Nu va suparati pe mine pentru ca postez topicul asta - stiu ca puteti sa-mi spuneti sa citesc topicurile existente pentru a ma lamuri dar nu este asa pentru mine.
Vreau sa-mi cumpar masina pentru ca am nevoie de ea si nu stiu de care. Am intrebat cunoscutii si toti au pareri atat de diferite incat sunt intr-o mare dilema. Mai intai sa precizez ca nu am avut niciodata masina personala si am carnet de cinci ani dar nu am condus decat in primul an si atunci foarte putin. Am nevoie de o masina care sa-mi ofere siguranta, sa aiba un portbagaj spatios, sa consume putin, sa se conduca usor si sa nu se strice des. Credeti ca puteti sa-mi recomandati ceva din experienta voastra? Iar parerile cunoscutilor sunau cam asa: "nu-ti lua opel pentru ca are tabla proasta" - asta chiar m-a lasat masca, "nu-ti lua dacie ca nu-i buna", "ia-ti dacie pentru ca gasesti piese de schimb la orice pas si sunt ieftine"...........??
Sa zicem 8-10.000 Euro si nu e obligatoriu sa fie noua dar nici sa aiba 10 ani vechime.
@Kristina:
In orice caz nu-ti lua dacie, mai ales ca ai zis ca vrei masina nu caruta. Nu-ti ofera nici un fel de satisfactie, cheltuiesti o gramada pt piese, si tre' sa inveti mecanica.
Intervalul dat de tine e destul de "larg"... asa ca...
Sfatul meu este sa te orientezi spre o masina germana. Cu in jur de 10.000 Euro gasesti un Golf 4 superb. Masina impecabila si de care te poti bucura mult timp de acum incolo. (iar daca te orientezi spre o masina germana, cea mai buna solutie este sa apelezi la o firma care sa ti-o aduca de afara, fara sa fie rulata in Romania, asta garantandu-ti ca nu a luat toate gropile mioritice)
Alte solutii (in functie de gusturi) sunt Ford Escort (daca vrei mai ieftina si un pic mai veche), Opel Astra, Oper Vectra, etc.
Parerile sunt impartite, pentru ca fiecare are filozofia lui. Mie personal imi place sa-mi bag mainile prin motor si decat sa investesc o avere intr-o masina care sa o fac praf in gropile romanesti, prefer (pana la noi ordine) ceva autohton... Deja, cand ajungi la pareri relative la masini straine, e si mai rau ca fiecare are preferinte si a auzit tot felul de chestii din diverse surse...
Si ca sa-ti spun si vorba unui amic care are service... Nu-ti lua masini japoneze ca au piese foarte scumpe, frantzuzismele (Renault, Citronen, Peugeot) sunt OK, dar nu se apropie de masinile nemtzesti...
Aaaa... si sa nu uit... daca vrei ceva mai mic, merita sa arunci o privire si unui Golf Polo (varianta cu portbagaj).
PS. Cred ca aveam si niste link-uri, ca am cautat mult in ultima vreme asa ceva... daca le gasesc si te intereseaza, sa-mi spui...
Bineinteles ca ma intereseaza. Si eu ma gandeam la un VW (Passat) sau Renault.
OK. O sa sap prin gramada de link-uri si iti trimit ce gasesc...
Dintre VW Passat si Renault nici nu cred ca ai nevoie de un alt sfat... Dar sa fii atenta ca Passat-ul e destul de mare si la conditiile de trafic din oras, o solutie mai buna este Bora (de exemplu...)
Multumesc. Sa stii ca nu m-am gandit la gabaritul Passat-ului cand mi s-a pus pata pe el, dar o sa ma gandesc de acum incolo avand in vedere ca n-am condus niciodata in Bucuresti.........
Golf 4 Diesel (daca ai bani) sau "clonele" lui din grupul VAG (Seat, Skoda) sau Opel Astra 1.7 DTi la bani mai putini (4.5 l/100 REAL)
Reno' = motor bun dar tabla slaba, la fel Pijo' si Citroen.
Evita motoarele diesel cu rampa comuna si/sau injectoare pompa, la fel cele cu electronica "multiplexata".
Daca circuli mai putin de 10 000 Km pe an si nu ai o sursa de motorina gratis in gradina, o masina pe benzina e mai "rentabila", daca nu, una Diesel.
Uite un link... tocmai am zarit un anunt al unui vanzator de WV Polo relativ nou...
http://forum.softpedia.com/showthread.php?s=&threadid=18825
O sa revin si cu restul linkurilor promise... am reusit sa gasesc o parte din ele
Du-te pe internet pe (de exemplu) MOBILE.DE sa alegi si dupa aia du-te, eventual cu un prieten, sa ti-o aduci singura. MERITA ! macar stii ce kilometraj are, nu iei masina unui reprezentant de comert care face 70 000 de KM pe an ! Caci, in mainile unui "specialist" kilometrajul poate spune ce vrea muschii dinsului!
Sorine, stii cumva site-ul ala german care-i spune chiar Second Hand Auto (dar tradus in germana)?
Ca-l caut de zor si nu-l gasesc...
QUOTE (Ares @ Dec 1 2003, 12:37 PM) |
Sorine, stii cumva site-ul ala german care-i spune chiar Second Hand Auto (dar tradus in germana)? Ca-l caut de zor si nu-l gasesc... |
http://www.zweitehand.de
http://www.zh-autos.de
Romanesti:
http://www.autovit.ro (cel mai mare de la noi... parerea mea)
http://www.romauto.ro
http://www.autoshop.ro
http://www.autoghid.ro (aici este si o lista cu dealeri de masini noi si de masini second hand)
Mai caut, ca mai aveam... Dar nu gasesc mai multe momentan
Imi convine alternativa cu drumul in Germania dar asta inseamna ca trebuie sa cumpar o masina cu Euro 3. Intrebarea mea este cum pot sa aflu de cand masinile din lista mea de prioritati - VW Passat TDi, Opel Astra TDi au inceput sa fie fabricate cu norma de poluare Euro 3 ? Stie cineva sa-mi zica ? Si pe langa costul masinii achizitionata din Germania care sunt taxele ce mai trebuiesc platite cand ajung cu ea in Romania si cat reprezinta ele din valoarea masinii ?
Multumesc pt. link-uri.
Faza cu Euro 3 cred ca e specificata, cel putin pe site-urile alea germane... Asa mi s-a parut...
Oricum, cred ca un search pe google, poate sa gaseasca faza... Daca dau de ceva, iti spun eu...
Cat despre taxe, exista site-ul Autoritatii Nationale a Vamilor - http://www.customs.ro dar nu merge momentan...
Aici ideal este sa intrebi la o firma specializata sau pe cineva cu ceva cunostinte legislative clare pentru ca stiu ca se emit separat de lege niste norme de aplicare in care sunt specificate clar procentele aplicate la vamuire... iar nenorocirile astea de norme nu se gasesc prea usor pe net...
Norma "Euro" e indicata pe cartea masinii, sub forma unui cod numeric, detalii poti gasi pe WEB (am gasit repede, dar nu ma intereseaza personal)
Dupa cunostintele mele, toate Astra2 Diesel (in afara modelului de debut de cariera de 68 cai) sint EUro3, ai grija sa nu alegi un model cu suspensie "Sport" (pentru a fi folosita in RO), in principiu cele pe benzina sint si ele (a verifica!) este o alternativa valabila daca nu mergi mai mult de 8-10 000 pe an (sa zicem, 2 000 E mai putin la echipament similar, care-i "platesti" incet-incet la benzinarie, adica MULT mai tirziu.
O imensa parte a productiei Golf4 este si ea E4 (in principiu, orice model comercializat in UE incepind cu 1998...)
Cit despre taxe, nu stiu, dar nu sint asa de enorme, daca alegi un model european.
Iti mai ramine si solutia pietei de masini (daca ai cunostiinte mecanice sau pe cineva avizat linga tine...), eu asa am facut (fara probleme de vama sau compatibilitate Euro, insa...)
