Versiunea pentru tiparit a acestui topic

Click aici pentru a vizualiza acest topic in formatul original

HanuAncutei.com - ARTA de a conversa _ Invatamant _ Invatamantul In Romania

Trimis de: Mihai pe 3 Mar 2003, 09:09 PM

Care apreciati ca este situatia invatamantului in Romania? Mergem pe drumul cel bun sau...din contra?
Notarea la Bacalaureat si Capacitate - ne ajuta sa ne apropiem sau ne indeparteaza de sistemul Occidental?

Trimis de: Stefan pe 6 Mar 2003, 10:18 PM

Dupa parerea mea invatamantul din Romania este din ce in ce mai prost. Tot mai multi profesori nu mai predau cum trebuie la ore si se ocupa numai cu meditatii. Aceasta se poate vedea si din notele obtinute de elevi la capaciate si bacalaureat.
De asemenea elevii nu prea mai au interes sa faca ore si prefera sa faca orice altceva decat sa mearga la ore ( sa joace Counter-Strike prin netcafeuri, sa mearga prin baruri, etc .. ). Ceea ce dupa parerea mea este foarte rau.

Trimis de: Radu pe 6 Mar 2003, 10:29 PM

Ai dreptate Stefan. Din pacate se duce din ce in ce mai jos invatamantul nostru. Nu spun ca as fi batran. Am 25 de ani, dar cel putin noi aveam respect fata de profesori ... si ei ne respectau pe noi. Nu stiu de unde a pornit situatia actuala, dar e clar ca relatia profesor-elev e deteriorata rau.
Cat despre sistemul nou cu bacul si capacitatea .. nu stiu ce sa zic. Parca tot cum era pe vremea mea era mai bine. Si inca un lucru: cand s-a adoptat sistemul cu luarea in calcul a notei de la bac pentru admiterea la facultate, au fost din prima exclusi toti cei care dadusera bacul inainte. Eu, spre exemplu, am avut la bac nota 7,39. Nu as mai putea intra la nici o facultate acum cu nota asta. Plus ca am vazut multe cazuri de licee unde invatza copiii unor oameni cu influenta si la bac se iau niste note astronomice ...

Trimis de: leTus pe 6 Mar 2003, 11:08 PM

QUOTE
Notarea la Bacalaureat si Capacitate - ne ajuta sa ne apropiem sau ne indeparteaza de sistemul Occidental?
Nu cred ca ar trebui sa doriti sa va apropiati de sistemul occidental. Eu ma aflu in SUA si cind le-am spus astora ca noi in clasa a 5-a deja faceam algebra au ramas cu gurile cascate. laugh.gif

Trimis de: Stefan pe 6 Mar 2003, 11:54 PM

LeTus are dreptate .
A vazut cineva vreodata ce se la Cambridge la examen in clasa a 10-a ( GCSE ).
Este mult mai usor sistemul in alte tari. Se invata numai ce trebuie si mie se pare
o idee foarte buna. Singurul dezavantaj .. la capacitate ai 3 materii in GCSE 7.
Plus ca in alte tari examenele sunt mai des ( cls. 10 , cls. 11 si 12 )

Trimis de: Mihai pe 7 Mar 2003, 09:42 PM

La noi e sistemul de pe vremea comunismului: 20 de materii, inveti toate tampeniile (multe dintre ele care nu iti vor folosi mai departe). Cei din SUA chiar daca nu au algebra in clasa a V-a, au un sistem de invatamant mult mai echilibrat si care ii ajuta mult mai mult decat aici...

Trimis de: genicon pe 8 Mar 2003, 04:39 PM

Mihai, nu sunt tocmai de acord cu tine - nu este chiar sistemul de pe vremea comunismului. Eu de exemplu, in orsul meu, sunt la cel mai bun... sau ma rog, cel mai "celebru" liceu. Si sunt la un profil de limbi moderne - unde nu am decat 14 materii diferite, si in fiecare zi incep la 8 si termin la 13. Deci, un program f lejer.
Sti care e faza? Noi vrem prea mult sa semanam cu occidentul si asta este inteles gresit. Pt ca, recunosc, in scolile noastre nu se mai face nimic (deci, nici vorba sa mai fie ca pe vremea lu Impuscatu').
Parerea mea...

Trimis de: Edi pe 12 Mar 2003, 03:12 AM

Intr-adevar...invatamantul din Romania e in cadere libera. Si nu e vorba numai de sistemul aplicat ci mai ales de profesori (care prefera meditatiile) si elevi.
Totul se rezuma la bani in ziua de azi in Romania. Si cum meditatiile aduc bani...asta este...
Iar elevii numai la scoala nu se gandesc. Este o diferenta enorma intre elevii din ziua de azi si cei de acum cativa ani. Eu de exemplu sunt student in anul 2 acum si nu imi vine sa cred cand ii vad pe cei din liceu. Parca as fi terminat liceul acum cateva zeci de ani. De-a dreptul incredibil... si nu ma refer doar la faptul ca nu invata... Pur si simplu este alta mentalitate.
Mai ales in Bucuresti... in provincie lucrurile se misca mai greu (Slava Domnului...avand in vedere directia inspre care se indreapta).

Trimis de: genicon pe 18 Mar 2003, 04:01 PM

Slava Domnului ca sunt in provincie! smile.gif
Zic asta deoarece, desi nu pot zice ca nu imi place cum e scoala acum, constat ca pur si simplu a luat-o pe aratura. Daca aici e asa, si comparand cu ce ai zis tu, Edi, ma ingrozesc pur si simplu de cum este in Bucuresti.
Totusi, ca o reflectare a realitatii invatamantului din Romania cred ca poate fi ascultata piesa Necajitii - Un doi si restu de trei (remix/parodie dupa BUG Mafia). Poate fi downloadata de pe net si zic eu ca este foarte interesanta (pt cei mai slabi de inger - nu contine nici "cuvinte vulgare")
Am zis

Trimis de: Petru pe 24 Mar 2003, 06:30 PM

Eu cred ca invatamantul romanesc din acest moment se afla pe calea cea buna. Nimic de reprosat. Nu sunt de acord cu unele pareri exprimate aici consider ca sansele invatamantului romanesc nu sunt nule sub aspectul posibilitatilor de inbunatatire.
Romania ca orice tara iesita din lagarul comunist a avut de depasit unele sechele extrem de bine impregnate in intreg sistemul educational din acea perioada. Insa in acest moment mi se pare ca inca nu s-a ajuns la cea mai buna calitate a invatamantului totusi unele sechele au fost inlaturate si uitate.
Eu ma incred in capacitatea de evolouare a invatamantului romanesc si nu cred ca este cazul sa ne autoamagim ca suntem intr-o stare deplorabila.

Trimis de: SCUD Launcher pe 27 Mar 2003, 01:55 AM

Hahaha......m-am uitat pe mai multe siteuri care au forum si care dezbat problema invatamantului. Ceea ce ma amuza si ma intristeaza in aceleasi timp e ca invatamantul si educatia la majoritatea se rezuma pur si simplu numai la structurarea materiei la diferite obiecte, numarul de ore, detalii ce tin doar de administrarea cantitatii de predare si atat.
Se comite o mare greseala cand nu se observa ca tot ceea ce se preda in scoli si in special in licee nu contine si o latura sociala, de integrare a tanarului in societate. Se sta si se priveste cu indiferenta cum flagelul drogurilor, alcoolului , tigarilor si nu numai iau amploare tot mai mare dar intra in uzual. NU se reactioneaza deloc in fata unei autodistrugeri, in fata unei inconstiente aparute in urma neterminarii proceselor de maturizare fizice si psihice. Se ramane indiferent la evolutia societatii in esenta ei, in principiile pe care le promoveaza si le sustine. Privesc in jur si vad numai tineri si oameni care nu mai stiu ce inseamna valori morale, idealuri, ba chiar multi rad si batjocoresc pe cei care mai au initiativa.
Vad cum birocratia ne infunda pe toti intr-un labirint ambiguu al legilor, intr-o mizerie de nedescris si un haos total, intr-o ignoranta si o indobitocire greu de suportat. Varsta inceperii vietii sexuale devine alarmanta, se reduce si pana la 11-12 ani.....este grav, societatea ramane impasibila dar si neputincioasa in fata acestor evenimente cu consecinte puternice in viitor.
Nu se mai citeste corespunzator in ziua de azi. Scoala e tratata superficial. Sistemul e defect de felul lui, insa nici macar interes de a schimba sau de a participa la schimbare nu exista...
Ministerul si puterea ne tot dau cu rapoartele si cu cresterile lor, insa nu pot sa isi indeparteze ochii de statistici, cand de fapt glodul a manjit si cele mai pure idealuri????
Tinerii se prezinta dezastruos din multe puncte de vedere.....materialisti moderni care rar arunca priviri dincolo de portofel, haine si conditie sociala.....Totul se rezuma la barfeala, combinatii si sex. Petrecerile organizate, dupa tipare :bautura, dorg, tigari, etc reflecta pasiunile si inclinatiile tinerilor , mereu alimentate de societate cu "inovatii"
E grav....foarte grav......Sa vedem daca vom putea privi in continuare in aceste discutii dincolo de calcularea mediei la BAC, cate ore avem pe saptamana, ce matematica se preda la diferite clase, etc.....sunt si acestea importante , insa nu mai putin importante de situatia sociala, pregatitoare de viata mentionata mai sus si aflata la pamant deocamdata

Trimis de: Petru pe 27 Mar 2003, 10:54 AM

E drept ca birocratia la noi inca este la ea acasa. Dar nu vad de ce acest lucru ar perturba in asa masura invatamantul incat sa nu se mai poata vorbi de calitate. Cred ca in ciuda acestei deficiente inca stam bine la capitolul calitate,putem chiar concura cu unele state europene.

Trimis de: SCUD Launcher pe 30 Mar 2003, 12:59 AM

Petru Ionescu:
Nu stiu daca tu numai birocratia ai vazut-o ca pe o problema in ce am spus......de restuL?

Trimis de: Mihai pe 30 Mar 2003, 01:08 AM

QUOTE (SCUD Launcher @ Mar 27 2003, 02:07 AM)
Se comite o mare greseala cand nu se observa ca tot ceea ce se preda in scoli si in special in licee nu contine si o latura sociala, de integrare a tanarului in societate. Se sta si se priveste cu indiferenta cum flagelul drogurilor, alcoolului , tigarilor si nu numai iau amploare tot mai mare dar intra in uzual. NU se reactioneaza deloc in fata unei autodistrugeri, in fata unei inconstiente aparute in urma neterminarii proceselor de maturizare fizice si psihice.

Au existat insa campanii ANTI-HIV, Anti-Droguri, campanii care discutau efectul nociv al tigarilor.

Trimis de: Petru pe 31 Mar 2003, 02:06 PM

In ciuda pozitiei comode care sustine ineficienta sistemului romanesc educativ ar fi adaugat ca nu putem vorbi in termeni generali atunci cand se inregistreaza suficiente performanteg la nivel individual sau grup.

