HanuAncutei.com - ARTA de a conversa!
Haine Dama designer roman

Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )

> Panouri Izolante si Panouri Sandwich

Va recomandam panouri termoizolante Topanel si Panouri Isopan, un sistem modern de termoizolare dezvoltat de compania romaneasca Topanel.

 
Reply to this topicStart new topic
> Legislatia Si Nonlegislatie, Legi ambigue, indicatii pretioase...
Cucu Mucu
mesaj 5 Apr 2006, 11:20 AM
Mesaj #1


From Cooca Macaii
******

Grup: Moderator
Mesaje: 7.228
Inscris: 3 March 04
Din: Pe luna
Forumist Nr.: 2.443



Deschid acest topic deoarece nu de putine ori m-am lovit de tot felul de amiguitati legilative sau administrative in relatia cu diferite institutii. Propun sa postam aici neclaritatile si obstacolele pe care le intalnim si sa incercam sa oferim solutii.
Incep eu. De la 1 februarie, Camera de munca Buzau solicita pt angajare, pe langa restul de acte (contracte de munca, fisa med, adev. med., copie CI, etc) si certificatul fiscal al persoanei de urmeaza sa se angajeze. Certificatul este eliberat de Administratia Fiscala DAR aceasta NU ELIBEREAZA certificate fiscale celor cu datorii. Ori omul, daca nu munceste, nu va avea bani in veci sa isi plateasca datoria catre ANAF pt a se putea angaja. Am solicitat informatii cu privire la baza legala( pt ca eu sunt sigur ca e abuz) de la Inspectoratul teritorial, m-au trimis catre minister, de la minister m-au trimis din nou catre teritoriu. Asa ca i-am dat devil.gif invartindu-se si tot nelamurit am ramas. Stie cineva ceva in acest sens?

Nr. 03.04.2006
Catre Marius
E-mail:.............................


Stimate domnule Marius,



In urma adresei dumneavoastra din data de 03.04.2006, va rugam sa va adresati Inspectoratului Teritorial de Munca in raza caruia aveti domiciliul sau, dupa caz, Inspectoratului Teritorial de Munca Bucuresti. Lista cu adresele si numerele de telefon ale tuturor Inspectoratelor Teritoriale de Munca le puteti afla vizitand pagina www.inspectmun.ro, link-ul Inspectorate.


Director Comunicare

Maria Gheorghian

Intocmit,

Inspector Principal,

Robert Mitroi


03.04.2006


Acest topic a fost editat de mariusc2: 5 Apr 2006, 11:23 AM


--------------------
Sometimes, the majority only means that all the fools are on the same side.

If you could reason with religious people there would be no religious people!
Don't pray in my school, and I won't think in your church!
Ziarul de Rimnic
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ilie
mesaj 14 Apr 2006, 11:09 AM
Mesaj #2


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 2.816
Inscris: 16 March 04
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 2.605



Toata legislatia e vai mama ei, la care se adauga justitia care e de doi bani, au dreptate aia de la UE, daca ajungi in justitie pierzi cu adevarul in mana din cauza judecatorilor incompetenti sau corupti.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cucu Mucu
mesaj 19 Jun 2006, 05:53 PM
Mesaj #3


From Cooca Macaii
******

Grup: Moderator
Mesaje: 7.228
Inscris: 3 March 04
Din: Pe luna
Forumist Nr.: 2.443



S-a declansat de vreo trei saptamani o campanie de amendare a firmelor de o virulenta iesita din comun. Se lucreaza numai cu sume mari trecute in rubrica amenzi, cu targeturi imense. Am aflat ca un inspector (nu spui institutia dar va rog sa ma credeti ca e adevarat) trebuie sa faca 16 controale pe saptamana, dintre care cel putin trei sferturi trebuie sa se lase cu amenzi. Vine vacanta si nu au lichelele de la conducere bani...

Acest topic a fost editat de mariusc2: 19 Jun 2006, 05:53 PM


--------------------
Sometimes, the majority only means that all the fools are on the same side.

If you could reason with religious people there would be no religious people!
Don't pray in my school, and I won't think in your church!
Ziarul de Rimnic
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Promo Contextual
mesaj 19 Jun 2006, 05:53 PM
Mesaj #


ContextuALL









Go to the top of the page
 
Quote Post
maggio
mesaj 20 Jun 2006, 09:26 AM
Mesaj #4


Musteriu
*

Grup: Musterii
Mesaje: 28
Inscris: 23 May 06
Forumist Nr.: 8.286



mariusc2, in primul rind trebuie sa ne spui mai clar despre ce este vorba, cu alte cuvinte daca:
1. tu vrei sa te angajezi sau
2.daca intentionezi a deschide tu insuti o firma proprie!!! Este f. important de stiut ce intentionezi sa faci!!!
Pt. ca la o angajare propriu-zisa, simpla si lipsita de conotatii nu ai nevoie decit de:
Acte necesare la angajare:
1. Cerere de angajare
2. Dovada informarii de catre angajator a persoanei care solicita angajarea, anterior incheierii contractului individual de munca, cu privire la clauzele generale pe care intentioneaza sa le inscrie in contractul individual de munca
3. Fisa individuala de aptitudini
4. Curriculum vitae
5. Contractul individula de munca, inregistrat la ITM
6. Copie de pe actele de studii si stare civila cu mentiunea legala pe ele
7. Copie de pe livretul militar, acolo unde este cazul
8. Declaratie pe propria raspundere a salariatului daca nu are carnet de munca sau se afla la alt angajator sau este pierdut
9. Actele aditionale si celelalte acte referitoare la executarea, modificarea, suspendarea si incetarea contractului individual de munca
10. Orice alte acte care certifica legalitatea si corectitudinea completarilor din registrul general de evidenta al salariatilor si carnetul de munca.
Daca insa e vorba de o infiintare de firma..., atunci da, ai nevoie de acel certificat fiscal.. si, drept urmare, ma tem ca nu este vorba de nici un abuz, raspunsul primit este unul pertinent si in conformitate cu legislatia muncii. Fiecare angajator are dreptul, pe linga cele deja dispuse de legislatia muncii, sa ceara tot ceea ce crede de cuviinta viitorului angajat, in vederea completarii dosarului pt. angajare, si cind zic asta ma refer aici si la diverse teste de competenta lingvistica sau competenta in IT (numita fisa de aptitudini) s.a. - am scris deja mai sus si ti-am boldat pct.10 -, depinde de postul solicitat, inclusiv acest certificat fiscal, care....atesta lipsa datoriilor restante la bugetul de stat....si daca un contribuabil are datorii la bugetul de stat, cum, institutia eliberatoare a unui astfel de certificat sa dea un act care sa-ti ateste eligibilitatea cind nu e asa??? Chiar nu are cum atita vreme cit scrie clar in lege ca: "certificatul fiscal atesta lipsa datoriilor restante la bugetul de stat", aici intrind nu doar impozitul pe teren sau cladire, in cazul in care le ai, ci pina si plata intretinerii la bloc!!! Singura solutie va fi sa te imprumuti...,sa-ti platesti restantele catre buget si apoi sa purcezi, din nou, la cererea acelui act.


