HanuAncutei.com - ARTA de a conversa!
Haine Dama designer roman

Bine ati venit ca musafir! ( Logare | Inregistrare )

2 Pagini V  < 1 2  
Reply to this topicStart new topic
> Jurnalul De Teatru Si Film Al Lui Fitzcarraldo
Fitzcarraldo
mesaj 25 Feb 2006, 12:30 AM
Mesaj #36


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 515
Inscris: 28 June 05
Din: Columbia
Forumist Nr.: 6.518



Revazut pentru a nu stiu cata oara Se7en. De data asta pe Pro Cinema. Revoltator si tulburator in acelasi timp. Film in top 10 la mine.

Nu stiu daca CTP face selectiile din programul respectivului post, dar omu' stie cinema (cat de antipatic mi-ar fi in rest).


http://www.imdb.com/title/tt0114369/ interesante si User Comments - urile.


--------------------
In a society that is drug - infested, violence - wracked and polluted by chemical greed, no one has ever died from a overdose of pornography.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fitzcarraldo
mesaj 25 Feb 2006, 10:42 PM
Mesaj #37


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 515
Inscris: 28 June 05
Din: Columbia
Forumist Nr.: 6.518



Azi a fost ziua filmelor cu gangsteri : Casino (am mai tot zis de el) ; Goodfellas cu Ray Liotta http://www.imdb.com/name/nm0000501/ , favoritul meu all time ); Poveste din Bronx, regizat de Robert de Niro http://www.imdb.com/title/tt0106489/ . Actorul, clar influentat de mana maestrului Scorsese s-a jucat de-a regia si i-a iesit mai mult decat bine. Donnie Brasco, r. Mike Newell (un must see wink.gif ).

Pacat ca Martin Scorsese s-a lasat de filme serioase si s-a apucat sa ridice in slavi aviatori interpretati de mici blonzi insipizi ... ma rog ... sa speram ca-si revine. Inutil sa spun ca toate aceste filme au, fiecare, peste 5 / 6 vizionari la activ.

Aseara Nascuti asasini. Satira, satira ... dar s-o stim si noi. F. violent intr-adevar. Mi-a placut, unele secvente sunt snuff-uri pure, regizate excelent de Oliver Stone. Cred ca a tras ceva prafuri cand a facut filmul asta. 8/10

Urmeaza Cele 400 de lovituri ale lui Francois Truffaut, Franta 1959. Il vanez de ceva timp.


--------------------
In a society that is drug - infested, violence - wracked and polluted by chemical greed, no one has ever died from a overdose of pornography.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fitzcarraldo
mesaj 26 Feb 2006, 02:12 PM
Mesaj #38


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 515
Inscris: 28 June 05
Din: Columbia
Forumist Nr.: 6.518



Les quatre cents coups, r. Francois Truffaut, 1959

Una dintre cele mai emotionante pelicula vazute de mine, Cele 400 de lovituri infatiseaza povestea unui pusti neinteles de parinti, persecutat de un dascal rupt parca din Domnul Vucea a lui Delavrancea. Provenit dintr-o relatie extraconjugala, pesonajul central - Antoine Doinel (interpretat de Jean Pierre Leaud), este un copil neiubit de mama, acceptat din convenienta de tata si lasat in voia sortii. Oaia neagra a clasei unde este elev, cand vrea cu adevarat sa se indrepte si sa invete (se apuca de citit serios Balzac) este acuzat de invatator de plagiat. Copilul fuge pentru a doua oara de acasa, speriat de pedeapsa parintilor. Mama ii promisese ca daca va fi printre primii 6 ai clasei va primi 1000 de franci. Hotarat sa faca bani impreuna cu cel mai bun prieten al sau, Doinel decide sa fure masina de scris din biroul firmei la care lucra tatal sau. O ia cu relativa usurinta, dar fiind incapabil s-o vanda cuiva (era marcata), se hotaraste s-o duca la loc. Este prins de paznicul institutie si dat pe mana parintelui. Acesta il duce la sectia de politie unde este acuzat de furt si vagabondaj. Micutul este inchis intr-o celula insalubra, alaturi de prostituate si hoti marunti de buzunare. Aparent ingrijorata de soarta copilului, mama se duce la judecatorul care se ocupa de cazul fiului, incercand sa-l determine sa-l plaseze undeva cat mai bine, preferabil la un camin pe litoral, pentru ca Doinel nu vazuse niciodata marea. "Nu suntem tabara de reacreatie doamna, dar vom face tot posibilul". Printre zabrelele dubei care-l duce alaturi de alti infractori catre casa de corectie, Doinel vede Parisul luminos indepartandu-se. Copilul plange. La Institutul de Indreptare, baiatul nu rezista mult si la o ora de sport evadeaza.

Secventa : interviul dat psihologului din Centru, greu de descris in cuvinte, trebuie vazut.

Filmul se termina cu baiatul alergand pe o plaja catre mare. Stop cadru. 10/ 10

Lipsa de adaptare a personajului central, incapacitatea de a se integra in societate, spiritul rebel gasite si la Cool hand Luke, numai ca acolo povestea e in alt registru iar eroul actiunii are alta varsta.

* "Intentia lui Truffaut - aflat la primul sau film - a fost sa realizeze o combinatie de neorelism cu realism pur si simplu si cu sentimente personale. Introduce personajul Antoine Doinel, pe care regizorul il va urmari la diverse varste ( Dragostea la 20 de ani - 1962, Saruturi furate - 1968, Domiciuliul conjugal - 1970) si marcheaza inceputul colaborarii dintre Truffaut si Leaud, care va deveni actorul sau preferat, poate chiar mai mult, un fel de alter ego al sau. Premiul pentru regie - Cannes."

*Citat din Secolul Cinematografului.

Acest topic a fost editat de Fitzcarraldo: 26 Feb 2006, 04:00 PM


--------------------
In a society that is drug - infested, violence - wracked and polluted by chemical greed, no one has ever died from a overdose of pornography.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Promo Contextual
mesaj 26 Feb 2006, 02:12 PM
Mesaj #


ContextuALL









Go to the top of the page
 
Quote Post
Fitzcarraldo
mesaj 27 Feb 2006, 11:48 PM
Mesaj #39


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 515
Inscris: 28 June 05
Din: Columbia
Forumist Nr.: 6.518



*****Ladri di biciclette / Hoti de biciclete , r. Vittorio De Sica

"Cel mai banal fapt divers devine o tragedie, un rechizitoriu impotriva uni regim, a somajului. Filmul este totodata un solilocviu despre natura umana " Georges Sadoul

Cineva spunea ca acest film trebuie urmarit de toti fanii Lord of the rings & shit like that. In hoti de biciclete nimeni nu este vinovat, nici macar hotul epileptic cu sapca nemteasca (relicva a razboiului care incetase de curand), el fura de foame, pentru a hrani familia alaturi de care locuieste intr-o singura camera darapanata. Atitudinea regizorului fata de personajele sale nu este una moralizatoare, asa cum s-ar crede, el doar isi spune povestea, simplu, intr-un mod in care putini vor mai reusi s-o faca. Ladri di biciclette trece cu brio proba timpului, reusind ca la aproape 60 de ani de la data cand a fost realizat sa impresioneze la fel de mult. 10 / 10

Secvente : iesirea din biserica, palmuirea lui Bruno, masa la restaurant cu toate implicatiile ei, bineinteles finalul.

