Va provoc la o mica campanie de "fabricare" a clipurilor publicitare de radio sau Tv.
Fiecare isi poate incerca imaginatia si talentul pe acest topic. Subiectul e simplu. Incercati sa creeati un text publicitar pt. un produs la alegere.
Poate descoperim cu aceasta ocazie si noi talente.
Text publicitar pentru Hanul Ancutei:
(fundal sonor = atmosfera de han, clinchet de pahare, muzica lautareasca etc.)
Ancutaaa... adu vinul la masa de Filosofie... vezi ca te striga cineva de la Muzica... masline si branza pentru Stirea Zilei... zaharnita pentru Cafenea... adu piperul la Divertisment & Hobby!
Hanul Ancutei - Discutii gustoase in portii maxime.
Si uite asa, FM!, se pare ca ti-ai gasit in Figaro o noua "tanara speranta". Bravo omule! Pe mine cel putin, m-ai impresionat.
Reclama la reclama: doua restaurante:
>unul, gen carciuma; toti injura, se bat intre ei si scuipa seminte;
>al doilea, un restaurant select, in care, chiar daca discutiile serioase sunt 'piperate' cu glume, acestea sunt de bun gust.
Sloganul celui de-al doilea restaurant: 'Clientii nostri au vizitat inainte Hanu Ancutei pe Internet'.
Sa incercam sa le deosebim ....pentru punctare ! Ambele sint OK dar fiecare are alt public tinta !
Figaro...nota maxima pentru productie radio
Mihai ....nota maxima pentru productie video
Interesant. L-am luat in vizor pe Figaro ....
(TV):
Un tip, in prim plan, foarte serios, singur intr-un cadru foarte simplu. Are un parfum in mana. Urmeaza discursul:
- Vrei sa mirosi ca Brad Pitt? (se da cu parfumul )
-Sau poate vrei sa mirosi ca Nicholas Cage... (se da cu parfumul)
- Poate vrei sa mirosi ca Rober de Niro (se da cu parfum)
- Sau vrei sa mirosi ca Leonardo di Caprio? (se da cu parfum)
- Acum ai ocazia! Du-te la Hollywood si intreaba-i ce parfum folosesc!
Voce din off - Compania X (turism) - cea mai tentanta optiune!
(TV) Reclama la Hanu Ancutei:
Un tip ratacit noaptea in padure, in munti, iarna, afara viscoleste cu zapada, cauta un adapost in cele din urma gaseste o casuta cu lumini la geamuri si intra fericit ca a gasit un adapost. Inauntru un tip cu par lung sta la masa in fata unui computer pe Internet si face surf pe Hanu Ancutei. Cand il vede ratacitul ii spune pe un ton disperat:
"- Am o problema.... m-am ratacit si nu stiu pe unde sa o apuc!" la care tipul de la computer ii raspunde sec fara sa se uite la el:
"- Incearca la Filosofoe si Dezbateri"
hmm cine isi poate imagina, dintre toate nebuniile o reclama for sprite unde ziki ca le-ai vazut pe toate un spot de jenu.... "urmeaza-ti instinctul " si cu o lupta asidua intre o tanara don'soara si o batranika pt " who will push firt the button"? vb de butonul ala mik si verde de la tramvaieeeeeeeee..eu am realizat live ) bine ca saramana tanti nu o fo incantata ca am , sarit pe picioru ei ca sa strig "yes" am ajuns prima:P)
just imagine asha ceva pt sprite
@ YoyoMan : tipu' de la calculator ar fi trebuit sa-l trimita la "Pentru prima data la Han" ca daca ajunge direct la filosofie... se pierde si mai rau...
Reclama la Hanu Ancutei:
Cativa extraterestrii privesc, dupa un perete imens de sticla un peisaj de Han (civilizat, se intelege) unde discuta oameni...
Ghidul explica: "Dupa catastrofa care a distrus a treia planeta din sistemul Solaris, nu am reusit sa salvam decat aceasta 'bucatica' din umanitate, dar este foarte reprezentativa, puteti observa care erau obiceiurile, visele, preocuparile speciei umane"
da-ti si voi niste detalii despre ce vreti sa transmitetzi prin reclama asta... poate se gasesc ceva idei... cine stie..
