Am vazut propunerea pentru meciuri jucate fiecare cu fiecare si pot spune ca, desi ar dura mai mult, ar fi mai interesant.
Voi cum vreti sa se joace ?
Fiecare cu fiecare, ca-i mai cinstit.
In turneul recent incheiat am vazut c-au fost pina la urma doar 10 concurenti, deci ar insemna 9 partide de caciula, ceea ce nu mi se pare deloc mult (fie si 18, daca jucam tur-retur )
Daca se inscriu multi (dar multi!) concurenti, ceea ce nu prea cred, putem recurge in cel mai rau caz la sistemul elvetian, desi asta e mai dubios de felul lui ...
Am si eu o intrebare. Care e sistemul elvetian ?
Nu sunt sigur, insa din cate stiu eu, sistemul elvetian se bazeaza pe play-off. Se joaca tip campionat si apoi cei clasati in prima jumatate a clasamentului joaca meciuri eliminatorii, in partide tip cupa. Sau se poate face o alta grupa si iarasi se joaca tip campionat.
In conditiile date si eu zic ca "fiecare cu fiecare" este cea mai buna solutie, si cea mai corecta.
Dar trebuie sa ne bazam pe doua conditii:
1. Fiecare sa-si joace sansele corect, adica sa nu se combine X cu Y ca Y sa castige, adica daca eu nu mai am nici o sansa, sa cedez repede partida cu Y ca sa castige el, in schimb sa dau tot ce pot in partida cu Z
2. Sa se stabileasca la inceput, de comun acord, data si orele si locul unde se vor desfasura partidele, astfel incat sa nu ne trezim ca am pierdut o partida prin neprezentare, doar pentru ca nu am stiut
Mai propun ca atunci cand trebuie sa se joace o partida sa fin conectati online si pe Han, caci daca e ceva sa putem anunta...
Am intrat pe yahoo games de cateva ori si de vreo doua ori am fost deconectat de acolo, in schimb pe Han intram foarte usor...
Din cate stiu eu, locul si momentul desfarurarii partidelor se stabileste de comun acord.
QUOTE (Barrie @ 20 Jan 2005, 11:46 AM) |
Am si eu o intrebare. Care e sistemul elvetian ? |
cam naspa sistemul asta!
-- start off-topic
Nu e naspa, e doar complicat ... si dubios
Daca un organiztor are 100 de participanti si vrea ca ei sa joace nu 99 de partide, ci doar 12, sa zicem, atunci el, organizatorul, trebuie sa raspunda la o intrebare simpla : pentru fiecare concurent in parte, cum alege cit mai echitabil cei 12 adversari din totalul de 99?
Sistemul elevetian raspunde la intrebare afirmind ca adversarii sint alesi astfel incit sa fie de valori sensibil egale la momentul (runda) respectiva. De-aia se face impartirea pe subgrupe cu acelasi punctaj la un moment dat.
Asta e complicaciunea.
Dubiosenia provine din faptul ca e un sistem cu tragere la sorti dirijata, deci trebe sa ai un arbitru care sa se ocupe special de asta la fiecare runda; si, mai mult, trebuie ca toti participantii sa aiba incredere in acel arbitru
-- end off-topic
ypsilonalpha, sistemul elvetian (asa cum il stiu eu ) se desfasoara invariabil pe parcursul a 7 runde, asadar nici mai mult, nici mai putin.
Nope, nici vorba, numarul de runde este la alegerea organizatorului.
Vezi de pilda
http://www.chesscenter.com/twic/twic420.html
http://www.colorado-chess.com/newtourn.shtml
http://www.shakki.net/turnaukset/czechopen04.rtf
http://www.chesscenter.com/twic/twic277.html
http://users.yubc.net/~yuchess/arhiva/broj51-52.htm
in care numarul de runde variaza intre 3 (!) si 10, sau pur si simplu da o cautare dupa cuvintele cheie "chess tournament" + "swiss system" si o sa te convingi ca imaginatia organizatorilor n-are limite.
Si ce se intampla in situatia ipotetica in care un concurent e pe primul loc, fara ca un altul sa aiba punctajul lui, iar pe locul doi se afla doi concurenti ?
Pai celui de pe primul loc i se cauta adversar in subgrupa a doua; daca au jucat deja, sau daca nu se potriveste culoarea pieselor, i se cauta adevrsar in subgrupa a treia, s.a.m.d. La un moment dat tot trebuie sa existe cineva care sa i se potriveasca.
... ah, si mai e o chestie: daca un participant a jucat intr-o runda anterioara cu un jucator mai bine clasat ("a balotat in sus" ), atunci daca in runda curenta nu exista adversar pentru el in subgrupa proprie e obligatoriu ca el sa joace cu adversar mai slab cotat, daca asa ceva exista ("sa baloteze in jos").
Ca sa revenim la exemplul tau, continui cu primul jucator de pe locul 2. Incercxi da-l imperechezi cu colegul lui de pe locul 2. Daca se poate, bine; daca nu, atucni daca intr-o runda anterioara a balotat in jos , pai incerci sa-l pui sa joace cu primul clasat; daca nu se poate, cauti sa-l imperechezi cu unul aflat mai jos (si atunci concurentul nostru a balotat de 2 ori in jos ).
Si tot asa, pina te plictisesti ... ideea e ca pina la urma tot gasesti adversar pentru nenicul respectiv ...
Tehnic:Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)