Un film bun? Un spectacol de teatru interesant?
Va invit sa ne delectam impreuna cu scurte (sau complexe) comentarii ale lui Mistinguett referitoare la filmele si spectacolele de teatru pe care le-a vazut.
O sa incep cu un film de care nu s-a auzit mai nimic - eu i-am vazut trailer-ul si mi-a atras atentia. Este cel mai bun film vazut in mult timp si il recomand cu multa caldura.
Stage beauty
Billy Crudup, Claire Danes, Rupert Everett, Richard Griffiths, Ben Chaplin
In Londra, a.d. 1660, cea mai faimoasa actrita era un barbat, Ned Kynaston. Actoria era interzisa femeilor, dar intr-o buna zi tanara camerista a lui Kynaston avea sa schimbe asta - cu multa pasiune si mai putin talent, Maria schimba fata teatrului stilizat de pana atunci.
Nu am gasit nici un defect filmului asta. Costume si machiaj de nota 10, productie extraordinara, dar mai ales actorie de exceptie. Ar fi trebuit sa auzim de el la Oscaruri, dar pentru motive de neinteles a ramas un film obscur si e mare pacat.
Si cel mai prost film vazut in mult timp este (si spun asta cu mult regret) o coproductie SUA-Ro, Vlad
Billy Zane si Monica Davidescu si daca se intampla sa clipiti la inceputul filmului s-ar putea sa nu observati pe Caudiu Bleont si Adrian Pintea. Tepes e jucat de Francesco Quinn, de care nu spun nimic in afara faptului ca este fiul lui Anthony Quinn.
Scenariu prost scris, prost tradus (replicile in engleza ale actorilor romani suna a lectie de engleza de anul I), mediocru jucat cu un dramatism specific IATC-ului roman.
Singurul element amuzant ar fi pasiunea lui Zane de a spune "mda" de-a lungul filmului. Si mi-a mai placut ca a fost filmat in Romania.
M-am distrat mai mult cu "special features": Monica Davidescu duce mai multi membrii ai echipei de filmare la casa parinteasca unde sunt primiti cu palinca, mezeluri si bulz - cu ospitalitatea specific romaneasca. Sotul meu vrea sa stie daca au vazut si toaleta si care a fost impresia. Serios, la casa Monicai se pare ca a fost cea mai interesanta productie.
Chiar nimeni nu poate veni cu un scenariu bun despre Vlad? Poate unul in care sa se impleteasca mit si realitate intr-un mod inteligent...
Un alt film bun si nu va fi niciodata faimos pentru simplu fapt ca este o productie ceha este Divided we fall
Filmul ne invata ca daca nu suntem uniti pierdem cu totii. E o idee foarte frumos realizata.
Notat, daca il gasesc la Blockbuster-ul meu de cacao unde am abonament o sa-l iau sa-l vad. Multumesc si mai astept recomandari, sunt in cautare de filme demne de vazut. Am deja o lista dar e mica si multe dintre ele nu le gasesc.
Nu stiu daca sa-mi para rau (ca am pierdut aproape 2 ore) sau sa-mi para bine (ca nu mai e Vlad cel mai prost film vazut in ultima vreme): Alila, productie Israel, cu Yael Abecassis si Uri Klauzner.
Inainte de toate, n-am inteles de unde ii vine titlul. Nu e nici nume de eroina si nici n-am auzit cuvantul fiind pronuntat de-alungul filmului. Dar nu e singura nedumerire. Nu mi-e clar daca s-a vrut un film realist sau supra-realist, oricum ar fi insa - un film cenusiu si usor deprimant. Plictisitor si neinteresant.
Doua filme bune de petrecut timpul cand ai chef de ceva comercial: After the sunset cu Pierce Brosnan si Salma Hayek - merita macar pentru peisajele din Bahamas, dar e ok si ca film de actiune.
Un al 2-lea, Final cut cu Robin Williams. Intr-un viitor apropiat, existenta unui cip cu memorie ofera posibilitatea ca viata sa-ti fie inregistrata asa cum a fost vazuta cu ochii tai. Un "cutter", jucat de Williams, editeaza filmul vietii tale pentru posteritate... M-a facut sa ma intreb de ce as vrea asta, dar lumea e plina de ciudatenii oricum.
Si inca 2 filme care le recomand.
Vorbind de privelisti, Heaven, Cate Blanchett (una din actritele mele preferate) si Giovanni Ribisi. O poveste de dragoste destul de sterila dar cu ceva complicatii morale ce duc la sacrificiu. Filmat in Italia - superbe peisaje, aproape ireale. Daca il vedeti pe DVD nu evitati Special features, unde sunt cateva minute extra de peisaje toscane.
Si filmul cu care am vrut de fapt sa incep jurnalul asta: The Believer cu Ryan Gosling si Summer Phoenix. Bazat pe o poveste adevarata din anii '60 despre un antisemit evreu. (Nu e o greseala de exprimare). Despre ceea ce vrem sa fim si ceea ce suntem oricat ne impotrivim, despre ce credem si ce nu vrem sa credem. Nu e recomandat incapatanatilor, nu or sa vrea sa invete nimic din el.
Uhm, e filmat la mine in cartier, inceputul la 2 statii de metrou de a mea iar casa lui e la cateva strazi de a mea.
Ai vazut Nowhere in Africa ? Un film care prezinta o idee extraordinara . Un cuplu de evrei extrem de bogati sunt nevoiti sa paraseasca Germania in timpul razboiului si se refugiaza in Africa. De la super lux ajung in super super saracie, fara prieteni , fara ajutor .
Cred ca o sa institui un fel de cod cu filmele care le vad. ****/*De vazut/neaparat de vazut, *** ok cand filmul e mai mult de mediocru, **mediocru cand n-ai ceva mai bun de vazut, si * mai bine faci altceva. Si bineinteles, e doar parerea mea.
Excelent, excelent, neaparat de vazut: Love song for Bobby Long - John Travolta, Scarlett Johansson. *****
Am mai pomenit despre slabiciunea mea pentru New Orleans, care in filmul asta e nu numai fundal ci un personaj in sine. Dar e partea gri a orasului, boema si decazuta, cu o mica sclipire de Garden District care si asta are importanta la momentul ei. Filmul asta nu avea sens in alt oras decat New Orleans.
