Am descoperit recent un fenoment numit blogging. Ce m-a surprins cel mai tare este dimensiunea lui - numarul bloggerilor si timpul consumat de un blogger. Sincer, mi s-a parut un very geek thing.
Voi ce parere aveti despre acest fenomen?
M-ai facut curioasa si am cautat, pe google, bineinteles ,sa vad ce inseamna "blogging".
Explicatii bune se gasesc http://www.aarp.org/computers-features/Articles/a2003-10-24-blog.html
Si uite si un site dedicat, un exemplu mentionat in explicatiile despre blogging: http://www.vagabonding.com/
Din cate am vazut aici, mie mi se pare a fi chiar interesant, si nu geeky. Poate ma mai lumineaza cineva daca ma insel
In principiu, a avea un blog este fiece asemanator cu jurnalul pe care unii membri al hanului il intretin, doar ca in blog ei pot alege si alte subiecte la care cei ce viziteaza blog-ul pot raspunde, fie vota.
Diferenta ar fi in faptul ca blog-urile se intretin cu soft-uri speciale si nu prin mesaje pe forum, ca in cazul hanului. Sunt insiruirile gandurilor unei persoane pe o pagina web sau pe o pagina specializata in blog-uri.
Sa nu uitam totusi ca si giganti ai Internet-ului precum http://www.google.com/ ofera serviciul de http://www.google.com/googleblog/.
@ axel; Ce m-a surprins cel mai tare este dimensiunea lui - numarul bloggerilor si timpul consumat de un blogger. Sincer, mi s-a parut un very geek thing.
Nah! Not geeky at all. Cat despre “timpul consumat de un blogger” depinde cat vrei de profesionist sa-ti fie blog-ul. Poti consuma 5 minute sau 5 ore cautand super- articole / stiri sa le pui in blog.
In mod normal cu cat mai mult timp consumi pentru a gasi material de calitate, cu atat cititorii blog-ului tau – care pot fi de ordinul milioanelor – vor aprecia mai mult blog-ul tau. Nu numai ei, ci si motoarele de cautare.
Eu blog-ez din Julie 2003, Vezi
Bazac Weblog, blog about the Search Engines, SEO/SEM...
http://www.bazac.blogspot.com/
si mi-a luat ceva timp pana sa ajung in Top 10 la Google Directory, si sa fiu alaturi de gurus din industria de motoare de cautare.
http://directory.google.com/Top/Computers/Internet/Web_Design_and_Development/Promotion/News_and_Media/?il=1
Succesul unui blog se masoara – grosso modo – cat de mult ALTII apreciaza blog-ul tau.
Sa va dau un exemplu: in cazul blog-ului meu, faptul ca blog-ul meu a fost mentionat in zeci de blog-uri, dar mai ales faptul ca blog-ul figureaza in sit-uri Web ce listeaza blog-uri, cum ar fi
Pandia
http://www.pandia.com/searchworld/
Cre8pc
http://www.cre8pc.com/moreblog.html
SEO Book
http://www.seobook.com/archives/000159.shtml
eCuaderno:
http://ecuaderno.com/
etc, a facut ca blog-ul meu sa fie foarte respectat.
Binenteles ca n-am uitat sa indexez blog-ul in directorii de blog-uri precum Blog Search Engine, BlogStreet, Blog Universe, Blogwise, Blo.gs, etc. etc. etc.
Toate aceste mici detalii au facut ca Google sa-mi dea asa bun Page Rank si sa ma listeze in Top 10 la sectia Web Design and Development > Promotion > News and Media.
Iar o cautare in Google pentru “weblog search engines”
http://www.google.com/search?num=100&hl=en&lr=&newwindow=1&safe=off&as_qdr=all&q=weblog+search+engines+&btnG=Search
listeaza blog-ul meu in Top 20 ceea ce nu e rau de loc.
@ Eve; Din cate am vazut aici, mie mi se pare a fi chiar interesant, si nu geeky
Pai asta ziceam si eu; nu e geeky e trendy.
Poti face un blog GRATUIT in 2 minute cu serviciul lui Blogger – companie cumparata de Google
http://www.blogger.com
Succes! Si nu uitati sa listati URL-ul blog-ului vostru.
