Care credeţi că a fost cea mai bună perioadă din istoria romānilor? Perioada īn care ţara noastră a dus-o cel mai bine, la modul general vorbind, şi de ce optaţi pt acea perioadă? Aud vorbindu-se ba de perioada interbelică, ba de domnia lui Carol I, ba de Ştefan cel Mare, Mihai Viteazul sau Mircea cel Bătrīn. Mai sīnt şi alte variante, care nu-mi vin acum īn minte... Mai sīnt?
1920-1939.
QUOTE (dead-cat @ 21 Oct 2004, 12:22 PM) |
1920-1939. |
pai in perioada aia mureau oamenii de foame, ca or pus-o taranii de-o rascoala in 1907.
n-as zice ca a dus-o tara prea grozav in perioada aia.
QUOTE (dead-cat @ 21 Oct 2004, 12:42 PM) |
pai in perioada aia mureau oamenii de foame, ca or pus-o taranii de-o rascoala in 1907. n-as zice ca a dus-o tara prea grozav in perioada aia. |
votez si eu perioada interbelica, cand bucurestiul era real "micul paris", iar timisoara "mica viena".
Si eu as fi de parere ca perioada spusa de dead-cat ar fi cea mai buna. Dar treaba cu 'micul Paris' ma enerveaza de-a dreptul. De ce tot trebuie sa facem comparatii din astea? Stiu, au spus-o altii, cu mult timp in urma, dar mi se pare o tampenie. Parisul avea imaginea si caracteristicile lui, iar Bucurestiul pe ale sale, mult mai apropiate de Balcani. Asa ca...
QUOTE (actionmedia @ 21 Oct 2004, 01:55 PM) |
In afara de rascoala de la 1907 ce a mai fost? |
QUOTE (nefertiti @ 21 Oct 2004, 02:14 PM) |
Si eu as fi de parere ca perioada spusa de dead-cat ar fi cea mai buna. Dar treaba cu 'micul Paris' ma enerveaza de-a dreptul. De ce tot trebuie sa facem comparatii din astea? Stiu, au spus-o altii, cu mult timp in urma, dar mi se pare o tampenie. Parisul avea imaginea si caracteristicile lui, iar Bucurestiul pe ale sale, mult mai apropiate de Balcani. Asa ca... |
Eu prefer personalitatea si trasaturile proprii, ale Bucurestiului in acest caz, fara alte comparatii.
in fine, fiecare are dreptul la parerea si preferintele lui.
eu prefer timisoara
http://nori.de/Bucuresti/rombuc.htm
Pe undeva chiar are acoperire chestia cu Parisul. Dar in imaginile alea e ceva anormal : centrul e bine intretinut si mai ales CURAT . Cred ca inca n-auzisera de binefacerile mizeriei. Inapoiati, ce mai !
QUOTE (ypsilonalpha @ 21 Oct 2004, 02:14 PM) |
Miscarile taranesti de la 1888. |
Monarhia o fi rezistat, dar era una impusa de afara si poate tocmai asta a ajutat sa nu cada. Cat priveste chestia cu aerul mai curat, e normal, anumite tehnologii inca nu cunoscusera evolutiile ulterioare.
Aerul ca aerul, dar nu tu o chestie aruncata pe jos, nu tu o rigola pline de zoaie si noroaie, nu tu un zid jegos ... Si nici macar o groapa in pavaj ... Cred ca erau maniaci. Brrrrrrr . Bine ca n-am prins vremurile alea !
QUOTE |
timisoara "mica viena". |
Monarhia o fi rezistat, dar era una impusa de afara si poate tocmai asta a ajutat sa nu cada
Din cīte cunosc eu monarhia nu a fost impusă din afară... Dimpotrivă, ai noştri s-au dus cu jalba īn proţap după ea... Nu-i aşa?
Monarhia a fost ajutată să nu cadă (şi) de către sistemul de alianţe europene care exista pe atunci şi īn care eram şi noi integraţi prin persoana (casa regală din care făcea parte) regelui...
QUOTE (dead-cat @ 21 Oct 2004, 03:20 PM) | ||
pe vremea cind Timisoara era denumita "mica Viena" nu apartinea de Romania ci de Imperiul Austro-Ungar. dar am trecut prin Vienna si cam tot ce are in comun cu Timisoara, in afara de accentul (timisoareniilor vorbitori de lb. germana nascuti pre 1930) e un carter care se numeste Josefstadt. si cam atit. la fel ca smecheria cu "micul Paris" e mai mult o chestie de wannabe. |
daca te uiti mai atent la viata urbana din Roma antica, o sa ajungi la concluzia ca ai prefera sa locuiesti la Iecea Mare.
