Deschid acest topic special pt. fanii trenurilor. De mic am fost fascinat de locomotivele alea cu aburi, pe care m-i le imaginam ca niste 'Balauri' de fier.
Cred ca pe acest forum mai este doar o persoana mai pasionata ca mine in aceasta tema...Moshul. Asta e si cauza din care il invit pe Gabriel sa posteze primul.
Asteptam...
Sorin.
Multumesc , Sorin. Am preluat legatura.
Ieri m-am intors de la mare impreuna cu un prieten. Cu acceleratul ce pleaca la 19:35 din Constanta si ajunge in Bucuresti cam pe la 15 minute dupa ora 22. Ajuns in Bucuresti Nord pe o ploaie mai degraba de toamna nu am putut sa ma abtin si l-am rugat pe cel cu care eram sa imi faca o poza alaturi de locomotiva. Asa ca...in curand voi atasa pe acest subiect poza cu mine alaturi de locolotiva pe care scrie mare si frumos CFR. Sper sa iasa.
La dus am fost cu un personal. Sorine...stii cat m-a costat ? 53 000 lei ! Am ajuns de la Bucuresti la Constanta cu 53 000 de lei..in doar 4 ore jumatate. Ce parere ai ?
Povestile mele despre trenuri le-am spus pe un alt forum....dar le-am spus si pe jurnalul meu din cadrul Hanului. Cand voi mai avea noutati ...revin pe acest subiect.
In gara Brasov este o locomotiva ce-miplace ,dar spre rusinea mea n-am retinut anu fabricatiei .Oricum e model vechi dar e atat de bine intretinuta incat ai impresia ca poate pleca in orice moment.
Una ca asta sau ceva mai smecherA
In copilarie ne intalneam toti cei patru verisori la tara la Otelu Rosu. Diferenta de varsta dintre noi e de 3 ani, eu fiind cel mai mic. In drum spre strand traversam calea ferata de langa uzina metalurgica, unde aceasta locomotiva tragea vagoanele de fier vechi de la depozit.
Ajungand in fata depozitului, Ica Moise si Grig traversau calea ferata, iar eu ( 7-8 ani ) stateam si cascam gura la Balaurul de fier ce pufaia si scotea aburi si fum din toate partile. In fiecare zi acelasi ritual....ei treceau si eu ramaneam fascinat de Balaur pana Moise - cel mai mare - se intorcea si ma lua in carca.
Inceputul anilor 70' a trecut de mult...ne -am raspandit prin lume si doar Moise a ramas la Otelu. Am imbatranit cu ceva ani. In 98' ne-am reunit din nou la Otelu toti cei 'patru muschetari ' la nunta fetei lui Moise. A fost o saptamana de vis, masa, bautura, dans, fete frumoase, baieti frumosi si mult chef.
Iar ca sa intoarcem istoria inapoi ( nu ne-am intalnit toti impreuna de vre-o 25 de ani ) am facut o tura prin locurile pe unde bagam oamenii in sperieti in fiecare vara
Asa am ajuns si la calea ferata de langa strand, barbati in toata firea, dar Sorin din nou a ramas cu gura cascata la vechiul Balaur ce a decedat intre timp. Amintirile, gandurile si emotia au fost de necrezut si ca bascalie Moise avrut sa ma ia in spate ca pe timpuri. Dar cum ani au de spus ceva in urma lor, a venit randul sa-l iau eu pe Moise in carca.
Balaurul meu a devenit intre timp un colos de fier vechi si ruginit, fara suflet sau viata. Dar de fiecare data cand vad poza, inchid ochii si-l vad din nou viu, pufaind si plin de viata pe calea ferata din drumul nostru spre strandul de la Otelu.
Sorin.
Eu nu am prins locomotivele de care povesteste Sorin. Le-am vazut doar pe la muzee.
In schimb am fost cu mocanita, undeva in judetul Neamt. La Tazlau mai exact. Vagoane in aer liber, locomotiva cu abur care din cand in cand se oprea pentru a trage apa din rau. Foarte pitoresc. M-am intretinut cu muncitorii silvici. De fapt mocanita era pentru cei care lucreaza in padure....sa care lemne cu ea si sa ajunga la locul de munca.