Jucat de nota 10 in totalitate, fiecare personaj - cat de neimportant - are farmecul lui.
Despre ce este, nu stiu sa spun exact. Viata, durere, dragoste, cautari... Adica viata.
Farinelli - il castrato - coproductie franco-belgo-italiana ** 1/2.
M-a cam dezamagit. Dupa un inceput bunicel, decoruri si costume de exceptie, povestea devine cam dezlanata. Ar fi putut fi mult mai interesant, dar oricum e de vazut daca pica in mana, mai ales pentru iubitorii de opera.
Titlul e destul de clar - Farinelli a fost cel mai faimos soprano al vremurilor lui - jumatatea secolului XVIII.
Alt film ok, amuzant in mare parte: Deus e Brasileiro - Brazilian, bineinteles. ** 1/2
Dumnezeu are nevoie de un inlocuitor ca sa poata pleca in vacanta si porneste in cautarea unui "sfant" caruia ii admira actiunile. Nu spun mai mult ca sa nu stric farmecul (unul din putinele momente geniale este cand il gaseste pe sfant...).
Inca unul de care mi-am amintit acum desi l-am vazut cu mai multe luni in urma si merita neaparat mentionat pentru cei ce cauta un film bun.
De-lovely, Ashley Judd si Kevin Kline. ****
O parte din viata compozitorului Cole Porter, o dragoste mare si o relatie complicata, cat si muzica lui nemuritoare. Remember "Night and Day"?
Mdaaaa... La Mala Education - Pedro Almodovar, cu Gael Garcia Bernal (care tare frumos s-a maturizat, dragul de el ) ****
Homosexualitate si biserica, dragoste si minciuna si egoism.
Un singur comentariu - oricat de genial este Almodovar, deja incepe sa ma plictiseasca cu obsesia lui despre transvestiti. Poate cineva ii sugereaza sa-si foloseasca creativitatea si cu alte subiecte.
Gael are nota 10 pentru tot ce arata pe ecran. Plus ochii aia...
QUOTE (Mistinguett @ 27 Apr 2005, 03:56 AM) |
Cred ca o sa institui un fel de cod cu filmele care le vad. |
Toxic, cool Din pacate filmele care mi le-ai recomandat tu nu le au la Blockbuster-ul meu, dar candva o sa trebuiasca sa-l schimbam asa ca le tin pe lista. Am o lista intreaga de filme care nu le gasesc. Oricum, multam ca-mi scoti subiectul asta la suprafata, ca eu de lene sa-l caut nu scriu.
Dar sa revenim la filme...
Birth * 1/2 (desi tind mai mult spre *) cu Nicole Kidman.
Idee buna, realizare foarte proasta, jucat si mai prost. M-am plictisit de "profunditatea" lui Kidman, se chinuie prea tare sa fie expresiva si incepe sa i se vada falsitatea pana si in roluri.
Lemony Snicket's A series of unfortunate events *** 1/2 - cu Jim Carey, care are o perfomanta de exceptie (nu sunt mare fan Carey).
O poveste fantezie realizata foarte frumos, un pic de Adams Family - un pic de Andersen.
O serie de filme care ar intra la categoria ***: Wicker Park, Vanity fair, Bridget Jones' Diary - the Edge of reason, Shark Tale
De raportat curand despre Suspect Zero, am vazut doar o jumatate aseara si sper continuarea sa nu ma dezamageasca. Imi aduce aminte de Se7en. Si-mi place Ben Kingsley.
QUOTE (Mistinguett @ 27 Apr 2005, 03:56 AM) |
Excelent, excelent, neaparat de vazut: Love song for Bobby Long - John Travolta, Scarlett Johansson. ***** |
Chiar te rog sa-mi spui cum ti-a placut, dupa cum am zis eu sunt convinsa ca am fost cam subiectiva, dar vreau sa verific cat de tare.
Osama a luat un Oscar parca, daca-mi aduc bine aminte. Mi-ai intarit convingerea ca l-a luat din motive politice si nu artistice.
Aseara am vazut un film al lui Costas Gavras, Amen. ** (poate spre si 1/2, macar pentru subiect)
Despre inventatorul Cyclonului B si cum a inceput sa fie folosit pentru gazare in campurile de concentrare - subiect despre care eu am citit destul inca din copilarie. Este deasemenea despre politica bisericii. Dealfel, am auzit ca Vaticanul a refuzat sa permita filmarea in palat dupa ce a citit scenariul - care nu pune biserica intr-o lumina favorabila.
Ca urmare, a fost filmat in Casa Poporului, aia a noastra neaosa din Bucuresti. Uite ca e si aia buna de ceva, din cand in cand. Restul a fost filmat pe la Mogosoaia.
Ion Caramitru are si el un rol, Marcel Iures este Papa, si un cameo al lui Horatiu Malaele. Cat mi-e de dor sa-l vad jucand un rol principal!
Suspect Zero m-a cam dezamagit. Doar **, de fapt am si uitat mult din el deja.
Draga Misti, de 4 zile nu mai dorm din cauza de A love song for Bobby Long Cauza e ca numai noaptea am timp sa ma uit cate 20-30 de minute la el, ca ziua sunt ocupata . E nebunie aici . Toata lumea are ceva de facut , toata lumea vrea sa iasa afara . Probabil ca s-au saturat de iarna si se bucura de vara
Filmul mi-a placut . M-as mai uita la el inca o data de la cap la coada , fara intreruperi . Poate din caza ca m-am uitat pe parcursul a mai multe seri, sau poate din alta cauza , mi-a placut , dar nu m-a fascinat . Nu cred ca l-am inteles asa cum l-ai inteles tu , in sensul ca nu l-am inteles 100%. Cred ca un film iti place foarte mult daca il intelegi in totalitate. Si il intelegi daca ii acorzi atentie si daca experienta ta de viata si felul tau de a fi rezoneaza cu ideea filmului . Spre deosebire de fimul asta , la Nowhere in Africa am rezonat total . Daca reusesti sa-l vezi ,putem discuta ideea , cum l-am inteles , si as putea sa-ti spun ce anume m-a fascinat la filmul asta.
Overall, A love song for Bobby Long e un film pe care l-as recomanda ca fiind un film bun , dar nu i-as da 5 stele . I-as da 4. Sunt subiectiva , bineinteles . Si sunt si foarte critica la filme . In orice caz , actorii au jucat extrem de bine .