Muzica populara pe fundal. Niste jocuri de lumini, dar nu stridente. Lume multa la mese, sala rustica( de han , mai) .Zgomot de pahare, vorbarie, chelnerite grabite cu comenzile. Camera se apropie si focalizeaza pe o masa. Un singur ocupant la masa respectiva, bea bere. Prin fundul halbei se vede imaginea unei tipe care danseaza pe masa . Gindul tipului(voce infundata, care acopera zgomotele de fundal): " E clar , de miine bag divort si ma mut la HANul ANCUTEI. Ca m-am saturat de filozofia lu Leana". Imaginea se departeaza, tipul pune halba plina pe jumate pe masa, o chelnerita se apropie si intreaba : " Mai doriti ceva ?" la care tipul raspunde cu ochii pe dansatoare :" Inca una , va rog frumos".
partea cu descrierea unui han prin atmosfera creata nu e rea...
cam arhaica as zice insa... folosita si uzata... m-as gandi m-ai degraba la genul de reclama care nu iti dezvaluie de la inceput care e ideea produsului...
aah si nu mai marsati pe ideea de a renuntza la ceva pt altceva ... este un concept anti-reclama...
de regula in advertising se aplica principiul "nu renunt la hoby-ul, placerea mea ... etc pentru nimic in lume"
muleaza reclama pe dorintzele cumparatorului.. nu incerca sa-i impui tu altele noi
Bun venit, bergerac. Se cunoaste ca esti nou pe aici. Daca te si pricepi la reclame, e f bine.
Dar alta era ideea aici.
thx...
cum vine faza asta cu se cunoaste ca sunt nou pe aici?
just asking!
nu vreau sa deranjez obiceiurile locului, incercam sa dau un sfat.. o sa ma abtin pe viitor
@bergerac - Se vede că eşti nou după numărul de mesaje... nu cred că s-a referi cineva la altceva... şi apropo - bine ai venit!
Cât despre reclame.... O idee pentru TV
Un tip grăsunel, simpatic, impreună cu doi amici meştereşte de zor în jurul unei maşini într-un garaj.
În spatele lor se zăreşte un frigider pe care scrie "Stricat" şi arată dezolant de gol.
Cei trei scot tot felul de zgomote (taie metal, sudează, discută în contradictoriu legat de ceva) şi într-un sfârşit sar toţi în sus de bucurie (nu se vede înca ce au făcut).
Se urcă toţi în maşină şi pornesc, ieşind pe autostradă accelerând ca nebunii...
Imaginea "iese" din maşină spre un plan panoramic arătând un dispozitiv pe maşină în care sunt prinse zeci de sticle de bere, atacând aerul rece. Sticlele încept să se aburească şi unul dintre tipi scoate capul pe geam, verificând o sticlă...
Finalul îi arată pe cei trei în fundal, undeva la munte, bucurându-se de berea rece iar în prim plan este o nouă sticlă din berea X (ar merge Bergenbier), care tocmai a primit "termometru" - Ca să ştii când să te bucuri de berea ta... Prietenii ştiu de ce
o reclama :
Dupa amiaza , intr-un orasel frumos, o masina super super (un metrzan sport, negru) intra in parcarea unui liceu, unde scrie mare "Promotia 1993, revederea in 2003". Iese un tip la 30 de ani, inalt, stilat, la costum. Se intalneste cu vechi prieteni, cu foste prietene, se inbata de nu mai stie ce-i cu el, si pleaca cu doua tipe bune, in masina lui, catre casa.
Ajunge in fatza unei vile beton beton, deschide usa, invita fetele sa intre, intra si el, si de-odata din bucatarie iese o femeie grasa (nevasta), cu cearcane, cu un copil in brate,si cu un facalet in mana, shi doi copii mai marisori coboara scarile impleticindu-se..
Tipul brusc se trezeste, se uita la nevasta grasa, apoi la tipele bune, nu-i vine sa creada, apoi morala :
"Foloseste prezervativul"
Cam tarziu,dar....
Reclama la un frigider: ( )
Imagine statica,arata iadul pe jumatate inghetat,iar in acea jumatate inghetata sta frigiderul cu usa deschisa.
Deasupra scrie:
"Frigiderul nostru (Xyz) va fi cel mai bun cand va ingheta iadul!"
Hint: As in-cand iti vei vedea ceafa,pentru cei ce nu stiu zicala
Off topic.
Bergerac, reclama aia e pusa la sanchi, toata lumea stie ca am o " obsesie" cu fetela sa danseze pe masa.
Asa ca nu te abtine omule, ca de-aia ai venit la han.
REclama tv pentru un radio....
Un adolescent cu o caciulita pe cap se da cu skateboardul prin Herastrau. FAce cateva figuri, sperie niste domnisoare, niste pensionari, toata lumea se uita urat la el....La un moment dat se loveste de un tip numai muschi care il ia la rost. El se face ca nu intelege, nu aude nimic...Tipul cu muschi se apropie de el, se uita in ochii lui, si tocmai atunci adolescentul isi da jos caciulita de pe cap, si ramane doar cu niste casti pe urechi. Isi elibereaza usor urechea stanga si intreaba "Care i problema?". Hercule ii ia castile si le pune la urechi. SE aude o melodie heavy metal (sa zicem un MAiden...) si fata i se lumineaza.....Apoi pleaca impreuna se bea o bere.....
