pentru ca unii dintre voi sunt preoti,si se pentru ca acest subiect este atat de gresit inteles,lasa multa lume in nedumerire,ce cale trebuie sa aleaga,unde trebuie sa gaseasca ajutorul,si ce trebuie sa faca,va rog ,ca fiecare sa-si exprime umila parere in legatura cu acest subiect.
si fiti crestini,nu promovati cultele,strict Sfintei Scripturi.
aici sa fie vorba despre Ioan 3,convorbirea dintre Isus si Nicodim,si va rog,ziditi,nu daramati ce zidesc altii.
Dumnezeu sa va ajute!
Botezul este cel dintai si cel mai necesar Sacrament, prin care ni se iarta pacatul originar precum si toate celelalte savarsite pana atunci, prin Botez devenim crestini, el este poarta de intrare in marea gradina a crestinilor; inainte de Botez nu putem primi nici un Sacrament si de aceea acesta este primul si cel mai folositor deoarece fara el nu ne putem mantui.
Prin Sacramentul Botezului dobandim harul sfintitor si astfel el ne face fii lui Dumnezeu, membrii ai Bisericii si mostenitori ai imparatiei cerului.
"Pocaiti-va", le-a zis Petru, "si fiecare din voi sa fie botezat in Numele lui Isus Hristos, spre iertarea pacatelor voastre; apoi veti primi darul Sfantului Duh. (Fapte 2.38)
sigur ca multi ne-am intrebat ce inseamna pocainta,si ce reprezinta botezul.
asadar,pentru mine,botezul s-a manifestat prin "nasterea "din nou,dezbracarea de omul vechi,imbracarea cu Hristos,recunosterea si acceptarea mea sufleteasca a lui Dumnezeu ca Tata,iar pe Hristos ca Domn si stapanitor al sufletului meu.
"botezul "meu a venit de sus,din voia Tatalui,si implicit a venit si pocainta,o data cu constientizarea insemnatatii Sangelui Mielului lui Dumnezeu.
Harul si pacea lui Hristos,Domnul sa fie peste voi in toate zilele vietii voastre!
Apa reprezinta Cuvantul lui Dumnezeu,iar darul Duhului Sfant reprezinta Puterea lui Dumnezeu.
Nu stiu de ce am ciudatul sentiment ca vorbesc singura,asa sa fie oare?
Sunt multi ochi ce te citesc, deci nu vorbesti singura!
Ioana, eu nu ti-am zis niciodata "bun venit!" pana acum. Sper sa nu fie prea tarziu!
Ai deschis un subiect la care poate ca multi ar avea un cuvintel de spus, dar se intampla un fenomen tare ciudat: gasesti un subiect care "te prinde" si simti ca ai si tu ceva acolo, o ideie, o amintire, o invatatura, o convingere!... Si faci imprudenta sa ti-o spui, avand speranta ca vei gasi in jur o audienta, daca nu prea entuziasta, macar sa aiba bunul-simt sa nu te blameze. Si nici nu prea apuci sa te familiarizezi bine cu forumul, ca te si vezi citat la "perle" pentru convingerile tale, ba urmarindu-te peste tot sa vada ce "prostii" mai spui. Si-atunci cine crezi tu ca mai indrazneste sa mai vorbeasca deschis despre acest subiect, daca nu are destul curaj sa lupte pentru propriile convingeri, desi ele nu fac rau nimanui? Dar mai ales cui foloseste acest "razboi" caraghios, prin care - culmea, tocmai moderatorii, sa se dea in spectacol?
Eu am incercat, apoi am renuntat. Am spus ca plec, iar cand ma simteam mai desprins de toata aceasta mascarada, am desoperit iarasi un astfel de citat pe la "perle". Si nu inteleg: oare este de ras cu adevarat? Atunci inseamna ca mie chiar ca mi-a pierit simtul umorului. De ce am mai ramas totusi? Paradoxal: Cand ma asteptam ca mingile sa-mi fie aruncate la fileu intr-un mod super-stresant, am descoperit ca nu am chiar un asa mare motiv sa plec, ci doar sa fac doua lucruri: sa ma includ in "circ" pentru a demasca rautatile gratuite; Si in al doilea rand, nu se merita ca pentru cateva rautati, sa fac jocul cuiva.
...............
Revenind la subiect, tu nu "vorbesti singura". Si in biserica preotul isi tine slujba, dar enoriasii nu fac prea multa harmalaie, nu-i asa?
Botezul? Ma gandesc la atat de multe lucruri incat nu stiu ce latura sa abordez mai intai. Si nici timp nu prea am. Poate pentru unii acest prim "contact" cu Duhul Sfant, pare un simplu ritual. Asa am prins din strabuni, asa suntem datori sa facem, si oricat ar fi petrecerea de "pompoasa", faptul in sine este aproape nesemnificativ pentru o mare majoritate dintre noi. La cei pe care Dumnezeu ii vede ca au un pic de inclinatie si incredere, le mai da din cand in cand niste semne. Celorlalti, desi botezati in numele aceleiasi Sfinte Treimi, ii lasa in voia lor, fiindca "smaraldele" nu fac decor frumos in mocirla.
Numele de botez, nu-i o simpla eticheta pe care o poti schimba dupa bunul plac, cenzurat, desi "ales" este un fel de a spune, fiindca nu prea esti in masura sa stii cam ce drum ti se rezerva, avand abordat la catargul personalitatii, un nume si nu altul. Sunt multe, enorm de multe de spus in acest sens, dar acum trebuie sa ma opresc aici. Sper sa mai revin in curand.
Te "ascultam", imi place sa vad ceea ce simti tu, nu ceea ce simti ca zice popa.
Botezul (Baptismul est sacramentum regenerationis per aquam in verbo - Botezul este sacramentul renasterii prin apa si in cuvant)...cum s-a schimbat forma lui in secolele ce au trecut si totusi a ramas de aceiasi profunzime si valoare, dar e putin mai "imbracat".
Noi crestinii folosim formula de Botez pe care Mantuitorul nostru ne-a dat-o dupa Inviere in Mt 28.19-20 "Mergeti asdar, si faceti ucenici in toate neamurile, botezandu-i in numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh si invatandu-i sa pazeasca toate cate vi le-am poruncit", as fi curios ca fiecare forumist care are habar de biserica sa spuna cate ceva despre botezul sau, eventual daca a fost botezat adult si ce a simtit.
TriRegnum, ca majoritatea celor de pe Han, am fost botezat cand eram prea mic ca sa-mi amintesc acum ce am simtit atunci. Dar daca ma gandesc putin, cred ca a fost bine... I-am intrebat pe ai mei daca am zbierat ca din gura de sarpe cand am "intrat la apa" si mi-au zis ca da' de unde!, radeam cu gura pana la urechi cand preotul m-a botezat.
Vad ca pana acum nu s-a adus in discutie chestiunea Ingerului de Botez. Fiecare fiinta are de la Dumnezeu un Inger Pazitor care o ajuta, o apara si o sfatuieste. Prin Taina Botezului, se mai primeste un Inger Sfatuitor care va insoti omul. Iar prin Taina Hirotoniei, fiecare preot primeste un numar de inca 9 Ingeri Sfatuitori care sa-l ajute. In afara de Ingerul Pazitor si cel de Botez, numarul de ingeri prezenti langa un om oscileaza in permanenta, in functie de faptele omului, de credinta lui, de nivelul de elevare si de misiunea pentru care a venit la intrupare. Fiecare persoana va fi ajutata in misiunea ei de catre Ingerii de Lumina si obstructionata de Ingerii Pazitori cenzurat. Ispitele, ca si sfaturile bune, vor alterna continuu, dar omul este cel care alege sa dea curs unora sau altora.
Omu'Bun are dreptate, fiecare nume de botez are imagazinata cenzurat. In crestinism, numele de botez ii "conecteaza" pe cei care le poarta la cenzurat sfintilor. Ex: Ion/Ioan - Sf. Ioan Botezatorul sau Apostolul Ioan, Petru - Sf. Petru, Gheorghe - Sf. Gheorghe, Vasile - Sf. Vasile cel Mare, Mihai - Sfantul Arhanghel Mihail, Gabriel - Sf. Arhanghel Gavril etc. Prin aceasta legatura, omul botezat va fi protejat de sfantul al carui nume il poarta si va prelua o parte din cenzurat sfantului respectiv.
Ar mai fi de spus ceva si despre rebotezare. Sunt cazuri concrete de crestini care au acceptat sa fie rebotezati prin trecerea la alte religii/culte/societati secrete etc. Cu alte cuvinte, sunt cazuri (in yoga si masonerie) in care un adept crestin este scos de sub mantia protectoare a numelui unui sfant si pus sub cea a unui demon, prin rebotezare. Trecerea la alta religie este un subiect extrem de delicat si nu vreau sa intru prea adanc in el... Tot ce le-as putea spune unor oameni care doresc sa-si schimbe religia este "amanuntul" ca ei au ales inainte de a veni la intrupare religia cea mai potrivita pentru ei, alegere concretizata in venirea intr-o matrice crestin-ortodoxa (Romania), iar acum vor sa incalce acea alegere. Stiu, sunt persoane care declara ca noua religie ii satisface pe deplin, e adevarat... Insa nu intotdeauna ce e bun e bun pentru toata lumea. Uneori suntem incercati cu lucruri mai putin bune. E simplu sa le refuzam si sa cautam confortul si linistea.
Dar testul este sigur ca l-am cazut.