QUOTE (dead-cat @ 21 Oct 2004, 02:20 PM) | ||
pe vremea cind Timisoara era denumita "mica Viena" nu apartinea de Romania ci de Imperiul Austro-Ungar. dar am trecut prin Vienna si cam tot ce are in comun cu Timisoara, in afara de accentul (timisoareniilor vorbitori de lb. germana nascuti pre 1930) e un carter care se numeste Josefstadt. si cam atit. la fel ca smecheria cu "micul Paris" e mai mult o chestie de wannabe. |
Perioade faste pentru Romania au fost 1860-1943, dar si 1963-1978 si 1999-2004.
Mersul pana la Don si Stalingrad sunt unele dintre cele mai mari fapte de arme ale Romaniei in istoria ei,si le-as asocia cu o perioada clar fasta.
Privitor la arhitectura si salubritate din diverse orase ca Bucuresti sau Timisoara, si comparatiile aferente, va invit sa vizitati orase cum sunt Viena, Paris, Roma, New York, Detroit la cartierele periferice. Daca nu stiti unde va dau eu nume sau numere de strazi. Acolo veti vedea atata mizerie cat n-ati vazut niciodata in Romania. Dar asta nu inseamna ca in arhitectura sau salubritate nu se poate inzeci efortul...
QUOTE (dead-cat @ 21 Oct 2004, 03:53 PM) |
daca te uiti mai atent la viata urbana din Roma antica, o sa ajungi la concluzia ca ai prefera sa locuiesti la Iecea Mare. |
Viena in mare parte arata civilizat. sa-mi arate cineva oras de 5+ millioane de locuitori in care nu exista un slum. sau 2+ millioane, din partea mea.
QUOTE |
1963-1978 |
QUOTE |
mi-as fi distribuit rolul de mama de-mparat!!! dar nu orice imparat |
ei, dar traiam o zi ca vultur!!!
eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines.
QUOTE (dead-cat @ 21 Oct 2004, 12:42 PM) |
pai in perioada aia mureau oamenii de foame, ca or pus-o taranii de-o rascoala in 1907. n-as zice ca a dus-o tara prea grozav in perioada aia. |
QUOTE (Achernar @ 21 Oct 2004, 03:11 PM) |
Aerul ca aerul, dar nu tu o chestie aruncata pe jos, nu tu o rigola pline de zoaie si noroaie, nu tu un zid jegos ... Si nici macar o groapa in pavaj ... Cred ca erau maniaci. Brrrrrrr . Bine ca n-am prins vremurile alea ! |
QUOTE (sorin666 @ 21 Oct 2004, 02:59 PM) |
cand iti faceai prieteni de orice origine etnica si sarbatoreai cu ei Pastele de 2 ori (catolic/ortodox), anul nou de 2 ori (romanesc/sarbesc), "mica Viena" era aproape o realitate... |
dead-cat:
QUOTE
1963-1978
Citat:
eu n-as numi o perioada sub o dictatura crincena fasta, in care zeci de mii mureau in puscarii si la canal, cum n-as numi nici o zi din WW2 fasta; si nici de una singura n-a avansat armata romana pina la Stalingrad.
Poate gresesti...dupa '63 nu s-a mai stat la canal sau in puscarii (decat in mica masura in puscarii, cazuri izolate gen Goma).
Iar daca cele aratate de mine nu sunt faste...care ar fi? Ia priveste la restul...Poate ar fi bine sa dam o definitie a cuvantului fast in cazul discutiei noastre...
1989-1993 - cind faceam trafic la sirbi, bulgari, moldova, turcia, etc...
tot romanul era bagat in vreo cotzcarie pe unde va
1866 - 1940, perioada monarhiei
Asa spun si istorici. Atunci au fost recuperate toate teritoriile, economia functiona, am ajuns sa fim cei mai mari exportatori de materii prime din europa centrala, s.a.