Despre Ossama , n-am stiut ca a luat Oscar . Nu l-a meritat din punct de vedere artistic dar ma bucur ca l-a luat fiindca e important ca lumea sa stie ce se intampla in anul 2005 pe Terra.
Recent am vazut The Aviator , care am auzit ca a luat un Oscar. E un film banal, care nu merita asa ceva . Singurul lucru bun pe care l-am vazut eu in filmul asta e ca instruieste laicii in privinta unei boli psihice . Cu toate ca modul in care e prezenata boala e destul de aiurea , totusi ideea e ca omul era super inteligent si normal .
Three seasons patru stele, poate patru jumate.
Filmat in Vietnam in 1999. Urmareste cate un capitol din viata mai multor oameni care au ajuns intr-un punct in care viata lor e "atinsa ". Fiecare are alt gen de framantari si nimic din ce se intampla nu e iesit din comun , dar totusi e important pentru ei . Merita vazut. Regizarea e excelenta .
QUOTE |
Recent am vazut The Aviator , care am auzit ca a luat un Oscar. E un film banal, care nu merita asa ceva . |
Am vazut si eu The Aviator si eu ii dau cam ****
O ador pe Cate Blanchett si a jucat foarte bine desi accentul domnisoarei Hepburn a fost un pic fortat pe alocuri. Adevarat insa ca a fost inimitabila, deci e de iertat.
Mie mi-a placut si cum a jucat De Caprio. Eu il consider un actor bun care are inca timp sa se perfectioneze.
Am revazut (a 5-a, a 6-a oara?) Amadeus*****
Ramane unul din cele mai bune filme din istoria cinematografiei.
Si Black Cadillac. * 1/2
Bad, bad movie.
Ma chiar enerveaza astia de la Blockbusterul meu - nu au nici Three Seasons.
Am vazut Team America ****
Din motive de oarecare patriotism nu zic decat ca e realizat superb si amuzant (din pacate, haz de necaz fata de ridicolul lumii in care traim in ziua de azi).
Si Life Aquatic ***
Nici nu stiu ce sa spun despre el. Dragutel, haiosel, un pic cam absurd pentru gusturile mele. Hm...
QUOTE (Mistinguett @ 14 Jun 2005, 05:02 AM) |
Am vazut Team America **** Din motive de oarecare patriotism nu zic decat ca e realizat superb si amuzant (din pacate, haz de necaz fata de ridicolul lumii in care traim in ziua de azi). |
QUOTE (Michelle @ 12 Jun 2005, 10:04 AM) | ||
Draga Toxic, filmul a luat Oscar pentru cea mai buna interpretare feminina in rol secundar -adica l-a luat Cate Blanchett pentru rolul in care o interpreta pe Kate Hepburn ....mie mi s-a parut o realizare absolut remarcabila si de exceptie care efectiv si-a meritat premiul ...daca tu n-ai observat asta inseamna ca n-ai prea fost atenta la jocul actoricesc si poate ai alte viziuni in ceea ce ar defini un film bun.Mie mi-a placut chiar si Leo di Caprio in rolul lui Hughes ...mai putin decit Cate e adevarat,dar totusi trebuie sa recunoastem ca e greu sa joci un barbat batrin ,maniac si cu multe ciudatenii si sa fii credibil atunci cind ai de la natura o mutra de baietel imberb ,insuficient maturizat.Sigur ca restul filmului e discutabil ...desi se stie ca la Oscar intervin niste criterii de selectie care n-au nimic in comun cu valoarea artistica ci mai curand cu interesele financiare ale producatorilor. |
QUOTE |
Mie mi-a placut si cum a jucat De Caprio |
Daca va certati la cronica mea de film acus va trimit la Mihai sa va faceti si voi una!
Serios, sunteti bineveniti aici si va puteti spune parerile oricand dar nu uitati ca toti avem sensibilitatile noastre cand e vorba de arte.
Si toxic, ce filme va dau aia acolo mey mama? ca de The Cuckoo nici macar n-am auzit. Dar tot o sa intreb de el.
@Axel: ba mie chiar mi s-a parut ca au facut egal caterinca de toti participantii.
Doar in prima parte a filmului se facea misto de toti... In a doua parte a devenit foarte partizan. De-mi venea sa ma dus sa cer refund la biletul de cinema
Da...toxic ...cum zici tu ...si la sfarsit mancam si o inghetata ! o sa urmaresc la ce filme dai tu 4-5 stele!
QUOTE (Mistinguett @ 16 Jun 2005, 09:11 AM) |
Si toxic, ce filme va dau aia acolo mey mama? ca de The Cuckoo nici macar n-am auzit. Dar tot o sa intreb de el. |
QUOTE |
Da...toxic ...cum zici tu ...si la sfarsit mancam si o inghetata ! o sa urmaresc la ce filme dai tu 4-5 stele! |
Tocmai am vazut The phantom of the opera. Eu ii dau 4 stele. Mi-a placut mult muzica .
Daca finalul ar fi fost altfel i-as fi dat 5 stele . Eu m-am indragostit de fantoma
Gerard Butler alias the phantom
Uuuu,beton fantoma! ...era sa ma si sperii de ce bine arata!
Incep sa cred ca nu avem aceleasi gusturi la filme Si cred ca nici la barbati Glumesc, e ok tipul.
Phantom pe mine m-a plictisit de moarte. Decoruri, artisti si costume - superbe, dar lungit pana peste poate iar muzica m-a stressat foarte tare. Cam 90% din film e aceeasi melodie. Iar mie chiar ca sfarsitul mi-a placut. Nu-i dau mai mult de **, si asta cu indulgenta.
Am vazut Be Cool ** 1/2
1/2 numai pentru ca e cu Travolta. Altfel... numai si numai daca n-ai ce face 2 ore.
Misti, sa stii ca eu am o sensibilitate deosebita pentru operete si opere . Am cantat si eu la viata mea
La filmul asta am trecut prin mai multe stari .
Inceputul mi-a placut foarte mult , deja ma gandeam ca are sanse sa ia 5 stele de la mine.Pe la mijloc incepuse sa devina plictisitor , dar nu atat de mult pentru mine care eram atenta si la muzica ( ii dadeam deja 3 stele). Nu am putut ca cred cand Christine s-a cuplat cu tanarul ala . Tot timpul speram ca ea sa il iubeasca de fapt in adancul sufletului ei pe Fantomas.