SLoganul : RAdio x, pentru cei care au curajul sa asculte!
Într-o stradă apartinând unui cartier rău famat al Bucurestiului, o tânără mamă, plimbându-si copilul în cărucior. Apare un infractor îmbrăcat într-un costum de piele mai bătrân decât fantezia lui bdl pentru tzâtzoase.
QUOTE (Dialog) |
Infractorul (pe un ton sarcastic): Portofelul si colierul, duduie. Mai repede, dacă se poate. |
QUOTE (Dialog) |
Mama (multumită): Bravo, bebe. |
.. de un an si ceva nu am mai postat la aceasta sectiune ..
Mda... o mare parte din ideile voastre pot fi puse in practica.Cum spuneam si la inceput nu strica deloc sa fii ORIGINAL si sa vii cu PROPRIA idee de spot fie el radio sau tv. Imi place ce vad , tocmai de aceea astept cu interes noi si noi mesaje din partea voastra.Curand unele idei ale voastre se pot materializa.
Buna!
Uite o reclama pt tv....campanie pentru decentza:P
O scena similara cu aceea din Basic Instinct..cand Sharon Stone se aseaza picior peste picior (cred ca toata lumea o stie)....
Ei..iata o tipa bine in fusta scurta....care sta pe un scaun in atelierul unui pictor, este model. Atmosfera este incordata si totodata fierbinte...este foarte cald. Artistul munceste de zor la pictura...revarsandu-si creativitatea si imaginatia in aceasta noua opera care se naste. Intre timp....tipa incepe sa flirteze cu artistul... si la un moment dat cand el se uita la ea face miscarea aceea din Instinct Primar! Boom! Un semn interzis apare brusc in dreptul fustei ei! Artistul este revoltat...rupe tabloul....si schiteaza repede altul nou : o inima mare si in fundal un nud....si sloganul : SPREAD YOUR LOVE, NOT YOUR LEGS.
Este evident ca toti ati postat aici genul de reclama pe care a-ti vrea sa il vedeti si conteaza mai putin la ce se face reclama si cui i se adreseaza. In afara de cateva idei pentru reclama la Hanul Ancutei, restul nu sunt decat niste bancuri.
O reclama trebuie sa plece de la un anumit produs, nu poti sa spui ca faci reclama la friciderul x sau la berea y sau mai stiu eu la ce. Trebuie sa stii unde vrei sa pozitionezi produsul tau, cine il va consuma, si abia dupa aceea sa vi cu idei.
Altfel oricine poate sa faca spoturi publicitare. Dar vor rezulta doar niste filmulete amuzante bune de dat la camera de ras.
Belea nu se baga in fricider? Ca daca belea se baga in fricider am gasit deja un cuplu bengos de produse la care sa le faci tu reclama Si sa nu mai plictisim noi oamenii de media cu reclamele noastre plictisitoare la Han...
QUOTE (YoyoMan @ 3 Jul 2004, 02:33 PM) |
Belea nu se baga in fricider? Ca daca belea se baga in fricider am gasit deja un cuplu bengos de produse la care sa le faci tu reclama Si sa nu mai plictisim noi oamenii de media cu reclamele noastre plictisitoare la Han... |
Stii la ce ma gandeam acuma cand ai spus tu de slogan si de complexitatea campaniilor publicitare? Ma gandeam la reclama la pate Ardealul, aceea in care doi tipi alearga dupa o gaina si un purcel si nu reusesc sa le prinda si spun la sfarsit "Mama ce ficat au astia..." Pai e nevoie de slogan si e nevoie de seriozitate in publicitate, dar uneori o reclama de genul celei amintite te "convinge" muult mai eficient decat o reclama cu buget de $100.000 sau mai stiu eu ce sume exorbitante. Eu ma gandeam ca un clip publicitar convinge si prin simplitate, printr-o idee buna. Si cred ca la asta se gandeau si cei care au facut incercari aici la Han. Si eu am postat una - normal ca nu mi-am macinat mintea 2 saptamani sa o fac. Am intrat pe topicul asta si pe loc am gandit o reclama. E o joaca aici.