QUOTE (yronick @ 28 Feb 2005, 03:11 PM) |
1866 - 1940, perioada monarhiei Asa spun si istorici. Atunci au fost recuperate toate teritoriile, economia functiona, am ajuns sa fim cei mai mari exportatori de materii prime din europa centrala, s.a. |
ala-i "Simplom Orient-Express".
cel original (1883) avea ruta Paris - Strasburg - Karlsruhe -Stuttgart - München - Salzburg - Linz - Viena - Bratislava - Budapest - Belgrad - Nis - Sofia - Istanbul.
intr-un timp trecea si prin Timisoara (1896 cred )
QUOTE (dead-cat @ 28 Feb 2005, 04:37 PM) |
cel original (1883) avea ruta Paris - Strasburg - Karlsruhe -Stuttgart - München - Salzburg - Linz - Viena - Bratislava - Budapest - Belgrad - Nis - Sofia - Istanbul. |
QUOTE |
In the early-1880's, Georges Nagelmackers, a young Belgian railway enthusiast, followed the example of George Mortimer Pullman in Britain, and began building luxury railway carriages for travel across continental Europe. In 1881, Nagelmackers introduced the first restaurant car aboard a continental train. On October 4, 1883, the first Orient-Express train service was inaugurated. The initial route ran from Paris to Giurgi (on the Danube in Romania), via Strasbourg, Vienna, Budapest and Bucharest. The Simplon Tunnel -- at 12½ miles, the world's longest -- was built in 1906, cutting the trip from Paris to Venice significantly, and by 1921 the Orient-Express was running an extended Simplon-Orient-Express route to Istanbul. |
simplomul a fost introdus in anii '30.
http://mikes.railhistory.railfan.net/r045.html zice:
QUOTE |
Before the Great War, the services provided by the "Orient" had attained something of their present ubiquity. Three times weekly the train left the Gare de l'Est in Paris for Constantinople, as it was then called. At Linz the train joined the route of the "Ostend-Vienna Express," following this to the Austrian capital. At Budapest. the Berlin-Constantinople sleeping-car was attached, then the train ran down to Turkey through Belgrade and Sofia. |
QUOTE |
In the nineteen-twenties it was realised that this diversion of the through train from Calais and Paris to Constantinople left a gap in the Continent's through communications. The "Orient" began once again to run through South Germany and Austria, only now its real destination was not Turkey but Romania. The long and the short of it was that the service provided was twice as good as the old one. |
Exact pe linkul postat de tine ma uitam si eu
si uite ce am gasit:
Din cate imi dau eu seama ruta principala este prin Bucuresti - Constanta - apoi pe mare.
Omul zice ca:
QUOTE |
The "Orient Express" proper runs from Calais and Paris to Bucharest, passing through France, Germany, Austria, Czechoslovakia, Hungary and Romania. Then there is the closely-associated "Simplon-Orient Express," which makes its way farther south, through Switzerland, Italy and Yugoslavia.From Nish, in Yugoslavia, there is a connection for Athens, while the main part goes on through Bulgaria to Istanbul (formerly known as Constantinople) in Turkey. Finally, returning to the north, the "Ostend-Vienna Express" connects with the "Orient Express" at the latter city, providing a through link with North Germany and Belgium. The "Orient Express" links up with the "Simplon-Orient Express" by a connection between Budapest and Belgrade. Such, in outline, are the ramifications of the "Orient Express" and its associated services. |
Prima cursa a trenului Grand Express d'Orient ( numele a fost schimbat in Orient Express in 1891) a avut loc la 4 octombrie 1883 cand a plecat pentru prima data din Paris - Gare de Strasbourg ( azi Gare de l"Est) . Itinerariul trenului ( principalele gari) erau apoi Strasbourg, Munchen, Viena (unde a ajuns dupa 30 de ore) , Budapesta ,Szegedin, Timisoara, Lugoj, Caransebes, Orsova, Craiova,Pitesti, Bucuresti cu punct terminus la Giurigiu. Pasagerii era trecuti peste Dunare cu un bac de unde erau preluati de la Rusciuk de un tren local si dusi pina in portul Varna unde se imbarcau la bordul vapoarelor postale ale Lloydului Austro-Ungar cu care ajungeau la Constantinopol.
In acesta prima caltorie Orient Expressul era format, in afara de locomotiva, de doua vagoane de dormit, unul restaurant si doua "furgoane" pentru provizii, bagaje, posta,etc. Trenul era de un lux nemaivazut la acea vreme.
In 1885 compania schimba ruta. De la Budapesta trenul o lua spre Belgrad apoi pina la Nis unde linia se termina iar pasagerii erau preluati de diligente si transportati prin Sofia pina in localitatea Tatar-Bazardjik unde se imbarcau intr-un tren local turcesc ce-i transporta la Constantinopol. In 1889 este terminata linia Nis - Constantinopol astfel ca Orient Express parcurgea acum direct distanta Paris- Constantinopol in 68 de ore .