--------------------
Nu am nevoie de fanatici! Vreau o armata [...] sanatoasa!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cucu Mucu
mesaj 20 Jun 2006, 09:51 AM
Mesaj #5


From Cooca Macaii
******

Grup: Moderator
Mesaje: 7.228
Inscris: 3 March 04
Din: Pe luna
Forumist Nr.: 2.443



QUOTE (maggio @ 20 Jun 2006, 10:26 AM)
mariusc2, in primul rind trebuie sa ne spui mai clar despre ce este vorba, cu alte cuvinte daca:
1. tu vrei sa te angajezi sau
2.daca intentionezi a deschide tu insuti o firma proprie!!! Este f. important de stiut ce intentionezi sa faci!!!

Nici una, nici alta. Am pus in discutie noua regula instituita de ITM pentru inregistrarea contractelor de munca. Mie mi se pare un abuz.

ITM Buzau solicita, pentru inregistrarea contractelor de munca, pe langa cele necesare si un certificat fiscal al persoanei care urmeaza sa se angajeze.
Din cate stiu eu, certificatul fiscal atesta eligibilitatea persoanei respective, adica, se mentioneaza toate datoriile care le are, daca le are. Nu inseamna ca nu se elibereaza daca persoana are datorii.

QUOTE
Singura solutie va fi sa te imprumuti

Care nu e o solutie, pentru ca neavand un venit lunar garantat (chirii, salariu, drepturi de autor, etc.) nicio institutie de credit nu iti va da un imprumut. Propui apelarea la camatari? laugh.gif


--------------------
Sometimes, the majority only means that all the fools are on the same side.

If you could reason with religious people there would be no religious people!
Don't pray in my school, and I won't think in your church!
Ziarul de Rimnic
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Erwin
mesaj 20 Jun 2006, 10:20 PM
Mesaj #6


Cronicar
******

Grup: Admin
Mesaje: 5.082
Inscris: 26 December 05
Din: Bucuresti
Forumist Nr.: 7.531



am intalnit foarte des ambiguitati in domeniul legislatiei economico-financiare si acum cativa ani am stat de vorba cu un expert versat si l-am intrebat care este cauza acestori numeroase sotancaieli ale legislativului... mi-a explicat ca inainte vreme cei care concepeau textul legilor erau juristi de meserie si aveau foarte multa experienta si profesionalism ca sa ajunga in acele posturi sau functii... acum guvernantii si politicienii sunt de profesii diverse, doar unii dintre ei ar avea probabil in spate pregatirea juridica necesara si poate nu au un cuvant suficient de "greu"...

asta ar fi doar un motiv, altele sunt de natura politica, de interesele de partid sau personale ale politicienilor care detin marile afaceri si averi care trebuiesc favorizate, exceptate, create portite pentru ele s.a.

Omul de rand, contribuabilul, se incurca in hatisul acesta si cade prada oricand organelor de control care actioneaza in cel mai pur stil mafiot. Ai o (mica) afacere prospera si iti faci o reclama intr-un ziar de circulatie? Esti imediat tinta controalelor, lunar, negresit! mad.gif Oricat ai fi de corect, e imposibil sa nu-ti gaseasca ceva, tocmai pentru ca textul legilor si ordonantelor este atat de ambiguu. Unele norme vin in contradictie cu insasi actul la care apartin. Unele acte sunt atat de modificate si cu atatea ordonante peste ordonante de urgenta incat iti trebuie rabdare de Sisif sa le poti pune cap la cap... sad.gif



--------------------
pantha rhei
Universul Fractal
The universe appears to be fractal, cyclic and self-regenerating. Implied is that it is eternal and infinite.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cucu Mucu
mesaj 21 Jun 2006, 09:19 AM
Mesaj #7


From Cooca Macaii
******

Grup: Moderator
Mesaje: 7.228
Inscris: 3 March 04
Din: Pe luna
Forumist Nr.: 2.443



Citind declaratia de avere a ministrului muncii, se explica brambureala legislatitei din domeniu. El saracu' habar nu are sa scrie si sa vorbeste corect gramaticaliceste depe gramatica clasei a patrulea s-i n-oi i-i cere-m coerenta actelor sa-le. roflmao.gif


--------------------
Sometimes, the majority only means that all the fools are on the same side.

If you could reason with religious people there would be no religious people!
Don't pray in my school, and I won't think in your church!
Ziarul de Rimnic
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cucu Mucu
mesaj 21 Jun 2006, 08:07 PM
Mesaj #8


From Cooca Macaii
******

Grup: Moderator
Mesaje: 7.228
Inscris: 3 March 04
Din: Pe luna
Forumist Nr.: 2.443



Stateam asa, ca prostu' si ma gandeam ca un om destept:"De ce merg lucrurile prost in guvernul asta?". "pai sa vedem: avem un ministru agramat (ministrul muncii si bla bla), avem o ministra a mediului afoana la geografie (poreclita de catavenci "proasta cu ghivent"), avem un ministru, sef peste administratia finaciara a Romaniei care habar nu are sa calculeze tva-ul dintr-un pret final, lucru pe care orice student de anul I la o facultate de profil il poate face, si lista poate continua . Daca albastrii aia erau hoti, astia sunt prosti. As vrea sa o extrag totusi din generalizare pe doamna Macovei, care, saraca, desi o ia la cap de la toti, in frunte cu presedintele-jucator(de table la golden slitz), se chinuie din rasputeri sa scoata dinozaurii jusititei din incremenirea spagatina in care zac de secole.


--------------------
Sometimes, the majority only means that all the fools are on the same side.