Bafta !
Sa-nteleg ca Passat-ul se fabrica cu Euro 3 din '98?
QUOTE (kristina @ Dec 2 2003, 06:06 PM) |
Sa-nteleg ca Passat-ul se fabrica cu Euro 3 din '98? |
E musai sa fie pe motorina pentru ca am de facut multe drumuri zilnic si am nevoie si de portbagaj (mare). Acu' am vazut si eu ca VW Passat e cat un elefant in comparatie cu alte masini, dar stii cum e cand te opresti asupra unei optiuni - nu te mai gandesti decat la asta. Pana la urma cred ca voi face un drum in Germania pentru ca alternativa cu leasingul nu-mi convine deocamdata.
1.musai cand iti achizitionezi masina, trebuie sa dai un telefon din Germania la RAR, unde spui masina, anu si cel mai important, seria de la motot/sasiu. dupa aia, ei iti spun daca are sau nu Euro 3.
te sfatuiesc sa nu facu altfel, fiindca vei avea surprize.
2.nu iti lua o masina fabricata in afara europei.
3.trebuie sa iti scoti un certificat de origine EUR1. asta e total altceva fata de normele de poluare-atesta faptul ca masina e de provenienta europeana - inseamna taxe vamale 0
daca nu, taxe vamale 30% din valoarea de catalog.
4.taxe, deci, nu vei plati.
doare accize, ,functie de capacitatea motorului.
5.mai platesti TVA, 19% din valoarea de catalog. asa ca ar fi bine sa-ti inmatriculezi masina pe firma ta, sau daca nu o ai, poate ai un prieten de incredere care are. sau daca nu, iti faci .
eu am platit taxe cand mi-am inmatriculat masina 3000DM, din care 2000 TVA. pe care i-am recuperat in cateva luni. e ceva.
6.daca achizitionezi masina de la un autohaus (atentie la turci, majoritatea le cam smenuiesc) si primesti factura, cu un pic de stres vei putea sa-ti recuperezi TVA-ul la granita Austri/Ungaria. se numeste mehrwehrsteuer si la ei e de 16%. cu aia poti sa-ti platesti taxele la intrare in tara. dar intereseaza-te clar inainte.
daca mai ai nelamuriri si daca mai intru io pe sait, mai vorbim
Uite niste sfaturi avizate... din pacate eu nu puteam sa ti le dau, caci nu sint nici firmar, nici nu traiesc in Rom
In schimb pot sa-ti spun unde sa te duci in piata in Ger daca esti curioasa, dar atunci adio TVA ...
QUOTE (sorin666 @ Dec 9 2003, 07:46 AM) |
In schimb pot sa-ti spun unde sa te duci in piata in Ger daca esti curioasa, dar atunci adio TVA ... |
QUOTE (oaspetele @ Dec 9 2003, 07:37 AM) |
1.musai cand iti achizitionezi masina, trebuie sa dai un telefon din Germania la RAR, unde spui masina, anu si cel mai important, seria de la motot/sasiu. dupa aia, ei iti spun daca are sau nu Euro 3. te sfatuiesc sa nu facu altfel, fiindca vei avea surprize. 2.nu iti lua o masina fabricata in afara europei. 3.trebuie sa iti scoti un certificat de origine EUR1. asta e total altceva fata de normele de poluare-atesta faptul ca masina e de provenienta europeana - inseamna taxe vamale 0 daca nu, taxe vamale 30% din valoarea de catalog. 4.taxe, deci, nu vei plati. doare accize, ,functie de capacitatea motorului. 5.mai platesti TVA, 19% din valoarea de catalog. asa ca ar fi bine sa-ti inmatriculezi masina pe firma ta, sau daca nu o ai, poate ai un prieten de incredere care are. sau daca nu, iti faci . eu am platit taxe cand mi-am inmatriculat masina 3000DM, din care 2000 TVA. pe care i-am recuperat in cateva luni. e ceva. 6.daca achizitionezi masina de la un autohaus (atentie la turci, majoritatea le cam smenuiesc) si primesti factura, cu un pic de stres vei putea sa-ti recuperezi TVA-ul la granita Austri/Ungaria. se numeste mehrwehrsteuer si la ei e de 16%. cu aia poti sa-ti platesti taxele la intrare in tara. dar intereseaza-te clar inainte. daca mai ai nelamuriri si daca mai intru io pe sait, mai vorbim |
Adica este o firma (garaj) care vinde cu MVST (TVA german, 16 %) si nu un particular, unde cumperi fara TVA.
Cu pusul pe firma, las-o mai moale, eu am un prieten ramas in RO care a facut-o si dupa aia statea cu ceasul in mina sa o poata vinde (ca s-a lacomit la inmatriculare ) desi "firma" era chiar el si asociat unic in plus
Pentru piata, poti merge linistita simbata dimineata FOARTE devreme la Cinemaul in aer liber din Koln, piata e organizata (gorile, politie, firma care -ti face transferul de acte si te asigura), atentie daca mergi mai tirziu de 8 dimineata, iei masini DAJA cumparate o data de turci de la papagalii care nu vreau sa astepte, nu risti de fapt nimic, dar dai un ban in plus
Eu de acolo mi-am luat-o pe a mea (dar am fost "rasist" cind am ales vinzatorul) si de 4 ani si ceva circul, bine, mersi cu ea...
1.asta nu prea am cum sa te ajut.
tre sa ai pe cineva in Romania care sa se intereseze, sau sa mergi chitita pe 2-3 variante, te duci la RAR si intrebi din ce am au Euro 3, costa ceva informatia da merita.
la nemti au alte norme de poliare, nu e musai sa fie euro 3 sau ba.
3.ceriticat de origine il scoti foarte usor de la un autohaus.
de fapt, este o confirmare a fabricantului ca masina marca...,cu seria..., samd, este fabricata in Europa.
6.nu stiu exact, dar in mod normal trebuie sa primesti o factura. fara factura, nu se deduce nici Tva.
NU inteleg care e treaba cu inmatriculatu pe firma ??
de ce nu o poti vinde ??
aaaaaaa, probabil ca a vrut sa o vanda mai repede de 5 ani, durata de amortizare.
altfel, masina inmatriculata pe firma scade TVA-ul datorat, impozitul datorat, plus ca permite si declararea unor cheltuieli mai mult sau mai putin justificate si reale : combustibil, piese schimb. chiar si spalatul masinii.
kristina
cred ca tu nu ai fost niciodata in targ in Vitan. Ininte sa faci pasul urmator, adica plecarea in strainatate, iti recomand sa vii intr-o duminica dimineata si in Bucuresti, in Vitan.
Nu vei avea timp sa vezi nici jumatate din masini si vei fi surprinsa cate alternative si preturi sub 10000 vei gasi.
Bafta!
QUOTE |
afrodita |
QUOTE |
kristina |
QUOTE (Tyra @ Dec 11 2003, 03:44 AM) |
kristina cred ca tu nu ai fost niciodata in targ in Vitan. Ininte sa faci pasul urmator, adica plecarea in strainatate, iti recomand sa vii intr-o duminica dimineata si in Bucuresti, in Vitan. Nu vei avea timp sa vezi nici jumatate din masini si vei fi surprinsa cate alternative si preturi sub 10000 vei gasi. Bafta! |
Iar in afara au pe ce sa strice motoarele. La calcule, cred ca trebuie luata in seama si o masina de aici.
QUOTE (Tyra @ Dec 13 2003, 03:51 AM) |
Iar in afara au pe ce sa strice motoarele. La calcule, cred ca trebuie luata in seama si o masina de aici. |
QUOTE (Tyra @ Dec 11 2003, 03:44 AM) |
kristina cred ca tu nu ai fost niciodata in targ in Vitan. |
Kristina, du-te te rog la "ce masini aveti" si da-ti cu parerea, e una acolo pe care vreau s-o cumpar (iar aia neagra care apare in fundal e "actuala"
La calcule ma refeream si la drumul pana acolo, taxe si ce mai trebuie.