Eu asa as fi facut filmul asta : ideea ar fi fost ca fantoma e un om , un geniu, care a fost abrutizat si n-a cunoscut altceva decat partea urata a oamenilor . Dar el in adancul sufletului era uman si avea resurse pentru a transmite asta si afara . Si Christine ar fi inteles asta si ar fi apreciat asta si l-ar fi invatat lucrurile pe care le stia ea si ar fi trait happily ever after.
Tot timpul filmului am trait cu impresia ca asta se va intampla si cand a ajuns ea in cimitir eram atat de fericita ca se va reuni cu fantoma
Nu s-a intamplat asa , dar mie mi-a placut filmul si mi-a placut si muzica . E posibil sa-mi fi construit eu insami o idee despre film pe care sa o suprapun si sa nu fi vazut filmul asa cum e . Cu celelte filme pe care le-am recomandat , nu am nici un dubiu insa.
Apropo , daca nu ti-a placut The phantom of the opera, beware of Three seasons. E total diferit insa nu e pentru oricine ( in sensul neutru al cuvantului )
Am citit reviews la Three season si cred ca mi-ar placea. Acum sa vad cand l-oi gasi ca sa-l vad.
De Phantom, povestea nu putea fi altfel decat originalul - inteleg ca tu nu stiai povestea dinainte. Inainte de filmul asta a fost un alt film alb-negru si un Broadway show care a jucat ani de zile. Melodia principala imi place si mie, dar repetitia ei m-a scos din papuci. Si nu le am asa mult cu opereta, e adevarat. Opera un pic mai mult, opereta mie mi se pare nici cal nici magar. Cum ziceai si tu, chestie de sensibilitati.
Urmeaza sa vad Masinistul.
QUOTE (Mistinguett @ 19 Jun 2005, 07:53 AM) |
Inainte de filmul asta a fost un alt film alb-negru |
Tocmai am vazut The human stain . Nicole Kidman si Anthony Hopkins.
I-as da 3- 4 stele. E un film bun , dar nimic deosebit , nimic care sa te faca sa gandesti . Ideea ,sau mesajul filumului e foarte evident . Tipul isi neaga originile toata viata pana ajunge intr-o situatie paradoxala. El care era negru , e acuzat de rasism . Isi construieste viata pe minciuna , etc , etc , Nicole Kidman , etc. Ea e singura in fata careia se deschide , dar degeaba , ca nu mai apuca sa repare nimic . Nici nu-s convinsa ca avea intentia.
Asta il juca pe Anthony Hopkins in tinerete. Nu-i genul meu
As vrea sa vad Bewitched.
Bewitched primeste cronici foarte proaste, n-am nici o intentie sa-l vad pana nu ajunge pe dvd.
Am vazut The human stain mai demult si-s de acord, desi ok filmul, nu e extraordinar.
Am vazut The Machinist *** si poate si 1/2 numai pentru cum joaca Christian Bale. Destul de negru filmul dar si destul de interesant si bine jucat. Am avut un moment pe la jumatatea lui unde ma plictisisem.
Aseara m-am uitat la The piano teacher . Film frantuzesc .
E bun . I-as da 4 stele, 4 jumate . Filmele frantuzesti au un anumit iz de realitate in ele . Si asta il are .
Atentie insa : e oarecum dur in sensul ca arata lucruri cu care nu suntem obisnuiti , deci nu o sa placa chiar tuturor.
Povestea? O profesoara de pian cam de 35-40 de ani, fata batrana si virgina, traieste cu maica-sa impreuna intr-un apartament . O viata extrem de insipida. Ca orice femeie adulta, si ea ar vrea sa fie curtata , sa faca sex . Mai mult nu vreau sa spun , ca sa nu va stric placerea.
Si Benoit Magimel care nu numai ca arata binisor dar are si charisma .
aaa...o profa pedofila
Tipul nu e elevul ei la scoala . E la ceva facultate de inginerie. Nu varsta e importanta aici .Nu vreau sa spun mai mult .
The Piano Teacher m-a dezgustat profund. L-am vazut acum vreo 2 ani si ramane unul din filmele care imi raman in memorie ca exemple de mizerie umana si imbalanta psihica. Banuiesc ca si-a atins scopul prin faptul ca nu reusesc sa-l uit.
The Station Agent - ****
Despre prietenie si singuratate, dar mai ales despre ce vrem cu adevarat cateodata, oricat nu vrem sa admitem. Si ca oricat ne consideram noi de deosebiti si neintelesi de lumea din jur, pana la urma toti vrem acelasi lucru. Il consider de vazut. Incantator film.
People I know - *** 1/2 cu Al Pacino, Thea Leoni, Ryan O'Neal.
Dus in carca de jocul magistral al lui Pacino, subiectul este poate neinteresant pentru omul de rand - masinatiunile din umbra unui fundraiser si cum iti joci cartile.
QUOTE (Mistinguett @ 18 Jul 2005, 10:47 PM) |
The Piano Teacher m-a dezgustat profund. L-am vazut acum vreo 2 ani si ramane unul din filmele care imi raman in memorie ca exemple de mizerie umana si imbalanta psihica. Banuiesc ca si-a atins scopul prin faptul ca nu reusesc sa-l uit. |
toxic@
referitor la Million dollar baby ...nici eu n-as fi vrut sa ia Oscarul pentru cel mai bun film pentru ca pur si simplu nu e cel mai bun film al anului ,iar scenarii din astea induiosatoare tot au mai fost ecranizate...dar necunoscute sunt caile Academieisi n-are rost sa ne batem capul cu asta...
altceva vroiam sa te lamuresc...este vorba de ce spuneai tu:
QUOTE |
De ce sa o omoare ? Oamenii nu pot sa traiasca frumos decat daca sunt vedete si pe coperta magazinelor ?Si ce daca nu mai avea un picior ? Exista oameni fara ambele picioare , sau fara maini, care au o viata frumoasa si produc bucurie in jurul lor |
Desi paralizat , Christopher Reeve a interpretat rolul unui barbat paralizat intr-un thriller care mi-a placut enorm atunci cand l-am vazut prima data " Fereastra din spate".
