Sper ca aici sa avem un loc pt. toti cei pasionati de sportul motoric de teren.
Aici putem da cu parerile, cereri sfaturi si invata unii di experienta celorlalti. Daca se poate doar din propria experienta si nu din cele citite pe net. ziare si reviste.
Va astept...
Sorin.
Salut Bdl !!
Ce fel de 4/4 ai??
Sorin.
4 x 4 (ca cam asa stiam ca se scrie) inseamna pentru mine urmatoarele:
+ Garda la sol mai mare (desi acuma s-au cam stricat producatorii de asa zise masini de teren)
+ Siguranta crescuta datorita tractiunii integrale
- Masina grea (de pe la 1.6 tone incepe si se duce pana la 3.2 tone la suburbane sau mai stiu eu)
- Scumpa la achizitie (15k$ minim, 30-40 mediu)
- Consum maaaaaare de combustibil -> costuri mari de intretinere
- Dezavantajeaza alte vehicule la impact frontal.
- Instabilitate laterala (se poate rasturna mai usor)
----
Concluzia mea? Bine intentionat conceptul acesta dar cam nasol de scump
Stai tu linistit ca occidentalii sau americanii nu s-au gandit ca un roman nu-si poate lua masina...La ei e mult mai usor sa-si cumpere o masina, decat ne este noua...Sistemul de rate e avantajos, serviciul e cat de cat sigur, chiriile ce-s mai scumpe, ca in rest se descurca cat de cat...Isi strang bani vreo 3 ani, fac un credit la banca si deja au masina in garaj...Pe cand la noi....Si totusi, ma gandesc cum de-si permit sa intretina o masina ce consuma cel putin 25%???Ca de cumparata sa zicem ca om avea ocazia, dar de mers cu ea mai rar, ca pe "prafurile astea" e jale mare...
Ok Sorine,
Hai sa fiu primul care se lauda.
Am un Nissan Frontier Kingcab 4x4, 3,3l capacitatea cilindrica si 175 cp.
In general daca drumul e bun merg pe tractiunea pe 2 roti, consum mai redus bineinteles.Cind e zapada sau gheta pe drum(cam rar e adevarat)atunci bag 4x4, are o stabilitate mai buna.Oricum asta nu inseamna ca poti s-o calci pe coada cit vrei,risti si cu 4x4. Pe nisip sau noroi sincer n-am avut ocazia sa o testez.Cind esti in 4x4, simti o diferenta atunci cind o accelerezi, adica tragind toate rotile se misca mult mai repede, nu mai apare inertia de la inceputul accelerarii.A mea cel putin nu e masina de viteza, deci sa nu va inchipuiti ca zboara de sub tine, dar nici ca dacia nu e.Motorul e f echilibrat, vibratii deloc, la 6000rpm abia intra pe rosu, iar la 3000rpm cu overdriv-ul cuplat mergi cu 90/h de voie.Chestia e sa nu intri in radar ca te-ai fript.
Cauciucurile sint bf godrich all seazon ,cu ambrazura mare si destul de late(ceva mai late ca alea de aro superbalon cu l-i se zicea,nu stiu dimensiunile exacte).
Din experienta ce am constatat practic.Iarna trecuta a nins puternic, practic toate masinile prinse in parcare nu au putut iesi.Zapada avea cam 24 inchi, destul de mare.Am incercat sa ies de acolo dar bineinteles ca uitasem ca am 4x4, asa ca am patinat pe loc fara efect.Asta pina mi-a cazut fisa ,am cuplat 4x4 low(viteza mica forta f mare,asta pt ca are si 4x4 high,viteza fiind cea normala,pt autostrada)si am iesit fara absolut nici o problema.
Are garada la sol mai mare, exact cum zice Andrei.Nu toate 4x4 au garda la sol mare,dar asta e regula.De exemplu subaru outback e 4x4 dar fiind ceva gen break(wagon) garda la sol e normala.
Ce sa va mai zic de ea.Are airbag pt ambele locuri(normal ca numai al meu e cuplat ), abs pe toate rotile(cred),aer conditionat, servodirectie, servofrina.
Consumul vara e bunicel(400mile/20 gal) iarna in schimb creste cu 25% cel putin.
Cam asta e in mare.A, si lucru f important.SE POATE FUMA IN EA!
Cumparatul nu e o problema.Daca ai o istorie financiara buna(adica ai platit la timp orice imprumut),orice banca se va ingramadi sa-ti dea banii.Eu cind am luat-o nu am pus nimic jos.Azi m-am dus,a doua zi am luat-o, peste o saptamina au venit si actele de la banca.Deci nici macar aprobarea de la banca nu venise, dar masina era deja la mine in batatura.