Cand iti cumperi o masina nu te uiti la fetele de smecheri de 2 bani ci la obiect. Pe el dai euroii, nu pe fraieri.
QUOTE (Tyra @ Dec 17 2003, 02:33 AM) |
La calcule ma refeream si la drumul pana acolo, taxe si ce mai trebuie. Cand iti cumperi o masina nu te uiti la fetele de smecheri de 2 bani ci la obiect. Pe el dai euroii, nu pe fraieri. |
Inevitabil - ai ajuns la acelasi tip de sfaturi - ca si cele primite de la prietenii tai - nu lua din aia - ia din aia ca aia e mai buna si sclipeste mai frumos.
Si parerea mea e ca cea mai buna alegere posibila este un VW Golf IV. La 10 mii de euro iti iei una supermeseriasa. Insa ideea cu ineternetul si cu siteuri de genul mobile.de nu este cea mai buna. Sa zicem ca ai gasi una care iti convine pe net la mobile.de. Automat - banii pt masina sunt mai putini cu 1000 de euro. Te costa sa mergi dupa ea si nici nu stii ca ceea ce vezi in poza e si ceea ce gasesti. Deci exista posibilitatea sa mergi degeaba si sa cheltuiesti o groaza de bani. Sfatul meu e sa o iei din Ro. Sunt si in Ro masini bune. Nu cred ca imediat ce aduci o masina in RO si circuli cu ea 1000 de km poti sa o arunci.
Eu iti dau o idee: haide la Oradea. Duminica la targul de masini gasesti tot felul de masini de toate natiile si toate culorile - si gasesti si Golf IV. Gasesti si TDI si benzina. Sunt oameni care aduc masini - cu asta se ocupa - si nu sunt neaparat pusi pe fraiereala. Dimpotriva - fiindca se ocupa numai cu chestia asta - iti dai seama ca nu isi permit sa fraiereasca oamenii. Nu stiu cum e pe la Bucuresti pe la voi - dar aici sunt si oameni cinstiti Cele mai ieftine sunt cele aduse din Olanda. Unii spun ca sunt si mai proaste decat cele din DE. Nu stiu daca e asa. Un lucru e sigur - sunt masini excelente. Si cu preponderenta masini germane - "Bere si masini germane" Si - vorba aia - la Oradea e mai ieftin sa stai cateva zile sau un weekend decat la Frankfurt
Nu toti e hotzi, dar ca sa-si rotunjeasca veniturile in conditiile unei concurente crincene intre ei, de multe ori masinile au kilometrajul dat in jos (masini foarte noi, dar care parcurg multi KM pe an, de ex. masini de reprezentanti de comert)
Refacerea actelor NUE O PROBLEMA, iar datul in jos al contorului se face in Ungaria in mod "stiintific" si "industrial", cine are urechi, sa auda...
Meseria mea de baza mi-ar permite sa dau si lectii, cine vrea lectii, pe privat
Intotdeauna exista si optiunile din Romania. Cunosc multi baieti, stiu multe masini si motoarele sunt ieftine.
Cauta. Daca erai mai hotarata, pana acum probabil ca ne aratai si o poza cu noua ta masina.
Bafta!
Dupa ce imi cumpar masina din Germania (sau Olanda) TVA-ul (in cazul in care este recuperabil) de unde se recupereaza si in ce mod? Eventual cat dureaza?
QUOTE (yronick @ Dec 22 2003, 10:25 AM) |
Mda...cu placere kristina |
Ca sa alegi o masina trebuie sa te uiti la :ce ai in buzunar,adica sa bugetezi,la ce ai nevoie de ea,cati km.vei face pe an,cat cari cu ea,cat mergi in oras,cat afara.
De ce? este simplu, de exemplu,daca te gandesti sa cumperi o masina diesel,vei plati in medie cu 20-25la suta mai mult decat pe una cu benzina,daca mergi mult in oras dar si afara calculeaza in cat timp vei amortiza diferenta de pret,ca sa fie rentabil tre sa faci un minim de 10-12000km/an,daca meri doar in oras iti trebuie o masina de mic litraj,diesel sau benzina nu conteaza,daca vrei spatiu de depozitare mare ia un "combi"
Masina noua are costuri de intretinere relativ ridicate,in asta intra asigurare casco,intretinere la nr de km. etc.o masina de mana a doua este cate o data mai buna.dar iar depinde de ce vrei sa faci cu ea.De acea daca vrei un sfat serios spune ce vrei sa faci cu ea si iti pot spune ce as cumpara eu.
Nu iti spun sa iei un anume tip de masina..de ce?,pt.ca nu cred ca tipu este important,astazi majoritatea masinilor de aceasi clasa au acelasi caracteristici date de concurenta.......deci chestia cu aia este buna aia este proasta sunt subiective,eu de exemplu am un tuareg,si un matiz,ambele sunt bune,pt. ca le folosesc in mod optim.matiz in oras tuaregu in afara.Gandeste exact ce vrei si ce poti sa iti permiti ,si mai discutam.
QUOTE (Hydra @ Dec 22 2003, 11:10 AM) |
spune ce vrei sa faci cu ea si iti pot spune ce as cumpara eu. |
Ok, ok, am inteles. Am mai zis dar mai zic odata: masina o voi folosi in interes de afaceri dar as vrea sa pot merge cu ea si la munte (nu pe munte ). In ceea ce priveste circulatia raportul va fi cam de 65% in oras si 35% in afara lui. Bineinteles ca locuind in Bucuresti m-am gandit prima data la matiz dar totusi este o masina neincapatoare pentru mine. Si ar fi bine sa fie pe motorina pentru ca voi merge zilnic cu ea destul de mult (cam 5-10 ore). Iar bugetul este de 8-10.000 euro. Si va fi cumparata in luna ianuarie. Si mai trebuie sa zic ceva?
mda...Bmw-u' tot Bmw ramane...iubesc pisicile... mai ales alea de rasa E36 rulz
Ehehe, am gasit-o pana la urma, acum ii fac actele. Saptama asta poate reusesc sa postez o fotografie cu ea. Greu la deal.
Pana la urma de unde ai luat-o? Si asteptam pozele
Din Romania pentru ca dupa 1 ianuarie 2004 s-au mai introdus niste taxe la vama lucru care m-a facut sa dau inapoi. Oricum e adusa din Germania acum doua luni.
Nu sau introdus taxe noi ci sau marit accizele taxa vamala pentru masinile europene (eur1) este 0lei dar accizele au crescut,nu se mai ia in calcul la vama anul ci capacitatea la asta se aplica acciza...ex.la un lupo din 2001 cu motor diesel de 1716cm2 accize 4,5%,tva19%,comision vamal 100eur,acte Germania 320Eur,drum 140Eur,spaga rar200$......total app 4200euro,atentie la o masina care in germania a costat 4900Euro,daca vreti sa luati o masina din germania nu va ganditi ca mai puteti lua chilipiruri deoarece nu se mai pot inmatricula decat masini euro3 diesel si euro 4 benzina,asta inseamna masini din 2001 cel mai devreme,daca vreti sa cumparati in schimb masini scumpe din germania..da inca mai renteaza.