Trimis de: grx1us pe 7 Apr 2003, 06:20 PM

salut! o problema interesanta ridicata la "fileu". problemele pleaca simultan din mai multe directii. este vorba de politic, social etc. Cum au spus si altii, salariile sint mici. cei din conducere spun ca invatamintul este un domeniu neproductiv, ca si sanatatea. se striga in gura mare ca profesorii si medicii sint parazitii societatii. tinind cont de specificul acestor domenii, este adevarat 1000%. Se uita partea cealalta> scopul si finalitatea procesului de invatamint. dar nu are importanta aceasta, daca oricare mare politician care ajunge undeva intr/o pozitie de conducere isi da urgent doctoratul si de "trage" profesor universitar la cite o facultate particulara, de unde ia o gramada de bani pe 0 ore. chestiile pot fi dezbatute pina in pinzele albe, cu argumente pro si contra. oricum, in ultimul timp, multi au intrat in invatamint doar pentru ca da bine la CV espe profesor sau cadru universitar. cunosc destule persoane care umbla dupa functii. de asemenea, exista si persoane care au invatamintul in singe si la ale caror ore asisti de placere. padure fara uscaturi, nu exista. dupa cum se stie, pedagogia si psihologia trebuiesc cunostute brici. pe de alta parte, se ridica problema comportamentului elevilor la ore. in momentul in care parintii invirt banii cu galeata *este mai incapatoare* si elevii nu mia au nici un interes, cum credeti ca privesc ei pe acei profesori care vin la ore cu aceleasi haine de ani de zile, care au de facut tot felul de activitati administrative s.a.m.d. O chestie reala> acum 2 sau 3 veri in urma, la ora 7.55, in fata unui liceu coboara din leganta elevul, cu mobilul in mina. atit. nu caiete, nu carti, nici macar o mapa. si aceasta spune ceva. nu cred ca era as la toate materiile iar la ore nu nota, stiind totul. majoritatea stim cum a fost pe vremuri. am intrat in invatamint pentru ca am vrut . acum ma gindesc la faptul ca nu a fost cea mai buna alegere, pentru ca mi/am irosit niste ani si niste bani degeaba.

putem dezbate aici si faptul ca vor fi obligati copii sa mearga la scoala la 6 ani, dupa cum sustine d/na ministru. o fi bine, o fi rau, vom vedea. si pe vremuri se mergea asa, insa cantitatea de materie la clasele mici era mai mica. aveam timp si pentru joaca si pentru lectura si pentru activitati la casa pionierilor. astazi, de la clasa I intra adinc in problema, la clasa a II avind cite 5 - 6 ore / zi, si o gramada de lectii de facut. daca au de scris cite 10 pagini de bastonase si cirlige sau cite 100 exercitii la matematica, nu inseamna ca vor avea un scris mai frumos sau vor fi mai destepti. cit despre citit... peste 75% din informatii se obtin de la TV.

mai discutam pe problema aceasta.

Trimis de: petman pe 7 Apr 2003, 10:33 PM

QUOTE (Stefan @ Mar 6 2003, 10:41 PM)
Dupa parerea mea invatamantul din Romania este din ce in ce mai prost. Tot mai multi profesori nu mai predau cum trebuie la ore si se ocupa numai cu meditatii. Aceasta se poate vedea si din notele obtinute de elevi la capaciate si bacalaureat.

Stii cum se preda? Stii cata munca in plus face un profesor? Stii ca trebuie sa-ti asiguri materialele necesare desfasurarii orelor (carti, etc)?
Stii cat ia un profesor cu 10 ani vechime?
Daca ai sti nu ai mai zice ca nu se preda cum trebuie. Clar ca sunt si cazuri de astea dar nu trebuie generalizat. Notele elevilor sunt notele lor, daca nu invata pentru ca pur si simplu nu vor nu ai ce sa le faci. Parintii au bani si pe ei nu-i intereseaza scoala. Punct. Meditatii.... da, cei care au vechime si sunt cunoscuti au elevi la meditatie dar astia tineri, care mor de foame nu au .... Daca vreti o sa va dau niste rezultate si niste rezolvari la Lb. romana la capacitate ca sa va cruciti. Nu poti sa le bagi materia in cap cu forta....
Invatamantul in romania o sa devina ceva neinteresant pentru pustime pentru ca atunci cand vad ca cei care''s prosti bata au masini si case si bani si o duc foarte bine ei o sa urmeze acel model si o sa lase scoala pentru altii. Si poate e bine acest lucru, mai avem nevoie si de maturatori, gunoieri (nu am nimic cu acei oameni care fac aceste meserii). Sincer nu inteleg de ce vor sa faca invatamant obligatoriu cand se vede clar ca nu se doreste sa se invete....
Cauza pentru multe lucruri rele din acest sistem este ca nu vor sa duca, aia din minister, o treaba pina la capat. Tot freaca chestia cu bacul, cu capacitatea (ba va fi, ba va fi scoasa, etc). Ar trebui sa faca ordine pe rand, gimnaziu, liceu, faculta.....

Trimis de: Petru pe 8 Apr 2003, 10:15 AM

Invatamantul in Romania va suferi schimbari majore in viitorii 5-10 ani cand vom putea afirma ca uite am reusit a ne adapta structurilor politico-economice europene. Pana atunci e bine sa incercam a vedea ca desi salariile profesorilor sunt mici scoala romaneasca dispune de un fond calitativ extrem de important.
Unii dintre noi sunt mai vehementi si spun ca invatamantul romanesc este asezat undeva la periferia societatii si ca pe zi ce trece devine din ce in ce mai putin semnificativ in materie de aderenta la cei tineri etc.
Dar realitatea e cu totul alta. La unele discipline suntem competitivi cu cele mai cunoscute state din lume si inca nu se poate afirma ca suntem undeva la coada in materie de calitate a invatamantului.

Trimis de: petman pe 8 Apr 2003, 10:27 AM

In 5-10 ani nu o sa mai fie cine sa predea...poate doar pustii care acum sunt la liceu si iti dai seama ce generatie de profesori o sa avem.... problema invatamantului este ca se face cu oameni si acestora trebuie sa le asiguri conditii pentru munca.... asta este principala problema.... nu intereseaza ca in scoala cutare sunt 15000 calculatoare cand nu le foloseste nimeni sau nu le folosesc pentru chestii concrete....sau pentru calcurile alea s-au luat comisioane grase, bani care ar fi putut face altceva.... Suntem competitivi dar, cu ce pret? Sincer, calitatea invatamantului depinde de o gramada de factori....dar totul porneste si se sfarseste cu omul...cel care preda si cel care trebuie sa invete...

Trimis de: Petru pe 8 Apr 2003, 01:13 PM

Nu este adevarat ca in aceste momente nu se formeaza o generatie de profesori care s-ar putea sa inlocuiasca o buna parte din categoria celor care in prezent au o vechime suficienta pentru a iesi la pensie in 5-10 ani. Dar nu e mai putin adevarat ca cei care acum sunt de abia la liceu vor avea toate posibilitatile spre a se angaja in invatamant dupa terminarea unei facultati oarecare. Nu inteleg de ce acestia din urma ar fi mai putin capabili decat generatiile trecute spre a preda fie in invatamantul preuniversitar fie in cel universitar.
E adevarat ca oamenii sunt cei care ocupa primul loc in invatamant dar atata timp cat nu se vor acorda mai multi bani de la buget invatamantului nu este corect sa spunem ca invatamantul romanesc este aproape pe duca.

Trimis de: SCUD Launcher pe 12 Apr 2003, 10:57 PM

Eu nu inteleg ,de ce tot dati vina numai pe profesori. "ei nu predau bine, ei iau banii pe degeaba, ei sunt DE VINA!!". Daca voi credeti ca un profesor bun munceste numai pt bani si atata timp cat ia bani putini nu se va stradui chiar deloc sa invete elevii, ei bine e gresit.... Eu zic ca intr-o mare parte si elevii au o vina. Adica, profesorul de romana spune si repeta: cititi va rog acea carte , ca sa putem discuta la ora.... in general nu numai ca nu se mai prea participa la ore, dar nu se mai citeste (de unde si nivelul subred de cultura la nivel national)... profesorul ce poate sa faca? Sa la mai zica o data si inca o data si tot asa...
De ce consideram succese numai olimpicii nationali si internationali? Eu zic ca normal ar fi sa tragem concluzii pe baza rezultatelor nationale ale elevilor, privind la nivel global si nu numai cativa indivizi; si am mai spus, nu trebuie sa privim numai la note!!!! Nu alea spun tot; trebuie sa privim la nivelul culturii individului si interesului pt cultura, ambele din ce in ce mai scazute.
Daca e sa privim logic, psihologii au constatat ca societatea de azi incurajeaza satisfacerea imdeiata a instinctelor, existente si la cele mai inferioare forme de viata, in loc sa incurajeze satisfacerea culturii, folosind capacitatea omului de a gandi la nivel intelectual. De fapt prin asta ne deosebim si ar trebui sa ne deosebim de animale ......
Voi considerati justificabil faptul ca: daca e bun si olimpic si invata bine, are dreptul sa si-o traga cu toti sau sa faca orgii, betii, sa aiba porniri animalice??? Eu consider ca una nu o justifica pe cealalata si consider ca o persoana cu adevarat luminata are si o cultura solida dar si un comportament decent si exemplar....

Trimis de: rollingstone pe 14 May 2003, 04:08 PM

Mihai, CAMPANIILE de care spui tu nu sunt decat nishte activitatzi pe care shi le trec unii in catastif.
Crezi ca daca in orashul meu au cantat (prost ohmy.gif ) Cristiana Radutza shi Animal X, intr-o oarecare campanie anti-drog, tinerii nu mai sunt tentatzi sa o faca, daca li se ofera ocazia? Mai ales cand aud ca "varza deschide" pe albumul vitza de vie (shi ce dulcik e adi despot, nici nu se compara cu diriga aia cicalitoare!!!!).
Se cheltuiesc bani pe tot felul de fluturashi in care copiilor li se explica ce e ala drog, cu lux de amanunte, se fac spectacole, mese rotunde, iar seara, in discoteca, li se ofera "portzia".
Shtii cine scapa? Ei bine, tinerii care au norocul sa dea peste cate un profesor pasionat, care sa le descopere nishte calitatzi, care sa-i indrume spre nishte activitatzi (curriculare sau nu) unde pot sa fie buni. Ei au nevoie de asta, au nevoie sa se faca remarcatzi. Pentru asta, in primul rand, au nevoie de modele. Daca nu le gasesc nici la shcoala (shi e probabil sa nu le gaseasca, pentru ca un profesor nu e platit pentru cat de mult ii pasa de elevii shi meseria lui, ci pentru nenorocitele alea de ore din condica), nici acasa, le gasesc cu sigurantza pe strada, la discoteca sau in baruri. Shi noi, la vremea noastra, am vrut sa fim diferitzi... e normal sa-shi doreasca shi ei asta. Dar nu shcoala este cea care le ofera shansa de a-shi manifesta talentele, creativitatea. Din pacate

Solutzia? Shcoli mai mici, cu un nr mai mic de elevi shi profesori (cu cat e shcoala mai mare, cu atat e mai haos). Eliminarea materiilor nefolositoare. Cat mai multe optzionale (alese de elevi, nu impuse de director, ca nu-i iese catedra betzivului de Tanasoiu). Activitazi extra-curriculare. Aici ar trebui sa se investeasca bani, nu in tot felul de cristiane despuiate, cu gandul la care se masturbeaza, intr-o armonie generala, shi repetentzii, shi premiantzii.