Si efectiv nu se renteaza sa cumperi masina.Leasing-ul e cel mai avantajos pt mine cel putin.Daca o cumpar rata lunara e mai mare cu cel putin 200$ pe luna.Dupa 5 ani e ata, de acord, dar valoarea ei scade f mult, asa ca daca o vinzi in nici un caz nu iesi in cistig.In leasing, platesti mai putin pe luna si dupa 5 sau 3 ani o duci inapoi si iei alta noua daca vrei.E clar ca si intretinerea unei masini noi te costa mai ieftin decit a uneia mai vechi.
Buna Bdl !!
Singura mea experienta cu Nissan, a fost ( la conducere ) cu un Terano 2.
Aceste "Enduro" japoneze sant cele mai reusite masini din clasa lor..Prado, Pajero, Patrol si restul.
Daca vorbim de categoria adevaratelor " jeep-uri " treaba se schimba.
In fine, ai o bijuterie si iata cateva sfaturi utile pt. a o pastra:
Nu merge niciodata cuplat 4/4 pe drumuri asfaltate.
Nu depasii viteza de 60 miles cand esti cuplat, chiar daca mergi pe un drum de tara.
Cat mai putin foloseste viteza L. De obicei H e de ajuns pt. a iesi din orice impas. L se foloseste doar la urcarea unor pante grele de tot sau la coborare ca frana de motor.
Daca vrei sa treci peste tot, pot adauga un sistem de fixare a diferentialui pe axa din spate ( adica cele doua roti se invart egal ) si acest sistem astazi se poate monta ft. usor, iar comanda fii pe un buton.
Inainte de a intra pe nisip, scoate aer din toate rotile, timp de un minut in mod egal. Nu ai sa te " asezi " nici daca vrei.
Principalul lucru e sa iei piciorul de pe gaz imediat ce masina nu mai inainteaza ( nisip si noroi ) ca altfel rotile sapa in jos in loc sa traga inainte.
Sorin.
Da Sorine, la dacie treaba asta se chema sa mergi la juma de pedala.
Adica sa nu eliberezi complet ambreiajul, si vei fi surprins din ce mocirle iesi sau din zapada unde inainte ai patinat mai ceva ca Vitt.
Gataaaaaaaaaaa..ma duc sa ma documentez putin pe la Pitesti
Sau pe la Craiova.. ca aia au copiat ceva mai bun decat au copiat Koreenii de la prietenii lui Andrei !!!
Scuze de handicap : asa de dobitoc sant ca inca mai scriu 4/4.
Asta e... fiecare pe limba lui
Sorin.
ps. apropo maneta... ce fac fetele ce conduc masini americane cu manetele sus si nu intre scaune???
Sorin.
QUOTE (SORIN @ Jun 8 2003, 12:30 AM) |
ps. apropo maneta... ce fac fetele ce conduc masini americane cu manetele sus si nu intre scaune??? |
Afrodita!! Nu stiu daca-s curios sau cu*u-n sus.
Sorin.
Salut BDL...DACA VREI SA FACI O PROBA DE NISIP...IN NICI UN CAZ PE MALUL MARII UNDE NISIPUL E UD SAU UMAD.
Sarea va intra prin toate gaurile si corozia dupa ea. Tine minte!!
Sorin.
Mersi de sfaturi Sorine.
De feritul de apa marii stiu, dar nu inteleg cum nu ii intereseaza pe ei treaba asta pt ca atunci cind lasa barcile la apa de pe remorca , practic intra cu aproape juma de masina in apa.Rotile din spate sint acoperite cam la jumate de apa oceanului.
Nu cred ca nu-i intereseaza...mult mai sigur ca nu stiu, sau daca stiu au prea multi bani.
Dar am vazut si de aia cu multi bani care baga barcile in apa fara sa atinga zona umeda.
Nu e mai greu, dar dureaza putin mai mult.
Sorin.
Sorine poate ai niste imagini cu bestiile tale......
No Problem Carmi!! Priveste si priviti cu totii
Nu stiu de ce nu gasesc Amici pe aici.
Sorin.
Masina e ca si Femeia o gadili...ai parte!!
Iar daca nu stai pe tusa la fel ca si noi pe langa bestia mea
Sorin.
Sorineeee,
Pai nu-i pacat de motorul ala sa arate in halul ala?
Si aici jeep-urile Wrangler sint in mare voga.Le alearga astia ca nebunii.Dar mie imi plac.
Boala mea e sa-mi iau un Hummer. Nu stiu cind da visez.
Ceva de genu asta BDL, mai saltareata....(cred ca fusese gadalita....)
