Secretul Daciei L90 este pazit la Colibasi cu caini de lupta
Despre imaginile cu noul model Dacia aparute in revistele auto s-a spus ca provin de pe CD-ul oficial de prezentare. Pentru ca L90 sa fie protejat de ochii curiosilor, la Colibasi gardurile au fost securizate suplimentar Asteptarea pasionatilor de automobile va lua sfarsit. Miercuri, in cadrul unei ceremonii fastuoase ce va fi organizata la Palatul Parlamentului, presedintele Ion Iliescu le va arata romanilor Dacia de 5.000 de euro. Pana atunci, francezii de la Renault incearca sa o tina departe de ochii curiosilor, zona in care aceasta se afla la fabrica de la Colibasi aratand ca o adevarata fortareata: garduri inaltate, sarma ghimpata, foisoare de supraveghere, agenti de paza si caini de lupta ce supravegheaza pista de incercare In cateva zile misterul care pluteste de mai bine de sase ani asupra prototipului Dacia X90, rebotezata de curand L90, va fi dezvaluit. Pe 2 iunie, la Paris, presedintele Renault va prezenta noul model intregii prese mondiale. Acelasi lucru se va petrece si la Bucuresti, Palatul Parlamentului urmand a gazdui o ceremonie grandioasa, in cadrul careia presedintele Iliescu va avea ocazia de a da "prima cheie" noii Dacii. Din momentul in care concernul Renault si-a dezvaluit intentiile de a realiza, sub sigla Dacia, un model economic, robust si, mai important ca toate, foarte ieftin, presa de specialitate din intreaga lume a manifestat un interes crescand pentru ceea ce se vrea sa devina cel mai de succes model conceput vreodata in laboratoarele de la Tehnocentre-Paris. Informatiile au curs garla, au aparut fotografii, detalii tehnice, stiri despre motorizari, aspect general, dotari etc. In toata aceasta perioada, oficialii Renault s-au multumit sa taca, lasand acest bombardament informational fara nici o replica coerenta. Criticile nu au intarziat sa apara, principalele indoieli vizand capacitatea gigantului francez de a realiza un automobil modern la pretul de numai 5.000 de euro. De exemplu, ultima lovitura sub centura a fost primita chiar din partea francezilor, in urma cu o saptamana jurnalistii de la "Le Nouvel Observateur" scriind despre L90 ca "linia sa este banala, nu va merge repede, iar echiparea de baza este spartana" si ca "noul model pe care il va scoate Renault ii va deceptiona pe fanii autoturismului". Desi analistii europeni sunt sceptici in ceea ce priveste sansele "limuzinei saracului", cum a fost ea botezata in popor, de a se impune pe pietele europene si asiatice, optimismul a atins cote ridicate in Romania, in special in orasul unde va fi fabricata noua Dacie, Colibasi. "Asteptam cu nerabdare sa o sarbatorim, personal nu am vazut-o, dar am auzit ca este deja la fabrica si ca este foarte frumoasa. Vom da lovitura", ne-a spus Stefan Teodor Stefanescu, profesor de informatica la scoala generala din oras. Aceeasi parere este impartasita si de Vlad Nistorescu, taximetrist: 'Masina asta va scoate orasul din saracie. Daca francezilor le va fi bine, si noua ne va fi bine". Gardul fabricii a fost inaltat cu 30 cm Dorin Manicescu este unul dintre angajatii Dacia Renault care au avut privilegiul nu numai de a vedea noul model, dar si de a-l testa pe pista interioara a uzinei de la Mioveni. "Va pot spune din start ca e o masina deosebita. In Romania sunt sosite aproximativ 40 de bucati inca din luna martie. Este spatioasa, silentioasa, vitezele se pot schimba cu un singur deget. Comanda pentru mers inapoi e ca la Cielo, stanga fata. Motorul mi s-a parut cam lenes, dar este in schimb foarte silentios. Este mai ridicata in spate, seamana din acest punct de vedere cu Skoda Octavia. Modelul condus de mine avea servodirectie, geamuri electrice, CD, aer conditionat si insemnele sistemelor airbag. Bordul seamana putin cu cel al Solenzei, dar au mutat casetofonul mai jos". Cel putin in ceea ce priveste fabrica de la Colibasi, constructorul francez si-a luat toate masurile de precautie pentru a limita scurgerile de informatii ce ar putea periclita lansarea oficiala de la Paris. De o buna bucata de timp zona in care se afla pista de incercare precum si poarta opt de acces au fost securizate la cel mai inalt grad, intregul perimetru semanand izbitor in aceste zile cu un lagar de concentrare. Gardul fabricii a fost inaltat cu 30 de centimetri, au fost montate suplimentar valuri de sarma ghimpata, iar in punctele de observatie etajate, amenajate din cincizeci in cincizeci de metri de-a lungul gardului, se afla cate un angajat al unei firme private de paza si protectie. Mai mult, pentru a descuraja orice tentativa de apropiere la mai putin de 50 de metri de gard zona este impanzita de gardieni insotiti de caini lup. Desi nici nu a fost lansat sau prezentat oficial, noul model Dacia se afla deja in "vanzare" la concesionarii Renault din Bucuresti, fapt oarecum fara precedent in istoria comercializarii de autoturisme in Romania. Astfel, pe paginile de Internet ale firmelor care distribuie modelele Dacia se afla un formular (foto facsimil) care, o data completat, le asigura potentialilor clienti prioritate la achizitionarea L90. "Pana la ora actuala si-au exprimat intentia de a cumpara noul model in jur de 250 de clienti, dar estimam ca numarul acestora va creste", ne-a declarat Adrian Carstea, director al Latin Efe Dacia. Procedura e simpla. Dupa completarea formularului de pe pagina de Internet, viitorul client va fi contactat pentru definitivarea detaliilor aferente achizitiei. Avansul propriu-zis se va face la o data ulterioara.
Sursa: http://www.libertatea.ro/index.jsp?page=magazine&detail=article&aid=74874
Penibil. Absolut romanesc. Ceea ce altii nu ar cumpara nici amenintati cu moartea, ai nostri apara cu sarma ghimpata, caini , foisoare etc.
O sa fie tot o porcarie ca si solnitza aia... un motor pe benzina asa si asa, si un motor diesel de tot rahatul (eu sunt fan diesel dar ce au oferit renault drept diesel este o porcarie)
Sper sa nu fiu indiscret daca te intreb ce masina conduci... Probabil ai mercedes sau io mai stiu ce masini de clasa, daca zici ca astea ale noastre sunt niste porcarii....
Am vazut imagini neoficiale cu L90... au facut progrese la design, dar masina e tot o Dacie... Eu am o SuperNova (familia mea adica, dar si eu o conduc) iar zilele trecute discutand cu tata daca merita sa cumparam noua masina am ajuns la concluzia ca mai bine mai punem inca 3-4000 de euro si luam o Skoda. Motivul? Hain sa fim seriosi, la 5000 de euro cat dai pe Dacie nu te poti astepta la cine stie ce masina buna, la cine stie ce revolutionare a modelului vechi...
Masina de 5.000 de euro nu va costa 5.000 de euro... Va exista o singura versiune de 5.000 de euro, dar care va apare mai tarziu, va fi destul de cheala si se va vinde doar in Romania. Full options va costa cam 7.000-7.500 de oiro.
Tipic pentru un popor de carcotasi... Pe toate forumurile de pe internet se zumzaie in legatura cu un model care nici macar nu a aparut. Iar in general, parerile sunt negative, pentru ca asta-i modul nostru de gandire...
Nu vad ce este asa de greu de inteles ca L90, care se pare ca va purta numele de "Logan" este un PRODUS destinat unui anumit PUBLIC TINTA. Iar acest public tinta e foarte clar. Sunt acei oameni care vor o masina noua (sunt foarte multi aceia care nu accepta ideea de second hand), o masina care sa-i duca de la punctul A la punctul B, o masina care sa poata sa transporte o familie in conditii bune (portbagaj mare), o masina cu minimul de siguranta (airbag-uri), etc.
Deocamdata, din informatiile neoficiale care au aparut, L90-ul indeplineste toate aceste cerinte.
Relativ la ce a zis Aramis, unul dintre factorii cei mai importanti in alegerea unui autoturism nou sunt consturile de intretinere pe termen lung. Competitia directa dintre Dacia L90, Skoda, Hyundai, etc, nu exista cu adevarat avand in vedere mai multe elemente (pretul, dimensiunile, puterea motorului, preturile pieselor, numarul de service-uri autorizate, pretul reviziilor tehnice, etc.)
Vreau sa mai fac o precizare. Am condus 5 Dacii, de la o berlina cu piese 90% frantuzesti pana la o Solenza nou nouta. In peste 20 de ani de exploatare in familie a acestor automobile, am ramas cu ochi in soare doar de doua ori (si odata cu ajutorul substantial al unei maimute de la un service). De unde am ajuns la concluzia ca pana acum Dacia si-a indeplinit menirea - aceea de a "motoriza" un intreg popor. Cred ca nu am vazut Dacie la plug, in rest aceasta masina a rezistat cam la tot ce s-a putut arunca spre ea
Eu prevad un viitor de succes modelului L90, asa cum Solenza - atat de mult hulita - s-a vandut extrem de bine de cand a fost lansata pe piata. Si singura piedica care sta in calea acestei masini sunt oamenii. Mai ales gorilele super-inteligente din service-urile romanesti.
Asa ca o sa-i urez lui L90 in avans - Bine ai venit pe drumurile noastre scumpe!
Hai sa fac si eu pe carcotasul... o masina de 5000 de Euro la cumparator nu treebuie sa coste mai mult decit 3000 E in productie, din care circa 1500-1800 ca costa ansamblul motor-cutie cumparat de la Reno' , de restul iti raman bani sa fabrici o motoreta cu pedale, din alea fara permis...
Mai serios vorbind, este o masina proiectata DE LA ORIGINE ca "masina saracului" ce vreti de la ea? (celor care imi vor da in cap cu Dacia 1300 si incredibilele ei performante, le raspund ca era copia unui model "normal" , nu un surogat "low cost" a unei firme nu neaparat repututa pentru fiabilitate...)
Salutare
pentru cei ce doresc sa vada ABSOLUT TOATE POZELE PREZENTE LA ORA ACTUALE CU DACIA LOGAN sau X90 sau :90 ( neretushate pe computer ) aici aveti linkul :
http://www.automotorclub.com/Dacia%20_l90.htm ( POZE ORIGINALE )
Poze cu Noua Dacia L90:
http://www.masini.ro/forum/1.jpg
http://www.masini.ro/forum/2.jpg
http://www.masini.ro/forum/3.jpg
http://www.masini.ro/forum/4.jpg
http://www.masini.ro/forum/images/users_img/12659.jpg
http://www.masini.ro/forum/images/users_img/12660.jpg
http://www.masini.ro/forum/images/users_img/12661.jpg
http://www.masini.ro/forum/images/users_img/12662.jpg
http://www.masini.ro/forum/images/users_img/12663.jpg
http://www.masini.ro/forum/images/users_img/12667.jpg
Am editat mesajul pentru a scoate tagul IMG, deoarece pozele incarcau prea mult descarcarea paginilor. In cazul pozelor mari este recomandat sa nu fie folosit tagul IMG.