Trimis de: Mi_ pe 15 Aug 2003, 04:18 AM

Invatamântul din România? Ca tot restul societatii.

QUOTE
Invatamantul in Romania va suferi schimbari majore in viitorii 5-10 ani cand vom putea afirma ca uite am reusit a ne adapta structurilor politico-economice europene.
Dream on! Nu cu învatamântul, ci cu cei 5-10 ani.

Trimis de: Petru pe 15 Aug 2003, 10:34 AM

QUOTE (Mi_ @ Aug 15 2003, 04:18 AM)
Invatamântul din România? Ca tot restul societatii.

QUOTE
Invatamantul in Romania va suferi schimbari majore in viitorii 5-10 ani cand vom putea afirma ca uite am reusit a ne adapta structurilor politico-economice europene.
Dream on! Nu cu învatamântul, ci cu cei 5-10 ani.

Nu sunt singura persoana care isi pune sperantele in aceasta idee. Adaptarea de care vorbesc va fi vrand nevrand opera implicarii UE in aceasta zona.

Trimis de: Mi_ pe 15 Aug 2003, 02:55 PM

Una sunt sperantele, alta e realitatea. Desigur ca fara sperante în România ar fi totul si mai tragic.
Implicarea UE nu va fi atât de puternica pe cum se crede deoarece politicienii nostri nu pot fi dati la o parte. O sa fie o târâs continuu.
La un salar mediu de sub 150 euro/luna tara se degradeaza pe zi ce trece. La anul pe vremea asta va fi si mai rau. UE n-are ce face. Daca analizezi situatia actuala si UE, poti prezice viitorul. Politicienii nostri va spun ce vreti sa auziti, nu realitatea.

Trimis de: Petru pe 16 Aug 2003, 10:32 AM

[Off line]
Discutia despre situatia economica generala proasta din Romania nu este on topic. Discutia era despre "invatamantul din Romania".
O intrebare: cum se face ca exista personaje precum Ana Caraiani?! Sunt cumva efectul invatamantului dezastruos din Romania?! Este invatamantul romanesc unul lipsit de eficacitate si calitate?


Trimis de: Diana-Maria pe 23 Aug 2003, 11:47 PM

Nu sint bani..asta ni se tot repeta de vreo citiva anisori buni...
Nu sint bani pentru carti, nu sint bani pentru renovarea scolilor, nu sint bani pentru materiale didactice,nu sint bani pentru rechizite...
Daca e invatamintul romanesc in declin? In mod categoric , da!
Am vazut studenti care nu stiu sa se exprime, care nu stiu sa "produca" o fraza coerenta, care fac greseli de ortografie si de limba. Copii care termina miine-poimiine gimnaziul si nu au nici o bruma de cultura generala."Licentiati" seimidocti si agramati....Cum s-a ajuns la situatia asta?
Toti avem tendinta sa dam vina pe guvernantii pe care tot noi i-am ales. Nu am auzit insa pe nimeni pina acum care sa dea vina si pe parinti. Eu cred ca vina apartine atit sistemului de invatamint,cit si acelora care isi trimit copiii la scoala, ii imbraca si ii hranesc si considera ca la atit re rezuma "meseria" de parinte...
Apoi intervine sistemul pile si relatii prin care se termina chiar si o facultate. Daca iti permiti, iti cumperi diploma universitara...
Traim in tara lui Papura-Voda.... sad.gif

Trimis de: Petru pe 24 Aug 2003, 10:15 AM

Nu cred ca invatamantul romanesc se duce de rapa... cred ca inca se mai pot face multe dar nu se poate spune ca nu s-a facut nimic.
Exista ce-i drept foarte multi care termina o facultate si inca mai au unele probleme de exprimare, dar astea sunt cazuri izolate si nu cred ca sunt decisive pentru intregul sistem universitar romanesc.
Cat despre faptul ca am trai in "tara lui Papura-Voda" lucrurile sunt ceva mai complicate si nuantate. Nu cred ca ne confruntam cu o situatie anomica...

Trimis de: Diana-Maria pe 24 Aug 2003, 10:46 AM

...Nu e vorba de anomie, Petrule.... vorba de legi proaste, facute intre un telefon de la amanta, un somn bun in sala de sedinte si-o "chioftea" la bufet...
Acolo e "buba".
Mai sus am spus ca se duce de ripa, nu ca e iremediabil tarat.
Dar NIMENI nu face nimic sa repare situatia...
Fostul model romanesc era bun , putin cam "inchistat" si cam "aglomerat". Modelul vestic e bun,pune accent pe dezvoltarea gindirii "invatacelului", dar e prea comod...
Parerea mea: calea de mijloc ar fi cea mai buna...

Trimis de: Petru pe 24 Aug 2003, 10:55 AM

Exista intr-adevar legi proaste dar nu este decisiv si pentru invatamant... cred ca aici inca o ducem bine. Nu stiu cum ar fi daca nu ar fi cel putin asa!

Trimis de: Diana-Maria pe 24 Aug 2003, 11:37 AM

Petrule, stii care-i parerea me? La noi s-a pus accent prea mare doar pe inmagazinarea informatiilor, cit mai multe si cit mai detailate. Prea putini profesori se intreaba daca elevul sau studentul din fata lor are ceva in "bibilica" sau nu.
Stii de cite ori mi s-a spus:"Da, domnisoara, ceea ce spuneti dumneavoastra e perfect argumentat ...dar sa revenim la parerea lui X . Puteti sa imi dat un citat? "
Nici macar bunul-simt sa constientizeze faptul ca ceea ce "produsese" creierasul meu nu ar fi fost gindit niciodata daca nu l-as fi citit pe respectivul X si pe altii ca el.... Altfel cum sa ii combat sau sa ii sustin?
Acum se trece in extrema cealalta.Din fericire,asa cum a spus si altcineva inaintea mea, (scuze, nu imi aduc aminte cine sad.gif ) , in orasele mici se mai face inca scoala. Mai e o speranta, dar parca e prea mica.
M-am uitat , de curiozitate, pe manualele actuale. Si stii ce mi-am spus? Sint slabute. Nu stiu pe ce criterii si cine le alege, cine se joaca cu mintile viitorului acestei tari, pe care eu si altii ca mine o iubesc. Iar ce se intimpla de citiva ani incoace la bacalaureat mi se pare o rusine.Cum e posibil -copii buni sa pice bacalaureatul si altii care de-abia treceau clasa sa ia note mari? Nu vi se pare ca "ceva e putred in Danemarca?" Secretarele care trag la xeros subiectele fac legea...
In vest se face invers... Se incurajeaza gindirea libera , fara ingradiri,insa cei de acolo dispun de o cultura generala si de informatii la obiect mai putine, desi, culmea, ei au acces mai rapid la acestea...Stiu mai putine decit noi!
Am vorbit cu oameni care au studiat in Grecia , in Anglia si in Italia...Habar nu aveau de lucruri elementare, care la noi se faceau in gimnaziu...noi, romanii, ii avem la degetul cel mic din punctul acesta de vedere.
Lumea e plina de paradoxuri...
De unde, trag concluzia: ca de obicei, adevarul e pe undeva pe la mijloc...Poate un "melanj" intre cele doua sisteme ar fi cel mai potrivit...

Trimis de: Petru pe 24 Aug 2003, 12:06 PM

Nu in toate scolile se pune accemtul pe acumularea de cunostinte... cunosc foarte multi profesori care prefera sa ofere elevilor prilejul de a reactiona in mod inteligent in situatii neasteptate.
Eu unul cred ca mai curand in orasele mari se face scoala cu adevarat ca sa nu mai vorbim de concurenta.
Cat despre manualele de pe care se invata in aceste momente intr-adevar se poate spune ca sunt oarecum slabute, dar din cate am inteles se pune foarte mult accentul pe ceea ce se recepteaza din afara manualului si anume din bibliografii.
Sunt de acord ca ar trebui sa existe un melanj intre cele doua tipuri de "invatare", dar cred ca in urmatorii ani incet incet se vor face pasi vizibili in acest sens. Spun asta fiindca generatiile care sunt acum in scoala primara sunt obisnuiti cu alt mod de a recepta informatia, spre deosebire de generatia din care fac eu parte.

Trimis de: Diana-Maria pe 24 Aug 2003, 12:25 PM

Sa dea Dumnezeu sa fie asa cum zici tu!

Trimis de: SORIN pe 24 Aug 2003, 10:30 PM

QUOTE (Diana-Maria @ Aug 24 2003, 11:37 AM)

In vest se face invers... Se incurajeaza gindirea libera , fara ingradiri,insa cei de acolo dispun de o cultura generala si de informatii la obiect mai putine, desi, culmea, ei au acces mai rapid la acestea...Stiu mai putine decit noi!
Am vorbit cu oameni care au studiat in Grecia , in Anglia si in Italia...Habar nu aveau de lucruri elementare, care la noi se faceau in gimnaziu...noi, romanii, ii avem la degetul cel mic din punctul acesta de vedere.


Draga Diana...paragraful de mai sus e aproape exact doar la meteriile 'Umane '...literatura, istorie, geografie si altele similare.

Daca ai sa intrebi un american mediu, unde se afla Romania o sa stie exact cum stie si un roman unde se afla Malawy.

Deci intrebarea e pe ce baza faci comparatia????????

Fara suparare smile.gif

Sorin.


Trimis de: lorena pe 25 Aug 2003, 11:32 AM

Eu cred ca invatamantul din Romania este perfectibil. Nu cred ca se poate sustine cu argumente valabile ideea ca se duce de rapa. Este deja prea mult...

Trimis de: Diana-Maria pe 25 Aug 2003, 12:44 PM

Sorin, fiind o umanista prin formatie si vocatie, acolo am vorbit de cultura generala... Dupa cum am scris de altfel.
Comparatia am facut-o pe baza experientelor pe care le-am avut..din ce am vazut ca stiu acei care vin din asemenea tari: am si spus:Anglia, Grecia, unii din Italia... Iar cei care erau peste medie ,stiau cite ceva pentru ca citisera din proprie-initiativa, nu pentru ca ar fi fost materiale incluse in bibliografii...
Sper ca acum am fost mai explicita.

Trimis de: Petru pe 26 Aug 2003, 10:06 AM

Un sondaj recent arata ca cu mult peste 50% din populatia chestionata a raspuns afirmativ la intrebarea daca invatamantul romanesc este unul de calitate.
Este cred un procent semnificativ...

Trimis de: Diana-Maria pe 26 Aug 2003, 12:39 PM

Nu am incredere in sondajele de opinie , dupa cum nu am incredere in stirile din ziare.Stiu cum se fac...
Si ar mai interveni un factor: calitatea "invataceilor" , care s-a mai schimbat in ultimii ani. Despre asta nu s-a spus nimic pina acum...

Trimis de: Mi_ pe 26 Aug 2003, 01:25 PM

Parerea mea personala e ca pâna la gimnaziu (inclusiv), învatamântul e de calitate, adaptat realitatii, bogat în continut. Ar mai fi necesare doar mici ajustari.

