectare a filmelor cu 3000 de cadre pe secunda!! |
Din nou, ochiul nostru nu distinge ceva la viteza aia... adica, nu apuci sa intelegi, si din cate stiu eu, subconstientul nu stie sa citeasca.
Sau stie?
Deloc.
O secunda are 24 de frame-uri...
O mica introducere ...
QUOTE |
II. Subliminal Perception 1. Definition The idea that we perceive information without awareness has a long history. Nearly 300 years age, Leibniz, in his New Essays on Human Understanding, gave a clear statement of the possible role that unconscious perceptual processes may play in directing behavior when he wrote that There are hundreds of indications leading us to conclude that at every moment there is in us an infinity of perceptions, unaccompanied by awareness or reflection and that the choice we make arises from these insensible stimuli, which, mingled with the actions of objects and our bodily interiors, make us find one direction of movement more comfortable than the other<9>. Subliminal perception refers to the perception of stimuli that are below the threshold of conscious awareness. If subliminal means that the individual cannot identify the stimulus, how can it be shown that he or she has indeed perceived it? To accomplish this, researchers typically resort to implicit tests of perception whereby the stimulus is shown to have affected the individuals judgment <4>. The term subliminal perception was originally used to describe situations in which weak stimuli were perceived without awareness. In recent years, the term has been applied more generally to describe any situation in which unnoticed stimuli are perceived <13>. Pratkanis and Greenwald (1998) identify four types of subliminal stimuli: (1) subthreshold stimuli, which are presented at energy levels that are too weak to be detected by the audience (e.g., flashing the words Eat popcorn onto a screen so quickly that the audience is not aware of them), (2) masked stimuli, which are hidden from the audience by the presentation of some other, overriding stimuli (e.g., briefly presenting the stimulus immediately followed by a bright flash of light), (3) unattended stimuli, which are presented in such a way that the embedded figure is unlikely to be segregated from its figural context (e.g., hiding the figure of a naked body in the curves and lines of a picture of an ice cube), (4) figurally thransformed stimuli, which are words or pictures blurred or distorted to the point that they are unrecognizable (e.g., commands recorded backward and inserted into popular music) <20>. |
QUOTE |
More recently, some evidence suggests that subliminal messages may influence affective reactions to marketing stimuli. For example, Aylesworth et al <1> found that sexually suggestive subliminal embeds in an ad significantly increased upbeat feelings and significantly increased negative feeling. However, they said that even though clearly, subliminal embeds have some influence on the audience, it appears to very subtle and to consist almost entirely of effects on feelings rather than cognitive measures. And they added that the effects on feelings scales are in opposing directions and may cancel each other out, and concluded that traditional ad measures such as recall, attitudes toward advertisements and attitudes toward brands have not been sensitive to the possible effects of subliminal advertising. The major issue of subliminal advertising is whether consumer exposure to subliminal stimuli can effectively manipulate the behavior of consumers and provide advertisers with a tool to bypass consumers defenses without their being aware of what is happening. Trappey <26> conducted a meta-analysis to scientifically evaluate whether or not subliminal marketing stimuli are an effective means for influencing consumer choice behavior. After collecting the effect sizes of subliminal stimuli on consumer behavior from 23 studies selected based on a predetermined set of rules, he calculated a total of these 23 effect sizes. The resulting correlation coefficient (r=0.0585) falls between the effect of aspirin on heart attacks (0.03) and the relationship between alcohol abuse and a tour of duty in Vietnam (0.07), leading to the conclusion that subliminal advertising has little influence on the consumers decision to select between alternatives |
Nu sunt intamplari, poate, din pacate site-ul ala nu prea ma inclinca sa cred ca tot ce prezinta este realitatea, cateva din imaginile prezentate sunt recunoscute pe net ca fiind niste 'opere de arta' photoshop foarte reusite.
Adica poate sa imi spuna mie cineva ca subconstientul nostru poate sa citeasca fraza "Watch the weather channel" intr-o sutime de scunda? Ne supra-estimam creierul...
La fazele din desenele Disney, ramane de vazut daca sunt pe bune, eu inclin sa cred ca imaginile au fost un pic 'prelucrate'.
O parte din mesaje nici macar nu sunt subliminilale: reclama cu tipa care sta cu picioarele desfacute, cred ca emsajul e destul de clar, chiar daca reclama e la ochelari de soare...
Si apropos, de emblema Starbuck, nu e banuiala ca are sexual undertones, daca cineva se va uita pe wikipedia la http://en.wikipedia.org/wiki/Starbucks va vedea ca logo-ul nou este doar varianta cenzurata a unuia mai vechi, care a fost gasit a fi cam obscen de societatea americana contemporana.