QUOTE (Zorro @ 31 May 2004, 11:08 AM) |
Sper sa nu fiu indiscret daca te intreb ce masina conduci... Probabil ai mercedes sau io mai stiu ce masini de clasa, daca zici ca astea ale noastre sunt niste porcarii.... |
@Ares:
1. E normal sa il criticam deja pe L90 asta vazand evolutia raportului pret/calitate al Daciei. Vezi Nova, SuperNova, Solenza. E clar. Din ce in ce mai scump dar cam la fel de nefiabil si lipsit de siguranta - exceptand un pic Solenza. Care e probabilitatea sa gresim? Mica...
2.Doar pt. ca Dacia se vinde bine intr-o tara in care deciziile sunt luate reflex si nu gandite (votat partide, luat masini etc.) nu inseamna nimic legat de calitatea ei.
3.Ca in 5 Dacii ai avut doar 2 pene este norocul tau, intr-o dacie tata a avut in 2 ani aproape vreo 5. Si sunt ATATIA oameni cu probleme la daciile lor perfecte. Tu esti un exemplar norocos. Nu generaliza.
PS: Sigla Mercedes din avatarul meu reprezinta dorinta legata de viitoarea mea masina, nu de prezent, din pacate.
Am editat mesajul pentru a elimina citatul mesajului lui Ares. In cazul in care un citat este foarte mare, este recomandat sa trunchiem respectivul mesaj in partile ce urmeaza a fi comentate, pentru a nu abuza de resursele forumului.
@arktu - Nu. Nu este normal, avand in vedere ca tot ce se vehiculeaza in legatura cu Logan sunt doar zvonuri. Mai ales la partea de dotare (pozele sunt convins ca sunt adevarate) - zvon fiind si acela ca ar exista ABS optional pentru masina (apropo').
PS. Nu am zis niciodata de Dacii ca sunt perfecte, nu le-am ridicat in slavi, am zis ca sunt masini care si-au facut treaba...
@arktu
QUOTE |
Sigur ca Solenza > Supernova > Berlina2000 > Berlina 1995 > etc. Deci s-au facut progrese insa la banii unei dacii la mana intai iei o masina straina (nemteasca, frantuzeasca etc.) la alta calitate. |
QUOTE |
E posibil ca nici macar in 2004 sa nu exista macar optional un ABS pentru masina Dacia?! Masina cu pretentii europene? Au bagat airbag, Doamne ajuta insa.... in rest... |
Sint total de acord cu ce a spus arktu la acest subiect. Si sa mai si dai 5000 euro (daca nu mai mult) pe un produs ce poarta numele Dacia, mi se pare mare timpenie. De banii aia se poate cumpara o masina, nu Dacia . Parerea mea...
QUOTE (Zorro @ 1 Jun 2004, 11:02 AM) |
@arktu [Important este ca s-au facut progrese, si ca nu stam pe loc. Daca pe banii pentru o Solentza noua iti poti lua un second hand, asta tine de preferintele fiecaruia. Am doi prieteni, unul are un Opel Astra si unul un VW Golf II, ambele in stare foarte buna, dar fiecare dintre ei se plange de costurile de intretinere destul de mari. Amandoi au zis ca daca isi vor vinde masinile isi vor lua Dacia.....asta ca sa mai contrabalansez balata Ai condus vreodata o Solentza sau SuperNova? Daca nu, iti spun eu ca nu ai nevoie de ABS. Franele sunt extraordinare! Si nu inteleg de unde atata carcoteala... Ti-ai pus vreodata intrebarea daca Renault-ul are o strategie de piata pe care s-ar putea sa nu o intelegi? Cum iti explici ca SuperNova si Solentza s-au vandut si se mai vand foarte bine, asa de cacao cum zici tu ca sunt? |
@sorin666
In loc sa arunci aiurea cu vorbe fara nici un fundament (vezi schimbul de seturi motor - sunt curios cati au schimbat setul la motorul Renault; vezi franele) mai bine ai fi atent ca este vorba de modelele mai noi, adica Supernova, Solenza si L90.
Imi cer scuze ca apar masinile facute de Dacia, dar am fost si eu fost unul dintre carcotasii care o criticau. Mi-am schimbat insa parerea cand am condus pentru prima data o SuperNova. Inca nu inteleg de ce unora le place sa faca de cacao un lucru despre care habar nu au...
De unde stii cit de profesionala e opinia mea? de unde stii cit de bine cunosc productia medievalei (din PDV tehnic, cel putin) uzine Dacia?
Modele NOI ce au nou pe ele in afara de TABLA, restul e 1300 curat...
Si in plus, nu vad de ce trebuie sa stau pe tusa si sa aplaud un non-eveniment... lansarea cu tobe (nemeritate) a unui model Low Cost al unei marci populare si... depasita de evenimente
Dar (fara suparare) daca suma masinilor pe care le-ai condus se cheama SuperNova, nu ma mir ca ti-a placut
Iegzakt! Necuratu' te-o pus sa nu ai bani de Ferrari, Mertzane, etc... Fir-ar sa fie de treaba.. Rusine!!!
Acum serios, cred ca topicul a luat-o pe aratura. E clar ca nu se vrea o discutie cu pareri echilibrate. Mi se pare ca intervine (ca peste tot) nevoia de a te arata superior celorlalti... Daca pentru o gramada de lume lansarea acestui model este un eveniment, nu vad care-i problema. Ramane laudabila initiativa Renault de a se ocupa si de alte segmente de cumparatori decat celelalte marci. Ca asta deranjeaza atat de mult, nici nu mi-am imaginat...
Si apropo de marci populare, de mii de $$$ si alte nebunii... Aruncati o privire la masina nationala a Iranului http://www.iranproject.org/scrapbook/sb05.html... Care costa vreo 8000$.
PS. Sorine, exagerezi... Modelele noi au motor nou. Poate tabla e tot de Sidex, dar macar acum e Sidex-ul unui indian De unde naiba inversunarea asta? Chiar nu se poate discuta calm nimic pe aici?
Se pare ca am cam gresit, ca cica dacia va oferi ABS, 2xairbag si motoare diesel cu turbina pe acest model, logan... totusi sa vad ziua aia si mai vorbim, vorba lor.
Caracteristic romanului... sa vorbeasca despre un produs fara a cunoaste detalii... Cu alt cuvinte, vorbind din auzite...
Editia de astazi a cotidianului Le Monde trateaza pe larg aceasta problema:
http://www.lemonde.fr/web/article/0,1-0@2-3234,36-367063,0.html
http://www.lemonde.fr/web/article/0,1-0@2-3234,36-367064,0.html
http://www.lemonde.fr/web/article/0,1-0@2-3234,36-367065,0.html
http://www.lemonde.fr/web/article/0,1-0@2-3208,36-367057,0.html
Extras din articolele puse de Mihai:
"C'est un pari audacieux, car les études montrent que ces pays réclament un niveau de confort équivalent aux véhicules occidentaux, estime Xavier Mosquet, directeur associé au Boston Consulting Group. Mais face à l'impératif économique et au désir d'accès à l'automobile, la voiture à 5 000 euros peut constituer un bon compromis."....
Faut-il la vendre en Europe de l'Ouest ? La question fait débat chez Renault. Le constructeur est partagé entre le risque de dégrader son image de marque en commercialisant une voiture bas de gamme et la tentation de reconquérir une clientèle occidentale qui n'a plus les moyens de se payer un véhicule neuf.....
"Este un pariu îndraznet, pentru ca studiile arata ca aceste tari reclama un nivel de confort echivalent vehiculelor occidentale, crede Xavier Mosquet, director asociat la Boston Consulting Group. Dar în fata imperativelor economice si a dorintei de acces la automobil, masina la 5000 de euro poate constituii un bun compromis".
Trebuie vândut în Europa de Est? Chestiunea este dezbatuta la Renault. Constructorul este împartit între riscul de a-si degrada imaginea de marca comercializând o masina de gama inferioara si tentatia de a recucerii clientela occidentala care nu mai are cu ce sa cumpere un vehicul nou......
Am subliniat pasajele mai ce mi s-au parut ca merita putina atentie ...
Astept comentarii.
Ma simt datoare sa vin putin in apararea Daciei... Masina mea este din 2001, daca nu ma insel, si chiar are frane excelente (le-am testat de cateva ori de cand am carnetul si pot sa spun cu mana pe inima ca sunt total multumita de ele), motorul nu a fost schimbat niciodata, iar bujiile mi se pare ca o singura data... Sincer vorbind, masina se comporta destul de bine la drum lung (in fiecare vara mergem cu ea pana la munte si la mare), ajunge usor la 120 km/h fara sa inceapa sa tremure, iar consumul este in medie de 6 litri la suta in afara orasului, in oras 7... Nu spun ca e o masina extraordinara, dar pentru ce imi trebuie mie e buna, ca as vrea una si mai buna, asta e alta treaba.
Si uite asa incet incet se va crea mitul daciei cu frine racing, masina de masina, care nu vibreaza la 120 de km pe ora .Ma intreb cum se comporta la 180 . Ups, am uitat, e vorba de dacia ....Se tot lauda pe topicul asta Super Nova. Da, am avut "placerea" sa conduc asa ceva. Sper sa nu mai am niciodata ocazia. Pe bune ca mi-a placut mai mult vechea 1300. Si nu e vorba de fite si masini de 'jdemii de euro. Daca noua conserva nationala ar costa vreo 3000 de euro noua, pe bune ca n-as spune nimic. Dai un ban si nu-l mai ai, corect si cinstit. Da' sa dai 5000 de euro sau mai mult pe o dacia cind cu aceeasi bani poti sa iei o masina nemteasca, de exemplu, chiar daca e SH, mi se pare aiurea. Fiindca acel SH e mai bun si mai fiabil . Deocamdata are noroc industria autohtona. Cind se vor schimba mentalitatile si scapam de taxe (vezi U.E.), bye bye dacia. Sincer, abia astept ...
Relativ la intrarea in istorie a Daciei 1300, Cornel Nistorescu a scris azi un editorial exceptional - http://www.expres.ro/editorial/?news_id=156511&print=1&PHPSESSID=10a319a345cb8b0168ddf314fbba35ab.
Kitt-ul de presa al noii "Logan" este disponibil http://www.renault.com/presse/detail.cfm?langue=2&id=7521.
Se pare ca emisiunea ProMotor din week-end-ul acesta, de la ProTV va fi si ea dedicata noului model.
Ghost, nu te poti abtine, nu?
Uite ce se mai spune in articole:
*
"Ça ne marchera jamais !"…
Un OVNI pour l'industrie automobile mondiale. Car, au moment où les constructeurs cherchent à monter en gamme et à proposer de plus en plus d'options et de technologie, Renault fait le pari inverse en misant sur un concept dépouillé destiné aux pays en développement…Un projet audacieux, sur lequel Renault mise gros, car il compte en vendre 700 000 unités par an aux quatre coins de la planète. Elle sera disponible dès septembre en Roumanie, puis en Europe centrale, en Iran, au Maroc, en Colombie, en Chine et sans doute beaucoup plus tard en Inde…La X90, son nom de code, sera d'abord fabriquée dans l'usine Dacia en Roumanie grâce à des coûts de production imbattables….
"Comme souvent, le président a opté pour un management par l'annonce en plaçant au pied du mur le reste de l'entreprise", note un proche du PDG. Une méthode destinée à tuer dans l'œuf les réticences internes.