Parintele, dar stiu ca esti drastic, nu gluma!... Nu se mai intelege nimic pe-aici!... Ma gandeam ca poate e bine sa dai cu tamaie si nu cu cadelnita!...
Voiam sa mai adaug cate ceva ce probabil ar fi interesat pe unii. Dar nu mai e cazul!... Imi cer scuze de deranj!
Poti sa scrii, nu-mi prea place mie filosofia indiana sa se intersecteze cu crestinismul, dar las de la mine si poti scrie, insa idea sa fie bazata pe crestinism in principal, cu mici tangente la alte filosofii (ca sa nu fiu prea drastic).
... Pentru aceia dintre dumneavoastra care ati deschis televizoarele mai tarziu, va anuntam ca TriRegnum a cenzurat cuvantul Karma, atat la mine cat si la Omu'Bun.
Maine-poimaine va face acelasi lucru si cu Legea Vechiului Testament sau Legea Talionului, pentru ca este fix acelasi concept.
Daca "nu prea-i place lui filozofia indiana", un crestin nu are voie sa foloseasca cuvantul Karma. Ca-i eretic.
Va fac urmatoarea marturisire:datorita schimarii mele atat de radicale, decoperirii unor orizonturi nebanuite si nemarginite, poate nu va spun nimic nou, sigur ca ulterior a aparut intrebarea :"ce trebuie sa fac?".
Am fost o perioada foarte apasata de intrebarea asta,si ziceam :"Doamne, daca m-ai chemat cu un scop la Tine, dezvaluie-l ca eu nu-l vad, da-mi intelepciunea necesara sa stiu ce sa fac,sa nu fac ce nu trebuie, sa nu fac contra voii Tale ."A trecut ceva timp pana am vazut ce trebuie sa fac, asa cum Pavel spune in Corinteni ca toti suntem madulare ale aceluiasi trup, si fiecare este chemat la o slujba, am vazut slujba la care am fost chemata.
Revenind la botez, in perioada de confuzie , cand nu stiam incotro sa apuc, ca o oaie pierduta de turma, behaiam speriata, DAR, fratii mei, Isus m-a auzit, si zic Slava celui Vesnic VIU, a venit dupa mine,m-a luat in brate si m-a pus in turma LUI, acolo unde sunt toti fratii mei,si unde-i pace si bucurie sufleteasca in Domnul.
M-am gandit eu, in prostia mea desigur, sa caut o biserica sa ma botez, si apoi a aparut din nou acelasi sentiment de pace , liniste, si mi-a aparut intrebarea retorica, desigur.: de ce Dumnezeu m-a chemat in starea in care eram ?
Si am ramas in starea in care m-a gasit, fara vreun botez la alte culte, caci am inteles ce-nseamna Apa si Duhul Sfant, caci de sus am fost chemata,si sus trebuie sa dau socoteala, sa nu mai fac voia altora, ci voia Tatalui meu, care mi-a dat ceea ce nu mi-a dat nimeni, si nici nu-mi va da vreodata.
QUOTE |
M-am gandit eu, in prostia mea desigur, sa caut o biserica sa ma botez, si apoi a aparut din nou acelasi sentiment de pace , liniste, si mi-a aparut intrebarea retorica, desigur.: de ce Dumnezeu m-a chemat in starea in care eram ? |
Pai cum sa nu fiu botezata, m-am referit la cel de-al doilea botez ,a la penticostali,etc., deci daca tebuia sa fac ceva in plus fata de ceea ce sunt acum. Raspunsul care a venit a fost: sa am credinta, sa lucrez dupa indemnul firii duhovnicesti, intru voia Tatalui Meu.
Am întîlnit ceva care mi-a plăcut, în legătură cu botezul, în Filocalia, vol. 1, un text scris de Marcu Ascetul, numit chiar aşa: "Despre botez". Acolo se spune că prin botez este "inoculat" în noi Duhul Sfînt, care va rămîne acolo toată viaţa noastră. Chiar dacă noi vom zice şi vom face împotriva lui Cristos!
Atîta doar că, prin faptele şi gîndurile noastre noi putem să-l îngrămădim pe Duh undeva într-un colţ neştiut al sufletului sau, dimpotrivă, îl putem face să domnească pe El asupra sufletului nostru.
Mi-a plăcut ideea permanenţei Duhului Sfînt în noi...
Şi dacă este aşa, de ce ar mai fi necesar un al doilea botez?
Botezul si Sf. Duh...
Sfantul Duh nu este permanent intr-o fiinta. El creste sau scade, proportional cu faptele, vorbele, gandurile si sentimentele bune/rele. El nu poate fi "ingramadit" nicaieri, xcross... pentru ca este a 10-a structura a omului, prin care acesta e o parte componenta a lui Dumnezeu-Tatal. Prin acumularea de Duh Sfant din om, Dumnezeu Tatal evolueaza si acumuleaza EL Duh Sfant. De aceea se spune ca Dumnezeu se bucura pentru binele pe care il facem... Ideea ca prin Sfanta Taina a Botezului este inoculat Sf. Duh in fiinta botezatului, Duh care nu-l va mai parasi orice ar face, este gresita. Sf. Duh nu este polita de asigurare, ci o avutie care trebuie pazita si sporita in fiecare ceas al vietii. Este painea cea de toate zilele... y compris painea duhovniceasca. Sf. Serafim de Sarov a aratat ca intreaga viata a unei fiinte trebuie subordonata sporirii Duhului Sfant... Sf. Duh pe care o fiinta ajunge sa-L manifeste (vehiculeze) este determinant pentru viata acelei fiinte in Cer si pe Pamant.
Despre botez ar fi multe de spus... Va propun insa sa abordam putin tema botez cu apa/botez cu foc (i.e. Duh Sfant). Si sa discutam apoi putin si de Sfanta Taina a Hirotoniei, care este tot o inoculare de Duh Sfant, prin gestul de (im)punere a mainilor. Sa discutam si de asemanarea dintre Botez si Hirotonie. Si sa incercam sa aflam de ce un preot se hirotoneste, iar un mirean nu.
Anyone?
QUOTE |
Acolo se spune că prin botez este "inoculat" în noi Duhul Sfînt, care va rămîne acolo toată viaţa noastră. Chiar dacă noi vom zice şi vom face împotriva lui Cristos! |
QUOTE |
Atîta doar că, prin faptele şi gîndurile noastre noi putem să-l îngrămădim pe Duh undeva într-un colţ neştiut al sufletului sau, dimpotrivă, îl putem face să domnească pe El asupra sufletului nostru. |
QUOTE |
Mi-a plăcut ideea permanenţei Duhului Sfînt în noi... |
QUOTE |
Şi dacă este aşa, de ce ar mai fi necesar un al doilea botez? |
Ok, deci se impune cel de-al doilea botez ?
Tri, fi mai specific, te rog !
QUOTE |
Ok, deci se impune cel de-al doilea botez ? Tri, fi mai specific, te rog ! |
Thank you, thank you, thank you !
Atat voiam sa stiu .
"Lasa-Ma acum, caci asa se cade sa implinim tot ce trebuie implinit" a spus Isus in jurul varstei de 30 de ani...
Cel mai elocvent exemplu pe care putea sa il dea cel pe care il urmam noi ... sau zicem ca il urmam...
Botezul nu te curata de intinaciunile trupesti. Este o marturie a unui cuget curat, curatat de sangele Mielului in momentul nasterii din nou. Este poarta de intrare in Biserica.Dar din pacate nu are efecte miraculoase asupra trupului de carne daca nu este precedat de credinta. Am vazut si multi dintre noi pe persoanele noastre... botezati cand nu stiam nimic... si a fost egal cu zero in majoritatea cazurilor. Daca intri pacatos in apa iesi un pacatos ud... Daca intri pocait, cu cugetul innoit,adica acea "metanoia" de care vorbeste Noul Testament vei iesi un ostas al lui Isus. Este o marturie a cugetului innoit... Pana acuma am fost un dusman si prigonitor dar de acum inainte, cu ajutorul Tau, Doamne, vreau sa-ti fiu o sluga credincioasa...
Filip, cand a fost intrebat de famenul etiopian daca poate fi botezat, nu i-a raspuns ca poate fi botezat si pe urma vine credinta. Filip a raspuns, dar a pus o conditie care precede botezul: "Daca crezi din toata inima, se poate". De fapt Filip nu a facut nimic altceva decat sa aplice ceea ce Isus a poruncit in marea trimitere: Apoi le-a zis: "Duceti-va in toata lumea, si propovaduiti Evanghelia la orice faptura. . Cine va crede si se va boteza, va fi mantuit; dar cine nu va crede, va fi osandit."
ioana1 si eu m-am intrebat si am intrebat daca trebuie sa raman in starea in care am fost gasit. Si mai ales cu privire la botez. Unii ziceau ca trebuie sa-l fac dupa ce cred, altii spuneau ca este valabil oricand. Am avut experiente minunate, si am si acuma prin harul lui Dumnezeu... DAR am cautat raspunsul in Biblie. Si am citit capitolul 9 din Faptele Apostolilor. Cu atentie... de 2-3-4-... ori... si am ajuns la concluzia ca experientele mele cumulate nu ajung la amploarea celei traite de Saul pe drumul Damascului.. Si totusi... dupa toata aceasta experienta, si dupa recapatarea vederii si dupa primirea Duhului Sfant, Saul a fost botezat.
Si daca Saul a fost botezat cu toate minunile din viata lui petrecute in cele cateva zile si nu a ramas in starea in care a fost gasit de Isus....