Chestia sigura e ca in publicitate, poate mai mult decat in orice alt domeniu, nu exista reguli. Oamenii care sunt interesati de acest domeniu fac publicitate din placere zic eu
mi-au placut mult ideile voastre originale de advertising. sper sa nu va suparati daca le voi folosi vreodata... voi astia de la han sunteti tari
cybertooth
Nu-i bai ca le folosesti numai sa ne spui si noua ca sa stim care e de vina
multumesc pentru primirea calduroasa yoyoman! Incepe sa-mi placa tot mai mult aici la han!
QUOTE (YoyoMan @ 6 Jul 2004, 11:13 AM) |
Stii la ce ma gandeam acuma cand ai spus tu de slogan si de complexitatea campaniilor publicitare? Ma gandeam la reclama la pate Ardealul, aceea in care doi tipi alearga dupa o gaina si un purcel si nu reusesc sa le prinda si spun la sfarsit "Mama ce ficat au astia..." Pai e nevoie de slogan si e nevoie de seriozitate in publicitate, dar uneori o reclama de genul celei amintite te "convinge" muult mai eficient decat o reclama cu buget de $100.000 sau mai stiu eu ce sume exorbitante. Eu ma gandeam ca un clip publicitar convinge si prin simplitate, printr-o idee buna. Si cred ca la asta se gandeau si cei care au facut incercari aici la Han. |
QUOTE |
"daca vrei sa ai o masa adevarata fara sa depui prea mult efort, Pate Ardealul este cea mai buna optiune: are un continut ridicat de ficat si este gustos". |
QUOTE |
Într-o stradă apartinând unui cartier rău famat al Bucurestiului, o tânără mamă, plimbându-si copilul în cărucior. Apare un infractor îmbrăcat într-un costum de piele mai bătrân decât fantezia lui bdl pentru tzâtzoase. QUOTE (Dialog) Infractorul (pe un ton sarcastic): Portofelul si colierul, duduie. Mai repede, dacă se poate. Doamna începe să-si dea jos colierul de la gât infractorul se apropie pentru a-l ridica. Sare copilul din cărucior si-l loveste la c^&86rie. Îl aruncă între tomberoane si sare înapoi în cărucior, sugându-si degetul. QUOTE (Dialog) Mama (multumită): Bravo, bebe. Copilul zâmbind. Pe fundal se aude: 'Cerealele <nume>.' |
QUOTE |
(TV): Un tip, in prim plan, foarte serios, singur intr-un cadru foarte simplu. Are un parfum in mana. Urmeaza discursul: - Vrei sa mirosi ca Brad Pitt? (se da cu parfumul ) -Sau poate vrei sa mirosi ca Nicholas Cage... (se da cu parfumul) - Poate vrei sa mirosi ca Rober de Niro (se da cu parfum) - Sau vrei sa mirosi ca Leonardo di Caprio? (se da cu parfum) - Acum ai ocazia! Du-te la Hollywood si intreaba-i ce parfum folosesc! Voce din off - Compania X (turism) - cea mai tentanta optiune! |
QUOTE |
(TV) Reclama la Hanu Ancutei: Un tip ratacit noaptea in padure, in munti, iarna, afara viscoleste cu zapada, cauta un adapost in cele din urma gaseste o casuta cu lumini la geamuri si intra fericit ca a gasit un adapost. Inauntru un tip cu par lung sta la masa in fata unui computer pe Internet si face surf pe Hanu Ancutei. Cand il vede ratacitul ii spune pe un ton disperat: "- Am o problema.... m-am ratacit si nu stiu pe unde sa o apuc!" la care tipul de la computer ii raspunde sec fara sa se uite la el: "- Incearca la Filosofoe si Dezbateri" |
alege tu produsul sau serviciul respectiv!
Eu sunt de acord cu ideea ta actionmedia, dar nu o sa ma feresc sa spun ca nu imi place deloc deloc ce ai facut tu aici. Chiar daca nu ai facut comentarii malitioase si nu ai comentat in mod rau voit, te-ai pus si ai disecat toate "reclamele" pe care le-am postat noi Asta nu-mi place deloc once again!!! Nu stiu de ce crezi ca aveam nevoie de comentariile tele pe marginea ideilor noastre. Ti-am mai explicat ca nu ne-am pus la alcatuit campanii publicitare! Ne-am "incercat mana" fiecare. Eu nu am si nu am avut pretentii de copywriter! Stiu si eu cum se fac campaniile publicitare si cum trebuie prezentat un produs!
Gandeste-te te rog cum te-ai simti sa faci tu o chestie si eu sa ma apuc sa o comentez si sa fac pe criticul! Nu e vorba de o parere aici. Nu e vorba de parerea pe care as fi spus-o eu sau altcineva legata de o problema. Ci e vorba de un produs, chiar daca e cam mult spus.