QUOTE (Michelle @ 20 Jul 2005, 11:07 AM) |
problema tipei nu era ca nu mai avea un picior ci ca era complet paralizata... |
Multam fain ca mi-ati explicat filmul inainte sa-l vad. Il am si isi asteapta randul. La timpul Oscarului, fara sa vad filmul sau sa stiu despre ce e vorba decat ca o ea boxeaza, am avut impresia ca nu a meritat sa ia Oscarul. Poate imi schimb parerea dupa ce-l vad.
Toxic, categoric n-avem acelasi gust la filme. Si se pare ca nici aceleasi pareri despre sexualitate. In filmul ala tipa a depasit masochismul: auto-mutilarea genitala intrece limitele mele de a intelege placerea sexuala. Eu ma consider foarte... hai sa zicem intelegatoare fata de diferite fatete ale sexului, nu ma socheaza prea multe. Dar masochismul e una (sau sado-masochismul) - si mutilarea genitala ca ai pitici pe creieri e alta. Dar banuiesc ca daca-si taia creierul cu-n ciob de sticla nu mai era la fel de interesant filmul.
Anyway multam fain despre informatia cu Adrian Pintea. O sa-l privesc cu alti ochi de-acum incolo - dar tot am profund respect si admiratie pentru el ca actor.
Hide and seek ** - Bob DeNiro, Dakota Fanning
De-acum stie toata lumea ca musiu DeNiro stie actorie, dar filmul asta e dus in spate de micuta Dakota (care sper sa-si continue cariera de actrita pana la adanci batraneti, am eu asa o parere ca va reusi sa devina una din cele mai bune actrite dintotdeauna). Scenariul mi-a adus aminte de la inceput de The Secret Window cu Depp, si s-a dovedit ca am avut fler, aceiasi lalaiala si acelasi deznodamant. Trebuie ca i-a fost foame rau lui Bobby sa faca un film atat de prost (pentru talia lui).
Termenul de automutilare e exagerat fiindca profesoara de pian isi producea durere , nu se mutila prin taierea unei bucati de carne . Ca de fapt asta inseamna mutilare, a amputa , a schilodi . Daca compari ce a facut ea cu avorturile provocate , e chiar inocenta
Imi cer scuze ca intervin, dar am o intrebare: the piano theacher e o ecranizare a cartii "Pianista" de Elfriede Jelinek?
Da, Aramis. Titlul original al filmului este La Pianiste si este o adaptare a nuvelei. Nu stiu cat de mult respecta cartea, nu am citit-o. Si nu trebuie sa te scuzi
Poate ai si tu o parere, ca eu inca sustin ca tipa se automutila.
Toxic, aia de se taie pe maini (stii tu, si miss Jolie a facut asa in tinereti) ce se cheama ca-si fac?
Se numeste algofilie (sin masochism, algo-durere + filie) exista si masochism nonsexual si masochism moral in psihiatrie.Nu am vazut filmul , dar isi facea cumva o cruce cu lama ?
Este necesar de mentionat ca masochismul nu se refera neaparat (!) la o perversiune sexuala, termenul include si satisfactia pur spirituala pe care o obtine subiectul in urma asumarii pozitiei de victima,a acceptarii cu voluptate a umilintei.
Misti, eu doar am citit cartea acum cateva saptamani si m-a ingrozit. Cred ca tipa era absolut nebuna si se auto-mutila. Ceea ce m-a socat cel mai mult a fost sa citesc faptul ca "Pianista" are puternice trasaturi autobiografice. Adica scriitoarea chiar a trait asa ceva?! Ma intreb cum poate un om normal sa suporte o asemenea viata, o asemenea mama si cum poate sa nu faca nimic...
In ceea ce-l priveste pe barbat, in carte e un baiat care nu-mi pare a avea nimic nobil in el, e pur si simplu un pusti care vrea sa-si treaca in cont cucerirea unei femei mai in varsta decat el... Cartea m-a socat si nu cred ca as vrea sa vad si filmul.
Misti, ai vazut "What dreams may come"? L-am vazut de cateva ori si mi-a placut grozav. E genul de film la care ar trebui sa te uiti impreuna cu persoana iubita
Nu am citit cartea si imi pare rau ca acum nu pot sa fac o comparatie cu filmul. Filmul insa a primit multe premii in Europa .
Apropo de carte , mi-am adus aminte ca demult am citit "Luna de fiere " de Pascal Bruckner si apoi am vazut filmul. Cartea mi-a placut mult , dar nu mai tin minte cum mi-a placut filmul. In orice caz si asta e un film bun .
Contessina, n-au aratat ce modele isi facea, ca se mutila genital. Cand spargi o sticla si cu cioburile te tai genital, indiferent de traseul ciobului, depaseste masochismul si algofilia.
QUOTE |
Ma intreb cum poate un om normal sa suporte o asemenea viata, o asemenea mama si cum poate sa nu faca nimic... |
QUOTE |
Filmul insa a primit multe premii in Europa . |
QUOTE (Mistinguett @ 23 Jul 2005, 04:52 AM) | ||
Si "Million dollar baby" a luat Oscarul. Care inca incerc sa ma conving sa-l vad. Cica singura, ca al meu sot nu vrea sa faca efortul sa-l vada, si mie nu-mi place sa ma uit la filme singura. |
QUOTE |
si apoi vine o zi cand intr-un fel sau altul refuleaza |
Defuleaza (refulari) am vrut sa spun , multam, am modificat.
Si am vazut si Million Dollar Baby. Eu ii dau ****
Desi Oscarurile au devenit la fel de ridicole si politice ca si Miss Univers, cam vad de ce a luat Oscarul. Jucat bine si cu un subiect controversat.
Pentru mine filmul asta a fost despre eutanasie (pentru care votez pro) si nu despre box (care e probabil unicul sport pe care il consider o barbarie si as milita sa fie eradicat de pe fata planetei). M-a facut sa realizez ca daca as fi in locul ei as face aceeasi alegere, dar ca in locul lui Frankie nu as avea puterea sa omor pe cineva. Motiv pentru care as vrea ca sinuciderea asistata medical sa fie in vigoare, consider ca nimeni drag n-ar trebui pus in situatia sa o faca pentru tine.
Cat despre "poveste induiosatoare americana", l-as fi incadrat in categoria asta daca mi-o aratau pe Maggie ca in ciuda a tot ce ziceau doctorii, reusea sa se ridice din pat si sa-si reia cariera sportiva. Nu spun ca nu e emotionant filmul, pentru ca este in momentul in care iti pui intrebarea tu ce ai face in locul celor doi. Nu m-a adus la lacrimi insa.