If you could reason with religious people there would be no religious people!
Don't pray in my school, and I won't think in your church!
Ziarul de Rimnic
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cucu Mucu
mesaj 26 Jun 2006, 10:33 PM
Mesaj #9


From Cooca Macaii
******

Grup: Moderator
Mesaje: 7.228
Inscris: 3 March 04
Din: Pe luna
Forumist Nr.: 2.443



Angajatorii fac cozi in fata Caselor de Sanatate

Aglomeratie in fata Caselor de Asigurari de Sanatate. Angajatorii trebuie sa depuna declaratiile privind concediile medicale si listele angajatilor care au contribuit la sistemul asigurarilor de sanatate. Ca in fiecare luna, in fata Caselor zeci de angajatori stau ore intregi la cozi. Peste 150 de angajatori se aflau astazi la coada in fata Casei de Asigurari de Sanatate de pe Bulevardul Vasile Lascar din capitala. Nervosi si treziti de la ora cinci dimineata, oamenii s-au razvratit impotriva sistemului. Solutii exista, dar unele costa, altele presupun cunostinte de calculator. Probleme si la Hunedoara unde mii de angajatori stau in fiecare luna la coada pentru a depune declaratii de concedii, de somaj sau de vechime in munca ale salariatilor.


Eu le trimit prin posta(clasic,deocamdata) si va garantez ca merge sistemul si fara sa stai la coada. Eu nu inteleg de ce nu vor toti sa trimita prin posta - la astia din Rimnic(contabili) le-am spus si mi-au raspuns ca nu asa se face - ma rog, problema lor daca au timp de stat la cozi. Deh, macarale,macarale...


--------------------
Sometimes, the majority only means that all the fools are on the same side.

If you could reason with religious people there would be no religious people!
Don't pray in my school, and I won't think in your church!
Ziarul de Rimnic
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cucu Mucu
mesaj 7 Feb 2007, 09:30 PM
Mesaj #10


From Cooca Macaii
******

Grup: Moderator
Mesaje: 7.228
Inscris: 3 March 04
Din: Pe luna
Forumist Nr.: 2.443



CONTRACT COLECTIV DE MUNCA UNIC LA NIVEL NATIONAL pe anii 2007-2010

Incheiat conform art. 10 si 11 din Legea nr. 130/1996, republicata, inregistrat la Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei cu nr. 2895/29.12.2006

CAPITOLUL 1

Dispozitii generale

ART.1. - (1) Partile contractante, reprezentate, conform anexei 7, recunosc si accepta pe deplin ca sunt egale si libere in negocierea Contractului Colectiv de Munca Unic la Nivel National si se obliga sa respecte in totalitate prevederile acestuia.

(2) Angajatorul recunoaste libera exercitare a dreptului sindical, conform conventiilor internationale pe care Romania le-a ratificat, Constitutiei Romaniei si legislatiei nationale, precum si libertatea de opinie a fiecarui salariat.

ART.2. - (1) Contractul colectiv de munca unic la nivel national cuprinde drepturile si obligatiile angajatorilor*) si ale salariatilor cu privire la conditiile generale de munca prevazute de legislatia in vigoare precum si cele convenite in procesul de negociere.

(2) In ceea ce priveste conditiile specifice de munca, stabilite conform legii, drepturile si obligatiile partilor se vor stabili prin contractele colective de munca si, dupa caz, prin acorduri privind relatiile de serviciu, la nivel de ramura, grup de unitati*), unitati si instituatii.

*) In sensul prezentului contract:

- termenul „angajator" desemneaza pe cel care angajeaza - persoana juridica sau fizica autorizata potrivit legii, care administreaza, utilizeaza capital, indiferent de natura acestuia, si care foloseste forta de munca salariata;

- termenul „unitate" desemneaza societatile comerciale, alte organizatii cu scop lucrativ, institutiile publice si orice persoana juridica ce angajeaza salariati;

- companiile nationale si regiile autonome sunt definite prin lege grupuri de unitati;

- termenul de „acorduri privind relatiile de serviciu" desemneaza actele incheiate in baza negocierilor derulate intre reprezentantii institutiilor publice si reprezentantii functionarilor publici.

(3) La angajare si la stabilirea drepturilor individuale, angajatorii vor respecta dispozitiile legale in vigoare privind aplicarea principiului egalitatii de tratament fata de toti salariatii, fara discriminari pe baza de criterii de sex, orientare sexuala, caracteristici genetice, varsta, apartenenta nationala, rasa, culoare, etnie, religie, optiune politica, origine sociala, handicap, situatie sau responsabilitate familiala, apartenenta ori activitate sindicala.

(4) Principiul platii egale pentru munca egala implica, pentru aceeasi munca sau pentru o munca pentru care este atribuita o valoare egala, eliminarea, cu privire la toate elementele si conditiile de remunerare, a oricarei discriminari pe criteriul sexului.

ART.3. - (1) Clauzele contractelor colective de muncaa produc efecte dupa cum urmeaza:

a) pentru toti salariatii incadrati in unitatile din tara, indiferent de forma de capital social (de stat sau privat, roman sau strain/mixt), in cazul contractelor colective de munca la nivel national;

b) pentru toti salariatii incadrati in toate unitatile din ramura de activitate pentru care s-a incheiat contractul colectiv de munca, indiferent de forma de capital social (de stat sau privat, roman sau strain/mixt);

c) pentru toti salariatii incadrati la angajatorii care fac parte din grupul de unitati pentru care s-a incheiat contractul colectiv de munca la acest nivel, indiferent de forma de capital social (de stat sau privat, roman sau strain/mixt);

d) pentru toti salariatii angajatorului, in cazul contractelor colective de munca incheiate la nivel de unitate, indiferent de forma de capital social (de stat sau privat, roman sau strain/mixt).

(2) Contractele colective de munca se pot incheia si pentru salariatii institutiilor publice. Prin aceste contracte nu pot fi negociate clauze referitoare la drepturile a caror acordare si al caror cuantum sunt stabilite prin dispozitii legale.

(3) In cazul in care, din diferite motive, partile au incheiat contracte colective de munca la un nivel inferior inaintea contractelor la nivel superior, cele de la nivelurile inferioare se vor adapta contractelor colective de la nivel superior, acolo unde prevederile minimale ale acestora nu au fost atinse.

ART.4 - (1) Prezentul contract se incheie pe o perioada de patru ani, cu posibilitatea revizuirii anuale.

(2) Daca nici una dintre parti nu denunta contractul cu 30 de zile inainte de expirarea perioadei pentru care a fost incheiat, valabilitatea acestuia se prelungeste pana la

incheierea unui nou contract, dar nu mai mult de 12 luni.