Si daca Isus a spus la 30 de ani ca trebuie implinit tot ce se cade a fi implinit....
Si daca Filip i-a pus o conditie... o singura conditie famenului venit de la imparateasa Candace...
Cine sunt eu sa ma incapatanez sa nu ascult? Sau sa ascult mai mult de oameni decat de Dumnezeu? Prin harul si bunatatea lui Dumnezeu, la inceputul lunii iunie in acest an, la 27 de ani l-am marturisit pe Isus Hristos ca Domn si Mantuitor in apa botezului. Am fost scufundat in moartea lui Isus si am fost inviat in baza credintei in el. Am putut sa spun cu gura mea ca il primesc pe Isus ca Domn al vietii mele si Mantuitor personal. In cunostinta de cauza.Stiind ce implica o viata de credinta cu Isus sau viata fara de el. Avand posibilitatea sa aleg, ca un om matur si slobod...Ce poate fi mai minunat decat sa ma stiu mantuit? Ce daca unii spun batjocoritor "pocaitule"??? Doar Dumnezeu porunceste pocainta de la caderea omului in pacat. Si Isus a promis ca o sa ne dea putere... si o da, slavit sa fie Numele lui in veci vecilor!
Nu ma transform intr-un judecator sa zic ca cei botezati inconstienti nu o sa fie mantuiti. Dar vreau sa il urmez pe acela care a zis ca este Calea... si daca El a facut botezul la maturitate... si daca cei care au fost cu el au fost botezati la maturitate de ce sa fiu eu incapatanat si sa nu ascult intr-un lucru atat de mic si de usor? Ca si Namaan sirianul cae se indoia ca o scufundare in apa Iordanului o sa il ajute? Si Botezul este prin scufundare, nu prin stropire...
QUOTE |
Filip, cand a fost intrebat de famenul etiopian daca poate fi botezat, nu i-a raspuns ca poate fi botezat si pe urma vine credinta. Filip a raspuns, dar a pus o conditie care precede botezul: "Daca crezi din toata inima, se poate". |
QUOTE |
Ce poate fi mai minunat decat sa ma stiu mantuit? |
QUOTE |
Doar Dumnezeu porunceste pocainta de la caderea omului in pacat. Si Isus a promis ca o sa ne dea putere... si o da, slavit sa fie Numele lui in veci vecilor! |
QUOTE |
Nu ma transform intr-un judecator sa zic ca cei botezati inconstienti nu o sa fie mantuiti. |
QUOTE |
...si daca El a facut botezul la maturitate... |
QUOTE |
Si Botezul este prin scufundare, nu prin stropire... |
Apostolul Pavel a spus ca fiecare sa ramana in starea in care a fost gasit. Pe mine nu m-a racolat nimeni de pe strada, ci o voce blanda mi-a soptit, doua brate m-au imbratisat, si pe pieptul Sau mi-a asezat capul, spre odihna. De acolo nu va mai putea nimeni niciodata sa ma clinteasca, iar parerea mea, asa cum spunea Tri, botezul vine de la Isus, Domnul nostru, nu de la oameni. Nu poate un om simplu , sa te boteze cu Duhul Sfant, ci de Sus vine ungerea.
ioana1, vezi ca acolo cu starea in care a fost gasit nu se refera la starea spirituala, de fapt cred ca stii...
De fapt Saul, dupa intalnirea cu Isus de pe drumul Damascului, orbeste, i-si recapata vederea , primeste Duhul Sfant si este botezat in apa. Aude vocea de la Isus, doua brate iubitoare il primesc si pe el... Apoi s-a sculat, si a fost botezat. Nu ramane nicidecum la starea in care a fost gasit... este o permanenta evolutie si dupa intrarea in legamant cu Dumnezeu...
Voci sunt multe, Scriptura este indrumatorul... cel putin pentru mine
TriRegnum, eu zic ca este prin scufundare pentru ca asa este numele lui. De fapt cuvantul botez nu este unul romanesc, este imprumutat sau cum vrei sa-i zici, si inseamna "a scufunda". Deci scufundarea nu este stropire. Oricum vad ca ai scris acelasi lucru mai sus.
Este un singur botez, dar din Biblie aflu ca el este acela in care il marturisesti pe Isus ca Domn si Mantuitor.
Intreaba un om botezat la 6 saptamani daca i-si mai aduce aminte de promisiunea facuta... si intreaba pe un om care a facut acest lucru voluntar, la varsta maturitatii(care o fi varsta aia...)
Si este adevarat ca este un singur botez... dar care este acela? O casatorie hotarata de parinti pentru copil la 2-3 luni ar fi valabila? O accepta acel copil?
ioana1, daca la maturitate ai afla ca parintii si nasii te-au casatorit la 3 luni cu cineva, ai fi de acord cu acest lucru odata ajunsa la maturitate? Sau este corect sa alegi tu partenerul de viata?
M-am mai intrebat aici pe forum daca ne nastem crestini sau devenim crestini in urma intalnirii cu Isus... Daca ne nastem crestini pentru ca parintii nostrii sunt crestini, atunci clar botezul pruncilor este ideal... daca crestin devii dupa intalnirea personala cu Mantuitorul atunci "crede si te boteaza" nu este o simpla succesiune.
Parerea mea, argumentata numai pe Scripturi...
P.S
Si sunt mantuit DACA o sa tin pana la sfarsit credinta in Isus. Botezul nu este un tobogan pe care te lansezi direct in Rai...
Si este drept ca pacatuiesti si dupa botez, altfel nu am mai avea nevoie de Marele Preot care sta la dreapta lui Dumnezeu facand ispasire pentru pacatele noastre(Epistola catre Evrei).
Nu eu trebuie sa fiu un exemplu, eu doar mi-am povestit experienta on topic, dar am constatat ca de multe ori indemnul nostru launtric nu este pe aceiasi linie cu voia lui Dumnezeu. Si atunci revin la dreptarul cunostintei si a adevarului care este cuvantul lui Dumnezeu, cuvant incercat.
Este atat de usor... si totusi atat de greu sa faci tot ce este cerut... exact ca si saltul cu parasuta... este un inceput in care crezi ca te arunci in gol..dar crezi ca nu o sa cazi pentru ca parasuta se deschide si te salveaza...
De ce se boteaza pruncii? http://biserica.org/Publicatii/1998/NoI/02_index.html
Este raspunsul unui SolaScripturist .. daca intr-adevar va intereseaza problema botezului.
Multumim, noi.
Daca intereseaza pe cineva de cand exista Sfanta Taina a Botezului, sau de la cine provin cele 7 Sacramente...
QUOTE |
That Baptism is a recollection or ritual reenactment of the Flood is a fact already been recognized by St. Jerome and other Church Patriarchs. Prof. Mircea Eliade (Treatise on the History of Religions, Paris 1970) shows this fact in detail. Essentially, all religions have some sort of Baptism or Ablution, intended to cleanse away some sort of Original Sin. This sin is no other than that of the Atlanteans: sinfully mingling with "mortal" women of the inferior castes, but deeming their own offspring "inferior" and enslaving it. Yes, Racism is a stupid notion that is unfortunately as old as humanity itself. It is the Original Sin that led Mankind into Doom, and probably will again, if we do not wake up in time. How can one fall so low as to enslave one's own children? Baptism is what the Hindus call Pralaya ("dissolution"); the demise of all things in order to allow their return to the Primordial Chaos and insure their re-creation afresh. There are two kinds of Baptism: the one of John and that of Christ. John as the "precursor of Christ" may well symbolize what Occultists call Lemuria, whose "fall" preceded that of Atlantis. John's watery baptism represents the demise of Atlantis by the flood, just as Christ's baptism by fire represents the destruction of Lemuria in a volcanic Conflagration. The Sacrament of Chrism corresponds to the Fiery Baptism, as we shall see further below. The symbolism of Baptism has been expounded by St. John Chrysostom: "Baptism… represents death and interment, life and resurrection. When we plunge our heads under the water, as in a sepulcher, the old man becomes completely drowned and buried. When he leaves the water, the new man suddenly rises." The Old Man is Adam, the prototype of Christ. The New Man is Christ, the second Adam. The two Saviours correspond to the twin Jerusalems, one Celestial and the other Messianic. We note how most Saviours actually emerge from the waters either directly or symbolically: So did Moses, Osiris, Perseus, Noah, Sargon, Joseph, Skanda, Trita, the Oannés, Quetzalcoatl, etc. Even Christ did so, as symbolized by his manger of reeds. The Druids too had a kind of Baptism. So did the Mystery Religions of Greece and Rome. In India, Baptism is ritually performed in the Ganges and many other tirthas (bathing spots in rivers) by all pious Hindus. The Buddhists too have a kind of Baptism which is more an ablution or sprinkling than ritual immersion. In the Americas, the ritual drowning of the gold-laden Eldorado reenacted the submersion of Atlantis. In India, Krishna's statue is thus baptized in the thirtapuja. The same type of ritual also existed in Greece, Rome, Arabia and elsewhere. The Sea of Bronze of Solomon's Temple was a sort of Baptismal font, not unlike the ones found in Harappa and Mohenjo-Daro. These had ghatts or ladders leading to the waters, identical to those of the Ganges river used for the rituals of ablution. The Egyptian temples had sacred pools where the worshippers were baptized. |
SolaScriptura
QUOTE |
TriRegnum, eu zic ca este prin scufundare pentru ca asa este numele lui. De fapt cuvantul botez nu este unul romanesc, este imprumutat sau cum vrei sa-i zici, si inseamna "a scufunda". |
QUOTE |
Este un singur botez, dar din Biblie aflu ca el este acela in care il marturisesti pe Isus ca Domn si Mantuitor. |
QUOTE |
Intreaba un om botezat la 6 saptamani daca i-si mai aduce aminte de promisiunea facuta... si intreaba pe un om care a facut acest lucru voluntar, la varsta maturitatii(care o fi varsta aia...) |
QUOTE |
Si este adevarat ca este un singur botez... dar care este acela? O casatorie hotarata de parinti pentru copil la 2-3 luni ar fi valabila? O accepta acel copil? |
QUOTE |
M-am mai intrebat aici pe forum daca ne nastem crestini sau devenim crestini in urma intalnirii cu Isus... Daca ne nastem crestini pentru ca parintii nostrii sunt crestini, atunci clar botezul pruncilor este ideal... |
QUOTE |
Si sunt mantuit DACA o sa tin pana la sfarsit credinta in Isus. Botezul nu este un tobogan pe care te lansezi direct in Rai... Si este drept ca pacatuiesti si dupa botez, altfel nu am mai avea nevoie de Marele Preot care sta la dreapta lui Dumnezeu facand ispasire pentru pacatele noastre(Epistola catre Evrei). |
TriRegnum, tot ce ai prezentat mai sus este botezul catolic. Asa cum cere traditia catolica. Ei bine, eu vreau mai mult decat o traditie, vreau sa ajung la desavarsirea Capetenieie mantuirii noastre... si asta se traduce prin urmarea lui Isus Hristos, nu a unei traditii, marturii de credinta sau codex. Fie el catolic sau penticostal. Si nu confisca te rog Biblia, pentru ca biserica catolica pe care o reprezinti dumneata nu a scris nici un rand din Scriptura intre Genesa si Apocalipsa.