[FONT=Arial][SIZE=7][COLOR=blue] Hydra! Multumesc! MULTUMESC, pentru rispuns, dar, DAR, nu stiu de ce toti de acolo va blocatii la Germania? Ati luat in consideratie ca se poate gasi in Statele Unite, si da va dau si locul si web-site si licitatii, masini exemplu Ford Mondeo, Statele Unite, Contour, da alt nume si EXACT la fel cu $2000 si an 1999, transport cam $650 si tot ieftin iese decit Germania? Da la asta ma am referit si uitata, dar tot nu inteleg taxele, vamale sau TVA, taxe sint sigur in viata, taxele si moartea sint cele 2 lucruri sigure care se vor intimpla. Nu ma feresc de platire, dar, este o ciudatenie ca eu da tot nu inteleg. Am cumparat acuma un Ford Contour, Mondeo, automat cu toate "nebuniile" pe ea, si plus instalatie DVD in masina cu ESTI PREGATIT? $2680, si am dus masina la Ford, cheltuit $500 si PUS TOTUL LA PUNCT, daca nu te uiti la km nu stii ca are 67000 km, care pentru Ford este ca si cum ai fii o "fecioara". Si masina este parcata si asteapta sa fie pusa pe vapor, dar tot nu stiu taxele, IERTARE, are am uitat sa spun 2.0L motor. Hirtiile unde se fac, ca documentatie ca este a mea am, si se va suii in vapor, di dupa ce fac? Cind soseste la Constanta? Iarasi multumesc, dar sint "tot zapacit"! Poate poate, poti, puteti sa ma luminati la minte! Da am introdus si photografia mea! In caz ca vreti sa stiti cine sint! Si pentru cei care doriti sa cumparati masina de ce nu de aicia? Va pot ajuta! ESTE MAI IEFTIN DECIT GERMANIA! Si sa stiti urmatorul, masini noi in Germania mai scumpe decit cele de aicia, acelasi model, acelasi an, acelasi totul, NUMAI CA PRETUL ESTE MAI IEFTIN, Eg. Mercedes 500s 2004 $63000, verificati pretul in Germania, nu spun!
[FONT=Arial][SIZE=7][COLOR=blue] Si inca ceva, pentru cei care ma este teama, DA, TEAMA sa cumparati de pe internet, va pot trimite la aceste 2 locuri, unde se pot cumpara fara PROBLEME, si DA CU GARANTIE, plus va puteti uita sa vedeti ce probleme are sau a avut aceasta masina, si unde au fost reparatiile facute. Da, nu mai este asa de simplus sa fii "un pusti, si jemecher" ca se poate gasi, si daca este furata. www.autotrader.com si sau www.cars.com mai sint si licitatiile care vind masinile in conditii grozave, si poti sa mergi cit de sus sau jos vrei, si se spune de la inceput daca are probleme la ceva. Luati legatura cu mine si poate va pot ajuta. Si in concluzie, nu pot sa aduc masina mai veche de 2001 si sa imatriculez acolo? Da, cu benzina!
QUOTE (ardavazt22 @ 20 Mar 2004, 09:02 PM) |
[FONT=Arial][SIZE=7][COLOR=blue] Hydra! Multumesc! MULTUMESC, pentru rispuns, dar, DAR, nu stiu de ce toti de acolo va blocatii la Germania? Ati luat in consideratie ca se poate gasi in Statele Unite, si da va dau si locul si web-site si licitatii, masini exemplu Ford Mondeo, Statele Unite, Contour, da alt nume si EXACT la fel cu $2000 si an 1999, transport cam $650 si tot ieftin iese decit Germania? Da la asta ma am referit si uitata, dar tot nu inteleg taxele, vamale sau TVA, taxe sint sigur in viata, taxele si moartea sint cele 2 lucruri sigure care se vor intimpla. Nu ma feresc de platire, dar, este o ciudatenie ca eu da tot nu inteleg. Am cumparat acuma un Ford Contour, Mondeo, automat cu toate "nebuniile" pe ea, si plus instalatie DVD in masina cu ESTI PREGATIT? $2680, si am dus masina la Ford, cheltuit $500 si PUS TOTUL LA PUNCT, daca nu te uiti la km nu stii ca are 67000 km, care pentru Ford este ca si cum ai fii o "fecioara". Si masina este parcata si asteapta sa fie pusa pe vapor, dar tot nu stiu taxele, IERTARE, are am uitat sa spun 2.0L motor. Hirtiile unde se fac, ca documentatie ca este a mea am, si se va suii in vapor, di dupa ce fac? Cind soseste la Constanta? Iarasi multumesc, dar sint "tot zapacit"! Poate poate, poti, puteti sa ma luminati la minte! Da am introdus si photografia mea! In caz ca vreti sa stiti cine sint! Si pentru cei care doriti sa cumparati masina de ce nu de aicia? Va pot ajuta! ESTE MAI IEFTIN DECIT GERMANIA! Si sa stiti urmatorul, masini noi in Germania mai scumpe decit cele de aicia, acelasi model, acelasi an, acelasi totul, NUMAI CA PRETUL ESTE MAI IEFTIN, Eg. Mercedes 500s 2004 $63000, verificati pretul in Germania, nu spun! |
o propunere de masina pentru Ghost
QUOTE (sorin666 @ 1 Dec 2003, 09:46 AM) |
... Daca circuli mai putin de 10 000 Km pe an si nu ai o sursa de motorina gratis in gradina, o masina pe benzina e mai "rentabila", daca nu, una Diesel. |
Eu! Eu fac mai putin de 10000 de km pe an cu masina. Dap! Si cred ca daca circuli in oras si nu esti din Bucuresti si mergi odata pe an in concediu nu ai cum sa faci 10000 km pe an. Traim in romania! Aici distantele sunt mici.
Insa sunt de acord cu Dieselul pentru ca masina e 80% harsaita prin oras. Si cu benzina te scobesti nasol de tot. O dacie cu motor Renault scoate peste 11 l in oras daca circula la orele de varf si in timpul zilei. Sunt multe chestii la care trebuie sa te gandesti. Si eu spun ca un TD e cea mai buna investitie. Si asta mai mult de cand am vazut cu cat se scumpeste benzina....
Ce masina ma sfatuiti sa iau pana in 5500 de euro dar care sa mearga tunata? De fapt doar pt asta o iau, nu sa particip cu ea la curse dar vreau sa se preteze la tunning. Atat exterior cat si la motor. Adica ma gandesc sa aibe cel putin 100 CP inainte de tunning si o forma care sa ceara modificari. Ce spuneti ca ar merge: un BMW seria 3 sau OPEL Astra, sau ce altceva?
@skysurfer, cele mai usor de tunat masini sunt VW golf. Si arata super dupa. Alege 1, 2 sau chiar 3, dar nu stiu daca te incadrezi cu 3 in 5500 euro.
Ce parere aveti de toyota avensis 1.8 benzina? Eu nu prea ma impac cu motoarele pe motorina, mai ales cu motorina de la noi!
Da m-am gandit si eu la un golf 3 dar nu e chiar pe placul meu. Am condus unul de 1,8 l cred (era a unui amic) de 100 CP si pot sa spun ca mi s-a parut destul de greoaie. Sa stii ca l-am si facut cu un Megane de 1.6 cu 90 CP.
Cat despre Toyota Avensis, mi se pare excelenta atat ca aspect exterior cat si ca motorizare. Din cate stiu eu la 1.8 l are cam 130 CP ceea ce e nemaipomenit. Si consumul e excelent. Sincer sa fiu eu sunt un mare fan al masinilor japoneze motoarele lor fiind dupa parerea mea cele mai bune. Vorbesc de cele pe benzina. Cele diesel nu sunt deloc reusite poate tocmai de aceea nu se complica sa faca prea multe motorizari pe motorina.
Totusi la pretul unei Avensis cred ca te-ai putea incadra si la alte masini europene pentru ca una peste alta cred ca o sa te coste aproape 18.000 cu taxe vamale si TVA.
In afara de masina pt sufletelul meu as vrea sa imi iau la vara o masina insa sa ma incadrez in 19000 Euro. Ma gandesc intre: Peugeot 407, Skoda Octavia II, VW Golf V a cam iesit din discutie (din motive personale) insa in rest nu stiu ce alta masina mi-as mai putea lua la banii astia. Opel nu vreau de nici un fel, BMW si Audi sunt cam scumpe, asa ca astept poate-poate mai scoatecineva vreo noutate mai ieftina.