ART.5 - (1) Orice cerere de modificare a prezentului contract va face obiectul unei negocieri.

(2) Cererea de modificare se aduce la cunostinta, in scris, celeilalte parti cu cel putin 30 de zile inainte de data propusa pentru inceperea negocierilor.

(3) Partile convin ca in perioada negocierilor, atat in cazul in care se fac modificari, cat si in cazul denuntarii contractului, la nivelurile de negociere sa nu declanseze greve, iar la nivel de unitate sau grup de unitati sa nu se efectueze concedieri din motive neimputabile salariatilor.

ART.6. - Suspendarea si incetarea contractului au loc potrivit legii.

ART.7. - (1) Pentru rezolvarea problemelor ce apar in aplicarea prevederilor prezentului contract precum si pentru monitorizarea aplicarii lui, partile convin sa instituie o comisie de aplicare si monitorizare a contractului colectiv de munca unic la nivel national.

(2) Competenta, componenta , organizarea si functionarea comisiei prevazute la alin.(1), sunt stabilite prin regulamentul din anexa nr. 1 la prezentul contract.

ART.8. - (1) Drepturile salariatilor prevazute in prezentul contract colectiv de munca nu pot sa reprezinte cauza reducerii altor drepturi colective sau individuale care au fost stabilite prin contractele colective de munca incheiate la nivel de ramura, grupuri de unitati si unitati inaintea incheierii Contractului colectiv de munca unic la nivel national.

(2) In situatiile in care, in privinta drepturilor ce decurg din prezentul contract colectiv de munca, intervin reglementari legale mai favorabile, acestea vor face parte de drept din contract.

(3) Partile se obliga ca, in perioada de aplicare a prezentului contract colectiv de munca, sa nu promoveze si sa nu sustina proiecte de acte normative a caror adoptare ar conduce la diminuarea drepturilor ce decurg din contractele colective de munca, oricare ar fi nivelul la care acestea au fost incheiate.

(4) Partile convin sa se informeze reciproc si sa faca demersurile necesare pentru respectarea prevederilor legale, in vederea consultarii organizatiilor sindicale si patronale semnatare, in toate cazurile in care se initiaza acte normative ce privesc relatiile de munca.

ART.9. - (1) In scopul salarizarii si acordarii celorlalte drepturi prevazute in prezentul contract pentru personalul institutiilor finantate de la bugetul de stat, sindicatele si ministerele vor purta negocieri cu guvernul pentru stabilirea fondurilor aferente acestei categorii de personal si pentru constituirea surselor, inainte de adoptarea bugetului de stat, precum si in vederea modificarii ulterioare a acestuia.

(2) Partile contractante vor purta negocieri in vederea includerii drepturilor respective in actele normative prin care se reglementeaza astfel de drepturi, cu incadrarea in prevederile bugetare aprobate sau cu identificarea altor resurse pentru acoperirea cheltuielilor suplimentare.

(3) Pe baza fondurilor aprobate in conditiile prevazute la alin. 1, partile vor negocia utilizarea acestora pentru stabilirea salariilor si a celorlalte drepturi de personal la institutiile publice.
CAPITOLUL 2
Timpul de munca

ART.10. - (1) Durata normala a timpului de munca este de 8 ore pe zi sau de 40 de ore pe saptamana.

(2) Munca prestata in afara duratei normale a timpului de munca saptamanal, prevazuta la alin. 1, este considerata munca suplimentara.

(3) Prin negocieri la nivel de unitate, pentru a pune de acord programul cu cerintele productiei, se poate stabili un program saptamanal de 36 pana la 44 de ore, cu conditia ca media lunara sa fie de 40 de ore de saptamana, iar programul stabilit sa fie anuntat cu o saptamana inainte.

(4) In cazul tinerilor in varsta de pana la 18 ani, durata timpului de munca este de 6 ore pe zi si de 30 de ore pe saptamana.

(5) In functie de specificul unitatii sau al muncii prestate, se poate opta si pentru o repartizare inegala a timpului de munca, cu respectarea duratei normale a timpului de munca de 40 de ore pe saptamana.

(6) In cazurile in care durata normala a timpului de munca se stabileste potrivit prevederilor alin. 5, durata timpului de munca zilnic nu poate depasi 10 ore.

(7) La locurile de munca unde, datorita specificului activitatii, nu exista posibilitatea incadrarii in durata normala a timpului zilnic de lucru, pot fi stabilite forme specifice de organizare a timpului de lucru, dupa caz, in tura, tura continua, turnus, program fractionat; locurile de munca la care se aplica aceste forme specifice de organizare, precum si modalitatile concrete de organizare si evidenta a muncii prestate se stabilesc prin contractul colectiv de munca la nivel de ramura, grupuri de unitati sau unitati.

(8) Durata maxima legala a timpului de munca nu poate depasi 48 de ore pe saptamana, inclusiv orele suplimentare. Prin execeptie, durata timpului de munca va putea fi prelungita peste 8 ore pe zi si peste 48 de ore pe saptamana, care include si orele suplimentare, cu conditia ca media orelor de munca , calculata pe o perioada de referinta de trei luni, sa nu depaseasca 48 de ore pe saptamana.

(9) Pentru ramurile de activitate si sectoarele de activitate consemnate in Anexa nr. 6, se pot negocia la nivel de ramuri, perioade de referinta mai mari de trei luni, dar care sa nu depaseasca 12 luni.

(10) La solicitarea comuna sau a uneia dintre partile negociatoare ale contratului colectiv de munca la nivel de ramura, Comisia paritara constituita la nivelul Contratului Colectiv de Munca Unic la Nivel National se va intruni in regim de urgenta, si se va pronunta asupra cererii de extindere a perioadei de referinta, prevazuta de Art. 111 din Codul Muncii, pentru ramuri sau sectoare ce nu sunt prevazute in Anexa nr. 6 si pentru care s-au prezentat solicitari.

(11) Cand munca se efectueaza in schimburi, durata timpului de munca va putea fi prelungita peste 8 ore pe zi si peste 48 de ore pe saptamana, cu conditia ca media orelor de munca, calculata pe o perioada maxima de 3 saptamani, sa nu depaseasca 8 ore pe zi sau 48 de ore pe saptamana.

ART.11. - (1) Pentru unele activitati, locuri de munca si categorii de personal, prevazute in contractele colective de munca de la unitati, timpul de munca poate fi partial, corespunzator unor fractiuni de norma.

