Zilele trecute am primit în poştă o altă scrisoare de la ENEL/Electrica privind modificarea UNILATERALĂ a unor clauze din anexa la contractul de furnizare a energiei electrice. Am fost ieri să plătesc factura şi am găsit cozi, la fel ca şi în zilele trecute când nu am avut timp să stau. Ieri am stat şi m-am enervat, pentru că nimeni nu e lămurit ce e cu modificarea asta şi de ce trebuie să plătim curentul odată la 2 luni?! Şi aşa bugetul celor mai mulţi dintre români este la limită, şi aşa scumpirile ce se anunţă vor da peste cap acest buget de austeritate, am văzut la coadă o bătrânică ce locuieşte singură, nu are telefon, abia se ţine în baston şi săraca nu înţelegea ce îi explica la repezeală funcţionara de la ghişeu. Am fost indignat şi sunt în continuare, pentru că şi în vechiul sistem am ajuns să plătesc pe câteva luni în avans... O prietenă avocat mi-a trimis o notificare pe care ea o va trimite recomandată cu confirmare la ENEL şi o reproduc aici ca să poată şi alţii dintre dvs. aflaţi în aceeaşi situaţie (nu ştiu dacă e la nivel naţional această acţiune a ENEL) să o trimită sau să o înregistreze la ei, personal.
Trebuie să facem ceva, fiecare dintre noi, ca drepturile să nu ne mai fie încălcate!
Of, si eu sunt foarte fruioasa pe ENEL! In ultimul an nu cred ca am fost o data la ei sa nu ies pachet de nervi de-acolo.... uneori chiar ma abtineam cu greu sa nu plang (nu radeti!)
Am fost si cu citire, si dupa data cand poti merge cu citirea... Ii intrebi "de ce platesc un milion sapte sute de mii curentul pe o luna la o garsoniera amarata, cand luna trecuta mi-a venit 300 de mii??" Habar nu au sa-ti spuna.
Zilele trecute am fost sa-i platesc fratelui meu curentul. Scrisesem citirea pe o factura din aprilie (de 200 si ceva de mii) si el mi-a zis ca in general le vine 400-500 de mii. Ghici ce? Tanti mi-a zis de un milion si nu stiu cat dupa care, cand a vazut ca ma codesc si ca intreb de ce e asa mult, a ridicat din umeri si m-a presat sa ii platesc cat am la mine (aveam vreo 950). Eu i-am explicat ca poate nu am citit bine, poate am gresit contorul, nu e pentru mine, dar ea tot ma presa.
Inca o problema despre care am mai scris: in alta parte unde am stat proprietarii nu platisera vreo 2 luni curentul si nu ne-au spus, asa ca am intarziat putin cu plata lunii a 3-a (in care ne-am mutat acolo) stiind ca nu ni-l taie din atata lucru. Unde au pus angajatii ENEL (aia care tare curentul ) instiintarea ca a fost taiat? IN CONTOR! Am pierdut o zi intreaga sunand pe la electricieni, a mai pierdut si electricianul timp pana a gasit foaia aia....
Mi se pare bataie de joc. Ii uirasc din tot sufletul
Legat de noua modalitate de plata, ce am inteles eu: trebuie sa suni la ei pentru a le da citirea, daca nu, iti fac ei estimativa. Si da, o sa se plateasca la 2 luni. Mama dracului!
Dacă depunem cu toţii plângeri la OPC până la urmă se va face ceva, aşa cum s-a făcut cu dobânzile bancare şi clauzele lor ascunse! Primul pas este să NU acceptăm modificarea de contract, convenţia lor se consideră acceptare tacită dacă n-o semnezi şi nu avem altă cale decât de a înregistra un act oficial, ca cel elaborat de prietena mea avocat, în care să specificăm clar că NU suntem de acord! Dacă măcar câteva zeci sau sute de persoane fac asta, e imposibil să nu apară vreo schimbare! Faptul că Electrica încă este un monopol de stat le dă impresia că pot face ce vor ei! Au scumpit totul dar vor să facă reduceri masive tocmai în relaţia cu consumatorii, sigur că e mai comod... pentru ei!
Pai avem de ales? Putem renunta la ei? Isi permit sa faca ce vor si sa abuzeze tocmai pentru ca pot....