Clio 1,9 Diesel, 5 usi, servo, 64 CP, fuge 180/h, consum ~ 6 litri
Pt mine Cla? Nu cred. Am deja un Megane de care sunt super multumit dar vreau o masina mai noua adica o vand pe asta si vreau una mai puternica. Si diesel nu prea ma incanta ca e puturoasa pentru un maniac al vitezei. Asa ca as vrea macar 100-120 de cai putere.
ai condus vreun diesel modern? Vino tu cu o masina pe benzina de 100-120 CP si vin eu cu TDI (Turbodiesel Direct Injection) al meu vechi de 10 ani si 90 CP sa vedem ce iese... Am facut Megane-uri de 100 CP fara jena. In plus un diesel modern (asta inseamna CDI, HDI, DCI, TDI, TDCI etc.) de o putere aprox. egala cu un benzinar va pierde teren doar pana pe la 60-70 km/h insa apoi il ia de nu se vede. La consum nu discutam. Iar daca spui ca esti maniac al vitezei presupun ca asta se desfasoara mai mult in afara oraselor, nu? Acolo ai nevoie de o masina cu mult cuplu pentru a avea reprize bune (ex. 80-120 km/h) iar un diesel modern nu se compara cu un benzinar (aspirat) la asa ceva. Ma uitam cum scot astia 12-14 secunde si eu fara modificari scot 10 sec. Dupa modificari scot mai putin.
Si cum vorba lunga, saracia omului eu iti propun sa ceri un drive test sa zicem cu un Golf 1.9 TDI 105 CP
Asta scoate suta in 11,3 sec. Vmax=187 km/h
sau un Golf 2.0 TDI de 140 CP asta scoate suta in 9 sec. Vmax = 205 km/h
La oricare, cu 300 EUR poti pune chip de putere si castigi inca 30 CP pe langa cei standard. Si sa vezi cum misca atunci...
Concluzie: FA UN DRIVE TEST CU UN DIESEL MODERN (Golf-ul l-am dat doar ca exemplu) si o sa vezi cum misca... Dar nu te uita doar la vitezele de oras. Du-te mai sus spre 80-90 si acolo e surpriza cea mai placuta.
QUOTE (Cla @ 16 Dec 2004, 03:48 PM) |
Clio 1,9 Diesel, 5 usi, servo, 64 CP, fuge 180/h, consum ~ 6 litri |
Arktu, un diesel nu se compara cu o benzinara, oricat ar fi de nou. Tu vorbesti de masini gen 100-120 de cai si suta in 10-11 secunde. Aici un diesel mai merge, pentru ca e usor de chipuit. Dar asta reduce drastic din viata motorului, nu e un factor de
neglijat. Insa peste 150 de cai turbodieselurile nu mai sunt o optiune.
skysurfer, pana la urma iti mai iei masina de 5000 de euro si sa te bagi la tuning pe ea sau vrei sfaturi numai pentru ce inseamna masina noua pana in 19.000? Asa la prima vedere, pana in 5000 iti faci o Honda Prelude sau un Nissan 300ZX. Nu e de neglijat nici un VW VR6 mai vechi.
Masina noua si puternica pana in 19k nu stiu ce sa-ti recomand, depinde ce intelegi tu prin puternica. 120 de cai mi se pare foarte putin, pe la 190-200 incepe distractia, dar iti trebuie cam 25000 de euro. In pretul asta sunt destule masini sport noi, la 19k aproape deloc. Dar daca esti dispus sa sai 19k si vrei intr-adevar ceva frumos, gasesti in Germania SH-uri excelente pentru banii astia... honda Civic Type-R (2.0L aspirat - 199 CP) sau Toyota Celica TS (cea de 192 CP, nu merita sa iti iei celica de 143 cai), sau daca te sperie taxele la japoneze nici Seat Leon Cupra R (1.8T 225 CP) nu e de neglijat.
Scuze skysurfer si Arktu, eu nu ma bag la "performance" si alte chestii, am vrut doar sa spun din experienta.
Am avut 10 masini pe benzina si credeti-ma, ultima, cea mai buna a fost Clio Diesel...
Fara tuning, fara nimic. Dar cinstita, niciodata nu m-a lasat, m-am rasturnat cu ea pe "Autobahn" si de-abia atunci am stiut ce buna e... nici macar nu s-a indoit capota, de groaza, minimal... un Mercedes n-ar fi fost mai bun...
Acuma bineinteles ca stii unde iti pui prioritatile: vrei putere... ha! Diesel sau sprint. Vrei sprint, ia-ti ceva pe benzina cu peste 150 cai... Alfa, BMW, Audi... Vrei putere constanta - diesel, cu 100 de cai mai putin...
Nu vorbesc prostii... n-am vrut diesel pana la proba contrarie... nu as mai vrea altceva.
Am citit ceva nou: Toyota nu s-a bagat la diesel pana acum, a fost domeniul francezilor... au scos un diesel nou ca-ti pica ochii... sunt pe cale sa devina "the nr. 1", pana si Porsche va cumpara motoare de la Toyota, si asta cred ca inseamna ceva...
QUOTE (Cla @ 17 Dec 2004, 06:13 AM) |
Vrei sprint, ia-ti ceva pe benzina cu peste 150 cai... Alfa, BMW, Audi... |
Ai dreptate, Mentosana. Trebuie sa stii ce vrei, masina sau status symbol.
QUOTE |
obscen de scumpe pentru ce ofera |
mai e de exemplu caricatura de smart roadster. nice pentru oras, dar daca vrei sa mai si iesi, iti trebuie varianta cu vmax=180km/h ca altfel nu te misti din loc pe autostrada. care costa 25 000. si te miri ca bransa "smart" a facut un minus de 400 millioane anul asta
QUOTE (dead-cat @ 17 Dec 2004, 10:52 AM) |
mai e de exemplu caricatura de smart roadster. nice pentru oras, dar daca vrei sa mai si iesi, iti trebuie varianta cu vmax=180km/h ca altfel nu te misti din loc pe autostrada. care costa 25 000€. |
QUOTE (dead-cat @ 17 Dec 2004, 10:52 AM) |
si te miri ca bransa "smart" a facut un minus de 400 millioane anul asta |
QUOTE (YoyoMan @ 17 Dec 2004, 12:21 PM) |
Mie unul imi place Diesel mai mult decat benzina. Mai ales motoarele noi de la Audi si VW, ultimele motoarele de 2,5 si 3 litri D simplu - nu TDI. Am auzit ca sunt bestiale. |
Eu asa am auzit. S-ar putea sa nu fie inca instalate pe noile masini... Sau s-ar putea sa nu fie corecta info...
QUOTE (Mentosana in corpore sano @ 17 Dec 2004, 01:39 PM) | ||
Grupul VAG nu mai pune dieseluri fara turbocompresor pe masinile lor de aproape un deceniu (daca nu si mai bine). Cel mult la niste skodite mai gasesti motorizari SDI ca model entry level, dar in mod sigur nu motoare mai mari de 2 litri si in nici un caz la Audi, care e marca de lux a concernului. Cine ti-a spus asemenea minunatii? Sau le-ai auzit in somn? |
Skysurfer, esti din Bucuresti? Daca da, eu te duc cu "expiratul" meu diesel de 10 ani vechime gratuit pe Buc-Pitesti (pana la Bolintin si inapoi), adica aprox 40 km dus-intors pe traseu de mare viteza. Sa vezi ce poate un diesel de 1,5 tone si 90 CP. Apoi vei aprecia ce poate un diesel de 1,2 tone si 120 CP
GRATUIT
Multzam Arktu!
