in cadrul unui test facut de ADAC pentru verificarea proprietatilor de rulare, la un viraj la viteza da 65km, Loganul s-a rasturnat.
dupa opinia ADAC chiar si fara ESP virajul n-ar fi trebuit sa prezinte vreo problema majora.
de asemenea a cedat o componenta a caroseriei (bucata dintre geamul lateral fata si parbriz), ceea ce poate duce la micsoarea spatului de supravietuire a pasageriilor in cazul unui accident similar.
inainte de testul ADAC, Loganul se pare ca a avut probleme si la Euro NCAP-Crashtest unde la testul de ciocnire laterala s-a clasat pe ultimul loc din 5 masini testate.
sursa: Spiegel, Süddeutsche
Ai uitat sa zici de BILD unde-s si poze cu Rasturnelul
oare de ce nu ma mir?
io nu citesc "Bild", ergo nu pot sa-i dau ca sursa
poza cu rasturnarea se gaseste si in http://www.spiegel.de/auto/aktuell/0,1518,grossbild-497682-366757,00.html
na... si udne naiba ajunge masina la 65 km pe ora? poate pe drum la vale
QUOTE (dead-cat @ 26 Jul 2005, 11:14 AM) |
la testul de ciocnire laterala s-a clasat pe ultimul loc din 5 masini testate |
BMW 3, Fiat Stilo, A-Klasse Daimler Chrysler, Renault Clio si Logan.
asta la Euro NCAP-Crashtest.
testul facut de ADAC se cheama "testul elanului". cu asta a avut probleme si Mercedes cu A-Klasse acu vreo 10 ani.
dead-cat , mai traieste nenea ala de la volan dupa ce s-a rasturnat masina ? Arata tare .... inclinata
dead-cat, nemtii s-au mai facut de cacao si cu crash-testul la Logan, asa ca nu-i mai cred orice ar zice, mai ales ca au interes mare in defaimarea Loganului care le ia piata la masini seccond, si la cele ieftine (cel putin aici in Romania).
QUOTE |
dead-cat , mai traieste nenea ala de la volan dupa ce s-a rasturnat masina ? |
Ei na, Elch(Elan)-Test. Sa fim seriosi, daca ar da un Logan peste asa o namila, ar frâna instantaneu ca n-ar sti ce-i aia.
Daca faceau un slalom realistic printre gropi, precis ca arata altcumva clasamentul
test facut cu rea vointa... clar!!!
aia de la BMW au mituit pe soferii de test de frica concurentei
om trai si om vedea.
ADAC, however, e cam renumit pentru obiectivitate in testele lor.
trebuie sa faci economie la ceva ca sa ajungi la un pret de 7-8000€ pt. o masina noua. ca n-are nivelul de siguranta ale unui BMW cred ca e clar pentru toata lumea.
in ce masura e important, hotaraste fiecare cind cumpara o masina.
p-aci majoritatea sunt interesati de ratunguri in acest domeniu, avind in vedere numarul accidentelor la viteza ridicata (pe autostrazi).
QUOTE (dead-cat @ 26 Jul 2005, 01:52 PM) |
ca n-are nivelul de siguranta ale unui BMW cred ca e clar pentru toata lumea |
QUOTE |
aia de la BMW au mituit pe soferii de test de frica concurentei |
QUOTE (dead-cat) |
p-aci majoritatea sunt interesati de ratunguri in acest domeniu, avind in vedere numarul accidentelor la viteza ridicata (pe autostrazi). |
ma speriati!
adica logan va deveni masina celor care sar in aer? ca tot nu le pasa daca prind ziua de maine?
in crash-test au obtinut:
3 stele din 5 la protectia pasagerilor
1 stea din 5 la protectia pietonilor
3 stele din 5 la protectia copiilor pe scaune speciale in spate.
asta la testul NCAP. cu exceptia pietonilor, rezultatul e satisfacator, asta zice si ADAC.
descrierea testului http://www.adac.de/Tests/Crash_Tests/Automodelle/Dacia_Logan.asp?ComponentID=118025&SourcePageID=121069%230 (in germana).
testul l-a care s-a rasturnat e "testul elanului", un test diferit.
manevra efectuata e una de evitare a unei coliziuni la viteza de 65km/h.
aia de la ADAC zic ca nu-i mare problema evitarea rastrurnarii in ziua de azi, datorita sistemului ESP. dar chiar si fara ESP, masina ar trebui maxim sa iasa de sub controlul soferului, dar nu sa se rastoarne. e exact acelasi test cu care A-Klasse a avut probleme in anii '90.
janta s-a "agatat" in asfalt ceea ce a dus la rasturnare, scrie in rezultatul testului.