Acest topic a fost editat de Fitzcarraldo: 27 Feb 2006, 11:53 PM


--------------------
In a society that is drug - infested, violence - wracked and polluted by chemical greed, no one has ever died from a overdose of pornography.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fitzcarraldo
mesaj 28 Feb 2006, 06:49 PM
Mesaj #40


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 515
Inscris: 28 June 05
Din: Columbia
Forumist Nr.: 6.518



Un homme et une femme, r. Claude Lelouch, Franta 1966

Anne (Anouk Aimee) este asistenta de platou la studiourile de film din Paris, Jean Louis pilot de curse al echipei Ford - Franta. Cei doi se intalnesc la scoala internat unde isi cresc copiii. Fostul ei sot, cascador, decedat in timpul unor filmari periculoase.

Pelicula incepe dezlanat, cu unele secvente care nu prea se leaga, urmand ca ulterior schimbarea planurilor temporare sa desluseasca poveste intr-o desfasurare logica.

Intrebat de catre Anne despre sotia sa (ambii poarta verighete), Jean Louis tace. In cadrul cursei de la Monte Carlo, pilotul sufera un grav accident in urma caruia intra intr-o coma profunda. Sotia acestuia, care-l iubea foarte mult nu suporta ideea ca il va pierde, si in urma unei caderi nervoase se sinucide. De aici planurile temporare despre care aminteam mai sus se schimba, filmul derulandu-se pana la final sub forma flashbackului pentru a infatisa ceea ce se intampla pana la momentul accidentului. Aflam ca Jean - Louis mai participase la un rally epuizant pe care reusise sa-l termine printre finalisti. Anne, vazand cursa la televizor ii trimite o telegrama : "Bravo ! Te iubesc. Anne." Pana la acel monent intre cei doi nu se intamplase nimic. J. Louis parcurge 6000 de km de la Monte Carlo pentru a o revedea, uimit de curajul ei. Intr-un moment intim, Anne isi aduce aminte de fostul ei sot, cascadorul. Plange. J. Louis o intreaba de ce. "Din cauza sotului", ii raspunde. "Dar e mort". "Nu, pentru mine nu a murit inca".

Finalul face toti banii, de aceea nu am sa-l povestesc aici. Ceea ce se intampla cu cei doi, daca pilotul ranit isi va reveni din coma .... nu ne putem decat imagina.

Secvente
-Mana lui pusa pe haina ei, pentru a o putea atinge.
-Pe vaporas ea isi deschide paltonul pentru ca el sa-si poata aprinde tigara. Mici bijuterii menite sa sugereze aproprierea dintre cei doi.
-In film mai apare o femeie, posibila amanta a pilotului.

9,5 / 10

Marele Premiu Cannes 1966
Marele premiu pentru imagine (alternante alb negru / color / sepia).


--------------------
In a society that is drug - infested, violence - wracked and polluted by chemical greed, no one has ever died from a overdose of pornography.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fitzcarraldo
mesaj 2 Mar 2006, 06:50 PM
Mesaj #41


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 515
Inscris: 28 June 05
Din: Columbia
Forumist Nr.: 6.518



Full metal jacket , r. Stanley Kubrick , 1987

Am vazut atatea filme de razboi, ca asta nu m-a mai atins. Mi-a placut mai mult prima parte, cea cu instructia "viermilor".
Gaselnita "Born to kill / insigna hipiota "Make love not war" mi s-a parut ieftina (a se vedea si afisul de pe imdb). Nici "galbejitii" din groapa comuna acoperiti cu var nestins nu i-am gasit prea veridici. Un Kubrick atipic, daca se poate vorbi de "atipic" in cazul acestui regizor, ale carui filme difera atat de mult intre ele.

6,5 / 10 http://www.imdb.com/title/tt0093058/posters

Apocalypse Now (1979), r.Francis Ford Coppola

Asta da ! Intamplator vazut imediat dupa pelicula lui Kubrick (dezamagitor, dupa cate cronici laudative citisem despre el - "The best war movie ever made" bla bla bla )
M. Veroiu spunea ca intr-o scena cu elicoptere din filmele americane se cheltuieste cam cat bugetul unui film romanesc, si asta e cu elicoptere, multe. Apocalypse Now e mult mai viu decat Full metal ... , are ritm, are cowboy care impusca galbejitii din elicoptere pe muzica clasica - "Ii innebuneste !", are iepurasi Playboy in jungla vietnameza.

Capitanul Big Duke : " Mirosi ceva ?Simti mirosul ?
- Ce ?
-Napalm fiule. Nimic in lume nu miroase asa. Iubesc mirosul napalmului dimineata. Odata am bombardat un deal 12 ore.. Cand s-a terminat totul, m-am ridicat si am plecat. Nu am gasit nici un cadavru imputit. Dar mirosul ... stii ... mirosul de gazolina, tot dealul ... mirosea a ... victorie.

Secventa : unul dintre soldati (17 ani) este mitraliat in timp ce asculta asculta pe reportofonul primit de acasa vocea mamei care-i spune sa se fereasca din calea gloantelor.

Calatoria cu salupa prin apele junglei cambogiene seamana izbitor cu cea facuta de Fitzcarraldo prin jungla amazoniana. Ca si eroul lui Herzog, personajul interpretat de Martin Sheen (capitanul Willard) isi pierde oamenii unul cate unul in atacuri invizibile de pe tarm.

Unul dintre rolurile mari (printre ultimile) ale lui Marlon Brando .... Colonelul Walter E. Kurtz.
10/10

"It is an almost psychedelic cruise to a very surreal ending which makes it a movie not accessible to everyone. Very challenging to watch but rewarding as well. I could offer my explanations on each scene but that would be totally pointless. This movie is intended for interpretation and contemplation as opposed to immediate gratification." IMDB

"Cel mai puternic drog este, desigur, propria lor ignoranţă īn privinţa Vietnamului: au intrat īn ţara asta fără să ştie nimic despre ea, şi acum ţara asta intră īn capetele lor şi le īntoarce pe dos. Ei īncearcă să-i reziste prin rock'n'roll, fetiţe de la Playboy şi plăci de surf, prin bere rece şi, din nou, droguri. Toate astea nu pot să ducă decīt la monstruozitate pură şi la nebunie absolută ...
...o superproducţie aşa cum nimeni nu şi-a mai permis să facă la Hollywood, de atunci īncoace: o expediţie la graniţa inexprimabilului." Andrei Gorzo.

La Apocalypse Now razboiul din Vietnam nu este decat un pretext, daca nu ar fi ales conflictul asta american care era recent in mintea omenirii, Coppola ar fi putut plasa actiunea in orice perioada istorica. Pentru o mai buna cunoastere a conflictului, Plutonul lui Oliver Stone poate elucida orice necunoscuta.


--------------------
In a society that is drug - infested, violence - wracked and polluted by chemical greed, no one has ever died from a overdose of pornography.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fitzcarraldo
mesaj 11 Mar 2006, 03:43 PM
Mesaj #42


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 515
Inscris: 28 June 05
Din: Columbia
Forumist Nr.: 6.518



Se pare ca este perioada filmelor de razboi la mine. Vazut Red Thin Line al lui Malick, un regizor care pana la aceasta productie nu mai realizate decat doua filme intr-o cariera de 30 de ani. Dupa spusele unora capodopere (nu am vazut, nu pot confirma / infirma). Nesansa regizorului a fost ca a lansat Thin Red Line concomitent cu Salvati soldatul Ryan, al mult mai cunoscutului Spielberg. E inutil sa spun ca tot prostu’ s-a repezit sa vada « capodopera » spielbergiana in detrimentul filmului aflat in discutie acum. Din ceea ce am citit despre Malick, acest individ seamana f. Mult din punctul de vedere al pregatirilor pt. filmare (ani de zile), al lucrului cu actorii (perfectionist pana la exasperare, secretoman) cu S. Kubrick. A fost si un scandal care s-a lasat cu o acuzatie de plagiat intre cele doua filme, cel al lui Spieberg si cel al lui Malick. Inutil sa spun ca un oligofren expirat din Romania isi compara flatulatia (pe nume Triunghiul Mortii) cu peliculele aflate aici in discutie.