QUOTE |
sa stii ca VAG a produs pana anul trecut motorul 1.9 SDI care este diesel aspirat si scoate 64 CP (stiu, penibil de putin...) care este montat pe : Golf, Fabia, Caddy, Polo... deci nu e chiar asa de simplu. |
QUOTE |
Te invit la forum la mine, www.vwforum.ro |
QUOTE |
un diesel modern (asta inseamna CDI, HDI, DCI, TDI, TDCI etc.) de o putere aprox. egala cu un benzinar va pierde teren doar pana pe la 60-70 km/h insa apoi il ia de nu se vede. |
QUOTE |
te duc cu "expiratul" meu diesel de 10 ani vechime gratuit pe Buc-Pitesti (pana la Bolintin si inapoi), adica aprox 40 km dus-intors pe traseu de mare viteza. Sa vezi ce poate un diesel de 1,5 tone si 90 CP. Apoi vei aprecia ce poate un diesel de 1,2 tone si 120 CP |
QUOTE (Mentosana in corpore sano @ 20 Dec 2004, 04:16 AM) |
Si eu ce am spus? Motorul fara turbo compresor e entry-level, in nici un caz n-o sa-l vezi pe audi. Si hai sa fim seriosi, cine are bani de golf isi ia motor SDI? Adica vwforum e al tau, esti administrator? Mira-m-as... mai cunosc si eu ceva lume p'acolo. Te inseli amarnic. Doar daca e cutia etajata prost la benzinara o sa vezi asa ceva. Da-mi voie sa zambesc... De cati ani ai permis? Poate tu ai impresia ca 140 e "mare viteza"... In Romania nu are rost sa te apuci de tunarit pentru max speed, faci masina de acceleratie. Si un diesel de 120 CP il bati cu un Kadett GSi pe care nu e nevoie sa dai mai mult de 3-4000 de euro cu tot cu banii pe care-i bagi in motor. Omu' are de cheltuit 19.000 de eurolaci si vrea masina puternica, eventual si noua. Daca vrea masina noua, gaseste 150-160 cai, daca vrea sh gaseste si de 200-220. Si tu ii recomanzi un Golf TDI. Ori nu vezi penibilul situatiei, ori lucrezi la Porsche Romania... |
Ok hai sa va explic. Eu la anul vreau sa imi iau 2 masini: una in leasing sau in rate pana in 19 k ceva cumintel dar totusi sprintar, pe care sa il conduca viitoarea mea sotie si clar nu vrea diesel, si pt sufletelul meu o masina de maxim 5000 cu banii jos (binenteles) care sa se preteze la tunning dar pentru care modificarile sa nu coste asa de mult. (adica maxim 2500-3000)
Am condus pana acum: Citroen Xsara Picasso diesel, nu stiu ce motor avea, Citroen C5 cu motor de 2000 cc tot diesel, Passat din 97 tot diesel si
pe benzina: Mercedes E320 4Matic, Golf 5 motor 1.6 automatic, Renault Megane si Cielo GLE/Ac. CEl mai multumit de performante am fost normal de Mercedes are 220 de CP si o acceleratie 0-100 KMH in 7 s. Apoi de Golf si de Megane. Diesel-urile au intr-adevar cuplul mai bun dar crede-ma ca desi la cele TUrbo intra turbina pe la 80 kmh cred tot nu se compara cu reprizele de la masinile pe benzina. La masina japoneza nu ma bag de noua ca trebuie sa ii platesc si vama si ajunge foarte scumpa, as fi vrut una germana. Daca ar fi totusi sa aleg un diesel as lua clar un peugeot 407 are cel mai bun motor diesel la ora actuala. Si totusi: e zgmotoasa si nu acel zgomot placut.
Ca viteza nu cred ca mai conteaza daca tu ai diesel si eu te iau cu Megane in primii 100 m si apoi schimb la 4500 de turatii nu cred ca poti sa ma ajungi tinand cont ca am mers cu el si la 210 KMH. Nu ar fi primul diesel pe care il intrec. Eu am carnet de aproape 7 ani si numai anul asta am facut 35000 Kmh cam 15000 in afara oraselor si pot sa iti zic ca la drum lung m-am luat cu o gramada de masini. Au fost normal si o gramada de diesel-uri care m-au facut dar erau cele cu motoare mari si nici eu nu mergeam la limita. In schimb eu imi cunosc masina si stiu exact cand trebuie sa schimb treptele de viteza ca sa nu pierd din acceleratie. Aici am avantaj fata de unul care isi conduce un diesel si nu stie exact cand sa schimbe. Si daca Am avans de 50-70 de m la 120 kmh e de ajuns pentru ca si masina mea poate sa sara de 200 si e si mai usoara.
Cel mai mult ma tenta Golf 5 totusi dar tinand cont ca are cineva din familie, vreau altceva, adica pe ala il pot conduce cand vreau si intr-adevar merge excelent.
Si sa iti mai zic: cu motorul ala mic de la Megane m-am tinut dupa Mercedes la drum lung constant peste 140 kmh (Am facut Constanta - Arad in 8 ore) si s-a comportat excelent. Viteza maxima cu care am mers cu el a fost 210 pe autostrada cred ca mai mergea maxim pana la 225-230 nu garantez insa. Cu Mercedes-ul am mers cu 245 kmh desi pe bord are 260 kmh si ar mai fi mers maxim pana la 260 kmh. Golf-ul inca nu l-am testat sub aspectul vitezei insa ca acceleratie e sub Megane . Nu stiu de ce.
Recomandarile mele:
QUOTE |
una in leasing sau in rate pana in 19 k ceva cumintel dar totusi sprintar, pe care sa il conduca viitoarea mea sotie si clar nu vrea diesel |
QUOTE |
pt sufletelul meu o masina de maxim 5000 cu banii jos (binenteles) care sa se preteze la tunning dar pentru care modificarile sa nu coste asa de mult. (adica maxim 2500-3000) |
Gata m-am hotarat si probabil ca in august la sfarsit sau in septembrie o sa fie a mea: Noul Passat. Dau masina pe care o avem si pt restul un leasing sau un credit bancar. Cel mai probabil o sa fie o motorizare FSI de 1,6 l cutie manuala. Ma tenta si un A3 Sportback dar e cam scumpa si are dotarile suplimentare fff scumpe. Cel mai mult m-a tentat insa Honda Accord, insa nu stiu exact cat are ajunge un model de 18000 pret CIP, s-ar putea sa fie f scump ca mai sunt si taxe vamale la ea.
Asa ca o sa iau :
Culoarea asta sau neagra. Abia astept. Ma incadrez cam la fix cu banii dar cred eu ca merita.
Cum sa nu iubesti o asemenea podoaba?
skysurfer neaparat sa ne impartasesti primele impresii.
QUOTE (Mentosana in corpore sano @ 17 Dec 2004, 06:36 AM) |
Arktu, un diesel nu se compara cu o benzinara, oricat ar fi de nou. Tu vorbesti de masini gen 100-120 de cai si suta in 10-11 secunde. Aici un diesel mai merge, pentru ca e usor de chipuit. Dar asta reduce drastic din viata motorului, nu e un factor de neglijat. |
Pai primele impresii le am deja pentru ca am testat Noul Passat. Din pacate a fost un Diesel si nu m-a incantat foarte tare cel putin sub aspectul acceleratiei. Pentru ca varianta de testare era una standard, nu avea decat dotarile standard. Ce mi-a placut si ce nu: tinuta de drum mi s-a parut excelenta, destul de buna calitatea materialelor folosite, nu excela insa nici nu aveam prea multe sa ii reprosez. In curbe s-a tinut foarte bine insa pentru mine a testa o masina inseamna mult mai mult si nu pot spune ca m-am bucurat prea mult de masina. Mi-a placut ca avea 6 trepte de viteza destul de scurte ceea ce iar m-a incantat, motorul a fost destul de silentios, fara trepidatii, design-ul caroseriei de nota 10. Franele par bune o sa vad cu adevarat in trafic. Vizibilitatea foarte buna dar un mare minus ar fi dotarile destul de putine standard. Daca insa optez pt varianta Highline, care e si ceva mai scumpa dotarile standard sunt ceva mai multe. Daca as fi testat motorizarea de 1.6 FSI as fi fost mai incantat, dar la banii astia din cate m-am interesat pare cea mai buna masina si cea mai aratoasa. Despre fiabilitate, vorbim peste cativa ani, insa daca e sa ma iau dupa celelalte modele ar trebui sa nu am prea multe probleme.