Car l'affaire n'est pas gagnée : l'ingénierie de Renault méprise ce projet de "voiture du pauvre" peu valorisant sur le plan technologique…
Au bout de quatre ans, durant lesquels M. Schweitzer porte le projet à bout de bras, l'entreprise finit par se l'approprier.
Disponible en version berline, break ou pick-up, la future Dacia ne fera pas tourner les têtes. Son design est on ne peut plus banal, les concepteurs ayant privilégié les aspects pratiques et économiques…
Pour 5 000 euros, inutile d'espérer disposer de direction assistée et de vitres électriques…En revanche, la X90 sera adaptée aux routes défoncées des pays en voie de développement grâce à une garde au sol surélevée…
*
Adica e FOARTE departe de o masina "de vis", ci mai degraba un IMS modernizat, oferit spre vinzare exclusiv la clienti din "lumea a 3-a"
Habar n-am franceza asa ca nu am inteles ce scrie acolo, dar stiam ideea de baza... Si nu vad care-i problema...
Romania este deocamdata o tara asimilabila unora din lumea a 3-a (chit ca nu-mi place)... E chiar asa un mare pacat sa oferi o masina si pentru lumea a 3-a?
Probleme nu e aparitia in sine a masinii, (care de fapt si daca gindesti bine, ar fi o relativ buna alternativa daca o iei noua si o vinzi in 3-4 ani, "sa moara la altul" ) ci atitudinea de "avant revolutionar" vecina cu extazul stirnita de acest fapt banal, privit ca o adevarata revolutie si un pas inspre progres...
Fratilor iata ca a aparut si noua Dacia Logan:
http://www.autoshow.ro/autoshow/articles/?article_id=1178#
Varianta cabrio nu scot?
Daca-i bal, bal sa fie ....
Nu le da idei Citisem pe undeva de asa ceva, dar pana acolo nu cred ca se ajunge...
Oricum, la cum se conduce prin capitala, poti sa ramai fara acoperis relativ usor...
QUOTE (Ares) |
Nu le da idei Citisem pe undeva de asa ceva, dar pana acolo nu cred ca se ajunge... |
http://www.expres.ro/topstory/?news_id=156601&print=1
Numele pe care l-au ales pentru noul model e clar orientat pentru restul pietelor de desfacere. Nu stiu daca va prinde la romanul de rand.
QUOTE (Aramis @ 2 Jun 2004, 08:47 AM) |
Ma simt datoare sa vin putin in apararea Daciei... Masina mea este din 2001, daca nu ma insel, si chiar are frane excelente (le-am testat de cateva ori de cand am carnetul si pot sa spun cu mana pe inima ca sunt total multumita de ele), motorul nu a fost schimbat niciodata, iar bujiile mi se pare ca o singura data... Sincer vorbind, masina se comporta destul de bine la drum lung (in fiecare vara mergem cu ea pana la munte si la mare), ajunge usor la 120 km/h fara sa inceapa sa tremure, iar consumul este in medie de 6 litri la suta in afara orasului, in oras 7... Nu spun ca e o masina extraordinara, dar pentru ce imi trebuie mie e buna, ca as vrea una si mai buna, asta e alta treaba. |
@arktu - Esti culmea... Tu cum masori consumul la masina? Ai nevoie de computer de bord nu? Din cauze de secolul XXI nu mai merge cu o simpla impartire, nu? Eu cred ca pe tine te-a suparat o Dacie odata atat de mult incat ai ramas suparat rau de tot (deh... de aia sunt masinile precum femeile)
QUOTE |
2. 7 in oras? Cum ai masurat? Cu urechea la rezervor? Masurarea consumului este o activitate complexa... si nu se face vazand cat arata indicatorul ala MADE IN RUMANIA si bagand benzina, circuland si iar citind acolo.... |
Detalii despre noua Dacia Logan :
Masa: intre 1050 si 1245 kg, in functie de dotari (turometru, roata de rezerva, al doilea stergator parbriz, scaun pentru sofer, volan rotund, etc.), masina noua. Dupa o perioada de 3 ani de folosire masa va fi de aproximativ 825 kg datorita coroziunii.
- Greutatea: variaza o data cu variatia masei, si in felul in care acceleratia gravitationala actioneaza asupra dotarilor optionale (turometru, roata de rezerva, al doilea stergator parbriz, scaun pentru sofer, volan rotund, etc.) De asemenea, constanta g este variabila in functie de gradul de corodare al vehicolului.
- Capacitate cilindrica 1421 cmc in stare perfecta de functionare.
- Putere: 75 cp noua, 70 cp in garantie, 65 cp dupa 2 ani, 80 cp dupa 3 ani (scaderea greutatii datorita efectelor coroziunii).
- Demaraj 0-100 km: pana la serviciu - 18 s, pana la socrii - 28 s, pana la alimentara - 16 s, pana la alimentara pentru achizitionat o oarecare cantitate de bere - 9 s, cu nevasta la volan - 96 h, pana la tara - 17 s de la tara inapoi cu 1 buc. porc adult taiat in portbagaj - 26 s, cu nevasta + soacra + copii in masina - 32 s optional daca nevasta urla si soacra aproba - 46 s, la drum intins spre soacra in mijlocul strazii cu spatele spre masina - 7 s.
- Franare de la 90 km/h la 0: pe sosea uscata - 240m, sosea uda - 340m, piatra cubica umeda - 500 m, sosea asfaltata uscata cu soacra pe sosea cu spatele la directia de mers - in soacra, sosea fleasca cu praf si denivelari - in chioscul de la coltul strazii.
- Debit apa in habitaclu: 14l/h pe timp de ploaie, 20l/h la spalare.
- Debit antigel in habitaclu: 1 l / saptamana.
- Probabilitate inchidere portiere: fata 40%, spate 15% la o forta de inchidere de 800N/m.
- Jante: beton, dotate cu cauciucuri Montana New Asimetric Great Varza cu limitator de viteza prin saritura la 60 km/h.
- Aer conditionat: in habitaclu, portbagaj si torpedou, cu sistemul Damigean Anti Freeze.
- Hayon, bocanit(scartait)/min - 235.
Optionale:
- Airbag in portbagaj, versiunea Smooth Pork.
- Alarma antirelativar (protejeaza impotriva tiganilor relativari - care ciordesc relativ tot).
- Alarma preventiva la alarma - pornirea alarmei daca porneste alta alarma pe o raza de 1 km.
-- Turometru util (0-2500 rpm) si/sau fantezist (0-8000 rpm).
- Cric.
- Roata rezerva optional si janta.
- CD manele geam.
- Geamuri fumurii cu folie cu basici.
- Eleroane tip bengos.
- 1 buc. tub superglue.
Declar razbel la toti aia cu mototzacle verzi!
( Stie ei care este )
Daca prinzi din urma mototzoacla verde cu dacia ma recunosc invins de fata cu martori
Normal ca nu poti sa compari o motzopina cu o masina însa ce dai daca te prine ?!
Fear the power of Kawasaki . Nici o sansa sa ma prinda
Ghostule, aci m-ai prins. Tu pe mototzacla si io cu Dacia n-am cum sa te prind...
Acuma serios vorbind, nici nu se pune problema ca o masina sa aiba demaraj mai mare decat o motocicleta. Exista totusi un "ceva" al carui "demaraj" nu poate fi depasit, si acela este calul. Am vazut mai demult o emisiune despre asta si mi s-a parut tare interesant. Cica in primii cativa zeci de metri este imbatabil...
Si acuma concluzia: Ghostule sa nu te prind cand sunt calare pe cal ca "te fac"
QUOTE (Zorro @ 4 Jun 2004, 02:35 PM) |
Ghostule sa nu te prind cand sunt calare pe cal ca "te fac" |
QUOTE |
Pese: Si daca vin eu calare pe un ghepard, ca cica ala e cel mai rapid animal din lume ? |
QUOTE |
Pese 2: Haideti sa revenim ontopic ca am deviat rau ... |
O galerie cu imagini cu Logan, foarte bine "dotata" se gaseste http://www.autoghid.ro/images.go?search=dacia%20logan.
Nu pot sa nu remarc diferenta intre Dacia Logan si Renault Logan... Diferenta care-i va pune pe mult proprietari mai maniaci pe drumuri in cautare de grila fata model Renault
Culoarea mea preferata ramane clar albastrul... Ala de Renault
http://www.gardianul.ro/articol.php?a=economie2004060502.xml
QUOTE (Zorro @ 4 Jun 2004, 01:36 PM) |
Declar razbel la toti aia cu mototzacle verzi! ( Stie ei care este ) |
Aici te inseli. Versiunile alea vor fi cu siguranta cele mai putin vandute (parerea mea, hic ). In plus, pana cand vor aparea versiunile alea, uzina isi propune sa vanda deja 10-12.000 de masini (de fapt, atatea vor pana la finalul anului). Din cate am citit eu, versiunea de baza o sa aiba totusi airbag la sofer.
Dar... Sa analizam un pic situatia (cu ajutorul Evenimentului Zilei)... Masinile "concurente" viitoarei Dacia Logan sunt:
-Fiat Albea 1.2 8vSL (9514E) - motor de 60cp, ABS optional (+533E), Aribag sofer (pasager optional +260), Geamuri electrice optionale (+1241E), clima optionala (+579E) - total 12.127E
-Skoda Fabia Sedan (10.770E) - motor 64cp, ABS optional (+274E), Airbag sofer (pasager optional +131E), Geamuri electrice optionale (+170E), clima optionala (+822E) - total 12.167E
-Hyundai Accent (11067E) - motor 85cp, ABS nu, Airbag nu, geamuri electrice nu, clima standard - total 11.067E
-Daewoo Cielo (7490E) - motor 80cp, ABS nu, Airbag nu, geamuri electrice nu, clipa nu - total 7490E
-Renault Clio Symbol (8241E) - motor 75cp, abs nu, airbag sofer, geamuri electrice nu, clima optional (+919) - total 9160E
-Chevrolet Kalos 1.2 (9635E) - motor 72cp, abs nu, airbag sofer, geamuri electrice nu, clima nu - total 9635E
Concluzia mea (partinitoare ) este ca Dacia Logan la aprox. 8000E cu 2xAirbag-uri, ABS, Clima, Geamuri Electrice, motor 90cp / 75cp nu are nici un rival cu adevarat. Varianta de 5000 va fi o masina care va da posibilitatea celor cu finante mai putin puternice de a-si achizitiona un automobil cu motor euro 4, cu un consum mai mic, rezultand poluare mai putina si costuri mai mici la carburanti...
http://www.evenimentulzilei.ro/afaceri/?news_id=156810&print=1(EvZ)
Si tot nu am inteles interesul personal al romanului nevoias (caci ceilalti tot SUV isi vor lua) de a avea Euro 4... (cu conditia, evident, de a o putea inscrie in circulatie...) Normele de poluare "superioare" nu tin de foame, costa scump si nu sant o garantie automata a unui consum redus, din contra, cer benzina de calitate sau schimbi sonda lambda si catalizatorul...
Si nici ABS pe o masina de puterea asta si pe drumuri in care nici un om normal nu circula cu mai mult de 100, si nici airbaguri, de altfel (cine e sigur ca se vor deschide daca sant "made in Pitesti"
Si in plus, poate ca unii ar fi preferat o a "cincea usa" in spate (ca la Golf), sa poata pune in spate porku si butoiul de muraturi...
