Moartea domnului Lazarescu, Filantropica, Furia, A fost sau n-a fost, Hartia va fi albastra, Tancul, Legaturi bolnavicioase, Marfa si banii, Trafic, Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii sunt titluri care au adus premii si elogii din partea criticii. Dar, din pacate, destul de putini specatatori in sala.
Noul Val in cinematografia romaneasca: mit sau realitate?
QUOTE (Figaro @ 13 Jan 2007, 01:26 AM) |
Dar, din pacate, destul de putini specatatori in sala. |
Nici un film romanesc nu reuseste sa faca profit. Cat despre afluxul de la premiere nu cred ca e o formula valabila. Moarta domnului Lazarescu e un exemplu bun: multi au crezut ca e un film comestibil, o comedie acida dar totusi o comedie. Cand colo vedem un film care inclina mai mult spre zona artei. Dezamagirea a fost totala. Si exemplele pot continua.
QUOTE (Figaro @ 13 Jan 2007, 02:34 AM) |
Nici un film romanesc nu reuseste sa faca profit. |
QUOTE (Figaro @ 13 Jan 2007, 12:34 AM) |
. Moarta domnului Lazarescu e un exemplu bun: multi au crezut ca e un film comestibil, o comedie acida dar totusi o comedie. Cand colo vedem un film care inclina mai mult spre zona artei. |
Si asteptam sa precizeze cineva.Peste 50.000 de spectatori poate insemna si 120.000 in 2002(ag.Champions).Nu cred ca poate fi considerat faptul asta un argument,dar daca se tine cont si de ce zicea tikky mai sus...
"Moartea domnului Lazarescu" a http://www.ziua.net/news.php?id=222&data=2007-01-26 Premiul World Cinema 2007 acordat de BBC Four
Asta in timp ce la Bucuresti gerontozaurii fostei cinematografii comuniste ii refuza finantarea pentru un film !
QUOTE (Figaro @ 13 Jan 2007, 12:26 AM) |
Noul Val in cinematografia romaneasca: mit sau realitate? |
Am vazut " A fost sau n-a fost " cred ca se numeste. Nu l-am urmarit pana la capat pentru ca nu mi-a placut. Acelasi gen de mascul care se impune in fata femeii, aceleasi decoruri saracacioase, aceeasi masa de bucatarie in jurul careia se intampla totul, si chinul de-a parea altceva decat esti.
Asta avem,cu asta defilam.Dar se pare ca afara,critica agreeaza acest gen de filme.Se uita fascinati probabil sa vada lucruri care pe-acolo nu s-au mai vazut de sute de ani.
QUOTE (Don Quijote @ 23 Feb 2007, 05:47 PM) |
aceeasi masa de bucatarie in jurul careia se intampla totul |
QUOTE (Michelle @ 23 Feb 2007, 09:40 PM) |
Asta avem,cu asta defilam. |
QUOTE |
Atunci cine-i de vina ca sintem perceputi asa cum santem ? |
QUOTE |
"Moartea domnului Lazarescu" a castigat Premiul World Cinema 2007 acordat de BBC Four |
Moartea dlui Lazarescu mi se pare un film slabutz. Stereotip, filmat scolareste, dar care a luat premii pentru ca se prezinta nepasare si mizerie bruta si provine din Romania (confirmand asteptarile snobilor din tari mai pricopsite). Nu mi se pare nimic deosebit: replici banale, o agonie filmata cap coada mai mult in gen documentar decat artistic, nu am gasit prea multe straluciri regizorale in el. E doar o parere, nu va enervati.
Marfa si banii e o porcarie fara cap si coada, nu cred ca are rost sa mai dau detalii, cine l-a vizionat intelege de ce spun asta.
Filantropica e un film bun, se simte aportul regizoral si al scenariului. La fel ca si in precedentul Asfalt tango, un road movie original, cu nerv, cu subiect, cu mesaj. E clar ca Nae Caranfil are idei, are ceva de spus si are si talentul sa ne prezinte toate astea intr-un ambalaj frumos. Caranfil, la fel ca si Puiu cu al sau Lazarescu, prezinta subiecte delicate, triste (nu moare nimeni in filmele lui, e drept, dar nu numai finalul tragic e definitoriu pentru drame sociale).