Eu ma opresc aici pentru a nu degenera discutia, mi-am spus experienta mea de la botez, si cred ca threadul ar fi mult mai frumos daca si altii si-ar impartasi experienta pe care au trait-o cand au devenit Mireasa lui Hristos!
Pace voua si Duhul Sfant sa lucreze in inimile fiecaruia transformandu-le in temple ale lui!
Eu unul iti respect alegerea TRI caci sa fi preot nu e usor , ca esti catolic sau ortodox nu prea conteza. Dar totusi botezul trebuie recunoscut ca fiind o practica necesara pt consolidarea credintei in DUMNEZEU, nu doar crestinii au utilizat aceasta practica ... celtii de asemenea aveau un botez , babilonieni de asemenea , egipteni la fel.. fiecare in modul sau evident si nu neaparat cu APA. Biserica a adoptat botezul ca practica obligatorie .... pe langa multe altele dar s-a ajuns din nou la acel moment in care CREDINTA este o chestiune "o fac , sa fie facuta". Parinte am si eu o intrebare "suntem toti frati " inclusiv Iisus Hristos ?
Cat despre penticostali , adventisti , baptisti etc nu considerati ca sunt toti DREPTI si ei au de asemenea pacatosii lor. Chestia insa cea mai urata este poveste cu VORBITUL IN LIMBI.
De ce sa fie urata povestea cu vorbitul in limbi? La fel ca si proorocitul, vorbitul in limbi este un Dar al Sfantului Duh primit de Sfintii Apostoli in urma Botezului cu Foc al Mantuitorului, Dar pe care ei l-au dat mai departe celor pe care i-au botezat la randul lor... "Si toti vorbeau in limbi si prooroceau". Concret, vorbitul in limbi inseamna ca un vorbitor care se adreseaza unui auditoriu format din indivizi apartinand unor culturi diferite sa fie "auzit" de fiecare in limba sa natala. In termeni moderni, este o manifestare telepatica destul de rar intalnita, bazata pe o emisie foarte puternica a vorbitorului si mai putin pe calitatile receptorului.
A nu se confunda acest fenomen cu anumite manifestari ale persoanelor posedate sau cu manifestarile unor indivizi (in special copii) care au inceput brusc sa vorbeasca intr-o limba straina... despre locuri unde nu fusesera niciodata in viata prezenta.
QUOTE |
TriRegnum, tot ce ai prezentat mai sus este botezul catolic. Asa cum cere traditia catolica. Ei bine, eu vreau mai mult decat o traditie, vreau sa ajung la desavarsirea Capetenieie mantuirii noastre... |
QUOTE |
si asta se traduce prin urmarea lui Isus Hristos, nu a unei traditii, marturii de credinta sau codex. |
QUOTE |
Si nu confisca te rog Biblia, pentru ca biserica catolica pe care o reprezinti dumneata nu a scris nici un rand din Scriptura intre Genesa si Apocalipsa. |
QUOTE |
Dar totusi botezul trebuie recunoscut ca fiind o practica necesara pt consolidarea credintei in DUMNEZEU, nu doar crestinii au utilizat aceasta practica ... celtii de asemenea aveau un botez , babilonieni de asemenea , egipteni la fel.. fiecare in modul sau evident si nu neaparat cu APA. |
QUOTE |
Biserica a adoptat botezul ca practica obligatorie .... pe langa multe altele dar s-a ajuns din nou la acel moment in care CREDINTA este o chestiune "o fac , sa fie facuta". |
QUOTE |
Parinte am si eu o intrebare "suntem toti frati " inclusiv Iisus Hristos ? |
QUOTE |
Cat despre penticostali , adventisti , baptisti etc nu considerati ca sunt toti DREPTI si ei au de asemenea pacatosii lor. Chestia insa cea mai urata este poveste cu VORBITUL IN LIMBI. |
Asadar parinte imi imaginez ca ar trebui sa formulezi astfel in privinta bibliei " Biserica catolica a publicat biblia " niciodata nu si-a asumat credit pt realizarea ei. Stii parinte eu sunt ortodox , si imi place ortodoxia si imi place si catolicismul chiar daca ambele mai au unele absurditati sau ramasite pagane. Daca vei dori vom reveni pe tema asta odata si odata dar nu acum.
Povestea cu vb in limbi se intampla la Penticostali , si vine in felul urmator . In urma unei pregatiri manifestata prin rugaciune si meditatie anumiti membrii ai penticostalilor PRETIND ca vorbesc cu duhul sfant ( versiunea moderna a oracolului din delphi ). Aceasta practica se bazeaza pe un pasaj din biblie care evident nu il retin , in care se vb despre , credinciosi . Luca ne spune în Faptele Apostolilor 2:4: "Si toti s-au umplut de Duh Sfânt si au început sa vorbeasca în alte limbi, dupa cum le da Duhul sa vorbeasca."iata l-am gasit. Ei bine cine credea ca nu exista oameni cu capacitatea sa vb cu dumnezeu se inselau caci acesti POT .
Am foarte multi prieteni pocaiti ... dar nici unul nu e pocait daca stiti ce vreau sa spun. E adevarat poate ca au un simt mult mai dezvoltat in ale critici ( barfei ) dar cam atat. Fanatismul vulgar nu duce la nimic. Daca vrem sa fiti fanatici atunci dogma trebuie urmata pana la capat , nu doar unde ne convine. Si aici pot fin inclusi TOTi nu doar pocaiti ci si crestini ortodoxi si catolici. Eu personal am intalnit un dingur om care sa il pot categorisi ca exemplu de credinta , un om caruia sa nu ii poti reprosa nimic , care sa urmeze calea cu toata fiinta sa . Parintele Iustin
Nu ar fi mai potrivit un nou topic despre "vorbirea in limbi"? Acesta este despre botez, si nu as vrea sa-l deviem prn discutii offtopic
Chiar daca as vorbi in limbi omenesti sau ingeresti , fara dragoste sunt nimic...
Am uitat sa postez un argument in favoarea Botezului prin turnarea apei:
Didache 7:1 (A.D. 70):
"Dupa intructiunile precedente, botezati in numele Tatalui, si al Fiului si al Duhului Sfant, in apa vie[adica apa sfintita de preot].....turnati apa de trei ori pe cap, in numele Tatalui, si al Fiului si al Sfantului Duh."
Privind anul cand a fost scris, trebuie sa constientizam ca aceasta era practica din timpul Sfintilor Apostoli. Sa luam asadar aminte la Sfanta Traditie venita de la Sfintii Parinti Apostolici care cunosteau mai bine decat solascripturistii de acum practicile crestine din Biserica Primara.
O intrebare mai mult pentru Hentiu:
Ce reprezinta "binecuvantarea "?
Si...brrr....ce se intampla daca viata unui tanar este curmata brusc de un accident ?
Ce se intampla daca tanarul se "pierde " in lume (din familie de penticostali, baptisti, etc.), si botezul nu mai are loc, nu mai este considerat important ?
Poate vei considera extrem ceea ce prezint, insa se intampla. De ce am considera noi, ceilalti ca infaptuim o greseala. Nu va avea timp , de-a lungul vietii, sa-si recunosca Domnul sufletului? Nu va avea timp, fiul ratacit sa se intorca acasa, tot copilul aceluiasi tata fiind ?
Spunea cineva intr-un post ca datorita faptului ca era dusa de mica la spovedanie, a ajuns sa urasca credinta, si sa devina atee. Extrem, dar nu va ramanea asa. duhul lui Dumnezeu lucreaza peste toti, chiar daca mai ratacim, chiar daca mai amanam, vine vremea cand vom recunoaste pe Dumnezeu nu ca Doamne-Doamne din cer, ci ca Tata.