Si aceasta interminabila discutie pentru o masina care nici nu a vazut-o mai nimeni, de fapt...
ABS si airbag trebuie. Romanul e un animal prost care merge cu viteze anormale pentru situatia drumurilor si a traficului. ABS iti trebuie de la 90 km/h incolo. airbag de la 40-50 km/h in sus e f.util pana la vital. Necesitatea ABS-ului nu tine de motorizare ci de viteza pe care o atinge (care la randul ei tine de motorizare - DAR - in cazul asta tb)
Majoritatea romanilor zic... e ce-mi trebuie daca pana acum am putut fara. Poti si fara masina, exista RATB, trenuri, metrou etc. Dar aici nu vb. de lucruri absolut necesare ci de acele lucruri care intr-o situatie critica iti pot salva viata. La ABS acesta iti poate salva viata si nici sa nu iti dai seama ca erai in pericol de a ti-o pierde. Sunt oameni care merg cu 130-150 cu Supernova fara centura si mai fac si semne cand te depasesc. Deci romanul.... (risc de repetitie)
Am citit zilele astea un articol despre cercetarile efectuate de Mercedes-Benz in domeniul sigurantei. Au facut un test: Au luat culturisti f. puternici i-au pus intr-o masina, fara centura si au simulat impactul frontal al masinii la diferite viteze sa vada cat poti sa te tii in volan (pana la ce viteza). Stiti cat au rezistat? 80 km/h? 70 km/h? Nu. Maxim 18 km/h. La o viteza mai mare niste culturisti cu bratu cat ambele mele coapse (bine, gambe) au dat cu capu'n volan.
Apropos de cat de ieftina este Dacia Logan:
Unei familii medii ii trebuie trei ani ca sa isi ia o Dacia Logan
Un simplu calcul ne dovedeste inca o data ca romanul de rand e prea sarac pentru a-si permite o masina, fie ea si pentru Europa de Est. Pretul unei Dacii Logan, varianta standard, este de 5.700 de euro, adica nu mai putin de 38 de salarii medii nete (150 euro). In urma cu 15 ani, masina noastra autohtona putea fi achizitionata cu 35 de salarii, dupa doi ani de asteptare. Cei mai cu dare de mana, care doresc un maxim de confort, trebuie sa scoata de la pusculita 53 de indemnizatii lunare, adica rezultatul a patru ani si jumatate de munca.
Calculul este pur teoretic, caci, in realitate, avem nevoie de mult mai multa vreme ca sa putem aduna banii. O familie compusa din trei persoane nu poate supravietui, potrivit datelor ultimului Barometru de Opinie Publica, cu mai putin de sase milioane de lei pe luna.
Ajungem la concluzia ca, strangand cureaua la ultima gaura, fara concedii in strainatate, ci doar cu vacante in fundul gradinii, un roman ar putea, in trei ani, sa-si ia mult-dorita Dacia Logan.
Sursa: http://www.gardianul.ro/articol.php?a=primapagina2004060802.xml
QUOTE |
Unei familii medii ii trebuie trei ani ca sa isi ia o Dacia Logan |
Normal ca e mai rentabil.
Doar ca Schweitzer asta zice ca "masinile second hand din vest au costuri de intretinere prea mari". Pe naiba sunt la fel sau mai mici ca la dacia, dar asta e frica principala a romanului si a dat exact unde doare.
@arktu
QUOTE |
Normal ca e mai rentabil. Doar ca Schweitzer asta zice ca "masinile second hand din vest au costuri de intretinere prea mari". Pe naiba sunt la fel sau mai mici ca la dacia, dar asta e frica principala a romanului si a dat exact unde doare. |
Totusi sa nu uitam ca mai este o chestie. Foarte multa lume prefera sa cumpere o masina noua decat una SH... Poate parea o tampenie, dar este tampenia mea (si a altora) Costurile de intretinere sunt o chestie relativa. La un SH luat din targ poti sa ai niste surprize de proportii (lasand la o parte posibilitatea de a fi o masina furata), pe cand un SH luat dintr-o sursa sigura e cu totul altceva... Si pana cand o sa apara si la noi o piata SH mai de incredere, cumpararea unei masini la mana a doua o sa ramana o aventura... din nefericire....
QUOTE (arktu @ 8 Jun 2004, 04:21 PM) |
Normal ca e mai rentabil. Doar ca Schweitzer asta zice ca "masinile second hand din vest au costuri de intretinere prea mari". Pe naiba sunt la fel sau mai mici ca la dacia, dar asta e frica principala a romanului si a dat exact unde doare. |
QUOTE (Ares @ 8 Jun 2004, 06:21 PM) |
Totusi sa nu uitam ca mai este o chestie. Foarte multa lume prefera sa cumpere o masina noua decat una SH... Poate parea o tampenie, dar este tampenia mea (si a altora) Costurile de intretinere sunt o chestie relativa. La un SH luat din targ poti sa ai niste surprize de proportii (lasand la o parte posibilitatea de a fi o masina furata), pe cand un SH luat dintr-o sursa sigura e cu totul altceva... Si pana cand o sa apara si la noi o piata SH mai de incredere, cumpararea unei masini la mana a doua o sa ramana o aventura... din nefericire.... |
Sunt dator aici cu un post legat de cheltuielile ce le implica o masina second-hand in decurs de cativa ani.
Stiu ca am intarziat mult dar n-am prea avut timp sa intru pe han din cauza de examene si alte probleme.
In cazul meu este vorba de un VW Passat fabricat in septembrie 1994 model variant (break) cu motor 1.9 TDI de 90 CP si 202 Nm cuplu. Acesta are in dotare ABS, 2xairbag, servodirectie, servofrana si cam atat in mod deosebit. Mai am montat un RadioCD kenwood si o alarma Ungo moderna si f.buna. Masina a fost luata in aug.2001 si a costat 6200$ cu totul.
Chelutielile au fost dupa cum urmeaza
Cheltuieli neprevazute
-------------------------
Senzor ABS 1700
Inloc. Senzor ABS 700
Furca antrenare 917
Garnitura senzor usa fata stg 100
Furtun motorina 150
Duza spalatoare luneta 280
Rulment roata fata 936
Bec bord 170
Bec control climatizare 6
Garnituri pompa ambreiaj 200
Semering ax cu came 386
Set garnituri caseta directie 1450
3L ulei servo 1350
Bucsi punte spate 3000
Saiba cauciuc etansare capac chiulasa 320
TOTAL neprevazute 12665
---------------------------------
Revizii (includ:)
Sch. Filtru aer 400
sch. Ulei 1300
sch. Filtru ulei 200
Sch. Filtru motorina 400
sch. Filtru habitaclu 400
TOTAL revizie 2700
Nr.revizii 5
TOTAL COSTURI Revizii 14000
----------------------
Set distributie 4000
Cauciucuri 5000
Cost per 45.000km (REV+REP) 34665
Cost per km (REV+REP) 0,830333333
---------------------------------
Cost carburant per km 1.474 lei
Cost alte cheltuieli per km 770 lei
Costul unui km 2.244 lei
--------------------------
Peste tot preturile sunt in mii de lei exceptand unde scrie lei (acolo sunt efectiv cat scrie).
Cu tot ce trebuie exceptand asig. RCA si asig. CASCO costurile acestei masini sunt echivalente cu ale uneia pe benzina care consuma 8,9 litri la suta de km in oras si nu are nici un alt cost (adica nu schimbi ulei niciodata, nu schimbi filtre niciodata etc. si nu repari NIMIC la ea niciodata). Altfel spus iesi mult mai ieftin ca la o dacie.
Inca o chestie: Manoperele sunt calculate in costurile pieselor si sunt facute fie de mine (manopera zero) fie de mecanicul meu (manopera mica: 120-250 mii lei per ora de munca in functie de dificultate)
Costurile acestea se intind pe 45.000 km si 3 ani (fara 2 luni).
De remarcat ca reparatiile sunt majoritatea inlocuirea unor componente de cauciuc care sunt foarte imbatranite (masina implineste 10 ani in septembrie).
Altfel nu sunt reparatii din'astea care tot vin si te seaca psihic.
In rest, masina in cei 45.132 km parcursi a consumat 2844 litri de motorina rezultand un consum mediu de circa 6,301... litri de MOTORINA (mai ieftina ca benzina) per 100 km parcursi. Fata de o masina de benzina care consuma 9 l de BENZINA la suta de km in cei 45132 km ma costa mai mult cu circa 37 de milioane lei. O nimica toata de 1121$ din castigul asta scadeti va rog cheltuielile neprevazute (12 mil lei) si va raman 25 milioane economisite lejer. Si daca ar fi sa o revand (desi a costat mai mult decat varianta pe benzina la cumparare) tot mai scump decat varianta pe benzina as vinde-o. Pur si simplu e mai rentabil
QUOTE (Ares @ 4 Jun 2004, 10:17 AM) |
@arktu - Esti culmea... Tu cum masori consumul la masina? Ai nevoie de computer de bord nu? Din cauze de secolul XXI nu mai merge cu o simpla impartire, nu? Eu cred ca pe tine te-a suparat o Dacie odata atat de mult incat ai ramas suparat rau de tot (deh... de aia sunt masinile precum femeile) |
QUOTE (Aramis @ 2 Jun 2004, 08:47 AM) |
Ma simt datoare sa vin putin in apararea Daciei... Masina mea este din 2001, daca nu ma insel, si chiar are frane excelente (le-am testat de cateva ori de cand am carnetul si pot sa spun cu mana pe inima ca sunt total multumita de ele |
@arktu
Multumesc pentru lista de piese schimbate si preturile lor. Si ca sa nu raman dator fac si eu una echivalenta cu a ta. Sper sa imi amintesc tot ce am schimbat...
Masina este Dacia Super Nova, an de fabricatie iunie 2002, motor Renault K7J, 1,4ccm, 75CP, cuplu 114 Nm. Din pacate nu are dotari ca ABS, airbag sau servodirectie, primele doua chiar lipsindu-mi. Costul masinii a fost de 5200$ si a fost cumparata de noua. Consumul meu mediu este 6,9 (intern consuma 8,9, iar extern nu stiu pentru ca nu am facut consumul). La bord are acum 25.000Km (in doi ani).
Cheltuieli neprevazute:
Cablu acceleratie - 0 (schimbat in garantie)
Pompa frana - 0 (schimbata in garantie)
Toba esapament - 0 (schimbata in garantie)
Revizii:
filtru aer
ulei
filtru ulei
filtru benzina
placute frana
3 revizii, in total vreo 4 mil
Asigurari:
obligatorie: 1.200.000 parca
casco 4.000.000
Cost per 25.000km (REV+REP) 10.000.000 lei
Cost per km (REV+REP) 400 lei
---------------------------------
Cost carburant per km 1863 lei
Costul unui km 2.263 lei
Imi cer scuze ca nu am fost asa de precis ca si tine, dar sper sa se inteleaga....
Chiar foarte bine.
Nu precizia ma interesa ci sa arat ce am platit pe masina pana acum.
Inteleg ca masina are 25.000 km? Am prieteni cu SRN care nu au fost la fel de norocosi. La multe componente insa spun numai una supercunoscuta: Radiator. Bafta in continuare! Si de ce zici ca ti-a lipsit airbag-ul ca doar nu ai avut vreun mare necaz frontal nu?