Revenind la Filantropica: filmul te prinde, Caranfil are deja stil, personal il consider cel mai bun tanar regizor dovedit pana azi. Sigur ca are tenta comerciala dar nu gasesc nimic rau in asta. Razi dar subiectul in sine e destul de amar, dupa vizionare te mai gandesti la el si il revezi cu placere. Si aici ar fi de comentat calitatea imaginii care in opinia mea e singura bariera in a fi devenit un film vizionat la greu si in alte tari.
Occident nu mi-a displacut dar nu mi s-a parut extrem de original ca transpunere.
Celelalte filme nu le-am vazut inca, dar singurul despre care am auzit pareri bune este A fost sau n-a fost (si de la un cetatean strain inca, ce-l vazuse la el in tara la cinema; titlul pe piata externa cred ca este 'La est de Bucuresti').
Inteleg ca 'Hartia va fi albastra' si 'Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii' ataca la fel ca si filmul lui Porumboiu acelasi subiect: revolutia din '89. Cam mult si cam rasuflat.
Ca un comentariu general despre tinerii regizori as indrazni sa spun ca Nae Caranfil e singurul competitiv deocamdata (despre Porumboiu aud ca ar mai fi talentat), restul poate ca promit dar nu le prevad viitor stralucit pe plan international daca vor continua pe aceeasi linie de pana acum.Vor ramane in elita nationala, vor fi laudati, ridicati pe piedestaluri de care GDS si alti intelectuali romani, probabil ca vor mai aduna premii pe la festivaluri de film, dar creatiile lor vor fi vizionate de cateva sute de mii de cetateni ai lumii si vor fi repede uitate.
QUOTE (Leonardo @ 18 Apr 2007, 07:20 PM) |
titlul pe piata externa cred ca este 'La est de Bucuresti'). |
in ultimul timp am 'ceva' cu filmele romanesti,mi se par geniale.
am pus mana pe prima carte [ de buna voie,nu obligat de la scoala ] pentru ca m-a dat pe spate un film numit The English Pacient,si un amic avea cartea,acum putin timp m-am dus la biblioteca scolii sa iau "cel mai iubit dintre pamanteni" de marin preda!
din punct de vedere cultural,noi romanii,stam bine,doar ca nu e parte de atentie.
Un documentar de exceptie :
Povestea Europei Libere
Coproductie Romania-Germania-Luxemburg, „Razboi pe calea undelor”, realizat http://www.evz.ro/article.php?artid=327560 Alexandru Solomon, va fi proiectat in deschiderea Festivalului de Film Astra de la Sibiu, in avanpremiera mondiala, in aceasta seara, de la ora 19.00
Balonul s-a dezumflat ! Filmul lui Mungiu n-a luat nimic la "Globul de Aur", iar pentru Oscar nici macar n-a fost nominalizat !!
Cu riscul de a-mi atrage apostrofarile multora...m-am saturat de filme cu/despre revolutie, si cu/despre cat suntem de saraci si cat de oprimati am fost in comunism, si in ce hal e viatza in RO. Nu m-a pocnit un val subit de patriotism, dar la filme in care RO/situatia din RO e pusa la zid, si exhibate bubele, mucegaiul si noroiul( vorba lui Arghezi) eu nu ma mai duc....La 4,3,2 nici nu mi-a dat prin cap sa ma duc, si nu l-as vedea nici platita.Am trait perioada aia, stiu cum a fost, si nu am nevoie sa-mi aduca nimeni aminte de asta. Daca numai prin mizerie si imagini/situatii socante incercam/reusim sa atagem atentia criticilor de film...so be it....da' eu nu voi vedea filmele alea.
V
Dar cam ce fel de film romanesc ai vedea tu ca fiind "de vizionat"?