(2) La cerere, salariatii incadrati cu timp de munca partial vor putea fi incadrati cu timp de munca normal, daca exista posturi vacante si daca intrunesc conditiile ocuparii acestor posturi

ART.12. - (1) Salariatii care isi desfasoara activitatea in locuri de munca cu conditii deosebite beneficiaza de reducerea duratei normale a timpului de munca sub 8 ore pe zi, in conditiile prevazute de lege, si nu pot fi solicitati sa efectueze ore suplimentare, cu exceptia cazurilor justificate de prevederi exprese ale regulamentelor specifice activitatii respective sau a unor situatii aparute fortuit.

(2) Durata reducerii timpului normal de munca si categoriile de personal care beneficiaza de acest program se stabilesc prin contractul colectiv de munca la nivel de ramura, grupuri de unitati si unitati.

ART.13. - (1) Orele de incepere si terminare a programului vor fi stabilite prin regulamentul intern.

(2) In toate cazurile in care se dovedeste ca este posibil, cei care angajeaza si sindicatele vor purta negocieri pentru a fixa orare flexibile de lucru si modalitati de aplicare a acestora.

(3) Stabilirea orarelor flexibile de lucru nu afecteaza drepturile prevazute in contractul colectiv de munca

ART.14. - (1) Orele prestate, la solicitarea angajatorului, peste programul normal de lucru stabilit in unitate sunt ore suplimentare.

(2) Salariatii pot fi chemati sa presteze ore suplimentare numai cu consimtamantul lor.

(3) Pentru prevenirea sau inlaturarea efectelor unor calamitati naturale, ale unor accidente ori ale altor cazuri de forta majora, salariatii au obligatia de a presta munca suplimentara ceruta de cel care angajeaza

ART.15. - (1) Munca suplimentara se compenseaza prin ore libere platite in urmatoarele 30 de zile, dupa efectuarea acesteia.

(2) In aceste conditii salariatul beneficiaza de salariul corespunzator pentru orele prestate peste programul normal de lucru.

ART.16. - (1) Munca prestata in intervalul dintre orele 22 si 6, cu posibilitatea abaterii cu o ora in plus sau in minus fata de aceste limite, este lucru in timpul noptii.

(2) Durata normala a timpului de munca pentru salariatul in regim de noapte, nu poate depasi o medie de 8 ore pe zi, calculata pe o perioada de referinta de maxim 3 luni calendaristice, cu respectarea prevederilor legale privind repausul saptamanal.

(3) Pentru persoanele al caror program de lucru se desfasoara pe timpul noptii, durata timpului de munca este mai mica cu o ora decat durata timpului de munca prestata in timpul zilei, fara diminuarea salariului de baza si a vechimii in munca.

(4) Prevederile alin. 2 nu se aplica salariatilor care lucreaza in locuri de munca cu conditii deosebite, unde durata timpului de munca este mai mica de 8 ore.

(5) Angajatorul care, in mod frecvent, utilizeaza munca de noapte este obligat sa informeze despre aceasta inspectoratul teritorial de munca.

(6) Salariatii care urmeaza sa desfasoare cel putin 3 ore de munca de noapte sunt supusi unui examen medical gratuit inainte de inceperea activitatii si dupa aceea, periodic.


--------------------
Sometimes, the majority only means that all the fools are on the same side.

If you could reason with religious people there would be no religious people!
Don't pray in my school, and I won't think in your church!
Ziarul de Rimnic
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cucu Mucu
mesaj 7 Feb 2007, 09:33 PM
Mesaj #11


From Cooca Macaii
******

Grup: Moderator
Mesaje: 7.228
Inscris: 3 March 04
Din: Pe luna
Forumist Nr.: 2.443



(7) Conditiile de efectuare a examenului medical si periodicitatea acestuia se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin comun al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei si al ministrului sanatatii.

(8) Salariatii care desfasoara munca de noapte si au probleme de sanatate recunoscute ca avand legatura cu aceasta vor fi trecuti la o munca de zi pentru care sunt apti.

(9) Tinerii care nu au implinit varsta de 18 ani nu pot presta munca de noapte.

(10) Femeile gravide, lauzele si cele care alapteaza nu pot fi obligate sa presteze munca de noapte.

ART.17. - (1) Salariatii care renunta la concediul legal pentru ingrijirea copilului in varsta de pana la doi ani beneficiaza de reducerea duratei normale a timpului de lucru cu 2 ore pe zi, fara sa le fie afectate salariul de baza si vechimea in munca. La cererea lor se poate acorda program decalat, cu alte ore de incepere a programului de lucru, daca activitatea unitatii permite.

(2) Femeile care au in ingrijire copii de pana la 6 ani pot lucra cu 1/2 norma, daca nu beneficiaza de cresa sau camin, fara a le fi afectate drepturile ce decurg din calitatea de salariat. Timpul in care au fost incadrate in aceste conditii se considera, la calculul vechimii in munca, timp lucrat cu o norma intreaga.

(3) Angajatorii au obligatia de a acorda salariatelor gravide, dispensa pentru consultatii prenatale in limita a maxim 16 ore pe luna, fara a le fi afectate drepturile salariale.

(4) Salariata in cauza este obligata sa prezinte adeverinta medicala privind efectuarea controalelor pentru care s-a invoit.

(5) Procedura de aplicare a prevederilor alineatelor precedente se stabileste prin contractele colective de munca la nivel de unitate.

ART.18. - In durata normala a timpului de munca nu intra timpii consumati cu echiparea-dezechiparea la inceputul si sfarsitul programului.
CAPITOLUL 3
Sanatatea si securitatea in munca

ART.19. – (1) Partile se obliga sa depuna toate eforturile pentru aplicarea riguroasa a sistemului institutionalizat prin legislatia in vigoare, in vederea ameliorarii permanente a conditiilor de munca.

(2) In scopul realizarii obiectivului prevazut la alineatul precedent, partile contractante vor asigura includerea in contractele colective a masurilor prevazute de Legea nr. 319/2006.

(3) La stabilirea masurilor vizand conditiile de munca, partile implicate vor tine seama de urmatoarele:

a) masurile incluse in contractul colectiv de munca sa fie de natura sa realizeze cel putin asigurarea conditiilor de munca la nivelul parametrilor minimali prevazuti in norme; daca acest lucru nu este posibil la un moment dat, se vor stabili programe pe termen scurt sau mediu pentru realizare, pana la asigurarea parametrilor minimali salariatii beneficiind de compensari banesti sau de alta natura;

b) masurile privind ameliorarea conditiilor de munca vor fi stabilite impreuna cu reprezentantii sindicali, incheindu-se anexe speciale la contractele colective de munca.