Insa de la liceu în sus, cred ca se îndeparteaza din ce în ce mai mult de necesitatea reala care ar trebui sa fie o meserie învatata pe de rost, si nu alte balasturi. Cercurile de interese sacrifica formarea performanta a tânarului, mergând pe "merge si-asa" iar factorii de decizie îsi pot vedea linistiti de afaceri.

Sondajele în populatie nu-mi zic nimic, sau îmi zic doar despre responsabilitate, vezi sondajele electorale.

Trimis de: Diana-Maria pe 26 Aug 2003, 01:34 PM

Mi, ai pus punctul pe "I"
smile.gif
Insa nu sint intru totul de acord vis-a-vis de: "Insa de la liceu în sus, cred ca se îndeparteaza din ce în ce mai mult de necesitatea reala care ar trebui sa fie o meserie învatata pe de rost, si nu alte balasturi."

Trimis de: Petru pe 27 Aug 2003, 10:43 AM

QUOTE (Mi_ @ Aug 26 2003, 01:25 PM)
Parerea mea personala e ca pâna la gimnaziu (inclusiv), învatamântul e de calitate, adaptat realitatii, bogat în continut. Ar mai fi necesare doar mici ajustari.

Insa de la liceu în sus, cred ca se îndeparteaza din ce în ce mai mult de necesitatea reala care ar trebui sa fie o meserie învatata pe de rost, si nu alte balasturi. Cercurile de interese sacrifica formarea performanta a tânarului, mergând pe "merge si-asa" iar factorii de decizie îsi pot vedea linistiti de afaceri.

Sondajele în populatie nu-mi zic nimic, sau îmi zic doar despre responsabilitate, vezi sondajele electorale.

Cred ca invatamant de calitate poate fi intalnit si in Universitati. Foarte multe Universitati pun foarte mult accentul pe calitatea procesului de invatamant, asa ca nu vad de ce nu am include in randul institutiilor cu responsabilitate in acest sens si Universitatile!
Cat despre sondajele de opinie cred ca sunt decise in ceea ce reprezinta opiniile unei majoritati la un moment dat.

Trimis de: Mi_ pe 27 Aug 2003, 01:38 PM

Invatamânt performant în universitati? Poate, în cazuri exceptionale. Acum depinde cu cine te compari. Cu liberienii sau cu americanii.

Si despre Dacie poti spune ca e performanta si fiabila, daca n-ai mai vazut în viata ta o alta masina.

Iar în afirmatia

QUOTE
Cat despre sondajele de opinie cred ca sunt decise in ceea ce reprezinta opiniile unei majoritati la un moment dat.
recunosc ca n-am gasit vreun sens, poate e ascuns.

Trimis de: Petru pe 29 Aug 2003, 03:01 PM

[Off topic]

Nu e nimic prolix in acea fraza... nu stiu de unde si pana unde zici ca nu intelegi!
Este ca si cum ai zice ca nu stii limba romana

Trimis de: sorin666 pe 1 Sep 2003, 08:11 AM

QUOTE (Petru @ Aug 26 2003, 11:06 AM)
Un sondaj recent arata ca cu mult peste 50% din populatia chestionata a raspuns afirmativ la intrebarea daca invatamantul romanesc este unul de calitate.
Este cred un procent semnificativ...

Pentru ca nu a vazut niciodata un alt invatamint, si li se pare normal...
Cumnatul meu tocmai ce mi-a spus cum face el facultate si ma apuca rasul... numai lautarii lipsesc la examene...
Toate facultatile sint "europene" si "ecologiste" si care mai de care, dar nivelul e la 10 km sub nivelul marii mad.gif mai ales ale celora aflate in orasele uitate de D-zeu, (unde fac cursuri, la caminul cultural ?)
De invatamintul liceal, ce sa mai vorbim, am predat si eu trei ani si cind ascult ce zic fostii mai colegi, ma apuca groaza...
Bref, invatamintul e o oglinda fidela a societatii romanesti actuale... delasare, mizerie, coruptie, nepotism, inegalitite... desigur ca nu se poate generaliza (desi... in cazul de fata... mad.gif )
Iar "recentele sondaje"... cu statistica poti spune ce vrei si opusul ei, depinde cum organizezi esanionul, ce intrebari pui si cum prelucrezi informatia rolleyes.gif
Stiai ca in US sint mai multi saraci decit in Teleorman? Uite, le-au luat-o romanii innainte rolleyes.gif Inca o data biggrin.gif

Trimis de: Petru pe 1 Sep 2003, 02:37 PM

Este adevarat ca in unele Universitati, mai ales printre cele particulare, nu se face carte asa cum ar trebui.
Dar asta nu e un factor decisiv spre a pune o eticheta intregului sistem universitar din Romania. Este ca si cum ai constata ca porcul tau nu s-a ingrasat suficient pentru Craciun si tragi concluzia ca si ceilalti porci sunt la fel ca al tau!

Trimis de: Petru pe 3 Sep 2003, 01:13 PM

La un moment dat s-a vorbit despre Ana Caraiani... cred ca este un "fapt" semnificativ ca avem performanta in ciuda saraciei. Si nu este vorba numai despre Caraiani, olimpicii la fizica bunoara intra in aceasta categorie...

Trimis de: sorin666 pe 3 Sep 2003, 01:44 PM

QUOTE (Petru @ Sep 3 2003, 02:13 PM)
La un moment dat s-a vorbit despre Ana Caraiani... cred ca este un "fapt" semnificativ ca avem performanta in ciuda saraciei. Si nu este vorba numai despre Caraiani, olimpicii la fizica bunoara intra in aceasta categorie...

Aha, uite si argumentul (mersi...) Dupa cum iti spuneam, cu o floare (un buchet) nu se face primavara, sint niste elevi "modificati genetic" in licee/clase de elita, cu implicare familiala care depaseste cu mult normalul (si evident, cu capacitatile native ale elevului...)
O scoala buna nu e cea care formeaza virfuri ("exemple" daca vrei) ci una care pregateste INTREAGA GENERATIE pentru viata (cu "rebuturile" inerente, evident...)
Dupa mine si ce am aflat de la fostii mei colegi de munca (de la scoala) si de facultate (ramasi la catedra) dinamica nu e "chiar" pozitiva (evit sa strig "catastrofa", sa nu te sperii dry.gif )
Nu au cu ce (baza materiala), nu au cu cine (elevii sint debusolati si demotivati "generatia tranzitiei" ia adesea ca model pe Copilu' Minune sau pe Nae Buticaru' decit pe Einstein... ) si, in plus, cadrele didactice sint (nu toti, ci majoritatea) blazate, demotivate, prost platite, competindu-si veniturile din ore particulare, activitati paralele sau altele... Sau daca vrei si pe scurt, si daca ar dori, nu au cum si cui sad.gif
Consider ca prima misiune a scolii nu e sa lanseze "primul roman pe luna" (iti aduci aminte de bancul cu "piticul sovietic, cel mai inalt pitic din lume" biggrin.gif ) ci sa asigure tuturor o pregatire teoretica-pragmatica corespunzatoare.
Cit despre olimpiade ETC, mi-am mai bagat si eu nasul prin asa ceva, la fizica chiar, intr-o epoca cind cei mai tineri de pe aici erau, poate, la gradinita rolleyes.gif

Trimis de: vermeer pe 3 Sep 2003, 06:02 PM

Esti prea inversunat. Poate ai dreptate, dar ai aruncat un bolovan la vale si nu-l mai poti stapani. Scoala nu-i nici mai buna nici mai rea decat societatea in care traim. Sunt, dincolo de ce crezi tu, elevi foarte buni care nu sunt creatii artificiale ale unor clase "sera". Cred ca ar trebui pus accentul pe criticarea sau aprobarea sistemului actual de invatamant in esenta lui si nu pe cazuri izolate gen "olimpici". E vorba daca scoala mai produce oameni sau scoate pe banda rulanta manelisti si buticari. Impresia mea actuala (e posibil sa mi-o schimb in curand) este ca termenii in care este gandit acum invatamantul au luat-o putin inaintea generatiilor actuale care sunt prea preocupate cu alte probleme specifice tranzitiei.

Trimis de: Petru pe 4 Sep 2003, 09:56 AM

De multe ori se face presupunerea eronata ca daca starea generala a societatii este proasta nu la fel ar trebui sa fie si situatia invatamantului... cred ca asa cum s-a sustinut mai sus exista o interdependenta intre cele doua!

Trimis de: menthoru' pe 4 Sep 2003, 10:07 AM

Societatea in care traim a fost creata pe bazele sistemului de invatamant. Toate personajele ce "pun umarul" la mentinerea starii de haos politic, economic si cultural au in spate "ani grei" de scoala romaneasca.

Asta este o dovada ca sistemul nu functioneaza. Nu reuseste sa scoata OAMENI, ci numai mecanisme umanoide cu target-uri prestabilite: avutie, faima, desfrau ...

Trimis de: Petru pe 4 Sep 2003, 10:13 AM

Cred ca ar trebui sa tinem cont ca cei mai multi oameni care dirijeaza fraiele societatii actuale au facut parte dintr-un sistem diferit de invatamant, cu mult deosebit de cel actual.

Trimis de: menthoru' pe 4 Sep 2003, 10:17 AM

Petru: Te contrazic aici.
70% dintre profesori sunt tot cei din vechea garda. Retul de 30% sunt tineri, din pacate doar la o generatie distanta de cei in varsta. Mentalitatile se schimba de la o generatie la alta, dar nu intr-atat incat sa influenteze decisiv-pozitiv starea lucrurilor.
In plus, societatea in care traim este doar o forma mascata de comunism de cea mai joasa speta. In conluzie, nici cadrul pentru efectuarea schimbarii nu este asigurat.

Trimis de: Petru pe 4 Sep 2003, 10:29 AM

Probabil ca ai dreptate in privinta comunismului mascat in actuala societate... dar cred ca schimbarea poate avea loc mai ales ca generatiile tinere se impun din ce in ce mai mult in viata publica.
De asemenea nu inteleg prea bine ce ai vrut sa zici cu acele procente!

Trimis de: menthoru' pe 4 Sep 2003, 10:38 AM

Era doar o estimare a situatie pe varste in invatamant.
Oricum, nu este atat de usor pentru tinerii din viata publica.
Da, multi intra in politica, incearca o afacere, putini reusesc. Poate din cauza faptului
ca sunt etichetati la prima vedere si sunt aruncati undeva in margine si uitati acolo.
Lucru descuranjant pentru multi dintre ei.

Iti dau un exemplu:

Acum 2 saptamani am fost la un training organizat de Ministerul Invatamantului si Camera de Comert pe teme manageriale.
Stii de au avut de spus trainerii la inceputul cursului?
"40% dintre voi s-ar putea sa aiba afaceri de succes" (primul trainer)
"Dar daca ma uit bine la cursanti, cred ca procentul este mare si hazardat." (al doilea trainer)
Iata mentalitatea romaneasca. Tin sa mentionez ca nu erau deloc in varsta.

