Am gasit intamplator cel mai complet site despre moarte. Moartea vazuta in diferite ipostaze. Este un subiect care ma pasioneaza. Daca mai stiti site-uri care trateaza acest subiect va rog sa le semnalati. Pana atunci va recomand eu unul. Este vorba de http://www.morti.ro. Va multumesc.
Draga Andaa,
La cat mai multe si interesante mesaje!
Despre moarte la crestini .
Apropos de titlul unui topic de aici " A trecut in nefiinta " ,
IPS Bartolomeu catre reprezentanti ai mass-media: Moartea este doar o sincopa existentiala. Ateii http://www.ziuaonline.ro/eveniment/8-eveniment/1836-ips-bartolomeu-catre-reprezentanti-ai-mass-media-moartea-este-doar-o-sincopa-existentiala-ateii-trec-in-nefiinta.html in nefiinta
Ce-i aia, "nefiinta" ? A nu fi, a nu fi fost? ce e?
Eu cred ca e o prostie. Daca ai urmasi care isi aduc aminte de tine cat-de-cat nu ai intrat in nefiinta.
ei bine , ateii nu cred in ceva dupa moarte deci ipspepese bartolomeu e logic. nefiinta=nimic.
Bartolomeu totusi greseste. Daca ateii au dreptate, in "nefiinta" trec toti, si atei, si credinciosi.
Daca au dreptate credinciosii, o "sincopa" este si pentru credinciosi (care ajung, probabil, in rai), si pentru atei (care ajung, probabil, in iad).
Deci este acelasi lucru pentru toti: fie "sincopa", fie "nefiinta"
oricum expresia "a trecut in nefiinta" este geniala, nu stiu cine a nascocit-o dar l-as intreba pe jurnalistul/jurnalista care o foloseste daca a verificat deontologic informatia din 3 surse independente si daca a confirmat si "trecutul". corect ar fi fost sa spuna a murit, a incetat din viata sau altele.
nu am auzit-o in alte limbi, cred ca a fost ceva poezie proletcultista. daca da, a nimerit-o ipepese.
PS: cand a dat coltul michael jackson toate reportutzele se intreceau cu " a trecut in nefiinta". eu as fi zis mai plastic " a moonwalking-cat in nefiinta". cred ca le crestea ratingul mai ales ca dovedeam si publicului ca fata stie engleza.
Bartolomeu vorbeste de doua chestii. In primul rand combate folosirea unui termen ateu pentru a exprima moartea unui credincios. Ideea in sine e discutabila, insa a cere chiar si ateului solidaritate cu defunctul credincios nu mi se pare extremism. Cu conditia ca si reciproca sa fie valabila: un preot sau un credincios sa nu spuna despre un ateu ca s-a dus la Dumnezeu.
Dar partea a doua a discursului sau e fenomenala. E pur si simplu fumoasa.
Ce spune de fapt: nu poti trece in nefiinta, indiferent ca esti ateu sau credincios. Trecerea se face intre doua stari, or, nefiinta nu e o stare. Neantul nu are o existenta proprie, el "este" absenta. Poti trece dintr-o incapare in alta, poti trece de la o emotie la alta, poti trece de la starea de om, la starea de spirit, dar nu poti trece de la starea de viata la starea de nimic. Treci din ceva in altceva, nu poti trece din ceva in neant, caci obiectul se neantizeaza, deci nu ramane nimic care sa treaca. Obiectul care ar trebui sa treaca dispare. Si apoi, unde sa treaca? Neantul e nonexistenta, nonloc, nonstare. E mai putin decat lipsa, e absenta. Deci, ca urmare a neantizarii obiectului dar si a caracteristicilor de non- ale neantului, obiectul trecerii dispare, iar locul unde sa se faca trecerea nu exista de la bun inceput.
Nu nefiinta il deranja, nu negarea mortii ca sincopa a existentei si inlocuirea ei cu neantul, ci cuvantul trecere. Nu era un discurs impotriva unei convingeri atee, ci impotriva unei expresii lipsite de logica.
SUPERB!
Tehnic:Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)