Yoyo
Imi cer scuze daca te-am jignit, sincer nu asta a fost intentia si oricum nu am fost singurul. Imi cers scuze si fata de altii care s-au simtit jigniti. Va asigur ca intentiile au fost bune.
Pe de alta parte daca as fi spus de la bun inceput:
QUOTE |
Vă propun un joc. Haideţi să ne alegem mai întâi un produs sau un serviciu şi să încercăm să construim în "echipă" o campanie publicitara ca la carte. |
Vezi ca poti capta atentia intr-o mie de feluri si spun asta nu ca sa am ultimul cuvant, dar cred ca e chiar asa!
Stiu ca poti critica! Nu o sa ma repet, dar critica si tu omule una, doua, nu toate posturile noastre ce naiba?!
Eu cred ca e ar fi captat mult mai bine atentia mea cel putin ideea ta daca nu faceai chestia cu "captarea atentiei"
Rclama la "Untdelemn de la Bunica"
Un cadru cu un sat unde in shantz sunt mai marii betzivanii localitatii.Si se vaita unii vomita altii dorm de mult, numai bunica sta in fatza portii si croseteaza chiar daca a baut si ea pest masura? Motivul? A consumat inainte "Untdelemn de la Bunica"
QUOTE (yronick @ 8 Sep 2004, 03:45 PM) |
Rclama la "Untdelemn de la Bunica" Un cadru cu un sat unde in shantz sunt mai marii betzivanii localitatii.Si se vaita unii vomita altii dorm de mult, numai bunica sta in fatza portii si croseteaza chiar daca a baut si ea pest masura? Motivul? A consumat inainte "Untdelemn de la Bunica" |
Pana la urmatorea idee de publicitate imi astept premiul
Glumeam, evident!
Un individ merge pe strada. La un moment dat, niste tipi periculosi il ataca si-l deposedeaza de bunuri, cum ar fi portomeul, lanticul s.a.
Acelasi individ se urca intr-un autobus supraglomerat, dupa care isi pune masca de gaze pe fata, evident.
Tot omul respectiv se urca in taxi si vede cum ceasul de taxat se invarte la cifra miilor ca un cronometru ce arata sutimile de secunda.
Cine ghiceste urmarea si la ce se face reclama castiga doua mere din partea mea
Ar mai trebui adaugat ceva : Cuprinsul spotului imi apartine in totalitate nefiind unul din acele jocuri ale emisiunii "marca inregistrata", prin care se cere sa ghicim produsul.Si daca stam sa ne gandim aia nu dau nici astea doua mere pe care eu le ofer
Ok, vad ca nu a ghicit nimeni, sau nu a fost interesat .
finalul era: Te-ai saturat de toate astea? Ia-ti masina!
Cand ai zis de masca de gaze credeam ca e reclama la sapun...
Atentie concurs pe bune!!
Mesaj de dat mai departe:
Dragi colegi,
Va anuntam ca a inceput cea mai importanta competitie adresata tinerilor care isi doresc o cariera in advertising, relatii publice, comunicare institutionala sau comunicare politica.
De astazi si pana pe 25 martie au loc inscrierile la cea de-a cincea editie a Olimpiadelor Comunicarii:
http://www.olimpiadelecomunicarii.ro
Olimpiadele Comunicarii de anul acesta au patru probe, despre care puteti afla in pagina:
http://www.olimpiadelecomunicarii.ro/concurs.php
Ca de obicei, la evenimente ii veti intalni pe cei mai de seama specialisti din toate domeniile comunicarii: advertising, relatii publice, comunicare politica si comunicare institutionala.
In plus, asa cum probabil stiti, medaliile castigate la Olimpiadele Comunicarii sunt cea mai importanta distinctie pe care o poate obtine in Romania un tanar aflat la inceput de drum in profesia de comunicator.
Daca faceti parte dintre acestia, va invitam sa aflati cum va puteti inscrie, in pagina:
http://www.olimpiadelecomunicarii.ro/concurs.php
De asemenea, daca aveti prieteni sau cunoscuti, care isi doresc o cariera in industria de comunicare, va rugam sa le transmiteti aceasta informatie. Cu siguranta va vor fi recunoscatori.
Va asteptam si, fie ca si de data aceasta cei mai buni sa castige!
Cu prietenie,
Dragos Dehelean
Presedinte Asociatia de Comunicare Ethos
*****************************************************************************
Proiecte de comunicare pentru societatea romaneasca!
Gala Societatii Civile
Festivalul de Comunicare Digitala Internetics
Olimpiadele Comunicarii
Festivalul European AdPrint
dragi forumisti,
de ce a murit rubricuta asta?
nu avem pasionati de advertising / muncitori in advertising aici?