Da' nu inteleg... de ce vrei sa-ti iei masina de mai multi bani decat ai (spuneai ca vrei sa-ti iei in rate/leasing, si ca masina care o ai acum ar acoperi down payment-ul) atata timp cat n-ai nevoie de o masina (ai deja una)?
Am una dar a iesit din garantie si deja piesele sunt foarte scumpe si reviziile si mai si. In plus nu sta foarte bine la capitolul siguranta si mie imi place schimbarea asa ca m-am gandit ca daca tot mi-au marit salariul, avem casa, de ce nu as da masina pe care o am si sa iau alta? Dupa ce o vand pe cea pe care o am, mai pun maxim 2000 sau 3000 Euro si pentru restul probabil un credit pt ca la leasing e mai greu cand vreau sa ies din tara imi trebuie tot felul de hartii de la societatea de leasing. Poate pare un moft dar am trecut de la o Dacie veche la una mai noua, apoi la un Megane si acu vreau Passat. Megane-ul l-am luat tot in rate si daca tot am terminat, am zis sa nu imbatranesc cu el. E adevarat ca daca nu mi-ar fi crescut salariul in ultimul an nu as mai fi indraznit sa ma gandesc la schimbat masina.
QUOTE (skysurfer @ 5 May 2005, 12:23 PM) |
apoi la un Megane si acu vreau Passat. |
Binenteles.
Cu toate astea sa stii ca Megane a fost destul de reusita, de fapt motorul si cutia. Caroseria nu are probleme ca la Opel, insa piesele sunt fff scumpe. Oricum trecerea e clara: de la Dacie, la masina (Megane) si apoi la masina cat de cat adevarata. (Passat).
Care din cele 2 TDI-uri le-ai testat? Daca ai testat TDI-ul de 105CP inteleg ca nu esti prea multumit insa multi benzinari cand conduc un diesel se feresc sa il tureze "ca se strica" si de aici apare senzatia de lipsa de putere - falsa de altfel. Du-l fara griji langa rosu pe turometru.
Ma indoiesc ca TDI-ul de 140CP te-ar fi dezamagit. Si nu schimba treptele prea devreme!! Nu treci la urmatoarea daca nu ai deja 3000rpm ca altfel nu vezi nimic din ce poate. Numai dupa 2000rpm afli ce inseamna o turbina bine reglata.
Da am testat diselul de 105 cai ca doar pe asta il aveau. Ma supara si faptul ca nu au un motor pe benzina de 1.8 ca cel de 2 l FSI consuma cam mult. Am auzit si eu ca motorul de 140 de cai diesel ar fi bun, problema e ca e si foarte scump si nici nu ne prea omoram dupa diesel-uri. O sa incerc sa vad cam care ar fi diferenta intre un 1.6 l de 102 cai, un 1.6 l FSI de 115 cai si 1.9 l diesel de 105 cai. Treptele la diesel le schimbam intre 3000 si 3500 rpm aveam grija sa nu o subturez dar sa nici nu sar de turatia optima la care se obtine cuplul maxim. E doar chestiunea de gust.
In alta ordine de idei, ai mei vor sa isi cumpere o masina second hand de maxim 6000 de euro. Prin ce oferte am studiat, am vazut ca posibilitati: opel corsa din 2001 intre 60000 km-80000km motorizare de 1l parca si de 1.2l, renault clio symbol si bicorp din 2001, opel vectra B peste 100000 km si benzina si diesel, fiat punto 1,9 JTD, ford Mondeo 2000-2001 in jur de 100.000 km. Pe ei ii tenteaza o masina care sa nu consume prea mult, asa ca ma gandesc fie la un diesel fie la o masina pe benzina cu motor mic. Ce sfaturi imi puteti da? Fara Tico, Mativ si Dacia, va rog .
stay away from opel, pentru tot ce-i construit intre 1995-cca. 2002.
in perioada aia masinile au avut probleme de calitate.
evtl. un BMW de prin '96-97.
intrebarea e, la ce-ti trebuie 140 CP in RO?
Pentru ai mei un BMW? Ei vor ceva care sa consume putin . Oricum un BMW o sa fie si foarte calarit si probabil si cu KM multi si intretinerea costisitoare.
Iar cei 140 de cai sunt chiar putini. De obicei cand merg afara din localitate conduc o masina cu 230 cai desi am facut o excursie prin Europa si cu un Megane de 90 de cai. Pentru siguranta depasirilor si pentru viteza. Ce-i drept in oras nu prea ii folosesc decat poate o data pe saptamana cand ma apuca un pic de nebuneala. Voi opta insa cel mai probabil pentru o motorizare 1,6 FSI de 115 cai parca pt ca masina asta 80% o sa o conduca sotia si nu vreau sa ii dau motive sa mearga ca nebuna. E mai mult o masina de familie mai linistita, cand ma grabesc merg cu cea de 230 cai.
skysurfer, crezi ca cu 230 CP faci mai bine slalom printre gropi decat cu 70-90 CP?
Pai prea multe gropi in afara localitatii nu am vazut, pe bune. Fac destul de des drumuri: Constanta- Bucuresti- Sibiu-Arad- Pitesti. Putine sunt portiunile cu gropi, cea mai urata e autostrada Bucuresti -Pitesti. De evitat le evit mai bine cu 90 cai ca ma doare mai putin sufletul . Ideea nu e de gropi ca sunt parte integranta a Romaniei la fel ca si tuica de prune si mileurile de macrame sau carpetele cu Rapira din Serai ci care masina pare mai reusita?
Sunt bune si Opelurile chiar din perioada 95-02, statistic in perioada mentionata aveau mai putine defecte decat VW-urile si mult mai putine decat Fordurile.
Nu-ti lua masina diesel daca nu faci mai mult de 48,000 km pe an, orice marca, nu e rentabil economic.
Una economica e pana in 110-130 cp.
A fost mai degraba gluma, skysurfer
Dar gropi pe autostrada?? nasol de tot... In cazul asta, masina perfecta - Unimog
Adica asta
Mai bine o caruta
Sorin.
QUOTE (Freemann @ 7 Jun 2005, 10:58 AM) |
Sunt bune si Opelurile chiar din perioada 95-02, statistic in perioada mentionata aveau mai putine defecte decat VW-urile si mult mai putine decat Fordurile. |
Lopez a fugit la VW in 97 parca, VW a pierdut proces cu GM in Germania (pentru Lopez care fugit cu 20 de oameni si 20 de camioane de hartii al VW). Atunci Opelu/GMC a catigat 1md. $ si obligati sa ia piese de 5 md de la GM in 5 ani.
Statistica de mai sus, pomenita de mine, era pentru Romania, in acea perioada. Lucram exact in domeniul ala...atunci .
Ieri tocmai am achitat avansul pentru.... un VW Passat Highline 2.0 FSI. Am ales intre o Honda Accord, Vw Passat si Alfa Romeo GT. Am ales-o pe cea mai confortabila si cea mai fiabila (sper). Din pacate si cea mai scumpa insa pt ce dotari are sa zicem ca merita. TInand cont ca voi plati in leasing, sa spunem ca a devenit suportabila aceasta cheltuiala.
Exteriorul a fi alb pt ca nu am mai vazut pana acum si interiorul bej.
Masina va sosi cam peste 2 luni si jumatate, sper sa o primesc de sarbatori.
Orice ati lua, nu cumparati d-astea facute la noi. Marfa interiorul ala de mai sus. Eu am un mercedes care e de-o seama cu mine, da nu l-as da pe 20 de logan, cielo etc.
Hai sa sterg de praf topicul asta.
ma intereseaza pareri despre Noul Clio ( Dinamique), Symbol (tot Dinamique) si Opel, noul Corsa, toate benzina. Are cineva ? Pareri, comparatii ?
Thx.
Ca fost posesor de Renault si actual posesor de Opel, zic fara ezitare Opel. Plus ca noul Corsa este atat de frumos!
Corsa e mai buna.
Clio se comporta prost la accidente mai serioase.