Nu ma refer la titlu, ci la subiect.
bine v-a regasit dupa indelungi absente
citind comentariile observ ca impartasec , pe undeva, opinia lui Veritas..
nu stiu de ce dar in cinematografia romaneasca de f multi ani ni se prezinta in mod special mizeria si implicit chinul unei vieti mizere.. .este ca si cum ne-am pune mereu cenusa in cap.. Romania o fi ea o tara cu probleme, dar nici sa o prezentam ca un loc al deznadejdiei si nenorocirilor nu este cazul..nu stiu ce se intampla dar sincera sa fiu, in nici un caz nu ma pot indragosti de filme sumbre si greoaie…
eu am trait perioada anilor 60-70-80 perioada in care salile de cinematograf erau pline..ochi..stiu, nu exista alternativa dvd-urilor, a salilor gen holywood multiplex si a altor cele, dar stiu sigur ca exista o gama mult mai variata de filme romanesti.. subiectele erau diverse..iti facea placere sa vizionezi o poveste, o ecranizare a unui roman sau un film istoric de exemplu..filmele istorice romanesti au fost in opinia mea foarte bine realizate ..este cazul ca regizorii sa nu ne mai intoxice cu aceasta ‘infuzie de filme mult prea realiste’ care, in loc sa ne destinda si sa ne captiveze, ne indeparteaza …stau si ma intreb..pentru cine se fac de fapt aceste filme? pentru festivalurile cinematografice si critici sau pentru marea masa de oameni?
va rog sa luati aceasta opinie ca voce a trecatorului anonim ..trecator ce si-ar dori sa intre intr-o sala de cinematograf, sa se destinda vizionand un film in limba sa materna, dar pe care din pacate nu-l mai trage inima sa intre..de ce ?..mare parte din motivele enumerate mai sus
pentru cine se fac de fapt aceste filme? pentru festivalurile cinematografice si critici
Da
@Michaela: Bine ai revenit la Han!
Intr-o anumita masura iti impartasesc opinia referitoare la tematica filmelor romanesti insa, daca tratam separat filmul recent ne-nominalizat la Oscar, este chiar unul reusit...
Filmele lui Nae Caranfil,de exemplu,nu se inscriu in aceeasi nota sumbra, desi tot realitatile mizere postdecembriste reflecta(vezi Asfalt Tango sau Filantropica), ele fiind presarate cu mult umor , iar de sub crusta deprimanta a realitatii razbatind o nota de optimism.
Eu cred ca nu trebuie sa-i invinovatim pe creatorii romani tineri ca-si cauta in mod vadit intentionat asemenea subiecte,pentru ca pina la urma e o chestiune de personalitate a fiecaruia in parte.Tot atat de adevarat este ca-si cauta problematici profunde,dramatice si specifice societatii romanesti,dar asta e de inteles...cum altfel sa te faci remarcat!
Pina la urma,chiar si-asa,nimic nou sub soare.
In ce ma priveste, cinematograful e o "fabrica de vise...".Intru in cinematorgaf sa evadez din cotidian.Daca vreao o ( mult prea folosita expresia...) "felie de viatza" iau autobuzul 139 prin Rahova/Ferentari, sau ma uit mai atent in jurul meu in fiecare zi...
Nu stiu daca am ajuns ca un strutz, dar refuz sa vad un film de 2 ore cu toate detaliile unui avort clandestin....Nu zic ca e rau ce a facut, sunt multi care chiar nu stiu, nu realizeaza cat de greu a fost atunci...Dar aceste filme/subiecte au devenit reprezentative pentru Romania.
Si mi-e ciuda ca subiectele acestor filme parca implora, subliminal: "Suntem saraci, suntem amaratzi, aruncati-ne si noua o faramitza de premiu, de atentie, ceva, ca uite ce rau o ducem si, totusi, ce destepti suntem..."
Am vazut recent si filmul francez " Je vous trouve tres beau" cu Medeea Marinescu.Un film "dragutz", in care, din nou...O femeie romanca, tanara, desteapta, frumoasa, se vede silita sa slugareasca la o ferma unui femier batran, zgarcit si carcotash, ca sa-si intretina copilul lasat in RO...ma rog, ca pana la urma devine o idila, e cireasa de pe tort necesara..."spice-ul " pe care francezii il adauga, romanii inca nu, ca noi avem de stors lacrimi si oftaturi de mila.
Daca un strain vede filmele mentionate la acest subiect, ne percepe ca o natzie de cersetori si emigrantzi.Simpatici, cateodata, si nu chiar prosti...