Daca si webdesign-ul face parte din advertising... atunci raspunsul e: ba da
legat de acest subiect...
Abia acum incep firmele sa angajeze specialisi in PR si advertising...dupe ce ani de zile au angajat jurnalisti... sau economisti sau teologi... etc...
din pacate cei infipti in scaune vor tine cu dintii de ele... muti ani de aici incolo...
dar, mai bine sa citim articolul de mai jos...
Neatirnarea atirnatorilor 30-03-2005
Romanii au vocatia neclintirii. In scoala gimnaziala am invatat un cuvint care inca de pe-atunci imi desena in imaginatie tot felul de filme cu un continut mai mult sau mai putin porcos. Neatirnare. “Poporul roman a luptat intotdeauna pentru neatirnare...” Haaaaaaahaaaaaa!!! Nu mai stiu exact ce-mi inspira atunci, dar mintea adultului de-acum, frecata abraziv cu tot felul de unelte ale pervertirii si desfriului mediatic, naste gros-planuri si detalii mai mult decit hilare.
Am avut un scurt-metraj al “neatirnarii” acum citeva saptamini, cind o fosta colega de liceu, acum maritata si cu functie manageriala intr-o agentie oarecare, imi scria cu naduf despre “cel mai important lucru in publicitate – a rezista”. Imaginea cu neatirnarea mi-a rascolit glandele salivare atunci cind am ajuns la pasajului redat mai sus. Ceea ce urmeaza sa va spun mai departe va va ajuta sa recompuneti portretele unor cunoscuti
Legarea de glie a taranilor din cartile de istorie s-a tranformat, treptat, in legarea de scaun, de job si de sistem a slujbasilor istoriei contemporane. Foarte rar am intilnit, in ultimii aproximativ zece ani, un “vietas” multumit si suta la suta in afara oricarui compromis facut cu pretul raminerii pe postul ocupat de ani de zile. In majoritatea cazurilor, indiferent de tipul organizatiei, apare un moment hotaritor al sentimentului plafonarii, al nevoii de mai mult, al rutinei sau al necesitatii de a schimba, pur si simplu, aerul pe care-l respiri.
Pentru corespondenta mea, ca pentru mai toti aceia care se cramponeaza pina la ridicol de scaunul pe care-l ocupa, “a rezista” inseamna automat “a face orice cu putinta pentru a nu fi nevoit sa-ti croiesti un alt drum”. Cam multe cuvinte? M-am exprimat lung si eufemistic? OK. “A atirna”. Atirnatorii sint de multe feluri. In agentiile de publicitate, atirnatorii sint aceia care, in ciuda faptului ca nu pot enumera prea multe victorii personale in toti anii in care nu s-au miscat din loc, se incapatineaza sa ramina. Unii vor spune “publicitatea nu este despre victorii personale, ci despre victorii colective”. Si ce te faci cind atirnatorii sint exact aceia care ingreuneaza avansul echipei ? De cele mai multe ori, aceiasi atirnatori sint mult prea patrunsi de importanta cauzei reprezentate prin functie si tin cu tot dinadinsul sa-si impuna, pe deasupra, punctul de vedere.
Si aici avem o intreaga pleiada a exemplelor. Ce ziceti de unul care a scris vreo cinci comunicate de presa in ultimii, sa zicem, cinci ani, dar care supervizeaza cu priviri docte produsele muncii unora care scriu in fiecare zi? Dar despre un director de productie care este atit de adinc infipt in muntii de spaga din partea furnizorilor fideli, incit orice propunere timida, la un pret mai mic, a vreunui “nechemat” nou venit in agentie naste o reala dusmanie? Inca un eventual exemplu: cum vi se pare situatia in care “un PR” de rang inferior cere unuia de rang superior ( mai vechi si mai bine implantat in organizatie ) niste contacte care sa-l ajute sa-si indeplineasca atributiile, dar primeste un refuz categoric, urmat de intrebari banuitoare si priviri piezise, de circumstanta?
Atirnatorii pot fi periculosi. Dar sint, de cele mai multe ori, plini de puncte slabe. Atirnatorii sint lipsiti de curaj si de perspective, de capacitatea privirii de ansamblu sau de onestitatea de a te privi in ochi atunci cind ti se adreseaza. Atirnatorii lustruiesc epoletii superiorilor si nu uita sa-i intrebe daca au nevoie de ceva atunci cind se duc la masa. Se grabesc sa-si afirme capacitatile inainte de a fi siguri ca pot duce un proiect pina la capat. Cauta proximitatea superiorilor si se feresc sa-si faca prieteni printre angajatii mai noi sau aflati pe functii inferioare. O fac doar atunci cind sint siguri ca-i pot lesne transforma in pioni lingai. Atunci cind cineva se hotaraste singur sa plece sau este concediat din agentie, isi spun in barba “Bine ca n-am fost eu... Oricum nu-mi placea personajul... O sa-si rupa gitul oriunde se va duce...”. Sa nu mai vorbim despre acei atirnatori care, din cind in cind, isi dau demisia “de proba”.