Fight Club, r. David Fincher, 1999

Spre rusinea mea n-am stiut ca este al lui Fincher, dar mi s-a parut izbitoarea maniera de a regiza cu cea din Se7en.
Film de capatai pentru unii, nu m-a impresionat decat spre sfarsit. Multe chestii nu se prea leaga, dar la o asemea poveste nici nu prea au cum. Am tot cautat sa vad cadrul de milisecunda cu penisul dintr-un film porno pe care personajul lui Brad Pitt (Tyler Durden) il proiecta intr-o sala de cinema in timpul filmelor de familie. Fincher e un mare regizor, iar cadrul cu turnurile Gemene care se prabusesc in final a avut putere de premonitie. 9/10


--------------------
In a society that is drug - infested, violence - wracked and polluted by chemical greed, no one has ever died from a overdose of pornography.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fitzcarraldo
mesaj 12 Mar 2006, 02:19 PM
Mesaj #43


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 515
Inscris: 28 June 05
Din: Columbia
Forumist Nr.: 6.518



The Deer Hunter ***** r. Michael Cimino , 1978

Poate cea mai reusita nunta dintr-un film, asemanari cu celebra secventa a balului din Ghepardul al lui Visconti, numai ca la o scara moderna cu oameni din popor (otelarii din Pennsylvania) proveniti din emigranti rusi.

Cimino genial, atent la orice detaliu, planuri excelente, de o rara expresivitate - Robert De Niro (Michael Vronsky) se uita la
Meryl Streep (Linda), in planul apropiat (fondu) se observa o fata care-i zambeste. Michael nu o vede, e absorbit de Linda. Imaginea devine clara, silueta admiratoarei apare in prim plan. Cand o observa, Michael se piteste dupa tocul usii langa care statea.
Picaturile de vin rosu pe rochia alba a miresei. "Daca nu varsati nici un strop, o sa va mearga bine toate viata". Semn prevestitor a ceea ce urma sa se intample.

Filmul e impartit in trei : the fun part (nunta, betii, flirturi) / scurt episod al vanatorii de cerbi / trecerea brusca la razboiul din Vietnam (elipsa mare de timp, destinul personajelor nu este urmarit pas cu pas, ei sunt infatisati ca prizonieri de razboi), ca sa continue cu viata din linistitul oras industrial de provincie.

The Deer Hunter condamna razboiul fara sa-l arate decat vreo 5 minute (atacul elicoperelor Huey asupra unei asezari rurale vietnameze). Accentul se pune pe viata eroilor inainte de recrutare si pe degradarea iremediabila a destinelor acestora de dupa. Un film si despre razboi fara prea mult puschi puschi, fara prea mult sange si bombe.

Controversele starnite de Vanatorul de cerbi au stopat cariera lui Cimino. Pacat ca acest film nu e apreciat nici acum la adevarata sa valoare. The Deer Hunter ma face ca pe viitor sa urmaresc toate creatiile lui Cimino. 10/10 si clar un nou entry in top 5 personal.

"However as many film historians, authors and critics have already pointed out, the film is never meant to be a 100% accurate depiction of the events in Vietnam. It is not really a Vietnam War picture at all. Instead, it is a focus on the aftermath of war, and how damaging it can be, both physically and mentally, to its participants" IMDB

Oliver Stone ii adresa lui Cimino, pe genericul Plutonului, multumiri. Am sa revin asupra acestui film.


--------------------
In a society that is drug - infested, violence - wracked and polluted by chemical greed, no one has ever died from a overdose of pornography.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fitzcarraldo
mesaj 30 Mar 2006, 09:21 AM
Mesaj #44


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 515
Inscris: 28 June 05
Din: Columbia
Forumist Nr.: 6.518



Christine, r. John Carpenter . SUA 1983

Vazut aseara pe Pro Cinema cu o placerea vinovata, asta e genul ala de filme care la final te face sa te simti prost, cu toate ca nu e porno. Il mai vazusem si acum f. multi ani. Povestea nu este, cum ati fi tentati sa credeti, despre o fata / femeie, ci despre o masina pe care un mic tocilar o readuce la viata, restaurand-o. Treptat se dovedeste ca masina are "suflet", ca este geloasa pe proprietarul ei si ca omoara pe oricine care intervine in relatia lor de iubire. Asta ar fi pe scurt povestea.

Filmul este f. prost si nu merita vazut decat intr-o noapte insomniaca, sau pentru completarea filmografiei lui Carpenter, un regizor de geniu, injurat de multi, care isi merita locul in Hall of Fame-ul cinematografului fie si numai pentru They Live(1988)

5/10

Acest topic a fost editat de Fitzcarraldo: 30 Mar 2006, 05:53 PM


--------------------
In a society that is drug - infested, violence - wracked and polluted by chemical greed, no one has ever died from a overdose of pornography.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fitzcarraldo
mesaj 30 Mar 2006, 05:58 PM
Mesaj #45


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 515
Inscris: 28 June 05
Din: Columbia
Forumist Nr.: 6.518



Thin red line ... in presa de specialitate, transcriere din revista Pro Cinema, nr. 43, martie 1999

1942. O companie de infanterie americana debarca pe insula Guadacanal pentru a da o batalie decisiva impotriva japonezilor.

"Astfel rezumata actiunea, eticheta genului e fara echivoc. Chiar asa privite lucrurile, La hotarul dintre viata si moarte nu e un film de razboi ca oricare altul. Prima explozie se produce dupa trei sferturi de ceas, prima impuscatura dupa alte zece minute, iar primul trasor la scurt timp dupa aceea. Dusmanul nu apare decat decat spre mijlocul filmului, mai intai printr-un unghi subiectiv al unui japonez la panda indaratul unei mitraliere, apoi prin cateva siluete indepartate care rasar din vegetatia luxurianta, pentru ca mult mai tarziu, dupa prima victorie americana, chipurile sa prinda contur. O vreme esti tentat sa crezi ca lupta se va duce pana la sfarsit impotriva unui dusman nevazut si ca in asta sta originalitatea filmului. Treptat, insa, descoperi ca razboiul este doar pretextul pentru o meditatie despre viata si moarte, in care intrebarile raman fara raspuns (...) Coplesindu-ne cu aceste interogatii, regizorul - scenarist pare a spune ca viata insasi e un perpetuu razboi pe care-l ducem cu noi insine, cu nestiinta noastra, cu slabiciunile noastre : frica, durerea, lasitatea, orgoliul, cruzimea, nevoia de celalat, teama de celalalt ... Cu totii suntem supusi aceluiasi chin in acest razboi in care nu exista invinsi, nici invingatori. Nimic si nimeni nu poate opri drumul inexorabil al vietii catre moarte, si orice batalie castigata impotriva ei este doar un simplu si iluzoriu ragaz. Cei care se vor duce la filmul lui Terrence Malick in ideea ca vor vedea un film de actiune vor fi dezamagiti. Exista momente prelungite de tensiune, momente de barbarie extrema (soldatul cu clestele care colectioneaza maselele mortilor), momente de de lupta propriuzisa. Dar cine nu paseste dincolo de ele nu va simti frumusetea acestui film. Cine nu va simti natura ranita si infricosata (frunzele ciuruite de gloante, pasarile zdrobite, petalele care se inchid la atingerea mainii murdare a soldatului), natura capcana si refugiu, cu respiratia palmierilor si fosnetul nelinistitor al vantului, nu va intelege de ce acest film este printre putinele dovezi de cinema adevarat pe care ni le-a dat in ultimul timp Hollywoodul.