V
Fiecare are dreptate in felul lui..nu contest in nici un fel valoarea regizorilor, ci doar in privinta subiectelor alese spre a fi ecranizate am un ghimpe.. iarasi observ ca Veritas parca mi-a luat vorba din gura… pentru mine filmul ar trebui sa fie o lume oarecum imaginara in care mi-as dori sa evadez..caci vorba aceea..daca vreau realitate, este suficient sa ies din scara blocului si am realitate pe paine …mi-e dor de un Margelatu.. ceva in sensul acesta..nu stiu..dar sa fie altceva decat realitatea asta sufocanta...si sa nu radeti de mine, dar parca mi-as dori o poveste…un De-as fi Harap Alb ..sau ceva impunator cu mult fast..o Columna sau Mihai Viteazul..si chiar un fel de B.D la munte si la mare(apropo’, ce serie grozava si relaxanta)
Acum desigur.. imi dau seama ca ce este realitate pentru mine, pentru occidentali probabil reprezinta vis…deaceea si premiaza filmele noastre actuale
Adevarul este ca am gusturi total diferite fata de critici..ce-mi place mie nu le place lor, iar ce le place lor nu-mi place mie..scurt si la obiect
Si mie-mi plac filmele ca o poveste,ador seria BD-ilor(din pacate actori ca aceia nu mai exista si ma gandesc la Toma si la Vasilica Tastaman,Dumnezeu sa-i ierte!),mor de asemenea de cite ori revad Operatiunea Monstrul, dar chiar de-ar fi sa facem o paralela intre filmele de-atunci (si-aici se vede ca gusturile criticii nu s-au schimbat) premiat a fost tot Reconstituirea lui Pintilie,deci acelasi gen de subiect...conditia umana in situatii limita si evident dramatice.
Veritas, am citit si ce i-ai raspuns lui Ovidiu in ... Arhipelag.
Vezi tu, poate ca daca e sa se produca vreo schimbare in bine, mai intai trebuie sa reusim sa depasim (cunoscand, intelegand si apoi cu adevarat depasind) ceea ce a fost mai rau in tara noastra.
Eu cred ca nu suntem destul de constienti de tot raul creat prin distrugerea valorilor si schimonosirea vietilor, ambele exacerbate sub Comunism. Comunismo-Securism mai bine zis.
Stiti cum e cu ascunderea gunoiului sub covor.
Iar in societatea noastra cuvantul de ordine al anilor '90 exact ascunderea a fost ...
... a realitatilor de dinainte de 89 ... a adevarului din perioada decembrie 89-iunie 90 ... dar si a adevaratelor influente externe din perioada anilor 80-90, din toate directiile.
Bun, cinematografia a avut cumva privilegiul de a putea reflecta o parte a realitatilor de dinainte de 89 . Mai sunt insa destule ...
Asta poate arata si ca adevarul din perioada decembrie 89-iunie 90 si influentele externe sunt subiecte mai sensibile, dar poate ca pur si simplu ar fi fost greu sa fie ... "ecranizate".
E clar ca politicul si-a spus cuvantul, fie direct fie indirect, pe tot ce a insemnat evolutie a cinematografiei.
Nu ar strica ca noul val sa treaca dincolo de anii 80, la tratatea cu mai multa profunzime a realitatilor din 90 sau din prezent, si poate ca se va si intampla asta. Cred ca ar avea destule subiecte ... grele.
Parerea mea, desigur.
Bine ai revenit la Hanu Ancutei, Michaela* !
Calfa, tu ai dreptate...Situatzia face ca eu sa fi cunoscut din plin acele realitzati, si..sa nu mai vreau sa aud de ele. I've had enough.Eu personal.Mi-a ajuns, mi-au incarcat copilaria si adolescentza ( cred ca am despicat niste aspecte si pe la subiectul cu saracia&fericirea). Eu vreau sa aud si sa vad si altceva.
Nu am spus ca acele filme sunt rele, prost jucate sau regizate( nici nu mi-as permite, nu sunt de specialitate). Dar nu vreau sa le vad.
Ca exemplu, a trebuit sa merg intr-o delegatie in Rusia..Krasnodar...ma rog.Ei bine, atmosfera aceea atat de "inainte de '89 in RO" mi-a dat o stare de panica, si, 2 zile cat am stat acolo, am crezut ca innebunesc pana m-am intors acasa. Am trait o stare efectiva de panica.
In concluzie, mi-am facut rost de seria AllyMcBeal (asta ca sa inchei cu o nota pozitiva)
V
Intr-adevar, poate ca trebuia ca artistii romani sa treaca si prin perioada asta de ai senzatia ca nu se mai scapa de acele vremuri...