Eu nu am domiciliul in Timisoara. Daca e doar pe Timisoara chestia asta nu pot sa ma bag la plangere
Ce ati mai rezolvat cu ENEL - ul? Ati facut plangerea la OPC?
Eu tocmai am facut un contract cu Electrica (Bucuresti), dar aici nu este asa. In schimb, cozile si calitatea doamnelor de la ghiseu te fac sa ...
n-am rezolvat nimic, m-au prins treburile şi a rămas aşa că a trecut termenul, însă prietena mea care a iniţiat acţiunea pe cont propriu şi-a trimis scrisoarea oficial prin poştă cu confirmare de primire a primit răspuns că îi va rămâne valabilă plata lunară, ca înainte.
Pai cica poti face cerere la ei sa platesti lunar. Mi se plangea o babuta cu care m-am imprietenit in statie la E3 ca a foacut nu stiu cate drumuri pana la ei si nici asa nu stie daca o sa i-o aprobe aia..... Scarbele naibii! Ii urasc!
avantajele monopolului...
astept cu interes ziua in care o sa imi iau centrala electrica proprie
O combinatie solaro-eoliana costa in jur de 30.000 de iepuroi (montaj inclus), garantata 12 ani. Teoretic, Electrica ar fi obligata sa cumpere de la tine curentul electric pe care il bagi in retea cu centrala proprie, deci s-ar amortiza si mai repede costurile... practic eu nu am vazut pe piata romaneasca un contor bi-sens. Mai bine ne mutam in Doiciland, ca la aia se poarta chestia asta.
Cat despre electrica... rugati-va zi si noapte sa nu aveti nevoie la ei de un bransament nou, sau macar o marire de putere, ca sunteti mancati... o sa umblati nebuni din birou in birou, de la nesimtit la nesimtit cel putin o luna de zile (cu toate "ciocolatelele" care o sa le dati).
adresa www.oneworld.org/itdg nu funcţionează iar cealaltă n-are nimic cu energia...
Soluţii sunt o mulţime şi piaţa de energie neconvenţională va exploda în următorii ani... din păcate, Electrica e monopol de stat şi nu văd nici un investitor capabil să se măsoare cu ei... Dar dacă fiecare îşi va produce acasă o parte din energia necesară e un lucru bun, fie că e solară, fie eoliană, fie biogaz...
cel mai la îndemână e noul calorifer cu pedale pe care l-am inventat, dacă cumpăraţi costumele lui mutulică primiţi gratis un calorifer şi vă va fi cald la iarnă!
Erwin, Electrica monopol de stat? Pai parca monopolurile erau interzise prin lege si prin regulamentele europene, in integralitatea lor.
Erwin, bravo colegei tale! O admir ca a mers pana la capat, asa cum ii admir si pe cei care se intereseaza, mai ales personal, sa vireze cei 2% din impozitul pe venit catre ong-uri.
Sa fiu un pic carcotasa... ... cred ca daca 10% dintre consumatorii de energie de la Electrica am avea timp pentru a face solicitari/reclamatii etc., asta s-ar vedea tot pe facturile noastre. Ca de, ar mai avea nevoie de 1-2 oameni care sa le gestioneze/"solutioneze"...
Si, in plus, in acest moment nu ne permitem sa reziliem contractele cu ei, indiferent de cat de nemultumiti am fi.
am fost ieri să-mi plătesc factura de curent, am stat la o coadă multilateral dezvoltată de vreo 30 de persoane, a durat vreo 40 minute, timp în care coada din spatele meu s-a dublat, fiind o singură casieră de serviciu! În timp ce am stat la coadă am putut citi un anunţ cum că cei care nu vor să primească factura la 2 luni ci să rămână pe vechiul sistem lunar pot depune o cerere în acest sens, până la data de 8 august. Se pare ca a avut efect demersul celor care l-au făcut! Mda, eu de atunci n-am mai fost, că n-am avut vreme... Pe mine nu mă deranjează aşa mult, pentru că stau doar o dată la 2 luni la acea coadă şi nu lunar, apoi la noul sistem aş putea plăti prin bancă (nu am cont personal la nicio bancă din lista lor) în timp de 45 zile. Din păcate la poştă nu se poate plăti, doar cei din mediul rural.
Tehnic:Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)