Am pornit de la o discutie cu un coleg, care si-a dat la fiare vechi Opelul COrsa din 1989 si si-a luat un Peugeot 206. Aproximativ aceeasi capacitate cilindrica, motor pe benzina. Concluzia: tinuta de drum este incomparabila, dar parca 206-le este mai lenes, mai putin nervos, accelereaza mai greu... Si nu este singurul pe care l-am auzit plangandu-se ca masina noua este mai slaba din punctul asta de vedere.
Sa fie numai o chestie de motor (Opel versus Peugeot in cazul asta, sau diferenta intre fabrici, in general ) sau sa fie o tendinta de a face masinile mai "blande"?
QUOTE |
Sa fie numai o chestie de motor (Opel versus Peugeot in cazul asta, sau diferenta intre fabrici, in general ) sau sa fie o tendinta de a face masinile mai "blande"? |
Consumul era acelasi la cele doua masini... am uitat sa precizez...
Care e greutatea masinilor?
Mda, s-ar putea ca aici sa fie cheia: 1140kg ale lui 206 fata de cele 860kg ale Corsei...
Plus: ce putere aveau masinile? Ce cuplu? Oricum greutatea conteaza foarte mult.
Pe mine ma tenteaza si masinile mai vechi, chiar dc acum imi iau una noua, asta doar pt ca e de familie, pt ca mi-ar placea mai mult sa zicem sa cumpar si sa reconditionez o masina mai veche, oricum o masina sport ceva. Cert e ca as vrea sa o reconditionez nu sa o iau gata renovata.
Acum trebuie sa te gandesti si la modul cum se realizeaza alimentarea cu benzina: carburator sau injectie. Eu unul, as prefera o masina cu motor mare si carburator, asta pt mine, pt ca sotia nu ar fi niciodata de acord.
QUOTE |
Mda, s-ar putea ca aici sa fie cheia: 1140kg ale lui 206 fata de cele 860kg ale Corsei... |
QUOTE (skysurfer @ 30 Nov 2005, 11:43 AM) |
Acum trebuie sa te gandesti si la modul cum se realizeaza alimentarea cu benzina: carburator sau injectie. Eu unul, as prefera o masina cu motor mare si carburator, asta pt mine, pt ca sotia nu ar fi niciodata de acord. |
QUOTE |
De ce carburator? Corsa era cu carburator, 206 cu injectie... |
Exact, reactioneaza mai repede la carburator pt simplu fapt ca la injectie se pulverizeaza benzina mai fin, insa la carburatie se "varsa" mai multa benzina. Acum aici vorbim de motoare de generatie mai veche pt ca din cate stiu eu acum, la injectiile de ultima generatie amestecul e optim. Oricum ca sa ma intelegi mai bine, niciodata nu o sa vezi la cursele de masini cu dragstere sa zicem masini pe injectie. La injectie se ajunge mai usor la viteze mai mari, insa acea "zmucitura" de care pomenea Ovidius.
Ca performante sunt mult mai bune astea noi. Am mers de curand cu un golf V care m-a bagat in scaune. Ca design nu pot sa le suport, prefer anii mai vechi, masini sobre si cu individualitatea, aste noi parca sunt din carton presat.
Skysurfer are dreptate, un motor pe carburator e mai "nervos" decit unu' pe injectie, da' si consuma . Motocicleta mea (4 carburatoare) haleste cu galeata cind trag de ea(adica tot timpu ). Oricum, textele gen "consum mic si performante mari" sint utopice.
QUOTE |
parca 206-le este mai lenes, mai putin nervos, accelereaza mai greu... Si nu este singurul pe care l-am auzit plangandu-se ca masina noua este mai slaba din punctul asta de vedere. |
Opel Corsa a fost intotdeauna o masina mai buna decat Peugeot 206/205. cred ca gresesti la difernta de 300 kg intre ele.
Tehnologi sunt mai bune cele noi si mai performante, insa nu si mai fiabile. Dar pe cine mai intereseaza fiabilitatea in ziua de azi?
