HanuAncutei.com - ARTA de a conversa!
Haine Dama designer roman

Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )

 
Reply to this topicStart new topic
> Retail News / Stiri Din Domeniul Retail
Mihai
mesaj 24 Oct 2006, 09:31 AM
Mesaj #1


Gazda Hanului
******

Grup: Admin
Mesaje: 8.578
Inscris: 22 February 03
Din: Hanu Ancutei
Forumist Nr.: 1



Romanii abandoneaza chioscurile pentru supermarketuri
Tendinţa românilor de a se aproviziona de la supermarketuri este în creştere, în detrimentul cumpărăturilor de la chioşc, indiferent de bunurile comercializate, relevă un studiu de piaţă al companiei MEMRB.

QUOTE
Faţă de anul trecut, supermarketurile au raportat cele mai mari creşteri, în timp ce vânzările prin chioşcuri au înregistrat scăderi ale ponderii din totalul vânzărilor, atât la produsele alimentare, cât şi la cele nealimentare.

În reţelele de supermarketuri, ponderea vânzărilor bunurilor de larg consum a crescut cu 44% în valoare şi 34% în volum, în prima jumătate a lui 2006, faţă de perioada similară din 2005. La polul opus, ponderea vânzărilor bunurilor de larg consum în chioşcuri a scăzut în primele şase luni din 2006 cu 49% în volum şi cu 9% ca valoare, faţă de aceeaşi perioadă din 2005.

Supermarketurile au înregistrat creşteri în volum la produsele alimentare ajungând la 14,9% în prima jumătate din 2006, de la 12,3% în perioada similară din 2005.Ca valoare, raportat la aceleaşi perioade, vânzările au crescut la 17,9% în 2006, de la 13,7% în 2005 .

Chioşcurile au înregistrat cea mai mare scădere. Volumul vânzărilor la produsele alimentare a scăzut la 6,7% în primele şase luni din 2006, de la 9,3% în perioada similară din 2005.Ca valoare, raportat la aceleaşi perioade, vânzările au scăzut la 3,3% în 2006, faţă de 4,3% în 2005.

În cazul produselor nealimentare, supermarketurile au înregistrat de asemenea creşteri în volum a vânzărilor la 15,2% în primele şase luni din 2006, de la 11% în aceeaşi perioadă din 2005, iar ca valoare, raportat la aceleaşi perioade, vânzările au crescut la 19,7% în 2006, comparativ cu16,3% în 2005.

Chioşcurile au avut scăderi ale volumului vânzărilor la produsele nealimentare, ajungând la 4,2% în prima jumătate a lui 2006, de la 5,5% în perioada similară din 2005.Ca valoare, raportat la aceleaşi perioade, vânzărilor au scăzut la 2,6% în primele şase luni din 2006, de la 3,4% în 2005.

Studiul pune în evidenţă o tendinţă generală de creştere a pieţei bunurilor de larg consum. Astfel, aceasta a îregistrat în primele şase luni creşteri cu 15% în valoare şi cu 5% în volum, comparativ cu perioada similară din 2005, supermarketurile fiind canalul de vânzare care a înregistrat cele mai mari creşteri.

Creşterea pieţei a fost generată, conform studiului, de piaţa bunurilor alimentare, care s-a mărit cu 13% în volum şi cu 19% în valoare în prima jumătate a lui 2006, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2005.

Bunurile de larg consum nealimentare au înregistrat o scădere cu 4% în volum, dar o creştere cu 7% în valoare. Scăderea volumului poate fi explicată prin tendinţa consumatorului de a cumpăra bunuri ambalate în cantitate mai mare, cum ar fi detergentul, ceea ce face să scadă numărul de unităţi unităţi (pachete) vândute, dar să crească numărul de kilograme pe produs.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mihai
mesaj 24 Oct 2006, 09:58 AM
Mesaj #2


Gazda Hanului
******

Grup: Admin
Mesaje: 8.578
Inscris: 22 February 03
Din: Hanu Ancutei
Forumist Nr.: 1



Un nou lant de hypermarketuri vrea sa intre pe piata romaneasca
Cel mai mare lanţ de hypermarketuri din Slovenia, Mercator, a finalizat achiziţia a 76% din compania sârbă M-Rodic, pentru 116 milioane de euro şi intenţionează să devină leader de piaţă în Europa de Sud-Est prin extinderea, după 2010, în România şi Bulgaria, a anunţat compania slovenă.

QUOTE
Mercator a încheiat la începutul lunii iunie un acord de preluare a lanţului de magazine M-Rodic, care prevedea finalizarea tranzacţiei înainte de 31 octombrie. În urma achiziţiei M-Rodic, compania slovenă va avea o cotă de 8% din piaţa sârbă, unde deţine deja trei hypermarketuri.

Potrivit contractului încheiat, Mercator va mai cumpăra 12% din M-Rodic în anul 2008, iar restul de acţiuni va fi achiziţionat în 2009, la un preţ ce va fi stabilit în funcţie de performanţele investiţiei în următorii doi ani. Preţul final al companiei sârbe va fi situat între 137 de milioane de euro şi 177 de milioane de euro, potrivit Mercator.

Compania slovenă a anunţat, în urmă cu câteva luni, că este în căutarea de parteneriate strategice pentru a-şi mări cota de piaţă în Croaţia, Bosnia şi Serbia. De asemenea, reprezentanţii Mercator au declarat că vor să se extindă după 2010 în România, Bulgaria, Macedonia şi Albania.

Cifra de afaceri a companiei slovene în primul semestru al anului a fost de 940 de milioane de euro, în creştere cu 16,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar profitul Mercator a fost de aproximativ 17 milioane de euro, similar celui obţinut în perioada corespunzătoare din anul 2005.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic

 



RSS Versiune Text-Only Data este acum: 29 March 2024 - 06:02 PM
Ceaiuri Medicinale Haine Dama Designer Roman