Cel care sustine ca Volkswagen ar fi de fapt zvastica sustine ca acelasi lucru e valabil si pentru audi si pentru trabant. Intreaga lui interpretare se bazeaza pe ideea ca zvastica este de fapt incrucisarea a doua litere S stilizate, care ar veni de la "socialism"... come on! Iar eu personal, nu vad nici o asemanare intre zvastica si emblema volkswagen...
QUOTE (Blakut @ 26 May 2007, 01:13 PM) |
Cel care sustine ca Volkswagen ar fi de fapt zvastica sustine ca acelasi lucru e valabil si pentru audi si pentru trabant. Intreaga lui interpretare se bazeaza pe ideea ca zvastica este de fapt incrucisarea a doua litere S stilizate, care ar veni de la "socialism"... come on! Iar eu personal, nu vad nici o asemanare intre zvastica si emblema volkswagen... |
QUOTE |
Ea este un vechi simbol arian pe care il poti gasi in Iran, India, Norvegia, Danemarca ... cioplita pe pietre sau scrijelita in pesteri, dar si in lacase de cult. |
Zvastica nazistilor este de fapt acel simbol antic de care vorbiti dar asezat pe dos!
QUOTE (cocosel @ 28 May 2007, 07:13 PM) |
Tu consideri ca acest simbol care nu este german si nici anti-ebraic un mesaj subliminal sa zicem pe acele case din Romania??? |
QUOTE |
Am incercat numai sa-l conving pe Blakut ca acest simbol nu provine de la incrucisarea a doi de "S" sau de la ... socialism smile.gif ... dar aceste explicatii sunt deja usor offtopic. |
QUOTE (Blakut @ 28 May 2007, 11:05 PM) | ||
Nu era nevoie sa ma convingi pe mine, afirmatiile apartin celui care a descoperit asemanarea dintre emblema Volkswagen si svastica... |
QUOTE |
M.D.: E un stil care strecoară, subliminal, un mesaj de aderare generală. Aceasta ca să ajungem la altă carte a dumneavoastră, de asemenea, de succes: Mesajul subliminal în comunicarea actuală. Ce legătură există între problema subliminalităţii, simboluri, Eliade şi romanul despre care am vorbit la început? D.R.: Se află toate în sfera mea de interes. Mesajul subliminal... porneşte de la un curs universitar, pe care îl ţin la o facultate de jurnalism. Am adunat material pentru acest curs, pentru că voiam să mă informez despre posibilităţile manipulatorii pe această cale, pentru romanul meu, Omuleţul roşu. Acolo am imaginat o poveste despre o femeie a cărei viaţă se schimbă sub influenţa intruziunilor subliminale. Dar evident, nimic n-ar fi avut sens dacă personajul n-ar fi avut nişte repere simbolice. Nimeni nu poate trăi fără ele. Iar Eliade este un mistagog în privinţa aceasta. Vezi? Totul se leagă. |
QUOTE |
Postez aici o imagine care-mi place foarte mult ... nu stiu citi dintre voi sesizeaza mesajul ascuns in tonurile de alb si negru |
Un mesaj subliminal bine facut nu poate fi descifrat de consumator sau de privitor.
Secretul este detinut numai de designer ... de cel ce l-a proiectat si facut. ... cel putin asa spune teoria!
Tot trebuie descifrat, la un nivel subconstient. Iar daca subconstientul poate, atunci poate si constientul.
Blakut, mesajul nu iti spune neaparat "cumpara coca cola!" ci mai degraba incearca sa iti imprime o asociere dintre imaginea produsului si alta imagine care poate nu si-ar avea locul sau nu ar fi acceptata daca ar fi vizibila (evidenta).
? I don't get it. Care e faza cu imaginea aia?
Daca nu ti-ai dat seama inseamna ca e un mesaj subliminal de calitate.
Sau fara efect
QUOTE (exergy33 @ 18 Jun 2007, 09:29 PM) |
Daca nu ti-ai dat seama inseamna ca e un mesaj subliminal de calitate. |
QUOTE (Blakut @ 18 Jun 2007, 07:02 PM) |
? I don't get it. Care e faza cu imaginea aia? |
QUOTE (exergy33 @ 18 Jun 2007, 09:29 PM) |
Daca nu ti-ai dat seama inseamna ca e un mesaj subliminal de calitate. |
QUOTE (Olaf @ 19 Jun 2007, 04:06 PM) | ||
Eu vad un fel de semn al pacii in cercul ala. |
Dar mesajul ala ascuns ti-a influentat in vreun fel comportamentul?