Dupa 2 zile de curs am constatat ca eu puteam tine mai bine decat oricare dintre ei trainingul acela.
Total neprofi faza.

Trimis de: vermeer pe 4 Sep 2003, 08:47 PM

Societatea actuala nu este rezultatul procesului de invatamant. Nu are cum sa fie scoala o forta care sa depaseasca cadrul familial si anturajul social. Scoala nu a fost niciodata (iar eu cred ca nici nu trebuie sa fie) un mijloc de educare sociala. Aici trebuie sa intervina media, politia si alte "organe abilitate". Constiinta sociala se obtine prin constrangeri materiale (amenzi) sau chiar fizice. Scoala nu trebuie sa-si propuna crearea unui om integrat direct in societate ci un om care sa inteleaga ce inseamna cultura si libertate. Spiritul nu trebuie ingradit mai mult decat e strict necesar, iar orice incercare de inregimentare, chiar si intr-o clasa, trebuie sa ne puna pe ganduri. Scoala ar trebui sa fie cu un pas inaintea societatii, cel putin din punct de vedere al intelegerii generatiei actuale. Din pacate scoala pare a intra pe un fagas gresit incercand cu disperare sa-si gaseasca fortat drumul. Schimbarile dese ale sistemului de invatamant produc pagube imense in imaginea de ansamblu a societatii. Daca nici scoala nu-si poate croi un drum si propune un sistem atunci cine, in aceasta tara, mai poate reusi ceva ?

Trimis de: Petru pe 5 Sep 2003, 11:29 AM

Spre deosebire de punctul de vedere de mai sus cum ca scoala nu este un mijloc de educare sociala tin sa am o alta opinie.
Perfect de acord cand afirmi despre omul care este format spre a intelege cultura si liberatatea. Dar aici cred ca intervine in principiu scoala si numai dupa intervin alte "organe abilitate"... Cat despre scoala nu cred ca este vazuta ca o "ingradire" a liberatatii decat de cei care prefera alte locuri de "inregimentare", ca strada, bar s.a.m.d.

Trimis de: sorin666 pe 5 Sep 2003, 12:15 PM

QUOTE (menthoru' @ Sep 4 2003, 11:38 AM)
Dupa 2 zile de curs am constatat ca eu puteam tine mai bine decat oricare dintre ei trainingul acela.

Nu stiai ca "cei care pot, fac, cei care nu, invata pe altii cum se face..." wink.gif
Crezi ca cineva care a reusit in afaceri are timp sa "treininguiasa" pe altii biggrin.gif

Trimis de: Damnatius pe 5 Sep 2003, 06:36 PM

petrule, vad ca vrei neaparat sa fii avocatul invatamantului romanesc.
ai zis ceva de cei 50% din romani care cred ca invatamantul romanesc este de calitate. tocmai asta e foarte grav: lucrurile stau prost iar noi nu reusim sa vedem asta si o tinem tot pe a noastra cu "romanii sunt cei mai destepti".

vroiai argumente: articol din capital din data 01 noiembrie 2001
uite linkul pentru tot articolul : http://www.capital.ro/cautare.php?IdOfSection=3&IdOfMagazine=244&Search=AdvancedSearch&TextForSearch=matematica&SearchToArchive.x=31&SearchToArchive.y=3&titlu=on&descriere=on&continut=on&actualitatea=on&Perioada=all_years&Numarul=all_magazines&NrOfArticle=7&TotalOfArticle=11&IdOfMagazine=244&IdOfSection=3&MagazineID=144&IdOfArticle=5130&ViewArticle=detail


QUOTE
Scoala romaneasca produce pe stoc

Facultatile vedeta ale deceniului trecut au saturat piata
Cand Romania s-a clasat, din 41 de tari, pe locul 34 si respectiv 31 la cea de-a treia Evaluare Internationala pentru Matematica si Stiinte, lumea invatamantului romanesc s-a aratat socata, se consemneaza in raportul OECD din 2000. Ungaria a obtinut tot atunci locurile 14 si 9, Bulgaria - 11 si 5, iar Cehia - 6 si 2.


Mai sa fie, pai cum asa domne'! Tocmai la matematica unde ne credeam cei mai tari? Dar vezi tu ca era vorba de romanii in general, si nu de acei cativa "crescuti in sera" cum zicea cineva mai sus.

Mai spunea cineva de cat de greu este sa faci rost de materiale didactice, de carti, etc, etc. Nu neg ca exista astfel de situatii, dar sunt si licee cu mijloace materiale destul de bune, cu dotare informatica la zi, cu calculatoare destule, dar slab folosite, unde tot nu se face mare lucru.

In liceu se pierde o gramada de vreme cu incercarea de a transmite niste informatii si cunostinte pe care tanarul absolvent poate ca nu le va folosi niciodata. Veti striga "Cultura Generala" dar eu nu vad ce treaba au reactiile din chimia organica cu cultura generala, ca sa dau doar un exemplu. Majoritatea colegilor mei (am terminat clasa de informatica) nu mai stiu nimic din chimia organica, cu exceptia celor care au optat pentru medicina la facultate. La fel sta treaba si la celelalte materii. In SUA nu esti obligat sa faci anumite materii in liceu, ci doar sa ai un anumit numar de credite din fiecare ramura : stiinte exacte, stiinte sociale etc. Gradul de dificultate al materiilor este la alegerea ta. Daca vrei sa mergi la o facultate cu profil tehnic o sa iei cursuri mai avansate de matematica si fizica, dar daca vrei sa ajungi medic nu te obliga nimeni sa inveti integrale. Poti sa alegi ce sa inveti, si astfel poti sa alegi ce iti place.

La noi alegerea o faci cand dai la liceu, pentru ca odata ce ai intrat la un anumit profil ai un anumit set fix de materii pe care le vei studia. Si cum intrarea se face prin picaj toata lumea isi va dori sa intre la o clasa de varf (info, mate fizica cu engleza, franceza sau tailandeza intensiv), iar la biochimie nu vor ajunge tocmai cei mai apti pentru a fi doctori mai departe, ci aceia care nu au fost in stare sa intre mai sus. Tara se vrea democratica, dar sistemul de invataman este tot comunist, si implica alegeri minime din partea elevului.

Cat despre facultate Petrule nu ma pot pronunta decat in cazul meu. Eu sunt la ASE si sunt dezamagit de facultate. Ma asteptam la mult mai mult. Si sa nu zica nimeni ca nici la ASE nu sunt bani de materiale didactice sau ca nu avem calculatoare si alte alea.


Trimis de: menthoru' pe 5 Sep 2003, 10:02 PM

QUOTE (sorin666 @ Sep 5 2003, 01:15 PM)
Crezi ca cineva care a reusit in afaceri are timp sa "treininguiasa" pe altii biggrin.gif

Da, cred si stiu pentru ca am participat la o serie de training-uri pe tema "Team leadership" tinute de o persoana de mare succes in afaceri in SUA, a carui companie actualmente organizeaza anual astfel de training-uri pentru Armata SUA, Trezoreria SUA, Primaria NY, MOTOROLA si alte astfel de nume. Sunt oameni care au succes si tin cu tot dinadinsul sa impartaseasca si cu ceilalti secretul succesului lor.

Sunt oameni care constientizeaza ca economia se bazeaza pe relatii de interdependenta. Structura evolueaza cand fiecare membru al ei evolueaza si invers, deci prin faptul ca si altii vor avea business-uri de succes, automat si posibilitatile de extindere ale afaceri lui cresc.

Trimis de: Petru pe 6 Sep 2003, 10:29 AM

DAMNTIUS,

Nu tin sa fiu "avocatul invatamantului romanesc", e o "calitate" mult prea complicata pentru mine... altii poate s-ar descurca mai bine!
Rezultatele la care faci trimitere n-ar trebui sa mire pe nimeni, poate doar pe cei care asa cum afirmi inca mai sustin ca "romanii sunt cei mai destepti"...
Solutiile pentru reforma din invatamant si apropierea acestuia de modalitatile de predare din Occident bunoara au fost incercate de ultimii ministri ai educatiei. Poate nu cu succesul la care cei visatori s-ar fi asteptat! Sa luam spre exemplu incercarea de a da elevului de Liceu optiunea de a studia unele materii optionale, care in urma cu 4-5 ani nu exista...
Masurile insa cum este de asteptat vor continua in acest sens, nimeni nu se asteapta sa intram in U.E. cu sechele ale vechilor forme de predare si invatare.
Si acum spre incheiere, ceva despre acumularea fortata de informatii. Incet incet cred ca se impun noi forme de manipulare a informatiei, mult mai diverse fata de ce se intampla nu cu multa vreme in urma. Cei care intra acum in Liceu, d.e. nu sunt stapaniti de "teroarea" ca vor fi obligati sa invete si sa-si ocupe timpul cu materii ticsite de informatii brute.

Trimis de: contraste pe 22 Jun 2004, 10:50 AM

inca acest sistem de invatamant este unul ramas pe loc si dupa cum se vede... tot inainte

Trimis de: sorin666 pe 22 Jun 2004, 11:03 AM

QUOTE (menthoru' @ 6 Sep 2003, 12:04 AM)
QUOTE (sorin666 @ Sep 5 2003, 01:15 PM)
Crezi ca cineva care a reusit in afaceri are timp sa "treininguiasa" pe altii  biggrin.gif

Da, cred si stiu pentru ca am participat la o serie de training-uri pe tema "Team leadership" tinute de o persoana de mare succes in afaceri in SUA, a carui companie actualmente organizeaza anual astfel de training-uri pentru Armata SUA, Trezoreria SUA, Primaria NY, MOTOROLA si alte astfel de nume. Sunt oameni care au succes si tin cu tot dinadinsul sa impartaseasca si cu ceilalti secretul succesului lor.

Sunt oameni care constientizeaza ca economia se bazeaza pe relatii de interdependenta. Structura evolueaza cand fiecare membru al ei evolueaza si invers, deci prin faptul ca si altii vor avea business-uri de succes, automat si posibilitatile de extindere ale afaceri lui cresc.