Raspunsuri pentru Ioana1:
Binecuvantarea la baptisti este un act simplu, fara sa aiba nimic mistic in el (nu este o Taina, asadar) prin care copilul mic este adus in Biserica si se citeste Binecuvantarea pe care Dumnezeu a poruncit sa fie facuta pentru copiii lui Israel in Vechiul Testament (Cartea Numerilor 6:22-27), dupa care intreaga asistenta se roaga pentru acel copil si-l binecuvanteaza.
Precizari:
1. Actul de binecuvantare nu este obligatoriu. Cei doi parinti aduc copilul la biserica sa fie binecuvantat doar daca doresc acest lucru.
2. Se stie si se recunoaste faptul ca binecuvantarea poruncita de Dumnezeu se referea la copiii lui Israel de orice varsta, nu neaparat la copiii mici. Cand Biblia se refera la "copiii lui Israel" ea se refera la intreg poporul Israel (Copiii lui Iacov, primul caruia Dumnezeu insusi i-a pus numele Israel- in traducere:Cel Ce Lupta Cu Dumnezeu -vezi Geneza 32:28)
Cu toate acestea, nu se considera ca fiind nimic gresit sa se foloseasca acest text cu aceasta ocazie.
Copilul nu este "inregimentat" in nici un fel. Sigur ca ulterior vine la Biserica cu parintii (la inceput fie ca vrea-fie ca nu, ca doar cu cine-o ramane acasa ?!) iar mai apoi, cand devine matur si responsabil face ce vrea.
La aceasta intrebare am mai raspuns si pe threadul dedicat bisericii baptiste.
Ce se intampla daca viata unui tanar este curmata brusc, si nu apuca sa fie botezat ?
Eu va intreb ce se intampla cu un tanar care a fost botezat copil fiind si care a ales mai tarziu sa-si "faca de cap"? Este mantuit, indiferent ce face ulterior doar pentru ca a fost botezat cand a fost copilas ?! Eu nu cred...
Biblia spune despre asta cam asa :" Cine va crede si se va boteza va fi mantuit, dar cine nu va crede va fi osandit!" (Marcu 16:16) De ce credeti ca nu spune in a doua parte "cine nu va crede si nu se va boteza" ci doar "cine nu va crede" ?
Botezul nu mantuie, in opinia noastra, ci este "marturia unui cuget curat", este declaratia facuta de un om mantuit in fata tuturor, ca moare fata de pacat, ca se ingroapa impreuna cu Hristos si ca se trezeste la o nou viata cu El.
Daca un om, un tanar este mantuit, chiar daca nu va mai avea timpul fizic sa fie botezat (se intampla un accident), el va merge in Cer (fara sa fi fost inscris "oficial" in nici un registru bisericesc).
Consider ca botezul copiilor mici este o greseala pentru ca nu sunt indeplinite conditiile apriorice: Credinta si pocainta de pacate pentru un adult, respectiv credinta pentru copilul mic. (pocainta de pacate este un nonsens pentru un copil de 8 zile)
Oricat as vrea sa cred ce spuneti in ultima fraza, Cuvantul Domnului nu ma lasa.
Cuvantul Domnului spune ca "Duhul lui Dumnezeu nu se va lupta pururea cu omul". Fiecare din noi avem un timp in care Dumnezeu prin Duhul Sau se ocupa special de noi. Daca noi il respingem insa, vine vremea cand Dumnezeu ne lasa in voia mintii noastre... Sigur ca pana cna dam ultima suflare, noi mai avem o sansa, dar...
Pentru mantuire Dumnezeu are un singur dead-line: astazi. Ziua de maine nu este a niciunuia dintre noi...
Sigur ca Dumnezeu vrea mantuirea tuturor. Este insa un "gentlemen" si tine cont de ceea ce vrem noi. El nu ne poate mantui daca noi Ií respingem oferta de mantuire facuta la Gogotha prin moartea Fiului Sau, sau daca vrem ca mantuirea sa fie dupa conditiile noastre...
Toate cele bune !
Intervin si eu cu o corectie: binecuvantarea nu e un Sacrament (o Taina), ci un Sacramentaliu (ierurgie cum se foloseste la fratii rasariteni)
QUOTE |
Ce se intampla daca viata unui tanar este curmata brusc, si nu apuca sa fie botezat ? Eu va intreb ce se intampla cu un tanar care a fost botezat copil fiind si care a ales mai tarziu sa-si "faca de cap"? Este mantuit, indiferent ce face ulterior doar pentru ca a fost botezat cand a fost copilas ?! Eu nu cred... |
Dragul meu Hentiu, departe de mine ideea de a te ofensa in vreun fel sau de a ataca cultul baptist, pentru care manifest un oarecare respect.
Dar spui :
"Botezul nu mantuie, in opinia noastra, ci este "marturia unui cuget curat", este declaratia facuta de un om mantuit in fata tuturor, ca moare fata de pacat, ca se ingroapa impreuna cu Hristos si ca se trezeste la o nou viata cu El."
Scuza-ma ca te intreb, dar cine n-ar vrea sa fie asa? Tatal meu a fost alcoolic, si i-am pus o carte de rugaciuni pe masa, intr-o zi, si-am lasat-o acolo, urmarindu-l cu privirea. I-a fost TEAMA, dar a luat-o , a citit-o , s-a schimbat radical, nu mai bea deloc. Poate vei spune :"pana cand ?". E ALT OM DEJA. I-a fost rusine sa se indrepte, crezand ca Dumnezeu nu-l va ierta niciodata fiind un betiv, dar l-a iertat, si mai mult, se simte iubit, si si-a dat seama de mana intinsa.
Am un coleg de birou, fost alcoolist , caruia am incercat sa-i explic ca indiferent de pacatele savarsite (insa el crede si e ferm convins ca dupa cate a facut, Dumnezeu nu-l mai iarta ) , esti deja copilul lui Dumnezeu, pentru ca frica de Dumnezeu nu este frica de bau-bau, ci respectul si cinstea data Tatalui, ruperea de la cele lumesti si trecerea la curatire, si asta inseamana un om nou, o nastere din nou, un botez. Cuvantul lui Dumnezeu in sufletul tau, permanentizarea ideea de a face mereu ceea ce trebuie sa faci, nu ceea ce vrei.
Triregnum a spus:
QUOTE |
Intervin si eu cu o corectie: binecuvantarea nu e un Sacrament (o Taina), ci un Sacramentaliu (ierurgie cum se foloseste la fratii rasariteni) |
QUOTE |
Dragul meu Hentiu, departe de mine ideea de a te ofensa in vreun fel sau de a ataca cultul baptist |
Si cu tine !
Nu sunt in dezacord cu tine, insa nu astepta prea mult respect, respectul se castiga, la inceput iti vor sari multi in cap, trebuie sa le tii piept, rareori vei gasi pe cineva cu care sa vorbesti aceeasi limba.
Pe han sunt peste 3000 de inregistrati, stii cate persoane vorbesc, gandesc, si simt la fel ca mine ? Una singura, ceea ce mi se pare destul de putin.
Parerea mea, nu in a fi in dezacord cu tine: in numele lui Isus Hristos am fost botezata ca si crestin, la 40 de zile (nu la 8), nasterea din nou s-a produs mult mai tarziu, din voia Domnului, si pentru lucrare. Ca sa ajung un vas de cinste trebuie sa lupt, si sa ma curatesc pe deplin, si nu in aderarea la alte culte , ci schimbarea de haina neagra a pacatului, si imbracarea cu haina alba a lui Hristos. Procesul va fi mai lung sau mai scurt, in functie de puterea credintei.
Nu vorbesc in necunostinta de cauza, nici nu ma dau teolog, spun ce simt, si ce traiesc, restul de pe han ma cunosc.
Am deviat, revin la botez. Nu poate un om simplu ca si mine sa ma boteze cu Duhul Sfant. Punct.
In mod concret, spun ceea ce simt, impartasesc si altora, din dorinta de lauda si cinstire fata de Dumnezeu, telul meu este sa nu ma uit in laturi, nici in sus, ci acolo, in adancul sufletului, unde trebuie sa pregatesc si sa curatesc odaia pentru ca Hristos sa ramana vesnic, nu doar sa vina si sa plece ca acum, cand nu sunt pe deplin curatita.
Domnul fie cu voi, cu toti !
Practica botezarii copiilor isi are originea in cuvintele Mantuitorului: ''Lasati copiii sa vina la Mine''. in aceasta privinta si traditia este foatre sigura. Origen, Irineu, Tertulian marturisesc ca in secolul al II-lea Biserica boteza copiii, pentru ca in secolul al III-lea aceasta sa devina o practica obisnuita. Copiii nu pot fi socotiti niciodata ca despartiti de intregul spiritual al parintilor sau al stramosilor. In toate cazurile, nasii si familia spirituala a Bisericii marturisesc credinta ceruta de Taina botezului. Cu toate acestea totul este dominat de ceea ce vine de sus, de la Dumnezeu caci omul nu face altceva decat sa se deschida pentru a primi lucrarea harului. starea constiintei sale, capacitatea sa de a intelege nu sunt niciodata pe masura nespusa a acestui eveniment; misterul ramane si va ramane de nepatruns la orice varsta a omului.