In atasament...una din superbele locomotive care strabat Romania in lung si in lat. Facute in anii '70 la uzinele Electroputere Craiova, dupa un model suedez daca nu ma insel.
Chiar m-am gandit unde esti Gabriel?? Adica nici un reply la pasiunea ta??
In legatura cu Mocanitele...mai e una in functiune langa Covasna si daca ai de gand sa treci pe acolo, un pm. si ai sa fii condus ca 'regele' la o tura cu ea.
Doar un pm. Gabi
Sorin.
Dragi prieteni...micro-mocanita din poza urmatoare a fost construita la mica scala pana la ultimul detaliu. In afara de faptul ca mecanicul o conduce ' calare ' si nu din cabina, totul e exact ca la sorele ei mai mari...focarul, carbunii, aburii si modelul de tractiune. Inca ami trege si vre-o 10 vagonase de doua locuri
De necrezut !!
Sorin.
Pai cum te intrebai unde sunt ? Ca am mai dat reply aici, la trenuri. Si am promis si poza cu locomotiva si cu mine...dar a iesit cam prost ...si locomotiva abia se distingea...si am pus poza pe jurnalul meu.
Te anunt daca merg la Covasna.
In atasament o locolotiva clasa 45. Un gigant super puternic al cailor ferate din Romania. Numai cand citesti pe ea : feriti linia de contact 27 000 V , te infiori.
QUOTE (Gabriel @ Sep 14 2003, 06:10 PM) |
In atasament o locolotiva clasa 45. Un gigant super puternic al cailor ferate din Romania. Numai cand citesti pe ea : feriti linia de contact 27 000 V , te infiori. |
Dedicata fanului trenurilor de pe Han, Gabriel
Sorin.
In ce tara e acolo, mai Sorine ?
Am uitat sa va spun. Una dintre cele mai inedite "calatorii" cu trenul am avut-o cu celebrul vagon care urca dealul din Buda, partea veche a Budapestei. Tot tren se numeste si ala. Din pacate nu am poze cu el...dar sunt sigur ca Sorin are.
Nu cumva este asta trenul de care vorbesti...
Tren modular "Integral", fabricat in Austria pentru Bayern.
3x315 KW MAN
V/max. 160km/h
Lungimea: 53m
Hmm, m-am dat si eu la un moment dat cu vagonul din Buda. Este intr-adevar o experienta inedita.
Pe moment insa, sunt impresionat de TGV, ca m-am plimbat de vreo 4 ori cu el lunile astea, si este intr-adevar impresionant. Adica ditai monstrul, in care locomotiva iese in evidenta prin botul inclinat si parbrizul plin de musculite strivite, iar ideea de 512 km in doua ore spune cam totul.
Din pacate, nu mi-a dat prin cap sa fac poze, dar se gasesc oricum, pe net.
Si ce mai este haios, e ca daca te uiti pe fereastra pare totul ca un film pe care il rulezi mai repede decat normal.
In anii 60' singurul mod de a ajunge de la Corbeni la Vidraru a fost pe ingusta cle ferata pe care niste mocanite trageau niste vagoane arhipline cu oameni si materiale.
Primii mei ani i-am petrecut pe acolo si mai tin minte aceste trenulete ( doar secvente de neuitat ).
Sorin.
Imi plac doar trenurile vechi ..in sensul ca ma atrag sa le vad ...Eu am o problema cu trenurile, defapt : le pierd mereu . La propriu , nu va ganditi ca la figurat . Sorine , nu te superi ca am intrat aici .(??)
QUOTE (Lilith @ Sep 28 2003, 10:40 PM) |
Sorine , nu te superi ca am intrat aici .(??) |
dupa ce am facut naveta 8 ani cu trenul acum am o colectie de peste 2000 de poze cu trenuri , dar cred ca cea mai pitoreasca linie e Salva-Viseu
si pe valea Vaser e frumos , sa mergi cu mocanita
cum n-am "edit" , va spun aici ADIO iar daca aveti poze cu calea ferata sau vreti sa-mi scrieti ceva frumos , adresa de mail este : srazvi@rdslink.ro , folositi-o
QUOTE (srazvi @ Jan 7 2004, 05:22 PM) |
cum n-am "edit" , va spun aici ADIO iar daca aveti poze cu calea ferata sau vreti sa-mi scrieti ceva frumos , adresa de mail este : srazvi@rdslink.ro , folositi-o |
In continuare doua poze cu dedicatie speciala pentru Sorin care stie ca eu sunt pur si simplu fascinat de tot ceea ce este legat de trenuri.