In apararea masinii mele mentionez ca actualmente are 155.000 km parcursi si 10 ani (cel putin, eu am luat-o la 110.000 km dar cine poate stii cu adevarat? Nici macar ala care a dat probabil inapoi kilometrajul nu ar sti acum de l-as intreba)
A.. as mai adauga o chestie care m-a suparat in ultima vreme. Nu e din vina masinii si nici din vina mea. Cand au instalat alarma, tampitii de la service au cam bruscat unele fire si au fracturat unul (zic fracturat pentru ca nu e perfect intrerupt - conduce uneori alteori nu) de la alarma din fabrica si mi s-a oprit motorul de cateva ori si m-am chinuit pana am dat de fir dar acum il rezolv. Sa dau vina pe nemti? Nu. Sa dau vina pe mine? Cel mult dar nu 100%. Eu am ales service-ul in care sa montez alarma (a doua, cea buna) dar ei au incalcat normele de lucru. Cost ?? Pai mai nimic ca o sa cositoresc firul si o sa fie in regula, doar ca stau la bloc si nu am priza de 220V in apropierea masinii si o sa fie nitel distractiv cu trasul de prelungitoare... Oricum nu e mare pb.
Legat de asta, vreau sa zic ca in general s-au cam stricat lucruri unde a pus mana romanul. Setul de garnituri la caseta de directie a trebuit schimbat ca s-a ciupit semeringul exterior din zona de presiune cu ulei. De ce s-a ciupit? Pentru ca un handicapat mental de la un service numit Augsburg international (Lucrator roman evident, chiar foarte roman) la schimbul unei bielete de directie (am cam dat intr-un zid cu roata dreapta) a apucat cremaliera nu cu o cheie reglabila sau fixa ci cu un patent direct de ea si a zgariat-o si asta mai departe a ciupit semeringul.
Tot la capitolul bucurii de la romani as adauga furtunul ala de motorina. Furtunul de aer ce pleaca din filtru a fost montat usor rotit si din cauza asta s-a frecat de ala de motorina pana l-a perforat. Ma rog nu curgea pe acolo ca motorina nu e impinsa in motor ci e supta de pompa si in loc sa scape motorina intra aer in motorina. Tot la capitolul traiasca mecanicul mediu roman.
@arktu
QUOTE |
Inteleg ca masina are 25.000 km? Am prieteni cu SRN care nu au fost la fel de norocosi. La multe componente insa spun numai una supercunoscuta: Radiator. Bafta in continuare! Si de ce zici ca ti-a lipsit airbag-ul ca doar nu ai avut vreun mare necaz frontal nu? |
Radiatorul l-au schimbat ulterior. Dupa ce au crapat cate 2-3 de automobil (ce senzatie tare cand am intrat in masina si era plin pe jos de sange de Alien ) am schimbat firma... cel putin asa mi s-a spus la service...
Eu am schimbat doar unul
dar sa nu uitam ca acest topic a fost la origine unul despre Dacia Logan. Eu zic ca este o masina draguta si destul de performanta.
Chiar ma gindesc sa imi schimb Volkswagenul pe care il am acum. La anul o sa imi iau alta masina, dar de data asta tot una nemteasca...
Asta cred ca e prototipul pt cabrio...
uite si un profil..
mi se pare mistocuta
Bai Piticule.....faci misto de Dacia mea Oare ai vazut cate aere conditionate are..din toate directiile
Acum pe bune...eu am o Dacie din 88' cu aer condi' care inca merge....dar pt. a umple gaz trebuie sa pleac la Unguri, ca la noi in Ro. nu au vazut asa ceva
Sorin.
Vezi la numar! Asta e a lu' oPsedatu de Ghost...
cind nu se cara cu Kawa, merge cu asta sa nu piarda senzatia ...
Sorine ce filtru de gaz (gaze) ai la dacia ta??
Papusa.....din pacate, intre noi s-a terminat conversatia
Mult succes in continuare....
Sorin.
QUOTE (mutulica @ 11 Aug 2004, 09:44 PM) |
Vezi la numar! Asta e a lu' oPsedatu de Ghost... cind nu se cara cu Kawa, merge cu asta sa nu piarda senzatia ... |
Ce-o fi Crabu cela?
tocmai citeam pe undeva ca il chema inainte Gogu.Telejurnal... la asa nick, e clar ca masina ii apartine
Pai Sorinel cred ca te propun la cel mai comunicativ membru si tie muuult succes in continuare prietene
QUOTE (SORIN @ 11 Aug 2004, 10:51 PM) |
Papusa.....din pacate, intre noi s-a terminat conversatia Mult succes in continuare.... Sorin. |
arktule, nu rade, ca nu stii ce te asteapta.
QUOTE (arktu @ 4 Sep 2004, 05:11 AM) |
A mers chiar asa prost vrajeala de nu mai poti vorbi cu ea? |
Cred ca deja regret postarea anterioara...
.... deja sunt peste 9000 de posesori de Logan, zicea la radio azi dimineata...
Maine merg la drive test. Sunt foarte curios...
Zorro iti urez succes sa gasesti cheia care iti face masina sa vorbeasca...si astfel poti s-o iei cu tine
Multumesc Carmi pentru urari!
Din pacate nu am reusit sa fac drive-testul. Erau foarte multi inscrisi si doar o singura masina... Sper totusi ca acuma in weekend sa ajung chiar daca o sa trebuiasca sa stau la coada.
Ai grija sa nu-ti uiti tichetul cu numarul..... si eu am vrut sa ma duc azi si era multa lume....am testat o Corolla in schimb
Azi am "testat" Logan 1.6 . Testat cu ghilimele pentru ca un traseu de 500 m si 3-4 minute nu mi se pare testat dar era muuuulta lume o masina si multi nervi. Bineinteles ca nu am putut sa intru la testat cand imi era randul (ne-au dat niste numere de ordine) pentru ca de fiecare data (2 ori) a venit un bou de reprezentant de vanzari sa imi bage oameni inaintea mea. Deh.. magari. M-a enervat la culme zicandu-mi ca "aia testeaza si chiar cumpara" si d'aia ii baga in fata. Pai daca sunt asa decisi sa cumpere indiferent de test ce naiba mai testeaza masina? O testeaza dupa ce este a lor cat vor ei. Serviciu execrabil care m-a readus cu picioarele pe pamantul romaniei a suta oara. Destul despre cacanarii de oameni de la Latin Efe Dacia (aia din Politehnica).
Masina este... sau mai bine nu este Dacia. Este Renault. Adica un pas mare inainte. Am condus Solenza si am condus Logan. E un mare pas inainte. Pedala de ambreiaj are un arc moale ca o diaree dar merge... m-am obisnuit (ma rog cat poti sa te obisnuiesti cu o masina in 500 de metri) dar in rest f. frumos. Servo e moale cum am mai descris (lucru relativ bun) dar nu au zis nimic de corelarea servodirectiei cu viteza. Nu as vrea la 140-160 km/h sa fie asa moale ca mori usor (are suspensii moi -> la viteze mari o usoara bruscare a directiei te poate rasturna artistic). Imi place ca compartimentul motor e f. aerisit la 1.4MPI si asta imi da sperante pentru 1.5dCI-ul care va iesi. Ce nu este pe gustul meu (deh gusturi...) este precizia pedalei de frana si mai putin a ambreiajului. Imi place o pedala cu cursa lunga sa pot doza exact cat vreau eu. Fara sa stau cu piciorul incordat.
Totusi idealul meu in materie de motoare este dieselul si il astept cu interes.. obiectiv. Obiectiv ca nu cumpar Dacia nici mort. Dar era gratis, eu eram curios si a fost bine.
Alte detalii dinamice (i.e.: cum merge) despre masina nu am cum sa va dau. A fost f.f.scurt ("una mica fara lovele la scurt ... ... tie si dealerilor tai...") si sper cand apare dCi-ul sa ma joc mai lung cu el. A... totusi .. acceleratia pare bunicica la 1.6. De fapt la 90CP si vreo 900kg (?) zic si eu ca trebuie sa fie buna acceleratia.
QUOTE |
deja sunt peste 9000 de posesori de Logan, zicea la radio azi dimineata |
Nu ştiu, dar întrucît locuiesc peste drum de un dealer Dacia, pot să vă spun că în ziua în care s-au adus primele Loganuri a fost... coadă! Cu toată familia, cu copiii tropăind de fericire că se plimbă cu "vedeta", cu un cor de gură-cască prin jur, paranghelie mare domnule!
Na iaca am ajuns si eu sa fac drive testul cu Loganul. Am avut noroc din cauza ca am avut inspiratia sa dau un telefon ca sa ma programez. Am ajuns cu vreo 10 minute inainte de ora stabilita si am ramas profund impresionat de faptul ca baietii au respectat ora. Din pacate am fost 5 insi (cu tot cu "dom' instructor") iar cei 500 de metri au fost foarte putini ca sa-ti faci o impresie. Masina era aia de top cu motor de 1,6 si 90CP. In principal am vrut sa testez motorul din cauza ca majoritatea care a facut drive-testul zicea ca este puturoasa. Am fost foarte atent si cand au condus ceilalti si mi s-a parut ok din punctul asta de vedere. Sa se fi asteptat restul la o masina sport...? Cu 5 oameni in masina, cu clima pornita si cu motorul inca in rodaj eu as zice ca tractiunea este ok. Per total arata bine si cred ca la pretul de 8000 de euro nu are concurent in clasa sa.
Am fost si eu azi la "drive test". Am avut mai multa bafta ca tine Zorro - am mers fo 5 km. Imi place masinuta, de fapt masina ca e destul de mare. Imi place cum merge. Am testat varianta de 1.6 MPI si motorul e f elastic si silentios dupa parerea mea. Se tureaza foarte usor, la o simpla atingere a pedalei turometrul o zbugheste la 3500 rpm daca nu ai grija Insa mie mi-a placut cum s-a comportat si in curbe si franarea e excelenta. Aerul conditionat nu la-m incercat pentru ca ma concentram la altceva. Zgomotul interior e ok la mersul in oras - nu stiu cum o fi la viteza, dar ma gandesc ca daca drumul e ok nu are ce sa faca multi decibeli. Am avut bafta ca am fost numai eu si "instructorul" si o prietena in masina, daci fara stress si alte cele. Mie mi-a placut si mi-as cumpara una fara sa stau pe ganduri.
Apropo - chestia cu "tot Dacie e si asta" nu mai tine. Nu seamana si nu se comporta ca o Dacie din aia nasoala cum stim toti. Chiar cred ca de data asta cei care spun ca e nasoala ii cauta bubele cu lupa. Inginerii de la Renault s-au straduit si asta se vede; la banii astia LOGAN nu are concurenta pe piata in opinia mea. Si veti vedea ca daca se va vinde si in Europa de Vest va avea succes.
QUOTE |
Si veti vedea ca daca se va vinde si in Europa de Vest va avea succes. |
Masa: intre 1050 si 1245 kg, in functie de dotari (turometru, roata de
rezerva, al doilea stergator parbriz, scaun pentru sofer, volan rotund, etc
), masina noua. Dupa o perioada de 3 ani de folosire masa va fi de
aproximativ 825 kg datorita coroziunii.