Sinodul de la Cartagina (sec.V) declara: ''Adultii si copiii sunt egali in fata lui Dumnezeu''.
in ceea ce priveste simbolismul, botezul reprezinta transformarea totala a fiintei omenesti care primeste adevaratul chip, chipul lui Dumnezeu. Simbolurile esentiale botezului sunt moartea-ingropare si Viata-Inviere. Cuvantul botez inseamna afundare, scufundare, in practica veche a Bisericii acesta fiind singurul mod de a boteza. Bineinteles se admiteau si unele exceptii - despre care ne vorbea Triregnum cu titlu de regula - in Didahii acolo unde lipsea apa, in caz de boala sau in caz de necesitate urgenta. Legatura profunda cu coborarea in iad dispare total din practica botezului ca stropire. Cufundarea tripla reprezinta cele trei zile ale coborarii in iad, ridicarea inseamna intoarcerea la ziua fara inserare.
Daca ne nastem crestini, atunci practica "botezului" in inconstienta este corecta. Daca in schimb devenim crestini DUPA intalnirea cu Mantuitorul Isus Hristos, atunci botezul este o urmare fireasca a acestei intalniri, nu o spalare de intinaciunile trupesti, ci este marturia unui cuget curat, curatat de Apa vietii.
Famenul etiopian a intrebat... "Iata apa, ce ma opreste sa fiu botezat?". Filip a dat un raspuns conditionat: DACA crezi... Va intreb, pe cei care spuneti ca nu conteaza ordinea credinta-botez, de ce a riscat Filip sa lase pe etiopian sa plece nebotezat? Pentru ca a fost un risc, famenul putea sa spuna ca inca nu crede, dar o sa creada mai tarziu... De ce nu i-a spus: "acuma esti aici, te botez,si ai timp sa crezi pe urma"... Pentru ca el stia Adevarul lasat de Isus celor din Biserica...
Un lucru este clar pentru cei care vor sa priveasca adevarul. "Botezul" pruncilor a aparut in momentul in care toate statele trebuiau sa fie "increstinate". Si ce este mai usor decat sa-i spui unui copil ca s-a nascut ortodox sau catolic???
Daca ar veni astazi mama, tata, nasii si un preot sa-mi spuna ca la 6 saptamani... sau la un an... sau la o varsta cand eu eram inconstient am fost casatorit cu o femeie oarecare, chiar daca ar fi femeia perfecta din toate punctele de vedere, as spune cu incredere ca acel act nu are nici o valoare si nu se poate numi casatorie.
Daca casatoria unor oameni o tratam cu atata responsabilitate, si se bazeaza pe acceptul celor doi, cum sa tratam altfel relatia noastra cu Mirele divin?
Dumnezeu sa ne ajute sa ne intoarcem in fiecare zi la adevar...
Sfinteste-i Tata prin Adevarul Tau.... Cuvantul Tau este Adevarul
Sa spun, sau sa tac?
Si totusi, citind aceste randuri ale atle, Sola, nu te-am mai citit de multisor, mi se accelereaza pulsul ca intotdeauna cand ma gandesc la botez.
Ce e botezul? E adevarat ca ordinea fireasca este credinta-boteza, cine te-ar contrazice? Insa am mai aratat, ca Apa este Cuvantul, e ghemul din stomac cand asculti o predica, e tremurul picioarelor de emotia intalnirii cu tatal, e lacrima izbavitoare din rugaciunea, e Hristos, la tine in inima si cuget. N-ar fi , fara credinta, de aceea, El ajuta, intareste, curateste, iubeste.
De aceea "botezul" nu este nimic fara credinta adevarata, de aceea vedem aceeasi oameni neschimbati,in plus cu o naframa pe cap,sau o Biblie in mana, pentru ca arata lumii credinta adevarata, si nu lui Dumnezeu, pentru ca in sangele lor nu curge Hristos, in inima lor nu bate Hristos, in mintea lor nu se odihneste Hristos.
Botezul e marea schimbare, de la 0, la + infintit, cu o permanenta curatire, cu o vesnica nadejde, cu o infinita dragoste.
De ce nu sunt de acord cu o noua cufundare. Apa nu sfinteste, apa nu curateste, spala, doar atat. Hristos e Apa, in El te cufunzi si te afunzi, si in El te balacesti. Daca tu continui in noroiul pacatelor, cum te-ai botezat atunci ? Crezi ca Domnul nu vede ? Sau altii ar trebui sa vada? Domnul nu-ti aude rugaciunea, decat daca tipi? Domnul nu-ti asculta cantarea , daca nu ai voce? Nu te iubeste daca esti slab?
Daca te-ai botezat in Hristos, vei si invia in Hristos.
Va doresc o binecuvantare vesnica, si nu uitati nicicand:credinta, nadejde si dragoste.
Sa taci? De ce sa taci? Ai mare dreptate in cea ce ai zis tu... nu apa te curata...
Ai spus mai sus: De aceea "botezul" nu este nimic fara credinta adevarata, de aceea vedem aceeasi oameni neschimbati,in plus cu o naframa pe cap,sau o Biblie in mana, pentru ca arata lumii credinta adevarata, si nu lui Dumnezeu, pentru ca in sangele lor nu curge Hristos, in inima lor nu bate Hristos, in mintea lor nu se odihneste Hristos. ...si m-am vazut pe mine dupa "botezul" facut in nestiinta... si ma uit la carciumi, bordeluri si puscariile pline cu oameni "botezati"... oameni care se balacesc in fiecare clipa in pacat... Si am vazut "frati" si "surori" , care au venit si ei la "botez" din inertie, pentru ca asa se obisnuieste in familie, sau din diverse interese... Pentru acest tip de oameni a fost doar o scalda... exact cum a fost pentru mine la 6 saptamani... fara credinta care sa te curateasca de pacate, ramane doar o scalda rituala...
Si cand am acceptat pe Isus in viata mea, inainte de a intra in apa botezului, eram un grup mai mare, cel care predica a facut o remarca adevarata. Si spunea el, ca daca careva dintre noi intra pacatos in apa botezului, adica fara curatirea facuta de Hristos in viata lui, o sa iasa un pacatos ud. Doar atat. Daca tigara nu am lasat-o, in speranta unui miracol petrecut in apa, o sa ne trezim cel mult cu pachetul de tigari ud. Si sa-ti spun ceva Ioana, daca auzeam si intelegeam aceste cuvinte la 6 saptamani, sigur viata mea era alta. Si nu mai era nvoie de o a doua scufundare... Si stii de ce? Pentru ca acea scufundare este unica in viata... daca o faci odata ramane facuta... Din moment ce ai gasit dulceata vietii in credinta vei avea taria data de Duhul Sfant sa spui NU ispitei...
Botezul este doar marturia unei credinte mantuitoare, o unire in Moartea si Invierea Mantuitorului. Este si o cumpana a apelor, intre omul vechi si omul nascut din nou in Hristos. Este intrarea in Biserica lui Hristos.
Ioan Botezatorul, acela care l-a vazut venind pe Mielul care ridica pacatul lumii, nu a tacut. Si el a intrebat:
Eu", zicea el, "am trebuinta sa fiu botezat de Tine, si Tu vii la mine?" . Drept raspuns, Isus i-a zis: "Lasa-Ma acum, caci asa se cade sa implinim tot ce trebuie implinit."
Isus a spus ca El este Calea, Adevarul si Viata. Sa calcam pe urmele lui. Apostolul Pavel, ne spunea la randul lui sa calcam pe urmele lui, caci si el calca pe urmele lui Hristos... si atunci de ce sa nu ii ascult pe acesti oameni? De ce sa ascult mai mult de o traditie omeneasca? De ochii oamenilor? Oare cand o sa fiu in fata lui Isus, ce motive o sa pot gasi ca nu am facut tot ceea ce trebuia facut? Faptul ca sunt oameni pe care eu ii vad mai pacatosi decat mine nu o sa ma ajute cu nimic.
Dumnezeu sa ne dea putere si intelepciune...
Mare dreptate ai , dragul meu, in ceea ce spui, insa vezi tu, ceea ce incerc eu sa subliniez este faptul ca "turma Domnului " nu este orice fel de turma, este una aleasa, una care razbeste, sunt frati din toata lumea, in aceeasi credinta, in acelasi Hristos,chiar daca nu se cunosc, se gandesc unii la altii, se roaga unii pentru altii, rugaciunea lui Isus din Ioan cap.17 ne vorbeste despre acest adevar. Nu sunt frati de o religie sau un cult, sunt frati care cred, care traiesc, si care infaptuiesc Cuvantul Domnului, si care , nu o arata lumii, de aceea ei sunt atat de greu de recunoscut, pentru ca merg cu "valul" si se prefac a trai ca totii pentru a nu fi mancati de vii, si a-si indeplini lucrarea.
Ceea ce incerc sa spun, nu in contradictie cu tine, este ca perioada de dezorientare in care te-ai intalnit cu Domnul, si in care tu nu vezi nici o cinste prin persoana ta, este cea in care nu stii incotro sa apuci, la cine sa alergi, de cine sa asculti.
Si eu am crezut ca este necesar un al doilea botez, insa pentru putina vreme, pentru ca am inteles, rugandu-ma si cerand intelepciune in ceea ce fac sa nu fac ceva gresit, ca sufletul tau marturiseste pentru tine, nu numai gura, marturisesc faptele tale, schimbarea ta. Intalnirea cu Domnul te schimba , te modifica spiritual, mental, si vin si spun :atunci de m-am nascut in aceasta tara, in aceasta religie, in acest cult? A fost alegerea mea? Bineinteles ca nu.