Daniel
@bazac:
Exact chestia asta: sa cauti articole pe net ca sa le pui in blog-ul tau mi se pare a very geeky thing. Adica articolele acelea au fost totusi publicate de cineva, nu au atat de multa nevoie sa le citezi tu in blog-ul tau. Tu, blogger-ul, esti doar un X care vrea sa se bage-n seama (adica sa se faca cunoscut) pe seama lor, folosindu-se de un sistem ego-centric de "publicare" (ca cica blogging e un mod de a publica, si blogg-urile sunt in genul ). Vrei chiar sa discuti despre un topic, foloseste liste de discutie, grupuri de discutie. Dar aceasta nu e cea mai buna metoda pentru bloggeri, ca ele nu te ii au pe ei in centru.
No offense, bazac.
In schimb blog care este un jurnal (cum e de exemplu http://www.vagabonding.com/ ) mi se par chiar interesante si deloc geeky. Pacat ca nu-s asa de dese in universul blogging-ului.
Sper ca m-am facut inteles de ce consider ca-s very geeky thing.
By the way: postez si eu comentarii in blog-uri, ca sa obtin link la site-uri personale si sa-mi cresc PR (adica fac un fel de blog spamming; nu e chiar spamming daca chiar n-am nimic de zis, nu zic, dar scopul meu este orientat pe referral fee), asta doar din cauza ca Google iubeste atat de tare pe bloggeri (doar autorii Google-ului sunt si ei niste geek ).
QUOTE |
SEO Book http://www.seobook.com/archives/000159.shtml |
@ axel; Adica articolele acelea au fost totusi publicate de cineva, nu au atat de multa nevoie sa le citezi tu in blog-ul tau.
Ce vorbesti? Daca o stire excelenta a fost publicata intr-un site obscur pe care nimeni nu-l citeste, asta inseamna ca Danny Suillivan NU poate sa-l preia si sa-l publice in superbul Search Engine Watch blog, citit de zeci de mii de SEO / SEM professionals? Da’ nu vorbi, ma axel.
http://blog.searchenginewatch.com/blog/
Conform filozofiei tale blog-urile ar trebui INCHISE, pe motiv ca articolele "nu au atat de multa nevoie sa le citezi tu in blog-ul tau". Ce aiurea!
@ axel; Tu, blogger-ul, esti doar un X care vrea sa se bage-n seama (adica sa se faca cunoscut) pe seama lor,
Ba, s-avem pardon; eu public blog-ul pentru a impartasii cu cititorii din ce stiu eu. Eu am invatat o multime de lucruri citind blog-urile altora. Si alti au invatat din blog-ul meu. Daca vrei iti forward mesajele email ce le-am primit de la personalitati din industria motoare de cautare. Tu daca citesti blog-ul meu, nu afli nimic nou; stiai deja TOTUL. Nu?
Eu nu am facut blog-ul sa ma dau mare. OK, sa ma fac “cunoscut” cum zici tu. Nu aveam nevoie pentru ca articolele ce le-am publicat au aparut in peste 250 de locuri in Internet si in peste 20 de tari. Aveam deja un "nume" in Internet.
http://www.web-design-in-new-york.com/articles.html
Pentru cei interesati a vedea o lista imensa de blog-uri SEO / SEM le sugerez sa vada blog-ul meu din 11-16 Noembrie 2003
http://bazac.blogspot.com/2003_11_01_bazac_archive.html
@ axel; Vrei chiar sa discuti despre un topic, foloseste liste de discutie, grupuri de discutie.
Pai ai vazut tu blogger care sa NU participe in forumuri de discutii? Eu ce fac acuma? Ba chiar multi bloggers sunt chiar administratori sau moderatori de forumuri.
@axel; Daca tot ai adus in discutie SEO Book... http://www.google-watch.org/gaming.html#case2
Cred ca era mult mai interesant si util sa comentez LISTA DE BLOG-URI, decat parerea lui Daniel Brandt vis-ŕ-vis de Aaron Wall.
O mica paranteza, nu crede chiar TOT ce zice Brandt.
Deci, in concluzie: blog-urile nu sunt bune de nimic iar Sergey si Larry au fost niste tampiti cand au cumparat Blogger-ul.
Cum la fel sunt de tampiti sunt toti cei 5 milioane de bloggers.
http://www.technorati.com/
Zice Rick E. Bruner in Blogging is Booming: “Millions of bloggers can't be wrong.”
http://www.imediaconnection.com/content/3162.asp
Da’ tu ai alta parere, pe care binenteles ca eu o respect, dar de departe NU sunt de accord cu ea.
axel, nu vrei sa-ti tragi blog, nici o problema. Da lasa Dom'le lumea sa-si faca blog.
PS
Ai citit sau n-ai citit inca, chestia asta:
Why I ****ing Hate Weblogs!
http://mama.indstate.edu/users/bones/WhyIHateWebLogs.html
Inca de la inceput respectivul autor al articolului se intreaba:
"Who reads these weblogs?