- Greutatea: variaza o data cu variatia masei, si in felul in care
acceleratia gravitationala actioneaza asupra dotarilor optionale (turometru,
roata de rezerva, al doilea stergator parbriz, scaun pentru sofer, volan
rotund, etc.) De asemenea, constanta g este variabila in functie de gradul
de corodare al vehicolului.
- Capacitate cilindrica 1421 cmc in stare perfecta de functionare.
- Putere: 75 cp noua, 70 cp in garantie, 65 cp dupa 2 ani, 80 cp dupa 3 ani
(scaderea greutatii datorita efectelor coroziunii).
- Demaraj 0-100 km: pana la serviciu - 18 s, pana la socrii - 28 s, pana la
alimentara - 16 s, pana la alimentara pentru achizitionat o oarecare
cantitate de bere - 9 s, cu nevasta la volan - 96 h, pana la tara - 17 s de
la tara inapoi cu 1 buc. porc adult taiat in portbagaj - 26 s, cu nevasta +
soacra + copii in masina - 32 s optional daca nevasta urla si soacra aproba
- 46 s, la drum intins spre soacra in mijlocul strazii cu spatele spre
masina - 7 s.
- Franare de la 90 km/h la 0: pe sosea uscata - 240m, sosea uda - 340m,
piatra cubica umeda - 500 m, sosea asfaltata uscata cu soacra pe sosea cu
spatele la directia de mers - in soacra, sosea fleasca cu praf si denivelari
- in chioscul de la coltul strazii.
- Debit apa in habitaclu: 14l/h pe timp de ploaie, 20l/h la spalare.
- Debit antigel in habitaclu: 1 l / saptamana.
- Probabilitate inchidere portiere: fata 40%, spate 15% la o forta de
inchidere de 800N/m.
- Jante: beton, dotate cu cauciucuri Montana New Asimetric Great Varza cu
limitator de viteza prin saritura la 60 km/h.
- Aer conditionat: in habitaclu, portbagaj si torpedou, cu sistemul Damigean
Anti Freeze.
- Hayon, bocanit(scartait)/min - 235.
Optionale:
- Airbag in portbagaj, versiunea Smooth Pork.
- Alarma antirelativar (protejeaza impotriva tiganilor relativari - care
ciordesc relativ tot).
- Alarma preventiva la alarma - pornirea alarmei daca porneste alta alarma
pe o raza de 1 km.
- Scaun sofer (versiunea standard e prevazuta cu 2 locuri de fixare a
suruburilor pentru un taburet lemn).
- Veioza+sifonier spate.
- Semnalizare stanga (versiunea standard are doar semnalizare dreapta, spre
stanga folosindu-se palma cu un deget intins).
- Volan rotund (versiunea standard este echipata cu ghidon).
- Aeroterma cu 21 viteze si schimbator Shimano.
- Turometru util (0-2500 rpm) si/sau fantezist (0-8000 rpm).
- Cric.
- Roata rezerva optional si janta.
- CD manele geam.
- Geamuri fumurii cu folie cu basici.
- Eleroane tip bengos.
- Proteza dentara universala in torpedou.
- 1 buc. tub superglue.
QUOTE (cactus @ 12 Sep 2004, 09:03 PM) |
Dupa o perioada de 3 ani de folosire masa va fi de aproximativ 825 kg datorita coroziunii. |
Acu vad ca multa lume e incintata de noua dacia. Sincer, am dat si eu o fuga sa o vad(cind a fost lansarea la mine in sat ), si mai multa lume se uita la motocicleta mea si la motocicleta unui prieten decit la noile minuni ale industriei auto romanesti ....ma rog, am divagat. Sincer, de testat n-am testat-o, ca nu m-a atras de loc...am studiat-o, mi s-a parut uritica ca design(parere subiectiva), si nu am mai fost curios sa urc in ea sa vad ce si cum. Acu eu zic ca e prematur sa fie laudata cit de buna e si cit e bine merge. Fratilor, v-ati urcat intr-o masina nou nouta. Ia asteptati sa iasa in circulatie, sa treaca un an, si sa vedem ce parere va avea lumea. Atunci se va putea spune daca merita investiti banii sau nu. Eu sincer, la banii aia mi-as lua un Golf IV second-hand din Germania, dar asta e doar parerea mea .
eu deja caut golfu ala... si ma gindesc sa mai pun niste parale si sa ma arunc la un A3...
imi aduc aminte ca era un film romanesc ... "un om in logan" ... da si ala se cara cu citroen aero...
Primul accident cu Logan
Primul accident cu Logan
autori: Florin Baltaretu;Ramona Olaru
Sambata, 11 Septembrie 2004
Dacia s-a rasturnat dupa ce a fost izbita de un Matiz
Craiovenii au reusit sa faca primul accident rutier in care a fost implicata o Dacia Logan. Conform politistilor, un autoturism folosit pentru test-drive, in prima zi de lansare a noului model Dacia, a fost lovit din lateral de un Matiz al carui sofer nu a respectat semnificatia indicatorului "Cedeaza trecerea". Conducatorul auto si-a recunoscut vina. "Voiam sa ajung la un prieten, nu m-am asigurat si am intrat in partea stinga a Loganului", a declarat Iulian Toma.
In urma impactului, Dacia s-a rasturnat, dar nici unul dintre pasageri, clienti care testau masina pentru a o cumpara, nu a fost ranit. "Accidentul a fost inregistrat ca o simpla tamponare deoarece nu au existat victime", a mentionat inspector principal Mihnea Dragomirescu, din cadrul Politiei Rutiere Craiova. Acesta a spus ca soferul vinovat de producerea accidentului va avea permisul suspendat din cauza ca nu a acordat prioritate. Reprezentantii dealer-ului craiovean Dacia au tinut sa precizeze ca masina implicata in accident "s-a rasturnat pentru ca a fost lovita tare in lateral, nu ca n-ar avea stabilitate".
Jalnic. Prostii de la dacia, ma scuzati, oameni de la dacia (pleonasm, defectul meu) au facut suspensiile moi pentru groapele noastre si comfortul de care are atata nevoie romanul asta. Dezavantajul este ca se balanseaza mai usor lateral si ... il rastoarna pe marele Logan si un mic Matiz. Va dati seama ce se intampla sa zicem daca pe Buc-Pit sau Buc-Plo. la 120-130 km/h brusc se busesc unii in fata iar tu tragi stanga repede sa ii feresti? Te rastorni undeva langa ei. Suspensii moi = comfort dar siguranta redusa. Suspensii tari (ca la a mea de ex. ) = comfort mai redus (nu mor de rinichi ca nu e chiar Porsche) dar nu ma rastorn neam.
A... traiasca DACIA Logan (mi-as fi dorit sa fie un Renault dar a iesit tot dacia)
Daca
Ai
Cap
I-ati
Alta
--------
DACIA
Te contrazic arktu - la testele efectuate de ziaristi in Turcia, Logan a iesit destul de ok. Fii sigur ca ar fi vuit toata presa internationala daca ar fi avut probleme de stabilitate. Au fost fo 100 de ziaristi din toata lumea la testul ala - eu am incredere in ei. Si stii - ziaristi de la publicatii de specialitate.
In alta ordine de idei, in Germania Logan a primit calificative bune chiar si din partea celei mai serioase reviste de profil "Auto Motor und Sport".
Impacturile laterale trebuie studiate fiecare in parte. Din acel accident de la Craiova nu poti trage concluzia ca Logan are probleme de stabilitate.
Si pe urma stii si tu vorba "Buturuga mica rastoarna carul mare!"
QUOTE |
Impacturile laterale trebuie studiate fiecare in parte. Din acel accident de la Craiova nu poti trage concluzia ca Logan are probleme de stabilitate. |
Depinde si de viteza de deplasare a autovehiculelor...
QUOTE |
a fost lovit din lateral de un Matiz al carui sofer nu a respectat semnificatia indicatorului "Cedeaza trecerea" |
QUOTE |
Reprezentantii dealer-ului craiovean Dacia au tinut sa precizeze ca masina implicata in accident "s-a rasturnat pentru ca a fost lovita tare in lateral, nu ca n-ar avea stabilitate". |
Oare ar putea cei de la Dacia sa tina seama de ce s-a intamplat si sa faca modificarile necesare?
Pe de alta parte: Oamenii astiua cum fac test drive? Merg o suta de metri in linie dreapta si zic ca e bine?
QUOTE (YoyoMan @ 13 Sep 2004, 11:18 AM) | ||
Hahaha ce inteligenti ie unii si ce buni ie iei de facut poante... De pe ce site le-ai cules astea cactus? |
Am citit si eu articolul din Bild. Ciudat mi s-a parut faptul ca ziceau despre ESP cum ca ar fi in dotarea Logan, ceea ce este fals...sau nu stiu eu?
Eu nu l-am citit - din Bild - da dupa stiinta mea numai varianta de varf de la Logan are ABS (de unde atata ESP ? - eventual la Loganul facut sub numele de Renault Logan in alte tari care se respecta...)
Oricum modelul full-option e ceva mai mult de 5000 de euro ....mult mai mult
@ Ghost - din pacate is mincinosi; cel mai ieftin model costa acuma 5700 € si varianta de varf costa undeva pe la 8160 € Asa ca...sorry; Arktu cu formula DACI, cred ca are dreptate; la banii astia
QUOTE (Zorro @ 14 Sep 2004, 11:30 AM) |
La impactul lateral nu se rastoarna nici o masina.... |
YoyoMan...binenteles ca era o gluma
QUOTE (YoyoMan @ 14 Sep 2004, 02:01 PM) | ||
Ce indrugi tu acolo? |
Masinile se rastoarna. Nu si Logan!
QUOTE (Zorro @ 14 Sep 2004, 12:30 PM) | ||
Bei, ia mai termina cu prostiile! La impactul lateral nu se rastoarna nici o masina, ci doar Loganul! Ai inteles!?!? E o masina de cacao si cu asta basta! |
nu prea sunt deformate... cred ca asta e spilu. masina are o tehnica preluata de la judo, in loc sa isi indoiae tabla se da repede peste cap
@mutulica
@ arktu: gandeste-te ca putea fi o bordura in partea opusa celei lovite de matiz. In loc sa alunece masina a lovit bordura cu rotile si s-a rasturnat. Mare scofala. Nu prea e ok sa vorbim cand nu stim toate detaliile....
QUOTE (YoyoMan @ 15 Sep 2004, 12:40 PM) |
@ arktu: gandeste-te ca putea fi o bordura in partea opusa celei lovite de matiz. In loc sa alunece masina a lovit bordura cu rotile si s-a rasturnat. Mare scofala. Nu prea e ok sa vorbim cand nu stim toate detaliile.... |
QUOTE (cactus @ 15 Sep 2004, 12:47 PM) |
(v. chestia cu gaina si autostrada ) |
Eu ma gandesc la faptul ca matizu' seamana putin cu un fier de calcat, adica are o forma mai aerodinamica. Si poate a bagat botu' sub dacie si a dat-o cu cracii in sus.
E si asta o idee...
QUOTE (YoyoMan @ 15 Sep 2004, 01:42 PM) |
[Cactus - tu ai o viziune amplificata a realitatii. Poanta era "De ce a trecut puiul strada?" si nu gaina autostrada |
Asadar si prin urmare......o sa pun doua poze primite de la Mutulica. In prima este un Logan, fara modificari. Care arata naspa. Parerea mea, evident
In a doua poza apare tot un Logan, dar modificat. Aici se cam schimba lucrurile....In forma asta masina arata chiar bine ....