Pozele sunt facute in urma cu 8 ore. Nu au nimic special, dar pentru mine sunt incantatoare.
iar in poza a doua...locomotiva de clasa 45 care trage printre altele si vagonul din poza anterioara. in fatza locomotivei eu cu Oana...doua particule infime in comparatie cu locomotiva.
later : din pacate nu pot incarca fisierul. si nu imi dau seama de ce. pe alte forumuri a mers perfect.
E cineva care poate sa surprinda in poze leganatul acela fantastic al trenurilor? Drumul de la Iasi la Bucuresti sau la Constanta e mai mult decat plictisitor, asa ca prefer sa dorm sau sa citesc o carte, dar nimic nu ma poate opri din savuratul leganatului E singrul lucru de care nu m-as putea lipsi in calatoriile mele
Oare mai circula trenul de epoca pe linia Oravita-Anina (aici in gara Anina)
Fiind nou aici, este o prima incercare, sa vedem ce se vede
Hmmm...oare unde o fi fisierul atasat????
In sfarsit...trebuie putintica rabdare...dar functioneaza
Ceee subiect frumos. Desi nu sunt pasionat de trenuri, l-am citit fara rasuflare!
QUOTE |
Oare mai circula trenul de epoca pe linia Oravita-Anina (aici in gara Anina) |
Baftosii pot calatori si asa
Sunt poze din garnitura Oravita-Anina? Eu am calatorit in cu totul alte conditii...evident, mai proaste.
Sant, insa cere comanda speciala, si nu reuseste totdeuna. Insa acuma vreo 10 ani, cand am facut un reportaj acolo, au scos la Oravita din depou o locomotiva cu aburi, cu care au tractat trenul pana la Anina, si au oprit pe viaductele mai spectaculoase. Colegii au reusit chiar sa faca rost de un helicopter (!!!) pentru poze aeriene
Sant insa mult prea multe, si mult prea "mari", pentru a fi postate toate...dar, in limita posibilitatilor, o sa mai pun cateva...mai ales ca se aud zvonuri despre "privatizarea" (inseamna cam "inchiderea" liniei - si atunci va arata dupa un timp asa cum arata acuma linia forestiera Secu-Anina )
Aaaa, deci ai fost cu pile...
Mai astept poze...
Hmmm, nu cu pile, ci "la momentul potrivit la locul potrivit"...de fapt actiunea continua, intre 17-22 aprilie are loc o mare conferinta de arheologie industriala, cu centrul de greutate "Banat", unde in program eset inclusa si calea ferata:
Saturday (21.04.2007)
Day field trip by bus (the detailed program is still to be confirmed):
Resita - Anina - Oravita - Timisoara
9.00 - 11.00 Anina Mine
11.00 - 12.00 Anina Electrical Plant
12.00 - 13.00 Anina Railway Station
13.30 - 15.30 train trip from Anina to Oravita
(lunch on the train)
15.30 - 17.00 visit of the Oravita industrial heritage
17.00 - 18.45 Closing working session
Oravita Theatre
20.30 Closing dinner in Timisoara
Si o poza a unui "monstru":
Mai sus parcă a fost vorba şi de "mocăniţa"...asta cam seamănă:
Asta m-a dat gata: concurs în valea Vişeului, între locomotivele firmelor Vişeuforest şi R.G. Holz
Am fost de curand la Iasi si m-a impresionat profund peisajele pe care le-am vazut si revazut de pe valea Trotusului, intre Adjud si Siculeni.
Am filmat cateva clipuri, le-am postat pe YouTube, si le postez si aici. Sper sa va placa
http://www.youtube.com/watch?v=rBYpssrjrdg
http://www.youtube.com/watch?v=W23KjUqdMx0
http://www.youtube.com/watch?v=tOq10nyj9wg
Tehnic:Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)