Cei care se vor duce la filmul lui Malick atrasi de numele de pe afis vor fi si ei dezamagiti, pentru ca La hotarul ... e un film cu si fara vedete. Harrelson moare stupid si neasteptat in prima ora. Clooney apare, tot pe neasteptate, pentru o replica la sfarsitul filmului. Cusack intra in cadru, isi face datoria si iese pentru a nu mai reveni. Penn si Nolte rezista de-a lungul celor 3 ore, dar apar numai cand e nevoie. In schimb, Malick impune trei actori foarte putin cunoscuti, pentru care acesta ar putea fi pasul hotarator catre celebritate : Jim Caviezel, Ben Chaplin, Elias Koteas. (....)

Cat despre imaginea lui John Toll si muzica lui Hans Zimmer, este mai bine sa vedeti si sa ascultati acest film. Si totodata sa nu uitati ca dincolo de toti nu exista decat un singur nume : Terrence Malick.

Cristina Corciovescu 6/6 (ratingul apatine autoarei, editor - sef al revistei mai sus amintite, revista scoasa de pe piata din lipsa de vanzari, singura publicatie de gen care avea ceva de spus despre cinema in RO).




--------------------
In a society that is drug - infested, violence - wracked and polluted by chemical greed, no one has ever died from a overdose of pornography.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fitzcarraldo
mesaj 1 Apr 2006, 02:22 AM
Mesaj #46


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 515
Inscris: 28 June 05
Din: Columbia
Forumist Nr.: 6.518



25th Hour

Monty, botezat asa de mama sa pentru ca in tinerete era innebunita dupa actorul Montgomery Cliif, este traficant de droguri. Americanul de origine irlandeza vinde moartea alba a mafiei rusesti din New York. Bursant de frunte in studentie, Monty incepe sa plaseze "iarba" colegilor de bani gata pentru as ajuta tatal picat in patima alcoolismului, patima cauzata de decesul timpuriu al sotiei. Monty traieste cu Naturelle, hispanica (sau asa ceva) pe care o intalneste inca din timpul in care aceasta era liceanca.
Irlandezul face avere, dar comite imprudenta de as tine dositi banii si prafurile in canapeaua din sufragerie. Big mistake !
Cineva il toarna, cei de la Narcotice perchezitioneaza apartamentul si gasesc all the goodies inside the couch. Tot ceea ce urmeaza din acest punct este un lung ramas bun pe care Monty si-l ia de la prieteni, tata, logodnica, amici mafioti. Descrierea starilor prin care trece personajul, teama ingrozitoare de inchisoare pe care si-o mascheaza aparent fata de ceilalti, sunt realizate cu acuratetea unui bisturiu chirurgical. Filmul merita vazut cu toate ca are unele alunecari catre un melodramatism exagerat.

Atrage atentia finalul. In drum spre inchisoare, prin vocea tatalui, M. isi imagineaza cum ar fi daca nu s-ar indrepta catre penitenciar si ar lua-o catre desert, cum ar fi daca ar gasi un mic oras prafuit de provincie, cum ar fi daca si-ar gasi o slujba umila, daca si-ar face acte si daca dupa niste ani ar risca sa-i scrie o scrisoare femeii iubite. Aceasta ar veni, ar face multi copii si la varsta parului incaruntit i-ar aduna pe toti in living si le-ar povesti adevarata lui viata, adevaratul nume si cat de norocos este ca se afla cu ei acolo. Cu fatza tumefiata de batai, Monty se trezeste alaturi de tatal sau, in masina, in drum spre penitenciar.

Inca o secventa mi-a atras atentia, aceea in care M. vorbeste in oglinda cu un alter ego al sau care injura chinezii speculanti de fructe, taximetristii pakistanezi, negrii din Bronx, pe Bin Laden, brokerii care jefuiesc pe oricine, bursa, politicienii, orasul ...

9,5 /10

Un Spike Lee veritabil. Am vorbit mereu despre rasismul acestui regizor, cel mai rasist negru din cinema, asa cum a fost deseori etichetat. Nici in A 25-a ora nu se dezminte.

http://www.imdb.com/title/tt0307901/

Difuzat tvr 1


--------------------
In a society that is drug - infested, violence - wracked and polluted by chemical greed, no one has ever died from a overdose of pornography.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fitzcarraldo
mesaj 2 Apr 2006, 10:48 PM
Mesaj #47


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 515
Inscris: 28 June 05
Din: Columbia
Forumist Nr.: 6.518



In fiecare zi ma gandesc la tine, r. Gheorghe Vitanidis, 1987

Ultimul film al acestui regizor, foarte laudat de oamenii din bransa, cel putin cei cu care am vorbit eu, dar care nu a demostrat prea multe...

Filmul este jenant de prost. Intre 1957, anul in care au fost inaugurate Studiourile Buftea si a inceput productia in masa si 2006 industria cinematografica romaneasca a dat pe piata peste 600 de lung metraje. Cu toate acestea, nu avem mai mult de 30 de titluri de care sa nu-mi fie rusine, si le-am vazut cam pe toate. Pelicule de genul In fiecare zi ma gandesc la tine imi aduc aminte de ce l-au impuscat romanii pe Ceausescu. Partea rea este ca nu filmul lui Vitanidis este printre cele mai proaste. Din aceeasi categorie : "Vin ciclistii"; "Confesiune"; "Eu tu si Ovidiu"; "Grabeste-te incet"; "Fata Morgana"; "Hanul dintre dealuri" ... si nu in ultimul rand "Lliliacul infloreste a doua oara", film regizat de actualul decan (Cristina Nichitus) al facultatii cu denumirea pompoasa - Universitatea Nationala De Arta Teatrala si Cinematografica I.L. bla bla bla ... F. trist, evitati-le, sunt gunoaie pure.


--------------------
In a society that is drug - infested, violence - wracked and polluted by chemical greed, no one has ever died from a overdose of pornography.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fitzcarraldo
mesaj 11 Apr 2006, 08:51 PM
Mesaj #48


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 515
Inscris: 28 June 05
Din: Columbia
Forumist Nr.: 6.518



Dansand cu noaptea, r. Lars Von Trier

Pentru cunoscatori este vorba de mult trambitatul debut cinematografic al cantaretei Bjork. Initial am vrut sa mistocaresc filmul asta, dar povestea nu-ti permite. Bjork asta e insuportabila cu vesnicul ei ranjet idiot, n-o sufar, nici ca actrita nici pentru muzica ei pe care o gasesc cam de doi lei. Deneuve joaca prost, filmul e "tras" din mana, imaginea enervanta voit tremurata, sunetul in priza directa ca la filmele de razboi, cu toate ca este un subiect static, povestea precipitandu-se mai mult pe final.