Nici o pb si eu am participat si in plus de faptul ca profii erau antreprenori de mana a doua, se limitau la banalitati de genul keep smiling si uite-te in oglinda si spune "I'm a winner" rolleyes.gif

Trimis de: dsrk3r pe 22 Jun 2004, 08:49 PM

N-avem carte, avem talibani
Andrei Postelnicu, Financial Times
in Jurnalul National de azi

http://www.jurnalul.ro/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=7382

Trimis de: Justice pe 3 Sep 2004, 10:25 PM

Sistemul de invatamant din Romania este printre cele mai proaste....a cui este vina ? A statului si a elevilor in mare parte, apoi urmand profesorii.
Pentru un salariu de nimic, profesorii nu au nici o motivatie reala sa lupte pentru/cu niste elevi care nu ii respecta absolut deloc, ii judeca dupa felul cum se imbraca si cum arata, fac glume proaste la adresa lor, in fata sau pe la spate, si cel mai important nu isi respecta indatoririle acelea de a face teme, citi etc.
Dati-mi va rog un simplu motiv pentru care profesorii trebuie sa "indure" actele de batjocura, indiferenta si ignoranta elevilor. Pentru niste bani cu care nu poti sa faci mai nimic nu merita sa te enervezi/consumi pentru asa ceva. Din aceasta cauza nu prea mai sunt profesori care sa predea cu adevarat la scoala. La meditatii lucrezi cu un singur elev, care chiar intelege ce i se preda ( atentia nu ii mai este indreptata catre activitatile distractive din timpul orelor de la scoala ).
Sa nu mai vorbim de faptul ca intr-o clasa sunt in medie 30 de elevi, deci aproximativ 30 de moduri de a invata, si intr-o ora sau doua pe zi nu se poate explica pentru fiecare elev in parte. La scoala iti sunt aruncate niste teoreme, definitii etc. care trebuie sa le inveti ca papagalul si care nu te ajuta la absolut nimic. Tin minte ca la Capacitate exact asa s-a intamplat, si la meditatiile de la matematica, am invatat chiar eu cum sa deduc teoremele, definitiile etc. Nu mai era necesar sa stiu 100 de reguli, invatasem totul logic si acest mod de invatare a fost extraordinar. Culmea este ca pentru invatarea aceasta logica trebuie sa platesti, la scoala nu iti va fi predat niciodata in asa fel. Si toate acestea din vina statului care acorda un salariu de mizerie. mad.gif

Vorbind din prisma elevilor, lipsa interesului de scoala este total. Dupa cum spunea un bun profesor de-al meu din liceu: "Dragoste cu sila nu se face"......unui elev nu ii poti "baga pe gat" materiile care nu ii plac, care nu il ajuta mai departe in ceea ce vrea sa devina. Alt factor sunt cantitatile enorme de carti de citit, lectii de retinut ( ca papagalul si apoi uiti repede ) te descurajeaza si nici macar nu ai timp sa inveti si sa iti faci temele pentru 5-6 materii diferite pe zii. Un exemplu: program de scoala de la 2 PM la 8 PM. Seara vii acasa obosit si cu siguranta fara chef de a lucra pentru scoala. Seara te culci tarziu, dimineata te trezesti tarziu si fugi la scoala sa nu intarzii....si ciclul se repeta la majoritatea liceelor in clasele a IX-a si a X-a unde programul este in acest mod. Pe langa toate acestea mai este si anturajul care te determina sa chiulesti, fumezi, droghezi, bei, astfel sutele de absente acumulate pe parcursul unui an al unui SINGUR elev. Si acestia sunt tot factori din sistemul de invatamant. Cat despre puterea elevilor de a respinge invitatiile la bere, la o tigare nu pot spune decat ca cel care nu fumeaza, nu bea etc. este considerat un fraier si izolat de majoritatea unui liceu care fumeaza, bea....
Elevii de bani gata.....acestia nu sunt interesati de scoala pentru ca nu vad in acestea nici un scop, au aproape tot ce isi doresc de la parinti. Ceea ce nu realizeaza acestia este ca, probabil, intr-un tarziu fabrica de bani "a lui mami si tati" va disparea, dar va fii prea tarziu, acestia avand deja o facultate luata cu bani dar practic nestiind sa faca nimic.
Exemplele negative pot continua prin cei care au facut o facultate, au invatat pe bune, iar acum nu isi gasesc loc de munca sau isi gasesc foarte greu si prost platit.
DA, avem olimpici internationali, premianti, dar acestea sunt cazuri izolate care reprezinta 10% din masa elevilor. Exemplele pot continua dar cred ca am atins destul de bine miezul problemelor.
Poate am folosit o lupa prea mare si am descris prea in detaliu cele de mai sus, dar eu cred ca doar cunoscand in adancime sursa problemelor se poate rezolva cu adevarat ceva. Si am vorbit doar de partea negativa deorece aceasta este cea mai mare si aceasta trebuie cat mai repede "reparata".

Trimis de: contraste pe 4 Sep 2004, 12:59 PM

Bine ai venit la han JUSTICE ! Din tot sufletul, si cu felicitari pentru modul matur de abordare al subiectului ! flowers.gif welcome.gif

Trimis de: Justice pe 5 Sep 2004, 02:28 PM

Multumesc contraste, si bine v-am gasit ! tnx.gif

Trimis de: cactus pe 1 Oct 2004, 07:59 AM

Asta e...
“Profesorii”, tragedie intr-un act

Premierul Adrian Gura de Aur a trecut la amenintari mascate sub zambetul lui smecheresc declarand ca: “Reforma in invatamant va trebui sa tina seama si de faptul ca populatia scolara a scazut destul de mult in ultimii ani si in conditiile acestea poate ca ar trebui sa vedem din nou si norma scolara, si scolile acolo unde sunt amplasate. Daca discutam cu unii dintre functionarii publici, ei ne spun ca profesorii au si o norma mai mica, au si posibilitatea de a face meditatii, iar daca sunt in anumite locuri au si o bucata de teren si se mai descurca.”
Dar “cei mai umiliti dintre pamanteni” nu s-au speriat de vorbele cu naduf al lui Adrian Barbatul Minune si au iesit in strada sa-si verse paharul plin de nemultumiri adunate pic cu pic in ultimii zece ani. Nu iti trebuie capacitati de clarvazator ca sa realizezi ca tara in care profesorii debutanti au salarii mai mici decat un gunoier, un muncitor necalificat, un vanzator, o confectionera sau tot ce vreti, va avea mari probleme cu generatiile viitoare de tineri, care probabil vor fi calificati doar in proiectarea scuipatului pe asfalt, in administrarea banilor din buzunarul tatalui, in transportul de fetite la dormitor si in lingvistica injuraturii. Pentru tinerii absolventi de facultate, invatamantul este ultima optiune, bau-baul variantelor profesionale, pe care il aleg doar in caz de “accident”. Guvernantii, in alchimia lor inversa, au transformat piatra filozofala a cunoasterii in balast.
Domnul Nastase le reproseaza profesorilor ca recurg la meditatii sau la cocosarea deasupra bucatii de teren. Atata vreme cat nu pot sa deschida ferma Cornu 2, sa infiinteze o banca sau sa falimenteze una, muncesc si ei ce stiu. Sau poate Nastasica ar vrea sa-i vada cersind in fata Parlamentului sau facand trotuarul.
Guvernul actual ar merita sa fie consemnat in Guiness Record Book pentru distrugerea in timp record a invatamantului. Ne laudam cu acei cativa olimpici internationali care si asa nu vor ramane sa faca purici in ograda de gunoi a Romaniei si uitam ca invatamantul este un fenomen ce priveste masele de tineri. Daca nu vrem sa traim asemeni cirezilor de vite, unde cel care are “cornu” mai mare castiga, ar trebui sa acordam mai multa importanta fenomenului educational, unde reforma a fost consemnata doar pe hartie, nu si faptic, scoala ramanand sa fie sinonima cu 12 ani de exercitiu de memorare.
Facultatile si-au marit considerabil numarul studentilor si au un procent de absolvire de parca am fi invadati de genii. Am ajuns acolo incat nici diploma de licentiat, nici cea de masterat si nici cea de doctorat nu mai atesta valoarea posesorului. Cu facultati private pana si in cele mai neinsemnate orase, carti plagiate cuvant cu cuvant, nu este greu sa iti lipesti mandru titlul de “Dr” in fata numelui.
Cineva, cativa, ar trebui sa traga frana in caz de urgenta. Trenul invatamantului nostru se indreapta cu viteza de TGV si vagoane de CFR catre statia Sodoma&Gomora.



Trimis de: contraste pe 1 Oct 2004, 06:50 PM

Ma CACTUS dar de ce trotuarul, cand a aparut celebra publicatie a lui Mircea Dinescu, "Plai cu boi"?????? AI???? Se pot face rezervari ! Ghici in numele cui rezerv un loc ?

Trimis de: Andrei MG pe 29 Dec 2004, 01:34 PM

Invatamantul roman e mult mai concentrat decat in Occident si cand o sa fim la nivelul lor(occidentalilor) tara noastra o sa se duca de rapa. Asa suntem obisnuiti cu mai mult o data. Profesorii si invatatorii au inceput sa scoata zombii pe banda rulanta. Copiii nu sunt deloc relaxati la ore sau rad sau glumesc. Invatamantul nostru e foarte incordat. cry.gif

Trimis de: ksandra pe 2 Jan 2005, 03:15 PM

personal vad invatamantul romanesc ca o institutie invechita, inecata in proriile-i rugini (da, de origine comunista).
invat la un liceu destul de bine vazut (de "elita"), si sunt la o sectie speciala de limba germana, cu toate acestea, eu am cursuri de la 7 pana la 15, o programa haotica, profesori nepregatiti pentru ceea ce predau(victime ale aceluiasi sistem in care facultatile sunt un paravan pentru incompetenta, in consecinta careia vine o supraaglomerare de materii, dezorganizare etc., adaugand proverbiala lene la acestea rezulta un cocteil exploziv si nociv pentru tot ce inseamna viitorul in romania). revenind insa in cursul liceeal pot spune ca toate problemele invatamantului vin de la caracterul modificat, mutat al speciei:romanus postcomunensis. gandidnd ca tineretul de astazi sunt doar progeniturile celor pe care comunismul i-a lovit puternic si direct si i-a prasit in conformitate cu "preceptele", pot spune ca avem de-a face cu o generatie stigmatizata de constientizarea zadarnicului. ce doresc sa spun prin asta? o tara in care era interzis sa ai un viitor, o tara in care era interzis sa sa detii proprietate, in care propria-ti casa depindea doar de flatulatiile celui mai josnic misel de la secu, in care SECUritatea nu exista de fel , in care informatia era doar stofa de basm....mai trebuie sa continui? dupa '89 am avut acces brusc la ceea ce parea un vis, toti cei care au mers in occident erau ca mesmerizati de ceea ce occidentalii au construit/inventat in perioada noastra de latenta comunista. in consecinta am preluat tot ce ni-se parea mai placut de la ei, "moda", obsesiile, vedetele si vedetismul, cultul drogurilor (pentru ca sa fiu in conformitate cu alte lucruri spuse de alti "hanisti"), nestiind insa ca toata schela asta filigrana de fantasmagorii orbitoare era/este construita pe pamant foarte fragil, din care se rupe din cand in cand o bucata, care ne face sa ne dam seama cine suntem cu adevarat. ce are asta cu invatamantul?starea invatamntului este directa consecinta a calitatii oamenilor pe care ii serveste.
think about it... cool.gif

Trimis de: ksandra pe 2 Jan 2005, 03:18 PM

ah, am uitat de cultul prea binecunoscut de a educa "spre performanta", sintagma in care cuvantul performanta este sinonim cu memorare continua, in cadrul careia termenul de 'a intelege"nu este inclus obligatoriu, ASTA este cea mai mare diferenta dintre sistemul nostru si AL LOR.