In 1895 itinerariul se schimba iar, se reia cel initial prin Bucuresti apoi Cernavoda - Constanta peste podul proaspat construit. De la Constanta pasagerii se imbarcau in luxoasele pacheboturi ale Serviciului Maritim Roman care-i duceau in 17 ore la Constantinopol. Motivul principal care a determinat compania Compagnie Internationale des Wagons-Lits et des Grand Express Europeens sa schimbe ruta trenului au fost nenumaratele jafuri la care a fost supusi pasagerii trenului intr-o zona de pe ruta Sofia - Constantinopol.
Odata cu deschiderea rutei peste podul de la Cernavoda, o parte a trenului Orient Express , dupa sosirea la Paris, pleca mai departe spre Londra, fie prin portul belgian Ostende fie prin cel francez Calais.
Ce timpuri....
thanx March.
ca fan feroviar cautam de mult detaliul cind s-a schimbat ruta prima oara.
ok dead-cat
o ultima mentiune la Orient Express : "parintele" trenului si fondatorul Wagons-Lits a fost belgianul Georges Nagelmackers
( 1845-1905)
Si daca tot esti pasionat de c.f. cred ca stii istoria liniei ferate dobrogene DBSR , prima din Imperiul Otoman !
All on board pls !
nu
io-s "specializat" pe KPEV.
Danube Black Sea Railway Company a fost construita de englezii intre 1857-60 intre Cernavoda - Port si Constanta-Port , pe teritoriul otoman de la acea vreme Sandjakul Tulcei. In 1882 a fost rascumparata de statul roman care a operat-o pina in 1895 ca o unitate independenta de CFR. Functionarii si inginerii englezi au ramas la posturi pina in 1895 cand s-a inagurat Podul de la Cernavoda iar linia a fost incorporata in CFR. DBSR are o istorie foarte interesanta . Pacat ca la muzeul CFR din Bucuresti singurul lucru care se mai pastreaza din inventarul DBSR este o portiune din sina ferata.
Draga March, te admir, cunosti foarte bine istoria, esti o adevarata comoara,o sursa de informatii inestimabila. Multumesc pentru aceste informatii pe care le impartasesti noua celor ignoranti.
Apreciez contributia ta pe acest forum si iti marturisesc sincer ca mi-as dori sa citesc mai multe postari de-ale tale. Te rog sa nu eziti sa postezi orice informatie consideri ca este necesara.
Tks. O sa mai cotroboi prin tolba sa vad ce mai gasesc
Deoarece s-a creeat o discutie off-topic, am as incerc sa o redresez punand in discutie atitudinea ostila a lui Iliescu si a lui Constantinescu fata de venirea regelui Mihai si instaurarea monarhiei. Asa ar fi fost normal, deoarece inlaturarea acesteia s-a infaptuit in conditiile venirii comunismului si odata cu daramarea comunismului ar fi trebuit in mod normal sa revenim la vechiul regim. Evident problema e mult mai complexa decat o cunosc eu si decat am infatisat-o. Daca sunteti deacord ca perioa monarhiei a fost cea mai benefica pentru tara noastra propun sa trecem de la nostalgia vremurilor in care trecea Orient Expres-ul pe la noi, si sa dezbatem aceasta problema si sa completati cu unele informatii pe care, trebuie sa recunosc, nu le am.
Ia uita-te te rog cu atentie la titlul topicului ? Ceea ce propui tu e o chestie de dezbatut la politica interna. Unde parca exista un topic pe tema monarhiei, reinstuarare, etc.
Aici putem dezbate de ex. situatia economica a Romaniei in anul 1938 si de ce comunistii luau drept etalon acest an in comparatiile lor ,demagogico-mincinoase , cu "maretele" lor realizari economice ?!
Nu cred ca a existat asa ceva ...
QUOTE (Dualist @ 7 Mar 2005, 08:05 PM) |
Nu cred ca a existat asa ceva ... |
Retractez: ar fi un dezastru ! Probabil bunicii tai ar fi extaziati, numai ei ar fi extaziati daca hodorogul acela ar avea din nou puterea.
QUOTE (Dualist @ 7 Mar 2005, 10:02 PM) |
Retractez: ar fi un dezastru ! Probabil bunicii tai ar fi extaziati, numai ei ar fi extaziati daca hodorogul acela ar avea din nou puterea. |
'38 a fost considerat cel mai bun an economic , interbelic.
material : perioadaele unei tari sunt mai faste material si in ce priveste comfortul cu cat sunt mai recente
ca nu era mare fast acela ca majoritatea populatiei statea in case de lut pline cu plosnitze ..
cultural : peroioada interbelica
ca spirit : tot perioada interbelica
http://www.jurnalul.ro/articol.php?id=5256
Tehnic:Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)