Selma este o tanara emigrata din Cehoslovacia catre taramuri ale fagaduintei. Are un copil, lucreaza la o fabrica de confectii metalice si este indragostita de musicalurile americane. Toata lumea o place pt. felul ei de-a fi si pentru ca este un suflet chinuit. Selma are un secret. A mostenit o boala incurabila, care in familia ei se transmite iremediabil din generatie in generatie. Boala asta o va mosteni si baiatul ei in scurt timp. Intr-o seara vine la ea Bill, politistul comunitatii, care are si el un secret. E falit, in ciuda aparentelor si a sotiei frumoase care nu se mai satura sa risipeasca sume mari de bani pe prostii (canapele). Fiind intr-un brakedown sufletesc, Bill ii marturiste Selmei. Simtindu-se oarecum obligata, ii marturiseste si ea lui Bill. Incepe sa orbeasca, vede din ce in ce mai prost. Toti banii pe care ii castiga ii strange intr-o cutiuta de tabla ca sa-i poata plati baiatului operatia care-i va salva vederea. Bill are probleme cu banca, cu ipotecile, isi va pierde in scurt timp casa daca nu achita.
La fabrica Selma, care e deja oarba, comite o eroare si strica un utilaj de mii de dolari. Seful, o concediaza fara s-o oblige sa plateasca masinaria. Ajunsa acasa ghidata de sinele de tren, fata constata ca toata agoniseala pt. micut se evaporase. Bill ii luase banii, ca sa arate sotiei ca "fabuloasa" sa avere e intacta. Se duce la casa lui Bill, acolo sotia ii spune ca stie tot, ca Selma a incercat sa se dea la Bill in rulota in care era chiriasa, si ca el a refuzat-o. Selma urca la etaj, unde e Bill, si-i cere banii. Bill scoate pistolul si tipa ca incerca sa fie jefuit. Sotia alearga dupa politie, Bill o obliga pe Selma sa-l impuste. Este atat de las, ca si dupa moarte vrea sa aiba o imagine imaculata, de cetean model, lasand toata povara greselilor personale pe seama micutei emigrante oarbe. Selma este condamnata la moarte si spanzurata in final.


Restul il las sa-l descoperiti singuri, filmul merita vazut, cu toate ca sunt secvente care scot din sarite, inadecvat filmate, momente musicale in decoruri sordide, o Catherine Deneuve obosita ... etc

8,5 / 10

http://www.imdb.com/title/tt0168629/


--------------------
In a society that is drug - infested, violence - wracked and polluted by chemical greed, no one has ever died from a overdose of pornography.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nefertiti-old
mesaj 11 Apr 2006, 09:12 PM
Mesaj #49


Coffee woman
******

Grup: Membri
Mesaje: 8.981
Inscris: 7 September 03
Din: Timisoara
Forumist Nr.: 721



Si cum ai rezistat sa o vezi pe Bjork atata, ca mie ii vine sa o strang de gat dupa 5 minute? Nu stiu de ce...


--------------------
"Libertatea de a respinge e singura libertate." (Salman Rushdie)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fitzcarraldo
mesaj 11 Apr 2006, 09:23 PM
Mesaj #50


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 515
Inscris: 28 June 05
Din: Columbia
Forumist Nr.: 6.518



QUOTE (nefertiti @ 11 Apr 2006, 10:12 PM)
Si cum ai rezistat sa o vezi pe Bjork atata, ca mie ii vine sa o strang de gat dupa 5 minute? Nu stiu de ce...

In ciuda antipatiei pe care o nutresc fata de fiinta asta, am puterea sa recunosc valoarea. Joaca bine, are veleitati actoricesti, pot spune ca joaca mai bine decat Deneuve, icon al cinematografiei de pretutindeni. Filmul m-a prins, cu greu, dar a reusit. Este incredibil personajul Bill, ceea ce poate sa faca. Dupa film, am ramas cu intrebarea daca eu as putea sa fac asa ceva vreodata. Sper sa nu.


--------------------
In a society that is drug - infested, violence - wracked and polluted by chemical greed, no one has ever died from a overdose of pornography.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nefertiti-old
mesaj 11 Apr 2006, 10:12 PM
Mesaj #51


Coffee woman
******

Grup: Membri
Mesaje: 8.981
Inscris: 7 September 03
Din: Timisoara
Forumist Nr.: 721



Mda, trebuie sa ai o anumita dispozitie ca sa vezi filmul asta... (nu l-am vazut, dar asa deduc).


--------------------
"Libertatea de a respinge e singura libertate." (Salman Rushdie)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Aramis
mesaj 12 Apr 2006, 03:33 PM
Mesaj #52


Cronicar
******

Grup: Moderator
Mesaje: 3.948
Inscris: 23 January 04
Din: Luna
Forumist Nr.: 1.955



Nu am rezistat decat vreo 20 de minute la "Dansand cu noaptea", tot din cauza lui Bjork.
In schimb as revedea oricand cu placere "25'th Hour", pe care l'am descoperit acum cativa ani smile.gif


--------------------
humanity is overrated
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Chan chan
mesaj 6 Jul 2006, 10:00 PM
Mesaj #53


Musteriu
*

Grup: Musterii
Mesaje: 7
Inscris: 28 May 06
Forumist Nr.: 8.308



Ceva romanesc al carui nume mi-a scapat

Dridre : « Tovarasa Maria ? Hmmm , tot frumoasa ai ramas ….
Tovarasa Maria : -Cum am ajuns, inca de la poarta santierului am aflat ca a venit tovarusul Dridre de la Judeteana.
Tovarausul Dridre (tamp) : Tot frumoasa esti, cum reusesti, ai vreun secret de nu imbatranesti ? Ai ramas Tovarasa Maria de la Tineret …
Tov. Maria (mandra foc) : Am trecut la sindicat acum.
Dridre : Mi-era frica sa dam okii cu tine sa nu ne trasezi vreo sarcina de partid. Eram cam indragostit de tine …. « si tot asa bla bla

« Obreja , directorul general al santierului naval gandeste ca un patron (fatza tumefiata, proletara) Stii cum era la patron ? Sclavagism, productia sa iasa, daca nu AFARA !!!! », si toate astea spuse de parca ar fi ceva rau.

Dupa aceste minunate mostre de dialog proletar si dusmanos de clasa revenim un pic asupra « actiunii ». Plotul e stupid si nu prea merita comentat, ca de, « suntem intre comunisti ». Dialogurile astea zic cam totul si mi se confirma inca o data, daca mai era necesar, ca B1 TV, e in mare foame de bani si trebuie sa umple grila cu ceva, fie si cu gunoaie pe care le recicleaza din prafuitele arhive ale Romania Film. " Eu zic sa luam taurul de coarne" …

Filmul se termina cu obositorul stop cadru, artificiu folosit de zeci de filme romanesti ale anilor '70 (Sergiu l-a mai folosit si dupa ’89), filme ale unor regizori obositi, plictisiti, scosi la norma, lipsiti de talent si dornici sa-si treaca pe lista o noua creatie. Vizionarea unor asemenea gunoaie ma fac sa ma bucur ca nu mai dam 30 de filme pe an.

Acesta pelicula se incadreaza la productiile cu problematica social - politica, barometre sensibile la jocul "deschiderilor" politice ale epocii, apreciate atunci ca modele estetico - profesionale, asta ca sa citez aproximativ din 1234 CINEASTI ROMANI . Mai mult ca sigur ii apartine lui Manole Marcus, lingaul de frunte al lui ceasca, pe langa f. multi altii.