Tousi, nu inteleg de ce este asta un mesaj subliminal, cand suportul nu are sens pentru utilizator?
Poate de-asta:
SUBLIMINÁL, -Ă, subliminali, -e, adj. (Psih.) Care este inferior pragului conştiinţei, care nu devine conştient. Din fr. subliminal. (http://dexonline.ro/search.php?cuv=subliminal)
Deci tocmai faptul ca nu are un sens pe care sa il constientizezi il face subliminal.
QUOTE (exergy33 @ 23 May 2007, 04:53 PM) |
SUBLIMINÁL, -Ă, subliminali, -e, adj. (Psih.) - Care este inferior pragului conştiinţei, care nu devine conştient. - Din fr. subliminal , cf. lat. sub - dedesubt, limen - prag]. |
QUOTE |
In legatura cu ultima imagine postata pot sa spun ca, in general, daca cineva o privesti citeva secunde, 10-12 sec, bataile inimii se vor accelera ... si va apare o vaga senzatie de anxietate. Efectul ei poate fi verificat de catre oricine. |
QUOTE |
Ai spus foarte bine ..."Deci tocmai faptul ca nu are un sens pe care sa il constientizezi il face subliminal. " |
QUOTE (exergy33) |
In legatura cu ultima imagine postata pot sa spun ca, in general, daca cineva o privesti citeva secunde, 10-12 sec, bataile inimii se vor accelera ... si va apare o vaga senzatie de anxietate. Efectul ei poate fi verificat de catre oricine. |
QUOTE |
Ai spus foarte bine ..."Deci tocmai faptul ca nu are un sens pe care sa il constientizezi il face subliminal. " |
până la urmă, mesajul subliminal trebuie să iasa la suprafață, sub forma unei senzații sau a unui sentiment, să producă o inferență așteptată de cel ce a generat mesajul care să determine receptorul să execute o anumită acțiune conștientă, în speță de a cumpăra un produs. Imaginea postată poate avea un mesaj ascuns, dar daca nu-l putem decodifica nu e bună de exemplu pe care să continuăm dezbaterea.
headset
Freud spunea ca noi avem si o minte ascunsa, o minte necunoscuta.
Contemporan cu Freud, Dr.Poetzle a dezvoltat o teorie in care explica efectul mesajelor subliminale asupra viselor ulterioare 'receptarii' mesajului.
Este primul om de stiinta care, in 1917, a stabilit relatia dintre stimulii subliminali si sugestia posthipnotica. Studiile sale au fost efectuate pe sute de pacienti in conditii de laborator.
Efectul care-i poarta numele, adica efectul Poetzle, este efectul prin care mesajele subliminale apar relevate in visuri la zile, saptamini, uneori chiar luni de la contactul cu acel mesaj.
Daca veti cauta pe net veti gasi extrem de putine informatii despre acest (obscur) doctor Poetzle. Totusi...
Si care e faza cu castile?
M-am gandit ca trebuie sa fie un corp de femeie, ca de obicei cu asa ceva se fac reclamele, dar nici mort nu am reusit sa descopar unde e capul si mana. Sau picioarele... sau orice alta parte.
http://imageshack.us
hai, Blakut, cu puţină imaginaţie...
Eww... la varianta asta nu m-am gandit... pai nu vezi ce brat de halterofil are? plus coada de balena...
Nu e coada bey, e o ea ce sta in genunchi si se presupune ca mana intinsa se vrea a fi vazuta ca imratisare Acuma ce imbratiseaza ea in genunchi, numai ea stie
Eu tot nu stiu care-i faza cu poza ailalta, ca m-am uitat mai mult de 12 secunde si tot n-am oPtinut nimic, in afara faptului ca mi-au luat-o razna ochii
am citit mai in diagonala, mai cu amanuntul ce s-a scris pe aici. daca e sa combin logica mea stramba, cu ceea ce ati spus voi, ar trebui ca atunci cand ma uit la castile postate de exergy sa primesc subliminal o dorinta nebuna pentru o prestatie orala
am interpretat corect?
ca daca da... e mare lucru dom'le subliminalul asta.
@Cla - la ce ma refeream eu, eventual iti intra cearsaful in fund... la ce te referi tu .. daca o iau cu aluzia subliminala ... inseamna mai intai sa ai gura plina
da, asa vazut...