Cinstea, si spun un cuvant mare, si ma dau lacrimile, cinstea de a fi un copil a lui Dumnezeu este un lucru peste puterile noastre de muritori de a intelege si de a-l cuprinde. Si daca in camara inimii tale, vine sa cineze Domnul, inseamna curatie deplina, inseamna botez cu Duhul Sfant, inseamna fiul lui Dumnezeu, si fratele Domnului Isus, inseamna ca ti-ai depasit conditia umana, si ai trecut de la moarte la viata, inseamna ca nu mai ratacesti, pentru ca vesnic, vei fi ocrotit si binecuvantat, si nimic nu poate face omul din ceea ce face Dumnezeu.
Va doresc ca anii vietii voastre sa va fie o binecuvantare, sa fiti botezati nu numai in Numele Domnului, ci de Insusi Domnul, caci crezand si cerand in Numele Sau, veti dobandi mantuirea sufletelor voastre.
Cel ce va birui... va avea dreptul sa manance din pomul vietii... nu penticostalul sau baptistul, sau catolicul, sau stiu eu ce alt nume...
Eu nu cred ca exista un al doilea botez... Nu orice scufundare in apa este botez... Biblia ne prezinta botezul ca o porunca, si daca am fost de acord sa-l las pe Isus sa lucreze in viata mea, de ce sa nu-l las si in acest sector al vietii? De ce sa nu ascult de El, sa fac tot ceea ce este de facut? Sa ma rusinez de oameni? Sa ma rusinez de parinti sau de colegii de lucru? ?Si El se va rusina de mine, daca eu ma voi rusina de El, in orice colt al vietii mele...
Daca botezul este o marturie a unui cuget curat, mantuit prin credinta, inseamna ca ceea ce am facut eu cand nu eram mantuit prin credinta, a fost o marturie mincinoasa... de fapt nici nu am marturisit nimic, drept vorbind... Micul dejun luat seara nu mai este mic dejun... este orice altceva numai mic dejun nu... Marturia unui cuget curat, adica botezul, facut in momentul in care cugetul tau nu este curat, ci din diferite interese sau traditii, nu mai este marturia unui cuget curat, ci este o minciuna... o simpla baie, mai mult sau mai putin rituala... si asta se vede... este diferenta intre un om spalat cu apa si un om botezat in Numele Lui.
Nu vreau sa conving pe nimeni... nimeni nu convinge pe nimeni... eu doar spun la ce rezultata am ajuns dupa indelungi zbateri si cercetari... si daca exista ceva in Biblie care sa-mi arate ca, calea pe care am apucat-o este gresita, sunt dispus sa apuc pe calea lasata de Hristos... nu conteaza ce o sa zica oamenii, pentru ca nu ei o sa ma judece...
Sola, dragul meu, pare-se ca te-a ofensat raspunsul meu, desi nu-ti era adresat tie. Ca semn de "impacare", iti transmit un mesaj printr-o frumoasa poezie.
BINECUVANTAT E-ACELA
Binecuvântat e-acela care-ascultă de chemare
Inţelege când e vremea şi prilejul de-ascultare.
Binecuvântat e-acela care nu se ruşinează
Ci-ngenunche şi se roagă orişicine ar fi să-l vadă
Binecuvântat e-acela ce are-o inimă umilă
Care pentru cei ce sufăr, simte dragoste, nu silă.
Binecuvântat e-acela ce dă-n veci şi-n veac nu cere
Care pentru-a lumii slavă simte scârbă nu plăcere
Binecuvântat e-acela care ştie să aline
În tăcere şi-n răbdare nestrigatele suspine
Binecuvântat e-acea care umblă-n părtăşie
Şi e fraţilor, lumină, dragoste şi bucurie
Binecuvântat e-acela care zilnic face bine
Şi-n răbdare îşi adună cel de mâine pentru sine
Binecuvântat e-acela care ştie a-L pătrunde
Pe Hristos, sub orice feţe şi-n cuvinte S-ar ascunde
de Traian Dorz
Am auzit ca Biserica ar spune ca, dupa nastere, nu este bine ca mama si copilul sa iasa in afara casei, inainte de botez. Daca e adevarat, stie cineva care e motivul?
Aceasta interzicere provine din Vechiul Testament cand Dumnezeu a interzis femeii lauza sa iasa afara din casa timp de 40 de zile. Stim ca in Israel era o clima calda, propice dezvoltarii microbilor si aparitia infectiei, asa ca Dumnezeu, pentru a o feri pe femeie de boala, a interzis ca ea dupa nastere sa se expuna la pericolul imbolnavirii. (la fel ca si cu interzicerea carnii de porc, porcul fiind un animal care neingrijit bine poate avea boli transmisibile la om, asa Dumnezeu l-a interzis din consum, acum ca nu mai e acest pericol, nu mai e nici o problema)
Acum timpurile s-au schimbat si nu se mai tin aceste prescriptii.
Scuze pentru offtopic, dar ma simt obligat sa intervin: consumul de carne (orice carne mai putin cea de peste) este extrem de nociv, nu numai din punct de vedere medical dar si spiritual.
Botezul are si rol de a proteja nou-nascutul impotriva anumitor agresiuni. E bine ca atat mama cat si copilul sa nu iasa din casa pentru a nu fi expusi. Intre mama si copil exista un canal energetic prin care copilul ar putea fi agresat daca, de exemplu, mama ar iesi din casa si ar fi ea insasi agresata. Evident, daca in casa respectiva s-au desfasurat sau se desfasoara lucruri urate, este recomandabil ca mama si nou-nascutul sa fie tinuti departe de un astfel de "mediu nociv".
QUOTE |
daca auzeam si intelegeam aceste cuvinte la 6 saptamani, sigur viata mea era alta. Si nu mai era nvoie de o a doua scufundare... Si stii de ce? Pentru ca acea scufundare este unica in viata... daca o faci odata ramane facuta... |
QUOTE |
Din moment ce ai gasit dulceata vietii in credinta vei avea taria data de Duhul Sfant sa spui NU ispitei... |
QUOTE |
Oare cand o sa fiu in fata lui Isus, ce motive o sa pot gasi ca nu am facut tot ceea ce trebuia facut? |
QUOTE (IO @ 19 Nov 2004, 08:22 PM) |
Scuze pentru offtopic, dar ma simt obligat sa intervin: consumul de carne (orice carne mai putin cea de peste) este extrem de nociv, nu numai din punct de vedere medical dar si spiritual. |
QUOTE |
Our earliest ancestors were vegetarians. They did not eat meat. Scientists believe that humans began to eat meat when the climate where they lived began to change. There was less vegetation, and the hominids were not physically suited to compete with larger animals for the remaining plants. They became scavengers, eating the meat of dead animals. The protein in the meat made their brains larger and caused a greater hunger for meat. |
QUOTE |
ca daca stramosii omului ar fi ramas vegetarieni, n-ar fi evoluat niciodata |
QUOTE (edinide @ 12 Dec 2004, 09:34 PM) | ||
Daca Omul maninca Carne, sau altceva, orice, Omul POATE DEVENI GRAS, dar aceasta nu inseamna ca PROGENITURILE VOR FI IMPLICIT GRASE. Mincarea poate duce la DEZVOLTAREA organelor celui ce maninca, DAR NU DUCE LA DEZVOTARI GENETICE care s-ar transmite urmasilor! Faptul ca un Om se supralimenteaza, nu inseamna ca progeniturile lui vor avea STOMAC MARE. La fel despre Creier, indiferent ce Omul maninca, COPIII SE NASC CU ACELASI FOND GENETIC CU AL PARINTILOR, parintii au CRIER MIC, copii vor avea CREIER MIC. Reversul Afirmatiei Evolutioniste ar fi "Daca Omul este vegetarian, Omul va involua". Daca toti vom minca numai vegetale de acum incolo, in 1.000.000.000 de ani vom fi ... maimute? apoi ... pesti ? apoi ... pasari? apoi ... bacterii? ... apoi simplu Carbon si Hodrogen, dupa care nu vom mai avea nevoie nici de vegetale ... |
QUOTE |
tinand cont de consumul energetic al creierului, o mutatie genetica de crestere a dimenisunii creierului este daunatoare, deoarece acel om care ar suferi-o ar avea un consum energetic mai mare |
Si daca nu esti botezat?
QUOTE (axel) |
Creierul uman este un foarte mare consumator de energie (25 watt [Principles of Neural Science, by Eric R. Kandel and James H. Schwartz, 2nd edition, Elsevier, 1985. ]), energie care nu putea fi asigurata decat de consumul de carne, astfel ca daca stramosii omului ar fi ramas vegetarieni, n-ar fi evoluat niciodata (creier mic = consum de energie mic, creier mare = consum de energie mare, evolutia nu ar fi creat un creier mai mare pentru om) |
QUOTE |
Asa ca ar fi cazul sa-ti revizuiesti atitudinea referitoare la nocivitatea consumului de carne. Si poate incepi si tu sa mananci carne... |
QUOTE |
By the way: cea mai nociva carne se considera acum a fi cea de peste, din cauza continutului mare de mercur (din cauza poluarii). |
Va salut si va imbratisez pe toti, chiar si pe tine IO,si cu scuzele de rigoare pentru off-topic,dar daca tu-mi spui de ce ai canini in gura,ma inclin in fata ta de vegetarian.Aici vorbeam aici despre botez,si este un subiect care ma intereseaza foarte mult.
ioana1
QUOTE |
Aici vorbeam aici despre botez,si este un subiect care ma intereseaza foarte mult. |
QUOTE |
5Este un singur Domn, o singură credinţă, un singur botez. |
Am gasit urmatorul text despre Botez si Treime...