Trimis de: ksandra pe 2 Jan 2005, 06:55 PM

QUOTE (Justice @ 3 Sep 2004, 10:25 PM)

DA, avem olimpici internationali, premianti, dar acestea sunt cazuri izolate care reprezinta 10% din masa elevilor.

dar fii serios...
10%???
de unde aceste statistici magulitoare...
dragutz, dar de ordinul fictiunii. wink.gif
poate cam intre 0.2 si 0.3%
asa mai mere
no offense, but let's just not kidd ourselves smile.gif

Trimis de: Dani pe 3 Jan 2005, 09:56 PM

Mai ingrijorator este faptul ca majoritatea elevilor premiati la diferite olimpiade internationale prefera sa-si continue studiile in strainatate, deoarece considera ca acolo vor avea parte de un viitor mai bun. In plus, institutiile de invatamint superior care ii solicita pe tineri le ofera, pe linga burse destul de substantiale, conditii excelente de studiu comparativ cu cele din tara. Este pacat ca statul investeste in pregatirea tinerilor si altii beneficiaza de rezultate ...

Trimis de: dead-cat pe 3 Jan 2005, 11:09 PM

QUOTE

Este pacat ca statul investeste in pregatirea tinerilor si altii beneficiaza de rezultate ...

1. cf constitutiei in RO, invatamintul este gratuit. (ceea ce este si normal avind in vedere ca este obligatoriu)

2. pregatirea grozava si minunatele conditii de invatatura si munca (multumim pe aceasta cale partidului) este un mit. cei care-s buni la olimpiade etc. sunt asta pentru ca:

- s-au ocupat parintii de ei
- au avut (evtl.) meditatori
- au dat dovada de interes si seriozitate

de fapt, ar trebui sa ceara despagubiri ministerului educatiei pentru fiecare secunda irosita intr-un sistem care promoveaza mediocritatea.

Trimis de: contraste pe 5 Jan 2005, 02:26 PM

Mediocritatea este incurajata si sustinuta de sus in jos.
Se insista si se ridica in slavi. Cu atat este mai valoros cu cat nu inseamna nimic, pentru ca nu deranjeaza !

Trimis de: annya pe 25 Mar 2005, 11:10 AM

salut!
va scriu in calitate de eleva, deci, in calitate de produs al invatamantului roman. pot sa afirm cu mana pe inima ca sistemul de invatamant este la pamant. si cea mai buna dovada in acest sens este tocmai incercarea disperat a guvernului de a aduce noi "imbunatatiri" in fiecare an.
fiind in clasa a zecea, am inlemnit la inceputul anului cand am aflat ca dau treapta (la care se ia in considerare si media din clasa a !X-a). pana sa-mi dau seamaca e doar ceva formal(am doar de completat o cerere la sfarsitul anului, prin care sa solicit continuarea studiilor), m-au trecut si pe mine si pe profesori toate naduselile.
mi-aduc aminte in la inceputul clasei a 8-a inca nu se stia la ce materii dam capacitatea, si toata lumea era ingrozita caci se vehicula ca vor fi in jur de 7 obiecte. si lista poate continua.
partea proasta este ca toata ameteala asta deruteaza elevi, profesori.
iar noi elevii reactionam cel mai rau. am vorbit cu o serie de elevi din generatia mea care pur si simplu nu mai vor sa invete ceea ce li se preda la scoala (si acesti elevi nu sunt chiar de la ultimele licee din oras, ba chiar din contra, de la cele mai bune). pur si simplu le este lehamite, sila, de toata materia aceea inutila, de toate aberatiile,schimbarile promisiunile care ni sunt bagate pe gat.
foarte putini (printre care ma numar si eu) am inceput sa invatam acasa, chestii mult mai interesante care, nu sunt predate la scoala, si care stim ca ne vor ajuta la facultatea pe care vrem sa o urmam. in schimb sunt ignorate celalate materii.
si cand am scris asta nu m-am referit doar la mine, ci la toti colegii mei, si la multi alti adolescenti din generatia mea.


Trimis de: contraste pe 25 Mar 2005, 11:48 AM

Bine ai venit la han !

Si daca acesta este pulsul invatamantului , cel din banci, ce sa ne mai mire ??!? flowers.gif welcome.gif

Trimis de: annya pe 25 Mar 2005, 11:51 AM

mersi, si bine v-am gasit mwah1.gif

Trimis de: Keffr3n pe 6 Apr 2005, 08:10 PM

Sunt student... am trecut prin ceea ce se numeste invatamant in Romania... si va spun ca e varza... Daca ar trebui ca profesorii sa respecte si sa urmeze indicatiile ministerului am ajunge o tara de inadaptati. Noroc ca mai sunt oameni care gandesc si vad incotro ne indreptam. Fiecare ministru vrea sa intre in istorie prin reformarea invatamantului... si se schimba cam des ministrii... deci...mergem din lac in put. Apropo, nici la facultate nu e mai normal...

Trimis de: March pe 25 Feb 2006, 03:21 PM

In atentia unor patrrrrrioti care se bat cu caramida in piept ori de cate ori vine vorba de pregatirea romanilor !

Potrivit unui http://www.adevarulonline.ro/index.jsp?section_title=Prima%20Pagina&article_title=175905 IBW Austria, realizat în Europa Centrală şi de Est,
Românii au cel mai scăzut nivel de pregătire
sad.gif

Te pomenesti ca si asta-i vreo conspiratie contra tarisoarei noastre ?!?

Trimis de: exergy33 pe 25 Feb 2006, 05:26 PM

In atentia unora care au ramas in pana de caramizi smile.gif .....

QUOTE
50.000 de tineri supradotati au renuntat la educatia romaneasca

(Extras din articolul Tinerete fara educatie si viata fara de viitor, copyright Cotidianul, 12 Septembrie 2005)


Romania este locul in care zeci de mii de copii se pierd pe drumul spre performanta sau isi contureaza acest drum in afara granitelor. In timp ce unu din patru absolventi de liceu sau facultati viseaza sa plece, lipsa unui sistem centrat pe programe educationale cu tinta precisa in nevoile actuale si politicile educationale ale liceelor sau universitatilor din alte tari ii fac pe tineri sa renunte la studiile in Romania.

„Peste 50 de mii de tineri romani supradotati sint plecati in strainatate. Returul este foarte firav. Daca s-au intors mai mult de citeva sute, e mare miracol", spune profesorul Florin Colceag, directorul IRSCA Gifted Education. Aceasta este o organizatie neguvernamentala care se ocupa de copiii supradotati din Romania. De asemenea, un studiu al Fundatiei pentru o Societate Deschisa arata ca, in ultimii trei ani, 25% dintre absolventii de liceu sau de facultate viseaza sa plece din tara.

Superoferta de matematicieni si informaticieni

Romania exporta matematicieni pe banda rulanta. Astfel, completam un podium mondial pe care se mai afla China si India. „Ei pleaca pentru o instructie care se gaseste doar la primele sase sau opt universitati americane", spune Dinu Serbanescu, redactor-sef la „Gazeta Matematica". Anul acesta, din cei opt elevi romani care au intrat la Princeton, trei studiaza matematica. Au plecat pe domenii diverse, si nu numai in America. Europa de Vest, in special Franta, constituie o alta destinatie predilecta. Predomina matematica si informatica, insa foarte multi dintre cei care aleg sa lase Romania in urma se orienteaza spre stiintele socio-umane, unde cercetarea este costisitoare si obligatorie pentru o cariera academica si profesionala de succes.

Romanii pleaca sa studieze, strainii vin sa faca afaceri

Problemele puse de un exod al inteligentei sint foarte grave. „Am livrat foarte multe creiere stiintifice si am atras creiere antreprenoriale, pentru ca noi nu avem la nivel preuniversitar o cultura antreprenoriala", explica Florin Colceag infuzia de capital uman din strainatate si orientat spre arta afacerilor, in lipsa celor care au plecat. Mai mult chiar, si atunci cind se intorc, tinerii plecati nu sint absorbiti, din lipsa existentei unei piete care sa ii primeasca. Vina este, in opinia dinsului, a sistemului de invatamint care incurajeaza o cultura a obedientei, si nu una creativa: „Trebuie incurajat potentialul individual si utilizarea lui".

Nu avem un sistem de a descoperi talente

In Romania, aproape 5% din rindul tinerilor sint supradotati. Foarte multi se pierd insa pe drumul catre performanta. Nu sint descoperiti. „Faptul ca aproape 70% dintre olimpicii la matematica provin din familii care au legatura cu invatamintul demonstreaza ca trebuie un os de dascal care sa descopere capacitatea de a rationa repede si corect", afirma Radu Gologan, coordonatorul lotului national de olimpici la matematica.

Solutia ideala si care, de altfel, functioneaza in peste 40 de tari, inclusiv in Rusia, Serbia, Croatia sau Slovenia, este crearea unor centre speciale de cercetare care sa lucreze cu acesti copii supradotati. Astfel de tari au dat drumul unui sistem de educatie bazat pe programe cu tinta precisa, care sa acopere nevoile actuale. • (Razvan Mihai Vintilescu)

Olimpicii care au sedus Vestul
In ultimii cinci ani, Romania a cistigat aproape 300 de medalii la olimpiadele scolare internationale.
Fara zgomote si blitzuri, fara ifose de fotbalisti in voga, s-au inscris la universitati celebre si au continuat sa cistige premii pentru ele. „Dupa 1990, majoritatea plecau din tara. Acum, olimpicii romani, daca nu pleaca la Princeton sau la Harvard, nu se mai duc oriunde", spune Radu Gologan, coordonatorul lotului national de olimpici la matematica. Dar nici aceasta nu este o problema. Cele 82 de medalii, dintre care 25 de aur, obtinute la internationalele de matematica in ultimii 15 ani, reprezinta un standard pentru Romania. Unul dintre cele mai ridicate din lume.

Strainii le dau bani de buzunar, MEC le pierde urma

Olimpicii internationali primesc burse speciale, oferite de universitatile de top din Statele Unite si din Europa de Vest. Aceste burse acopera integral costurile studiilor, cazarea, masa si chiar banii de buzunar. Acolo sint vedete si sint tratati ca atare.

Unii pleaca de dorul competitiei. Sa fie impreuna cu cei mai buni, in medii care concentreaza valorile, este esential pentru ei. Este motorul ce i-a condus spre performanta, dupa cum afirma chiar indrumatorii lor de la loturile nationale. Odata intrati pe portile universitatilor occidentale, nu toti aleg sa continue linia pe care au plecat. Unii se reprofileaza. „Doar 60% dintre cei care au plecat cu premii la matematica mai fac matematica. Ceilalti fac altceva. Chiar si literatura comparata", mai afirma Gologan.

Nimeni nu stie citi olimpici romani au plecat. Nici macar Ministerul Educatiei nu are habar. In astfel de conditii, ar fi un adevarat eveniment ca cineva sa ii astepte la intoarcere… daca se vor mai intoarce. • (Razvan Mihai Vintilescu)

Tinerii nu mai invata, profesorii nu mai predau
Decanii facultatilor de orice profil din tara au remarcat ca, de la an la an, absolventii de liceu sint tot mai slab pregatiti. Pe de alta parte, tinerii se pling ca profesorii nu se tin de treaba.