Va place?
Man! Ai trecut cu albinuta pe langa mine seara asta Eram la Taverna la bere
Pe la 9 juma, nu? Posibil, mi-am facut releul de incarcare si am iesit cu un prieten sa ne dam cu motoarele
PS:
Imi permit iar sa merg noaptea, ca acu' am far ...
QUOTE (Ghost @ 15 Sep 2004, 09:37 PM) |
In a doua poza apare tot un Logan, dar modificat. Aici se cam schimba lucrurile....In forma asta masina arata chiar bine .... Va place? |
QUOTE (Ghost @ 16 Sep 2004, 12:34 AM) |
Imi permit iar sa merg noaptea, ca acu' am far ... |
Cine drq pune Brembo pe Dacie??? sau nu vad eu bine....e vreo tehnica e judo ceva?? ce urmeaza Momo , sparco, recaro si Xplod??
QUOTE (Carmi @ 16 Sep 2004, 11:23 AM) |
Cine drq pune Brembo pe Dacie??? sau nu vad eu bine....e vreo tehnica e judo ceva?? ce urmeaza Momo , sparco, recaro si Xplod?? |
Am trecut azi pe langa salonul Dacia in drum spre servici si nu mai e atata lume... Poate inceptul o sa inceapa sa bata vantul iar in salonul ala
Nu prea vad pe nimeni acolo nicodata si tot vand astia cele mai multe masini...
Explicatia e simpla... pretul...
Pai klar ca e pretul de vina
Nu stiu daca ati auzit, am citit azi in Jurnalul National cum ca viitorul president in opinia optimistilor ar fi fost prima victima a Daciei Logan. Ce frumos suna Theodor StoLogan
Azi am parcat intre 2 Loganuri... mi se par groaznice, urite ca niste catiri... Parca Solenta e mai draguta, mai supla...
Poate era bine sa fi facut mai un face-lift la ce aveau, decit abureala asta inalta, neterminata subtire ca un calcan flecit
QUOTE (mutulica @ 24 Oct 2004, 05:42 PM) |
Azi am parcat intre 2 Loganuri... mi se par groaznice, urite ca niste catiri... Parca Solenta e mai draguta, mai supla... Poate era bine sa fi facut mai un face-lift la ce aveau, decit abureala asta inalta, neterminata subtire ca un calcan flecit |
Am auzit ca fericitii posesori de Logan sunt asteptati la service pentru o problema la instalatia de frinare...
daca mai ajung intregi
SUPERB !!!!!!!!!!!!
"15.000 de autoturisme Logan vor fi retrase pentru remedierea defectiunilor
Automobile Dacia a decis sã retragã, pentru verificãri si remedierea unor defectiuni de fabricatie, peste 15.000 de autoturisme Logan, aproximativ douã treimi din totalul vânzãrilor de pânã acum, masini produse în intervalul 23 august – 20 noiembrie 2004.
„Operatiunea, începutã în data de 10 ianuarie, va fi finalizatã în momentul în care va fi verificat întregul lot de 15.169 de autoturisme. Este vorba despre posibile defecte ale cricului, defectiuni la unele cablaje ale motorului si probleme cu computerul de bord", a declarat, ieri, agentiei Mediafax, directorul de comunicare al companiei, Silviu Sepciu.
http://www.azi.ro/econom.htm
Sa mai zica cineva ca ce-i "romanesc" nu-i marfa buna...
Chestia asta se intampla in toate tarile civilizate.
Sa aduc aminte de Mercedes SLK (sper ca nu gresesc) care avea probleme cu franele (distanta de franare era dubla)? Si evident ca au fost chemate in fabrica toate masinili pentru reparatii.
Problema era daca Dacia isi baga picioarele in posesori.
QUOTE (Zorro @ 19 Jan 2005, 10:00 AM) |
Problema era daca Dacia isi baga picioarele in posesori. |
De acord... Si Mercedes a patit asta la A Klasse... Numai ca la Dacia e cu atat mai nasol cu cat au lansat Loganul cu atata tam-tam si pana la urma...
La Dacia e prima masina noua cu pretentii... Cam nasol...
Vesti buune
Logan a fost lansat pana in acest moment pe cinci piete externe - Croatia, Slovacia, Ungaria, Serbia, si Macedonia, urmand ca pana la sfarsitul anului sa ajunga si in Turcia, Cehia, Polonia, Bosnia si Siria. Din cele 8.095 de unitati Logan vandute pana in prezent de Dacia, 561 de masini au fost expediate pe pietele externe, a declarat Stroe.
Pentru a raspunde solicitarilor de productie, uzina Dacia urmeaza sa introduca incepand de la 1 ianuarie 2005 al treilea schimb, fapt ce va permite atingerea unui ritm de 450 de masini Logan pe zi, fata de nivelul de 300 de masini pe zi, prognozat pentru sfarsitul lunii noiembrie 2004. In prezent, sunt produse 270 de unitati Logan pe zi, conform declaratiilor oficialului companiei.
Datele publicate de Asociatia Producatorilor si Importatorilor de Automobile indica o crestere a vanzarilor Dacia pentru primele noua luni ale anului cu 29%, fata de aceeasi perioada a anului trecut, desi intervalul analizat a cuprins iesirea din productie a modelului 1310 iar efectele lansarii modelului Logan nu sunt inca semnificative statistic.
sursa: Banii nostri 2004.10.20 respectiv http://dacialogan.traficdublu.ro/stiri-dacialogan.htm
Mai in gluma mai in serios nu ma pot abtine de la chestia asta....enjoy
Dacia Logan
Dacia Logan - Caracteristici tehnice
- Masa: intre 1050 si 1245 kg, in functie de dotari (turometru, roata de rezerva, al doilea stergator parbriz, scaun pentru sofer, volan rotund, etc.), masina noua. Dupa o perioada de 3 ani de folosire masa va fi de aproximativ 825 kg datorita coroziunii.
- Greutatea: variaza o data cu variatia masei, si in felul in care acceleratia gravitationala actioneaza asupra dotarilor optionale (turometru, roata de rezerva, al doilea stergator parbriz, scaun pentru sofer, volan rotund, etc.) De asemenea, constanta g este variabila in functie de gradul de corodare al vehicolului.
- Capacitate cilindrica: 1421 cmc in stare perfecta de functionare.
- Putere: 75 cp noua, 70 cp in garantie, 65 cp dupa 2 ani, 80 cp dupa 3 ani (scaderea greutatii datorita efectelor coroziunii).
- Demaraj 0-100 km:
pana la serviciu - 18 s,
pana la socrii - 28 s,
pana la alimentara - 16 s,
pana la alimentara pentru achizitionat o oarecare cantitate de bere - 9 s,
cu nevasta la volan - 96 h,
pana la tara - 17 s
de la tara inapoi cu 1 buc. porc adult taiat in portbagaj - 26 s,
cu nevasta + soacra + copii in masina - 32 s optional daca nevasta urla si soacra aproba - 46 s,
la drum intins spre soacra in mijlocul strazii cu spatele spre masina - 7 s.
- Franare de la 90 km/h la 0:
pe sosea uscata - 240m,
sosea uda - 340m,
piatra cubica umeda - 500 m,
sosea asfaltata uscata cu soacra pe sosea cu spatele la directia de mers - in soacra, sosea fleasca cu praf si denivelari - in chioscul de la coltul strazii.
- Debit apa in habitaclu: 14l/h pe timp de ploaie, 20l/h la spalare.
- Debit antigel in habitaclu: 1 l / saptamana.
- Probabilitate inchidere portiere: fata 40%, spate 15% la o forta de inchidere de 800N/m.
- Jante: beton, dotate cu cauciucuri Montana New Asimetric Great Varza cu limitator de viteza prin saritura la 60 km/h.
- Aer conditionat: in habitaclu, portbagaj si torpedou, cu sistemul Damigean Anti Freeze.
- Hayon, bocanit(scartait)/min - 235.
Optionale:
- Airbag in portbagaj, versiunea Smooth Pork.
- Alarma antirelativar (protejeaza impotriva tiganilor relativari - care ciordesc relativ tot).
- Alarma preventiva la alarma - pornirea alarmei daca porneste alta alarma pe o raza de 1 km.
- Scaun sofer (versiunea standard e prevazuta cu 2 locuri de fixare a suruburilor pentru un taburet lemn).
- Veioza+sifonier spate.
- Semnalizare stanga (versiunea standard are doar semnalizare dreapta, spre stanga folosindu-se palma cu un deget intins).
- Volan rotund (versiunea standard este echipata cu ghidon).
- Aeroterma cu 21 viteze si schimbator Shimano.
- Turometru util (0-2500 rpm) si/sau fantezist (0-8000 rpm).
- Cric.
- Roata rezerva optional si janta.
- CD manele geam.
- Geamuri fumurii cu folie cu basici.
- Eleroane tip bengos.
- Proteza dentara universala in torpedou.
- 1 buc. tub superglue.
Loganelul pick-up e notat cu 7,43 (din 10!!!)deocamdata (eu am votat 8) pe siteurile germane (sunt si bmwuri la 6 )
Si Loganelul Combi e notat cu 7 si ceva!!! Incredibil!!
si sursa: http://www.stern.de/sport-motor/autowelt/erlkoenige/renault/?id=527790
va rog uitati-va la bmw sau alfa!!
Am auzit ca nu se mai face Solenza numai luna asta... Ce magari sunt astia de la Dacia. Era cea mai reusita dintre toate. Asa spun toti.
EDIT: PickUp-ul e naspa rau de tot. Insa cealalta (aia care cred ca o sa fie cat un autobus) arata bine
Pick-upul s-ar putea sa existe si in varianta double cab insa vom vedea in 2006.
Am auzit si eu zvonul cu Solenza...insa n-am auzit nimic sigur. Ma intreb cand va aparea roadsterul Logan
I-auzi, ia !!
Premierul Tariceanu: "Logan http://www.evz.ro/sport/?news_id=180397&PHPSESSID=e3328c2fa07a12ab97f84c7cf4cc53a9 in Elvetia o alternativa la second-hand"
Nu pot sa cred ca a zis asta Tariceanu. Incredibil... De-as fi in locul astora de la Dacia m-as criza ... klar!
da, cei de la dacia ar trebui sa se crizeze de ce masina proasta au putut face. toti amicii mei cu dacii sunt in favoarea solenza...
si apoi Tariceanu a laudat-o, inseamna ca un segment de piata f important (in toate tarile occidentale se vind si cumpara f multe masini la second hand) ar putea fi curios de o alternativa noua, in locul celei vechi, si aia sa fie Logan
Poate ca nu e asa de rau - insa e o chestie de imagine ce spuneam eu. Adica una e sa se intample asta si sa stie toata lumea ca asa e si e cu totul altceva sa spuna prim ministrul asta...