Poate ca asta e inceputul unei noi era pentru cultura romana.
Calfa, bine v-am regasit
observ ca mai exista voci care si-ar dori un alt fel de film..ma gandeam ca mi-ar face placere sa vad si un fel de Ciocoii Vechi si Noi... pentru mine ar fi tentant...eventual sa fie o ecranizare moderna, de ce nu, dar construita pe scheletul romanului lui N. Filimon.....''Ce naste din pisica soarici mananca'' mi se pare un subiect care merita abordat
Subscriu la ce a scris mutulica, si asa raspund si la ce am fost intrebata inainte...Un love story , dadadada.... Daca se poate, fara sa fie prea ancorat si ala in realitatea cruda( ex: ea fata de bani gata, cu Range Rover , el copil de somer, sau invers, ca dam in Bollywood).Exact.Observ ca love story-uri romanii nu au mai facut de mult( excluzand seria Liceenii, din care au stors tot)...Parca tin eu minte ceva, in frageda-mi adolescentza, un "Pas in doi"..." Cu detasare si ironie, pe fondul muzicii lui Adrian Enescu si al jocului eroilor filmului, Dan Pita reuseste sa construiasca, pentru prima data in filmul romanesc, o veridica si pasionanta poveste in mediul muncitoresc , in care tinerii au pacate si preocupari extraprofesionale." ( asta cu "extraprofesionale" era pur si simplu blasfemie inainte de '89 .
Deci au observat si altii ca romanii stau mai bine la capitolul cinism, obscenitati, etc, decat la dragoste....
Deci, pe cand un love story " made by noul val" ?
V
Edit: tin minte ca am participat la Casa Studentilor( Preoteasa) la lansarea filmului "Iacob" .Dupa vizionare, regizorul si cativa actori au vorbit& raspuns la intrebari.Si tin minte ca un student s-a ridicat si a intrebat, textual, de ce toate imaginile din viatza( locuinte, locul de munca, tot) al minerilor debordeaza de mizerie si promiscuitate?( cine l-a vazut, stie...) Daneliuc a ridicat mirat din spranceana...pentru el, "felia de viatza" insemna obligatoriu mizerie...de toate felurile.Cred ca asta ii invatza pe ei la scoala )) asta e reteta succesului...Socheaza, si vei fi premiat!
O palida consolare pentru esecul nominalizarii la Oscar :
"4 luni, 3 săptămâni şi 2 zile", http://www.mediafax.ro/cultura-media/4-luni-3-saptamani-si-2-zile-nominalizat-la-premiile-c-sar.html?1706;2349422 la premiile César
Si iata ca Daneliuc nu se dezice...A aparut "Legiunea straina" despre...saracie, hotzie, gripa aviara...ma rog.Si chiar el a afirmat ( l-am vazut la TV) ca nu crede ca e un lucru rau ca se fac filme numai despre saracia, mizeria &co. din RO, ca "adevaratii hoti sunt in alta parte"...Ma rog, slaba consolare...Deci, inca un film la care stiu sigur ca nu ma duc...
V
Mi-a placut prezentarea pe care i-a facut-o nustiucine in Dilema. Am ras.
V, ziarul l-am cumparat, ultimul numar, pe site nu am gasit articolul respectiv.
Leonardo, subscriu la tot ce ai spus..Iata ca in mine nu au un spectator, nu ma duc la film sa vad hotie si mizerie, mi-ajung stirile...Bine, nu vreau sa dea in tampenii gen "Enchanted" ( tradus la noi "Magie in Manhattan", parca) a mai mare tampenie de film pe care am vazut-o in ultima vreme.Era singura ne-tragedie, ne-thriller, ne-bau bau din oferta Movieplex din acea zi...Mi-a parut rau dupa bani...
V
Veritas: eu sincer sa fiu am 'inghitit rahatul' o perioada buna de timp.
Astfel am vazut, printre multe altele, celebrele Hotel de lux, Patul conjugal, A 11a porunca, Sobolanii rosii, Moartea Dlui Lazarescu (la care n-am rezistat decat aprox 1 ora) etc. Nu pot sa le contest o anumita calitate artistica, dar a devenit un subiect stereotip si nu stiu cati spectatori mai aduna astfel de filme prin salile de cinema sau la televizor. Nu e rau ca exista astfel de filme, dar incepem sa dam pe-afara de asa ceva.