Si pentru cei care se ridica de pe canapea in momentele cheie (ca tot s-a dezvaluit aici subiectul si s-a stricat surpriza pentru cei care nu l-au vazut inca): Maggie avea coloana fracturata la C1-C2 fara posibilitatea de a fi reparata. Nu putea nici sa respire singura, aerul ii era pompat fortat in plamani.
apropos de filme induiosatoare...mie la categoria asta mi-a placut de departe mai mult The english patient...pe care de 3 ori l-am vazut ...de 3 ori am plans si cind am citit cartea tot impresionata am ramas...poate sunt eu prea sensibiloasa si romantioasa?
imi pare rau ca am dezvaluit un pic din clue-ul filmului,Misti...dar toxic cam pierduse esentialul si ma gandeam ca tu l-ai vazut deja!
Michelle , m-ai facut sa-mi doresc sa vad si eu" One million dollar baby".Imi plac f mult comentariile tale pentru ca reusesti sa surprinzi esenta.Am cautat filmul si am vazut ca Hillary Swank joaca in rolul principal.
mersi,mersi...d-aia imi si place sa pove filme...si la cabinet ma mai lansez in comentarii din astea ...si pacientii n-au ce sa zica ca doar stau cu gura deschisa!
Atunci vin si eu la tine daca imi povestesti filme.
Incredibil, dar nu am vazut inca The English Patient.
Michelle, stai linistita cu dezvaluitul. Poate ca m-ar fi surprins un pic daca nu stiam, dar nu cred ca mi-a influentat parerea asupra filmului.
pai sa-l vezi ,ca daca nu ti-l povestesc!
Atata-ti trebuie! (kidding)
Ieri seara am vazut Distant , un film turcesc. Ii dau 3 stele , maxim 3 jumate . E un film bun, insa e foarte lent si monoton. E un somnifer perfect . In orce caz eu am asociat lentoarea filmului cu ritmul vietii in Turcia , asa ca nu m-a deranjat .
QUOTE (Mistinguett @ 23 Jul 2005, 08:41 PM) |
Si pentru cei care se ridica de pe canapea in momentele cheie (ca tot s-a dezvaluit aici subiectul si s-a stricat surpriza pentru cei care nu l-au vazut inca): Maggie avea coloana fracturata la C1-C2 fara posibilitatea de a fi reparata. Nu putea nici sa respire singura, aerul ii era pompat fortat in plamani. |
Constantine **
Ma gandeam sa-i dau inca 1/2 de stea pentru efecte, dar cred ca asa si-a castigat cele **.
Daca esti obosit si nu vrei sa gandesti, e galagios vizual si merge.
Dar vorba e ca am reusit sa dau peste ceva si mai prost. The Omega Code *
M-a intrigat subiectul si mi-am zis "cat de prost poate fi cu asa subiect?"
Hm. E prost rau. Demult n-am mai vazut actori atat de prosti (cu exceptia lui Michael York, care oricat imi place de el nu se ridica mai sus de "O.K."), dar si regia ingrozitoare. Aveam impresia ca ma uit la un film cu martieni facut prin anii '60.
Subiectul: Omega Code este presupusul cod care ar exista in Biblie si ne prezice viitorul omenirii.
Kinsey - ***
Sincer, m-am gandit mult pentru ultima 1/2 de *. E un film bunut, dar nu stiu sa spun de ce nu spectacular. Sa zicem ca am dat-o pentru subiect - in onoarea lui Kinsey, care a avut curajul sa exploreze sexualitatea umana intr-o epoca cand educatia sexuala consta in predici religioase. E de vazut fie si numai pentru incredibilele vremuri de puritanism (fals, dupa cum Kinsey avea sa descopere) si pentru ideea de multumire ca nu traiesc in vremurile alea.
Cateva filme care m-au dezamagit, mai mult si mai putin.
Primer * 1/2
Jumatate de stea este pentru ideea subiectului (care m-a intrigat si m-a facut sa vreau sa-l vad) - 2 prieteni inventeaza o oarecare masinarie care, realizeaza ei la un moment dat, ii pot duce inapoi in timp - mai mult ca o repetitie a zilei anterioare.
Nimic pentru realizarea ei. Daca n-ai diploma in fizica, banuiesc ca nu intelegi exact ce se intampla - dezlanat, te lasa sa ghicesti sau sa intelegi ce vrei. Si asta cu subtitrarea ON. Pierdere de timp sa continui sa scriu despre el.
The Hotel - * 1/2
Distributia m-a facut sa-l iau de pe raft: John Malcovich, Salma Hayek etc.
Prea abstract pentru mine, plictisitor si din nou, nu foarte clar in intentii. Cu exceptia unei vagi idei de canibalism si a catorva scene erotice.
Monsieur N **1/2
Nu de vazut neaparat, dar pentru mine un subiect interesant: ultimele luni din viata lui Napoleon pe insula Sfanta Elena. Unii spun ca nu a murit acolo si ca in cosciugul lui de la Les Invalides in Paris ar zace trupul prietenului(?)/fratelui(?) sau. Jucat bine, dar pe alocuri cam lalait - deci usor plictisitor.
Nuevo Cinema Paradiso ***
Denise l-a comentat mult mai bine decat as putea eu. Da, romantat (buh, e film italian doar) dar superb.
N-am mai avut timp de un film in ultima vreme
Sin City , foarte multi actori cunoscuti. cam 3 stele si jumate , maximum 4. Cam multa violenta, dar mi-a placut.
Pe mine nu prea m-a incintat sin city....si in filmarile alea, nici macar femeile nu se vedeau bine....din partea mea are un 2 , ca joaca bruce willis si Rourke....
Am vazut si eu Sin City, eu ii dau *** desi nu ma pasioneaza benzile desenate. Dar mi-a placut mult cum a fost realizat, trecerea de la desen la film, fluiditatea... Prea mult sange, bineinteles, dar mai putin obscen decat in Kill Bill, caruia ii e net superior. Fie si doar pentru ca este asa deosebita realizarea, il consider de vazut. Chiar ma asteptam sa nu-mi placa.
bdl-ule, de-aia nu ti-a placut tie, ca erau femeile alea mai mult desenate
Am mai vazut un film mexican, Cilantro e perejil - **
O comedioara O.K. de pierdut vremea in lipsa de altceva, dar nu de vazut neaparat. Despre relatii care stagneaza sau se destrama si ce vrem de fapt cu adevarat. Eh... Daca ai ambele emisfere ale creierului, nu e nimic nou in filmul asta.