(4) Patronatele si sindicatele pot organiza, in comun, la nivelul ramurilor, grupurilor de unitati si unitatilor, servicii de securitate si sanatate in munca.

ART.20. - (1) Organizarea activitatii prin stabilirea unei structuri organizatorice rationale, repartizarea tuturor salariatilor pe locuri de munca cu precizarea atributiilor si raspunderilor lor, precum si exercitarea controlului asupra modului de indeplinire a obligatiilor de serviciu de catre salariati sunt de competenta exclusiva a celor care angajeaza.

(2) Normarea muncii se aplica tuturor categoriilor de salariati - muncitori, tehnicieni, ingineri, economisti, cadre de alta specialitate si lucratori din activitatea administrativa atat pentru cei salarizati in acord, cat si pentru cei salarizati in regie. Normele de munca se exprima - in functie de caracteristicile procesului de productie sau ale altor activitati ce se normeaza - sub forma de norme de timp, norme de productie, norme de personal, sfere de atributii sau sub alte forme corespunzatoare specificului fiecarei munci. Normele de munca se elaboreaza de catre patroni cu acordul organizatiilor sindicale corespunzatoare.

(3) Normele de munca aprobate de conducatorul unitatii constituie anexa la contractul colectiv de munca si se fac cunoscute salariatilor cu cel putin 5 zile inainte de aplicare.

ART.21. - (1) Activitatea de normare a muncii se refera la toate categoriile de salariati, potrivit specificului activitatii fiecareia, si se bazeaza pe tehnicile normarii muncii; aceasta se desfasoara ca un proces continuu, in permanenta concordanta cu schimbarile ce au loc in organizarea si nivelul de dotare tehnica a muncii.

(2) In toate situatiile in care normele de munca nu asigura un grad complet de ocupare, conduc la o solicitare excesiva sau, dupa caz, nu corespund conditiilor pentru care au fost elaborate, se impune reexaminarea lor. Aceasta poate fi ceruta atat de patron, cat si de sindicate. In caz de divergenta in ceea ce priveste calitatea normelor de munca se va recurge la o expertiza tehnica ce va fi stabilita de comun acord. Concluziile expertizei tehnice sunt obligatorii pentru ambele parti.

(3) Reexaminarea normelor de munca nu va putea conduce la diminuarea salariului de baza negociat.

(4) Cheltuielile ocazionate de solutionarea divergentelor cu privire la modificarea normelor de munca vor fi suportate de patroni pentru prima solicitare a sindicatelor.

ART.22. - Angajatorul are obligatia sa asigure permanent conditiile tehnice si organizatorice avute in vedere la elaborarea normelor de munca, iar salariatii trebuie sa realizeze norma de munca sau, dupa caz, sarcinile ce decurg din functia sau postul detinut.

ART.23. - Locurile de munca se clasifica in locuri de munca normale, locuri de munca cu conditii deosebite si locuri de munca cu conditii speciale, stabilite potrivit reglementarilor legale.

ART.24. - (1) Pentru prestarea activitatii in locurile de munca cu conditii grele, periculoase, nocive, penibile sau altele asemenea, salariatii au dreptul, dupa caz, la sporuri la salariul de baza, durata redusa a timpului de lucru, alimentatie de intarire a rezistentei organismului, echipament de protectie gratuit, materiale igienico-sanitare, concedii suplimentare, prevazute de contractele colective de munca la nivel de ramura, grupuri de unitati, unitati si institutii; duratele de reducere a varstei pentru pensionare sunt cele prevazute in lege.

(2) Salariatii incadrati in categoriile prevazute la alin. 1 vor fi supusi obligatoriu unui examen medical efectuat de medicul de medicina muncii, in conditiile si la termenele ce se vor stabili prin contractul colectiv de munca la nivel de unitate si institutie.

(3) In cazul in care una sau mai multe din conditiile deosebite se regasesc pentru toti salariatii unei unitati, unei sectii, unui atelier sau ai unui loc de munca se vor stabili pentru acestia prin negociere salarii de baza al caror cuantum nu va fi mai mic decat suma salariului de baza si a sporurilor negociate.

(4) La locurile de munca cu conditii specifice, unde numai o parte dintre salariati lucreaza in astfel de conditii, acestia vor beneficia de sporuri.

ART.25. - (1) In cazul in care conditiile de munca se normalizeaza, salariatii vor beneficia pentru refacerea capacitatii de munca inca doua luni, daca au beneficiat anterior de acestea, de spor pentru nocivitate si alimentatie de protectie a organismului.

(2) De drepturile prevazute la alin. 1 beneficiaza si salariatii care au lucrat cel putin sase luni in conditiile alin. 1 si isi schimba locul de munca din motive ce nu le sunt imputabile, daca drepturile de aceeasi natura la noul loc de munca sunt mai mici.

ART.26. - In toate cazurile in care conditiile de munca s-au inrautatit, determinand reclasificarea locurilor de munca, salariatii vor beneficia de drepturile aferente noii clasificari incepand cu data schimbarii conditiilor de munca.

ART.27. - (1) Partile sunt de acord ca nici o masura privind sanatatea si securitatea in munca nu este eficienta daca nu este cunoscuta, insusita si aplicata in mod constient de salariati.

(2) Angajatorul va asigura, pe cheltuiala sa, cadrul organizatoric pentru instruirea, testarea si perfectionarea profesionala a salariatilor cu privire la normele de sanatate si securitate in munca. Prin contractele colective de munca la nivel de unitati se vor prevedea masuri specifice, periodicitatea, metodologia, obligatiile si raspunderile, precum si controalele proprii, in conformitate cu dispozitiile Legii 319/2006, reglementarile elaborate de Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei si cu normele proprii. Timpul aferent acestor activitati, inclusiv orele de instructaj, se include in timpul de munca si este salarizat.

(3) La angajarea unui salariat sau la schimbarea locului de munca sau a felului muncii, acesta va fi instruit si testat efectiv cu privire la riscurile ce le presupune noul sau loc de munca si la normele privind sanatatea si securitatea in munca, pe care este obligat in procesul muncii sa le cunoasca si sa le respecte.

(4) In cazurile in care, in procesul muncii, intervin schimbari ce impun aplicarea unor norme noi de sanatate si securitate in munca, salariatii vor fi instruiti in conditiile prevazute la alineatul precedent.