Tot el raspunde:
"Nobody!"
Gandire la asta mai profunda ca la Kant.
http://www.mypromotion.net/forum/post773.html
QUOTE (axel @ 11 Dec 2004, 02:09 AM) |
In schimb blog care este un jurnal (cum e de exemplu http://www.vagabonding.com/ ) mi se par chiar interesante si deloc geeky. Pacat ca nu-s asa de dese in universul blogging-ului. |
http://www.micropersuasion.com/2004/11/the_bloggers_sh.html
QUOTE |
For 2004, I cannot think of a single person or persons that had a greater influence on society than the bloggers. |
http://www.isedb.com/news/article/1073
QUOTE |
Blogs are a potential gold mine of insights for readers, provided by business leaders, market leaders, innovators, philosophers, marketers, political commentators, and many other opinion makers who never before have enjoyed such easy access to a simple and unmoderated public forum in which to share their opinions, ideas and insights. These leaders have taken to using the Internet to publish their thoughts for the same reason they make public speaking appearances; to build credibility for themselves and for their company, and to become recognized as a resource, usually with the expectation that it will lead to sales. |
QUOTE |
2004 was the year Blog became a household word and the year that Bloggers fundamentally changed the face of the Web. Blogs were the most powerful tool popularized n the past year and are currently supported by every major player in the search field. Bloggers heavily influenced Google rankings, causing Google to change the way it weighs and values incoming links. Bloggers have also changed the tone of journalism and opened new information publishing frontier to the general public. |
QUOTE (Internet Daily @ Market Watch) |
WASHINGTON (MarketWatch) -- Another Web logger has lost his job, reportedly because of something he wrote. Postings to Mark Jen's blog, 99zeroes.blogspot.com, ended Jan. 27. On the Web log, he wrote about his work. An example: "I spend the bulk of my time thinking of new features or products that customers would want (read: stuff that I want) and then I organize people to build it. It's great!" Jen's removal from the Google (GOOG: news, chart, profile) payroll was confirmed by a company representative, to Cnet. Jen's not the first person to lose a job because of blogging. A reader of Philipp Lenssen's Google Blogoscoped commented, "I can only assume that his silence since that date means that they either threatened him or cut him a sweet severance deal. Whatever happened, it's a sad day when you can't speak openly about both the good and bad at your chosen place of work without getting silenced." Jen joined Google just a few weeks ago, after a stint with Microsoft in Redmond, Wash., where he was a software development engineer and also a blogger. |
QUOTE |
Deci, in concluzie: blog-urile nu sunt bune de nimic iar Sergey si Larry au fost niste tampiti cand au cumparat Blogger-ul. |
CODE |
Cum la fel sunt de tampiti sunt toti cei 5 milioane de bloggers. http://www.technorati.com/ |
Bine-ai revenit, bazac! Iniţial voiam să duc acea ştire la Ştiri IT, dar am vrut să fiu on:topic aici (mă rog, plus că eram sigur că eşti abonat la subiect şi cum nu prea ai avut activitate lately, m-am gândit să te instig ).
Revenind la blogging, n-am depus ştirea pentru-a supăra pe cineva sau pentru a categorisi blogging-ul drept bun sau rău. Mi-am deschis şi eu un blog acum ceva vreme şi n-am găsit nimic rău în asta. Nu conţinea el cine-ştie ce fantasme cibernetice, dar scriam în el şi mă distra ideea.
În orice caz, ştirea mi s-a părut că avea haz, mai ales pentru că-l trata pe individul cu pricina Keep it real
Rebel zice:
>Mi-am deschis şi eu un blog acum ceva vreme.
Poate dai URL?
In alta ordine de idei:
http://www.sifry.com/alerts/archives/000298.html
Ah, mă tem că nu mai există blog-ul. Nu prea eram în idei când a existat şi-am zis că n-are rost să mă forţez degeaba.
> Ah, mă tem că nu mai există blog-ul. Nu prea eram în idei când a existat şi-am zis că n-are rost să mă forţez degeaba.
Degeaba? Hm! Multi ar putea invata din ce sti tu, asa ca "degeaba" ala e subiectiv.
http://www.clickz.com/stats/sectors/traffic_patterns/article.php/3502201
QUOTE |
A quarter of all Internet users say they read blogs, and 9 percent say they've created one, according to an update to the "State of Blogging" report published by Pew Internet & American Life Project in January. |
Tehnic:Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)