Din ce in ce mai multi tineri care vin la facultate au un nivel scazut de pregatire. Rectorul Academiei de Stiinte Economice, Ion Gheorghe Rosca, afirma ca multi tineri admisi povestesc despre absenta profesorilor de liceu de la ore. Pentru ca dascalii isi neglijeaza orele in favoarea unor slujbe paralele mai banoase, nivelul de pregatire a majoritatii s-a diminuat. In acelasi timp, liceele cu traditie din tara formeaza tineri competitivi. Solutia intrevazuta de rector o reprezinta clasificarea calitativa a scolilor: „In aceste conditii, ASE-ul nu ar mai da examen, pentru ca ne-am baza pe pregatirea din liceu". Lipsa banilor si deteriorarea statutului social al profesorilor ii determina pe cei mai inteligenti absolventi de cursuri superioare sa fuga de catedra. Calitatea educatiei profesorilor scade vizibil in acest context social, iar gradul lor de implicare este din ce in ce mai redus: „Pentru ca profesorii de liceu nu mai merg la ore, industria meditatiilor este in plina dezvoltare", considera Rosca.

Cantitate fara calitate

Un alt factor care ii face pe profesorii de facultate sa ofteze dupa studentii de altadata il reprezinta si numarul tot mai mare al celor care se inscriu in invatamintul universitar. Daca pina in anii '90 doar un sfert dintre liceeni intrau la facultate, astazi, numarul absolventilor de liceu este de cele mai multe ori egal cu cel al admisilor la nivelul urmator. • (Tudorita Soldanescu)


Preluare din Cotidianul, 12 Septembrie 2005.

Extras din articolul Tinerete fara educatie si viata fara de viitor, semnat de Mirela Corlatan, Simona Gheorghe, Iuliana Gatej, Tudorita Soldanescu, Razvan Mihai Vintilescu.


Trimis de: dascalita pe 26 Feb 2006, 10:09 PM

De cate ori citesc un astfel de articol,am un gust amar si simt ca-mi fuge pamantul de sub picioare...
Multi ani vor trece pana cand se va pune cu adevarat capat acestui exod de creiere!Vina apartine scolii si societatii in egala masura.Ceea ce ma sperie pe mine nu este situatia actuala a invatamantului romanesc,ci cea viitoare,tinand cont de faptul ca noua generatie de profesori e ...nemotivata,ca sa ma exprim elegant,iar cei mai buni absolventi isi gasesc slujbe mai bine platite si mai putin blamate ca in invatamant!
....Problema caramizilor e...o problema!E adevarat ca nu toti elevii romani sunt geniali,dar...unde e tara cu toti elevii olimpici?

Trimis de: LINICA pe 27 Feb 2006, 10:58 AM

Nu-mi vine sa cred ca sunt elevi care au media 7 la romana si in prag de capacitate nu stiu care sunt pronumele personale. sad.gif

In acest caz nu mai pot sa spun ca invatamantul este la pamant. Invatamantul este un pic sub pamant. - si eu sunt o fire optimista in general. wub.gif



Trimis de: Achernar pe 29 May 2006, 01:55 PM

"Învăţământul românesc este într-o continuă cădere, iar problemele învăţământului preuniversitar sunt cele mai acute. Sistemul nu e dispus la reformă, aşa că am nevoie de presiunea părinţilor şi a copiilor. Voi trebuie să daţi cu pumnul în masă", a declarat, sâmbătă, ministrul Mihail Hărdău la prima întâlnire a reprezentanţilor asociaţiilor de părinţi din ţară cu reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei.
Hărdău le-a cerut părinţilor "să nu-i mai gâdile pe profesori". "Fiţi demni. Nu trebuie să-i îndopaţi pe dascăli la concursuri cu sucuri, cafele şi ţigări. Când vorbesc de creierul prăfuit al unor profesori, asta înseamnă că el poate fi foarte bun, dar nu se schimbă. Praful nu are de-a face nimic cu calitatea, ci cu mentalitatea. Trebuie să schimbăm macazul. Eu vreau presiuni asupra şcolii, nu asupra Ministerului Educaţiei. Pe mine să mă lăsaţi în pace", a conchis Hărdău."

http://www.adevarulonline.ro/2006-05-29/Prima%20Pagina/hardau-cheama-copiii-si-parintii-sa-dea-cu-pumnul-in-catedre_186351.html

Noua metoda de reforma : faceti bah voi reforma ca eu am treaba. Dati cu pumnu' in masa, cu picioru', cu ce gasiti. Daca e vreunu de comenteaza ii ziceti c-asa am ordonat eu.
De-abia astept sa vad cum vor interpreta jmecherasii de liceu pretioasele indicatii ale ministrului. Adica, ce sa mai astept, ca e clar : 'ce faci fah, ma lasi corigent ? 'rai a dreak, te dai ciumeaga, astepti shpaga, hai ? Cand ti-oi dau un pumn in ... masa, mori. Ce daca nu stiu nimic la jegu' tau de materie ? Tu esti de vina ca nu stiu, ca toti sunteti nixte shpagari. Da' las ca vin cu taica-miu, frati-miu, var-miu si bunica-miu si-ti spargem si masa si capu' si tot ce mai ai. Sa te-nveti minte si sa-ti schimbi ... aaa .... mentalitatea".

Nu-i invidiez pe astia din invatamant. Au bagat-o pe maneca.

Trimis de: mutulica pe 29 May 2006, 02:30 PM

problema asta cu invatamintul imi aduce aminte de problema multinationalelor...

de multe ori, tinerii romani, din multinationale sunt intarziati la promovare si la salarizare, din cauza "pasaportului romanesc" (desi nu va recunoaste nici o firma ca sufera de un mic sovinism/rasism)...
intre timp, acestia isi gassesc alte joburi mai bune si migreaza, de multe ori chiar in strainatate, ajungand sa conduca pe expatii din romania, din pozitii de romani expatriati pe la sediile centrale... chiar daca in alte firme decit cele initiale
intr-un fel sau altul, ne fac un bine aceste multinationale, pentru ca ne cresc ambitia si valoarea

la fel vad si exodul de creier, catre zari cu mai multe posibilitati. daca reusim sa ii definim ca si diaspora romaneasca, si reusim sa ii convingem pe acesti tineri sa ramina romani, nu vad care e problema. la fel cum cei mai multi evrei traiesc in afara tarii, mai ales cei cu premii nobel in buzunar, de ce nu am putea sa avem si noi geniile noastre

Trimis de: dascalita pe 29 May 2006, 09:05 PM

Ministrul Hardau e omul cel mai nepotrivit pentru postul pe care il ocupa...Nu cred ca va putea sa opreasca aceasta "cadere libera" a invatamantului.Va fi in continuare o mare harababura,asa cum e de prea multi ani!Pacat de oamenii care pun suflet in aceasta meserie,pacat de elevii care chiar invata,pacat de increderea pe care le-am acordat-o celor ce au promis ca educatia va fi "prioritate nationala"...

Trimis de: dascalita pe 29 Jun 2006, 05:47 AM

Am urmarit rezultatele la Testele nationale ale fostilor mei elevi, acum in clasa aVIIIa.Au trecut toti, cu note peste 7, cu o singura exceptie...Exceptia asta mi-a lasat un gust amar... sad.gif A picat unul din cei mai buni elevi ai mei de la ciclul primar, un elev cu o inteligenta peste medie...Explicatia sta in atitudinea familiei, in implicarea ei...O familie care a avut nesansa, zic eu, de a se realiza material spectaculos in ultimii ani, si care a uitat prioritatile in viata...Pe vremea cand copilul era elevul meu erau o familie modesta ,au inceput o afacere, le-a mers, copilul a primit tot ce si-a dorit, mai putin timp si atentie din partea parintilor...L-au mutat in vreo doua scoli, pe motiv ca profesorii nu-s suficient de buni pentru copilul lor iar acum... sad.gif se intreaba unde au gresit.Daca ar intelege macar acum... sad.gif

Trimis de: cipdecip pe 16 Jul 2006, 02:26 PM

Sunt profund deceptionat de invatamantul din Rom .
Conditie de promovare a examenului de informatica : obtinerea certificatului ECDL , universitatea organizand examenele necesare. Platesc multe milioane , mai dau suplimentar foarte multe examene si obtin certificatul , media fiind 8,4.
La examenul de informatica ni se comunica , ca notele sunt cuprinse intre 5 si 7. La media mea de la ECDL de 8,4 , promovez examenul la informatica cu nota 6.
Oare ei cred ca examenul lor de informatica este superior unui certificat recunoscut in toata europa ?

Trimis de: mariusc2 pe 25 Oct 2006, 01:45 PM

Din ciclul "Ai lor sunt mai prosti decat ai nostri!" :
20% dintre elevii britanici nu pot sa localizeze Marea Britanie pe harta

Un elev britanic din cinci nu poate sa localizeze Marea Britanie pe o harta, potrivit unui studiu realizat pentru revista National Geographic Kids, relateaza cotidianul The Mirror.

In acelasi timp, mai putin de doua treimi pot sa identifice SUA, subliniaza studiul, realizat pe un esantion de 1.000 de elevi cu varste cuprinse intre 6 si 14 ani.

Trimis de: mutulica pe 25 Oct 2006, 06:46 PM

clar cu ai lor... cum o fi sa intrbe si pe ai nostri asa ceva

Trimis de: cactus pe 26 Oct 2006, 05:06 AM

QUOTE (mutulica @ 25 Oct 2006, 07:46 PM)
clar cu ai lor... cum o fi sa intrbe si pe ai nostri asa ceva

Ai dreptate; dar as mai zice ceva - atata timp cat propria tzara nu-si promoveaza in mod concret propriile valori, sa nu ne miram daca pentru un post de secretara sau referent sau lucrator comercial la un serviciu de desfacere - lucrator care efectiv factureaza si urmareste cursul facturilor - se cer studii superioare de specialitate si experientza relevanta in domeniu...NU glumesc - in firma in care am lucrat, la serviciul desfacere, unde practic se preiau comenzi si se elibereaza facturi, totzi referentzii erau ingineri cu scoala terminata bine merci; mai vrei ?
Mai nou, cred ca si pentru functzia (?) de magazioner trebuie sa ai studii superioare, experientza relevanta in domeniu, cunostintze de operare calculator si sa fii sub 25 de ani. DAR - cand e vorba de calificari, suntem mai ai drakului decat restul lumii....Sau poate tocmai de aia ? Si ne mai miram ca pleaca oameni capabili ? Brava lor daca reusesc sa plece thumb_yello.gif

Trimis de: March pe 15 May 2007, 03:53 PM

Cele mai bune http://www.gandul.info/educatie/cele-bune-cele-slabe-universitati.html?3934;311000 cele mai slabe universități

Primele trei:

Universitatea „Al. I. Cuza”, Iași
Universitatea „Babeș-Bolyai”, Cluj-Napoca
Universitatea din București
Ultimele trei:

Universitatea de Medicină și Farmacie, Craiova
Universitatea „Titu Maiorescu”
Universitatea „Spiru Haret


Acuma io cred ca pot fi absolventi ai ultimelor trei care sa fie mai buni ca unii din primele trei !

Trimis de: Eclectic pe 15 May 2007, 04:12 PM

QUOTE
Acuma io cred ca pot fi absolventi ai ultimelor trei care sa fie mai buni ca unii din primele trei !


De acord, mai ales ca, din cate am citit, criteriul clasamentului a fost reprezentat de numarul de articole publicate. Nu cred ca asta determina (neaparat) calitatea actului predarii.

Tehnic:Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)