In aceeasi nota, si tot pe B1 TV, Anotimpul Iubirii (’86, r. Iulian Mihu). F. prost, tovarasi, tovarase, directori, ingineri, uzine care depasesc cota, planul cincinal, intrigi B.OB. bleah.

Pe 11 iulie revin cool.gif .

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fitzcarraldo
mesaj 12 Jul 2006, 04:16 PM
Mesaj #54


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 515
Inscris: 28 June 05
Din: Columbia
Forumist Nr.: 6.518



I'm f****** back, and i'm here to stay, am sa ma tin departe de contrele cu unii de pe aici, pentru ca exact ca si in viata reala, si internetul e plin de fraieri pe care nu merita sa-i iau in seama.

VACA ŞI PRIZONIERUL 
"(LA VACHE ET LE PRISONNIER - Franţa, 1959)
*Adaptare după un roman de Jacques Antoine, inspirat dintr-un caz real
Comedie. Īn 1943, francezul Charles Bailly, prizonier de război, evadează, vrānd să se īntoarcă īn Franţa. El traversează Germania, de la un capăt la celălalt, alături de Marguerite ... o vacă! Datorită ei, Charles reuşeşte să depăşească numeroase situaţii periculoase.
Cu: Henri Verneuil, Pierre-Louis, Ellen Schwiers, Ingeborg Schöner
Regia: Henri Verneuil" *sursa TVR 1


O secventa mi-a atras atentia in mod deosebit la acest film, si cred ca numai pentru ea aceasta pelicula ar trebui vizionata - prizionierul francez (Fernandel) vede o nemtoiaca plangand dupa fiul ei plecat pe frontul din Marsilia :

"Toate mamele sunt la fel, pacat ca tatii sunt asa de prosti. "


--------------------
In a society that is drug - infested, violence - wracked and polluted by chemical greed, no one has ever died from a overdose of pornography.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fitzcarraldo
mesaj 17 Jul 2006, 07:08 PM
Mesaj #55


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 515
Inscris: 28 June 05
Din: Columbia
Forumist Nr.: 6.518



Urmeaza o serie de texte mai vechi de ale mele, asa de vara, plus unele transcrieri care nu-mi apartin din defuncta Pro Cinema, chestii pe care le-am mai scris / transcris mot a mot si prin alte locuri, inclusiv pe site-ul de-l administrez, in ultimul timp nu prea am mai avut timp de filme, contemplatul cinemaului nu aduce deocamdata banii in casa. Sunt texte valoroase, f. bine scrise, autorii fiind adevarati profi in cinema, oameni care au cam disparut din peisaj odata cu falimentul celor doua publicatii de specialitate de la noi (Noul Cinema si Pro Cinema). Pana sa fie transcrise nu prea se gaseau pe internet.



"HERZOG PENTRU SINE, KINSKI IMPOTRIVA TUTUROR" (Pro Cinema nr. 48 / '99)
de Mihai Chirilov