E drept ca dupa revolutie am vazut si cateva filme romanesti care mi-au placut si care cred ca au si valoare artistica fara sa aiba exacerbarea vizuala a suferintei si mizeriei ca mijloc principal de transmitere a mesajului.
Morometii e unul dintre ele, un film perfect in opinia mea facut de Stere Gulea.
Cel mai iubit dintre pamanteni in regia lui Serban Marinescu e alt film bun, desi are tot un subiect dramatic (e drept ca are la baza un roman foarte bun). Tot Marinescu a facut un film ce mi-a placut extraordinar de mult: cei care platesc cu viata (dupa opera lui Camil petrescu).
Balanta a fost si el un film foarte reusit facut de Pintilie (desi are un final exagerat, adaugat de regizor).
Filmele lui Nae Caranfil au si ele ceva aparte desi cu exceptia ultimului trateaza tot subiecte grave.
ca sa inchei optimist cred ca totusi mai sunt sanse de evitare a monopolului mizeriei in cinematografia romaneasca, dar va fi greu.
Exact!!! "Monopolul mizeriei in cinematografia romaneasca" - asta ar fi bun de titlu pt. un subiect de dezbatere, aici pe forum( si nu numai...)
V
Eu nu inteleg de ce va deranjeaza atat de tare aceste filme care au ca subiect, la o adica, realitati romanesti, foste sau actuale (de exemplu Filantropica). Vreti filme frumoase, cu Ilene Cosanzene, care sa spuna ca totul e roz? De ce sa ascundem ceea ce a fost?
Vineri seara, are loc premiera la Scala a unui alt film romanesc in regia lui Adrian Popovici.Se numeste Un acoperis deasupra capului,habar n-am sa va spun despre ce este,daca e trist sau vesel,sper doar sa-mi placa si sa nu fiu nevoita sa fac complimente realizatorilor fara sa fie cazul.
Eu cred ca e exagerat spus "monopolul mizeriei". Filmele romanesti prezinta in general o problema acuta a societatii in care traim noi si autorii lor.Cinematograful,in general, este o oglinda a societatii in care traim.Nu toate sunt despre mizerie in sensul cel mai concret,adica despre saracie.(vezi filmul lui Nae Caranfil-Restul e tacere,dar pentru care a fost necesar si un buget mare in raport cu celelalte productii romanesti)
Acuma e vorba si despre ce scenarii ai la indemina.Scenaristii nostri nu prea scriu povesti dulcege cu imagini idilice pentru ca probabil n-au de unde se inspira.Ecranizari dupa carti frumoase cu povesti de dragoste s-au tot facut pe vremea lui Ceasca si desigur ca si publicul si realizatorii de film ajunsesera la un nivel de saturatie la inceputul anilor 90.Incet ,incet pe masura ce societatea isi intra in normalitate probabil si temele tratate de scenaristi se vor schimba.
Un acoperis deasupra capului un film 100% romanesc, excelent facut chiar daca n-au fost bani prea multi,dupa un scenariu scris de Mara Nicolescu, care si joaca unul din rolurile principale.
O poveste frumoasa despre doua femei singure,proaspat eliberate de la neuropshiatrie, pe care viata si hazardul le face sa-si caute impreuna un sens in viata .De fapt chiar mai putin de-atat, sa-si caute un acoperis deasupra capului!
Mult umor in interpretarea actorilor si in text,se rade mult la acest film,dar si multa sensibilitate si miez.
Mergeti sa-l vedeti,merita.
Aseara a fost un fel de premiera cu toti actorii si echipa,la Scala.Nu stiu daca ramine acolo.
A mai fost prezentat in avanpremiera la festivalul Bucuresti.
Am uitat sa spun ca joaca si Ovidiu Niculescu,care mi-a placut in rol,nu stiu cum o fi fost in Restul e tacere,dar aici a fost bine(ca sa zic asa!)
Muzica semnata Vlady Cnejevici si ea super ok
"Poliţist, adjectiv", http://www.mediafax.ro/life-inedit/politist-adjectiv-propunerea-romaniei-la-oscar-2010.html?4728;4725352 României la Oscar 2010
Cine a vazut filmul asta ? Ceva comentarii va rog ?
Tehnic:Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)