In nici un caz nu vreau sa intelegeti ca generalizez acest punct de vedere. Mai sint si oameni care stau ani lungi intr-o companie, pe acelasi post, pentru ca isi probeaza la fiecare pas menirea pentru job si, mai mult decit atit, se simt realmente impliniti in interiorul aceleiasi echipe. Ies din discutie aceia care urca in organigrama cu viteza constanta si demonstreza ca, de la un job la altul, sint mai potriviti si mai greu de inlocuit decit la precedentul pas. Atentie, conditia este ca respectivul sa urce toate aceste trepte constient fiind ca invata in fiecare zi cite ceva, ca se perfectioneaza si ca nu uita de unde a pornit.
Din pacate, publicitatea este una dintre industriile in care grupul atirnatorilor cu nasul maroniu aduce deservicii cu urmari dezastruoase. Pentru ca ambitiile sint mari, pentru ca banii sint multi, pentru ca interactiunile sint multe si de toate felurile, pentru ca imaginea si probele conteaza enorm. Aud la tot pasul: “Sint extraordinari, dar colaborarea cu ei este un chin.” Este perceptia clientului care, de cele mai multe ori, este in criza de timp. A clientului care, in momentul in care isi pune in mina agentiei interesele de imagine si de vinzari, ajunge sa-si piarda increderea in toata industria din cauza unui atirnator care nu numai ca il serveste prost, dar ii aduce si deservicii.
Atunci cind “a rezista” se confunda cu “a atirna cu orice pret”, avem o problema. De la CEO pina la receptionera, sistemul are de suferit. Pentru ca perceptia asupra intregii echipe incepe sa rugineasca.
http://www.iqads.ro/SpotLight_read_584/Neatirnarea_atirnatorilor.html
Hey peoples ! Am deschis acest topic in urma cu cativa ani pentru a va oferi posibilitatea de a da frau liber imaginatiei.
Am citit si ceva critici de la... media si mai nu stiu cum. Cel care "diseca" cateva idei postate aici.
Well, aici se POSTEAZA si mai putin se CRITICA (pentru ca nu este cazul) ! E vorba de idei, de imaginatie. Am vazut si comentarii mai mult sau mai putin rautacioase de genul "poate cineva se va folosi gratis de aceste idei". Ma indoiesc ca e chiar atat de simplu Conceptul in sine..da, ar putea fi "furat" dar nu ar aduce nici un castig persoanei care ar face acest lucru si nu s-ar intampla decat o singura data. BIG CHEESE. In schimb cei talentati pot fi usor descoperiti AICI. Cu o singura CONDITIE ! Sa postati ORICE idee de a voastra in materie de spot Radio sau Tv. Sper ca personal sa am placerea de a colabora cu unul dintre voi pe viitor. Totul depinde doar de idei si formatul pe care sunt adaptate ele. Asta ar fi in plan secundar.
In prim plan insa... cred ca e valabil pentru toata lumea: Putin amuzament nu strica. Si in plus NIMENI nu s-a nascut invatat.
Asa ca va invit din nou sa eliberati imaginatia !
Pentru ca ma simt vinovat pentru letargia in care se gaseste acest topic, vin eu cu o idee:
Brandul:
Ancopolis - Afaceri Virtuale
Target:
Orice forumist de pe Hanul Ancutei
Obiective:
1. Participarea cat mai multor oameni la realizarea jocului
2. Inscrierea si participarea cat mai multor jucatori la Ancopolis
Mesaj
Este un joc interactiv si distractiv. Te poti implica atat in construirea lui cat si in desfasurarea. Desi pare complicat, jocul este simplu pentru ca regulile le facem noi. Nu este necesar sa te pricepi la afaceri pentru ca este importanta distractia, iar scopul principal al jocului este acela de a invata cum sa faci afaceri. Oricine poate juca acest joc.
Eh a mai ramas de scris textul, dar la asta nu prea am talent. O sa ma gandesc, pot sa se gandeasca si altii.