In filmele lui Werner Herzog, Kinski a fost fie un conchistador nebun(Aguirre), fie un vampir(Nosferatu), fie un obsedat de opera(FITZCARRALDO) . Documentarul DUSMANUL MEU INTIM ni-l infatiseaza pe Kinski mai dement, mai halucinant decat in toate aceste ipostaze la un loc. In prima secventa al acestui film de 95 de minute, Herzog suna la usa apartamentului munchenez unde, copil fiind, locuise pret de cateva luni. Un cuplu de burghezi asezati ii deschid usa si il invita politicos inauntru. Mai tarziu vor regreta. Si ca i-au deschis, dar si ca locuiesc acolo. Era apartamentul care, in urma cu mai bine de 30 de ani il avusese chirias pe Kinski. Camera lui - isi aminteste Herzog - era plina de frunze uscate, iar el se plimba gol-pusca prin intreg apartamentul. La un moment dat se izolase timp de 48 de ore in baia pe care a devastat-o, locatarii nemaiostenindu-se sa cheme politia. Iar in timpul unui dineu, a aruncat cu farfuria de cartofi intr-un critic de teatru care cutezase sa spuna despre, intr-o recenzie, ca fusese "remarcabil". " Sunt prodigios", l-a corectat Kinski. In acel apartament l-a vazut Herzog pentru prima oara :''L-am perceput ca pe o forta a naturii, ca pe o tornada. Tuturor locatarilor le era frica de el.Toti erau speriati de izbucnirile lui furibunde, mai putin eu. Pe mine, dezlantuirile lui ma fascinau. Era ca si cum un alien aterizase pe pamint". LA Cannes , Herzog a aterizat la intilnirea pe care i-am dat-o in gradina din spatele hotelului Carlton cu vreo 2 ore intarziere . Era al cincilea interviu din ziua respectiva si mi se pusesera 15 minute la dispozitie. Nu aveam timp de pierdut. Iar cand Herzog a inceput sa vorbeasca, lent si pe un ton jos, mi-am dat seama ca nu voi apuca sa-i pun nici macar jumatate din intrebarile pe care le pregatisem. "ideea unui film despre relatia mea profesionala cu Kinski plutea in aer si cred ca l-am facut la timpul potrivit. Intotdeauna am avut senzatia ca cele cinci piese facute impreuna aveau nevoie de un epilog. Filmul asta e piesa care lipseste din tot acest puzzle. Cand spun ca a venit momentul potrivit, inseamna ca toate acele lucruri misterioase care s-au intimplat de-a lungul trecerii timpului au capatat o explicatie, toata durerea, toate uraganele au trecut, ranile s-au inchis, iar filmul rezultat nu mai e atat de incrincenat pe cat ar fi fost daca l-as fi facut acum cativa ani, ci e mai cald, mai emotionant. In ultima secventa a documentarului, Kinski e surprins pe platoul de la Cobra Verde jucandu-se cu un fluture violent colorat, care nu se indura sa se mai dezlipeasca de el. Cu aceasta imagine , a unui Kinski mai solar si mai cald ca oricand, vrea Herzog sa ramanem , dar asta nu ma impiedica sa-l suspectez c-ar fi dorit, cu acest film, sa lamureasca , o data pentru totdeauna, relatia lor controversata. "N-am simtit nici o clipa ca ar trebui sa pun lucrurile la punct intr-un fel sau altul. Ar fi fost prea banal. Relatia noastra s-a bazat pe ceva mult mai profund, care nu are legatura cu sentimentele noastre, ci cu procesul de creatie al filmelor pe care pe care le-am realizat impreuna. Un proces de creatie fara precedent. Primul film al binomului Kinski - Herzog a fost Aguirre , mania lui Dumnezeu ('71), povestea adevarata a agoniei unei colonii de conchistadori pierduti in jungla amazoniana. Realismul exotic -flamboaiant al peliculei, dublat de de prestatia unui Kinski aproape posedat l-a impus pe tanarul cineast german, in varsta de numai 29 de ani, drept unul dintre cei mai temerari regizori. Practic insa, cum a inceput colaborarea cu Kinski? "Simplu. Am scris un scenariu pentru Aguirre, iar singurul care mi se parea potrivit pt. rol a fost kinski . Nici o clipa nu m-am gandit la altcineva decat la el. I-am trimis scenariul prin posta, iar el mi-a raspuns imediat. Dar cum? Trezindu-ma din somn la 3 dimineata . Nici macar nu mi-am dat seama cine era. Tipa, era nearticulat, abia daca intelegeam ce spunea. El insa intelesese ca-i ofeream ceva foarte special, iar asta il excitase nespus" Apoi cei doi au facut - in conditii din ce in ce mai dificile- Nosferatu ('78 ) si Woyzech (79). Evident , nu ratez ocazia de a aduce in discutie mitul nostru national si nu mica mi-e mirarea sa aflu ca...."am incercat sa filmez Nosferatu in Romania, in Carpati. Asta insa se intimpla in epoca lui ceausescu si, la scurt timp dupa ce am solicitat permisiunea de a filma, Parlamentul, sau cel putin asa cred, l-a numit pe ceausescu adevaratul succesor al lui Vlad Dracul". Mai departe, intru-n ceata, pentru ca lui Herzog i se pare ca acest titlu " e cum nu se poate mai onorabil pentru ceausescu care s-a impotrivit imperiului sovietic la fel precum Vlad Dracul a aparat Romania de invazia otomana. Din aceasta cauza, nu mi s-a ingaduit sa filmez in Romania si a fost , cu adevarat pacat pentru ca, in perioada prospectiilor, descoperisem locuri minunate . Stiu pe de rost fiecare centimetru patrat din Carpati, fiecare castel, fiecare" -Branul? -A fost primul pe care l-am vizitat". Dupa acest scurt intermezzo folcloric, ma-ntorc la Kinski. Mai ales la Fitzcarraldo, filmul a carui odisee nu va face decat sa consolideze legenda relatiei de love and hate dintre cei doi. Cu toate acestea, nu Kinski a fost prima alegere pentru rolul aventurierului irlandez de la inceput de secol, BRIAN FITZGERALD (supranumit de peruani Fitzcarraldo), a carui obsesie a fost de a construi o opera in mijlocul unei jungle. ''Jason Robards ar fi fost cu totul alt Fitzcarraldo. La inceput nu-l vedeam pe Kinski rezistind unor filmari atat de lungi si in circumstante atat de dificile precum cele care le gandeam eu pt. Fitzcarraldo. Pentru mine, el e ca un cal de curse care intra in panica foarte repede, care se isterizeaza foarte repede. In plus, n-am vrut sa-l cantonez in unul si acelasi rol. In cele din urma, destinul ne-a readus fata in fata, asa ca nu m-as incumeta sa speculez despre cum ar fi aratat Fitzcarraldo cu Jason Robarts, cata vreme este cu Kinski. Si e foarte bine ca e asa. In memoriile sale, Kinski nu e de aceeasi parere; "Herzog nu mi-a propus rolul lui Fitzcarraldo pentru ca, in urma cu un an, l-am trimis la dracu' si i-am inchis telefonul in nas. A fost atat de vexat , incat nu m-a sunat decat atunci cand a avut nevoie disperata de mine". Impartiala, partenera lui Kinski, Claudia Cardinale, sintetizeaza perfect relatia dintre cei doi; "Ma aflam intre doi nebuni: un sadic, klaus, si un masochist, Herzog. De-a lungul turnajului, nebunia lui Klaus se dubla : urla si repeta ca vrea sa-l ucida pe Herzog, ca acesta ii datora lui renumele. La randul lui, Herzog era incantat, cu cat dificultatile cresteau si klaus tipa ca vrea sa-l omoare, cu atat Herzog se simtea mai in largul sau si mai multumit de sine". Explicatia acestei linisti si a faptului ca Herzog ii tolera, cu tact , isteriile lui Kinski, e de gasit in urma cu 10 ani, pe platourile de filmare de la Aguirre... "Erau momente cand Kinski se purta de o maniera foarte instinctiva si isi dadea seama ca merge foarte departe. Atunci devenea las, slava domnului. Aproape de finele filmarilor la Aguirre, am avut urmatorul incident: ca de fiecare data cand isi uita replicile, incerca sa gaseasca un tap ispasitor. Si brusc a inceput sa urle ca un descreierat la asistentul operatorului si sa ma someze sa-l concediez. "Daca-l concediez, din solidaritate pentru el , toata echipa va pleca. Asa ca i-ati gandul." El insa si-a luat catrafuselesi, foarte serios, mi-a spus ca paraseste filmarile. Stiam ca nu e dus la biserica si ca, in trecut , rupsese cel putin 50 de contracte. M-am dus la el , foarte calm, l-am luat deoparte si i-am spus: "Las-o balta. Filmul e mai important decat sentimentele noastre si chiar decat propriile noastre persoane". I-am zis ca am o arma si ca nu va apuca sa traverseze primul rau pentru ca voi descarca 8 gloante in capul lui , dupa care cu al 9-lea o sa ma sinucid" - Chiar asa? Da au fost multi martori la acest incident, care ne-au vazut si auzit. Ce nu se stie e ca, ca tot atunci i-am spus lui Kinski "asculta, sa stii ca n-am timp de pierdut sa stau pe ganduri. Daca o fac o fac kiar acum. Fara sa ma gandesc la consecinte", i-am zis toate astea pe un ton extrem de calm, nu aveam nici pusca in mana, dar era una prin imprejurimi; a inteles ca nu e de gluma si, dintr-o data a inceput sa tipe dupa ajutor, dupa politie care, oricum, era la zeci sute de km distanta. Kinski era indisciplinat, feroce, aproape posedat, dar in acelasi timp era foarte placut, fermecator chiar. Ciudate contradictii.
-V-a amenintat vreodata?
- Nicidata. Cel putin nu direct. Mult mai tirziu am descoperit insa ca amandoi nascoceam, fara sa stie celalalt, tot felul de scenarii despre cum sa ne omorim unul pe altul, cum sa ne gasim un alibi. Sigur acum suna amuzant, poate chiar ridicol. Atunci insa eram cum nu se poate mai seriosi, Scrie kinski : ''astazi , il detest pe criminalul asta de Herzog la modul absolut. I-am spus-o chiar in fata ca vreau sa-l vad agonizand asemeni lamei pe care a executat-o . Aruncat de viu intr-un bazin plin de crocodili. Rumegat de o anaconda sau paralizat de veninul unui paianjen. Cu creierul imprastiat de muscatura celui mai otravitor sarpe. Chiar si sfasiat de o pantera, ar fi mult prea blind pentru el. NU. Furnici mari si rosii sa se usureze pe ochii lui, sa-i manince coaiele, sa-l sodomizeze si sa-i inghita matele. Ciuma sa-l termine. Sifilisul! Malaria! Febra galbena! Lepra! Degeaba. Cu cat imi doresc sa aiba parte de cea mai cumplita moarte posibila, cu cat ma chinuiesc sa-l tratez ca pe ultimul jeg , cu atat imi dau seama ca nu pot sa mi-l scot din minte, ca nu voi scapa, poate, niciodata, de el.")
-Dar de batut v-ati batut?
-Nu , intotdeauna ne-am respectat unul pe altul si am pastrat distanta. (Tot in memoriile sale, Kinski povesteste un episod in care Herzog ar fi insistat sa refilmeze o scena dezagreabila;" l-am pocnit de l-am trimis la pamint".) La Fitzcarraldo, Herzog a avut chiar ocazia de a scapa de Kinski, intrucat indienii din figuratie s-au oferit "sa-l omoare pe isteric pentru el ". Isi va lua revansa in 1987, o data cu turnarea finalului ultimului film facut impreuna, Cobra Verde: Kinski incerca, in van ,sa traga in apa o barca intepenita in nisip si se abandoneaza mortii intr-un delir care, pentru Herzog, e semn ca actorul era definitiv terminat. Intr-un text prilejuit de premiera cu Nosferatu , Herzog nota : "Indraznesc sa-l numesc pe Kinski geniu, chit ca formularea e instinctiva: se vede cu ochiul liber , de cum apare in cadru. Reprosul cum ca ar fi nebun nu se justifica decat din perspectiva mic burgheza si meschina; de fapt , cred ca ceilalti sunt nebuni". Geniu si nebunie. Doi termeni pe care, in documentar ii gasesti la tot pasul, dar pe care, de-a lungul interviului, Herzog s-a ferit sa-i rosteasca. Pe ultima suta de metri, il tentez cu 2 definitii .
-Definiti geniul.
-E o notiune pe care m-as cam feri s-o folosesc, intrucat tine de patrimoniul cultural al secolului trecut. Acum 150 de ani , puteai vorbi de geniu. Azi ar trebui sa ne gandim de doua ori.
-Definiti nebunia.
-Nu pot decat in termeni clinici. Du-te la primul azil si vei intelege ce e nebunia. Dar sa fim bine intelesi: nici eu nici Kinski nu am fost nebuni, daca asta vreti sa insinuati.
-Bine dar in filmul pe care tocmai l-am vazut, intrebat fiind de ce ati facut film impreuna, Kinski a raspuns foarte transant: Pentru ca amandoi suntem nebuni!"
-Kinski a spus-o nu eu! La capatul celor 15 min. pe care le-am avut la dispozitie, notesul mi-e inca plin de intrebari ramase fara raspuns. De ce a incetat sa mai faca filme de fictiune si a ales sa se concentreze pe documentare? Mai mult, de ce ultimul film de fictiune pe care l-a facut dateaza din 1991, acelasi an in care Klaus Kinski murea? De ce s-a mutat in America , la San Francisco , urmand exemplul aceluiasi kinski? (Poate pentru ca, asa cum spunea k, "America e cea mai libera tara din lume, iar fiecare noua generatie o face mai puternica"?) Si daca Fitzcarraldo este chiar el? Si de ce nu, daca a vazut Titanic? "
END