ART.28. - (1) Contravaloarea echipamentului de protectie se suporta integral de catre angajator.

(2) Contravaloarea echipamentului de lucru se suporta potrivit prevederilor legale si celor din contractele colective de munca de la celelalte niveluri.

(3) In toate cazurile in care, in afara echipamentului de lucru prevazut de lege, patronul cere o anumita vestimentatie speciala, ca echipament de lucru, contravaloarea acesteia se suporta integral de catre angajator.

ART.29 - Prin contractele colective de munca la nivel de unitate sau institutie se vor stabili parametrii de microclimat care vor fi urmariti la fiecare loc de munca, in vederea luarii masurilor de protectie a muncii specifice, precum si programele de control al realizarii masurilor stabilite.

ART.30 - (1) In vederea mentinerii si imbunatatirii conditiilor de desfasurare a activitatii, patronul va lua urmatoarele masuri de amenajare ergonomica a locului de munca:

a) asigurarea conditiilor de mediu (iluminat, microclimat, zgomot, vibratii, temperatura, aerisire, umiditate);

b) amenajarea anexelor sociale ale locurilor de munca (vestiare, bai, grupuri sanitare, sali de repaus);

c) diminuarea pana la eliminarea treptata a emisiilor poluante.

(2) Masurile concrete, in sensul prevederilor alin. 1, se stabilesc in contractele colective de munca din unitati si institutii.

(3) Salariatii sunt obligati sa pastreze in bune conditii amenajarile efectuate de patron, sa nu le deterioreze si sa nu le descompleteze ori sa sustraga componente ale acestora.

ART.31 (1) Patronul va organiza la angajare si, ulterior, o data pe an, examinarea medicala a salariatilor, in scopul de a constata daca sunt apti pentru desfasurarea activitatii in posturile pe care ar urma sa le ocupe sau pe care le ocupa, precum si pentru prevenirea imbolnavirilor profesionale. Examinarea medicala este gratuita, iar cheltuielile ocazionate de examinare se vor suporta conform legii. Conditiile concrete urmeaza sa fie stabilite la nivel de unitate, cu consultarea sindicatelor.

(2) In cazul in care dispozitii legale speciale sau ale contractului colectiv de munca prevad examinari medicale la termene mai scurte, determinate de conditiile deosebite de la locurile de munca, se vor aplica aceste prevederi.

(3) Salariatii sunt obligati sa se supuna examenelor medicale in conditiile organizarii potrivit prevederilor alin. 1. Refuzul salariatului de a se supune examinarilor medicale constituie abatere disciplinara.

(4) Examinarea medicala a salariatilor la angajare si, ulterior, o data pe an se face de catre unitatile sanitare de specialitate acreditate de patronat si de Ministerul Sanatatii.

ART.32 - La cererea uneia dintre parti, medicii de medicina muncii si inspectorii de munca vor fi consultati la modificarea duratei timpului de lucru si la acordarea de concedii suplimentare.

ART.33 - (1) Partile vor asigura un regim de protectie speciala a muncii femeilor si a tinerilor in varsta de pana la 18 ani, cel putin la nivelul drepturilor specifice reglementate de legislatia muncii si prevederile prezentului contract.

(2) Salariatele gravide, incepand cu luna a V-a de sarcina, precum si cele care alapteaza nu vor fi repartizate la munca de noapte, nu vor fi chemate la ore suplimentare, nu vor fi trimise in deplasare si nu vor putea fi detasate decat cu acordul lor.

(3) La solicitarea Comitetului de sanatate si securitate in munca, angajatorul are obligatia sa evalueze riscurile pe care le presupune locul de munca al salariatei care anunta ca este insarcinata, precum si al salariatei care alapteaza si sa le informeze cu privire la acestea.

(4) Alte drepturi specifice sau alte cuantumuri ale drepturilor reglementate de legislatia muncii pot fi stabilite prin contractele colective de munca de la celelalte niveluri.

ART.34 - Patronul nu va refuza angajarea sau, dupa caz, mentinerea in munca a persoanelor cu handicap, in cazurile in care acestea sunt apte pentru indeplinirea obligatiilor de serviciu aferente posturilor existente.

ART.35 - In cazul recomandarilor medicale, patronul va asigura trecerea salariatilor in alte locuri de munca si, dupa caz, recalificarea acestora, in functie de posibilitatile fiecarei unitati, care vor fi stabilite impreuna cu sindicatele.

ART.36. - (1) In vederea imbunatatirii conditiilor de munca, in fiecare unitate cu cel putin 50 de salariati se va constitui un comitet de sanatate si securitate in munca, in conformitate cu prevederile legale.

(2) Comitetul de sanatate si securitate in munca este constituit din reprezentantii desemnati de sindicatele reprezentative din unitate, pe de o parte, si angajator sau reprezentatii sai desemnati, in numar egal cu cel al reprezentatilor lucratorilor, pe de alta parte.

(3) Reprezentantii in Comitetele de sanatate si securitate in munca desemnati de sindicatele reprezentative din unitate sau acolo unde acestea nu exista, alesi de catre salariati, poarta denumirea de lucratori delegati ai salariatilor cu raspunderi specifice in domeniul sanatatii si securitatii in munca sau lucratori desemnati.

(4) Lucratorii delegati prevazuti la alineatul precedent vor fi alesi pentru un mandat de 2 ani, cu posibilitatea prelungirii. Acestia pot fi retrasi sau inlocuiti in aceleasi conditii in care au fost desemnati.

(5) Daca inr-o unitate apare un sindicat reprezentativ, lucratorii delegati in Comitetul de sanatate si securitate in munca vor fi desemnati de acesta.

(6) Timpul de munca afectat activitatii in comitetele de sanatate si securitate in munca se considera timp de lucru efectiv prestat si va fi prevazut in contractul colectiv de munca la nivel de unitate.

(7) Activitatea comitetelor de sanatate si securitate in munca se va desfasura in baza reglementarilor cadru in vigoare si a regulamentelor proprii.


--------------------
Sometimes, the majority only means that all the fools are on the same side.