Actionmedia, se vede treaba ca ai ceva cunostiinte legate de advertising dar in cazul de fata poti face abstractie de ele pentru ca nu toata lumea care intra aici stie mecanismele ce nasc un spot complex si complet din punct de vedere ...teoretico0tehnic. Deocamdata vorbim doar de imaginatie.
e o tema interesanta ce ai propus tu dar asta ar insemna ca majoritatea posturilor ce urmeaza vor fi concentrate pe acest subiect. Ori,... ideea este de a fi abordat orice subiect fara o tema prealabila stimuland in acest mod imaginatia la un nivel mult mai extins.
Pt action....
Acropolis.....a place to be somebody
Reclama.
Reclama de actiune.
Politist mai grasut cu inceput de chelie, abia observabil pentru ca dimineata isi da cu spary dintr-ala negru de la teleshoping, care acopera.
Urmarire pe blocuri. Infractorul in forma, politistul mai putin, mai trage un foc, isi mai trage putin sufletul, mai injura hot-dogul de la pranz, dar e om insistent.
Infractorul se arunca de pe o cladire pe cealalta. Vine randul omului legii, isi face cruce si se arunca.
In spatele lui, parul.
Daca omul se duce ca un bolovan, parul sau cade usor, usor ca o frunza si i se aseaza pe capul pe jumate colorat cu spray.
Pe ecran apare, suprapus peste aceasta ultima imagine de potrivire a podoabei pe scafarlie, EA:
Lotiunea pentru incetinirea caderii parului!
QUOTE (Titus Herbert @ 17 Sep 2006, 07:53 AM) |
Reclama. Reclama de actiune. Politist mai grasut cu inceput de chelie, abia observabil pentru ca dimineata isi da cu spary dintr-ala negru de la teleshoping, care acopera. Urmarire pe blocuri. Infractorul in forma, politistul mai putin, mai trage un foc, isi mai trage putin sufletul, mai injura hot-dogul de la pranz, dar e om insistent. Infractorul se arunca de pe o cladire pe cealalta. Vine randul omului legii, isi face cruce si se arunca. In spatele lui, parul. Daca omul se duce ca un bolovan, parul sau cade usor, usor ca o frunza si i se aseaza pe capul pe jumate colorat cu spray. Pe ecran apare, suprapus peste aceasta ultima imagine de potrivire a podoabei pe scafarlie, EA: Lotiunea pentru incetinirea caderii parului! |
Doi iepuri dintr-o lovitura.
concurs de spot publicitar
spot publicitar – 30sec – 1 min
Pentru inscriere la selectie trimiteti pana la data de 21 octombrie 2006 la joyartmultimedia@gmail.com urmatoarele:
spotul publicitar
C.V+ poza+ experienta in domeniu;
Aceasta sectiune este deschisa artistilor amatori cu varsta cuprinsa intre 18 si 30 de ani.
Persoana de contact la aceasta sectiune Mihai Parvulescu 004 0723 670 222.
concursul este in cadrul Joy Art Festival, ed. III, 13-14-15 noiembrie 2006, Brasov
detalii la www.en-joy.ro
Ai cumparat de la magazin un fruct. Este fructul perfect.
Mergi spre casa zambind, tinand fructul intr-o punga transparenta, care iti permite sa admiri continutul.
Ajungi acasa, te descalti fara sa lasi punga din mana. Te asezi pe scaun si lasi usor punga pe masa. Punga dezveleste singura fructul. Ridici fructul cu mana stanga si simti cum intreg corpul ia parte la experienta pe care incepi sa o traiesti.
Desfaci portocala.
Gura, nasul si gatul sunt atinse de aroma portocalei inainte sa gusti. Esti sigur ca va fi cea mai buna portocala pe care ai mancat-o.
Rupi o felie, simtind gustul puternic chiar pe degete.
Cerul gurii si interiorul obrajilor se relaxeaza pentru a trai cat mai intens senzatia. Mananci prima felie de portocala.
In timp ce o strivesti usor cu dintii, mii de picaturi se raspandesc in interiorul gurii, atingand toti peretii. Simti furnicaturi dulci sub mandibula, gatul se incordeaza putin, obrajii isi schimba densitatea, incercand parca sa capete in interior forma celulelor de portocala.
Este cea mai buna portocala pe care ai mancat-o. Inghiti zeama dulce, limba ridicandu-se de la radacina pentru a se imbiba cat mai mult in miraculosul lichid.
Vrei sa pastrezi senzatia in intreg interiorul gurii. Mananci inca o felie, si mai dulce. Portocala perfecta nu se termina niciodata. Mesteci satisfactia dulce a fructului perfect.
Mirosul se amplifica, respiri aroma. Nu poti inlocui portocala cu altceva.
Nimic nu poate inlocui Orchard Fresh Oranges.
---------
Merge? (da, eram plictisit)
Tehnic:Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)