QUOTE (bdl @ Jul 14 2003, 11:29 PM) |
Boala mea e sa-mi iau un Hummer. Nu stiu cind da visez. |
Nu A3, un H2. Oricum nu vreau sa urc Everestul cu el, da vorba ta, da bine in poza. Are el bubele lui, corect, da e masina nene.
Scuze de A in loc de H..asa-s eu Agramat
Corect hombre!!!
Aia pare o varianta mai veche si mai aproape de modelul militar.H2-urile sint facute mai pt public, de unde si preturile mai "accesibile".
VREAU SI EUUUUUU
Inca o bestie pt. draga mea Carmi
De data asta 6x6
Sorin.
mersik Sorine!!
da unde gasisi mataluta asa ceva?
De aici Carmi doar ca in poza anterioara sant eu
Buna Carmi...din pacate nu prea am cu cine colabora pe aici Tot incerc sa dau inca o " fatza" la acest capitol, dar am impresia ca vorbesc singur. Pacat, dar nu e obligatoriu, asa ca asta e ultimul si ultima poza si mesaj pe acest topic deschis de mine....din partea mea e inchis.
Sorin.
Nu-l inchide ca io te urmaresc , dar nu stiu ce sa zic pt ca nu ma pricep deloc la masini "smilly care plange in hohote"
Chestia aia din poza de mai sus nu prea are nimic de-a face cu masinile. E mai degraba un fel de "trike" , e un fel de motocicleta ca si conceptie si tehnologie. Intrebare pt. Sorin:
Are ambreiajul la mina stinga, acceleratia la mina dreapta, si schimbatorul de viteze la picior, nu?
Deci dupa parerea mea e un fel de trike enduro,cred ca....
Asa o fi Ghost, cum spui tu, mama! Ti-am zis ca nu am habar de ele, desi insiruirea facuta de tine pare cam ciudata
Afrodita...e vorba de asa ceva
Sorin.
Vreau si io una din aiaaaaaa
QUOTE (afrodita @ Aug 10 2003, 11:49 AM) |
insiruirea facuta de tine pare cam ciudata |
Aham, e bine, da' poate ma lamureste si pe mine Daca tot ai facut insiruirea aia aiuristica poate vine Sorin sa spuna cum stau lucrurile de fap.Pup iu Sorine (si pe tine ghost )
QUOTE (afrodita @ Aug 11 2003, 10:44 AM) |
Vreau si io una din aiaaaaaa |
Hahaha, mersi ca mi-ai zis, ca io, aici in Ro si nu stiam Pai sa vaz ce si cum, daca ajung pe-acolo si mai fac si o tura cu una din alea te anunt daca mai vreau sau nu Da' de ce zici asta, sunt chiar asa de incomode?
Cu toate ca nu m-am dat niciodata cu un ATV, nu cred sa fie incomode, mai ales daca ai mers vreodata pe un motor enduro. Daca ai de gind sa-l pilotezi tu, nu te sfatuiesc, mai ales pe nisip sau pe teren accidentat. S-ar putea sa ti se para "naravas" si sa te arunce pe jos.Eventual sa rogi pe cineva sa te plimbe, si neaparat sa ai echipament. Si daca mergi pe asa ceva, spune niste impresii, ca sint tare curios, desi nu sint neaparat un mare pasionat al terenului accidentat, ci al soselei . Cu toate asta, m-am dat odata cu un enduro in cimp si mi-a placut .
QUOTE (afrodita @ Aug 12 2003, 06:13 PM) |
Da' de ce zici asta, sunt chiar asa de incomode? |
Gata..am venit
Mai mult ca incomode sant instabile...iar aici corpul si atletismul au un rol important, mai ales la drum lung ( Gogu stie de ce vorbesc ).
Banditul meu cel mic e inebunit de tot ce are roti si antrenamentul trebuie inceput de la o frageda varsta. La trei ani nu prea are coordinatie, dar are viitorul inainte, mai ales cu asa ceva in curte
Sorin.
ps. e vorba de un Mule 500 al Kawasaki.
QUOTE (SORIN @ Aug 12 2003, 10:26 PM) |
Mai mult ca incomode sant instabile...iar aici corpul si atletismul au un rol important, mai ales la drum lung ( Gogu stie de ce vorbesc ). |
QUOTE (SORIN @ Aug 12 2003, 07:54 PM) |
orice atingere mai grea pe acceleratie il determina sa arunce rotile din fata in aer ca un cal naravas. |
Face wheelie si inca cum
Sorin.
ps. Nu-s eu in poza!
Uhh, m-ati "lamurit" de tot Ce sa conduc io oameni buni, ca io am uitat cum se "conduce" bicicleta Care credeti ca e inconstientu' care sa-mi lase asa ceva pe mana? Da' poate pacalesc pe fo unu' sa ma plimbe "o tura"
Tehnic:Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)