Merci, docteur Rey - ***
Comedie franceza, am ales-o de pe raft pentru ca e filmata in Paris si am un dor de el indescriptibil. Cu Diane Wiest (poate cel mai bun rol al ei vazut de mine), Jane Birkin si cameos cu Jerry Hall si Vanessa Redgrave.
Subiectul, usor absurd (a nu fi luat in serios), este despre coincidente, dar nici nu conteaza. Actoria este de nota 10.
Se pare ca nu este pe gustul tuturor - sotul meu nu s-a distrat asa bine ca mine (dar lui i-a placut Men in Black, asa ca nu pun baza pe parerea lui ).
QUOTE (bdl @ 29 Aug 2005, 06:24 AM) |
Pe mine nu prea m-a incintat sin city....si in filmarile alea, nici macar femeile nu se vedeau bine....din partea mea are un 2 , ca joaca bruce willis si Rourke.... |
Misti, cum ti s-a parut Kill Bill? Ai vazut ambele parti si m-am intrebat de ce am pierdut cam 3 ore din viata pe un asemenea macel... in fine... tu ce zici de el?
Aramis, si eu zic la fel ca tine. Ba, nici nu stiu de ce l-am vazut pe 2 - poate doar ca a fost asa de discutat ca fiind mai bun ca primul.
Mie mi le-a adus pe amandoua o colega si le-am vazut unul dupa altul... Cand s-a terminat primul nu mi-a venit sa cred ca o ora si ceva erau numai si numai cu batai si omoruri (poate ca e si vina mea ca ma asteptam la altceva... nu mai vazusem pana atunci un film de Tarantino). 2 l-am vazut din curiozitate si pentru ca mi-a placut coloana sonora de la 1, iar 2, macar din punctul asta de vedere, nu m-a dezamagit
Misti, daca imi dai voie ( ) iti recomand Madagascar, daca nu l-ai vazut si daca iti plac desenele animate
Chiar vreau sa-l vad pe Magadascar
De Tarantino, vazusem Pulp Fiction, care mi-a placut (nu la nebunie, dar a fost un film ok). Cred ca Kill Bill 1 l-am vazut pentru Uma Thurman - de care nu-mi mai place asa tare dupa ce am vazut pe 2.
Urmeaza sa vad The Ring II, doar ca din greseala al meu a luat versiunea japoneza, Ringu II. De care nu stiu sigur ca vreau sa-l vad. Mai vad.
Kill Bill a depasit cu mult limita mea de toleranta la violenta asa ca m-am uitat numai la inceput primele 20-30 de minute. Dr mi-am dat seama ca nu pierd nimic fiindca e un film prost , parerea mea.
Four Brothers, i-as da 2 stele si jumatete . Noi am ajuns la filmul asta fiindca am intarziat la The forty year old virgin care am auzit ca e cea mai tare comedie posibila.
Nu mi-a parut rau ca am vazut four brothers fiindca a fost fainut .
Cand o iesi pe DVD poate o sa-l vad. Ma chinuiesc acum sa ajung sa vad Charlie and the chocolate factory in IMAX. Altfel nu prea ma deranjez la cinematograf.
Trebuie sa fii plictisit rau sa vezi Code 46 - **
Samantha Norton (niciodata nu a aratat mai extraterestra ca in filmul asta, nu ca a avut rol de ET) si Tim Robbins (mediocru ca intotdeauna, dar e baiat bun)
O banala poveste de dragoste intre un barbat insurat si o tanara spaniola (blonda) din Shanghai, candva intr-un viitor cand lumea este impartita in "afara" (unde esti al nimanui si viata e dura) si "inauntru" (unde ai nevoie de "cover" - adica un fel de viza - si poti trai relativ decent sau ceva de genul asta). Limba vorbita la momentul respectiv (pana si in Shanghai) este engleza piperata cu cuvinte franceze, spaniole, italiene si mai putin alte limbi care nu le-am recunoscut. Schepsisul e ca cei doi au 50% acelasi cod genetic si conform Codului 46 n-au voie sa aiba copii. Daca n-ati adormit citind rezumatul asta n-o sa adormiti nici la film.
Si am revazut Zorba Grecul - ****
Nici nu mai era nevoie de stele aici. Cine nu l-a vazut inca, trebuie sa-l vada - iar cine l-a vazut, sa-l revada. Niciodata plictisitor. Superb.
The 40 year old virgin e o comedie buna , usor above average , dar nu e fenomenala . Am auzit ca e fenomenala si m-a dezamagit putin fiinca ma asteptam la mai mult.
Recent am avut ocazia sa vad un film suedez Ondskan sau in engleza Evil.
Filmul este o drama ce ne da o adevarata lectie de adaptare in conditii extreme.
Urmarind codul de aici, nu cred sa gresec cand ii dau 4 stele si jumatate. (poate chiar 5)
P.S. Misti, sper ca nu te superi c-am intervenit aici. Sa-mi spui daca ai avut ocazia sa vezi filmul
Farga, nu ma supar deloc. Astept recomandari in continuare.
Notat Evil.
Toxic, daca iti ziceam eu ca e mai mare tam-tam-ul de el, nu ma credeai.
Deci, revenind... M-am cam plictisit sa scriu de filme mediocre. Poate ar trebui sa scriu numai despre cele bune - desi cand vad un film prost ma gandesc ca e de datoria mea sa atentionez.
Callas forever - ** 1/2
In regia lui Franco Zefirelli, o poveste ce inteleg ca e parte fantezie si parte realitate.
Ar fi despre o ultima incercare de a readuce diva in atentia publicului, prin '77, cam prin ultimele zile de viata ale ei.
Fanny Ardant reuseste intr-o oarecare masura sa redea personalitatea dificila a Mariei Callas, dar din pacate este mult prea frumoasa ca sa fie total credibila in rol.
Coproductie europeana (parte din filmare facuta in Romania pentru ca au gasit studioul de inregistrare la nivelul celor din anii '70, celelalte studiouri europene fiind prea modern echipate). M-am chinuit sa-l vad pe Florinel Piersic printre ziaristi cica, dar n-am reusit.