Sa fim seriosi, corsa e un jeg de masina ....
Habar ai tu, Fitz, n-ai prins vremurile pe cand Dacia era o racheta fata de Skoda 1000 MB...
Ti-ai fi dorit un Corsa sci-fi adus de Pif, Tarzan sau RAHAAAAAAAA... cu abtzibilduri de Gulf, Firestone si io mai stiu ce pe el
Mai domol cu ambreiajul...
QUOTE (Cla @ 3 Dec 2005, 10:04 AM) |
Habar ai tu, Fitz, n-ai prins vremurile pe cand Dacia era o racheta fata de Skoda 1000 MB... Ti-ai fi dorit un Corsa sci-fi adus de Pif, Tarzan sau RAHAAAAAAAA... cu abtzibilduri de Gulf, Firestone si io mai stiu ce pe el Mai domol cu ambreiajul... |
Nu rād, Fitzcarraldo. Desi au ramas amintiri faine, fie ele cum or fi acuma...
Imi aduc aminte cum stateam cu fundul pe Dacie cu prospectul de Renault Alpine in māna...
...si acum la fel, dar la rubrica "Oldies"
Tata ma invata modelele : asta e popeda, asta e varshava, asta e skoda si alte panarame. N-aveam multe modele de invatat.
Ce ati alege voi? Un Opel Astra din 2000(6100 EURO) sau o Dacie Logan din 2005(5.700)
Asta deja e o intrebare retorica.
Fitzcarraldo eu nu am ales Loganul care dupa parerea mea e un cotet cu patru usi si patru roti . Am ales o masina adevarata . cei drept putin mai veche de 6 ani .
Zilele acestea o primesc , am vorbit cu cineva din Franta .
Parerea mea e ca ai facut o alegere buna, Dacia e o varza oricum.
QUOTE (Ghost @ 3 Dec 2005, 09:07 PM) |
Dacia |
Sa nu comparam Dacia cu o masina straina mai veche, pt ca masina straina aproape sigur va castiga.
Normal ca intrebarea era retorica
Revin la BMW, my favourite . Seria 3 vechi imi plac mult mai mult decat modelele noi. La fel si seria 5 penultimul model, imi place mai mult exteriorul decat la cel nou.
Prea brusca schimbarea de stil.
Favoritele mele sunt mercedesurile, tot ce inseamna big class, de la Cobra incoace. Tot din astea vechi imi place Fordul Scorpio (tata are unu'), in '85 masina avea A/C, incalzire in scaune, geamuri / oglinzi electrice, abs, r/c cu 6 boxe etc.
Am avut un Ford escort diesel (varza masina, modelul destul de fiabil si ieftin) de te uda pe oki cand dadeai prin lacuri, am vandut si Cobra (si acum suspin dupa ea) si imi doresc tot un mercedes model mai nou. Tintesc unde stiu ca pot deocamdata.
Am avut si noi un Fosd Escort si l a vandut tata. Mi a parut tare rau dupa masina. Apoi a luat un Mercedes Cobra. Am urat masina aia din toata inima (pt ca din cauza ei a vandut Escortul).
Si acum am ramas cu sechele si imi lasa un gust amar vederea unei Cobre.
Bine ca a vandut o!
Am impresia ca ai baut cam mult si nu ceva de calitate.
QUOTE (Fitzcarraldo @ 14 Mar 2006, 11:43 AM) |
Am impresia ca ai baut cam mult si nu ceva de calitate. |
QUOTE (Tyra @ 16 Mar 2006, 12:52 AM) |
numai finlandia. |
Sa nu radeti de mine.
Am facut atatea de schimburi de ulei la VW broasca, ca nu mai stiu...
E nasol. Desfaci 6 suruburi si te trezesti cu tot jegul pe degete.
Ehhh.... la Porsche e la fel, DA' E UN PORSCHE!!
Dup-aia bagi cheia cu stānga si te simti ca un KING.
Tehnic:Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)