Capitolul 110
Botezul. Trinitatea în Dumnezeu şi în om
1. Cyrenius a întrebat atunci: „Doamne, eu cred tot ceea ce Tu ne înveţi; sunt eu prin aceasta botezat?"
2. Eu am spus: „Nu, nu eşti încă botezat; dar aceasta nu contează acum! Căci cine crede precum tine, prietene, acela este în spirit la fel ca şi botezat, şi anume cu toată binecuvântarea botezului.
3. Evreii au circumcizia, care este o pregătire a botezului, dar care în ea însăşi şi în faţa Mea nu are nici o valoare dacă cel tăiat împrejur nu are în acelaşi timp şi inima «circumcizată». Eu înţeleg printr-o inimă «circumcizată» o inimă curată şi plină de iubire, care este mai preţioasă decât toate circumciziile de la Moise şi până acum. După circumcizie a venit, după un timp, botezul cu apă al lui Ioan, care a fost preluat de ucenicii săi. Acest botez însă nu are în el însuşi nici o valoare dacă pocăinţa nu îl precede sau nu îi urmează.
4. Cine însă, spre a începe o viaţă mai bună şi mai curată, se lasă botezat cu apă, nu face nici o greşeală; dar să nu creadă că apa îi curăţă inima şi îi întăreşte sufletul. Aceasta o face doar propria voinţă pe deplin liberă; apa este doar un semn prin care se arată că voinţa, ca apă vie a spiritului, a curăţat acum sufletul de păcate, la fel cum apa obişnuită curăţă capul şi restul trupului de praf şi mizerie.
5. Cine a primit botezul cu apă în adevăratul sens arătat, acela este cu adevărat botezat dacă la botez, sau chiar înainte de acesta, voinţa din inima lui a dat roade. Dacă nu s-a petrecut aceasta, atunci botezul cu apă nu are nici cea mai mică valoare şi nu aduce nici o binecuvântare materiei şi nici pe departe o sfinţire a acesteia.
6. La fel, nici botezul copiilor mici nu are vreo valoare; el este doar un simplu semn că aceşti copii au fost acceptaţi într-o comunitate mai bună şi că acel copil primeşte un nume, care, pentru viaţa sufletului, nu are nici o valoare, ci doar una lumească. Din acest motiv, copilul ar putea primi un nume şi fără circumcizie şi fără botezul cu apă al lui Ioan şi aceasta ar fi în faţa Mea totuna; căci nici un nume nu sfinţeşte sufletul unui om, ci numai voinţa lui liberă de a făptui drept toată viaţa după cea mai bună cunoaştere. Oricare nume poate fi sfinţit prin voinţă şi fapte bune, dar invers este întotdeauna cu neputinţă.
7. Pe când Ioan boteza, i-au fost aduşi copii, lui şi ucenicilor lui, iar el i-a botezat şi pe aceştia dacă tutorii lor s-au angajat pe ce au mai sfânt să poarte o grijă neobosită educaţiei lor spirituale. Acum, în această situaţie, poate fi botezat şi un copil cu apă, pentru a i se da un nume; dar botezul nu sfinţeşte sufletul şi trupul copilului decât până când copilul va putea singur să-L cunoască cu adevărat pe Dumnezeu şi pe sine însuşi şi se va putea folosi de libera voinţă. Până atunci, tutorele va trebui să aibă grijă cât mai conştiincios ca acest copil să fie bine îndrumat în tot ce este necesar pentru obţinerea adevăratei sfinţiri, altfel tutorele preia toată răspunderea pe sufletul său.
8. De aceea este mult mai bine ca botezul cu apă să fie făcut când un om îndeplineşte toate condiţiile, după cunoaşterea sa şi din voinţa lui liberă, pentru sfinţirea sufletului şi a trupului său. De fapt, botezul cu apă nu este necesar sfinţirii sufletului şi a trupului, ci numai cunoaşterea adevărului din Dumnezeu şi făptuirea în această cunoaştere. Dacă se va boteza cu apă, nu este nevoie numai de apa Iordanului, doar pentru că Ioan a botezat în Iordan, ci orice apă proaspătă este bună; apa de izvor însă este mai bună decât apa din cisternă, pentru că ea este mai bună sănătăţii trupeşti decât apa stătută de cisternă.
9. Adevăratul botez şi singurul valabil în faţa Mea este cel cu focul iubirii pentru Dumnezeu Tatăl şi pentru aproapele vostru, cu voinţa vie şi plină de zel şi cu Sfântul Duh al adevărului veşnic din Dumnezeu. Acestea trei îi pot da cuiva, în cer, o dovadă valabilă şi ele sunt: iubirea, ca adevăratul Tată; voinţa, ca adevăratul cuvânt sau Fiul Tatălui; şi în sfârşit Duhul Sfânt, ca înţelegere adevărată a veşnicului şi viului adevăr din Dumnezeu, dar activ şi viu în oameni şi numai în oameni! Căci ceea ce nu este în oameni şi nu vine din voinţa cea mai înaltă nu are pentru oameni nici o valoare şi, pentru că nu are nici o valoare pentru oameni, nici în faţa lui Dumnezeu nu are.
10. Căci Dumnezeu în Sinele Său nu reprezintă pentru oameni nimic până când ei nu îl vor cunoaşte - prin învăţătura sfântă şi adevărată - pe El şi voinţa Lui supremă şi divină şi, recunoscând această voinţă, îşi vor orienta din iubire voinţa proprie după voinţa Lui, şi voinţa lor vie şi plină de zel va împlini, prin toate faptele şi renunţările lor, această voinţă supremă divină. De-abia prin aceasta chipul lui Dumnezeu devine viu în oameni şi va creşte şi le va umple foarte repede întreaga fiinţă. Iar atunci şi omul va pătrunde în adâncul lui Dumnezeu; căci chipul şi asemănarea lui Dumnezeu în oameni este o oglindire desăvârşită a unuia şi aceluiaşi Dumnezeu din veşnicie.
11. Când omul atinge acest nivel, atunci totul în el devine sfânt şi se poate spune că a primit adevăratul botez al renaşterii în spirit. Prin acest botez omul devine un adevărat prieten al lui Dumnezeu şi va fi el însuşi la fel de desăvârşit precum este Tatăl în ceruri. Şi Eu vă spun la toţi, cu tărie, că voi toţi trebuie să tânjiţi, din toate puterile voastre, să deveniţi la fel de desăvârşiţi ca Tatăl din ceruri! Cine nu va fi la fel de desăvârşit, nu va fi Fiul Tatălui.
12. Cine este însă Fiul? Fiul este iubirea Tatălui. El este iubirea iubirii, El este focul şi lumina, El este Fiul iubirii sau înţelepciunii Tatălui. Dacă chipul Tatălui este în voi, va trebui să fie la fel de desăvârşit ca Tatăl însuşi în toate, altfel nu este chipul lui Dumnezeu; iar dacă asemănarea nu este deplină, de unde să-i vină omului înţelepciunea, ori cum poate să ajungă omul la adevărata înţelepciune?
13. La fel cum în Mine se găseşte mereu Tatăl, la fel Mă găsesc şi Eu mereu în Tatăl, şi la fel trebuie să vă găsiţi şi voi în voi înşivă, şi prin aceasta vă veţi găsi şi în Dumnezeu, şi Dumnezeu se va găsi în voi. Cum Eu şi Tatăl suntem una, la fel trebuie să fiţi şi voi una în voi înşivă cu chipul Tatălui din voi. Dacă sunteţi, atunci veţi fi una şi cu Mine şi cu veşnicul Tată din Mine, căci Eu şi Tatăl suntem una din veşnicie!"
14. Aici ucenicii au spus: „Doamne, n-am priceput aceasta! Învăţătura Ta a devenit prea grea! Te rugăm mult să ne explici mai clar!"
15. Eu am spus: „Nici voi nu înţelegeţi? Cât timp va mai trebui să vă dădăcesc?! O, tu, gândire strâmbă! Iar vouă v-a fost dat să vi se dezvăluie secretul împărăţiei lui Dumnezeu pe pământ!
16. Unde vă sunt gândurile inimii voastre?! De atâtea ori v-am explicat cine este Tatăl şi cine este Fiul, că Fiul şi Tatăl se comportă ca şi iubirea şi înţelepciunea sau ca şi căldura şi lumina. Eu v-am arătat că lumina fără căldură nu este de nici un folos, dar că şi căldura fără lumină nu poate coace nici un spic de grâu. V-am arătat cum în căldură îşi află izvorul lumina, căci căldura este expresia unei activităţi, iar activitatea este vizibilă prin lumină, care creşte atunci când activitatea se intensifică. Şi tot nu pricepeţi unitatea Tatălui şi a Fiului, şi nici unitatea dintre voi şi Mine!"
17. Ucenicii au spus: „Doamne, nu Te supăra pe noi! Acum am priceput, iar dacă am pierdut cumva ceva, vom putea recupera!" 18. Eu am spus: „Eu ştiu că aşa va fi. Dar v-am spus aceasta pentru că am văzut că eraţi mai mult puşi pe întrebări decât să vreţi să cunoaşteţi."
(Sursa: Iakob Lorber, Marea Evanghelie a lui Ioan, vol 4. Textul complet http://forum.unique.ro/viewtopic.php?t=1711)
Tehnic:Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)