Hm... interesant. Renault-ul, cu J de airbaguri... De fapt, Quantum, la ce te referi cand spui ca se comporta Opel mai bine la accident ?
De Ford Fiesta 5 usi, model 2005, ce stiti ? Ce parere aveti ?
(costa mai putin decat astea doua noi).
Eu nu vreau o masina mare. Nu stiu ce ma voi face cand va trebui sa imi cumpar "camion". Mi se pare ca nu imi ajunge strada nici pentru o masina mai mica )
De asta caut ceva mai mic, dar relativ puternic si nu foarte scump, ca nu traiesc numai pentru masina
Ce alte variante mai recomandati ?
Thx. again.
WV Polo, Kristin, ti-l recomand cu caldura. Noi ne-am cumparat unul din 2003, cu 98000km la bord (am cumparat-o in dec 2005 din germania), trei usi, pe motorina, pret 8000 euro. Era in stare foarte buna, foarte curata inauntru. E o masina mica, se conduce excelent, e destul de puternica, consuma 5%, demaraj puternic.
Intreaba-ma ce doresti despre ea.
Edit: la ora actuala aceeasi masina costa la fel, deci valoarea ei scade f putin in timp => valoare de revanzare f buna.
Merci, Felina. Ma gandesc. Am gasit si eu Polo, dar nu prea avea putere, doar 64 de cai e putin.
Unele mai puternice erau deja f.scumpe pentru cati km aveau. Oricum, sondez si "terenul" asta. Imi place VW de mor. Dar chiar 64 de cai.....
QUOTE |
De asta caut ceva mai mic, dar relativ puternic si nu foarte scump |
Merci.
Au cam ramas pe lista Opel si Renault (ca si masini noi), sau VW sau Fiesta (ca SH) (Fiesta SH si-au luat parintii si sunt super multumiti - masina de 2 ani, cu 20 000 km la bord), dar nu mai vechi de 2-3 ani si cu nu mai mult de 40 000 km.
Eu vreau cam multe de la o masina si cu bani putini, dar cine nu vrea asta ?
Inainte am avut un full option si mi-e greu sa renunt acum la vreo facilitate.
Inca o chestie care ma enerveaza: de 2 zile astept oferta de la Opel (din RO, nu conteaza dealer-ul). Nu am primit nimic.
De la Renault am primit in aceeasi zi, oferta detaliata si personalizata.
De la Ford de aici am primit o consiliere excelenta, atat cand am cumparat masina parintilor, cat si acum, cand ma interesam cum mai e procedura de la 1 ianuarie. Am ramas trasnita ca nemtii astia stiau pas cu pas toate modificarile survenite la aducerea unui SH in ROMANIA de la 1 ianuarie.
Daca nu te agiti nici sa iti atragi clienti, ce sa mai vorbim de post-vanzare ? Pentru mine e esentiala si partea de "dupa" cumparare. Service si consultanta, adica.
De asta mi-a lasat un gust amar OPel-ul. Si nu e un dealer dintr-un oras chiar mic al Romaniei...
Sunt o ticaloasa ca judec oamenii asa, fara sa am putina rabdare. AM primit azi oferta de la Opel, dar datata de atunci, deci e posibil sa fi fost o problema cu e-mailul
Mda.. ma gandesc. Sondez. Mai am timp...
QUOTE (Kristin @ 16 Jan 2007, 06:53 PM) |
Daca nu te agiti nici sa iti atragi clienti, ce sa mai vorbim de post-vanzare ? Pentru mine e esentiala si partea de "dupa" cumparare. Service si consultanta, adica. |
Noul Opel Corsa vine in 4-6 luni . Asa mi-au spus astia.
Am pus ochii pe un Renault Modus SH. Mama, ce fain e ! Stiu ca nu va place Renault, dar ceva ma atrage
Mai astept, ca nu-mi trebuie acum. Poate mai strang bani de-un Polo din 2005, 5 usi. Asta e visul meu.
Merci mult de sfaturi.
And the winner is... Peugeot 207.
Raspuns final
Nou, seccond? Ceva poze?
QUOTE (Kristin @ 11 Jun 2007, 01:08 PM) |
And the winner is... Peugeot 207. Raspuns final |
QUOTE (Ovidius @ 11 Jun 2007, 02:29 PM) |
Nou, seccond? Ceva poze? |
QUOTE (SORIN @ 11 Jun 2007, 04:58 PM) | ||
Succes la garaj si pregateste portofelul......si mai ales multa rabdare!! In rest...s-o stapanesti sanatoasa Sorin. |
QUOTE |
Nou. Poze cu masina mea nu am, caci abia in iulie imi va fi livrata. |
QUOTE |
Portofelul pentru ce sa-l pregatesc? Sper ca nu pentru reparatii |
QUOTE |
un prieten de-al meu era sa moara cu un Renault curand, din vina masinii |
Merci, Ovidius.
Despre manutzele intinse, stiu deja ce si cum, nu prea are cum sa ma ia ceva prin suprindere (ce tine de bani), caci stiu sa planific.
Despre Renault-ul cu pricina, s-a deschis capota in mers, la 100 km/h, pe autostrada (bine ca era restrictie de 100, ca de obicei aici nu e deloc). I-a spart parbrizul, nu a mai avut deloc vizibilitate si nu vreau sa ma gandesc ce ar fi fost daca nu si-ar fi pastrat sangele rece si nu ar fi avut putin noroc... acum se studiaza cauza, e posibil sa fi fost unul din cele 2 sisteme de siguranta ale capotei defect sau sa nu fi fost reparata corespunzator capota (la un accident mai vechi). In orice caz, sper sa mearga pana in panzele albe cu cercetarile si sa plateasca cine trebuie, nu numai reparatia facuta pe Casco-ul lui, ci si riscurile la care a fost supus.
Stiu ca nu exista service perfect in Romania, insa macar am senzor care ma va anunta daca a ramas capota deschisa (de fapt, un senzor ce detecteaza mai multe probleme, nu unul special pentru capota) si, in plus, din ce am auzit pana acum, service-ul care ma intereseaza pe mine este unul profesionist.
Si profesionalismul celor care au vandut masina a contat pentru mine, in comparatie cu Renault. La Peugeot, jos palaria. Sa vedem serviciile post-vanzare.
Am mai auzit de un caz asemanator, si s-ar putea sa fie chiar acelasi. Era un tip pe forumul reno.ro care a povestit exact aceeasi chestie. Sunt curios de deznodamant. Bine ca nu a patit nimic!
Da, e acelasi caz. Ai vazut acolo, insa, la cate Renault-uri li s-a deschis capota in mers (nu din RO), fara sa fi avut accidente anterior... a prezentat cineva niste imagini.
Si atunci te intrebi la ce iti mai folosesc zecile de airbaguri.
Bine ai revenit, Kristin!
E o mașină frumoasă, mie mi-a plăcut versiunea SW, dar am auzit că întreținerea e mai scumpă decât la mașinile nemțești, cel puțin aici în România... S-o conduci sănătoasă!
sal,cine vrea sa isi cumpere masina din germania sa ma contacteze la id de mess....p23gigi
ionel, trabanturi ai in oferta? si la ce pret?
Cred ca lui Ionel Ionel i s au cam infundat afacerile la ora asta Statul german da la program rabla 2500
Cit e taxa de mediu la o masina de 3.3 l si la una de 5.6 l? Si e adevarata chestia cu culoarea obligatorie a semanlizarilor de directie?
http://www.mfinante.ro/calculator_taxe/index.jsp
http://www.mfinante.ro/calculator_taxe/taxa_poluare_oug_218.html
sunt curios câţi primesc banii înapoi în caz că se trece la sistemul de plată anuală a taxei de poluare... normal ar trebui cei care au plătit să fie scutiţi, cel puţin câţiva ani buni...
asta e taxa in vigoare, sau taxa cum o sa vina?
si se mai aplica acel 3.7 ron/eur la rata de schimb?
Tehnic:Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)