Poezia aceasta poate fi considerata ca purtand un mesaj subliminal. Este un acrostih (= Poezie sau strofă în care literele inițiale ale versurilor, citite vertical, alcătuiesc un cuvânt (nume propriu, dedicație etc.) sau o propoziție). Ea are o istorie celebra. In anul 1876 Hasdeu trimite revistei "Conforbiri literare" poezia "La noi" semnata: P.A. Călescu. Redactia nu sesizeaza ca ar fi vorba de o farsa si o publica. Nu sesizeaza nici faptul ca P.A. Călescu devine Păcălescu. Este exclus ca cititorii sa fi decodificat constient acrostihul, de vreme ce redactorii de acolo nu au fost in stare. Si totusi numarul cititorilor incep sa scada, revista intrand incet-incet intr-un con de umbra. Acrostihul a actionat ca un mesaj subliminal, subconstientul fiind capabil sa faca legatura dintre litere si sa-l "citeasca". Literele initiale constituia raspunsul la intrebarea din titlu: "Unde este putred marul?".
(Am ingrosat literele inițiale pentru usurarea citirii).
"La noi e putred mărul, a zis de mult poetul,
A zis cu desperare şi a murit nebun,
Căci îl zdrobi durerea cînd s-a convins cu-ncetul
Oftând după scăpare că nu mai este bun.
Nici sâmburele însuşi, speranţa viitoare,
Vestala timoroasă ascunsă de priviri!
O, da! un vierme sarbăd, cu otrăvită boare,
Rozând fără-ncetare nu lasă nicăiri
Bucată nemânjită, şi în zadar să creează
Iluzia din urmă ar vrea că tot mai poţi
Redobândi scânteia din dispăruta rază!
I-am cântărit, piticii! i-am măsurat pe toţi!
Lucesc prin neştiinţă, prin penile străine,
Insecte cu o umbră mai mare decât ei;
Te-nceală-n perspectivă, dar când te uiţi mai bine
E trist şi-ţi vine milă de falnicii pigmei!
Rivali cu cine ştie ce geniuri sublime,
Aruncă vorbe-n aer ce curg ca un şiroi,
Repetă, dar de unde, din ei nu spune nime...
E putred, putred mărul din sâmbure la noi!
P. A. Calescu
P.A.Calescu e strigator la cer de evident ...
Deoare ce am nişte clienţi pe care îi cheamă Calescu pentru mine n-a fost chiar aşa strigător...
You Are Being Programmed By Subliminal Messages
New tests show that subliminal messages really do have an impact in what decisions you make, leading advertising executives across the world to celebrate, and the rest of us to get more paranoid than usual.
New Scientist reports that a new Northwestern University study has demonstrated that the decision-making areas of the brain can actually be affected by images that we don't even consciously remember seeing:
Joel Voss of Northwestern University in Evanston, Illinois, and colleagues showed volunteers 12 kaleidoscope images for 2 seconds each while they also performed an unrelated number task to distract them from consciously committing the images to memory. A minute later, volunteers were asked to look at pairs of similar-looking images and choose the one they had seen before. They were also asked whether they were sure, had "a feeling" they were right, or were just guessing. Those who took a shot in the dark were as successful as the rest. "They were 70 to 80 per cent accurate; it would be only 50 per cent if it was chance," says Voss.Suddenly, it's time to worry if those images in Fringe that appear before the commercial breaks are doing something to our brains.
Spre a sublinia afirmația, probabil pentru că percepția comună asupra fenomenului era că nu au niciun efect. Ei bine, cred că și una și alta dintre variante ar fi putut fi speculată de specialiștii de marketing sau manipulare. Adică să transmită imagini subliminale atât oamenilor care cred că nu au efect cât și celor care cred. Creierul este foarte versatil, chiar ieri citeam despre efectul placebo aplicat unui bolnav supus unei operații chirurgicale la genunchi: deși medicul chirurg doar i-a deschis genunchiul și l-a cusut la loc fără să intervină efectiv, genunchiul s-a vindecat pacientul fiind încredințat că operația a reușit. Se pare că efectul placebo are cam 40% șanse de succes, cam tot atâtea câte trebuie să aibe un medicament spre a fi scos pe piață.
Virgiliu Gheorghe, Efectele televiziunii aupra mintii umane (accentul cade tocmai pe mesajele subliminale):
http://danielroxin.blogspot.ro/2010/10/efectele-televiziunii-asupra-mintii.html
Tocmai citesc asta :
http://www.redicecreations.com/specialreports/brainwash.html
... va invit si pe voi
Tehnic:Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)