Acest topic a fost editat de Fitzcarraldo: 17 Jul 2006, 07:53 PM


--------------------
In a society that is drug - infested, violence - wracked and polluted by chemical greed, no one has ever died from a overdose of pornography.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nefertiti-old
mesaj 17 Jul 2006, 07:41 PM
Mesaj #56


Coffee woman
******

Grup: Membri
Mesaje: 8.981
Inscris: 7 September 03
Din: Timisoara
Forumist Nr.: 721



Faina ideea de transcrie cate ceva ce nu gasesti in arhive pe internet.

Felicitari pentru rabdare. thumb_yello.gif


--------------------
"Libertatea de a respinge e singura libertate." (Salman Rushdie)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Fitzcarraldo
mesaj 17 Jul 2006, 08:00 PM
Mesaj #57


Dregator
*****

Grup: Membri
Mesaje: 515
Inscris: 28 June 05
Din: Columbia
Forumist Nr.: 6.518



QUOTE (nefertiti @ 17 Jul 2006, 08:41 PM)
Felicitari pentru rabdare.

Dap, asta se intampla intr-o iarna lipsita de activitate, perioada in care se simtea adierea rece a unui faliment dezastruos (daca exista grad de comparatie), trebuia sa-mi ocup timpul cu ceva ca sa nu o iau un pic razna , asa ca mi-am focalizat atentia catre ce-mi place cu adevarat. Textele respective se mai gasesc si prin alte parti, asa cum am mai zis, tot de mine puse. Rog adminul. general sa alipeasca si acest topic aici :

http://www.hanuancutei.com/forum/index.php?act=ST&t=6503&


--------------------
In a society that is drug - infested, violence - wracked and polluted by chemical greed, no one has ever died from a overdose of pornography.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
factura
mesaj 29 Aug 2006, 11:00 PM
Mesaj #58


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.281
Inscris: 3 March 06
Forumist Nr.: 7.944



te urasc.... devil.gif !!! am alergat prin cronica ta a bout de souffle dar...daca zici ca o iubesti asa mult pe Bjork....nu-mi permit decat hh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Carmine Galante
mesaj 28 Apr 2007, 08:09 AM
Mesaj #59


Musteriu
*

Grup: Musterii
Mesaje: 1
Inscris: 31 January 07
Din: Chicago
Forumist Nr.: 9.315



QUOTE (factura @ 30 Aug 2006, 12:00 AM)
te urasc.... devil.gif !!! am alergat prin cronica ta  a bout de souffle dar...daca zici ca o iubesti asa mult pe Bjork....nu-mi permit decat  hh.gif

Da unde a zis ca o iubeste pe Bjork ?

Marilena de la P7
Filmul, care tinde spre mediu metraj se vrea cool da nu prea e, se vrea misto filmat da e prost filmat, se vrea oarecum "social" da nu e. E despre Marilena care curenteaza si despre tzatze zburatoare care ne ataca. "Baaaa, fugiti baaa, ne ataca tzatzele bahhhhh !!!"
Unde s-a mai vazut in cartier sa stea curvele langa zidu' blocului, cu pestele in fata lor (un Andi Vasluianu f. neconvingator de data asta, imi pare rau de el), iar pe strada (aleea mai exact) sa defileze masinile una dupa alta si sa aleaga marfa, direct de pe "galantar". Sa fim seriosi.
Marilena face "scurturi" la BMW-uri vechi, scurt cirtuite si altfel de scurte. Marilena curenteaza.

Marilena de la P7 se vrea un fel de Ti-o mai amintesti pe Dolly Bell in varianta romaneasca, da' nu e.
Mi-a placut Elvisul de cartier, Elvisul giganez si secventa dedicatiei muzicale de la rodioul pirat. Copilul dedica tarfei o melodie de-a lui Elvis (de data asta cel autentic). Puberu' viseaza la Marilena. Marilena, care asculta si ea Elvisu' dedicat de copil executa un blow job gratios unui mosh. Filmu' foloseste trucul vechi cu antiteza muzica - Elvis - cartier sordid de Bucuresti.
Dupa acest scurt respiro Marilena devine iar electrizanta, si arde transformatoru' cartierului chiar in timpul meciului Rapid - Dinamo. Sufera din dragoste.
Copii fura troleul lu' tac-su' (cum fura Cascaval tancu' in Niki si Flo). Tac-su' nu poate sa faca nimic. Parca troleele au niste franghii in spate, poate sa-i scoata dracia aia de se alimenteaza la curent.
Marilena se sinucide din dragoste sub ochii copilului. END.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
factura
mesaj 30 Apr 2007, 08:25 PM
Mesaj #60


Domnitor
******

Grup: Membri
Mesaje: 1.281
Inscris: 3 March 06
Forumist Nr.: 7.944



QUOTE (Fitzcarraldo @ 11 Apr 2006, 09:51 PM)


Bjork asta e insuportabila cu vesnicul ei ranjet idiot, n-o sufar, nici ca actrita nici pentru muzica ei pe care o gasesc cam de doi lei.

iubire in forme ascunse.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pagini V  < 1 2
Reply to this topicStart new topic

 



RSS Versiune Text-Only Data este acum: 29 March 2024 - 07:29 AM
Ceaiuri Medicinale Haine Dama Designer Roman