Nu e atat de proasta cum se vorbeste. Insa Solnita e mai reusita fara discutii. Insa fix pe aia s-au decis sa nu o mai produca de la sf lunii asteia... Ceea ce eu nu prea pot intelege.... Solenza e cea mai buna Dacie care s-a produs pana acuma - toata lumea spune asta
sa fim seriosi, nu face deloc rau imaginii masinii. ca doara Logan nu se adreseaza segmentului de piata detinut de VW, Ford sau Opel, acolo abia face fata Megane...
in schimb ca o alternativa noua si ieftina pt cei cu posibilitati pe jumate, ar fi o varianta viabila
Pai eu totusi cred ca avand in vadere ca e singura masina autohtona, cand primul ministru al tarii noastre frumoase si bogate spune asta.... eu as zice ca dauneaza in ideea ce cei de la Dacia Renault vor sa faca export masiv de Loganuri. Asa ca...
nu e chiar singura masina, dar pare sa fie singura apta de export. e super beton sa poata sa faca export cu ea, inseamna cresterea prouctiei pt colibasi, mai multe locuri de munca, etc. intr-un cuvint crestere economica
e posibil ca prin asta sa devenim interesanti si pentru alti producatori de automobile, care sa preia fostul daewoo sau defunctul aro
Pai aia ziceam si eu. Ca tre sa exportam Loganele.
Eu cred ca o sa iasa o treaba buna pana la urma cu Loganul. Sunt foarte curios daca varianta Diesel din toamna va fi reusita. Daca vor face ca si cu Solenza Diesel, atunci va fi dezastru.
QUOTE (YoyoMan @ 7 Mar 2005, 11:10 AM) |
Ca tre sa exportam Loganele. |
Acum nu ramane decat sa speram ca nu le vor face proaste, pentru ca odata ce belgienii sau cine le-or mai cumpara, o sa auda ca nu sunt bune, sau ca au probleme, nu le va mai cumpara nimeni nici cu 3000 de eur.
Asa ca sa-i tinem pumnii lui Logan
http://www.revistapresei.ro/articol_16902-Logan-face-furori-in-Europa-de-Est.htm
QUOTE |
Dacia Logan a batut marci precum Toyota, Renault, Opel si Citroën, cistigind titlul de „Masina Anului 2005“ in Serbia-Muntenegru. Juriul a tinut cont de raportul calitate-pret. Cu un record absolut de 57 de puncte, Dacia Logan a devansat in aceasta competitie modele precum Toyota Prius, Ford Focus, Opel Astra, Citroën C4 si Renault Modus. Juriul, alcatuit din jurnalisti specializati in domeniul auto, a apreciat raportul pret-calitate al autovehiculului Dacia Logan, spatiul interior si adaptarea la piata locala. |
I-auzi, ia !
Dacia de 5.000 de euro, doar o promisiune
Romanii care au visat la Loganul de 5.000 de euro, o pot face in continuare. Desi initial lansarea acestui model era programata pentru acest an, compania Dacia-Renault s-a razgandit. Versiunea de 5.000 de euro a modelului Logan nu va fi disponibila anul acesta. "Logan este un succes cu gama actuala de versiuni. Nu simtim nevoia sa introducem o versiune sub cea actuala de intrare in gama, pentru ca aceasta ar avea un nivel de echipare foarte sarac", a declarat ieri, pentru Rompres, noul director comercial al companiei, Jean Michel Sicre. Cu alte cuvinte, daca treaba merge asa nu mai e nevoie sa ne tinem de cuvant. Reprezentantul companiei Dacia a mai mentionat ca in toamna va fi lansata o versiune Diesel a Loganului, "pentru care preturile nu au fost inca stabilite, dar vor fi atractive". Pentru finalul anului 2006 e programata o versiune combi, care va avea un pret mai ridicat decat berlina. De la lansarea Logan, in septembrie 2004, acest model s-a vandut foarte bine. in 2005 Dacia va continua dezvoltarea vanzarilor o data cu comercializarea Logan in 35 de tari. Loganul va fi primit diferit de la tara la tara, dar se asteapta vanzari mai bune in Spania. ( "Libertatea")
Legea cererii si ofertei. Daca pentru modelul actual Dacia are comenzi atat de mari si vanzari atat de bune, ce sens ar avea sa scoata unul mai ieftin?
Nu e vorba de cerere si oferta. Daca au spus ca va exista un model cu 5000 de eur trebuia sa il introduca in gama de autoturisme. Sau ce facem aici? Ne jucam? Pentru romani diferenta de 700 de eur conteaza.
aici chiar nu ii inteleg pe cei de la Dacia-Renault.
e destul sa renunte la niste briz-brizuri, sa faca masina cit se poate de simpla si ar scoate repede o jucarie de 5000 euro.
daca ar fi luat Solenta, si ar fi facut-o ceva mai spartan, fara nimic cromat, tot plastic negru si tabla, puneau niste ceasuri de bord simple, bgau plastic peste tot pe unde se putea, sigur le iesea ceva mai ieftin
cred ca mai degraba nu fac asta ca ar buli vinzarile la Logan
QUOTE |
Nu e vorba de cerere si oferta. Daca au spus ca va exista un model cu 5000 de eur trebuia sa il introduca in gama de autoturisme. |
QUOTE |
daca ar fi luat Solenta, si ar fi facut-o ceva mai spartan, fara nimic cromat, tot plastic negru si tabla, puneau niste ceasuri de bord simple, bgau plastic peste tot pe unde se putea, sigur le iesea ceva mai ieftin |
De unde stiu ei ca nu exista cerere? Iti spun eu. Nu ii intereseaza daca exista sau nu cerere. Nici asa nu prea fac fata la comenzile pe care le au si atunci nu ii mai intereseaza promisiunile facute cu atata tam-tam. Sunt magari! Asta e adevarul. Daca au spus cu surle si trambite de "Loganul de 5000 de eur" trebuia sa il faca.
Si dupa cum am mai spus mai sus ar pentru un roman e f importanta diferenta aceea de 700 pana la cel mai ieftin Logan disponibil in momentul de fata.
Si are dreptate mutulica. Puteau macar sa lase Solenza pe piata, eventual sa o ieftineasca, pentru ca in felul asta reuseau sa castige un segment nou de piata, format din cei care isi cumpara acum rablamente din piata de vechituri pentru ca nu isi permit rate la o masina noua din salar. Dar, unde nu-i cap...
daca ar da astia si fabrice de daewoo din craiova la vreo firma mare si tare, sa vezi atunci ce isi respecta si renault promisiunea...
QUOTE |
Puteau macar sa lase Solenza pe piata, eventual sa o ieftineasca, pentru ca in felul asta reuseau sa castige un segment nou de piata, format din cei care isi cumpara acum rablamente din piata de vechituri pentru ca nu isi permit rate la o masina noua din salar. Dar, unde nu-i cap... |
nu prea sunt ei de succes, au noroc ca piata franceza ii accepta asa cum sunt
si la noi... sunt cam singuri la pretul si dotarile pe care le ofera. cred ca daca ar scoate o masina mai spartana, cu motor de 1.6l si cu ceva forme sport ar avea succes mare in est, dar... ei nu se incurca cu asa ceva, sunt creators d'automobiles
uite pe dacia veche ce bine poate sa arate la un tuning reusit.
ma intreb ce s-o putea face cu loganul care e cocosat din nastere
QUOTE (abis @ 7 Mar 2005, 07:53 PM) | ||
http://www.revistapresei.ro/articol.php?a=16764 |
asta e pozata in statele unite....
sa n-avem vorbe, da?
Sorin.
Se pare ca Rennault-ul s-a tinut de cuvant cand a zis ca masina va avea 3 stele: http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=6&id2=221
Si Libertatea asa zice
http://www.libertatea.ro/index.jsp?page=magazine&detail=article&aid=119188
Daca as fi pus eu poza aia mutulica s-ar fi inteles...
Ai vazut ce zice la tast NCAP? Stable passenger cell!
Logan - supermasina!
stable mai inseamna si grajd ...
Reclama la noua Dacie Logan:
- Tataaa, iar ai trecut de scoala !
- In p*** mea, nu vezi ca nu ma mai tin franele ?
Succesul comercial al Loganului ii surprinde pana si pe cei de la Renault. In Franta se asteapta si patru luni pana cand doritorii pot intra in posesia unui Logan, desi la Pitesti se lucreaza deja de ceva vreme in trei schimburi de luni pana vineri si intr-un schimb sambata. Si asta in ciuda faptului ca publicitatea pentru Logan a fost cvasi-inexistenta! Renault estimase ca va vinde 5.000 de Logan in Franta in intreg anul 2005, dar aceasta cifra a fost depasita cu 20% in numai trei saptamani de la lansare.
In primele sase luni ale lui 2005 uzinele Dacia au raportat o crestere cu 89,5% a numarului de masini vandute fata de primele sase luni ale anului trecut. Exportul de Dacii a fost, in aceste sase luni, mai mare decat exportul din intregul an 2004.
Deschiderea in curand a fabricilor din Maroc si Columbia ar putea echilibra raportul dintre oferta si cerere...
Pana la urma, in afaceri nu conteaza sa faci cel mai grozav produs de pe piata. Conteaza sa faci produsul care se vinde cel mai bine...
I-auzi domn'e aici !
Dacia a http://www.mediafax.ro/economic/dacia-a-depasit-renault-citroen-ford-si-opel-intr-un-studiu-privind-satisfactia-clientilor-germani.html?1686;4595690 Renault, Citroen, Ford şi Opel într-un studiu privind satisfacţia clienţilor germani
@Cla daca n-ai, cumpara repede una
Nu râde, mie mi-ar ajunge un Sandero Pentru mine, o masina n-a fost niciodata un obiect de prestigiu.
http://www.1ro.de/dacia/forum/
Pana la urma ce zic nemtii pe forumul ala, e buna sau nu, ca eu nu le am pe nemteste? Daca mi-aduc aminte nemtii din DDR chiar au avut cuvinte de lauda despre Dacia 1300, pe care au importat-o in anii comunismului.
Sunt multi pe forumul ala din DDR, Marduk. Si care au fost obisnuiti cu o Dacie, ori ca a fost aia cândva o 1100, 1300 sau 1310.
Si, când au vazut ce bun (adica referit la pret si ce poate) e Logan-ul, si-au cumparat, oamenii astia nu au nevoie de fitze.
Foarte multe firme cumpara de ex. Logan MCV, pentru ca e imbatabil la pret-performanta. Nu numai in fostul RDG, ci si in vest.
Zugravi, de exemplu, sau oricine care are nevoie de un break bun si ieftin.
Si acum, fiind convinsi ca n-au facut o afacere rea, vine si Sandero, care e foarte bun ca "masina a doua", pentru nevasta, copil, etc.
Ei se impaca cu ideea ca, poate, ceva nu functioneaza cum trebuie, dar se ajuta reciproc cu idei, ca pe vremuri.
In schimb, au o masina ieftina care ii satisface.
Si mai ales, 2 Dacii costa cât o fitza germana, japoneza, however.
Daca eu as avea nevoie neaparat de o masina, pe cuvânt daca nu mi-as lua un Sandero. Sau un MCV, pentru ca e practic si imi place cum arata.
Link-ul ala cu forumul german l-am pus doar sa arat ca au lobby, si ce scrie presa despre Dacia in Germania nu-s minciuni
Inca nu, dar eu l-am vazut live, e frumos, de dimensiunile între Polo si Golf.
Si raman la MCV: nonplusultra pt oameni care-si doresc un break bun si ieftin.
Logan MCV a luat locul intai intr-un top al celor mai spatioase masini in clasa ei.
Tehnic:Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)