If you could reason with religious people there would be no religious people!
Don't pray in my school, and I won't think in your church!
Ziarul de Rimnic
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cucu Mucu
mesaj 7 Feb 2007, 09:35 PM
Mesaj #12


From Cooca Macaii
******

Grup: Moderator
Mesaje: 7.228
Inscris: 3 March 04
Din: Pe luna
Forumist Nr.: 2.443



ART.37. - In scopul prevenirii si diminuarii nivelului stresului la locul de munca, angajatorul impreuna cu semnatarii contractului colectiv de munca vor depune eforturile necesare in vederea transpunerii la nivelul unitatii, a standardelor de management pentru gestionarea stresului la locul de munca, astfel:

(1) In ce priveste continutul muncii:
a) la fundamentarea normelor de munca pentru salariati, se va avea in vedere numarul de ore de munca, stabilite prin lege si contractele colective de munca aplicabile;
b) se va urmari ca nivelul de competenta, aptitudinile si abilitatile salariatilor sa corespunda cerintelor locului de munca;
c) conditiile locului de munca trebuie sa fie adaptate ergonomic, salariatilor;
d) salariatii vor fi informati si consultati si vor avea la dispozitie toate informatiile necesare, care sa le permita sa inteleaga care sunt responsabilitatile lor, conform fisei postului .
(2) In ce priveste controlul asupra muncii efectuate:
a) angajatorul va incuraja salariatul sa-si utilizeze capacitatile si initiativele la locul de munca;

b) impreuna cu sindicatele sau dupa caz, cu reprezentantii salariatilor, angajatorul va stabili un sistem de stimulente pentru ca salariatii sa fie motivati in indeplinirea cat mai buna a sarcinilor de serviciu.

(3) In ce priveste gestionarea activitatii la locul de munca, prin contractele colective de munca aplicabile se vor stabili intervalele de timp si modalitatile practice de informare a salariatilor privind modificarile aparute sau in curs de aparitie, legate de conditiile de munca.

(4) In ce priveste relatiile de munca, prin grija Comitetului de sanatate si securitate in Munca si a Comisiei Paritare, se vor analiza informatiile legate de rele practici la locurile de munca si se vor dispune masuri corective.
CAPITOLUL 4
Salarizarea si alte drepturi banesti

ART.38. (1) Pentru munca prestata in conditiile prevazute in contractul individual de munca, fiecare salariat are dreptul la un salariu in bani convenit la incheierea contractului de munca.

(2) La unitatile producatoare de produse agricole, o parte din salariu se poate plati si in natura. Plata in natura, stabilita prin negocieri colective in unitati, nu poate depasi 30% din salariu.

(3) Plata in natura a unei parti din salariu, in conditiile stabilite la art. 160 din Codul muncii, este posibila numai daca este prevazuta expres in contractul colectiv de munca aplicabil sau in contractul individual de munca.

(4) Salariul cuprinde salariul de baza, indemnizatiile, sporurile, precum si alte adaosuri.

ART.39. (1) Formele de organizare a muncii si de salarizare ce se pot aplica sunt urmatoarele:
a) in regie sau dupa timp;
b) in acord;
c) pe baza de tarife sau cote procentuale din veniturile realizate;
d) alte forme specifice unitatii.

(2) Organizarea muncii si salarizarea in acord pot avea loc intr-una din urmatoarele forme:
a) acord direct;
b) acord progresiv;
c) acord indirect.

(3) Acordul direct, progresiv sau indirect se poate aplica individual sau colectiv.

(4) Formele de organizare a muncii si de salarizare ce urmeaza sa se aplice fiecarei activitati se stabilesc prin contractul colectiv de munca la nivel de unitate sau, dupa caz, institutie.


--------------------
Sometimes, the majority only means that all the fools are on the same side.

If you could reason with religious people there would be no religious people!
Don't pray in my school, and I won't think in your church!
Ziarul de Rimnic
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cucu Mucu
mesaj 7 Feb 2007, 09:56 PM
Mesaj #13


From Cooca Macaii
******

Grup: Moderator
Mesaje: 7.228
Inscris: 3 March 04
Din: Pe luna
Forumist Nr.: 2.443



*** "Legea societatilor comerciale reprezinta o imixtiune a statului in administrarea afacerilor private"

Noua lege a societatilor comerciale, aprobata de Guvern in 28 noiembrie 2006, este un cutremur pentru societati, administratori, manageri si directori executivi, cutremur indus fara ca macar sa se spuna despre ce e vorba si fara a se prevedea o perioada de tranzitie, au aratat marti, intr-un seminar organizat la Camera de Comert si Industrie a Municipiului Bucuresti, reprezentanti ai mediului de afaceri.

Actuala forma a legii societatilor comerciale incalca unul de principiile de baza cuprins in strategia Post-Aderare a Romaniei, si anume flexibilitatea. Legea este rigida, cu prevederi birocratice ce atrag costuri fara sa creasca eficienta in aplicare.

In forma actuala, apare o extindere a imixtiunii statului in administrarea unei afaceri private, impunand nu numai conditiile pe care trebuie sa le indeplineasca un administrator sau director al unui societati ci si conditiile restrictive pentru actionari de a alege CA si directorii dintre actionari, salariati sau alte persoane.

Modificarile introduse, valabile din 1 decembrie 2006, duc la cresterea birocratiei si a costurilor pentru societatile comerciale, fara a duce la o imbunatatire a mediului de afaceri sau la o eficientizare a activitatii societatilor comerciale.

La fiecare modificare de act constitutiv (mentiune), se reface actul constitutiv cu includerea modificarii, se depune la Registrul Comertului si se notifica la Monitorul Oficial despre modificare.

Oamenii de afaceri considera ca legea 441/2006, care modifica legea 31/1990, va duce astfel, la cresterea costurilor societatilor comerciale.

Actuala lege impune conditii restrictive pentru actionari in ceea ce priveste alegerea Consiliul de Administratie. Cumulul de mandat de administrator cu mandat de munca este strict interzis, din momentul acceptarii functiei de administrator (daca este administrator, nu mai poate fi angajat cu carte de munca la aceeasi firma).

O societate comerciala care are un singur asociat este obligata astfel sa-si angajeze un alt administrator, intrucat, conform noii reglementari, acesta nu poate indeplini aceasta functie.

Oamenii de afaceri sunt de parere ca legea trebuie restructurata din temelii.


Numai idioti la guvernare...


--------------------
Sometimes, the majority only means that all the fools are on the same side.

If you could reason with religious people there would be no religious people!
Don't pray in my school, and I won't think in your church!
Ziarul de Rimnic
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic

 



RSS Versiune Text-Only Data este acum: 28 March 2024 - 11:58 PM
Ceaiuri Medicinale Haine Dama Designer Roman