Si un film care intra la categoria "de vazut neaparat". Crash - ****
Imi este foarte greu sa explic de ce merita 4 *. Poate pentru ca este simplu, subtil, dar in acelasi dur si sincer. Si poate pentru ca nu este previzibil. Deloc.
Este despre ceea ce credem ca suntem, ce am vrea sa fim si ceea ce suntem cu adevarat.
QUOTE (Mistinguett @ 21 Sep 2005, 08:19 AM) |
Toxic, daca iti ziceam eu ca e mai mare tam-tam-ul de el, nu ma credeai. |
Schultze Gets the Blues ****. Primeste 4 stele din punct de vedere artistic , insa din punctul meu personal de vedere pot sa-i dau 5 stele. Mi-au placut enorm atmosfera , imaginile si sunelete din oraselul german mic si linistit. Probabil ca toate astea au un efect mai mare asupra celor care nu mai traiesc in Europa.
Eram asa de sigura ca scrisesem de Shultze gets the blues!
Eu nu-i dau decat ***
E un film foarte dulce, dar atat de lalait ca incepusem sa ma foiesc si nu mai aveam rabdare. Atmosfera aia de orasel mic pe mine ma exaspera, desi inteleg cata insemnatate a avut in film. In general nu am rabdare cand nu se intampla nimic pe ecran pentru 20 de secunde +, si asta de nenumarate ori.
E de vazut, oricum.
Vreau sa notez cateva filme care le-as revedea oricand cu mare placere.
Azi, filme care au de-a face cumva cu mancarea. Toate sunt de cel putin ***1/2
Mostly Martha - Germania
Despre o femeie bucatar si mama singura, care isi deschide restaurantul ei si intamplator isi gaseste si un partener. Foarte dulce filmul, fiica ei e adorabila.
Tampopo - Japonia
In cautarea perfectiunii unei supe - ramen. Tot o femeie care vrea sa-si deschida un ramen bar si cat de complicat este sa faci o supa in aparenta simpla.
Babette's feast - Danemarca
O poveste induiosatoare a unei frantuzoaice care in timpuri de restriste, ajunge servitoarea la 2 surori daneze si tatal lor - pe o insula departe de lume. Sfarsitul filmului (asa, cam ultimele 20 de minute) nu cred sa piara din memoria cuiva foarte usor.
Like water for chocolate - Mexic
In esenta o poveste de dragoste, insa protagonista descopera ca mancarea are puteri magice... Emotionant film.
Eat Drink Man Woman - China
Despre un bucatar care iesit la pensie incearca sa-si imbunatateasca relatia cu fiicele lui - si in general cu lumea din jur. Dar el cel mai bine stie sa gateasca.
Un film care trebuie vazut cu ceva mancare prin preajma, garantat ploua in gura.
Revenind la filmul zilei, Nero - **
Coproductie Italia-Anglia-Tunisia etc
Daca nu era atat de lalait... Eh. Oricum, o ora prea lung.
QUOTE (Mistinguett @ 28 Sep 2005, 07:21 AM) |
In general nu am rabdare cand nu se intampla nimic pe ecran pentru 20 de secunde +, si asta de nenumarate ori. |
Crash, film SUA 2005. 4 stele si jumate . Excelent film!
Editat pentru ca ma lasa memoria Credeam ca maxima era de 4*/ dar nu... asa ca rectific ce am scris de Crash mai sus, si sunt de acord cu ****1/2 ale tale. Ma bucur ca ti-a placut , si mie.
Ia sa vezi tu si Babette's feast si sa-mi zici ce crezi de el.
Mindhunters - ***1/2
Nu patru, ca nu e cine stie ce desteptaciune - e un thiller psihologic, in genul Saw, care e mic copil pe langa asta.
Recunosc ca mi-a inghetat sangele in vine in vreo 2 ocazii, si ca m-a facut sa ghicesc pana la sfarsit (cand a devenit cam evident). Jucat bine si daca la sfarsit nu te intrebi "cand a avut ocazia sa pregateasca totul?" e un thriller bun.
QUOTE (Mistinguett @ 3 Oct 2005, 06:50 AM) |
Ia sa vezi tu si Babette's feast si sa-mi zici ce crezi de el. |
Inseamna ca-l au la Rogers dar e inchiriat cuiva. Urmareste-l, daca e posibil pune-te pe lista de asteptare.
Cat despre 4*, stii ca la noi exista dese diferente de opinie, s-ar putea ca astea de 3 1/2 sa se califice. Serios, toate cele din lista de mai sus sunt superbe. Ai vazut Stage Beauty?
Nu-s multe filme peste 3* - 3 1/2*.
Altul de ***. The Hitchhiker's guide to the galaxy
Daca esti fan Alice in Tara Minunilor si Star Trek original, sau Space Balls. E haios, super imaginativ si vizual, dar nu e un film care sa-ti foloseasca prea multi neuroni. Ceea ce cateodata e un lucru bun.
QUOTE |
The Hitchhiker's guide to the galaxy |
White - ***1/2
Din trilogia Blue-Red-White (nu stiu sigur ordinea si nici nu conteaza), White mi-a placut cel mai mult.
Ce faci cand te arunca nevasta in strada? Realmente in strada, fara bani si fara acte. Poate te intorci (cum poti) in tara de unde ai venit si te faci om de afaceri, dupa care ii arati tu ei... E de vazut.
The Barbarian Invasions = **** 1/2
Un film canadian care m-a surprins placut prin franchetea lui. Juma'de stea am taiat-o pentru ca milioanele fiului mi-au dat senzatia ca nu e chiar asa realist cum pare. Dar ma rog, e un caz oarecare, si intamplator fiul lui e milionar.
De fapt, are alte cateva trasaturi utopice, cred eu.
Oricum, e de vazut filmul, il consider excelent. Am ras, am plans.
The Madness of King George - *** 1/2
Regele George al III-lea al Angliei a trecut printr-un episod de dementa care aproape l-a costat tronul.
Jucat excelent si incearca sa ofere o imagine reala a curtii Angliei la sfarsitul secolului XVIII.
Tehnic:Invision Power Board (http://www.invisionboard.com)
© Invision Power Services (http://www.invisionpower.com)