E clar, indiferent de unde ma pocneste frontal sau lateral capul imi ramane intreg .
frontal din 16 puncte a obtinut 8
lateral din 16 puncte 11
protectia pietonilor nu se mai pune, astia si asa fug ca iepurii printre masini
ei tot mi-as cumpara un Logan insa in RO nu aici unde 65 km e nimica toata (unii merg si prin oras cu atata ) sa nu mai vorbesc pe autostrada sau strada nationala .
Viteza maxima e pe la 162-175 km/h, in functie de model. Pentru autostrazile din Germania este, probabil, destul de putin. Dar, repet: Logan nu a fost proiectata pentru Germania, ci pentru Europa de Est, Rusia, America Latina, Turcia, nordul Africii, China. Faptul ca se vinde in Europa Occidentala mai bine decat au anticipat producatorii a luat pe multi prin surprindere.
ideea e, pentru vinzarea in occident, renault ar trebui sa ofere un "upgrade package" ce ar trebui sa contina cel putin ESP. cu restul deficientelor se poate trai (daca pretul e OK) dar sigur nu vrea nimeni sa se rastoarne pe autostrada la o manevra de evitare a unei coliziuni, care numai rare nu sunt.
cum in multe tari din europa exista o limita de viteza (120-130 km/h) pentru autostrazi, un top speed de 160-170 chiar e suficient.
asta cu testul elanului pare o manevra destul de .... cascadoristica
ma indoiesc ca in realitate trage cineva de volan in acelasi mod... de obicei, elanul ramine pe capota fata si moare putin deoarece la protectia pietonilor masina are punctaj minim
imagineaza-ti un camion olandez de 40t tragind o frina brusca pe autostrada in loc de elan...
Si tu tragi de volan si intri cu elan in camionul german care ruleaza in paralel tine.
QUOTE (dead-cat @ 26 Jul 2005, 06:16 PM) |
imagineaza-ti un camion olandez de 40t tragind o frina brusca pe autostrada in loc de elan... |
Au dat la tv mai devreme aceste date despre Logan. ei (adacu) spuneau ca rasturnarea s-a produs datorita reglajului defectuos al unei roti, neavand esp. s-a rasturnat doar odata pe capota.
Eu am mers cu masina asta la teste, este instabila, e prea ridicata, consuma prea mult, calitate pret=asa si asa, daewoo cielo/nexia e mai buna la toate capitolele. Masina Logan a fost proiectata integral in Franta.
ADAC, care se ocupa cu siguranta circulatiei de ani de zile a hotarit cu mult timp in urma ca testul elanului e relevant. eu ii cred pe ei.
eu nu am de gind sa imi cumpar Logan. deci nu ii cred pe ADAC
Reprezentantii Renault spun ca http://www.expres.ro/eveniment/?news_id=192741.
se pare ca nemtii au nervii mai nervosi decit suedezii... si ca pina la urma e vorba de imagine, marketing... etc...
in mod sigur testul o sa fie repetat, asa ca, stay tuned.
QUOTE |
eu nu am de gind sa imi cumpar Logan. deci nu ii cred pe ADAC |
cit e un z3? si eu mi-as lua unul...
ma uitai azi pe autoscout24. unul din '97-99 undeva intre 8 - 12 000€ de la comerciant, cu 1 an garantie.
Nemtii de la ADAC au recunoscut: http://www.hotnews.ro/articol_32016-Nemtii-nu-mai-rastoarna-Loganul.htm.
Rasturnarea de la testul acela atat de comentat s-a datorat uzurii accentuate a anvelopelor din cursul testelor anterioare, uzura care nu poate apare in cazul unei utilizari normale a masinii.
Dacia Logan, banuita ca http://www.gardianul.ro/2007/10/23/dezvaluiri-c11/dacia_logan_banuita_ca_ar_avea_probleme_la_directie-s103283.html probleme la directie
adica? se vinde prea tare, si e rost sa schimbe directia?
din pacate, chiar daca nu le recunosc, toti au probleme tehnice, mai mari sau mai mici...
Dar de ce nu spune explicit ce probleme ar avea? Asa o sa spun si eu ca ii banuiesc pe ei ca ar fi luat bani de la concurenta Loganului ca sa publice articolul asta, nah
Tehnic:Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)